Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: Foto Bespreek Topic!
Oh dat is balen zeg!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hij staat nu op RAW neem ik aan, maar heb je oop de jpeg geprobeert, wat de resultaten daar van zijn ........ ik snap dat je baalt bah zegTessaThomas schreef:Yes en de 70-200 2.8, maar zelfde resultaten als met de 55-250 en 50mm. Ga zo wel Ff terug naar de winkel
-
S@ndr@
- Zeer actief
En weet je al wat
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Het was geen front of backfocus, maar daar was ik al achter
Verder hadden ze geen idee, maar moet ik gewoon foto's gaan maken en als ik een aantal voorbeelden heb moet ik weer terug. Is voor hun ook lastig, kreeg nog een hele uitleg over instellingen, maar dat weet ik allemaal. Of sluitertijd wel hoog genoeg stond, of ik alleen op 2.8 schoot bijvoorbeeld. Ze gingen in het begin ook vooral in op actie foto's, ik moest echt duidelijk maken dat het ook bij portret is. Dus nu maar weer even proberen. Op webformaat zien ze er wel goed uit.
In JPG deed hij trouwens hetzelfde, maar wel bedankt voor de tip!
-
S@ndr@
- Zeer actief
dan denk ik toch dat de autofocus niet goed staat afgesteld, wat trouwens vreemd is bij een nieuwe camera
is vrij makkelijk te fixen bij een reparatie bedrijf maar dan ben je hem weer een paar weken kwijt( ben geen fan van tech repair, - traag als dikke stroop in de winter....... maar het is wel t erkende canon reparatie centrum )
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ja en kwijt wil ik hem liever niet, vooral idd omdat ik die trage verhalen ook hoorde. Heb trouwens wel gelezen dat deze problemen wel vaker voorkomen, ook bij hele nieuwe....
Ga gewoon even kijken en foto's meenemen volgende keer.
Ga gewoon even kijken en foto's meenemen volgende keer.
- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
- Aantal honden: 0
Kan je wat foto's posten, op originele grootte via flicker? Misschien ontdekken wij iets.TessaThomas schreef:Het was geen front of backfocus, maar daar was ik al achterVerder hadden ze geen idee, maar moet ik gewoon foto's gaan maken en als ik een aantal voorbeelden heb moet ik weer terug. Is voor hun ook lastig, kreeg nog een hele uitleg over instellingen, maar dat weet ik allemaal. Of sluitertijd wel hoog genoeg stond, of ik alleen op 2.8 schoot bijvoorbeeld. Ze gingen in het begin ook vooral in op actie foto's, ik moest echt duidelijk maken dat het ook bij portret is. Dus nu maar weer even proberen. Op webformaat zien ze er wel goed uit.
-
S@ndr@
- Zeer actief
met de 7 D m2 en mijn macro lens

- mijke
- Zeer actief
Mooie foto Sandra maar wel wat onscherp, of komt dat door facebook?
-
Manuma
- Zeer actief
Ik vind die lichte vignette heel erg mooi
Zo dromerig!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Nee jhij is gedeelt via flickr maar daar is hij groter ge upt, dus flickr heeft hem verkleint en daar komt het door denk ik, ...mijke schreef:Mooie foto Sandra maar wel wat onscherp, of komt dat door facebook?
dit is de originele link als je zou willen kijken en dan even op t vergrootglaasje klikken
- mijke
- Zeer actief
Oh in groot voormaat zie ik ook wat onscherpte, vooral bij het hoofd. Het is trouwens een bepaald type onscherpte waar ik ook regelmatig last van heb en waarvan ik niet snap hoe het komt, die ik zelf heel frustrerend vind.
-
S@ndr@
- Zeer actief
In mijn optiek is hij scherp waar ik het wil hebben .....
om deze sfeer te krijgen, ik heb hem ook niet naverscherpt in PS gewoon RAW omgezet , was hij helemaal super scherp geweest op het hele lijf enz. dan had hij wat mij betreft ingeboet
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 22 jun 2017 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik maakte deze foto eerder deze week en vond hem wel leuk, is gewoon in Zandvoort maar het lijkt wel Afrika met die Wisenten erbij.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja, super mooi, die kleuren, en die sfeer, goed gedaan
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Dat zijn bij mij gewoon Lucky shots hoor ,ik weet nu nog steeds niet hoe mijn camera precies werkt. Neem me steeds voor daar eens meer tijd aan te besteden maar het komt er steeds niet vanS@ndr@ schreef:ja, super mooi, die kleuren, en die sfeer, goed gedaan

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Manuma
- Zeer actief
Prachtig! Ik hou er wel van dat het lichaam niet overal even scherp is, dat is ook het leuke van het manueel scherpstellen naar mijn meningS@ndr@ schreef:Nee jhij is gedeelt via flickr maar daar is hij groter ge upt, dus flickr heeft hem verkleint en daar komt het door denk ik, ...mijke schreef:Mooie foto Sandra maar wel wat onscherp, of komt dat door facebook?
dit is de originele link als je zou willen kijken en dan even op t vergrootglaasje klikken![]()
- mijke
- Zeer actief
Persoonlijk vind ik het lichaam scherper dan het hoofd en ik zou dat zelf liever andersom zien. Maar smaken verschillen natuurlijk! Ik vind het overall wel een mooie foto hoor.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik Snap wat Mijke bedoeld. Persoonlijk vind juist de vervaging ook net iets too much bij deze foto. Maar dat is Smaak. Als Sandr@ de foto zo gewild heeft is het goed.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
S@ndr@
- Zeer actief
als je hem verkleint en naverscherpt dan ziet het er zo uit .- persoonlijke smaak blijft een dingetje

