knap hè...moet je na geven je bent snel van begrip

Moderator: moderatorteam
nja, dat is gewoon haar vriendje, geeft niet, is een beetje sneuig om gelijk te moeten komen helpen maar ach. Dat hebben we ook wel eens erger gezien.bram en thijs schreef:Maar ik heb het tegen Konniejelle schreef:Zolang iemand, zoals "Sample", zich op behoorlijk niveau weet uit te drukken en duidelijk de discussie zoekt, meer dan het persoonlijk conflict, vind ik daar weinig stokerigs aan. Het gestook komt wat dat betreft meer van de andere kant momenteel naar mijn idee.![]()
![]()
jelle schreef:Ik snap het denk ik best wel. Ik vind alleen dat er wat overtrokken wordt gereageerd. En het groepsgevoel lijkt weer welig te tieren: samen hakken is leuker dan alleen hakken tenslotte!
Het discussieforum is nou net opgezet ooit om ook enigzins controversiele stellingen te bespreken. Ook al zijn ze een beetje dom, of een beetje onethisch, of een beetje eng-rechts. Zolang iemand, zoals "Sample", zich op behoorlijk niveau weet uit te drukken en duidelijk de discussie zoekt, meer dan het persoonlijk conflict, vind ik daar weinig stokerigs aan. Het gestook komt wat dat betreft meer van de andere kant momenteel naar mijn idee.
nou kijk wat ik zo krom vind van heel het ver haal he en dan ff heel zwart wit,we geven allemaal af op de fok met dieren die niet goed zijn voor de fok en hondjes die geboren met een bepaalde afwijking moet je als fokker gewoon in laten slapen .Mama Sanneke schreef:Ja hoor, mensen met een handicap zouden die rechten moeten hebben. Het moet wel van persoon tot persoon bekeken worden vind ik.
Het is niet dat je een handicap hebt dat je dan niet voor een kind kan zorgen. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar in sommige gevallen, waarom NIET ?????
Ik denk dat wij onze kinderen daarin kunnen steunen door hen, als de tijd er is, goed voor te bereiden en zowel de voor- en nadelen van een kind te vertellen.
Dat is mijn mening, we zullen zien wat er komt. Naomi wil geen kinderen zegt ze. Zij wil dierenarts worden en zegt dat ze dan geen tijd kan hebben voor kinderen. Maar ik wacht gewoon af. Zij heeft nog tijd genoeg.
Er zijn hier op de site toch ook volwassenen met autisme die kinderen hebben, en dat zijn tot zover ik weet toch allemaal SUPER ouders.
Dus ik zeg, JA wanneer een persoon met een handicap kinderen wil. Maar de ene handicap is de andere niet, begrijp je ??
Reactie autismewereld
Sanneke
Daar kan ik me helemaal bij aansluitenIk vind dat begeleiders en ouders er zorg voor moeten dragen dat verstandelijk gehandicapten geen kind krijgen , of per ongeluk een kind verwekken . Zoals ze op zoveel terreinen de verantwoordelijkheid moeten nemen . In verreweg de meeste gevallen kan dat zonder dwang in redelijk overleg , of is het helemaal niet aan de orde .
Wat ik vreemder vind is dat je een hond vergelijkt met een mens. :OMol schreef:nou kijk wat ik zo krom vind van heel het ver haal he en dan ff heel zwart wit,we geven allemaal af op de fok met dieren die niet goed zijn voor de fok en hondjes die geboren met een bepaalde afwijking moet je als fokker gewoon in laten slapen .Mama Sanneke schreef:Ja hoor, mensen met een handicap zouden die rechten moeten hebben. Het moet wel van persoon tot persoon bekeken worden vind ik.
Het is niet dat je een handicap hebt dat je dan niet voor een kind kan zorgen. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Maar in sommige gevallen, waarom NIET ?????
Ik denk dat wij onze kinderen daarin kunnen steunen door hen, als de tijd er is, goed voor te bereiden en zowel de voor- en nadelen van een kind te vertellen.
Dat is mijn mening, we zullen zien wat er komt. Naomi wil geen kinderen zegt ze. Zij wil dierenarts worden en zegt dat ze dan geen tijd kan hebben voor kinderen. Maar ik wacht gewoon af. Zij heeft nog tijd genoeg.
Er zijn hier op de site toch ook volwassenen met autisme die kinderen hebben, en dat zijn tot zover ik weet toch allemaal SUPER ouders.
Dus ik zeg, JA wanneer een persoon met een handicap kinderen wil. Maar de ene handicap is de andere niet, begrijp je ??
