Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Amerikaanse Stafford...wat vindt men ervan?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

yamie schreef:leg mij nou eens uit waarom jij geen verschil ziet tussen, aanlijnen...( en ik heb het dus steeds over beide partijen he) en elkaar paseren, of aanlijnen , omdraaien en een andere route kiezen?

stel dat ik staffords had, en ik loop daar , ik zie jou ik lijn keurig mijn honden aan, jij ook en jij draait je om en floept een ander paadje in? mij zou het persoonlijk niet intereseren, maar je ziet toch zelf ook wel verschil?
Daartussen zie ik het verschil wel, maar uit jouw zin waar ik op reageerde ( "beide de honden aan de riem houden of doen en gewoon elkaar passeren?") maakte ik niet op dat de persoon met de Staffords als eerste aan gaat lijnen.

Stel nou, ik lijn als eerste aan, en daarna volgt die meneer met de Staffords? Dan passeren we ook, verder niks aan de hand, maar dan heb ik mijn honden wel als eerste aangelijnd met dezelfde reden als dat ik anders een ander paadje in zou slaan.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Moos schreef:
yamie schreef:leg mij nou eens uit waarom jij geen verschil ziet tussen, aanlijnen...( en ik heb het dus steeds over beide partijen he) en elkaar paseren, of aanlijnen , omdraaien en een andere route kiezen?

stel dat ik staffords had, en ik loop daar , ik zie jou ik lijn keurig mijn honden aan, jij ook en jij draait je om en floept een ander paadje in? mij zou het persoonlijk niet intereseren, maar je ziet toch zelf ook wel verschil?
Daartussen zie ik het verschil wel, maar uit jouw zin waar ik op reageerde ( "beide de honden aan de riem houden of doen en gewoon elkaar passeren?") maakte ik niet op dat de persoon met de Staffords als eerste aan gaat lijnen.

Stel nou, ik lijn als eerste aan, en daarna volgt die meneer met de Staffords? Dan passeren we ook, verder niks aan de hand, maar dan heb ik mijn honden wel als eerste aangelijnd met dezelfde reden als dat ik anders een ander paadje in zou slaan.
:denken: of jij nou net een fractie eerder bent met aanlijnen of niet... er staat toch duidelijk BEIDE de honden aan de riem DOEN of HOUDEN...

dus als jij een herder of een lab en een golden of een border of een jack of en wat dan ook tegen komt reageer je net zo? als jij de enige bent die aanlijnt... en ziet dat de andere geen aanstalte maakt draai je om?
Moos
Zeer actief

yamie schreef:
Moos schreef:

:denken: of jij nou net een fractie eerder bent met aanlijnen of niet... er staat toch duidelijk BEIDE de honden aan de riem DOEN of HOUDEN...

dus als jij een herder of een lab en een golden of een border of een jack of en wat dan ook tegen komt reageer je net zo? als jij de enige bent die aanlijnt... en ziet dat de andere geen aanstalte maakt draai je om?
Nee, nee, nee :mrgreen: :mrgreen:

Ik zal het even opnieuw proberen. Ik reageerde in eerste instantie op het feit dat je schijnbaar kortzichtig bent als je voorzichtiger op bepaalde rassen reageert.

Dat kortzichtige uit zich dan in een ander paadje inslaan. Dat andere pad inslaan doe je als baas omdat je niet wil dat er contact gemaakt wordt met die 'gevaarlijke' honden. Aanlijnen van mijn honden doe ik om precies dezelde reden; namelijk dat ik niet wil dat mijn honden in contact komen met die 'gevaarlijke' honden (even kort door de bocht gezegd he).

