Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraagje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vraagje

Ongelezen bericht door malinois »

Asta schreef:
malinois schreef:
Asta schreef:
Muk schreef: Little house on the prairie, zo'n vreselijke EO serie die al eeuwen op tv uitgezonden wordt omdat het zo'n goedkope serie is.
Oh help ik heb weleens verwonderd een stukje gekeken en toen gewacht op het geijkte stukje en het moraal van het verhaal was.... blablabla. Getsie wat een serie

Zeg Mal jij met je enge heddurs, en dan little house on the prairie kijken :LOL:
ja :pffff: en volgens mij heb ik deze serie al een keer gezien :Q: Maar Mcleods vind ik leuker alleen dat duurt nog ff... :F:

Oh eh Mas, nee... dit deel niet, heb alleen het stuk gezien ooit dat Alex dood ging... maar dat is 5 jaar verder dan waar we nu zijn in de serie geloof ik :idea:
Is alex dood :cry: die laatste paar jaar zijn hier niet uitgezonden of wel?
Nu wat ze uitzenden is dat Claire net dood is (en nog even spookt :LOL: )
Alex gaat over een jaar of 5 dood... Claire was in 2003 en Alex in 2008 als ik me niet vergis...
zonde he zo'n mooie man :(:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

o jee schreef:
malinois schreef:
o jee schreef:
Magic schreef: Ik snap niet zo goed waarom je deze wikipedia informatie er steeds bij haalt? Je hebt toch geen rashond gekocht? En er wordt toch niet door jou gefokt?
Bovendien zijn de combinaties die worden genoemd (vader/moeder broer/zus) in Nederland verboden. Bij rashonden, tenminste. Van kruisingen wordt geen stamboek bijgehouden, dus daar weet je het simpelweg niet van of de ouders familie van elkaar zijn. Er zijn ook genoeg fokkers die al hun eigen honden maar op elkaar zet, ongeacht afstamming, zodat ze lekker veel nestjes krijgen en lekker veel geld verdienen.
Ik heb ook geen woord gerept over een kruising
je hebt helemaal geen hond dan? Wat heb je voor hond dan welke look-a-like?

Je bent goed in conclussies trekken he met je hebt helemaal geen hond dan?
je hebt geen rashond zeg je maar ook geen kruising... dan heb je niks :idea:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
o jee
Actief

Ongelezen bericht door o jee »

Muk schreef:
o jee schreef:
Muk schreef:
o jee schreef: Denk je dat?Met die idioterie hier?
Ik pik de dingen er uit die ik denk dat goed zijn,maar dat is bar weinig jammer hoor!!
Maar 1 ding heb ik wel geleerd hier dat hier nogal grappig over incest wordt gedaan (En nee ik heb het zelf niet meegemaakt voordat daar weer conclusies over getrokken wordt)Dat schokt mij nog het meest!!
Je haalt weer dingen door elkaar. Geeft niets, het is ook zoveel informatie die je ineens krijgt, dan gebeurt dat weleens. :Q:
Tuurlijk conclusies trekken zijn jullie goed in!!
Informatie laat me niet lachen!!
Ik kan niet anders zeggen dan dat je ziende blind bent.
en ik kan niets anders zeggen dan dat jij een halve gare bent die graag conclussies trekt die nou niet bepaald serieuze overkomt!!
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

o jee schreef: Ik hoef helemaal niet daarnaast is het juist naive om te denken omdat sommige fokkers allemaal dingen doen voor een pup gelijk dan maar een goede fokker is!!
Jij hebt echt geen flauw benul wat een goede fokker zijn inhoudt. Hondenfokken is zoooo veel meer dan alleen maar twee honden laten wippen en de pups goed grootbrengen. En dát is voor mij net zo belangrijk, zo niet belangrijker dan het grootbrengen van de pups zelf.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

malinois schreef:
Asta schreef:
malinois schreef:
Asta schreef: Oh help ik heb weleens verwonderd een stukje gekeken en toen gewacht op het geijkte stukje en het moraal van het verhaal was.... blablabla. Getsie wat een serie

Zeg Mal jij met je enge heddurs, en dan little house on the prairie kijken :LOL:
ja :pffff: en volgens mij heb ik deze serie al een keer gezien :Q: Maar Mcleods vind ik leuker alleen dat duurt nog ff... :F:

Oh eh Mas, nee... dit deel niet, heb alleen het stuk gezien ooit dat Alex dood ging... maar dat is 5 jaar verder dan waar we nu zijn in de serie geloof ik :idea:
Is alex dood :cry: die laatste paar jaar zijn hier niet uitgezonden of wel?
Nu wat ze uitzenden is dat Claire net dood is (en nog even spookt :LOL: )

Alex gaat over een jaar of 5 dood... Claire was in 2003 en Alex in 2008 als ik me niet vergis...
zonde he zo'n mooie man :(:
:cry: ja heb de laatste jaren niet gezien. Het werd op een gegeven moment niet meer uitgezonden. Nu zenden ze ook uit wat al een paar keer is uitgezonden.
Maar vond het dan wel meer jammer van claire hoor :mann:
o jee
Actief

malinois schreef:
o jee schreef:
malinois schreef:
o jee schreef: Ik heb ook geen woord gerept over een kruising
je hebt helemaal geen hond dan? Wat heb je voor hond dan welke look-a-like?

Je bent goed in conclussies trekken he met je hebt helemaal geen hond dan?
je hebt geen rashond zeg je maar ook geen kruising... dan heb je niks :idea:
Again conclussies lees nou eens goed wat ik heb geschreven over mijn pup!!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

o jee schreef:Ik hoef helemaal niet daarnaast is het juist naive om te denken omdat sommige fokkers allemaal dingen doen voor een pup gelijk dan maar een goede fokker is!!
Wat vind jij een goede fokker dan?

Gewoon even voor mijn beeldvorming.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

o jee schreef:
dogo4ever schreef:
o jee schreef: Je weet donders goed wat ik bedoel,met een reu en een teef 1 nest!!
Hoe moet ik weten wat jij bedoelt?? Om ook maar even in dubbele leestekens te blijven.

Ik heb al diverse keren uitgelegd hoe het zit. Ik blijf niet aan de gang. Ik heb nog geen normaal antwoord op jouw bewering gehad over de gedachte dat een reu en een teef uit 1 nest in 1 huis incest is. Alsof die standaard maar voor een nest zorgen als je ze samen zet. Het draait niet alleen maar om Sex, sex en sex. Het leven is toch een beetje meer dan alleen maar sex. Je gaat alle kanten op met je verhaal. Ik vind het helemaal best. Ik heb 2 keer incest in huis volgens jou. Ik heb een zoon en een dochter en in de honden o.a. een broer en een zus. En die zouden dan maar standaard sex met elkaar hebben. Ik vind het helemaal goed dat je zo denkt. Een beetje meer inlezen hoe dingen daadwerkelijk zitten zou alleen fijn zijn voordat je dat soort beweringen maakt. En dat stukje over fokken is oud nieuws voor mij. Zit net even te lang in het fokken van honden en in het hele wereldje omdat verhaal als nieuw te beschouwen.

Je vraagt om advies, je krijgt advies. Meerdere keren. Alleen is dat niet wat je wil horen. Wat dat betreft stel je je vraag net even op een verkeerd forum. Hier zitten niet alleen maar ja en amen types.

Jij hebt je keuze allang gemaakt. Ook dat heb ik al diverse keren gezegd.
Alsof dit alles je zal weerhouden om die pup daar niet te halen. In het begin heb je genoeg serieuze suggesties gehad.
Again ik heb gezegt reu teef uit dezelfde nest inteelt en ik een honden kenner weet dan toch wel als je je hond niet castreerd dat er dan inteelt kan komen ik heb niet gezegt dat het gebeurt!!
Jouw adviezen'?Schei toch uit,grapjes maken over incest nee daar wordt je erg serieuze mee genomen nou niet door mij in iedere geval!!

Weer dubbele leestekens!! Jij maakt het fenomeen incest belachelijk. Dat is al een schandelijk iets. Je leest ook selectief. Jouw stelling is duidelijk te lezen hier op het forum. Nu maak je er van dat het kan komen. Dat is al anders dan wat je eerst stelde.

En mijn adviezen?? Ik heb alleen maar gezegd wat ik er van vind en het zal me werkelijk niet boeien wat jij er mee doet. Er zijn veel meer mensen geweest die je adviezen hebben gegeven.