Reactie autismewereld
Sanneke
nou ga ik niet zeggen dat je kinderen met een downcindroom want daar ga ik dan maar ff van uit in moet laten slapen,maar als je zegt sterlisatie is wel een goede optie ben je zoals ik het nu allemaal begrijp niet wijs sorry maar vind ik toch wat vreemt.
mol
ik zeg toch ff zwart wit gezien, ik probeer eigelijk een vergelijking te maken tussen en ff en tussen haakjes natuurlijke selectatie en een gekreerde zoals bij de mens waar niks natuurlijks meer aan isMama Sanneke schreef:Wat ik vreemder vind is dat je een hond vergelijkt met een mens. :OMol schreef:nou kijk wat ik zo krom vind van heel het ver haal he en dan ff heel zwart wit,we geven allemaal af op de fok met dieren die niet goed zijn voor de fok en hondjes die geboren met een bepaalde afwijking moet je als fokker gewoon in laten slapen .Mama Sanneke schreef:Ja hoor, mensen met een handicap zouden die rechten moeten hebben. Het moet wel van persoon tot persoon bekeken worden vind ik.
Reactie autismewereld
Sanneke
nou ga ik niet zeggen dat je kinderen met een downcindroom want daar ga ik dan maar ff van uit in moet laten slapen,maar als je zegt sterlisatie is wel een goede optie ben je zoals ik het nu allemaal begrijp niet wijs sorry maar vind ik toch wat vreemt.
mol
Of begrijp ik je stelling verkeerd.
Sanneke
ik had al bedacht dat ik beter "vriendje (m/v)" had kunnen schrijvenKonni schreef:vriendinnetje,nja, dat is gewoon haar vriendje, geeft niet, is een beetje sneuig om gelijk te moeten komen helpen maar ach. Dat hebben we ook wel eens erger gezien.
ach, fair...en drie tegen 1 is niet echt fair vind je wel?
Ja, ze weten het. ééntje heeft het zelf gezegd dat ik het hier mag plaatsen.jelle schreef:Sanneke, weten die mensen wel dat je hun reacties hier weer neer zet? Als je het al doet is het wel zo fijn dat dat met hun instemming gebeurt...
Ik sluit me hier bij aanZoie schreef:tsjee , wat een discussie hier .
Ik vind dat begeleiders en ouders er zorg voor moeten dragen dat verstandelijk gehandicapten geen kind krijgen , of per ongeluk een kind verwekken . Zoals ze op zoveel terreinen de verantwoordelijkheid moeten nemen . In verreweg de meeste gevallen kan dat zonder dwang in redelijk overleg , of is het helemaal niet aan de orde .
Elke verstandelijk gehandicapte bij voorbaat stereliseren is dan ook volslagen onnodig .
Maar zijn er gevallen denkbaar dat gedwongen sterelisatie niet uitgesloten is ? Zelf vind ik dat dat soms te rechtvaardigen is , maar dat er toch niet voor gekozen moet worden . Want wat krijgen we dan allemaal ?Verslaafden stereliseren ? Alcoholverslaafden ? Wanneer ben je dat ? Mensen met een psychiatrisch ziektebeeld ? Manisch - depressieven ? A- socialen ? Valt misschien wel net zoveel voor te zeggen ( ik hoor hier net van een man die op 60 - jarige leeftijd zelfmoord heeft gepleegd en ondanks een succesvolle maatschappelijke carriere aan depressies leed , net als zijn moeder . )
We komen dan toch wel dicht in de buurt van de eugenetica , en dat is een groter kwaad dan wat we hebben .
Mama Sanneke schreef:Ja, ze weten het. ééntje heeft het zelf gezegd dat ik het hier mag plaatsen.jelle schreef:Sanneke, weten die mensen wel dat je hun reacties hier weer neer zet? Als je het al doet is het wel zo fijn dat dat met hun instemming gebeurt...
Ik doe het naamloos.
Ik heb hun ook laten weten dat als ze hun reactie niet willen geplaatst hebben ze dat mogen vermelden.
Sanneke
gelukkig...ach, fair...
maar in die zin snap ik het ook wel. Alhoewel er niks mis is met je mening te verdedigen, ook al ben je alleen en de anderen met meer. Als je gelooft in wat je zegt maakt dat niet uit.
Het gebeurt hier echter wel regelmatig dat relatief nieuwe of onbekende mensen in een wat rellerige topic ineens op komen dagen ter verdediging van de een, en dan die persoon weer persoonlijk of anders blijken te kennen.
Ik houd best van een pittige discussie, eerlijk is eerlijk. Waar ik niet van houd is het gescheld en de kwetsende vergelijkingen...reageer op wat de ander zegt, niet op wat de ander zou kunnen zijn..Voegt wel weer erg weinig toe aan de discussie over het algemeen. Geef dan gewoon als jezelf je eigen mening. Stukje constructiever. Voorkomt "wij"en "zij" spelletjes.