Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Crufts 2015
Moderator: moderatorteam
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Crufts 2015
Zijn die Schotse Terriërs altijd zo introvert?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Beetje jammer. Deze hond werd naar geshowd vond ik en sprak me totaal niet aan.
- Branka
- moderator
Flatcoated bleef vrolijk, maar ik vond 'm verschrikkelijk voorgebracht. Lijntje zo kort mogelijk. Zonde._Leonie schreef:Had ik niet verwacht... Vond de Maltezer, Saluki en Flatcoated zoveel vrolijker showen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik zei het ook al ja, ook omdat die keurmeester blijkbaar een terrier man is haha.. wel leuk de Flatcoat RBIS, leuk dier en heel leuk geshowd. Ik vond de Malamute ook erg gaaf maar goed, ze kunnen niet allemaal winnen 

-
- Zeer actief
Zo verrassend is het toch niet, die keurmeester was een terrier expert
Flatcoated tweede vind ik super!

Flatcoated tweede vind ik super!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- _Leonie
- Zeer actief
Dat was ik ook niet van plan. Ze komen dodelijk saai over.Nanna schreef:Ik zou nooit aan een Schot beginnen. Ze donderen dood voor je het weet. Blaaskanker viert hoogtij in het ras..._Leonie schreef:Zijn die Schotse Terriërs altijd zo introvert?

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ken ze alleen als behoorlijk zelfverzekerde, pittige hondjes. Echte Terriërs eigenlijk_Leonie schreef:Zijn die Schotse Terriërs altijd zo introvert?

Jammer, ik had de Flat de eerste plaats gegund. Prachtige hond en een stuk prettiger voorgebracht dan die Schot

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee._Leonie schreef:Zijn die Schotse Terriërs altijd zo introvert?
De Schotten die ik hier zie niet althans.
Maar die gaan er ook anders mee om.
Zoals die Saluki geshowd werd, fantastisch!
En een mooie hond ook.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
En deze schijnt ook nog eens een uitzonderlijk goed karakter te hebben voor een schot_Leonie schreef:Dat was ik ook niet van plan. Ze komen dodelijk saai over.Nanna schreef:Ik zou nooit aan een Schot beginnen. Ze donderen dood voor je het weet. Blaaskanker viert hoogtij in het ras..._Leonie schreef:Zijn die Schotse Terriërs altijd zo introvert?

Hij werd overigens zeer goed gehandeld vond ik. Precies de juiste snelheid e.d. dat ze hem een beetje raar van tafel tilt komt wel raar over maar of het voor de hond zo vervelend is weet ik niet die van mij vinden het niet fijn als je ze onder de buik tilt, kont en borst vinden ze wel fijn.
Ik vond het allemaal leuke honden overigens en leuk voorgebracht.
(allemaal honden met veel haar daar houd ik van

- Daphne
- Zeer actief
Dat dwangmatig geduw aan die staart.....
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Nero 11/1998 - 16/06/2014

Nero 11/1998 - 16/06/2014
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan me niks verdommen.blacky schreef:Hij werd overigens zeer goed gehandeld vond ik. Precies de juiste snelheid e.d. dat ze hem een beetje raar van tafel tilt komt wel raar over maar of het voor de hond zo vervelend is weet ik niet die van mij vinden het niet fijn als je ze onder de buik tilt, kont en borst vinden ze wel fijn.
Aan de staart tillen kan niet, zeker niet met tig miljoen kijkers.
Daar heb je rekening mee te houden en daar hoor je op afgerekend te worden.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Blij met de reserve bis, prachtige hond en ook leuk zo te zien. Met dat rozet in zijn mond 
Vond het zo veelzeggend toen de Schot de prijs kreeg, die vrouw wel blij maar blijft heel showachtig. En dat stomme staartgetil
En de handler van de flatcoated helemaal blij, ook de hond knuffelen en gewoon laten zitten etc.

