Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

WTF

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: WTF

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef: oh en nanna, er is een wezenlijk verschil tussen een hond op zijn plaats zetten en agressief gedrag :idea:
Ik heb het nog steeds over de gilhond op neutraal terrein hè? ;-) Die hoeft niet agressief benaderd te worden nóch op zijn plaats gezet te worden, imho.
Niet door een herder, niet door een pitbull, door geen enkel ras.
daar waren we het allemaal al vanaf het begin over eens :idea:
blijft correctie oftewel op zijn plaats zetten iets wezenlijks anders dan agressief gedrag, maar dat zeg je hier nu zelf ook al :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik vraag me af of een hond het ook ziet als 'corrigeren', wanneer het inderdaad gaat om een hond van buiten de eigen roedel.

Misty wordt onwijs getriggerd door zenuwachtig blaffen of gillen. Het lijkt er dan op of ze alles wil doen enkel en alleen om het geluid te doen stoppen. Niet zozeer omdat ze zonodig een punt moet maken bij de andere hond (Misty bemoeit zich liever niet met andere honden), maar meer om van het zenuwegeluid af te komen.

Shadow corrigeert ze echt. Die doet iets en daar gaat ze dan bewust op af om hem even de waarheid te vertellen! (meestal; niet zo lomp spelen met dat kleine hondje, lullo! Of; Hier met die bal!).
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

En toch denk ik niet dat alle stabiele honden een giller willen coriseren.
Denk dat er ook genoeg stabiele honden negeren dat gedrag,net als Happy bleef echt onder alle situaties kalm.
Of er nu een grote kleine of piephond was,als ze iets vreemd vond keek ze er naar en trok haar plan
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

malinois schreef:
als je aan mijn honden komt ga je heel wat grenzen over dat weet je... ik kan dan ook wat harder uit de hoek komen dan dat ik aanvankelijk deed in het topic maar blijf netter dan jij reageren ook al had ik je niet tegen moeten komen gisterochtend. Heb tot die tijd heel normaal gereageerd maar tot daar en niet verder...
Oh my god :LOL:

Lijkt een beetje op een trimster waar ik les van heb gehad. Die zei bij binnenkomst "mijn honden zijn mijn beste vrienden, kwetst je mijn honden of doe je ze pijn, dan is daar de deur" En toen dacht ik ook "get a life"
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Fafo, je loopt lichtelijk achter inmiddels hoor..... Beetje spuit elf komen spelen hier hè? :F:
twinkeltje
moderator

Ach ja die heeft een overvloed aan olie
Afbeelding
Ήυs

malinois schreef:
Zoek stok! schreef:
malinois schreef:nogmaals de krijsende hond vertoont gestoord gedrag, niks meer en niks minder... een stabiele hond zal dit afstraffen ROEDEL OF GEEN ROEDEL
En daar ben ik het dus niet mee eens. Een hond die dit afstraft, vertoont net zo goed gestoord gedrag als de gillende hond. Een stabiele hond met een normaal lontje zal dit niet afstraffen. Wat heeft hij te schaften met een hond buiten de roedel die gilt?

Waarom is alles wat jouw honden vertonen normaal gedrag en alles wat andere honden vertonen gestoord gedrag?
Omdat alles wat buiten het 'normale' is gestoord gedrag is bij een hond, daarvoor heb ik inmiddels genoeg boeken gelezen en documentaires gezien. Ook Cesars boeken staan er vol mee dat dergelijk gedrag direct afgestraft wordt en ja die staat ook enorm hoog bij mij qua kennis en ervaringen en dit komt ook regelmatig terug in zijn boeken en films.
Overigens zouden mijn honden dit niet allemaal zo doen dat heb ik notabene voor jou nog opgeschreven... alleen Xena zou het op deze manier doen...
Jij bent zo hilarisch :smile2:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik kom trouwens nooit gillende honden tegen?
Ήυs

