Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn herders eng?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

thalina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door thalina »

Pak-de-bal schreef:
thalina schreef:hier de andere foto's :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

de bovenste is anders om trouwens nu probeert het kind bruno te vermoorden :evil: :smile2:
tot dat de hond "hap" zegt en dan is het over met de hond, en met het kind :wink:
ach meid kijk eens verder dan alleen je eigen roze brilletje
wat zie jij als je de foto's ziet???
let alleen even op de hond en niet wat er nog meer te zien is!!
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Pak-de-bal schreef:ik vind dit filmpje hèt beeld wat je krijgt van herders: blaffend maar doorgaan

en ik geloof niet dat die Bull het erg leuk vindt :roll: ... 2 tegen 1 !!
:neenee:

hoe verklaar je dit Alma?

er wordt ook steeds bij die bull in de nek gepakt.. is dat goed spelen?
Wat moet ik verklaren :19: mijn herders spelen met nekkie-happen en blaffen en die dikke bull beukt ze met zijn gewicht. Verschillende speel 'stijlen' dus maar dat ging prima samen. Hij heeft hier 3 weken gelogeerd en heeft een heerlijke tijd gehad, er is geen grom gevallen en ze hebben alleen maar gespeeld met pret-bekken :ok:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

LongFields schreef:Honden die spelen, zonder dat daar agressie bij zit, maken vaak geluid, bijten elkaar en pakken elkaar beet in de nek of soms happen ze naar de poten. Ze proberen hoever ze kunnen gaan door over de rug van een andere hond heen te leunen, of leggen een poot op de rug van de andere hond.
Allemaal in mijn (en volgens mij de meeste andere forummers) ogen spel en niks van agressie.
dit is dus beslist ras-gebonden, want ik zie dit soort "spelen" echt niet in mijn omgeving,
maar wel als er 2 sterke joekels tegenover elkaar staan, dat heeft dus wel zeker iets te maken met:
de sterkte van de hond..

Dat jij dat anders ziet, ligt er volgens mij gewoon aan dat jouw Bauke dat niet zo doet. Heeft hij misschien nooit de kans voor gekregen, omdat zijn baasje zo panisch is voor herders, "vechthonden" en andere honden die gewoon honds gedrag vertonen en met Bauke willen spelen.
dit vind ik een rare opmerking:

...ja, ik fluister Bauke altijd in zijn oren, hóe hij moet spelen" :smile2: :smile2:
Dat lijkt me meer een beperking van jouzelf en een verarming van Baukes leven (hoewel hij natuurlijk niet beter zal weten) dan een probleem of wat dan ook bij herdershonden.
nogmaals, dit soort ruwe spel is dus ras-gebonden en ja, Bauke houdt daar niet van :pffff:
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Pak-de-bal schreef: nogmaals, dit soort ruwe spel is dus ras-gebonden en ja, Bauke houdt daar niet van :pffff:
Het DUS ontgaat me volkomen. Als je jouw oogkleppen op hebt, dan is het blijkbaar zo. Ik zie zo vaak honden zo spelen. Ga maar eens in de fotohoek kijken naar series van spelende honden, ik wed dat je dan een hele waslijst van rassen krijgt die dat gedrag vertonen buiten de herdershonden rasgroep. Maar ja, in jouw ogen zijn ze natuurlijk allemaal gestoord.

