Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthonden? ik wil de waarheid!!!!

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Brigitte schreef:Ik weet het al ipv het startpakket wat wij nu mee geven aan een nieuwe eigenaar moeten we maar in plaats daarvan een muilkorf mee geven met de hond die ze uit het asiel halen en die niet zo sociaal is anders houden ze namelijk geen rekening met de rest van de meerderheid :wink:
Ach Brigitte, niet willen lezen en begrijpen wat ergens geschreven staat is een vaardigheid die door jou tot kunst wordt verheven :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Frenk schreef:
Brigitte schreef:
Frenk schreef:
Mijn hond is pas 7 maanden. Hij zou dus prima een hondagressieve hond kunnen blijken te zijn. Als dat zo is, dan hoop ik dat ik in staat zal zijn om mijn eigen belang en mijn eigen wensen ondergeschikt te maken aan de veiligheid van velen. :ok:
Wat ga je dan doen aan die gestoorde Lab die jullie hebben?
Die woont op een soort landgoed en die gaat alleen met onze eigen 'grote' honden om. Niet met de kleintjes. Maar bedankt voor je bezorgdheid! :ok:
En mijn honden gaan ook om met alleen eigen honden als ze volwassen zijn, dus je hoeft daar ook niet bezorgt over te zijn :ok: Oh ja misschien wel want daar zitten ook kleintjes tussen :N:
Brigitte
Zeer actief

Frenk schreef:
Brigitte schreef:Ik weet het al ipv het startpakket wat wij nu mee geven aan een nieuwe eigenaar moeten we maar in plaats daarvan een muilkorf mee geven met de hond die ze uit het asiel halen en die niet zo sociaal is anders houden ze namelijk geen rekening met de rest van de meerderheid :wink:
Ach Brigitte, niet willen lezen en begrijpen wat ergens geschreven staat is een vaardigheid die door jou tot kunst wordt verheven :ok:
Ik denk dat jij het zelf niet helemaal door hebt :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Frenk schreef:
waarom beschuldig je nu iemand van je eigen gebreken, :denken: je hebt geen woord gelezen zoals hij bedoelt was zeker niet van Bri dr tekst :19:
ik heb hem tenminste heel anders gelezen, maar ja zoals de waard is............ :19:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Om ook hier even te reageren. Ik hoef ook niet zo nodig dat mijn hond met andere honden kan. We veroorzaken geen overlast met hem.
Wel miste hij op den duur een speelmaatje, en aangezien hij prima met kleintjes samen kan hebben we o.a. voor die reden er een uk bijgenomen. Ze genieten met volle teugen van elkaar :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Jinx schreef:Om ook hier even te reageren. Ik hoef ook niet zo nodig dat mijn hond met andere honden kan. We veroorzaken geen overlast met hem.
Wel miste hij op den duur een speelmaatje, en aangezien hij prima met kleintjes samen kan hebben we o.a. voor die reden er een uk bijgenomen. Ze genieten met volle teugen van elkaar :ok:
vind ik ook een heel goed argument, precies de reden waarom wij er 2 hebben.
Was alleen de bedoeling geweest dat Ducain iets kleiner zou zijn gebleven :N:
niet dus, tja kan niet alles hebben, het zijn echt maatjes, en heel soms spelen ze met bekende honden en verder laten we alles en iedereen gewoon met rust :ok:
Frenk
Zeer actief

Brigitte schreef:
Frenk schreef:
Brigitte schreef:Pardon????

Heeft de wereld last van mijn honden dan? Dus als het aan jou ligt kunnen we beter al die honden in het asiel laten zitten want de meerderheid? heeft last van die honden die niet met andere kunnen???
Nee. Je kunt toch wel begrijpend lezen?

Jij zegt dat het je niet boeit of jouw honden met andere honden kunnen. Ik vind dat asociaal (sorry Sandra), kortzichtig en vooral lekker makkelijk.