LongFields schreef:Fafo, je loopt lichtelijk achter inmiddels hoor..... Beetje spuit elf komen spelen hier hè? :F:
Ja er zijn mensen die werken, maar had die stukken niet willen missen hoor :LOL:
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Fizgig schreef:
Suske schreef:
Fizgig schreef:Ik ben gek op herders. Ik hou wel van dat arrogante eigenlijk, dat is juist zo mooi aan ze. Dat is ook wat de mensch altijd erg gewaardeerd heeft aan herders, dat ze zo regelen en bazen. Daar zijn ze voor gemaakt, om taken te verrichten voor ons waarbij dat sterke karakter juist handig is. Dus ja, als je ze dan als gezinshond gaat houden, dan heb je die eigenschappen nog steeds in huis. Daarom zou ik nooit (meer) aan een herder beginnen. Ik vind ook eigenlijk dat je ze dat niet aan kunt doen. Maar ze zijn nog steeds heel erg populair, ook als gezinshond en daar zou eigenlijk een wet voor moeten zijn. Dat je ze wel als gezinshond mag houden, mits je iets doet met hun werkkarakter. Dan raken ze hun regeldrift tenminste een beetje kwijt in het werk.
Zegguh.........
Ik heb hier een heel tevreden Mecheltje als huishond waarvan moeders zeker uit werklijnen komt.
En ja ze regelt graag maar zeker dankzij wat ik hier allemaal heb opgestoken en door er werkelijk altijd bovenop te hebben gezeten
vanaf het moment dat ze niet echt meer pup was wordt dat minder en minder en is ze steeds makkelijker uit haar regelgedrag te halen.
Met een simpel: Nee en daarna een kort: doorlopen.
Maar als het aan jou ligt zou ik haar niet in huis gehaald mogen hebben :S:
Nou, volgens mij doe jij ook dingen met Suske, trainen oid, sporten, fietsen, speuren, of niet soms? Alleen wandelen is voor veel herders niet echt genoeg om aan hun trekken te komen. Dus ik bedoel meer, als je dan een herder in huis haalt, weet dan dat die zijn behoeftes heeft die je moet vervullen. Anders heb je volgens mij meer kans op problemen.

Maar goed, er zijn wel herders die nogal relaxed zijn, daar lees ik ook genoeg over. Je hebt ook husky's die liever bij de kachel liggen dan een slee trekken. Maar dat zijn wel uitzonderingen, lijkt mij. Herders zijn gewoon pittig en dat moet je wel aan kunnen. Ik kan dat bijvoorbeeld niet. En volgens mij meer mensen die dus wel een herder hebben. Ik kom ze zelf alleen nooit tegen, de herders die wij tegenkomen zijn alleen met de baas bezig, of met hun stok of bal en kijken nauwelijks om. Alleen de jongere willen spelen. Maar ik lees hier vaak over herders die zich slecht gedragen, niet de herders van de forumleden zelf, maar van mensen die ze tegenkomen. Tja, die komen niet op het hondenforum, helaas.
We doen niet zo heel veel bijzonders met het Suske hoor :wink:
Maar het scheelt denk ik al meer dan de helft als je rekening houdt met wat je bij je hebt lopen en daar op anticipeert.
En wat dat betreft hadden we al genoeg ervaring met Cas.
En ik heb altijd in mijn achterhoofd dat als er een akkefietje plaatsvindt het Suske altijd als schuldige zal worden gezien.
Gewoon, puur en alleen omdat het een Mecheltje is.
Van de week nog een dolle labrador die aan komt gestuitert, krijgt een duidelijke snauw en dat was het.
Op mijn klaar was het: over, klaar, uit.
Maar daarna kreeg ik wel direct een preek dat het Suske abnormaal gedrag vertoonde :cool2:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
twinkeltje
moderator

