Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik of benchmisbruik ?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Wanneer is het misbruik, welke grens in uren uit te drukken vind ik een beetje moeilijk. Gevoelsmatig bij een uurtje of twee á drie, denk ik (overdag). Dante zat er nooit langer in, alleen al omdat ik het niet fijn vond om hem langer alleen te laten :wink: . Wat ik al zei ik kiende het uit dat hij toch zou gaan slapen en dan ging hij erin met kluifje of kong. Dan ging ik dingen doen elders in huis of boodschappen doen. Soms kwam ik de kamer in en werd hij niet wakker, dan liet ik hem er in om hem niet wakker te maken, dan lag hij misschien wat langer met het deurtje dicht..
Het deurtje ging steeds minder en minder dicht tot ik met een maand of zeven de bench heb opgeruimd.
Gr. Marijke
Afbeelding
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Misbruik is voor mij als een hond de halve dag of langer in een bench zit, dus 4 uur overdag en 8 uur 's nachts. Verder vind ik het argument dat de hond er ook vrijwillig in gaat niet steekhoudend, ten eerste omdat een in een bench gaan (zoals eerder gezegd) iets geconditioneerds wordt en ten tweede omdat er een verschil is tussen de hond in de bench stoppen (en de deur dicht doen) en een hond die er zelf in gaat liggen, maar er ook weer uit kan als hij daar voor kiest. Mijn honden hebben een mand, maar willen ook wel eens gewoon op de vloer liggen of op de bank. Het gaat mij om de vrijheid om te kiezen waar ze willen liggen en die vrijheid hebben ze in de bench niet.

Gebruik is voor mij als je de bench gebruikt als hulpmiddel bij het opvoeden van een pup, maar dan wel met mate en alleen als de de bench aangeleerd is. Voor Quiero was de bench ook een veilige plek en toen heb ik de bench ook gebruikt, maar wel afgebouwd omdat ik wilde dat Quiero zich in huis veilig zou voelen en niet alleen in een bench. Hij is nu veel relaxter in huis dan toen hij nog de bench had om zich te verstoppen.

Gebruik vind ik ook als je hele actieve honden hebt die meer dan voldoende beweging krijgen en dan 'verplicht' moeten worden om te rusten. Ook hier geldt dan weer dat de hond de bench wel aangeleerd moet worden en dat het dan niet 4 uur of langer achter elkaar is.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hutsje schreef:
Rami schreef:
Hutsje schreef:
Rami schreef: Niet slecht misschien maar ook niet de leukste oplossing, wel de makkelijkste. Ik vind een bench te klein, zoals ik al schreef. Een hond wil graag van ligplek wisselen, poten strekken, drinken. Dat kan allemaal wel in een afgebakend gedeelte van je huis, niet in een bench. :wink:
het kan zelfs in je hele huis hoor :wink:
Ja, tuurlijk! :mrgreen:
Maar stel je wilt om een of andere reden je pup of jonge hond beperken in zijn of haar ruimte, dan kan dat ook in een achterkamer, keuken, grote gang of wat dan ook.
beter, zelfs, naar mijn bescheiden menng :mrgreen:
Ja das absoluut beter maar dan moet je die ruimte wel hebben... mijn 2 halletjes zijn zo klein en zo bloedverziekend heet als de zon schijnt... ik geloof dat Bowie dan echt wel beter af is in dr bench in het woongedeelte waar het lekker koel is ...

Jacqueline
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Saarah schreef:Als mijn hond uit zichzelf in haar bench gaat liggen, terwijl ze het hele huis ter beschikking heeft, lijkt mij wel dat ze er tevreden en met plezier in gaat liggen hé? Of niet? :denken:
ja , dan is ze gewoon op haar gemak, maar dat kan toch ook als je daar een mand neerlegt?

ze ruikt haar eigen lucht en gaat er in liggen, maar voor haar kan je dan ook iets anders kopen, ze prefereert niet de bench , maar haar eigen luchtje.