De honden in het asiel zijn ongetwijfeld hele lieve honden voor hun baasjes. Dat is super! Vooral plaatsen bij leuke gezinnen dus.

Ik pleit voor 2 dingen:

1. Niet meer fokken met (hond)agressieve honden.
2. Honden die echt grijpen moeten met een muilkorf om naar buiten.

Jij hebt je faaaantaaaaastische hond en de rest van de honden kan ook veilig over straat.

super toch :ok:
Kun jij zowiezo wel lezen?

Ik kies voor rassen die erom bekend staan dat ze moeilijk kunnen zijn met soortgenoten dus daarom ben ik asociaal?, omdat ik voor een Bulldog kies ipv voor een Golden?

De honden in het asiel zijn idd super met hun baasjes, net als mijn honden dus wat is hierbij je punt?
Iemand is in mijn ogen asociaal als ze kiezen voor een hond die soortgenoten grijpt zonder aanleiding en zonder eerst de juiste waarschuwingssignalen gegeven te hebben. (Wordt hier het "zomaar" grijpen of het "contextloze" grijpen genoemd.) En ze die hond willens en wetens in de gelegenheid stellen om een andere hond te grijpen.

Ik zal het met een voorbeeld illustreren:

Baasje loopt met hondje. Hondje weet zich onverhoopt los te rukken. Hondje komt (hond)agressieve hond tegen. (hond)agressieve hond doet hap.

Dat moet in mijn ogen nooit kunnen gebeuren.

Als je weet dat een hond in staat is om dat te doen of al eens gedaan heeft, dan zie ik maar 1 oplossing, namelijk muilkorven binnen bijvoorbeeld de bebouwde kom.

Mijn hamvraag voor alle verbeten hondenbaasjes die zo fel met mij de discussie aangaan:
Waarom zou je er willens en wetens voor kiezen om te fokken met een hondagressieve hond? Waarom kun je agressie in al zijn vormen en bij alle rassen niet afzweren? Ongeacht hoe vaak het voorkomt?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Brigitte schreef:
Frenk schreef:
Brigitte schreef:
Frenk schreef:
Mijn hond is pas 7 maanden. Hij zou dus prima een hondagressieve hond kunnen blijken te zijn. Als dat zo is, dan hoop ik dat ik in staat zal zijn om mijn eigen belang en mijn eigen wensen ondergeschikt te maken aan de veiligheid van velen. :ok:
Wat ga je dan doen aan die gestoorde Lab die jullie hebben?
Die woont op een soort landgoed en die gaat alleen met onze eigen 'grote' honden om. Niet met de kleintjes. Maar bedankt voor je bezorgdheid! :ok:
En mijn honden gaan ook om met alleen eigen honden als ze volwassen zijn, dus je hoeft daar ook niet bezorgt over te zijn :ok: Oh ja misschien wel want daar zitten ook kleintjes tussen :N:
Ik ben niet zomaar bang en ook niet overbezorgd.

Ik heb gewoon een mening. En ik laat me door jou niet wegdrukken :ok:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Frenk schreef:
Brigitte schreef:
Frenk schreef:
Brigitte schreef: Wat ga je dan doen aan die gestoorde Lab die jullie hebben?
Ik ben niet zomaar bang en ook niet overbezorgd.

Ik heb gewoon een mening. En ik laat me door jou niet wegdrukken :ok:
Je leest echt niet he :19:
Brigitte
Zeer actief

Frenk schreef:
Baasje loopt met hondje. Hondje weet zich onverhoopt los te rukken. Hondje komt (hond)agressieve hond tegen. (hond)agressieve hond doet hap.

Dus dan is het de fout van de eigenaar van de agressieve hond heb ik het zo goed dan?
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Frenk schreef:
waarom beschuldig je nu iemand van je eigen gebreken, :denken: je hebt geen woord gelezen zoals hij bedoelt was zeker niet van Bri dr tekst :19:
ik heb hem tenminste heel anders gelezen, maar ja zoals de waard is............ :19:
Ik heb haar teksten heel goed gelezen en die van jou ook.

