Ik heb dat in het begin ook geroepen..maart schreef:helaas, dat gebeurd maar al te vaak: hond niet goed, dus hond weg. zelf zou ik dat dus niet kunnen. heb nu toevallig een supergoed hondje in mijn bezit, maar moest ze nu echt slecht geweest zijn, dan deed ik haar toch nooit van mijn leven weg.Scooby schreef:Sterker nog; ze wil ´m niet eens opvoeden en als hij vervelend is of niet geschikt blijkt, vliegt hij er uit.Liesbeth schreef:Dat stuk begrijp ik nou net niet ............................... ze wil wel een pup in huis en met 7 - 9 maanden in een kennel, maar ze wil in de tussentijd diezelfde pup niet corrigeren.
het is ook zo: ik train honden van iemand anders (dus net zoals zij zal doen): die andere blijven nog steeds de baas van die hond. als die zeggen dat de hond weg moet, dan moet ie ook weg. hie spijtig ik dat ook vind. met mijn eigen honden zou ik dat zeker niet kunnen.
Ik ga dat met de volgende hond zeker wel doen..
Als hij het niet in huis heeft wat ik nodig heb met hem in de sport.. OF... want dat kan ook nog.. ik en de hond geen goede combinatie vormen.. dan gaattie..
Ik heb een hond gezien bij een geleider waar mensen van stonden te watertanden.. het schakelde alleen niet tussen de geleider en hem..
De hond is naar iemand anders gegaan en daar ging het helemaal geweldig.. dus is het dan niet zo dat je de hond en jezelf een veel groter plezier doet?
Je had hem daar mogen zien werken.. een heerlijkheid om te zien..
Je kunt stellen dat ik leef voor de sport en het hier wat zakelijk neerzet..
Ik doe ook niet met gemak een hond weg.. Maar een hond uit werklijnen die hoort naar zijn driften te werken is dat niet bij mij.. dan moet hij ergens heen waar hij dat wel kan.. zo zie ik dat.. een hond die niet bijt is voor mij geen beginnen aan.. maar kan een prima drugs, explosieven of reddingshond worden..
Is het dan erg om hem ergens anders heen te doen?
Ik vind van niet..