Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend !

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:Ik ga nog dommer en simpeler lullen nu....let op.....Wie geeft zijn hondje vegetarisch voer?
Ik haak af..wat een niveau! :19:
:zwaai ....toedels, ga je weer een hondenboekje lezen, of Freud?
Mastho
Actief

Ongelezen bericht door Mastho »

Haha Angel-eyes, jij kan een mens wel doen lachen met je opmerkingen :mrgreen:
MARC_S schreef:Ik neem aan dat die mensen ook niet mauwen in topics over wegsnijden van stembanden en het uittrekken van nagels bij een hond die het parket bekrast? Dat is nl lastiger voor de eigenaar dan tegen een stel flaporen aankijken en dat schijnt voor jullie al een reden te zijn je hond te laten stuksnijden :roll:
wegsnijden van stembanden en uittrekken van nagels is nadelig voor de hond, couperen niet, eens het genezen is is het genezen en de hond zelf zal er geen erg in hebben, herdershonden hun oren staan omhoog dus zelfde manier als gecoupeerd (qua vuil en wind enzo dat erin gaat)

die zaken die jij opnoemt zijn totaal andere zaken waar ik zelf tegenstander van ben, je beperkt de hond in zen doen daarmee !
dragonsstarr schreef:Ik vond het er anders niet fijn uitzien, en de pups die ik heb gezien hadden wel last van de oren, je kan mij niet vertellen dat ze er geen last van hebben gehad.
Geen ene second, hij is wakker gekomen uit volledige narcose en meteen beginnen spelen, nooit een keer lastig geweest van pijn, nooit gekeeld omdat hij last had, nooit gekrabd omdat het jeukte, maw ik zeg dat hij er NOOIT geen last van heeft !!gehad0( MAAR wel met de laser hé héhé)
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Mastho schreef:Haha Angel-eyes, jij kan een mens wel doen lachen met je opmerkingen :mrgreen:
MARC_S schreef:Ik neem aan dat die mensen ook niet mauwen in topics over wegsnijden van stembanden en het uittrekken van nagels bij een hond die het parket bekrast? Dat is nl lastiger voor de eigenaar dan tegen een stel flaporen aankijken en dat schijnt voor jullie al een reden te zijn je hond te laten stuksnijden :roll:
wegsnijden van stembanden en uittrekken van nagels is nadelig voor de hond, couperen niet, eens het genezen is is het genezen en de hond zelf zal er geen erg in hebben, herdershonden hun oren staan omhoog dus zelfde manier als gecoupeerd (qua vuil en wind enzo dat erin gaat)

die zaken die jij opnoemt zijn totaal andere zaken waar ik zelf tegenstander van ben, je beperkt de hond in zen doen daarmee !
dragonsstarr schreef:Ik vond het er anders niet fijn uitzien, en de pups die ik heb gezien hadden wel last van de oren, je kan mij niet vertellen dat ze er geen last van hebben gehad.
Geen ene second, hij is wakker gekomen uit volledige narcose en meteen beginnen spelen, nooit een keer lastig geweest van pijn, nooit gekeeld omdat hij last had, nooit gekrabd omdat het jeukte, maw ik zeg dat hij er NOOIT geen last van heeft !!gehad0( MAAR wel met de laser hé héhé)
En de narcose is HEEL prettig en risicoloos voor honden! :roll:
Afbeelding
Mastho
Actief

Hutsje schreef:En de narcose is HEEL prettig en risicoloos voor honden! :roll:
die kansen op een slechte afloop zijn voor een gezonde hond vrijwel nihil en prettig zal het niet geweest zijn, ik amuseer me ook niet in m'n slaap d'oh...

Vóór m'n slaap daarentegen... :mrgreen:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Mastho schreef:
die kansen op een slechte afloop zijn voor een gezonde hond vrijwel nihil en prettig zal het niet geweest zijn, ik amuseer me ook niet in m'n slaap d'oh...

Slaap en narcose zijn nu niet direct hetzelfde te noemen. En als een pup ook maar wat mankeert kan ie in die narcose blijven. Vraag mij ook af hoeveel honden er werkelijk onder narcose worden gecoupeerd.
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Branka schreef:
Mastho schreef:

Slaap en narcose zijn nu niet direct hetzelfde te noemen. En als een pup ook maar wat mankeert kan ie in die narcose blijven. Vraag mij ook af hoeveel honden er werkelijk onder narcose worden gecoupeerd.
vroeger nooit hoor gewoon het malletje er op mes er langs hegten klaar volgende, piepen je ff maar niet lang ze schudden 2 keer met het hoofd en gaan weer spelen.

mol :8):
Mastho
Actief

Branka schreef:
Mastho schreef:

Dan weet ik niet of het narcose was, na 45minuutjes was ie alweer wakker aant worden
Mastho
Actief

Mol schreef:vroeger nooit hoor gewoon het malletje er op mes er langs hegten klaar volgende, piepen je ff maar niet lang ze schudden 2 keer met het hoofd en gaan weer spelen.

