Haha, oké, mijn opmerking was schijnbaar echt te stellig!Ennath schreef:
Uhhh nee, de honden kunnen naar eigen behoefte over de hele benedenverdieping komen, er zitten (hele grote) hondenluiken in alle deuren. De keukendeur is voor de dieren niet vanuit de kamer te openen, wel vanuit de keuken. Maw ze moeten door ons de keuken ingelaten worden en kunnen zelfstandig de keuken weer uit. De bovenverdieping is niet toegankelijk voor honden. In de deur zit een kattenluik en direct daarachter is een steile, gladde trap. Vanaf ongeveer Maart/April tot September/Oktober staat ook altijd de achterdeur open en kunnen de honden naar behoeven naar buiten lopen.
De enige plaats waar ik een hond op kan sluiten is buiten in het washok, maar dan kunnen ze beter in een bench liggen :N:
Overigens gebruik ik momenteel geen benches maar ik ben er ook niet mordicus op tegen. Ik heb ze in het verleden wel gebruikt en zou dat zeker weer doen als het nodig zou zijn. Aan de andere kant verbaasd het me ook wel als ik op de theorieles van de KC in herhaling de voordelen van een bench te horen krijg (maar niets over het juist gebruik daarvan)
Dat komt waarschijnlijk omdat ik zo verwend ben met én een woonhuis én een kantoor én een opslag én werkplaats én een tuin/erf... Er is altijd wel een plek waar ik mijn honden zou kunnen 'opsluiten', mocht dat evenuteel in geval van calamiteiten nodig zijn.
En gebruik je een bench zoals 'vroeger' mijn ouders die grote doos naast het bed hadden voor de pup, dan ben ik er ook niet mordicus op tegen.
Maar ik ben zo bang dat als mensen zo'n ding eenmaal in huis hebben, het ook wel erg makkelijk is om 't te pas en te onpas te gebruiken. Dus inplaats van 'opvoeden' wordt het dan wegsluiten. Kost minder tijd en moeite...