Vond het zo veelzeggend toen de Schot de prijs kreeg, die vrouw wel blij maar blijft heel showachtig. En dat stomme staartgetil

-
- Zeer actief
eens!Marjoleine schreef:Dat kan me niks verdommen.blacky schreef:Hij werd overigens zeer goed gehandeld vond ik. Precies de juiste snelheid e.d. dat ze hem een beetje raar van tafel tilt komt wel raar over maar of het voor de hond zo vervelend is weet ik niet die van mij vinden het niet fijn als je ze onder de buik tilt, kont en borst vinden ze wel fijn.
Aan de staart tillen kan niet, zeker niet met tig miljoen kijkers.
Daar heb je rekening mee te houden en daar hoor je op afgerekend te worden.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Is dat afgelopen Crufts?Nanna schreef:![]()
Ik wil ook een foto van die staarttillerij van de Schot.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Met verbazing zitten kijken hoe de schot BIS werd. Zal best een mooi hondje zijn (ik heb nul verstand van terriërs) maar werd heel onaangenaam gehandeld en dan mag je imo gewoon geen BIS meer worden. Maar goed, het was een terrierman he... Wel heel nice dat de flat ResBIS werd, moooooooie flat en heel erg leuk voorgebracht
Saluki had van mij ook gemogen, is in het echt ook een prachtige verschijning en werd heel mooi aan een lijn-in-een-boogje voorgebracht
Keurig!
Dat fit for function komt ook wel een beetje m'n neus uit hoor. Ik zie een amcocker met zo'n vacht echt nog niet de bramen uitzoeken hoor.. Om maar een zijstraat te noemen.. Maar, desalniettemin, was weer leuk deze 4 dagen
behendigheid, HTM, show, leuke demo's
Vind het altijd jammer als het weer voorbij is 

Dat fit for function komt ook wel een beetje m'n neus uit hoor. Ik zie een amcocker met zo'n vacht echt nog niet de bramen uitzoeken hoor.. Om maar een zijstraat te noemen.. Maar, desalniettemin, was weer leuk deze 4 dagen

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat "fit for function" hebben we de dagen dat wij er waren ook heel vaak horen noemen in de main ring, en bij veel rassen waarbij het op zijn minst hoogst twijfelachtig was of die honden daar inderdaad aan voldeden.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Mijn oppashondjes hebben het ook goed gedaan.
Sheila was 2e in de veteranenklasse, en Cindy (Pippi's dochter) 4e in haar klasse. Dus een heel mooie prestatie!
Sheila was 2e in de veteranenklasse, en Cindy (Pippi's dochter) 4e in haar klasse. Dus een heel mooie prestatie!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Zo til je je hond toch niet op.
Zijn vacht mocht zeker niet in de war raken.
Zijn vacht mocht zeker niet in de war raken.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
De reactie van Crufts over het handelen van de winnende terrier:

Meerdere malen op aangesproken en dan maken we ze gewoon Best in Show. Goede reclame voor de rashondenWe want to address the posts we have had regarding the handling of last nights Scottish Terrier, Knopa. It was made clear to the handler at the show that it is not acceptable to pick a dog up in this way, and despite repeated requests not to do so, she went ahead. The handler is from the USA where it is customary to pick up terriers in this way, but it has no place at Crufts and this is put in writing to all handlers before the show.

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Hilde
- Zeer actief
Nee, dat merken webut it has no place at Crufts

- Branka
- moderator
Hoe waardeloos zijn je regels als je ze toch niet handhaaft? Op het moment dat ze haar manier van handlen niet aanpaste had ze gediskwalificeerd moeten worden.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze zouden pas echt een statement maken als ze deze handler en de hond zouden diskwalificeren en de titel zouden ontnemen. Beetje slap om aan te geven dat je de bewuste dame meerdere keren gesommeerd hebt niet op deze manier te handlen maar geen verdere maatregelen neemt en het dan in de erering blijkbaar wel goedkeurt.
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
LongFields schreef:Ze zouden pas echt een statement maken als ze deze handler en de hond zouden diskwalificeren en de titel zouden ontnemen. Beetje slap om aan te geven dat je de bewuste dame meerdere keren gesommeerd hebt niet op deze manier te handlen maar geen verdere maatregelen neemt en het dan in de erering blijkbaar wel goedkeurt.
Helemaal mee eens

-
- Zeer actief
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Tja, als de KM het zelf ook doet...

