Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling: Standaard castratie

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Konni »

moet je na geven je bent snel van begrip
knap hè... :mrgreen:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Konni schreef:
moet je na geven je bent snel van begrip
knap hè... :mrgreen:
nou petje af hoor

mol 8)
Konni
Zeer actief
Contacteer:

n moeten alle verstandelijk gehandicapten maar gedwongen gecastreerd worden?
Nee dus, dat heeft niemand beweert, dat maak jij ervan.
Konni
Zeer actief
Contacteer:

nou petje af hoor
Niet sippen, ooit kom jij ook zover ;)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

bram en thijs schreef:
jelle schreef:Zolang iemand, zoals "Sample", zich op behoorlijk niveau weet uit te drukken en duidelijk de discussie zoekt, meer dan het persoonlijk conflict, vind ik daar weinig stokerigs aan. Het gestook komt wat dat betreft meer van de andere kant momenteel naar mijn idee.
Maar ik heb het tegen Konnie :roll: :roll: :roll:
nja, dat is gewoon haar vriendje, geeft niet, is een beetje sneuig om gelijk te moeten komen helpen maar ach. Dat hebben we ook wel eens erger gezien.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Konni
Zeer actief
Contacteer:

nja, dat is gewoon haar vriendje, geeft niet, is een beetje sneuig om gelijk te moeten komen helpen maar ach. Dat hebben we ook wel eens erger gezien.
vriendinnetje, en drie tegen 1 is niet echt fair vind je wel?
sample
Zeer actief

Ongelezen bericht door sample »

jelle schreef:Ik snap het denk ik best wel. Ik vind alleen dat er wat overtrokken wordt gereageerd. En het groepsgevoel lijkt weer welig te tieren: samen hakken is leuker dan alleen hakken tenslotte!

Het discussieforum is nou net opgezet ooit om ook enigzins controversiele stellingen te bespreken. Ook al zijn ze een beetje dom, of een beetje onethisch, of een beetje eng-rechts. Zolang iemand, zoals "Sample", zich op behoorlijk niveau weet uit te drukken en duidelijk de discussie zoekt, meer dan het persoonlijk conflict, vind ik daar weinig stokerigs aan. Het gestook komt wat dat betreft meer van de andere kant momenteel naar mijn idee.
:ok: :ok:
sample
Zeer actief

bram en thijs schreef:Bij deze kom je in aanmerking voor de benaming van stooktrol. En die zijn niet serieus te nemen.
Hahaha, hoezo hokjesgeest? :roll:
sample
Zeer actief

Maar goed. Aangezien we eigenlijke discussie wel klaar is wat mij betreft, ga ik me niet meer bemoeien met het uitleggen van verdraaide teksten, of het verdedigen van persoonlijke aanvallen

Doegie :zwaai:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ja hoor, mensen met een handicap zouden die rechten moeten hebben. Het moet wel van persoon tot persoon bekeken worden vind ik.

Het is niet dat je een handicap hebt dat je dan niet voor een kind kan zorgen. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar in sommige gevallen, waarom NIET ?????

Ik denk dat wij onze kinderen daarin kunnen steunen door hen, als de tijd er is, goed voor te bereiden en zowel de voor- en nadelen van een kind te vertellen.

Dat is mijn mening, we zullen zien wat er komt. Naomi wil geen kinderen zegt ze. Zij wil dierenarts worden en zegt dat ze dan geen tijd kan hebben voor kinderen. Maar ik wacht gewoon af. Zij heeft nog tijd genoeg.

Er zijn hier op de site toch ook volwassenen met autisme die kinderen hebben, en dat zijn tot zover ik weet toch allemaal SUPER ouders.

Dus ik zeg, JA wanneer een persoon met een handicap kinderen wil. Maar de ene handicap is de andere niet, begrijp je ??

Reactie autismewereld
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik kan hier maar èèn reactie opgeven
Waar halen mensen het lef vandaan om te zeggen dat dit niet zou mogen.