...en het is een gewoonte geworden, dus óok met een mand .
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Even over het opsluiten, ik vind persoonlijk dat er behoorlijk verschil zit in het opsluiten in een bench en het opsluiten in bijvoorbeeld een kamer. Dat is puur gevoelsmatig en op basis van wat ik fatsoenlijk vind naar een levend wezen toe.
Als je anders gaat redeneren zitten we uiteindelijk immers allemaal opgesloten op aarde.
En met betrekking tot misbruik, ik vind elke situatie (onafhankelijk van de duur van opsluiting) waarbij de hond wordt opgesloten omdat het op die momenten even niet past om een hond te hebben misbruik.
Hondenbaas ben je niet part-time.
En voor alle duidelijkheid, ik heb het over opsluiten. Een bench waar geen deur in zit is gewoon een slaapplek die op een bench lijkt.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Jaap* schreef:Even over het opsluiten, ik vind persoonlijk dat er behoorlijk verschil zit in het opsluiten in een bench en het opsluiten in bijvoorbeeld een kamer. Dat is puur gevoelsmatig en op basis van wat ik fatsoenlijk vind naar een levend wezen toe.
Als je anders gaat redeneren zitten we uiteindelijk immers allemaal opgesloten op aarde.
En met betrekking tot misbruik, ik vind elke situatie (onafhankelijk van de duur van opsluiting) waarbij de hond wordt opgesloten omdat het op die momenten even niet past om een hond te hebben misbruik.
En voor alle duidelijkheid, ik heb het over opsluiten. Een bench waar geen deur in zit is gewoon een slaapplek die op een bench lijkt.
Mooi verwoord Jaap.
En over een bench waar de deur uit gehaald is: ja, dat is idd gewoon een slaapplek. Bij mijn zus in huis staat ook zo'n gevaarte (met een doek er overheen, dik matras er in). Ik vind het een lelijke sta-in-de-weg maar goed, ieder z'n ding... :wink:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik heb de bench met een maand of 8 weggedaan, omdat hij totaal niet meer nodig was, maar toen Boomer ruim 1,5 was, heb ik m van iemand geleend, om Boomers gedrag te doorbreken.
Hij had blaasonsteking gehad, prima, dan ga ik er desnoods 6x per nacht uit. Na een paar weken vond hij het wel gezellig en leuk om er 's nachts uit te gaan, ook al negeerde ik hem buiten. Het was; naar buiten, plassen, weer naar binnen en slapen. Voor hem werd het een leuk spelletje, waarbij hij ook bleef plassen binnen. Hij had toen al geen blaasontsteking meer, dit is gecontroleerd.
Om dit te doorbreken heeft hij een nacht of 4 in de bench gezeten, op mn slaapkamer en zodra hij aangaf naar buiten te moeten, gingen we. Zelfde manier als daarvoor, maar daarvoor maakte hij me niet wakker, omdat hij her en der in huis kon en ging plassen. Doordat hij in de bench zat, moest hij me wel wakker maken. Na die paar nachten was dat plassen in huis over, hij hoefde niet meer in de bench en vanaf toen maakte hij me wel wakker als hij hoge nood had, wat overigens zelden is.
Dit kan je misbruik noemen, maar op dat moment zag ik het als de enige manier om zijn gedrag te doorbreken. Bijkomend voordeel is dat hij vanaf toen geleerd heeft dat hij mag piepen of blaffen om me wakker te maken, zodat we naar buiten gaan. Daarvoor deed hij dat namelijk nooit.
En ook nu nog, hij wacht heel lang voordat hij gaat piepen en pas als hij het echt echt niet meer op kan houden, blaft hij. Hoor ik zelfs dat niet, dan doet hij het in huis.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Tiny schreef:
iones schreef:
Tiny schreef: Hier ben ik het niet mee eens, er zijn honden die niet tegen kinderen kunnen, voor het veiligheid van beide vind ik de bench dan wel een goede oplossing.
Ik had het niet over kinderen en of "als".
Je had het over visite daar vallen ook kinderen van vrienden onder :19:
Zal best maar mijn honden zijn verdraagzaam t.o.v. kinderen. Dat ze dat niet zouden zijn kwam dus EVEN niet in mij op! SORRY.
Sjeetje...
Ik weet wel dat er kinderen zijn die niet bij honden kunnen. Maar die komen er hier dan weer niet in. :wink:
Mijn honden zijn hier namelijk wel thuis en die hoeven voor niemand weggestopt te worden.
tineke schreef: Hoden zijn ook inderdaad roedeldieren die je niet moet buiten sluiten ben blij dat je daar wat genuanceerder over denkt dan in het verleden
Dit begrijp ik niet helemaal.
Ik heb nooit honden buiten kunnen sluiten. Ik vind het al moeilijk als een hond de hele dag buiten in een ren zit (een ren is ook maar iets groter dan een bench in mijn ogen).
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