De laatste tijd niet meer heb er maar 1 mee gemaakt die kwam uit Egypte
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Ik heb nog een serieuze vraag over gillende honden.
En dan over pups.
Dana is als pup van 4 maanden gegrepen door een duitse herder, Dana was aan het gillen en deze hond vond het nodig om haar het zwijgen op te leggen, onderste boven met gaten in haar wang en totaal overstuur is ze eruit gekomen. Baas vond dat het Dana haar schuld was, had ze maar niet zo moeten gillen.... :19:
Is dit volgens jullie dan ook normaal gedrag? Dat dus een volwassen hond een gillende pup zodanig toe takels dat ze gaten heeft??

Dana's favoriete honden zijn nu de herders :mrgreen: Want Tapas, Nozem, Sjefke en Layla zijn haar speelmaatjes :cheer:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Fafo schreef:
malinois schreef:
als je aan mijn honden komt ga je heel wat grenzen over dat weet je... ik kan dan ook wat harder uit de hoek komen dan dat ik aanvankelijk deed in het topic maar blijf netter dan jij reageren ook al had ik je niet tegen moeten komen gisterochtend. Heb tot die tijd heel normaal gereageerd maar tot daar en niet verder...

Lijkt een beetje op een trimster waar ik les van heb gehad. Die zei bij binnenkomst "mijn honden zijn mijn beste vrienden, kwetst je mijn honden of doe je ze pijn, dan is daar de deur" En toen dacht ik ook "get a life"
je kunt je zoekfunctie ook uitbreiden hoor dan alleen 'malinois' in te tikken :roll:
Maar kom je aan mijn honden kom je aan mij. Ze zijn mijn hondenmaatjes niks meer en niks minder, maar kom je aan ze dan heb je een probleem.
Doe ermee wat je wil en denk er van wat je denkt... mijn honden mijn beweegredenen.
Overigens heb ik een uitstekend leven, wat draait om mijn honden, zo ook mijn sociale leven. Ik ga voor ze door het vuur en laat niet zoals jij maar een hond bij iemand achter die imo niet goed voor hem kan zorgen, ook al zorgt dat voor problemen bij mezelf... Dat wordt ook wel opgelost.
Nog meer off-topic gezeik of ben je nu klaar?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Judith-Diesel schreef:Ik heb nog een serieuze vraag over gillende honden.
En dan over pups.
Dana is als pup van 4 maanden gegrepen door een duitse herder, Dana was aan het gillen en deze hond vond het nodig om haar het zwijgen op te leggen, onderste boven met gaten in haar wang en totaal overstuur is ze eruit gekomen. Baas vond dat het Dana haar schuld was, had ze maar niet zo moeten gillen.... :19:
Is dit volgens jullie dan ook normaal gedrag? Dat dus een volwassen hond een gillende pup zodanig toe takels dat ze gaten heeft??

Dana's favoriete honden zijn nu de herders :mrgreen: Want Tapas, Nozem, Sjefke en Layla zijn haar speelmaatjes :cheer:
Ik vind dat abnormaal, maar het komt wel voor en je moet er rekening mee houden.
Dat ze niet bang gebleven is voor herders zal komen omdat jij goed gereageerd hebt.
In mijn ogen betekent dat dat je er geen angst in geaaid hebt.
Iets wat ik helaas wel vaak zie gebeuren :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
twinkeltje
moderator

Judith-Diesel schreef:Ik heb nog een serieuze vraag over gillende honden.
En dan over pups.

Denk niet echt dat alle honden het verschil maken tussen of het een pup is of niet,maar ze door het gegil getrikert worden.
En nee als jij je hond aan de lijn had en gewoon en die herder er los op dook is het niet jou schuld maar van die baas die het toestaat.
Is jou pup los en rent hij er gillend rond ja dan is het nog niet goed te vinden maar wel begrijpelijk dat een ongelukje kan gebeuren
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
LongFields schreef:
Marjoleine schreef:
Budkes schreef: Het is de "natuur" ook behoorlijk gestoord gedrag als een dier uit roedel A plotseling een dier uit roedel B meent te moeten corrigeren.
Exact.