Wel ben ik van mening dat bij jong volwassen met een verstandelijke achterstand ( en dan bedoel ik hierbij als ze nog op kinderlijk niveau functioneren) ik het niet raadzaam vind, gezien ze dan niet zelf voor hun kindje kunnen zorgen.

Maar mensen met autisme zijn zeer zeker in staat om zeer goed voor hun kinderen te zorgenen hun alle liefde en aandacht te geven die een kind nodig heeft.

Mensen die zeggen dat jong volwassenen met autisme geen kinderen mogen krijgen, weten naar mijn idee totaal niet wat autisme inhoud en lullen zomaar een eind in de ruimte

Reactie Autismewereld
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik vind dit een lastig punt.Op zich heeft een ieder het recht op de keuze van een kind,maar of onze kids het kunnen overzien weet ik niet.

Als ik eerlijk moet zijn hoop ik dat Mandy zich duizend maal bedenkt over het wel of niet nemen van een kind.

Ik moet er nu zelf nog niet aan denken,misschien ooit maar nu zeker niet.Ze heeft het al druk genoeg met zichzelf.

Reactie autismewereld
sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

tsjee , wat een discussie hier .

Ik vind dat begeleiders en ouders er zorg voor moeten dragen dat verstandelijk gehandicapten geen kind krijgen , of per ongeluk een kind verwekken . Zoals ze op zoveel terreinen de verantwoordelijkheid moeten nemen . In verreweg de meeste gevallen kan dat zonder dwang in redelijk overleg , of is het helemaal niet aan de orde .

Elke verstandelijk gehandicapte bij voorbaat stereliseren is dan ook volslagen onnodig .

Maar zijn er gevallen denkbaar dat gedwongen sterelisatie niet uitgesloten is ? Zelf vind ik dat dat soms te rechtvaardigen is , maar dat er toch niet voor gekozen moet worden . Want wat krijgen we dan allemaal ?Verslaafden stereliseren ? Alcoholverslaafden ? Wanneer ben je dat ? Mensen met een psychiatrisch ziektebeeld ? Manisch - depressieven ? A- socialen ? Valt misschien wel net zoveel voor te zeggen ( ik hoor hier net van een man die op 60 - jarige leeftijd zelfmoord heeft gepleegd en ondanks een succesvolle maatschappelijke carriere aan depressies leed , net als zijn moeder . )

We komen dan toch wel dicht in de buurt van de eugenetica , en dat is een groter kwaad dan wat we hebben .
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:Ja hoor, mensen met een handicap zouden die rechten moeten hebben. Het moet wel van persoon tot persoon bekeken worden vind ik.

Het is niet dat je een handicap hebt dat je dan niet voor een kind kan zorgen. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar in sommige gevallen, waarom NIET ?????

Ik denk dat wij onze kinderen daarin kunnen steunen door hen, als de tijd er is, goed voor te bereiden en zowel de voor- en nadelen van een kind te vertellen.

Dat is mijn mening, we zullen zien wat er komt. Naomi wil geen kinderen zegt ze. Zij wil dierenarts worden en zegt dat ze dan geen tijd kan hebben voor kinderen. Maar ik wacht gewoon af. Zij heeft nog tijd genoeg.

Er zijn hier op de site toch ook volwassenen met autisme die kinderen hebben, en dat zijn tot zover ik weet toch allemaal SUPER ouders.

Dus ik zeg, JA wanneer een persoon met een handicap kinderen wil. Maar de ene handicap is de andere niet, begrijp je ??