En hier ben ik het niet mee eens. Maandagavond heeft mijn bench weer een keer dicht gezeten met hond erin, omdat het me op dat moment dus even echt niet uitkwam om een hond te hebben.
Mijn vriend had een naar later bleek een licht hartinfarct, en met ambulance personeel over de vloer, gaat de bench toch echt dicht. Waren de ambulance medewerkers ook erg blij mee. Als dit misbruik van de bench is, dan is dat maar zo.
Afbeelding
Groetjes Marja
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

tycha schreef:
En hier ben ik het niet mee eens. Maandagavond heeft mijn bench weer een keer dicht gezeten met hond erin, omdat het me op dat moment dus even echt niet uitkwam om een hond te hebben.
Mijn vriend had een naar later bleek een licht hartinfarct, en met ambulance personeel over de vloer, gaat de bench toch echt dicht. Waren de ambulance medewerkers ook erg blij mee. Als dit misbruik van de bench is, dan is dat maar zo.
Ik zou geen probleem hebben met dit "misbruik" :wink:
Op zo'n moment ben je denk ik blij dat de hond al aan een bench gewend is.

Off topic: Hoop dat je vriend weer ok is :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief

tycha schreef:
Met alle empathie voor jouw situatie hoor, maar vind je het erg dat ik niet een uitputtende lijst met alle uitsluitingen in geval van paniekscenario's bij elke reactie lever?
Als mijn huis in de fik staat schop ik mijn hond ook desnoods naar buiten, terwijl ik dat normalerwijze geen nette manier van doen vind.
Ik vind het misbruik omdat ik vind dat een bench niet bedoeld is als stalling, van mij hoeft niemand zich daarop aangesproken te voelen.
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef: Ik vind het misbruik omdat ik vind dat een bench niet bedoeld is als stalling
Dit ben ik helemaal met je eens.......................
En dus gebruik ik voor een pup een bench :mrgreen: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:En dus gebruik ik voor een pup een bench :mrgreen: :wink:
Niet dat het nou meteen pups regent natuurlijk :wink: , maar doe (of zou je dat doen) voor élke pup?
En zo ja waarom eigenlijk precies?
Rami
Zeer actief

ranetje schreef:
tycha schreef:

Ook ik hoop dat het met je vriend goed gaat. Maar... dit soort situaties kun je ook zonder bench oplossen. Ook hier is het een aantal keer voorgekomen dat mensen van de hulpdiensten bij ons binnen kwamen. En toen heb ik mijn honden ook weggesloten (zelfs de braafste honden kunnen immers beschermend worden als arts of verpleger 'aan het baasje zit') maar gewoon in aan andere kamer. Iedereen heeft in zijn huis toch wel een ruimte die je kunt afsluiten?
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ook ik hoop dat het met je vriend goed gaat. Maar... dit soort situaties kun je ook zonder bench oplossen. Ook hier is het een aantal keer voorgekomen dat mensen van de hulpdiensten bij ons binnen kwamen. En toen heb ik mijn honden ook weggesloten (zelfs de braafste honden kunnen immers beschermend worden als arts of verpleger 'aan het baasje zit') maar gewoon in aan andere kamer. Iedereen heeft in zijn huis toch wel een ruimte die je kunt afsluiten?
Natuurlijk kan dat, maar mijn ene hond is de bench gewend. En ze zijn niet gewend boven te komen, want dat mogen ze niet. Heel soms als de deur open staat gaan ze naar boven, maar zijn dan ook zo weer benenden omdat ze het helemaal niet leuk vinden boven. Ze dan opsluiten in een kamer zou alleen maar stress opleveren terwijl ze nu rustig mee hebben kunnen kijken.