Lol, nu ga ze ze tegen je krijgen :N:
Branka
moderator

Mastho schreef:
Mol schreef:vroeger nooit hoor gewoon het malletje er op mes er langs hegten klaar volgende, piepen je ff maar niet lang ze schudden 2 keer met het hoofd en gaan weer spelen.

Lol, nu ga ze ze tegen je krijgen :N:
Ik trok jouw woorden niet zo zeer in twijfel, ik trok het breder. En Mol zijn antwoord was dus waarop ik doelde. En ik vermoed dat dat niet alleen op vroeger van toepassing is, maar ook op diverse andere landen dan b.v. België. Kan mij n.l. voorstellen dat als alle honden onder narcose worden gecoupeerd, dit een bijzonder kostbare zaak is. Aangezien er dan voor het couperen altijd een d.a. nodig is.
Afbeelding
loebas
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loebas »

Ik vind het couperen van oren en staarten zonder medische noodzaak een duidelijk geval van zinloos geweld. Als je van dieren houdt kom je niet op het idee om ze zoiets aan te doen en zeker niet omdat ze er dan "mooier uitzien.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

loebas schreef:Ik vind het couperen van oren en staarten zonder medische noodzaak een duidelijk geval van zinloos geweld. Als je van dieren houdt kom je niet op het idee om ze zoiets aan te doen en zeker niet omdat ze er dan "mooier uitzien.

Zinloos geweld??????????

Lange Frans en Baas B krijgen het nog druk als ze alle hondjes dan gaan noemen in hun volgende liedje :N:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een slap gelul weer. Tuurlijk snij je de oren eraf en spelen ze direct weer verder, tuurlijk! Geloof je het zelf?

Ik heb doggen gecoupeerd zien worden en zulk gegil heb ik nog nooit gehoord, spelen? dacht het niet, het hele nest zat bloedend in een doos te rillen en alle hondjes stonden bol van de stress. Maargoed, dat zie je niet als je al niet kan indenken dat het uberhaubt pijn doet als je oren afsnijdt.

En even over die narcose, als je dat met een lekker slaapje vergelijkt dan weet je dus totaal niet wat je met je hondje hebt gedaan en waar je mee bezig bent. Domheid ten top, sorry dat ik het zo zeg maar je lult slapper dan ik je in dit hele topic heb horen lullen.

Verdiep je eens, verdiep je gewoon eens in waar je mee bezig bent. Kleine moeite grote veranderingen denk ik.

Ben je zelf al eens onder narcose geweest? Nee zeker :roll:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Wat een slap gelul weer. Tuurlijk snij je de oren eraf en spelen ze direct weer verder, tuurlijk! Geloof je het zelf?

Ik heb doggen gecoupeerd zien worden en zulk gegil heb ik nog nooit gehoord, spelen? dacht het niet, het hele nest zat bloedend in een doos te rillen en alle hondjes stonden bol van de stress. Maargoed, dat zie je niet als je al niet kan indenken dat het uberhaubt pijn doet als je oren afsnijdt.

En even over die narcose, als je dat met een lekker slaapje vergelijkt dan weet je dus totaal niet wat je met je hondje hebt gedaan en waar je mee bezig bent. Domheid ten top, sorry dat ik het zo zeg maar je lult slapper dan ik je in dit hele topic heb horen lullen.

Verdiep je eens, verdiep je gewoon eens in waar je mee bezig bent. Kleine moeite grote veranderingen denk ik.

sorry hoor marc maar dan is er een slager bezig geweest en geen goeie couperder, als de hondjes na bloeden en zitten te rillen en wezeloos voor zich uitstaren is er toch iets goed fout gegaan.
heb het bij de pittjes des tijd zat mee gemaakt, maar zoals jij het zeg nog NOOIT.