Jullie leggen mij woorden in de mond, trekken conclusies die niet gerechtvaardigd zijn en zijn de Nederlandse taal niet volledig machtig (getuige je misplaatste gebruik van het spreekwoord in je laatste bericht..)

Ik suggereer helemaal nergens dat alle honden in 'haar' asiel een muilkorf om zouden moeten. Dat standpunt neem ik namelijk (heel genuanceerd) alleen maar in als het gaat om de echt gevaarlijke gevallen. Daar zit haar asiel neem ik aan niet vol mee.

Maar wanneer gaat iemand van jullie nou eens antwoord geven op mijn vraag in plaats van te blijven hangen in al die drogredenaties en oneigenlijke argumenten?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:
Brigitte schreef:
Frenk schreef:
Brigitte schreef:Pardon????

Heeft de wereld last van mijn honden dan? Dus als het aan jou ligt kunnen we beter al die honden in het asiel laten zitten want de meerderheid? heeft last van die honden die niet met andere kunnen???
Nee. Je kunt toch wel begrijpend lezen?

Jij zegt dat het je niet boeit of jouw honden met andere honden kunnen. Ik vind dat asociaal (sorry Sandra), kortzichtig en vooral lekker makkelijk.

De honden in het asiel zijn ongetwijfeld hele lieve honden voor hun baasjes. Dat is super! Vooral plaatsen bij leuke gezinnen dus.

Ik pleit voor 2 dingen:

1. Niet meer fokken met (hond)agressieve honden.
2. Honden die echt grijpen moeten met een muilkorf om naar buiten.

Jij hebt je faaaantaaaaastische hond en de rest van de honden kan ook veilig over straat.

super toch :ok:
Kun jij zowiezo wel lezen?

Ik kies voor rassen die erom bekend staan dat ze moeilijk kunnen zijn met soortgenoten dus daarom ben ik asociaal?, omdat ik voor een Bulldog kies ipv voor een Golden?

De honden in het asiel zijn idd super met hun baasjes, net als mijn honden dus wat is hierbij je punt?
Iemand is in mijn ogen asociaal als ze kiezen voor een hond die soortgenoten grijpt zonder aanleiding en zonder eerst de juiste waarschuwingssignalen gegeven te hebben. (Wordt hier het "zomaar" grijpen of het "contextloze" grijpen genoemd.) En ze die hond willens en wetens in de gelegenheid stellen om een andere hond te grijpen.

Als je weet dat een hond in staat is om dat te doen of al eens gedaan heeft, dan zie ik maar 1 oplossing, namelijk muilkorven binnen bijvoorbeeld de bebouwde kom.

Mijn hamvraag voor alle verbeten hondenbaasjes die zo fel met mij de discussie aangaan:
Waarom zou je er willens en wetens voor kiezen om te fokken met een hondagressieve hond? Waarom kun je agressie in al zijn vormen en bij alle rassen niet afzweren? Ongeacht hoe vaak het voorkomt?
Punt 1 dank je wel dat je me asociaal noemt :pffff: ik begin te begrijpen wie het zegt, en dat scheelt een heleboel
punt 2 zo`n hond bestaat maar voor een klein stukje uit aggressie naar soortgenoten, en de rest is fantastisch, een droom op poten voor mij :cheer:
Frenk
Zeer actief

Brigitte schreef:
Frenk schreef:

Dus dan is het de fout van de eigenaar van de agressieve hond heb ik het zo goed dan?
Ja, omdat een agressieve hond in principe een anomalie is die er niet had moeten zijn. Het is namelijk tegennatuurlijk gedrag.

Is hij er toch, dan zullen wij de rest van de samenleving tegen hem of haar moeten beschermen.