Buiten dit soort situaties gaat het deurtje zelden dicht, en staat de bench er nog omdat hij in gebruik is als bijzet tafel en omdat Tycha er gewoon graag in ligt.
Afbeelding
Groetjes Marja
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

ik gebruik de bench ook (zonder schuldgevoel trouwens)
Takkii gaat er alleen in s'nachts en idd al ik weg moet en hij kan niet mee
Takkii vind het absoluut niet vervelend......gaat er overdag regelmatig even inliggen om te slapen of gewoon lekker op zijn bot te knagen (dan is het deurtje gewoon open)
Als ik thuis kom ligt hij altijd heerlijk te slapen en wordt rustig wakker. Als ik het deurtje dan open doe rekt hij zich eerst even lekker uit en komt me dan op zijn gemak maar vrolijk begroeten.

Als hij het echt zo erg vond zou dat er wel anders uit zien lijkt me.

Ik heb de bench ook echt om ongelukken te voorkomen. Takkii is een alles eter en de meeste mensen moeten nou eenmaal wel een werken of een boodschap halen o.i.d Ik ben dus niet 24 uur per dag in de buurt van Takkii om hem te behoeden voor gevaarlijke dingen.
Natuurlijk besteed ik veel tijd aan hem en aan de opvoeding maar helaas is dat nog niet afdoende.

De bench is dan een voor Takki prettige en veilige plek waar hij rustig zijn schoonheidsslappje kan doen en ik hoef me geen zorgen te maken of hij weer ergens een of ander voorwerp vandaan heeft getoverd en ingslikt.

En in geval van Nood is de bench idd een handig ' öpbergplekje" maar daar is hij dan ook zo aan gewend dat dat geen probleem is
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Rami schreef:
ranetje schreef:
tycha schreef:

nou ik dus niet, heb een open keuken, mensen van buiten moeten door de gang naar binnen en dat is de enige deur... naar boven kunnen er dus maar 2 die dus ook net zo hard weer naar beneden kunnen... :19: En ik zie al dat ik 5 honden in een miniscule gang bij elkaar moet drukken... hoe veroorzaak je knokpartijen :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rami
Zeer actief

malinois schreef:
nou ik dus niet, heb een open keuken, mensen van buiten moeten door de gang naar binnen en dat is de enige deur... naar boven kunnen er dus maar 2 die dus ook net zo hard weer naar beneden kunnen... :19: En ik zie al dat ik 5 honden in een miniscule gang bij elkaar moet drukken... hoe veroorzaak je knokpartijen :N:
Aha, oké. En niet om een lullige opmerking te maken maar ehm... zoveel honden in een huis zonde ruimtes die je af kunt sluiten (en ook geen tuin oid?), is dat dan wel handig?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:En dus gebruik ik voor een pup een bench :mrgreen: :wink:
Niet dat het nou meteen pups regent natuurlijk :wink: , maar doe (of zou je dat doen) voor élke pup?
En zo ja waarom eigenlijk precies?
Mijn pups hebben allemaal in de bench (of hokje) gelegen Jaap, 's nachts.
Die bench staat naast mijn bed.
Ik wil ze niet in bed en ik kan slecht slapen als ik een pup ergens uit de slaapkamer moet opvissen of wakker gelikt wordt. :mrgreen:
Als ik onvoldoende slaap kan ik niet goed met een pup overweg.
Dus in de bench met mijn hand er tegenaan hangend.