Je zit op dit moment in de in de rondte schoppen en slaan modus. Je doet maar. Je slaat jezelf op de borst als hondenkenner. Dan had je meer dingen veel beter moeten weten.

Schop en sla nog maar flink in de rondte hoor. Ik vind het helemaal best. Teveel forum ervaring om daar nog warm of koud van te worden.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

o jee schreef:
Muk schreef:
o jee schreef:
Muk schreef: Je haalt weer dingen door elkaar. Geeft niets, het is ook zoveel informatie die je ineens krijgt, dan gebeurt dat weleens. :Q:
Tuurlijk conclusies trekken zijn jullie goed in!!
en ik kan niets anders zeggen dan dat jij een halve gare bent die graag conclussies trekt die nou niet bepaald serieuze overkomt!!
:LOL: :LOL: :LOL:

Waarom zou ik nog serieus over proberen te komen als jij in eerste instantie al niet serieus bent?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

o jee schreef:
Ik hoef helemaal niet daarnaast is het juist naive om te denken omdat sommige fokkers allemaal dingen doen voor een pup gelijk dan maar een goede fokker is!!
Ja, tuurlijk joh :roll:

Kijk eens hoe leuk:
http://www.huacaviringo.com/pups/Elena1 ... 1&d=zondag

8 weken lang bij gehouden. Inclusief dierenartsbezoekje en allerlei uitstapjes. Maar stiekem is zijn die dierenarts foto's gephotoshopt en de pups zijn ook niet hier geboren maar gewoon geïmporteerd uit Polen. Paspoortje, stempeltje en klaar.
Kost even wat moeite maar dan heb je ook wat.
Die 8 weken heb ik bijgehouden omdat het dan echter leek, niet omdat ik dat leuk vond natuurlijk.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

is nie echt he dames. hij leeft nog steeds

hélloooo!

Afbeelding
Afbeelding
o jee
Actief

Muk schreef:
o jee schreef: Ik hoef helemaal niet daarnaast is het juist naive om te denken omdat sommige fokkers allemaal dingen doen voor een pup gelijk dan maar een goede fokker is!!
Jij hebt echt geen flauw benul wat een goede fokker zijn inhoudt. Hondenfokken is zoooo veel meer dan alleen maar twee honden laten wippen en de pups goed grootbrengen. En dát is voor mij net zo belangrijk, zo niet belangrijker dan het grootbrengen van de pups zelf.
Again conclussies trekken,je moet wel behoorlijk naive zijn om te denken omdat een fokker zooooo veel doet voor zjin hond dat het dan maar gelijk goede fokkers zijn..!!
o jee
Actief

sirene schreef:
o jee schreef:
Ik hoef helemaal niet daarnaast is het juist naive om te denken omdat sommige fokkers allemaal dingen doen voor een pup gelijk dan maar een goede fokker is!!
Ja, tuurlijk joh :roll:

Kijk eens hoe leuk:
http://www.huacaviringo.com/pups/Elena1 ... 1&d=zondag

8 weken lang bij gehouden. Inclusief dierenartsbezoekje en allerlei uitstapjes. Maar stiekem is zijn die dierenarts foto's gephotoshopt en de pups zijn ook niet hier geboren maar gewoon geïmporteerd uit Polen. Paspoortje, stempeltje en klaar.
Kost even wat moeite maar dan heb je ook wat.
Die 8 weken heb ik bijgehouden omdat het dan echter leek, niet omdat ik dat leuk vond natuurlijk.

Nogmaals het is naive om te denken dat sommige fokkers allemaal dingen doen voor een pup gelijk dan maar een goede fokker is!!
Ik trek niemand over 1 kam dat laat ik aan jullie over!!
o jee
Actief

Muk schreef:
o jee schreef:
Muk schreef:
o jee schreef: Tuurlijk conclusies trekken zijn jullie goed in!!
:LOL: :LOL: :LOL:

Waarom zou ik nog serieus over proberen te komen als jij in eerste instantie al niet serieus bent?
Mijn serieus zijn is omgslagen nadat mijn woorden werden en worden verdraaidt conclussies werden worden getrokken en dingen werden en worden gezegt die ik niet heb gezegt!!
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nu vind ik dit dus wel heel erg raar,
1 ze hebben geen 9 weken inenting gehad morgen zijn ze 12 weken dus zullen ze die ook wel niet krijgen ontwormen zal ook wel niet..
2 ze zijn nu 11 weken morgen 12 weken.
Dan zou je toch denken aangezien ze niet zijn ingeint (op de 6 weken inenting na dan) en ze zijn 12 weken morgen dat je de prijs niet even met 50 euro verhoogt maar verlaagd?