Branka
moderator

Tja Mol, het zal dan een Argentijnse slager zijn geweest destijds. Want een vroegere vriendin van mij had een Dogo-pup uit Argentinië. Machtig beest, maar toen ze hem kreeg zaten de krammen nog in zijn oren omdat ie niet lang voor vertrek was gecoupeerd. Had ie duidelijk nog last van en bijna niemand mocht aan zijn kop zitten. Ze waren dan ook verbaasd dat Kevin bij mij kwam liggen en ik vrij snel al hem over zijn kop mocht aaien. Dus last had ie er zeker van.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mol schreef:
MARC_S schreef:Wat een slap gelul weer. Tuurlijk snij je de oren eraf en spelen ze direct weer verder, tuurlijk! Geloof je het zelf?

sorry hoor marc maar dan is er een slager bezig geweest en geen goeie couperder, als de hondjes na bloeden en zitten te rillen en wezeloos voor zich uitstaren is er toch iets goed fout gegaan.
heb het bij de pittjes des tijd zat mee gemaakt, maar zoals jij het zeg nog NOOIT.

De hondjes werden op hun zij gelegd/gedwongen, de oren werden langs een mal geduwd, moesten immers in een bepaalde vorm (moeilijk bij een dog met die enorme oren) en allebei gelijk gesneden worden en daarna werd de rand van de mal dichtgedrukt waarna alle weefsel rechts van de mal weggesneden werd. De hondjes moesten goed vastgedrukt worden tegen het spartelen en uiteindelijk werden ze totaal over de rooie in een doos gezet. Als die hondjes daar niks aan over hebben gehouden vreet ik een bezem :wink:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
Mol schreef:

De hondjes werden op hun zij gelegd/gedwongen, de oren werden langs een mal geduwd, moesten immers in een bepaalde vorm (moeilijk bij een dog met die enorme oren) en allebei gelijk gesneden worden en daarna werd de rand van de mal dichtgedrukt waarna alle weefsel rechts van de mal weggesneden werd. De hondjes moesten goed vastgedrukt worden tegen het spartelen en uiteindelijk werden ze totaal over de rooie in een doos gezet. Als die hondjes daar niks aan over hebben gehouden vreet ik een bezem :wink:
ja zo deden we het ook je hiels ze in de houtgreep maar de mal die gebruikt wert was dubblet en daar werd de oor in geklemt, strak, en met 1 beweging was het gebeurt en dor dat de mal strak op het oor zat was de bloeding minimaal en werd er gelijk gehecht.
en ja ze piepen 1 keer per oor en het was daadwerkelijk zo gebeurt.
ze gilde bewijzen van bij het tatoeren nog harder als die vent even goed door kneep.

Mol
Zeer actief

Branka schreef:Tja Mol, het zal dan een Argentijnse slager zijn geweest destijds. Want een vroegere vriendin van mij had een Dogo-pup uit Argentinië. Machtig beest, maar toen ze hem kreeg zaten de krammen nog in zijn oren omdat ie niet lang voor vertrek was gecoupeerd. Had ie duidelijk nog last van en bijna niemand mocht aan zijn kop zitten. Ze waren dan ook verbaasd dat Kevin bij mij kwam liggen en ik vrij snel al hem over zijn kop mocht aaien. Dus last had ie er zeker van.
de dogo fokker in argentinie doet het zelf daar komt geen DA aan te pas
heb hier zelfs nog een beschrijving van hoe het moet bij een dogo , daar zijn ze helemaal niet moeilijk

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Jeetje mina zeg, wat een binnenkomer :mrgreen:

Welkom op het forum en wat een prachtige hond heb je :I: Uhhh die oren, tja ik vind het ook erg mooi maar vind het ook niet erg dat het verboden is. Mijn Staff konden we met 8 weken nog laten couperen, hebben er voor gekozen om het niet te doen en hij heeft al 10,5 jaar ellende met zijn oren dus ja, ik heb wel eens gewenst dat we ze er wel af hadden laten halen, of dat gescheelt had :19: maar goed. Hij heeft nu een heel mooi staand oor :roll: :mrgreen: en een verschrompeld oor :roll: (voormalig bloedoor)

Ennu Marc, je weet wat ik heb rond lopen en mijn honden spelen nergens mee behalve met elkaar :wink: Ze hebben genoeg aan elkaar en op mijn werk zitten ze met een Lab teef en een Teckel reu en dat gaat super.