Reactie autismewereld
Sanneke
nou kijk wat ik zo krom vind van heel het ver haal he en dan ff heel zwart wit,we geven allemaal af op de fok met dieren die niet goed zijn voor de fok en hondjes die geboren met een bepaalde afwijking moet je als fokker gewoon in laten slapen .
nou ga ik niet zeggen dat je kinderen met een downcindroom want daar ga ik dan maar ff van uit in moet laten slapen,maar als je zegt sterlisatie is wel een goede optie ben je zoals ik het nu allemaal begrijp niet wijs sorry maar vind ik toch wat vreemt.

mol 8)
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind dat begeleiders en ouders er zorg voor moeten dragen dat verstandelijk gehandicapten geen kind krijgen , of per ongeluk een kind verwekken . Zoals ze op zoveel terreinen de verantwoordelijkheid moeten nemen . In verreweg de meeste gevallen kan dat zonder dwang in redelijk overleg , of is het helemaal niet aan de orde .
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten
Mama Sanneke
Zeer actief

Er is slechts één groep van mensen in mijn ogen die van mij
geen genade krijgt en dat
zijn onverbeterlijke "pedofielen." (Dutroux als voorbeeld)
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Mol schreef:
Mama Sanneke schreef:Ja hoor, mensen met een handicap zouden die rechten moeten hebben. Het moet wel van persoon tot persoon bekeken worden vind ik.

Reactie autismewereld
Sanneke
nou kijk wat ik zo krom vind van heel het ver haal he en dan ff heel zwart wit,we geven allemaal af op de fok met dieren die niet goed zijn voor de fok en hondjes die geboren met een bepaalde afwijking moet je als fokker gewoon in laten slapen .
nou ga ik niet zeggen dat je kinderen met een downcindroom want daar ga ik dan maar ff van uit in moet laten slapen,maar als je zegt sterlisatie is wel een goede optie ben je zoals ik het nu allemaal begrijp niet wijs sorry maar vind ik toch wat vreemt.

mol 8)
Wat ik vreemder vind is dat je een hond vergelijkt met een mens. :O
Of begrijp ik je stelling verkeerd.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Konni
Zeer actief
Contacteer:

leuk verhaal mol, maar wat zeg je nu eigenlijk?
Mol
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Mol schreef:

Reactie autismewereld
Sanneke

mol 8)
Wat ik vreemder vind is dat je een hond vergelijkt met een mens. :O
Of begrijp ik je stelling verkeerd.
Sanneke
ik zeg toch ff zwart wit gezien, ik probeer eigelijk een vergelijking te maken tussen en ff en tussen haakjes natuurlijke selectatie en een gekreerde zoals bij de mens waar niks natuurlijks meer aan is

mol 8)
Laatst gewijzigd door Mol op 16 jul 2004 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
jelle
Zeer actief

Konni schreef:
vriendinnetje,
ik had al bedacht dat ik beter "vriendje (m/v)" had kunnen schrijven :mrgreen:

en drie tegen 1 is niet echt fair vind je wel?
ach, fair...
maar in die zin snap ik het ook wel. Alhoewel er niks mis is met je mening te verdedigen, ook al ben je alleen en de anderen met meer. Als je gelooft in wat je zegt maakt dat niet uit.

Het gebeurt hier echter wel regelmatig dat relatief nieuwe of onbekende mensen in een wat rellerige topic ineens op komen dagen ter verdediging van de een, en dan die persoon weer persoonlijk of anders blijken te kennen. Voegt wel weer erg weinig toe aan de discussie over het algemeen. Geef dan gewoon als jezelf je eigen mening. Stukje constructiever. Voorkomt "wij"en "zij" spelletjes.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
jelle
Zeer actief

Sanneke, weten die mensen wel dat je hun reacties hier weer neer zet? Als je het al doet is het wel zo fijn dat dat met hun instemming gebeurt...

Afbeelding

Mama Sanneke
Zeer actief

jelle schreef:Sanneke, weten die mensen wel dat je hun reacties hier weer neer zet? Als je het al doet is het wel zo fijn dat dat met hun instemming gebeurt...
Ja, ze weten het. ééntje heeft het zelf gezegd dat ik het hier mag plaatsen.
Ik doe het naamloos.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Zoie schreef:tsjee , wat een discussie hier .

Elke verstandelijk gehandicapte bij voorbaat stereliseren is dan ook volslagen onnodig .