Dus of ik nou een ander pad insla, of als eerste zodra ik de Staffs zie mijn honden aanlijn; beiden doe ik omdat ik niet wil dat er contact gemaakt wordt. Beiden zou dan dus even kortzichtig en discriminerend zijn.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

oke, opzich snap ik je redenatie, en idd puur van uit je eigen gezien, is het een handeling om dezelfde redenen, maar waar ik dus op reageerde... op hanneke dus.. was een optie die zij er niet eens bij had staan...en dat vond ik wel een beetje raar... ieder mag en moet doen wat hij of zij goed vind, ik lijn altijd aan ( zeker als ik met de hele bubs loop moet dat wel :mrgreen: , want het zijn dan geen staffords maar blij zal jij er niet mee zijn :mrgreen: )

maar het... ook al lijnen we beide aan toch nog omdraaien verhaal? daar ging het mij even om... dat vind ik vreemd en ja "kortzichtig og iig erg overdreven ( discriminerend heb ik ook nooit getypt ;) )
Moos
Zeer actief

yamie schreef:oke, opzich snap ik je redenatie, en idd puur van uit je eigen gezien, is het een handeling om dezelfde redenen, maar waar ik dus op reageerde... op hanneke dus.. was een optie die zij er niet eens bij had staan...en dat vond ik wel een beetje raar... ieder mag en moet doen wat hij of zij goed vind, ik lijn altijd aan ( zeker als ik met de hele bubs loop moet dat wel :mrgreen: , want het zijn dan geen staffords maar blij zal jij er niet mee zijn :mrgreen: )

maar het... ook al lijnen we beide aan toch nog omdraaien verhaal? daar ging het mij even om... dat vind ik vreemd en ja "kortzichtig og iig erg overdreven ( discriminerend heb ik ook nooit getypt ;) )
Ik snap ook waar jij op reageerde hoor :wink: Alleen reageerde ik vandaaruit weer even terug op Sunnybunny (die was van het discriminerende --en kortzichtige--, jij niet :mrgreen: )

Alleen volgens mij is er niemand die omdraait als de Staffs ook aangelijnd worden. Dus dat scheelt dan weer :mrgreen: :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef: Alleen volgens mij is er niemand die omdraait als de Staffs ook aangelijnd worden. Dus dat scheelt dan weer :mrgreen: :wink:
Ik weet ook niet wie ervan gemaakt heeft dat als de Staffords aangelijnd worden dat er dan alsnog haastig een ander pad gekozen wordt.

Anne
yamie
Zeer actief
Contacteer:

starfleet schreef:
Moos schreef: Alleen volgens mij is er niemand die omdraait als de Staffs ook aangelijnd worden. Dus dat scheelt dan weer :mrgreen: :wink:
Ik weet ook niet wie ervan gemaakt heeft dat als de Staffords aangelijnd worden dat er dan alsnog haastig een ander pad gekozen wordt.

Anne
niemand :19: ik reageerde op hanneke, dat ze die optie er niet bij had staan , bij haar opsomming hoe mensen met "gevaarlijke" honden passeren...
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Ik snap heel goed dat mensen met kleine hondjes een ander paadje kiezen.
Ikzelf ben ook voorzichtig met andere honden, Nino kan niet met veel honden (maar wel weer met kleintjes en pups :mrgreen: )
Maar je hebt niets aan al die narigheid, voorkomen is altijd beter dan genezen :wink:

Het enige waar ik een hekel aan heb is dat mensen soms zo verschrikkenlijk raar kunnen doen en domme opmerkingen maken over uit de buurt blijven van die gevaarlijke hond, terwijl die van hun gillend en grauwend aan de riem hangt, dan lach ik alleen maar, Nino hoor je niet :mrgreen:
Sommige tillen snel hun hond op, dat heb ik toen eens nagedaan en schichtig om me heen gekeken waar het gevaar was, dat vond mevrouw maar raar geloof ik :mrgreen:
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Monique_Nino schreef:Ik snap heel goed dat mensen met kleine hondjes een ander paadje kiezen.
Ikzelf ben ook voorzichtig met andere honden, Nino kan niet met veel honden (maar wel weer met kleintjes en pups :mrgreen: )
Maar je hebt niets aan al die narigheid, voorkomen is altijd beter dan genezen :wink:

Het enige waar ik een hekel aan heb is dat mensen soms zo verschrikkenlijk raar kunnen doen en domme opmerkingen maken over uit de buurt blijven van die gevaarlijke hond, terwijl die van hun gillend en grauwend aan de riem hangt, dan lach ik alleen maar, Nino hoor je niet :mrgreen:
Sommige tillen snel hun hond op, dat heb ik toen eens nagedaan en schichtig om me heen gekeken waar het gevaar was, dat vond mevrouw maar raar geloof ik :mrgreen:
:smile: hahaha geweldig!!
Moet ik ook maar eens met Amiga proberen... :wink: :N: :mrgreen:
Nee hoor, meid ik ben het geheel met je eens.
Het meest irritantie is de manier waarop gereageert wordt, ondanks
dat ik na zo'n 9 jaar al behoorlijk gehard ben tegen de uitspraken...
en hoewel het me meestal het ene oor in en het andere oor weer net zo hard uitgaat,
is het toch niet leuk...
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Monique_Nino schreef:Ik snap heel goed dat mensen met kleine hondjes een ander paadje kiezen.

:eek: :smile: :smile: :smile: Geweldig!! Dat had ik graag willen zien :smile:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Moos schreef:
yamie schreef:oke, opzich snap ik je redenatie, en idd puur van uit je eigen gezien, is het een handeling om dezelfde redenen, maar waar ik dus op reageerde... op hanneke dus.. was een optie die zij er niet eens bij had staan...en dat vond ik wel een beetje raar... ieder mag en moet doen wat hij of zij goed vind, ik lijn altijd aan ( zeker als ik met de hele bubs loop moet dat wel :mrgreen: , want het zijn dan geen staffords maar blij zal jij er niet mee zijn :mrgreen: )

Ik snap ook waar jij op reageerde hoor :wink: Alleen reageerde ik vandaaruit weer even terug op Sunnybunny (die was van het discriminerende --en kortzichtige--, jij niet :mrgreen: )

Alleen volgens mij is er niemand die omdraait als de Staffs ook aangelijnd worden. Dus dat scheelt dan weer :mrgreen: :wink:
LEZEN marloes, het ging om het stukje van Hanneke, waar de optie miste aanlijnen en doorlopen. Nu ik toch voor mijn voeten krijg dat ik discrimineer, want ik reageer op elke hond het zelfde en dat is blijkbaar niet normaal, jij bent voor mij het typische "kleine fluffy hondjes" baasje. Altijd zeuren over grote honden, hoe vervelend ze wel niet zijn en constant mekkeren over de honderden aanvaringen per week die jij wel niet blijkt te hebben. Ze hebben het allemaal op jouw hondjes voorzien, de herders, de boxers en laten we vooral de enge vechthonden niet vergeten. Oja, en dan trek je ze ook nog jasjes aan als het regent, ook al hebben ze 15 cm haar. Hoe typerend.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Murphy's Place schreef:

en hoewel het me meestal het ene oor in en het andere oor weer net zo hard uitgaat,
is het toch niet leuk...
Heerlijk :mrgreen: En ze hebben zelf niet eens door hoe erg ze voor l*l staan. Of dan roepen ze (terwijl hun hondje heel relaxt meehuppeld) "hij is bang voor grote honden). Ik: "Nee, mevrouw ú bent bang voor grote honden" :pffff:
Moos
Zeer actief

Sunnybunny schreef:
Moos schreef:

LEZEN marloes, het ging om het stukje van Hanneke, waar de optie miste aanlijnen en doorlopen. Nu ik toch voor mijn voeten krijg dat ik discrimineer, want ik reageer op elke hond het zelfde en dat is blijkbaar niet normaal, jij bent voor mij het typische "kleine fluffy hondjes" baasje. Altijd zeuren over grote honden, hoe vervelend ze wel niet zijn en constant mekkeren over de honderden aanvaringen per week die jij wel niet blijkt te hebben. Ze hebben het allemaal op jouw hondjes voorzien, de herders, de boxers en laten we vooral de enge vechthonden niet vergeten. Oja, en dan trek je ze ook nog jasjes aan als het regent, ook al hebben ze 15 cm haar. Hoe typerend.
Ik zeg helemaal niet dat jij discrimineert, lezen Sunnybunny! Je zegt het zelf al, je reageert op elke hond schijnbaar hetzelfde, en dat valt niet onder de definitie van discrimineren. Ik zeg alleen dat jij degene was die begon over het feit dat anderen zouden discrimeneren en kortzichtig zouden zijn als ze bij bepaalde rassen oplettender zijn.