- Hilde
- Zeer actief
" onclick="window.open(this.href);return false;
En oh, oh, wat vinden ze het toch leuk, die showhonden... The show must go on...

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Deze hond was erg gestrest inderdaad, ik heb het vanaf de tribune en op het grote scherm zien gebeuren. Er ging ook wel wat mis van de kant van de keurmeester uit trouwens hoor, de manier van benaderen is gewoon niet verstandig. Hij greep zonder aankondiging de achterkant van de hond terwijl die aan de voorkant al niet weg kon vanwege de handler, en tilde de achterkant van de hond op (waarschijnlijk om de testikels te voelen, maar dat had ook op een andere manier gekund).Hilde schreef:
![]()
En oh, oh, wat vinden ze het toch leuk, die showhonden... The show must go on...
De signalen die de hond gaf zijn wel heel duidelijk beschreven en in slowmotion laten zien.
Ik heb de persoon van wie deze hond is en die de hond ook handelde in de main arena op FB, en hij geeft aan dat dit absoluut niet had mogen gebeuren, dat hij het de keurmeester niet verwijt maar dat het wel een vreemde situatie was voor deze hond, die al heel veel showervaring heeft.
Hemzelf wordt op FB verweten dat hij met een extreem angstige hond de ring in is gegaan en dat de hond geen moment op zijn gemak was in de main ring. Dat kan hij tegenspreken door foto's waarin de hond heel relaxed te zien is op momenten dat hij niet gekeurd wordt. Zowel vóór de individuele beoordeling door de groepskeurmeester als erna.
Hij geeft aan dat wanneer de hond al bij betreden van de arena zo angstig was geweest, hij de hond teruggetrokken zou hebben.
Dit even ter nuancering.

Een snep of uitval naar een keurmeester is natuurlijk niet goed te praten en is iets wat niet zou moeten mogen op welke show dan ook, maar hierbij zijn meerdere factoren van belang dan alleen de hond, zoals de keurmeester, de handler en de omgeving.
- Hilde
- Zeer actief
Ongetwijfeld hoor Suzanne, blij dat te horen 
Ik vind het alleen zó sneu voor de hond dat hij blijkbaar niet anders kon. Jammer dat het zo gegaan is! Ik verwijt de eigenaar/handler verder niet zo veel, ik denk ook dat de keurmeester een groot aandeel had icm alle andere indrukken. Vooral sneu voor de hond zelf.

Ik vind het alleen zó sneu voor de hond dat hij blijkbaar niet anders kon. Jammer dat het zo gegaan is! Ik verwijt de eigenaar/handler verder niet zo veel, ik denk ook dat de keurmeester een groot aandeel had icm alle andere indrukken. Vooral sneu voor de hond zelf.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat het sneu is voor de hond zelf staat als een paal boven water inderdaad. Gelukkig was de stress aan wat ik op de foto's van na zijn individuele keuring gezien heb weer snel voorbij. Maar leuk zal het absoluut niet geweest zijn voor de hond.
Gelukkig zagen we in dezelfde keuring ook dat het (ook bij Belgen) anders kan, de Laekense liet zich van haar beste kant zien en deed het echt geweldig in de ring met alle drukte, geluid en spanning die aanwezig was. Dat was dan weer een hele goede reclame voor de Belgen.
Gelukkig zagen we in dezelfde keuring ook dat het (ook bij Belgen) anders kan, de Laekense liet zich van haar beste kant zien en deed het echt geweldig in de ring met alle drukte, geluid en spanning die aanwezig was. Dat was dan weer een hele goede reclame voor de Belgen.