Wij mensen hebben hondenrassen gemaakt en in sommigen bewust agressie erin gefokt. Inmiddels zijn we wijzer en kunnen we onze fouten weer goed maken.

Waarom zou je dat nou niet willen? :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:
Frenk schreef:
Ik heb haar teksten heel goed gelezen en die van jou ook.

Jullie leggen mij woorden in de mond, trekken conclusies die niet gerechtvaardigd zijn en zijn de Nederlandse taal niet volledig machtig (getuige je misplaatste gebruik van het spreekwoord in je laatste bericht..)

Ik suggereer helemaal nergens dat alle honden in 'haar' asiel een muilkorf om zouden moeten. Dat standpunt neem ik namelijk (heel genuanceerd) alleen maar in als het gaat om de echt gevaarlijke gevallen. Daar zit haar asiel neem ik aan niet vol mee.

Maar wanneer gaat iemand van jullie nou eens antwoord geven op mijn vraag in plaats van te blijven hangen in al die drogredenaties en oneigenlijke argumenten?
waarom vind je uberhaupt dat je serieus genomen moet worden,
je krijgt trouwens best antwoorden maar je leest er gevoegelijk overheen :19:
je wilt het niet lezen of je kunt het niet :19:

jij hebt een droom allemaal honden zonder agressie, en dat is en zal het altijd blijven een droom :smile2:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 28 jul 2008 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Frenk schreef:Iemand is in mijn ogen asociaal als ze kiezen voor een hond die soortgenoten grijpt zonder aanleiding en zonder eerst de juiste waarschuwingssignalen gegeven te hebben. (Wordt hier het "zomaar" grijpen of het "contextloze" grijpen genoemd.) En ze die hond willens en wetens in de gelegenheid stellen om een andere hond te grijpen.

Punt 1 dank je wel dat je me asociaal noemt :pffff: ik begin te begrijpen wie het zegt, en dat scheelt een heleboel
punt 2 zo`n hond bestaat maar voor een klein stukje uit aggressie naar soortgenoten, en de rest is fantastisch, een droom op poten voor mij :cheer:
1. jij stelt je hond toch niet willens en wetens in staat om andere honden te grijpen. Dat staat er namelijk.

2. Fijn voor jou, maar die keuze brengt ook verantwoordelijkheden met zich mee.

3. Wanneer komt nou het antwoord op die vraag?
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Frenk schreef:
Aanlijngebod of niet (je hoeft trouwens niet te schreeuwen :wink: ) Ik vind dat honden die bewezen hebben dat ze zonder aanleiding andere honden grijpen (dus ook als die andere hond totaal geen kwaad in de zin heeft of zelfs nog maar een puppie is :N: ) verplicht zouden moeten worden om voortaan met een muilkorf de straat op te gaan.
Dat ben ik wel met je eens ja ,als een hond ene baasje heeft waarbij het duidelijk is dat die het niet gaat redden zonder muilkorf en dat dit ten koste gaat van andere honden dan ben ik daar zeker wel voor.
Een hond die echt voor de kill gaat of behoorlijke schade kan toebrengen zou ik in ieder geval zelf wel muilkorfen :wink:
S@ndr@
Zeer actief

om dat het geen probleem is :19: Jij vind het een probleem en godzij dank hoeven we deze wereld niet aan te passen aan jou :cheer:
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:waarom vind je uberhaupt dat je serieus genomen moet worden,
je krijgt trouwens best antwoorden maar je leest er gevoegelijk overheen :19:
je wilt het niet lezen of je kunt het niet :19:

jij hebt een droom allemaal honden zonder agressie, en dat is en zal het altijd blijven een droom :smile2:
Ik heb gezpcht, maar geen antwoord zien staan. Dus nogmaals: waarom zouden we niet agressie in alle rassen als onwenselijk verklaren en eruit fokken?
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:om dat het geen probleem is :19: Jij vind het een probleem en godzij dank hoeven we deze wereld niet aan te passen aan jou :cheer:
Dus jij geeft bij deze toe dat je (hond)agressie niet bezwaarlijk genoeg vindt om het tot onwenselijk gedrag te verklaren?