Voor overdag hangt het erg af van de pup.
Eentje die in mijn bijzijn de stoel en tafelpoten controleert (wat ik dan zoveel mogelijk zal voorkomen) zal dat ongetwijfeld ook doen als ik er niet ben.
Dus bij boodschappen eventjes in de bench.
Je moest eens weten hoe snel ik dan boodschappen kan doen! :mrgreen:

Een van mijn Teckels was capabel om binnen een half uur het kamerbrede tapijt te verwijderen. :N:
En zo snel kan ik nou ook weer niet boodschappen doen.

Dat is normaal gesproken voor mij het geheel van benchgebruik.
Ik heb dan ook het geluk gehad dat ik geen baan buitenshuis had toen er puppy's in huis waren.
Bij Rana lag het benchgebruik weer even anders, met een specifiek doel. (meer bench)

En ik vind het toch een prettig idee dat de hond geen problemen heeft met een bench.
Er kan altijd iets gebeuren waardoor het grote mazzel is dat ze de bench kennen.
Benchrust vanwege een ongeluk of een operatie lukt dan bijvoorbeeld veel gemakkelijker.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
malinois schreef:
Aha, oké. En niet om een lullige opmerking te maken maar ehm... zoveel honden in een huis zonde ruimtes die je af kunt sluiten (en ook geen tuin oid?), is dat dan wel handig?
ja waarom niet? ik heb toch benches om ze eventueel te scheiden als ik er niet ben... en een kennel?
Ik zie werkelijk het probleem niet... jullie maken het probleem groter dan het is... kijk ... wat ik al zei ik ken iemand die een hond 20 uur opsluit in een bench... ik ben de eerste die zegt dat dit associaal en dierenmishandeling is... maar 4 uurtjes of als het moet zoals in bovenste voorbeeld... jeetje... je kunt overal een drama van maken... mijn honden krijgen ruim voldoende beweging en moeten verplicht rusten die rust krijgen ze niet als ik ze altijd en overal los laat lopen en daarnaast zitten er een paar tussen die absoluut niet bij elkaar kunnen... :19:

En ja ik heb een tuin... daar kunnen er dus hooguit 2 bij elkaar in om de beurten... anders hebben ze te weinig ruimte en sommigen kan ik dus niet maar zo bij elkaar laten zonder dat ik erbij ben. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Rami schreef:
Jaap* schreef:Even over het opsluiten, ik vind persoonlijk dat er behoorlijk verschil zit in het opsluiten in een bench en het opsluiten in bijvoorbeeld een kamer. Dat is puur gevoelsmatig en op basis van wat ik fatsoenlijk vind naar een levend wezen toe.
Mooi verwoord Jaap.
En over een bench waar de deur uit gehaald is: ja, dat is idd gewoon een slaapplek. Bij mijn zus in huis staat ook zo'n gevaarte (met een doek er overheen, dik matras er in). Ik vind het een lelijke sta-in-de-weg maar goed, ieder z'n ding... :wink:

Helemaal mee eens, duidelijker verwoorden kan niet :mrgreen:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Rami schreef:
ranetje schreef:
tycha schreef:

Uhhh nee, de honden kunnen naar eigen behoefte over de hele benedenverdieping komen, er zitten (hele grote) hondenluiken in alle deuren. De keukendeur is voor de dieren niet vanuit de kamer te openen, wel vanuit de keuken. Maw ze moeten door ons de keuken ingelaten worden en kunnen zelfstandig de keuken weer uit. De bovenverdieping is niet toegankelijk voor honden. In de deur zit een kattenluik en direct daarachter is een steile, gladde trap. Vanaf ongeveer Maart/April tot September/Oktober staat ook altijd de achterdeur open en kunnen de honden naar behoeven naar buiten lopen.

