Kells schreef:Wat ik mij afvraag is of er iemand is die de pups gaat verzorgen. Sandra is toch ruim 30 uur per week van huis. Vanaf een leeftijd van 3 weken worden de pups al aardig zelfstandig, willen ze over op vast voedsel en poepen en plassen ze best veel. Wie voert ze overdag en houd de boel schoon? De teef ruimt dan niets meer op. Mogen ze dan rond glibberen in hun eigen ontlasting?
Voor de goede orde; ik heb nu 2 nesten gefokt en ben dag en nacht thuis. Er zit een hoop werk in het groot brengen van een nest. Het is niet iets wat je er in je vrije tijd even bij doet.
Wat fijn dat je je dat afvraagt. Dat je zo begaan bent. Ik dacht er over om de stront gewoon te laten liggen, daar krijgen ze vast een goed immuunsysteem van. Gewoon een caviakooi met zaagsel en dat schep ik dan elke nacht even uit. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn. En als ik die caviakooi in de volle zon zet, drogen de keutels en pis snel in, dan kan ik het wellicht om de dag uitscheppen. Zou een hamsterwiel nog wat doen denk je? Dan hoeven ze pas met 8 weken uit de kooi en krijgen ze alsnog hun beweging.
Ook fijn dat je m'n rooster kent en weet dat ik ruim 30 uur per week van huis ben. Da's bijzonder, want dat wist ík zelfs niet. Ik denk er zelfs over om m'n manager te vragen of ik 40 uur mag gaan werken. Dat gepiep en gejengel van die pups, ik moet er niet aan dénken.
Ik heb trouwens een enig reutje gevonden. Heeft zo'n lief huppeltje. Licht hond-agressief, maar dat houd je toch bij pitbulls he. Maar als we daar een muilkorfje om hangen, dan moet die dekking best lukken.
Nee maar even he. Weet je wat het mooie is? Ik kijk uit naar dit nest. Het lijkt me geweldig om dat eens mee te maken. Of het nu deze keer lukt of de volgende keer, dat maakt me niet uit. En als Soof onvruchtbaar blijkt, is ze me even lief. Dat doet er niks aan af. Types als jij, die denken dat ze mij persoonlijk kennen (hoe kóm je daar toch bij?) en met vrome gezichten zitten preveltypen over wat ik al dan niet zou moeten doen en of ik het wel of niet aan kan, zijn eigenlijk niet echt een bepalende factor daarin. Ik weet waar ik het voor doe en ik kijk er naar uit. Ik weet redelijk wat ik doe (tja, het is m'n eerste en waarschijnlijk enige nestje, dus nee, ik ben niet alwetend), heb gezond verstand en mensen achter me staan die kennis hebben van fokken. En op dié mensen en hun kennis vertrouw ik. Als ik vragen heb, weet ik hen te vinden. Verder zijn de enige meningen die er natuurlijk écht toe doen, die van de mensen die een pup willen. Dus als je je ongefundeerde aannames bij je wil houden, ben ik je bijzonder erkentelijk.