Weet wat nou weer heel typerend is voor jou? Dat je nooit gewoon een discussie kan voeren op inhoudelijke argumenten, maar altijd terug moet vallen op spelen op de persoon.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Zegt degene die stees roept "sunnybunny zei :blah: :blah: " Ik kan heel goed inhoudelijk een discussie voeren alleen als ik merk dat men niet leest en vervolgens gewoon in één adem doorgaat met zeiken over "enge honden" tja en gewoon niet eens wíl proberen te begrijpen dan ben ik er klaar mee. Ga alsjeblieft iemand anders verblijden met je dodelijk vermoeiende epistels over enge grote honden en wat je dan wel of niet doet. Maar je bent niet kortzichtig hoor, dat zeker niet. Dag Marloes :slaap:
Moos
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Zegt degene die stees roept "sunnybunny zei :blah: :blah: " Ik kan heel goed inhoudelijk een discussie voeren alleen als ik merk dat men niet leest en vervolgens gewoon in één adem doorgaat met zeiken over "enge honden" tja en gewoon niet eens wíl proberen te begrijpen dan ben ik er klaar mee. Ga alsjeblieft iemand anders verblijden met je dodelijk vermoeiende epistels over enge grote honden en wat je dan wel of niet doet. Maar je bent niet kortzichtig hoor, dat zeker niet. Dag Marloes :slaap:
Er zit een wereld van verschil tussen inhoudelijk in proberen te gaan op wat iemand schrijft, en iemand afkraken omdat je schijnbaar met argumenten niet verder meer komt.

Om een of andere reden heb je schijnbaar iets tegen mensen die niet geheel jouw mening delen; lijkt me lastig in het dagelijks leven.

Het leuke aan het voeren van een discussie is namelijk dat je het niet altijd eens bent, dat discussiert zo lekker. Anderen afkraken omdat ze het niet me je eens zijn is iets heel anders.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ik kan gewoon niet tegen kortzichtige mensen en ja, daar schaar ik jou onder. Verder ben je gewoon een doorsnee maltezer eigenaar, net zoals mijn Sunny in jouw ogen een doorsnee "enge hond" is. Ieder zijn mening, zoals je het zelf zegt. Heeft niets met afkraken te maken.
Moos
Zeer actief

Sunnybunny schreef:Ik kan gewoon niet tegen kortzichtige mensen en ja, daar schaar ik jou onder. Verder ben je gewoon een doorsnee maltezer eigenaar, net zoals mijn Sunny in jouw ogen een doorsnee "enge hond" is. Ieder zijn mening, zoals je het zelf zegt. Heeft niets met afkraken te maken.
Dat stukje waarin je even lekker los ging over wat je nou eigenlijk van mij dacht was opbouwend bedoeld?

En aangezien jij ook een zeer duidelijk beeld hebt van de doorsnee Maltezer eigenaar kan je jezelf net zo goed kortzichtig noemen.
Ik ben het trouwens met je eens hoor dat ik discrimineer tussen rassen, alleen ik zie dat nou niet direct als iets kortzichtigs.
Afbeelding
Ray
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Ray »

Sunnybunny schreef:
Murphy's Place schreef:

is het toch niet leuk...
Heerlijk :mrgreen: En ze hebben zelf niet eens door hoe erg ze voor l*l staan. Of dan roepen ze (terwijl hun hondje heel relaxt meehuppeld) "hij is bang voor grote honden). Ik: "Nee, mevrouw ú bent bang voor grote honden" :pffff:
Hoi allemaal,

Ik stoor me inderdaad, naast dat overdreven weglopen (dat mensen hun hond aanlijnen als ze mij met mijn 'terreurbrigade' zien aankomen moeten ze zelf weten) vooral aan de opmerkingen en het inderdaad optillen van de hondjes als ik dichterbij kom.