En dat maakt die bemoeizucht dus, buiten ongewenst, ook niet normaal.
Is dat altijd zo dan? Ik vraag het me af. Bijvoorbeeld als een dier uit roedel A binnen het territorium van roedel B meent te moeten komen, dan wordt de eerste toch ook gecorrigeerd door een hond uit roedel B? Tenminste, ik mag toch aannemen dat zoiets niet ongestraft zal gebeuren?
Klopt, maar dat is een ander verhaal, dit is niemands territorium.
Een uitlaatveld waar je dagelijks komt? Dat kan maar zo als 'eigen' ervaren worden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nou, even deze discussie lezend, kan ik concluderen dat ik gestoorde honden heb. :idea:
Die zijn nl. buitengewoon stabiel en negeren áltijd gillende honden. Trouwens, ook honden die niet gillen maar vervelend/agressief zijn. Op eigen terrein en op vreemd terrein.
Ze kijken er hoogstens een beetje verbaasd van met een blik van 'Jeetje zeg, wat maak je je toch druk' :roll:

Overigens, ik vind het wél fijn dat ze gestoord zijn, want ik heb er geen last van. En andere bazen/honden ook niet.
Het zijn overigens wel herders. :tongue:
Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Marjoleine schreef:
Kruimel53 schreef: Wat er in de 'natuur' gebeurt, geen idee, ik ken geen honden die in de 'natuur' leven. Wel wolven, en die bijten een vreemdeling op hun terrein hartstikke dood, behalve dan een loopse teef die een reu tegen het lijf loopt.
Wat verwilderde honden doen in zo'n geval, ik zou het niet weten, ik ben het nooit tegengekomen in literatuur.
Ja.
Dat is de essentie, he, dat het hun terrein is.
En het ging hier over neutraal terrein.
Wordt de plek waar honden regelmatig uitgelaten worden niet ook "eigen" terrein?
Ik meen dat waar te nemen bij Biet: op terreinen waar we regelmatig zijn, reageert hij op bewegingen binnen dat terrein, terwijl (als we aan de rand bezig zijn) wandelaars daarbuiten wel opmerkt, maar verder negeert.
Binnen het terrein zal hij ze met z'n ogen blijven volgen, tot ze uit zicht zijn.
Wiel
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

renee-uk schreef:wat ik dan wel weer grappig vind in deze discussie is dat practisch iedereen het er over eens is dat herders nogal eens vaak regelneverig en bemoeizuchtig zijn,
het lijkt mij dan ook niet zo vreemd dat ze zich graag willen bemoeien met van alles dat zich rond hen afspeelt, ook als het buiten hun roedel valt.
het is aan de baas om te zorgen dat ze dat niet doen, maar vanuit hun regelachtige ik-steek-mijn-neus-in alles-ook-als-het-me-niet-direkt-aangaat wezen is het toch echt behoorlijk natuurlijk gedrag.

oh en nanna, er is een wezenlijk verschil tussen een hond op zijn plaats zetten en agressief gedrag :idea:
Op zich klopt dat, voor dat ras ...... :wink:
Maar betekent dat dat het normaal hondengedag is?
Of een "afwijking" die wij mensen er ingefokt hebben?

Daarbij vind ik ( :wink: ) de argumenten dat een hond een andere hond afsnauwt en corrigeert als die op hem af komt stuiteren en zich niet inhoudt als wordt aangegeven dat dat niet wordt gewaardeerd (zoals Suske kennelijk wel eens doet) iets heel anders dan een hond die een andere hond die gilt, maar niet op hem afstuitert eens even de les gaat lezen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

malinois schreef:
Budkes schreef:
LongFields schreef:
Marjoleine schreef: Exact.

