Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen geld dan geen hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gonny
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gonny »

Parisgirl schreef:
Gonny schreef:
Hutsje schreef:Ik hoor wel ergens gerommel maar ik weet niet waar het vandaan komt? (Er staat iemand heel erg in de negeermodus bij mij :smile: )

ik???? :jank:
nee ik, ze denken dat ze humor hebben.

oooooooooooooooooo
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

malinois schreef:
Parisgirl schreef:
maart schreef:
Parisgirl schreef: Het gaat toch niet alleen om je kennis van een dier? Je moet toch ook weten of je er wel tijd, geld en de komende 15 jaar zin in hebt? Denk dat je daar toch wel wat langer dan een paar uur over moet nadenken, wil je het geen impulsaankoop noemen.... In jouw redenering kan volgens mij elke forummer nu een hond gaan halen, want we weten allemaal wat een hond nodig heeft....?
maar ik denk dat Caroline en Gonny dit ook wel allemaal weten en denk niet dat als ze er de komende 15 jaar geen zin in hadden en niets van geld hadden ze de hond/poes niet gingen genomen hebben :19:
Ja, maar in hoeveel tijd denk jij dat je dat kan beslissen? Hoeveel tijd heb je nodig om goed te overwegen of je de komende 15 jaar voor een hond/kat/ander dier wil zorgen? Tuurlijk denk je dat als je in die lieve ogen kijkt, maar echt goed overdenken kost toch wel wat meer tijd..?

Overigens geen kritiek op deze mensen hoor, want ik geloof echt absoluut dat de dieren het prima hebben. :ok:
ik denk dat je onderscheid moet maken tussen hond en kat...
o, waarom??? :19: vind ik niet hoor...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gonny schreef:
malinois schreef:
Parisgirl schreef:
maart schreef: maar ik denk dat Caroline en Gonny dit ook wel allemaal weten en denk niet dat als ze er de komende 15 jaar geen zin in hadden en niets van geld hadden ze de hond/poes niet gingen genomen hebben :19:
Ja, maar in hoeveel tijd denk jij dat je dat kan beslissen? Hoeveel tijd heb je nodig om goed te overwegen of je de komende 15 jaar voor een hond/kat/ander dier wil zorgen? Tuurlijk denk je dat als je in die lieve ogen kijkt, maar echt goed overdenken kost toch wel wat meer tijd..?

Overigens geen kritiek op deze mensen hoor, want ik geloof echt absoluut dat de dieren het prima hebben. :ok:
ik denk dat je onderscheid moet maken tussen hond en kat...
o, waarom??? :19: vind ik niet hoor...
ikke wel.. heb ik hierboven al een keer geschreven...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Gonny schreef:
Hutsje schreef:Ik hoor wel ergens gerommel maar ik weet niet waar het vandaan komt? (Er staat iemand heel erg in de negeermodus bij mij :smile: )

Neej, daarvoor moet je eerst een onbeschoft ongefundeerde grote bek hebben, en dan zal ik er eens over nadenken :mrgreen:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik denk dat er in Belgie en Nederland veel rijke of welgestelde mensen rondlopen, gezien het aantal honden :mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gonny
Zeer actief

Hutsje schreef:
Gonny schreef:

Neej, daarvoor moet je eerst een onbeschoft ongefundeerde grote bek hebben, en dan zal ik er eens over nadenken :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Gonny schreef:
Hutsje schreef:
Gonny schreef:

Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ik denk...... :mrgreen:
Afbeelding
Gonny
Zeer actief

wat een mooi gebit heeft Gonny :cheer: :cheer: of denk je dat niet?? :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Parisgirl schreef:Ja, maar in hoeveel tijd denk jij dat je dat kan beslissen? Hoeveel tijd heb je nodig om goed te overwegen of je de komende 15 jaar voor een hond/kat/ander dier wil zorgen? Tuurlijk denk je dat als je in die lieve ogen kijkt, maar echt goed overdenken kost toch wel wat meer tijd..?
over het feit dat ik er vele jaren wil voor zorgen, hoef ik zelfs niet na te denken.... wat hier binnenkomt, blijft de rest van zijn leven (of er moeten echt grondige redenen om te herplaatsen, maar dan nog laat ik een dier niet aan zijn lot over, betreft dat nu een hond, kat of goudvis :19: )
oja, of het moet erg lastig bezoek zijn, dan blijft het ook niet :pffff: :neenee: :wink:

de beslissing van mij om een hond te nemen heb ik al 15 jaar geleden genomen, ik was toen 6 :mrgreen:
toen ik 18 was, heb ik concrete plannen genomen, veel informatie gezocht, omtrent ras, karakter, opvoeding enz...
ik kwam uit bij de rottweiler :cheer: :cheer: naar mama en papa geweest... daar kreeg ik een grote NEE :pffff: :pffff: dus terug gezocht enz... kwam dan uit bij de mechelaar :mrgreen: en deze was goedgekeurd.
dan beginnen zoeken naar fokkers, overlegd met mijn DA ...
ok, alles gevonden, hond is besproken en ik stond klaar.
Volgende stap was: financiering: jobje gezocht, een jaar gespaard (immers je koopt veel meer dan enkel maar een hond :wink: ) wat me goed is uitgekomen want ik heb in het begin veel DA kosten gehad.

dus toen ik 19-20 was is hier uiteindelijk een hond beland :ok:
bij mij zijn er dus jaren aan vooraf gegaan....
en nee, dit is niet bij iedereen zo... maar ik zeg niet dat ik Caroline of Gonny bekritiseer, want ook zij wisten wat een hond inhoud...
Overigens geen kritiek op deze mensen hoor, want ik geloof echt absoluut dat de dieren het prima hebben.
echt :eek: :eek: :eek: :eek:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

maart schreef:
Stang schreef:
nance schreef:
Parisgirl schreef: Maar mensen die wel op zoek gaan naar een hondje dat bij ze past, en dat dan doen op marktplaats (of in een asiel trouwens), houden niet gelijk minder van hun hond en zijn er ook zeker niet minder zuinig op. Dat is echt generaliseren. Ookal was het misschien een slecht idee om je hond daar vadaan te halen.
Mensen die in een impuls een hond aanschaffen zijn verkeerd bezig of het nu een rashond of een buitenlandse zwerver is of iets anders.
En ook dat is weer niet zo heel standaard te zeggen eigenlijk :wink:
Nu heb ik geen hond in een impuls aangeschaft, maar wel een poes :N: :mrgreen: Ik zag haar zitten, was op slag verliefd en heb haar diezelfde dag nog opgehaald. Ze is er nog steeds hoor na bijna 4 jaar :mrgreen:
Het ligt dus eigenlijk gewoon heel erg aan de mensen; áls ik een impulsaankoop doe, dan weet ik dus wel van te voren wat het dier nodig heeft en nooit meer weggaat.
ben toch niet helemaal akkoord. van tevoren wist je dus al hoe een kat moest verzorgd worden, dat het aandacht, eten, medische verzorging enz... nodig heeft. enkel had je de kat nog niet :mrgreen:

wat ik onder een impuls aankoop versta is vb: Harry potter komt uit, Harry blijkt een sneeuwuil te hebben, kindje ziet sneeuwuil, zegt tegen mama: 'ik wil dat ook' :boos: :boos: Mama dus direct naar winkel en koopt voor Kindje een sneeuwuil ( :devil: :devil: :devil: :devil: )

dit vind ik wat anders dan iemand die reeds van katten weet heeft. begrijp je een beetje? ik vind jouw geval minder impulsief dan dit voorbeeld :19: waar niemand verstand heeft van sneeuwuilen
Ja, we hadden al twee katten hoor :wink: :mrgreen:

Maar goed, het was een impulsaankoop want we waren totaal niet van plan om er nog een kat bij te nemen en hadden hier dus ook niet over nagedacht.
Alleen waar er 2 katten kunnen, kunnen er ook wel 3 :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
maart schreef: ben toch niet helemaal akkoord. van tevoren wist je dus al hoe een kat moest verzorgd worden, dat het aandacht, eten, medische verzorging enz... nodig heeft. enkel had je de kat nog niet :mrgreen:
Het gaat toch niet alleen om je kennis van een dier? Je moet toch ook weten of je er wel tijd, geld en de komende 15 jaar zin in hebt? Denk dat je daar toch wel wat langer dan een paar uur over moet nadenken, wil je het geen impulsaankoop noemen.... In jouw redenering kan volgens mij elke forummer nu een hond gaan halen, want we weten allemaal wat een hond nodig heeft....?
Ja precies, eigenlijk zo ongeveer wel.
Bij een heleboel mensen hier zou ik bijna zeker weten dat als ze vanavond ineens een hond ergens vandaan halen (behalve uiteraard bij een broodfokker) dat het goedkomt :ok: :ok:

Als ik bv maandag naar het asiel zou gaan en ik word op slag verliefd op een hond en zou hem/haar meenemen, dan hou ik dat beestje tot de dood (mits het gaat met mijn andere honden/katten natuurlijk).
Terwijl ik het helemaal niet van plan was. Nu zal ik het niet zo snel doen hoor, want ik wil geen drie honden, maar bij wijze van spreken :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

maart
Zeer actief

Stang schreef:Ja, we hadden al twee katten hoor :wink: :mrgreen:

Maar goed, het was een impulsaankoop want we waren totaal niet van plan om er nog een kat bij te nemen en hadden hier dus ook niet over nagedacht.
ja, dat bedoel ik dus.
ik vind een impulsieve aankoop één waarvan je van tevoren geen verstand van hebt, waar je niets van afweet... zoals vele ouders een huisdier voor hun kind kopen om hem tevreden te stellen
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
maart schreef:
Parisgirl schreef:
maart schreef: ben toch niet helemaal akkoord. van tevoren wist je dus al hoe een kat moest verzorgd worden, dat het aandacht, eten, medische verzorging enz... nodig heeft. enkel had je de kat nog niet :mrgreen:
Het gaat toch niet alleen om je kennis van een dier? Je moet toch ook weten of je er wel tijd, geld en de komende 15 jaar zin in hebt? Denk dat je daar toch wel wat langer dan een paar uur over moet nadenken, wil je het geen impulsaankoop noemen.... In jouw redenering kan volgens mij elke forummer nu een hond gaan halen, want we weten allemaal wat een hond nodig heeft....?
maar ik denk dat Caroline en Gonny dit ook wel allemaal weten en denk niet dat als ze er de komende 15 jaar geen zin in hadden en niets van geld hadden ze de hond/poes niet gingen genomen hebben :19:

Dank je, voor het laatste :wink: :mrgreen:

Tja, weet je..... er liepen hier al 2 katten, dus ik wist wat het inhield. Ik heb in totaal al zo'n 17 jaar honden (volwassen leeftijd en daarbuiten er ook nog mee opgegroeid).
Ik weet absoluut wat het inhoudt, dus ja ik kan wel binnen een paar uur beslissen of er hier een poes bij kan of niet.
Over een hond zou ik, denk ik, minder snel beslissen (of er moet uiteraard al over nagedacht zijn, maar dan is het geen impuls meer).
Afbeelding
A good dog never dies...

Parisgirl
Actief

Ongelezen bericht door Parisgirl »

Stang schreef:
Parisgirl schreef:
Bij een heleboel mensen hier zou ik bijna zeker weten dat als ze vanavond ineens een hond ergens vandaan halen (behalve uiteraard bij een broodfokker) dat het goedkomt :ok: :ok:

Als ik bv maandag naar het asiel zou gaan en ik word op slag verliefd op een hond en zou hem/haar meenemen, dan hou ik dat beestje tot de dood (mits het gaat met mijn andere honden/katten natuurlijk).
Terwijl ik het helemaal niet van plan was. Nu zal ik het niet zo snel doen hoor, want ik wil geen drie honden, maar bij wijze van spreken :wink:
Ik zeg niet dat het niet goed komt met de dieren, het blijft alleen een impuls aankoop. :wink:
Laatst gewijzigd door Parisgirl op 02 sep 2006 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
Stang schreef:Ja, we hadden al twee katten hoor :wink: :mrgreen:

ja, dat bedoel ik dus.
ik vind een impulsieve aankoop één waarvan je van tevoren geen verstand van hebt, waar je niets van afweet... zoals vele ouders een huisdier voor hun kind kopen om hem tevreden te stellen
Ja vind ik ook anders hoor :wink:
Dat Jantje loopt te zeuren om het puppie van de buren die net één of ander vaag nest hebben gekregen, en mams en paps door de knieeën gaan en het dan zat zijn als het beestje niet binnen 5 dagen zindelijk is
:jank: :jank:

Maar ehhh..... hoezo zeiden jouw ouders 'NEEEEEEE' tegen een Rottweiler? :hmmm: :wink: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

maart
Zeer actief

Maar ehhh..... hoezo zeiden jouw ouders 'NEEEEEEE' tegen een Rottweiler?
:N: erg hé... had ik toen maar een foto van Kaya gehad :mrgreen:
tjah, ze zijn nog van het ouwe type.. een rottweiler is een agressief beest... :jank: :jank:

maar ben nu ook tevreden met mijn hedders hoor :mrgreen: heb toen niet gezegd dat dat enge honden zijn :mrgreen:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Parisgirl schreef:
Stang schreef:
Parisgirl schreef:

Ik zeg niet dat het niet goed komt met de dieren, het blijft alleen een impuls aankoop. :wink:
Volgens mij zei jij (of was het Nance) dat een impulsaankoop foute boel is, zoiets in ieder geval.
En daarop reageerde ik, dat dit zeker niet altijd zo hoeft te zijn maar dat het ligt aan de mensen of het fout is of niet.
Bij heel veel mensen kan je zeggen dat het foute boel is, bij een deel (die weten wat het inhoudt) weer niet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
tjah, ze zijn nog van het ouwe type.. een rottweiler is een agressief beest... :jank: :jank:

maar ben nu ook tevreden met mijn hedders hoor :mrgreen: heb toen niet gezegd dat dat enge honden zijn :mrgreen:

Hahahahaha, zeker hele lieve foto's van puppies laten zien he?! :smile: :smile: :wink:
Afbeelding
A good dog never dies...

maart
Zeer actief

Stang schreef:
maart schreef:

Hahahahaha, zeker hele lieve foto's van puppies laten zien he?! :smile: :smile: :wink:
ja, van labrador puppies en er bij gezegd dat dat een mechelse herder was en toen alleen mijn mechel wezen ophalen :mrgreen: en gezegd, ja, de moeder was blond en de vader zwart... en nu heeft deze de 2 kleuren :mrgreen:

nu nog zeggen ze als ze een mechel zien: hé, kijk die heeft ook een blonde en een zwarte moeder :mrgreen:

:wink:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
Stang schreef:
maart schreef:

ja, van labrador puppies en er bij gezegd dat dat een mechelse herder was en toen alleen mijn mechel wezen ophalen :mrgreen: en gezegd, ja, de moeder was blond en de vader zwart... en nu heeft deze de 2 kleuren :mrgreen:

nu nog zeggen ze als ze een mechel zien: hé, kijk die heeft ook een blonde en een zwarte moeder :mrgreen:

Whoehahahahahahahha :smile: :smile: :ok: :smile:
Afbeelding
A good dog never dies...

lunatje
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door lunatje »

ik wilde gewoon dolgraag een hond
van huis uit altijd jackrussels en bull terriers gewent
dus wilde graag een bull terrier
na een aantal maanden sparen had ik 750 euro bij elkaar en ik mn dierenarts gebeld of dat ze mee wilde kijken naar een pup
(heb zeer goede band met mn dierenarts)
mn dierenarts heeft mij toen een bull afgeraden ze zegt t zijn schatjes maar erg druk en zeer antosiast
en aangezien esmee straks lopen gaat kan hij haar uit antosiasme pijn doen
ik vondt daar wel wat in zitten en ben verder gaan zoeken
ik kwam toen bij luna uit
die was 195 euro
en een goed doel honden in t buitenland hebben t vaak niet best en kon er op die manier toch een helpen
al had ze me 750 euro gekost had ik dr nog genomen en heb dr geen spijt van
maar ooit ooit komt er nog wel een bulletje :wink:
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Stang schreef:
Parisgirl schreef:
Stang schreef:
Parisgirl schreef: Het gaat toch niet alleen om je kennis van een dier? Je moet toch ook weten of je er wel tijd, geld en de komende 15 jaar zin in hebt? Denk dat je daar toch wel wat langer dan een paar uur over moet nadenken, wil je het geen impulsaankoop noemen.... In jouw redenering kan volgens mij elke forummer nu een hond gaan halen, want we weten allemaal wat een hond nodig heeft....?

Volgens mij zei jij (of was het Nance) dat een impulsaankoop foute boel is, zoiets in ieder geval.
En daarop reageerde ik, dat dit zeker niet altijd zo hoeft te zijn maar dat het ligt aan de mensen of het fout is of niet.
Bij heel veel mensen kan je zeggen dat het foute boel is, bij een deel (die weten wat het inhoudt) weer niet.
Uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk :pffff:
Maar ik bedoelde dus puur de impuls aankoop van mensen die echt niet weten waar ze aan beginnen. De meeste mensen hier op t forum hebben goed verstand van honden en ook al beslissen ze in een paar uur, dan is wel alles wat van belang is afgewogen.
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Ik heb/had op het moment ook geen geld voor een pup (Labrador pup kost zo rond de 700 a 800 euro), daarom heb ik gekozen voor een her-plaatsertje, en na mijn idee een gouwe greep, ze is echt voorbeeldig in huis en ook op straat :ok:

Zou al echt niet meer zonder haar kunnen! :roll:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Marion. schreef:
boxersien schreef:'geen geld, geen hond" vind ik niet opgaan! Mensen met weinig geld kunnen heel goed samen met een hond leven! Hij krijgt dan misschien een wat minder luxe verzorging, maar een hond heeft veel liever aandacht en liefde dan een super de luxe verzorging!
Wat lul je nou over luxe verzorging?
Aandacht en liefde en de nodige verzorging zijn gewoon vereisten als je een hond neemt. Dan vreet je zelf maar droog brood, maar die 3 dingen zal de hond krijgen. Kruising-pup, herplaatser, broodfokhondje of raspup.
Idd. zeg je nu precies wat ik bedoel :ok: de NODIGE verzorging is nodig en die moet je kunnen betalen, maar wat heeft een hond aan LUXE verzorging? Ik bedoel eigenlijk iemand met weinig geld kan gerust een hond houden, maar je moet dus wel de nodige verzorging, aandacht en liefde kunnen geven.
Er zijn genoeg mensen die hun hond alles zo ongeveer kunnen geven (meerdere kussens/ligplaatsen, riemen, halsbanden, super duur voer, dozen speeltjes e.d.), maar voor de rest weinig aandacht geven e.d. dit bedoelde ik. Ik bedoelde NIET dat honden alleen aandacht en liefde nodig hebben en geen verzorging :ok: Ben dus helemaal niet aan het lullen vind ik zelf!!!
Hutsje
Zeer actief

Gonny schreef:wat een mooi gebit heeft Gonny :cheer: :cheer: of denk je dat niet?? :mrgreen:
:N: :N: :N: :mrgreen:
Afbeelding
mecheltjes
Zeer actief

Ongelezen bericht door mecheltjes »

Stang schreef:
maart schreef:
Stang schreef:
maart schreef: :N: erg hé... had ik toen maar een foto van Kaya gehad :mrgreen:

Whoehahahahahahahha :smile: :smile: :ok: :smile:

hahahahahahahahahahahahahaha :cheer: :cheer:

ja en OZ is van een bruine en blonde lab :smile: :smile:
Afbeelding

Anneke, Dylan en Ozzy
Parisgirl
Actief

Ongelezen bericht door Parisgirl »

Hutsje schreef:
Gonny schreef:

zozo, de award gaat naar jezelf begrijp ik?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Parisgirl schreef:
Hutsje schreef:
Gonny schreef:

verklaar je nader, ik heb Jessica nooit kunnen betrappen op een groot smoelwerk .... :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

wat een apart topic.
eigenlijk zou ik eerst een paar uurtjes moeten nadenken voor te reageren, maar daar heb ik geen geduld voor.Ik vind dat iedereen een hond mag hebben, maar kies in in ieder geval een hond die je niet alleen kunt aanschaffen , maar ook kunt 'onderhouden'.
Als ik lees van Inge, dat ze een hond ergens niet voor laat behandelen, dan vraag ik mij af of dat is vanuit 'bezuinigen' of vanuit 'ervaring en het even aankijken'...
ik vermoed het laatste.

wat ik zo jammer vind is dat je met dit soort opmerkingen mensen in de kaart speelt die niet vanuit ervaring niet naar de DA gaan, maar alleen mensen die hun hond met aandoeningen laten doorlopen waar echt DA-zorg voor nodig is...

Ik heb grote honden, dat ze geen frontlinepipetten krijgen is niet omdat ik het te duur vind. Ik vind het niet nodig. Maar dat kan volgende week anders zijn, en dan koop ik ze.
Ik ben voor 2 honden alleen aan voer, vers, brokken , botten, minimaal 100 euro per maand kwijt. Maakt niet uit wat ik voer, vers is overigens nog duurder...
Dan kan een ander wel goedkopere adresjes hebben, maar ik ben toch echt wel van mening dat je dat naast de reguliere da kosten moet kunnen ophoesten als je een grote hond hebt. En dus ook de kosten voor een minder grote hond.

Als ik zou moeten bezuinigen zou ik na deze honden alleen kleine honden houden.
Uit het asiel, en noooooooit uit de broodfok...
Hutsje
Zeer actief

Parisgirl schreef:
Hutsje schreef:
Gonny schreef:

Ik hoor nu weer ergens wat gerommel..... :denken:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”