Ik moest eigenlijk pas wel lachen. Terry, de Ambull, begint in de regel nogal te kwijlen als hij een ander (met name kleine) hond ziet. Ik probeer meestal het ijs te breken door semi humoristische opmerkingen te maken zoals: 'Hele kleine hapjes nemen he Terry'. Bijna altijd moeten de mensen dan wel lachen en zien ze eigenlijk de belachelijkheid van hun gedrag wel in... Echter niet altijd.... Maar goed...

Groetjes,

Ray
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

O gut martijn, ben jij er ook ineens. Wat een stom toeval.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik snap de problemen niet zo hoor :19: Het zal mij een worst zijn of mensen hun honden aanlijnen of een andere kant oplopen....
Wat ik wel irritant vind zijn mensen die met mij lopen te slijmen maar tegen vrienden van ons die ook 2 honden zeggen...pas op daar heb je haar weer met die vechthonden....maar goed ik weet dat dat soort mensen er zijn.
Maar een beetje rekening houden met elkaar is toch niet zo moeilijk? Als ik een aangelijnde hond zie, lijn ik de mijne aan en vraag of ze misschien kunnen spelen...zo nee dan loop ik door met mijn honden aan de lijn en laat is ze daarna weer los. Net zo makkelijk.
Bovendien toen ik Basco voor het eerst in het asiel zag was ik ook onder de indruk van zijn uiterlijk. Toen wist ik nog niet dat het een wandelende theemuts is.... :mrgreen:
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Iets positiefs : hondenmagazine Woef (Belgie) handelt deze maand o.a. over de Amstaff, en het is wel een goed artikel wat er instaat.

Allemaal kopen dus !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

:smile:

En over discriminatie gesproken: iemand met een wat groter formaat hond vroeg een tijdje terug aan de bazin van Lilo's beste vriendje de JR en zijn broertje de malthezer of ze haar honden even aan wilde lijnen. Andere mevrouw hield haar eigen hond ook kort aan de lijn. Dus tuurlijk, geen punt, die twee kleintjes aan de lijn. Een seconde later lijnt dat andere mens haar hond af. :roll: Want hij was bang voor kleine witte hondjes, want daar was hij een keer door gebeten. :roll:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

In de Woef stond het mooi samengevat, 'waarom wil iemand een hond met zo'n achtergrond terwijl er zoveel andere rassen zijn ? Gewoon, omdat ze zo lief zijn'. Dat zegt wel alles he. :ok:
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jee wat een discussie :N: en ik verveelde me gisteravond nog wel :mrgreen:

Ik vind het trouwens best een moeilijk onderwerp.
Als ik met mijn 2 redelijk grote honden, waaronder 1 Rottweiler, aan kom lopen en iemand loopt met een kleine hond, bv een Maltezer, dan kan ik me best voorstellen dat die persoon even moet slikken en voorzichtig is.
Als ik zo'n kleine hond zou hebben, zou ik me er terdege van bewust zijn dat het 1 hap kan zijn (die niet eens echt rot bedoeld is, maar verkeerd terecht kan komen) en het is over en sluiten hondje.
Ik ben me daar als grote-hondeneigenaar wel van bewust en als er al contact is tussen groot en klein, dan sta ik er met mijn neus bovenop.

Dus ja, op zich heb ik daar begrip voor ook al moet ik heel soms weleens lachen als het zo zichtbaar 'wegwezen' is.

Iets anders vind ik het, als mensen compleet hysterisch reageren als ik bv gewoon met mijn honden loop en er loopt bv een vrouw met een kinderwagen die, puur omdat ik met een Rottweiler loop, al half gaat hyperventileren.
Daar heb ik dus weinig begrip voor en vind ik zwaar overdreven.
Daar komt m.i. discriminatie om de hoek kijken (gevaarlijke Rottweiler), want het slaat nergens op dat een Rottweiler de baby uit de kinderwagen trekt en verscheurd.
Laatst gewijzigd door Caro. op 09 mar 2006 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hanneke2 schreef:

:smile:

En over discriminatie gesproken: iemand met een wat groter formaat hond vroeg een tijdje terug aan de bazin van Lilo's beste vriendje de JR en zijn broertje de malthezer of ze haar honden even aan wilde lijnen. Andere mevrouw hield haar eigen hond ook kort aan de lijn. Dus tuurlijk, geen punt, die twee kleintjes aan de lijn. Een seconde later lijnt dat andere mens haar hond af. :roll: Want hij was bang voor kleine witte hondjes, want daar was hij een keer door gebeten. :roll:
:mrgreen: :mrgreen: wat een bak :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tja, ik kan me de angst van veel eigenaars van kleine hondjes erg goed voorstellen. Zeker na wat ik afgelopen week gezien heb hier voor de deur. Dat was een flinke fox maar die rotweiler maakte er simpelweg gehakt van zonder dat er iets aan te doen was. :boos:

Als wij ooit een klein hondje krijgen dan zal ik alles doen om hem goed te socialiseren maar dan wel alleen met mij bekende honden. Geen grote onbekende honden want het gaat vrij regelmatig mis met de kleintjes en het verlies van een kleine hond is net zo dramatisch als je grote hond doodgebeten zien worden door een leeuw :jank:

Ik ben erg bevooroordeeld nu, maar een chihuahua zou van mij met geen enkele mij niet bekende hond mogen omgaan en ook met staffies en rotweilers die zelf niet gewend zijn aan piepkleine hondjes mag hij niet spelen :neenee: Stel dat ze hem pijn doen en hij gedraagt zich ongepast of bijt :19: Een evt terechte correctie van een grote hond kan dan dodelijk zijn met een open fontanel en een hoofdje zo klein als een tennisbal :N:
Afbeelding
Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

MARC_S schreef:Tja, ik kan me de angst van veel eigenaars van kleine hondjes erg goed voorstellen. Zeker na wat ik afgelopen week gezien heb hier voor de deur. Dat was een flinke fox maar die rotweiler maakte er simpelweg gehakt van zonder dat er iets aan te doen was. :boos:

Als wij ooit een klein hondje krijgen dan zal ik alles doen om hem goed te socialiseren maar dan wel alleen met mij bekende honden. Geen grote onbekende honden want het gaat vrij regelmatig mis met de kleintjes en het verlies van een kleine hond is net zo dramatisch als je grote hond doodgebeten zien worden door een leeuw :jank:

Ik ben erg bevooroordeeld nu, maar een chihuahua zou van mij met geen enkele mij niet bekende hond mogen omgaan en ook met staffies en rotweilers die zelf niet gewend zijn aan piepkleine hondjes mag hij niet spelen :neenee: Stel dat ze hem pijn doen en hij gedraagt zich ongepast of bijt :19: Een evt terechte correctie van een grote hond kan dan dodelijk zijn met een open fontanel en een hoofdje zo klein als een tennisbal :N:
Ik ben het in dit opzicht ook helemaal met je eens.
Nogmaals ik begrijp best waarom mensen met kleine hondjes soms het contact met
grote(re) honden vermijden, maar de manier waarop dit gaat is vaak niet gewenst.

Een vriendin van mij heeft 5 Chihuahua's en die mogen dus wel met mijn Staffs en mijn Mastiff spelen,
MAAR uiteraard alleen onder begeleiding/toezicht van ons!
Amiga moet dan dus ook altijd liggend spelen, anders mag het niet van mij en ook niet van haar.
Nou moet ik er wel eerlijk bij vertellen, dat 1 van die Chihuahua's een aantal keren in Bink's neus gehapt heeft.
Bink gaat dan bij hem vandaan en gaat echt heel beledigd met zijn rug naar hem toezitten.
Wij kiezen er nu dus voor om die 2 voor alle zekerheid niet meer met elkaar te laten spelen...
Mijn vriendin zegt het zelf ook, je kan beter na het spelen je Staffs nakijken op gaatjes dan de Chihuahua's... :mrgreen:
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
amelie
Zeer actief

Ongelezen bericht door amelie »

Ik ga met Saar dus ook grote honden uit de weg als dat mogelijk is.
Saar houdt niet van spelen, geeft gemengde signalen af naar andere honden (keihard blaffen en als een hond dan dichterbij komt hoog piepen en weg rennen) én heeft een teckelrug waar ik zuinig op ben.