Maar zijn er gevallen denkbaar dat gedwongen sterelisatie niet uitgesloten is ? Zelf vind ik dat dat soms te rechtvaardigen is , maar dat er toch niet voor gekozen moet worden . Want wat krijgen we dan allemaal ?Verslaafden stereliseren ? Alcoholverslaafden ? Wanneer ben je dat ? Mensen met een psychiatrisch ziektebeeld ? Manisch - depressieven ? A- socialen ? Valt misschien wel net zoveel voor te zeggen ( ik hoor hier net van een man die op 60 - jarige leeftijd zelfmoord heeft gepleegd en ondanks een succesvolle maatschappelijke carriere aan depressies leed , net als zijn moeder . )

We komen dan toch wel dicht in de buurt van de eugenetica , en dat is een groter kwaad dan wat we hebben .
Ik sluit me hier bij aan :ok:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mama Sanneke
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
jelle schreef:Sanneke, weten die mensen wel dat je hun reacties hier weer neer zet? Als je het al doet is het wel zo fijn dat dat met hun instemming gebeurt...
Ja, ze weten het. ééntje heeft het zelf gezegd dat ik het hier mag plaatsen.
Ik doe het naamloos.
Ik heb hun ook laten weten dat als ze hun reactie niet willen geplaatst hebben ze dat mogen vermelden.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Konni
Zeer actief
Contacteer:

ach, fair...
maar in die zin snap ik het ook wel. Alhoewel er niks mis is met je mening te verdedigen, ook al ben je alleen en de anderen met meer. Als je gelooft in wat je zegt maakt dat niet uit.
gelukkig...
Het gebeurt hier echter wel regelmatig dat relatief nieuwe of onbekende mensen in een wat rellerige topic ineens op komen dagen ter verdediging van de een, en dan die persoon weer persoonlijk of anders blijken te kennen.

Dat gebeurt op alle fora denk ik. En daar Sample en ik vriendinnen zijn (irl) vertelt ze mij over een hondeforum, en hups daar ben ik :mrgreen:
Voegt wel weer erg weinig toe aan de discussie over het algemeen. Geef dan gewoon als jezelf je eigen mening. Stukje constructiever. Voorkomt "wij"en "zij" spelletjes.
Ik houd best van een pittige discussie, eerlijk is eerlijk. Waar ik niet van houd is het gescheld en de kwetsende vergelijkingen...reageer op wat de ander zegt, niet op wat de ander zou kunnen zijn..
sample
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:Er is slechts één groep van mensen in mijn ogen die van mij
geen genade krijgt en dat
zijn onverbeterlijke "pedofielen." (Dutroux als voorbeeld)
Sanneke
Waarom die wél? Sommigen zeggen dat pedofilie óók een ziekte is. Met een beetje goeie begeleiding........ :roll:
sample
Zeer actief

Even voor Sanneke:

Niks ten nadele van jou verder.....maar jij hebt deze discussie verplaatst naar autismewereld.nl. Ik heb geprobeerd daar mee te lezen om te kijken wat de discussie daar "deed". Tenslotte ben ík degene geweest die deze stelling poneerde. Althans......degene geweest door wie deze discussie op gang kwam.

Aangezien het een besloten forum is, heb ik netjes lidmaatschap aangevraagd. Dat werd mij geweigerd, omdat men vond een "gegronde motivatie" te moeten hebben mee te mogen lezen met deze groep mensen.

Daar krijg ik een héle nare bijsmaak van in mijn mond. Ik heb dan ook liever niet, dat je mijn uitspraken over dit onderwerp daar naartoe verhuist, aangezien ik deze zélf niet kan uitleggen en onderbouwen. Dat mensen het niet met mij eens zijn, vind ik prima acceptabel en daar zou ik graag over willen wisselen van gedachten met die mensen op dát forum.

Dat wordt mij echter bij voorbaat onmogelijk gemaakt, met een (voor mijn gevoel) kulreden. Terwijl mensen van dát forum, op het openbare hondenforum wél mee kunnen lezen.