De enige plaats waar ik een hond op kan sluiten is buiten in het washok, maar dan kunnen ze beter in een bench liggen :N:
Overigens gebruik ik momenteel geen benches maar ik ben er ook niet mordicus op tegen. Ik heb ze in het verleden wel gebruikt en zou dat zeker weer doen als het nodig zou zijn. Aan de andere kant verbaasd het me ook wel als ik op de theorieles van de KC in herhaling de voordelen van een bench te horen krijg (maar niets over het juist gebruik daarvan)
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:Mijn pups hebben allemaal in de bench (of hokje) gelegen Jaap, 's nachts.
Die bench staat naast mijn bed.
Ik wil ze niet in bed en ik kan slecht slapen als ik een pup ergens uit de slaapkamer moet opvissen of wakker gelikt wordt. :mrgreen:
Als ik onvoldoende slaap kan ik niet goed met een pup overweg.
Dus in de bench met mijn hand er tegenaan hangend.

Voor overdag hangt het erg af van de pup.
Eentje die in mijn bijzijn de stoel en tafelpoten controleert (wat ik dan zoveel mogelijk zal voorkomen) zal dat ongetwijfeld ook doen als ik er niet ben.
Dus bij boodschappen eventjes in de bench.
Je moest eens weten hoe snel ik dan boodschappen kan doen! :mrgreen:

Een van mijn Teckels was capabel om binnen een half uur het kamerbrede tapijt te verwijderen. :N:
En zo snel kan ik nou ook weer niet boodschappen doen.

Dat is normaal gesproken voor mij het geheel van benchgebruik.
Ik heb dan ook het geluk gehad dat ik geen baan buitenshuis had toen er puppy's in huis waren.
Bij Rana lag het benchgebruik weer even anders, met een specifiek doel. (meer bench)

En ik vind het toch een prettig idee dat de hond geen problemen heeft met een bench.
Er kan altijd iets gebeuren waardoor het grote mazzel is dat ze de bench kennen.
Benchrust vanwege een ongeluk of een operatie lukt dan bijvoorbeeld veel gemakkelijker.
Daar zie ik verder niets vreemds aan, zoals al eerder gemeld ben ik niet pricipieel anti :wink:
E.e.a. hangt zéker af van de pup, en ook van de thuissituatie. En daarom plaats ik vaak vraagtekens bij het vanzelfsprekende karakter waarmee benchgebruik zo vaak word beschreven.
Want hoewel in sommige gevallen best begrijpbaar, vind ik het nooit vanzelfsprekend om een hond op te sluiten in een bench.
Een hond leren om alleen in huis te zijn is weer iets anders dan een hond in een bench stoppen :wink:
Of je een jonge pup nu in een doos naast je bed zet of in een bench maakt voor mij trouwens niets uit :mrgreen:
Verder ben ik het met Rami eens dat het ook geen kwaad kan om jezelf zo nu en dan de vraag te stellen of je in alle gevallen handig bezig bent als je dusdanige situaties gaat creeeren dat je afhankelijk gaat worden van het opsluiten van honden. En de "verplichtte rust" verhalen gaan mij ook een beetje voorbij moet ik eerlijk zeggen. De meeste honden zijn mans genoeg om zelf een rustig plekje te zoeken als ze moe zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:En de "verplichtte rust" verhalen gaan mij ook een beetje voorbij moet ik eerlijk zeggen. De meeste honden zijn mans genoeg om zelf een rustig plekje te zoeken als ze moe zijn.
hier niet, ze gaan door tot ze er letterlijk bij neervallen als pup... en dat vind ik niet zo gezond :19: Daarnaast wil ik ze na het eten ook verplicht hebben rusten met het oog op een maagtorsie dus ook dan is het verplicht een uur slapen. Als ze ouder worden kan dat om de beurt ook los in de kamer.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Jaap* schreef:En de "verplichtte rust" verhalen gaan mij ook een beetje voorbij moet ik eerlijk zeggen. De meeste honden zijn mans genoeg om zelf een rustig plekje te zoeken als ze moe zijn.
hier niet, ze gaan door tot ze er letterlijk bij neervallen als pup... en dat vind ik niet zo gezond :19: Daarnaast wil ik ze na het eten ook verplicht hebben rusten met het oog op een maagtorsie dus ook dan is het verplicht een uur slapen. Als ze ouder worden kan dat om de beurt ook los in de kamer.
hier gaan ze ook door tot ze omvallen hoor...eerder gaat het lichtje echt niet uit :wink:
Rami
Zeer actief