Ik ben niet bang voor grote honden, niet voor "enge" grote honden en doe niet aan rassendiscriminatie. Maar Saar gaat wel aan de riem als ik de kans krijg, simpelweg omdat ze er zelf geen bal aan vind en ik geen zin heb in gedonder als het enkel om een ontmoeten in een park gaat. Dat ligt dus eerder aan Saar haar gedrag dan aan het gedrag van die andere hond.

Grote honden waar ze wat langer mee in contact staat (op visite, een meeting, etc.) mag ze gewoon mee om gaan als het goed gaat, na vijf minuten kennismaken is het rare gepiep en wegrennen eigenlijk altijd over en mits de andere hond niet te opdringerig is zie ik er geen probleem in.
Moos
Zeer actief

Ik doe in die zin aan rassendiscriminatie dat er gewoon rassen zijn die hoogstwaarschijnlijk niet goed met andere honden van hetzelfde geslacht kunnen.

Ik loop met een reutje en een teefje, en als ik iemand met 3 Staffs aan die komen is de kans dus erg groot dat die niet met of mijn reu of mijn teef, of beiden kunnen.
En ik ga dat dan dus niet uitproberen. Ik til ze niet hysterisch op, ik ga niet gillen "hou die honden bij je!!!', maar ik loop wel even een ander paadje in. Als ik zelf een Berner had gehad was ik daar wellicht iets makkelijker in geweest, maar ik heb geen Berner, ik heb twee hondjes die sowieso binnen 2 seconden vreselijk het onderspit zullen delven.

Met Moos ben ik daarbij nog extra oplettend met grote stoere reuen. Ook bij kleine stoere reuen roep ik hem weg, maar als die op elkaar klappen is dat nog niet zo vreselijk. Ik kan Moos en een Jack zelf ook wel even uit elkaar trekken.
Nu zou Moos dus nooit een gevecht beginnen of uitlokken, maar als een andere reu bijvoorbeeld op hem gaat rijden snauwt hij die er wel af, en fel ook. Dan kan je die andere reu niks kwalijk nemen als hij terugsnauwt, maar als die reu 5-10 keer zo zwaar is als Moos zit ik wel mogelijk met een probleempje. Dus ook stoere lab reuen ga ik uit de weg bijvoorbeeld.

Met Saar ben ik makkelijker, die gooit zich toch meteen op d'r zij, en mag dus met veel meer honden kennismaken als ze dat uberhaupt wil. Alleen Saar is bang voor alles wat op een Herder lijkt en gaat zich dan zelf als prooi gedragen. Niet leuk voor Saar, maar ook niet leuk voor Herderbazen wiens hond opeens de jacht inzet op die van mij. En dat zullen ze inderdaad anders nooit doen, maar Saar heeft iets wat dat uitlokt.
Als ik dus iemand met 3 Herders aan zie komen til ik Saar op (en dat kan 99% van de tijd voordat Saar ze zelf gezien heeft). Dan zeg ik niks tegen Saar en glimlach even vriendelijk naar de baas van die Herders en zet haar daarna weer neer. En dat is niet alleen voor Saar prettiger, maar ook voor veel andere bazen, tenzij die het leuk vinden om hun hond terug te moeten roepen als hij de jacht inzet.
Moos laat ik dan dus gewoon lopen.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Euhhh eerlijk gezegd ontwijk ik ook andere honden :N: Grote honden omdat Nanni niet met ze op kan schieten, kleine hondjes omdat ik bang ben dat zij tekeer gaan tegen Nanni. Nanni doet niets terug, maar Tuana wilde voorheen nog wel eens terug blaffen :eek:
Doe ik nu ook discrimeren? :mrgreen: In het eerste geval is het om andere grote honden te beschermen, in het 2e geval om mijn eigen hond te beschermen.
Ja mensen, ik ben bang voor kleine hondjes als ik met mijn honden loop :smile: ben altijd bang dat ze te keer gaan. Nanni reageert er niet op, maar na 100x uitgekeft te zijn, durft zij ook terug te blaffen
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”