Goed om te weten :ok:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

als je agressie wilt b annen begin dan bij de mens.
ik vind de agressie in honden niet onwenselijk, dat hoort er net zo goed bij.
ik vind de agressie in mijn honden ook niet ongepast of/of niet te hanteren, dus ik hoeft het niet zo nodig in te leveren, want vaak is het ene onderdeel wegfokken niet te doen zonder het karkater op andere vlakken onstabiel te maken :19:
dan krijg je misschien wel honden die uit angst en onzekerheid gaan happen, die vind ik veel enger :wink:

het aantrekkelijke aan molossers is hun zekere voorkomen hun rustige zelf verzekerdheid.
pak je het een aan is de kans groot dat je het ander ook aantast.
ik voor mij ben er niet gek op, zal het altijd voorkomen, maar mijn honden zou ik niet veranderen in iets anders , ook niet als ik het bij toverslag zou kunnen doen, ze zijn goed zoals ze zijn :wink:
Frenk
Zeer actief

S@ndr@ schreef:als je agressie wilt bannen begin dan bij de mens.
eens :ok:

ik vind de agressie in mijn honden ook niet ongepast of/of niet te hanteren, dus ik hoeft het niet zo nodig in te leveren,
maar misschien moeten door jou keuzes anderen wel inleveren. Wat vind je daar dan van?

want vaak is het ene onderdeel wegfokken niet te doen zonder het karkater op andere vlakken onstabiel te maken :19:
dan krijg je misschien wel honden die uit angst en onzekerheid gaan happen, die vind ik veel enger :wink:
het aantrekkelijke aan molossers is hun zekere voorkomen hun rustige zelf verzekerdheid.
pak je het een aan is de kans groot dat je het ander ook aantast
zeker weten doe je dat echter niet! Neem de exemplaren met het leukste karakter en de minste agressie, die zijn er heus. En fok daarmee. Misschien heb je dan over een paar generaties wel echte molossers die niet meer agressief zijn :19:
Verder wil ik even mijn excuses aanbieden voor mijn felle reacties van zojuist. Die waren onvolwassen en onnodig.

Verder vind ik dat ik een genuanceerde mening heb en die probeer ik zo goed mogelijk over het voetlicht te brengen. Het is echter niet mijn bedoeling dat iemand zich persoonlijk aangesproken voelt. Ik ken namelijk niemand van jullie persoonlijk. Ik heb dus een mening over 'agressieve honden'. Niet over specifiek jouw of Brigitte's of Mascha's honden. :19:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Frenk schreef:
S@ndr@ schreef:als je agressie wilt bannen begin dan bij de mens.
eens :ok:

ik vind de agressie in mijn honden ook niet ongepast of/of niet te hanteren, dus ik hoeft het niet zo nodig in te leveren,
maar misschien moeten door jou keuzes anderen wel inleveren. Wat vind je daar dan van?

want vaak is het ene onderdeel wegfokken niet te doen zonder het karkater op andere vlakken onstabiel te maken :19:
pak je het een aan is de kans groot dat je het ander ook aantast
zeker weten doe je dat echter niet! Neem de exemplaren met het leukste karakter en de minste agressie, die zijn er heus. En fok daarmee. Misschien heb je dan over een paar generaties wel echte molossers die niet meer agressief zijn :19:
Verder wil ik even mijn excuses aanbieden voor mijn felle reacties van zojuist. Die waren onvolwassen en onnodig.