Ik kan me herinneren dat 2 weken geleden een dwergpinchertje zijn ppotjes zo in de nek van mijn herder legde, en ze vond het nog leuk ook. En ja, het pinchertje is er ongeschonden vanaf gekomen :smile:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:Honden die spelen, zonder dat daar agressie bij zit, maken vaak geluid, bijten elkaar en pakken elkaar beet in de nek of soms happen ze naar de poten. Ze proberen hoever ze kunnen gaan door over de rug van een andere hond heen te leunen, of leggen een poot op de rug van de andere hond.
Allemaal in mijn (en volgens mij de meeste andere forummers) ogen spel en niks van agressie.
dit is dus beslist ras-gebonden, want ik zie dit soort "spelen" echt niet in mijn omgeving,
maar wel als er 2 sterke joekels tegenover elkaar staan, dat heeft dus wel zeker iets te maken met:
de sterkte van de hond..
Dan is het blijkbaar omgevingsgebonden, want ik zie het hier wel heel vaak bij allerlei verschillende rassen, echt niet alleen bij 2 sterke joekels. :denken:

Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:Dat jij dat anders ziet, ligt er volgens mij gewoon aan dat jouw Bauke dat niet zo doet. Heeft hij misschien nooit de kans voor gekregen, omdat zijn baasje zo panisch is voor herders, "vechthonden" en andere honden die gewoon honds gedrag vertonen en met Bauke willen spelen.
dit vind ik een rare opmerking:

...ja, ik fluister Bauke altijd in zijn oren, hóe hij moet spelen" :smile2: :smile2:
Ik denk dat je Bauke de kans niet geeft óm te spelen, omdat je als de dood bent dat hij "weer eens" afgeslacht wordt door een hond van het type wat jij zelf als baasje niet ziet zitten.
Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:Dat lijkt me meer een beperking van jouzelf en een verarming van Baukes leven (hoewel hij natuurlijk niet beter zal weten) dan een probleem of wat dan ook bij herdershonden.
nogmaals, dit soort ruwe spel is dus ras-gebonden en ja, Bauke houdt daar niet van :pffff:
Ja hoor Marjolein, je hebt helemaal gelijk. :roll:
Ik heb al 17 jaar 1 of meerdere herdershonden in huis gehad en heb er nog steeds totaal geen kijk op, in tegenstelling tot jij als alwetende hondengoeroe.

Ik heb het heel erg lang geprobeerd met hele redelijke uitleg en argumentatie, maar als een plaat voor iemands hoofd zó dik is als die bij jou dan geef ik me gewonnen. :19:
Gos
Zeer actief

LongFields schreef: Ik heb het heel erg lang geprobeerd met hele redelijke uitleg en argumentatie, maar als een plaat voor iemands hoofd zó dik is als die bij jou dan geef ik me gewonnen. :19:
Doe je nu ook die enge hedders weg? :smile: Ik wil ook niet meer hebben dat je met Nozem in een ruimte slaap bij mij in huis, ik krijg er nachtmerries van!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

LongFields schreef: Ik heb het heel erg lang geprobeerd met hele redelijke uitleg en argumentatie, maar als een plaat voor iemands hoofd zó dik is als die bij jou dan geef ik me gewonnen. :19:
Zullen we het maar gewoon opgeven? Verspilde energie :19:
Afbeelding
Pak-de-bal

LongFields schreef:Ik denk dat je Bauke de kans niet geeft óm te spelen, omdat je als de dood bent dat hij "weer eens" afgeslacht wordt door een hond van het type wat jij zelf als baasje niet ziet zitten.
hoe kom je daar toch bij? :denken:

asl er een herder met hem speelt , maar die legt steeds die poten op zijn rug, wat hij helmaal niet kan waarderen,
dan is dat toch ZIJN probleem?

ik ga er niet tussen staan van:
nee, herder, dàt vind Bauke niet leuk"
ik kijk wel, maar ze zoeken het zelf maar uit,

ik let alleen op, dat hij niet aangevallen wordt, en dàn grijp ik pas in.

Ik heb al 17 jaar 1 of meerdere herdershonden in huis gehad en heb er nog steeds totaal geen kijk op, in tegenstelling tot jij als alwetende hondengoeroe.