En dat maakt die bemoeizucht dus, buiten ongewenst, ook niet normaal.
Is dat altijd zo dan? Ik vraag het me af. Bijvoorbeeld als een dier uit roedel A binnen het territorium van roedel B meent te moeten komen, dan wordt de eerste toch ook gecorrigeerd door een hond uit roedel B? Tenminste, ik mag toch aannemen dat zoiets niet ongestraft zal gebeuren?
Een uitlaatveld waar je dagelijks komt? Dat kan maar zo als 'eigen' ervaren worden....
Tuurlijk en dan laat die hond de hele rennende goegemeente daar met rust in zijn territorium, om die ene gillende hond te corrigeren.
Gr. Aniek

Afbeelding
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

ranetje schreef:
renee-uk schreef:wat ik dan wel weer grappig vind in deze discussie is dat practisch iedereen het er over eens is dat herders nogal eens vaak regelneverig en bemoeizuchtig zijn,
het lijkt mij dan ook niet zo vreemd dat ze zich graag willen bemoeien met van alles dat zich rond hen afspeelt, ook als het buiten hun roedel valt.
het is aan de baas om te zorgen dat ze dat niet doen, maar vanuit hun regelachtige ik-steek-mijn-neus-in alles-ook-als-het-me-niet-direkt-aangaat wezen is het toch echt behoorlijk natuurlijk gedrag.

oh en nanna, er is een wezenlijk verschil tussen een hond op zijn plaats zetten en agressief gedrag :idea:

Daarbij vind ik ( :wink: ) de argumenten dat een hond een andere hond afsnauwt en corrigeert als die op hem af komt stuiteren en zich niet inhoudt als wordt aangegeven dat dat niet wordt gewaardeerd (zoals Suske kennelijk wel eens doet) iets heel anders dan een hond die een andere hond die gilt, maar niet op hem afstuitert eens even de les gaat lezen.
Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.
Je kan wel selecteren.
Wiel
twinkeltje
moderator

malinois schreef:
Fafo schreef:
malinois schreef:

je kunt je zoekfunctie ook uitbreiden hoor dan alleen 'malinois' in te tikken :roll:
Maar kom je aan mijn honden kom je aan mij. Ze zijn mijn hondenmaatjes niks meer en niks minder, maar kom je aan ze dan heb je een probleem.
Doe ermee wat je wil en denk er van wat je denkt... mijn honden mijn beweegredenen.
Overigens heb ik een uitstekend leven, wat draait om mijn honden, zo ook mijn sociale leven. Ik ga voor ze door het vuur en laat niet zoals jij maar een hond bij iemand achter die imo niet goed voor hem kan zorgen, ook al zorgt dat voor problemen bij mezelf... Dat wordt ook wel opgelost.
Piepende wagens vragen olie.
Die olie geef je haar nu weer die gooit ze op het vuur :schrik:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
malinois schreef:
Budkes schreef:
LongFields schreef: Is dat altijd zo dan? Ik vraag het me af. Bijvoorbeeld als een dier uit roedel A binnen het territorium van roedel B meent te moeten komen, dan wordt de eerste toch ook gecorrigeerd door een hond uit roedel B? Tenminste, ik mag toch aannemen dat zoiets niet ongestraft zal gebeuren?
Precies want de rest vertoont normaal gedrag.
Tuurlijk en dan laat die hond de hele rennende goegemeente daar met rust in zijn territorium, om die ene gillende hond te corrigeren.