We zitten hier best wel mee in de maag,aangezien we weten hoe het er in dat huis uitziet,maar ook wat gaat de eigenaar doen als hij die 2 pups niet wegkrijgt?
Want mocht er iemand geintereseerd zijn en die gaat er naar toe en hij zegt 9 en 12 week inenting hebben ze niet gehad ik denkt dat mensen afhaken dan!!
En dan..?

We hebben de dierenarts gebeld en dit verhaal verteld aangezien we willen weten wat onze pup voor risco´s loopt als we er een pup bij nemen!!
Volgens de dierenarts moeten we de pup wel zo snel mogelijk inenten..

Ik wil gewoon van andere mensen wat feedback willen horen!!
Alsjeblieft?
Okee. Dan nu serieus antwoord op je vragen van blz 1.
1. Dan zou je toch denken aangezien ze niet zijn ingeint (op de 6 weken inenting na dan) en ze zijn 12 weken morgen dat je de prijs niet even met 50 euro verhoogt maar verlaagd?
Ja, inderdaad.
2. En dan..?
Dan blijft die nare meneer inderdaad met die pups zitten denk ik.
3.Ik wil gewoon van andere mensen wat feedback willen horen!!
Alsjeblieft?

Je, hebt meer pagina's aan feedback dan ik ooit op een vraagje heb gehad dus ik denk dat je zo tevreden moet zijn.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

o jee schreef:Nogmaals het is naive om te denken dat sommige fokkers allemaal dingen doen voor een pup gelijk dan maar een goede fokker is!!
Maar wat is dan wél een goede fokker??

Afbeelding

mum
Zeer actief
Mijn ras(sen): een hondje

Ongelezen bericht door mum »

hehe
life is good
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
o jee schreef:Nogmaals het is naive om te denken dat sommige fokkers allemaal dingen doen voor een pup gelijk dan maar een goede fokker is!!
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik vermoed dat ik het antwoord weet. Namelijk dat je dat nooit zeker weet. Want iedereen kan je bedonderen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
o jee
Actief

Marjoleine schreef:
o jee schreef:Ik hoef helemaal niet daarnaast is het juist naive om te denken omdat sommige fokkers allemaal dingen doen voor een pup gelijk dan maar een goede fokker is!!

Nogmaals ik ben niet iemand die iedereen over 1 kam scheert dat laat ik aan jullie over!!
Een goede fokker die laat mij dingen controleren paspoort een goede fokker levert ook de dingen waar ik om vraag!!
Een goede fokker betaalt de schade die beestje heeft door ziekte (te danke aan de fokker) neemt ten alle tijden de hond terug zonder slag of stoot!!
Een goede fokker doet niet moeilijk 24 uur bereikbaar,heeft geen negatieve zooi ook maar ergens vermeld staan ook geen 1 woordje van kritiek in binnen of buitenland!!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hallo!!!!
Marjoleine schreef:
Wat is dan wél een goede fokker???????????????????????

Afbeelding

o jee
Actief

sirene schreef:
Marjoleine schreef:
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Ik vermoed dat ik het antwoord weet. Namelijk dat je dat nooit zeker weet. Want iedereen kan je bedonderen.