Ik laat mijn honden met geen één hond spelen niet met een Malthezer, Beagle, Pitbulls, Herders en niet met Duiste Doggen en aanverwante artikelen, heeft niets met de rassen te maken maar meer omdat ik heel vaak in situatie's terecht ben gekomen met mensen die geen moer van (hun eigen) hond(en) snappen en ik dat juist heel gevaarlijk vindt :wink:

En dat andere mensen om lopen voor mijn honden, jammer dan maar ik heb mijn honden dan ook voor mezelf en niet voor een ander.
laeken
Zeer actief

Brigitte schreef:
Ennu Marc, je weet wat ik heb rond lopen en mijn honden spelen nergens mee behalve met elkaar :wink: Ze hebben genoeg aan elkaar en op mijn werk zitten ze met een Lab teef en een Teckel reu en dat gaat super.

Ik laat mijn honden met geen één hond spelen niet met een Malthezer, Beagle, Pitbulls, Herders en niet met Duiste Doggen en aanverwante artikelen, heeft niets met de rassen te maken maar meer omdat ik heel vaak in situatie's terecht ben gekomen met mensen die geen moer van (hun eigen) hond(en) snappen en ik dat juist heel gevaarlijk vindt :wink:

En dat andere mensen om lopen voor mijn honden, jammer dan maar ik heb mijn honden dan ook voor mezelf en niet voor de ander.
Maar dat bedoel ik ook juist. Je weet niet wat je aan de honden van een ander hebt en juist met heftig kaliber honden kan onvoorzichtigheid de eigenaar van een slapper hondje duur komen te staan. :wink:
In het begin liet ik Wuilus wel nog spelen en snuffelen aan vreemde honden, nadat ik dat geweten heb deed ik dat dus niet meer. Ik was ook erg blij als mensen voor mij omliepen of in ieder geval hun hondjes aan de lijn deden. Dan kon ik tenminste omlopen :ok:

Ook de honden van Martijn mogen niet at random op honden afrennen. Het gebeurd wel eens met Cleo maar die zal nooit vechten en loopt hoe dan ook weg als er agressie in het spel komt. En ze is hoe dan ook sneller :mrgreen: Dapper en reuen gaat zowiezo niet zo best dus wat dat aangaat ben ik blij als mensen hun honden weghouden. Hij is met andere honden in de buurt altijd aangelijnd.

Wuilus speelde best wel veel met bekende honden, ze had echt vrienden op straat en door op die manier met je hond om te gaan kan je vrijwel alles voorkomen :ok: Ook was ze wekelijks op bezoek bij 2 reuen wat ook perfect ging.

Jij zou toch ook omlopen als ik met Wuilus op dezelfde stoep liep en niet uitweek omdat ze "lief" was. :wink:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

MARC_S schreef:
Brigitte schreef:

En dat andere mensen om lopen voor mijn honden, jammer dan maar ik heb mijn honden dan ook voor mezelf en niet voor de ander.
Maar dat bedoel ik ook juist. Je weet niet wat je aan de honden van een ander hebt en juist met heftig kaliber honden kan onvoorzichtigheid de eigenaar van een slapper hondje duur komen te staan. :wink:
In het begin liet ik Wuilus wel nog spelen en snuffelen aan vreemde honden, nadat ik dat geweten heb deed ik dat dus niet meer. Ik was ook erg blij als mensen voor mij omliepen of in ieder geval hun hondjes aan de lijn deden. Dan kon ik tenminste omlopen :ok:
Als pup socialiseer ik ze overal mee en zo lang ik aan mijn hond zie dat het omgaan met andere honden geen problemen op leverd laat ik ze los maar wel tot een bepaalde leeftijd, Tank ging perfect om met andere honden, ben vaak zat mee geweest naar forumwandelingen maar dat is nu ook over en nee, niet omdat hij agressief is totaal niet maar het is een echte reu en hij is nu volwassen en zal niet beginnen met vechten maar gaat het ook niet meer uit de weg dus helaas pindakaas.