- mijke
- Zeer actief
Nee, dat vind ik ook niet mooi inderdaad.
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Leuk dat het hier weer zo druk is
Lees wel steeds mee maar had weinig tijd om te reageren. En weinig tijd om te fotograferen
Vandaag toch even Jill op de foto gezet <3
Jill-1 by Evelien Kruis, on Flickr
Jill-1 by Evelien Kruis, on FlickrEvelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:als je hem verkleint en naverscherpt dan ziet het er zo uit .- persoonlijke smaak blijft een dingetje![]()
Als je nou dat verscherpen weg laat. Het verkleinen hoeft ook niet dan is die m.i al beter. Maar ik heb ze mooier van je gezien. Maar dat boeit niet het is jou foto en jou hond dus als jij hem mooi vind is dat goed.
- mijke
- Zeer actief
Wie kan mij het volgende uitleggen? Ik hou er van als foto's licht zijn, in de ogen van sommigen misschien zelfs overbelicht. Maar ik merk dat ik dan heel erg vaak te maken krijg met "lichtvervuiling", een vreemd soort onscherpte. De foto is dan niet echt onscherp, hij is zo scherp als mijn camera kan zijn, maar het lijkt wel alsof het onderwerp een soortvan gloeit, licht uitstraalt. Heel lelijk. Het verdwijnt als ik de sluitertijd hoger zet en de foto dus donkerder wordt, maar dat vind ik een heel stuk minder mooi.
Dit is drie keer exact dezelfde foto, met alleen een andere sluitertijd. Van donker naar licht:

Als je het op ware grootte bekijkt zie je goed wat ik bedoel (ik heb het even gecropt). Weer van donker naar licht:

Zien jullie wat ik bedoel? Ik vind het vreselijk frustrerend want ik vind die lichtste foto qua kleur en licht veruit het mooist, maar ik kan er niks mee want de foto is volledig onscherp door die stomme lichtverstrooiing. De donkerste foto heeft het ook nog een heel klein beetje, maar als ik de foto verklein valt dat niet meer op. Doe ik iets fout, of kan ik iets doen om dit te voorkomen? Deze foto's zijn gemaakt met mijn 50mm lens, ik heb het idee dat die lens er meer last van heeft, maar bij mijn kitlens komt het fenomeen ook wel voor. Handmatig of automatisch scherpstellen maakt geen verschil trouwens.
Dit is drie keer exact dezelfde foto, met alleen een andere sluitertijd. Van donker naar licht:

Als je het op ware grootte bekijkt zie je goed wat ik bedoel (ik heb het even gecropt). Weer van donker naar licht:

Zien jullie wat ik bedoel? Ik vind het vreselijk frustrerend want ik vind die lichtste foto qua kleur en licht veruit het mooist, maar ik kan er niks mee want de foto is volledig onscherp door die stomme lichtverstrooiing. De donkerste foto heeft het ook nog een heel klein beetje, maar als ik de foto verklein valt dat niet meer op. Doe ik iets fout, of kan ik iets doen om dit te voorkomen? Deze foto's zijn gemaakt met mijn 50mm lens, ik heb het idee dat die lens er meer last van heeft, maar bij mijn kitlens komt het fenomeen ook wel voor. Handmatig of automatisch scherpstellen maakt geen verschil trouwens.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- mijke
- Zeer actief
Nou, het was windstil, en ik stond behoorlijk stabiel. Ik heb dit zo vaak, ook als ik de camera ergens op zet, dat ik 1 ding iig zeker weet en dat is dat het geen bewegingsonscherpte is 
-
S@ndr@
- Zeer actief
als je verkleint is het standaard om na te verscherpen........ denk er niet eens meer over na, dat is gewoon 1 van die dingen die er bij hoort- ging me er meer om dat je kunt zien dat de hele hond in het scherpstelgebied ligt en verder de rest is persoonlijke smaak, daar gaan we het niet over eens wordentoots schreef:S@ndr@ schreef:als je hem verkleint en naverscherpt dan ziet het er zo uit .- persoonlijke smaak blijft een dingetje![]()
Als je nou dat verscherpen weg laat. Het verkleinen hoeft ook niet dan is die m.i al beter. Maar ik heb ze mooier van je gezien. Maar dat boeit niet het is jou foto en jou hond dus als jij hem mooi vind is dat goed.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Idd, maar dat is juist goed want ieder heeft een andere smaak.
Maar ik vind eigenlijk al jou foto's mooi
Maar ik vind eigenlijk al jou foto's mooi
- hewi
- Zeer actief
Ik vind hem prachtig Sandra, ogen scherp dus klaar;) maar ik bevooroordeeld, ik hou van al jou foto's. En je honden 
Wauw Tineke!!!!!! Je zit gewoon in Afrika!
Mijke , ik denk je lichtmeeting, ik zou eens spotmeting proberen.
Wauw Tineke!!!!!! Je zit gewoon in Afrika!
Mijke , ik denk je lichtmeeting, ik zou eens spotmeting proberen.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Mijke, als je foto lichter moet zijn en de rest van de instellingen zijn hetzelfde, wordt je sluitertijd langer. Kan jij wel heel stevig staan, eventueel met statief, maar je onderwerp kan wel last hebben van heel weinig wind. Je zou je F naar beneden kunnen schroeven of je Iso omhoog om een snellere sluitertijd te hebben.