Ik heb de webmaster van het forum per mail laten weten het absoluut oneens te zijn met de weigering van mijn lidmaatschap. Maar misschien wil jij er in zoverre rekening mee houden, dat er géén uitspraken van mij die kant uit verhuizen. Dank je wel. ;)
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Goed, hier nog een ouder van 2 autische kinderen met daarbij ook een ontwikkelingsachterstand. David en Daniël zijn 7 en 10 jaar jong.
Té jong nog om, als ouder, te kunnen oordelen of ze wel of niet in staat zullen zijn een kind op te voeden.
Zoals ik ze nu mee maak en naar hun toekomstverhalen luister, (wat overigens erg leuk is :mrgreen: ) komt daar geen partner aan te pas. Laat staan een kind.

Er is hier eerder beschreven wat voor inpact een operatie kan hebben op iemand met een handicap. Dit heb ik vorig jaar helaas met Daniël meegemaakt die binnen 4 weken 2x geopereerd is. 1x neusamandel verwijderen en na ruim 3 weken is hij geopereerd aan een liesbreuk.
De arme heeft dit niet goed kunnen plaatsen en heeft zijn angst geprojecteerd op alles wat vladdert, mugjes, stofjes van struiken en bomen. enz. Het heeft uiteindelijk geresulteerd dat het jochie de HELE zomervakantie binnen heeft doorgebracht :cry:
Eeenmaal weer in zijn vaste ritme van naar school gaan e.d. is dit beeld langzaam weggeëbt.
Ja, ook de proffesionele hulpverlening heeft zich destijds hier over gebogen.

Er wordt door intimidi mij wel eens gevraagd: wat had je gedaan als je van te voren had geweten.......
Ja, dan had ik ook voor Daniël (7) gekozen! De jongens begrijpen elkaars fantasiewereld als geen ander. Tot nu toe hebben ze veel steun aan elkaar.
Nee, er komt bewust geen 3e kind van Rob en mij. 'Onze' jongens vergen zoveel aandacht dat het tegenover een eventuele 3e niet eerlijk zou zijn.
Daarnaast zijn Rob en ik waarschijnlijk samen erfelijk belast. Een 3e autist zou van ons, als ouders, te veel vragen wat wij kunnen bieden. Ook weten wij dat een autist geen makkelijk leven heeft, veel sociale zaken moeten ingeprent worden i.p.v. dat zij dat, zoals 'wij' aanvoelen.
En dit is nog maar een klein onderdeel van de hele problematiek.

Ook wil ik nog opmerken dat werken met verstandelijk gehandicpte kinderen iets heel anders is dan dat het je 'eigen' is.
Als ouder kan je nooit de deur achter je dicht trekken. Opvang, al is het maar voor 1 avond is vaak moeilijk te regelen.
Nee, dit is geen klaagzang, wij zijn uiterst gelukkig met "ONZE D'S" haha

Verplichte sterilisatie, geen haar op mijn hoofd!
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Konni
Zeer actief
Contacteer:

Gek he..dat je niet zomaar alles mag weten.

nou eh ja? Zij heeft de discussie gestart...en hij word verplaatst naar een ander forum. Beetje gek dat je dan je eigen stelling niet kan onderbouwen.

.
Je bent echt niet goed bij je hoofd.
Wat heb je toch een vreemde manier van discussieren...
Mama Sanneke
Zeer actief

Zoals Martijn het al gezegd heeft krijg je inderdaad geen toegang tot het autisme forum omwille van de privacy, er zijn immers meer onderwerpen dan dit waar wij het over hebben.

Ik heb me blijkbaar in een wespennest gestoken want het was immers niet mijn bedoeling om hier mensen te kwetsen.

Ik wou het tot een vredevolle discussie laten komen en ben ook zo eerlijk geweest jullie te laten delen in hun mening.

Voor mij is de discussie hier afgesloten uit respect voor de mensen van hier en ginds.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”