Verder vind ik dat ik een genuanceerde mening heb en die probeer ik zo goed mogelijk over het voetlicht te brengen. Het is echter niet mijn bedoeling dat iemand zich persoonlijk aangesproken voelt. Ik ken namelijk niemand van jullie persoonlijk. Ik heb dus een mening over 'agressieve honden'. Niet over specifiek jouw of Brigitte's of Mascha's honden. :19:
de wat zachter honden zijn vaak wat onzekerder,, onzeker honden moet je niet inzettenen voor de fok( wat ik persoonlijk vind eenhond die niet te voorspellen is heel wat erger dan een hond die gewoon last heeft van hond agressie)
ik zou geen van de raseigenschappen die ze hebben willen inruilen als ze dan maar die aggressie kwijt zouden zijn
Ik zal je vertellen niemand heeft last van mijn honden, hand op mijn hart, ik doe wat ik moet doen om dat te voorkomen, helemaal niemand hoeft iets te laten omdat ik die honden heb
aso of niet ik heb er voor gekozen :19:
Brigitte
Zeer actief

tineke schreef:
Frenk schreef:
Aanlijngebod of niet (je hoeft trouwens niet te schreeuwen :wink: ) Ik vind dat honden die bewezen hebben dat ze zonder aanleiding andere honden grijpen (dus ook als die andere hond totaal geen kwaad in de zin heeft of zelfs nog maar een puppie is :N: ) verplicht zouden moeten worden om voortaan met een muilkorf de straat op te gaan.
Dat ben ik wel met je eens ja ,als een hond ene baasje heeft waarbij het duidelijk is dat die het niet gaat redden zonder muilkorf en dat dit ten koste gaat van andere honden dan ben ik daar zeker wel voor.
Een hond die echt voor de kill gaat of behoorlijke schade kan toebrengen zou ik in ieder geval zelf wel muilkorfen :wink:
Ik vind het eerlijk gezegt wel moeilijk, aan de ene kant denk ik ja idd aan de andere kant dan loop ik dus b.v. (want ik heb geen honden die voor de kill gaan) netjes altijd aangelijnd met mijn hond en dan zou ik die ook nog eens moeten gaan muilkorven vanwege het risico dat er een keer een hond los schiet en naar mijn hond komt of omdat één of andere lapzwans van een eigenaar zijn hond verdomd bij zich te houden en mijn hond die dus weleens (dodelijk) zou kunnen verwonden.

Om maar niet te spreken dat er weleens gemuilkorfde honden gedood zijn omdat ze zich niet konden verweren.

Ik weet het niet wat ik zou doen als ik eerlijk ben :wink:
baileyslover2007
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door baileyslover2007 »

heel leuk hoor al die honden die in aangelijnd gebied toch loslopen, ik ben er als baas niet van gediend als een loslopende hond in aangelijnd gebied op mijn aangelijnde honden af komt stormen, in mijn ogen vragen om problemen. Laat je hond los als je er zeker van bent hij onder apel staat en dan ook zeker weet hij luisterd dan krijg je niet van die effecten dat ineens honden op een andere af kunnen stormen lijkt mij, Zelfs in losloop gebied wil ik dat ze ten alle tijden op mij reageren anders vind ik niet ik mijn hond los hoor te laten. Maar dit is mijn mening andere kunnen een andere mening toegedaan hebben
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

S@ndr@ schreef: de wat zachter honden zijn vaak wat onzekerder,, onzeker honden moet je niet inzettenen voor de fok( wat ik persoonlijk vind eenhond die niet te voorspellen is heel wat erger dan een hond die gewoon last heeft van hond agressie)
Ik geloof hier niet in. Kijk naar Bram, die is in vergelijking met veel andere intacte Kooikerreuen heel makkelijk met honden. Toch is hij totaal niet onzeker. En toevallig zag ik vandaag een volwassen Mechelaar reu die het bijzonder goed deed tussen een heleboel andere honden. Maar nee, zeker niet onzeker of instabiel. Ik zie het verband tussen minder of geen hondagressie en onzeker zijn gewoon niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