Alano?? geen problemen mee, daar kan ik zo in een druk bos mee gaan lopen, geen punt, heeft totaal geen intresse en is echt vreselijk dominant maar hij heeft echt nooit problemen met andere honden. Hij is ook heel duidelijk in zijn lichaamstaal en heeft gewoon een attitude van hier tot en met Amerika :mrgreen: Andere honden interreseren hem weinig tot niets, de baas daar draait het om :pffff: :mrgreen:
Ook de honden van Martijn mogen niet at random op honden afrennen. Het gebeurd wel eens met Cleo maar die zal nooit vechten en loopt hoe dan ook weg als er agressie in het spel komt. En ze is hoe dan ook sneller :mrgreen: Dapper en reuen gaat zowiezo niet zo best dus wat dat aangaat ben ik blij als mensen hun honden weghouden. Hij is met andere honden in de buurt altijd aangelijnd.
Mijn honden lopen nooit los alleen als ik naar het strand ga en dan loop ik daar om 05.00 uur en dan ook niet in het weekend omdat het dan wel druk kan zijn. Op het strand heb ik overzicht en hoef ik ze niet tig keer te roepen. Daarbij vind ik het helemaal geen probleem om mijn honden aangelijnd te moeten uitlaten, ze zijn het gewend en krijgen beweging zat en hebben een afwisselend leven. Ik vind het niet jammer als mijn honden niet meer los kunnen, daar kies ik mede voor als ik een ras neem waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Wuilus speelde best wel veel met bekende honden, ze had echt vrienden op straat en door op die manier met je hond om te gaan kan je vrijwel alles voorkomen :ok: Ook was ze wekelijks op bezoek bij 2 reuen wat ook perfect ging.

Jij zou toch ook omlopen als ik met Wuilus op dezelfde stoep liep en niet uitweek omdat ze "lief" was. :wink:
Ik heb hier in de buurt wel honden die ze kennen hoor en de mensen hier kennen mijn honden maar laatst liep er een man voor me op het hondenpad (ik liep met Tank en Alano) en die had een jonge X Herder die niet mee wilde lopen omdat ze de heren zag, dus ik ga het hondenpad af en loop langs om de man in te halen, krijg ik ineens naar me toe: jaaa ze is pas 6 maanden hoor en wil alleen maar spelen en hij loopt op me af, dus ik das leuk meneer maar mijn honden mogen niet spelen, nou nou toen kreeg ik me een riedel van je wil het niet weten :roll: Zal maar niet zeggen wat meneer eruit gooide.

Ik wil het gewoon niet hebben en daarbij kan Alano zich nog wel eens op Tank afreageren en ik zit er niet op te wachten dat mijn honden door iets niet meer samen overweg zouden kunnen.

En ja, ik zou ook als ik jou zou tegen komen naar de overkant lopen hoor, ik vind het geen punt om even opzij te gaan voor een andere hond :wink:
laeken
Zeer actief

Ik vond dat ook geen enkel probleem. Ik wilde de honden niet in contact hebben dus ik loop rustig 10 blokken om als dat moet. Ook voor honden die loslopen op een niet losloopgebied die kleiner zijn en dus altijd zouden verliezen. Dat gelijk hoef ik niet te halen over de rug van welke hond dan ook :wink:
Afbeelding
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wat is nou het verschil tussen een Belgische pitbull en een Nederlandse American Staffordshire Terriër? In Nederland is deze hond toch verboden?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Worden niet-gecoupeerde Pit Bulls in Belgïe toegelaten op hondenshows?
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

sypke schreef:Wat is nou het verschil tussen een Belgische pitbull en een Nederlandse American Staffordshire Terriër? In Nederland is deze hond toch verboden?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=pit+bull
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mol schreef:
MARC_S schreef:
Mol schreef:

ja zo deden we het ook je hiels ze in de houtgreep maar de mal die gebruikt wert was dubblet en daar werd de oor in geklemt, strak, en met 1 beweging was het gebeurt en dor dat de mal strak op het oor zat was de bloeding minimaal en werd er gelijk gehecht.
ze gilde bewijzen van bij het tatoeren nog harder als die vent even goed door kneep.

Gebeurt dit zonder verdoving? :eek:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gast

M@ri@nne schreef:
sypke schreef:Wat is nou het verschil tussen een Belgische pitbull en een Nederlandse American Staffordshire Terriër? In Nederland is deze hond toch verboden?
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=pit+bull
Dank je!
Gast

Ik vind het een ontzettend mooie hond (op de oren na!).
laeken
Zeer actief

Stang schreef:
Mol schreef:
MARC_S schreef:
Mol schreef: sorry hoor marc maar dan is er een slager bezig geweest en geen goeie couperder, als de hondjes na bloeden en zitten te rillen en wezeloos voor zich uitstaren is er toch iets goed fout gegaan.

Gebeurt dit zonder verdoving? :eek:
YEP.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ben blij dat ik niet zoveel van deze reakties om mijn gecoupeerde meisjes heb gehad. :N:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

M@ri@nne schreef:Ben blij dat ik niet zoveel van deze reakties om mijn gecoupeerde meisjes heb gehad. :N:
Heb jij ze ook zelf laten couperen?
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”