Again conclusies trekken!!
o jee
Actief

Marjoleine schreef:Hallo!!!!
Marjoleine schreef:
Wat is dan wél een goede fokker???????????????????????
Hou es je waffel en lees voordat je begint te mekkeren!!
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Nou het entertainment was uitstekend ojee, en nu ga ik de hond uitlaten. Mijn stamboomhond die niet wil seksen die ja :cool2:
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Tara schreef:
o jee schreef: Mijn serieus zijn is omgslagen nadat mijn woorden werden en worden verdraaidt conclussies werden worden getrokken en dingen werden en worden gezegt die ik niet heb gezegt!!
Wat zèg ik nou net! :neenee:
Oops! She did it again :LOL:
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Sjezus zeg, ben heel snel in het lezen maar dit topic gaat zelfs mijn tempo te boven.
Ojee hartelijk gefeliciteerd met je hondje, natuurlijk gaat het allemaal goed komen want je intenties zijn goed en jij gaat er heel goed voor zorgen zodat hij (of is het een zij) de achterstand snel inhaalt.
Jij bent goed bezig want je hebt die pup geredt.
Ach dat stinken gaat vanzelf wel over als ie in bad is geweest en als ik jou was dan haalde ik die andere ook op, iedere geredde pup is er eentje, twee broertjes bij elkaar is gewoon zó leuk ze kunnen zo leuk met elkaar spelen, als ze gaan vechten zie je dan wel weer maar ik verwacht het niet want jij bent tenminste goed voor je hondjes.
Mischien kun je nog wel andere mensen het adres geven van die man, alwéér nog meer pupjes geredt :E: .
Natuurlijk zal alles goed gaan met de kleine want jij zorgt er als de beste voor.
Laat die stomme leden maar kletsen hoor want ze weten niet beter en willen alleen maar dwars liggen en je afzeiken terwijl je zó goed bezig bent.
Die moeten zich schamen om goed bedoelde adviezen te willen geven want jij weet het beter dan die anderen, je bent een topmens. :ok:
Afbeelding
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

o jee schreef:
Marjoleine schreef:

Nogmaals ik ben niet iemand die iedereen over 1 kam scheert dat laat ik aan jullie over!!
Een goede fokker die laat mij dingen controleren paspoort een goede fokker levert ook de dingen waar ik om vraag!!
Een goede fokker betaalt de schade die beestje heeft door ziekte (te danke aan de fokker) neemt ten alle tijden de hond terug zonder slag of stoot!!
Een goede fokker doet niet moeilijk 24 uur bereikbaar,heeft geen negatieve zooi ook maar ergens vermeld staan ook geen 1 woordje van kritiek in binnen of buitenland!!

Je hebt zonet jouw goede fokker gedegradeerd tot een slechte, want je hebt in dit topic genoeg negatieve zooi over hem en zijn da geplaatst :cheer: !
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

O, je was wakker.
o jee schreef:Nogmaals ik ben niet iemand die iedereen over 1 kam scheert dat laat ik aan jullie over!!
Een goede fokker is dus iemand die zich aan de wet houdt.
Op die laatste zin na ka ik me erin vinden, want je kan het niet iedereen naar de zin maken en aangezien ik wel eens mensen weiger ben ik dus niet van onbesmet blazoen.
Want dat vinden mensen niet leuk, als je ze weigert.

Maar goed, ik lever dus ook niet alles waar jij om vraagt, alleen als dat redelijk is.
En de rest in gewoon de wet.
Een goede fokker is dus geen crimineel.
Nouja, dat ook weer niet want dan ben ik een goede fokker want geen crimineel.

Maar je scheert natuurlijk wel mensen over een kam hier, he ;)

Afbeelding

o jee
Actief

Riboet schreef:
o jee schreef:
Marjoleine schreef:

Je hebt zonet jouw goede fokker gedegradeerd tot een slechte, want je hebt in dit topic genoeg negatieve zooi over hem en zijn da geplaatst :cheer: !

Nogmaals het is geen beroeps of brood fokker conclussies trekken kunnen jullie als de beste maar lezen ho maar!!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

o jee schreef: Hou es je waffel en lees voordat je begint te mekkeren!!
Had je het tegen mij, mop?

Jij, die zo weinig manieren heeft dat ze alleen leest wat ze wil, alleen antwoord geeft op wat ze wil, de rest uitkaffert en voor idioot uitmaakt, jij hebt de gore moed zo tegen mij te praten?
Wie denk jij GVD wel dat je bent?
Je hebt mazzel dat je achter je scherm zit en niet hier.
Anders had je een serieus probleem.
Met je illegale dierenarts en je beroerde broodfokpup.

Afbeelding

Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

o jee schreef:
Riboet schreef:
o jee schreef:
Marjoleine schreef: Wat vind jij een goede fokker dan?

Nogmaals het is geen beroeps of brood fokker conclussies trekken kunnen jullie als de beste maar lezen ho maar!!
Maar het is ook GEEN goede fokker volgens jouw definitie! :lekkerpuh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”