baileyslover2007 schreef:heel leuk hoor al die honden die in aangelijnd gebied toch loslopen, ik ben er als baas niet van gediend als een loslopende hond in aangelijnd gebied op mijn aangelijnde honden af komt stormen, in mijn ogen vragen om problemen. Laat je hond los als je er zeker van bent hij onder apel staat en dan ook zeker weet hij luisterd dan krijg je niet van die effecten dat ineens honden op een andere af kunnen stormen lijkt mij, Zelfs in losloop gebied wil ik dat ze ten alle tijden op mij reageren anders vind ik niet ik mijn hond los hoor te laten. Maar dit is mijn mening andere kunnen een andere mening toegedaan hebben
Maar honden zijn geen machientjes natuurlijk. Ik vind ook dat een hond in losloopgebied ook moet luisteren, maar het zijn geen robotjes en ze kunnen wel eens een banaan in de oren hebben.
Daarnaast vind ik wel dat pups ook los moeten kunnen lopen in losloopgebieden. Die kunnen nog niet feilloos luisteren over het algemeen, en als je een hond hebt die bij een vrolijk aanhuppelende pup direct voor de kill gaat vind ik niet dat die thuis hoort in losloopgebied.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
S@ndr@ schreef: de wat zachter honden zijn vaak wat onzekerder,, onzeker honden moet je niet inzettenen voor de fok( wat ik persoonlijk vind eenhond die niet te voorspellen is heel wat erger dan een hond die gewoon last heeft van hond agressie)
Ik geloof hier niet in. Kijk naar Bram, die is in vergelijking met veel andere intacte Kooikerreuen heel makkelijk met honden. Toch is hij totaal niet onzeker. En toevallig zag ik vandaag een volwassen Mechelaar reu die het bijzonder goed deed tussen een heleboel andere honden. Maar nee, zeker niet onzeker of instabiel. Ik zie het verband tussen minder of geen hondagressie en onzeker zijn gewoon niet.
Ik ook niet. En ik vind ook niet dat onzekerheid met onderdanigheid verwart moet worden. Veel zachte honden zijn wellicht aan de onderdanige kant (alhoewel dat ook niet hoeft volgens mij), maar hoeven zeker niet onzeker te zijn.
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Frenk, waarom moeten alle honden zijn zoals jouw hondje? Zacht, supersociaal? Ik heb er gewoon weinig mee :19:
Maar stel he, je beweert dat als iemand met een agressieve hond aangelijnd loopt en er breekt een hond uit en die word gebeten, dat het dan die agressieve de schuldige is. Maar andersom wil je toch ook niet dat die agressieve hond losbreekt? waarom mag een sociale hond wel losbreken?
Trouwens, een sociale hond zal toch niet zomaar op een andere hond afrennen of wel :wink: een sociale hond kan prima andere honden inschatten bij wie het wel of niet kan
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef: Ik ook niet. En ik vind ook niet dat onzekerheid met onderdanigheid verwart moet worden. Veel zachte honden zijn wellicht aan de onderdanige kant (alhoewel dat ook niet hoeft volgens mij), maar hoeven zeker niet onzeker te zijn.
Maar Bram is ook niet onderdanig. Geen confrontaties willen is niet gelijk aan zacht en niet gelijk aan onderdanig en niet aan onzekerheid. Er liep overigens vanmiddag ook een heel leuk Staff teefje bij de Gravenbol rond. Vol zelfvertrouwen, maar totaal niet agressief naar honden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Ik zie het verband tussen minder of geen hondagressie en onzeker zijn gewoon niet.
Ik ook niet. Geen zekerder hond dan Charles en toch geen spoor van agressie. That's fár beneath him ;-)
Ik wel, kijk is bij duitse herders. Vele zijn giga onzeker (zeg maar gerust angstig) en die lopen met een grote bek. Juist zelfverzekerde honden laten andere met rust, althans, dat is mijn ervaring.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”