Verstuurd van mijn Galaxy S.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wat wilde je zeggen Mal, vanaf je Galaxy? :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Biet schreef:Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.
Je kan wel selecteren.
Rassen bestaan natuurlijk bij de gratie van in stand gehouden mutaties, he ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ήυs

Nanna schreef:Waarom zouden honden in 's hemelsnaam afwijkend gedrag van een hond die ze niet kennen op neutraal terrein willen 'corrigeren?' Welk doel dient dat?
Als we in de natuur kijken zien we dat bij geen enkele diersoort. Alles is gericht op zelfbehoud en het doelloos corrigeren van gedrag waar je verder niets mee te schaften hebt zou zich ook wel eens tegen je kunnen keren.
Ik blijf erbij dat dezulks abnormaal gedrag is, als je uitgaat van een normale hond. Bij honden waar een lage agressiedrempel ingefokt is zou het wel zo kunnen werken, maar daarom maakt het nog niet meteen dat het dan ook maar normaal gedrag is ;-)
Helemaal mee eens.

Fay doet het ook hoor, maar dat vind ik niet 'normaal'. Ze corrigeert uit pure frustratie, ze komt in sommige gevallen zo hoog in opwinding dat ze gefrustreerd raakt en het afreageert op de de desbetreffende hond.

Als ze in een losloop gebied is met bal zal het haar een worst wezen. Maar piepende te overdreven enthousiaste honden in de auto wordt ze ook gefrustreerd van en die wil ze dan wel eens corrigeren. Maar normaal vind ik het niet.
twinkeltje
moderator

Biet schreef:
Marjoleine schreef:
Kruimel53 schreef: Wat er in de 'natuur' gebeurt, geen idee, ik ken geen honden die in de 'natuur' leven. Wel wolven, en die bijten een vreemdeling op hun terrein hartstikke dood, behalve dan een loopse teef die een reu tegen het lijf loopt.
Wat verwilderde honden doen in zo'n geval, ik zou het niet weten, ik ben het nooit tegengekomen in literatuur.
Ja.
Dat is de essentie, he, dat het hun terrein is.
En het ging hier over neutraal terrein.
Wordt de plek waar honden regelmatig uitgelaten worden niet ook "eigen" terrein?
Ik meen dat waar te nemen bij Biet: op terreinen waar we regelmatig zijn, reageert hij op bewegingen binnen dat terrein, terwijl (als we aan de rand bezig zijn) wandelaars daarbuiten wel opmerkt, maar verder negeert.
Binnen het terrein zal hij ze met z'n ogen blijven volgen, tot ze uit zicht zijn.
Als ik een paar uur met de camper ergens staan beginnen ze zelfs al Territorium drang te krijgen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:
malinois schreef:
Fafo schreef:
malinois schreef:

Piepende wagens vragen olie.
Die olie geef je haar nu weer die gooit ze op het vuur :schrik:
Kan me geen fuck schelen Twink... van mijn honden blijf je af als je ze niet kent, klaar...
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Biet schreef:
ranetje schreef:

Het is niet mogelijk iets er in te fokken wat niet al, in potentie, aanwezig is.
Je kan wel selecteren.
Wij selecteren altijd.
Die ene "afwijking" die ons goed uit komt gaan we versterken voor het doel dat we met de hond hebben. :wink:

Het is maar de vraag of de hond met die "afwijking" (in potentie aanwezig) bij natuurlijke selectie door de procedure was gekomen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lieke schreef:Nou, even deze discussie lezend, kan ik concluderen dat ik gestoorde honden heb. :idea:
Die zijn nl. buitengewoon stabiel en negeren áltijd gillende honden. Trouwens, ook honden die niet gillen maar vervelend/agressief zijn. Op eigen terrein en op vreemd terrein.
Ze kijken er hoogstens een beetje verbaasd van met een blik van 'Jeetje zeg, wat maak je je toch druk' :roll:

Overigens, ik vind het wél fijn dat ze gestoord zijn, want ik heb er geen last van. En andere bazen/honden ook niet.
Dat dus. Dan maar gestoorde honden. Geen herders overigens :mrgreen:
En wie aan mijn honden komt, komt ook aan mij hoor. Maar mijn honden zullen niet aan andere honden komen, dus dat probleem heb ik met andere hondenbazen - die hetzelfde denken als ik - ook niet :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”