malinois schreef:
ja waarom niet? ik heb toch benches om ze eventueel te scheiden als ik er niet ben... en een kennel?
Ik zie werkelijk het probleem niet... jullie maken het probleem groter dan het is... kijk ... wat ik al zei ik ken iemand die een hond 20 uur opsluit in een bench... ik ben de eerste die zegt dat dit associaal en dierenmishandeling is... maar 4 uurtjes of als het moet zoals in bovenste voorbeeld... jeetje... je kunt overal een drama van maken... mijn honden krijgen ruim voldoende beweging en moeten verplicht rusten die rust krijgen ze niet als ik ze altijd en overal los laat lopen en daarnaast zitten er een paar tussen die absoluut niet bij elkaar kunnen... :19:

En ja ik heb een tuin... daar kunnen er dus hooguit 2 bij elkaar in om de beurten... anders hebben ze te weinig ruimte en sommigen kan ik dus niet maar zo bij elkaar laten zonder dat ik erbij ben. :19:
Ik maak er verder ook geen drama van :wink: Vind het alleen opvallend hoeveel mensen er een bench gebruiken. Voor 's nachts, bij het weggaan overdag, om in te eten, als er mensen over de vloer komen... Voor je het weet zit een hond toch wel heel erg vaak in een bench, een (in mijn ogen) veel te kleine ruimte. En daar bedoel ik niet specifiek jou en jouw situatie mee, maar in het algemeen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gedaan werd met honden die verplichte rust nodig hebben toen de bench er nog niet was.
Ik kan daar verder ook niet over meepraten want ik heb geen ervaring met pups waarvan ik vond dat ik ze echt in een bench zou moeten doen voor de verplichte rust.
En ik ben er ook niet op tegen om je hond daarvoor in de bench te doen, maar ook hiervan vind ik dat het (bij sommige mensen, niet de mensen die hier aangaven de bench daarvoor te gebruiken :wink: ) zo makkelijk 'door kan slaan' naar steeds vaker in de bench.
Of bestaan die dingen eigenlijk al wel heel lang, maar waren ze nog niet zo bekend?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rami schreef:
malinois schreef:

Ik maak er verder ook geen drama van :wink: Vind het alleen opvallend hoeveel mensen er een bench gebruiken. Voor 's nachts, bij het weggaan overdag, om in te eten, als er mensen over de vloer komen... Voor je het weet zit een hond toch wel heel erg vaak in een bench, een (in mijn ogen) veel te kleine ruimte. En daar bedoel ik niet specifiek jou en jouw situatie mee, maar in het algemeen.
als pup eten ze erin bij mij idd. om vervolgens meteen dat uur te kunnen slapen wat ik hiervoor al noemde :wink: als ze groter worden niet meer... dan gaan ze er wel om de beurt in omdat ze niet allemaal tegelijk los kunnen, dus de ene dag de ene 2 en de andere dag de andere... alleen de oudste dus niet omdat die het niet meer kan met zn nek.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het gedaan werd met honden die verplichte rust nodig hebben toen de bench er nog niet was.
Ik kan daar verder ook niet over meepraten want ik heb geen ervaring met pups waarvan ik vond dat ik ze echt in een bench zou moeten doen voor de verplichte rust.
En ik ben er ook niet op tegen om je hond daarvoor in de bench te doen, maar ook hiervan vind ik dat het (bij sommige mensen, niet de mensen die hier aangaven de bench daarvoor te gebruiken :wink: ) zo makkelijk 'door kan slaan' naar steeds vaker in de bench.
Of bestaan die dingen eigenlijk al wel heel lang, maar waren ze nog niet zo bekend?
dan had ik ze in een kennel gedaan denk ik :19: Met als pup alleen de mogelijkheid in het nachthok te kunnen zodat ook hier rust verplicht was....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:
hier gaan ze ook door tot ze omvallen hoor...eerder gaat het lichtje echt niet uit :wink:
precies... en ik vind dat persoonlijk geen prettig gezicht :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”