Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar haal jij je proteïne vandaan?

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: Waar haal jij je proteïne vandaan?

Ongelezen bericht door under the red sky »

laeken schreef: Helaas niet helemaal want niemand komt zo'n stal in. Niemand. En zeker mensen die willen filmen niet. Alles wat daar gebeurt is aan de boer. Niet voor niets dat een dierenarts soms melding moet maken van stallen vol verhongerende varkens omdat de boer in crisis is geraakt bijvoorbeeld.
Als jij nu zou denken ook wat varkens te kunnen filmen in een intensieve houderij dan denk ik dat je over een half jaar nog geen enkel beeld hebt als je niet in gaat breken.
Doe toch niet zo onnozel. Er zijn zat mogelijkheden om een varkensstal te bezoeken.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rataplan schreef:
dagmar88 schreef:
Rataplan schreef: Welk vlees moet dan niet gekruid worden? Ik heb dat ook zo vaak gehoord, ik zou het niet kunnen hoor, zo zonder stukkie vlees. Nou probeer het eens een week zonder kruiden :mrgreen:
Wat wel. Fatsoenlijke kip, lam of rundvlees en vis hebben echt niet meer dan wat peper en zout nodig. In de wat prijzigere categorie eend, konijn, hert, zwijn en buitenvarken ook niet.
Het kán, de smaak of het gebrek daaraan hoeven zeker niet verhuld te worden. Een mooie entrecote verpest je er alleen maar mee.

:U: Probeer eens een week groente en pasta/aardappels/granen te eten zonder kruiden of saus. Dat slaat toch nergens op.
Nou zeker wel, ik weet ook wel wat beter smaakt zonder :ok:
Wat jou smaakt zal mij een worst wezen. Dat je geen vlees kunt bereiden of wilt eten ook.
Het is geen steekhoudend argument.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

dagmar88 schreef:
Rataplan schreef:
dagmar88 schreef:
Rataplan schreef: Welk vlees moet dan niet gekruid worden? Ik heb dat ook zo vaak gehoord, ik zou het niet kunnen hoor, zo zonder stukkie vlees. Nou probeer het eens een week zonder kruiden :mrgreen:
Wat wel. Fatsoenlijke kip, lam of rundvlees en vis hebben echt niet meer dan wat peper en zout nodig. In de wat prijzigere categorie eend, konijn, hert, zwijn en buitenvarken ook niet.
Het kán, de smaak of het gebrek daaraan hoeven zeker niet verhuld te worden. Een mooie entrecote verpest je er alleen maar mee.

:U: Probeer eens een week groente en pasta/aardappels/granen te eten zonder kruiden of saus. Dat slaat toch nergens op.
Nou zeker wel, ik weet ook wel wat beter smaakt zonder :ok:
Wat jou smaakt zal mij een worst wezen. Dat je geen vlees kunt bereiden of wilt eten ook.
Het is geen steekhoudend argument.
Nou worst :LOL:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Leuk, bedrijf is van mijn vorige werkgever. :wink:
Fantastische oplossing zoiets.
Vreselijk moeilijk dit door de overheid goedgekeurd te krijgen helaas. Heeft járen geduurd.
Een slachthuis vervangen zal het alleen niet, je kunt maar een paar dieren per dag doen met zo'n unit.
Afbeelding
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

In het kader van deze discussie een interessant artikel van Animal Rights: https://www.animalrights.nl/waarom-de-s ... geen-optie
En de intentie is duidelijk: ‘De dierenrechtenbeweging streeft niet naar een beter welzijn voor de dieren binnen het huidige systeem, maar naar een einde aan het instrumenteel gebruik van dieren’.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Friesenfransman

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Ook in het kader van deze discussie. Amsterdam is de nieuwste gemeente waar vleesloos binnenkort de norm is

http://www.duurzamebedrijfsvoeringoverh ... risch.html

Voor de gein moet je eigenlijk ook het stukje in de telegraaf hierover lezen, de stemmingmakerij druipt er vanaf :J:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/3608253 ... -amsterdam
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”