Ik heb het heel erg lang geprobeerd met hele redelijke uitleg en argumentatie, maar als een plaat voor iemands hoofd zó dik is als die bij jou dan geef ik me gewonnen. :19:
dit is toch zo'n arrogante onzin !

omdat jij toevallig altijd herders hebt gehad wéét jij dus meer van honden-spel af? :roll: :smile:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

alm@ schreef:
Zullen we het maar gewoon opgeven? Verspilde energie :19:
Dat heb ik zo'n 10 berichten geleden al gedaan :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Pak-de-bal schreef:
de sterkte van de hond..

[\quote]

Zo speelt Beike ook wel eens met andere honden.
Lekker beuken, rennen en duwen, lekker spelen.
Er wonen hier op de buurt diverse Herders en hij pelt bijna met ze allmaal.
Laatst gewijzigd door doggy op 05 mei 2008 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Pak-de-bal schreef:
dit is dus beslist ras-gebonden, want ik zie dit soort "spelen" echt niet in mijn omgeving, maar wel als er 2 sterke joekels tegenover elkaar staan, dat heeft dus wel zeker iets te maken met:
de sterkte van de hond..
Zo spelen tekkels ook :wink:
Vanochtend nog in het bos, kwamen we een moeder met twee kinderen tegen, die hadden een dwergtekkeltje en een pup-dwergtekkeltje van 15 weken. Zelfs Eebje vond het leuk en ze hebben met z'n drieën naar mekaar gehapt en over elkaar heen gerold en stukjes gerend. Met vooral veel gegrom van het stoere pupje :mrgreen: Net als mensen doen honden bij spel het echte leven na :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Gos
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

omdat jij toevallig altijd herders hebt gehad wéét jij dus meer van honden-spel af? :roll: :smile:
Dit laatste stukje is verreweg het meest hilarische dat ik de afgelopen week gelezen heb :mrgreen: En het is ook al mooi weer vandaag, wat een geweldige dag! :cheer:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pak-de-bal schreef:
LongFields schreef:Ik denk dat je Bauke de kans niet geeft óm te spelen, omdat je als de dood bent dat hij "weer eens" afgeslacht wordt door een hond van het type wat jij zelf als baasje niet ziet zitten.
hoe kom je daar toch bij? :denken:

asl er een herder met hem speelt , maar die legt steeds die poten op zijn rug, wat hij helmaal niet kan waarderen,

Ja Marjolein, je hebt helemaal gelijk.
Ik ben ook 17 jaar oud en heb al sinds mijn geboorte herders. :roll:
Jij bent hier de enige die verstand heeft van honden. Je zou er je werk van moeten maken. :roll:
Veel plezier nog met je hetzes en absurde visies. Ik ga er geen letter meer aan verspillen.
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

doggy schreef:
Pak-de-bal schreef:
de sterkte van de hond..

[\quote]

Zo speelt Beike ook wel eens met andere honden.
Lekker beuken, rennen en duwen, lekker spelen.
Er wonen hier op de buurt diverse Herders en hij speelt bijna met ze allmaal.
Het is met quoten niet helemaal goed gegaan...
Pak-de-bal

LongFields schreef:Ja Marjolein, je hebt helemaal gelijk.
Jij bent hier de enige die verstand heeft van honden. Je zou er je werk van moeten maken. :roll:
Veel plezier nog met je hetzes en absurde visies. Ik ga er geen letter meer aan verspillen.
dit heb ik er even bij gehaald, dan begrijp je het misschien beter: :wink:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=137986

dit is een filmpje niet van Bauke, maar ik herken de manier waarop Bauke ook zou spelen met deze herder
en speelt met anderen

kijk goed naar het verschil in spelen: en lees wat er onder staat, graag

(en zie, dat ik gelijk kàn hebben)
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

@PdB: Laat jij Bauke wel bij herders in de buurt dan?
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Pak-de-bal

Gos schreef:Dit laatste stukje is verreweg het meest hilarische dat ik de afgelopen week gelezen heb :mrgreen: En het is ook al mooi weer vandaag, wat een geweldige dag! :cheer:
kijk jij ook even naar dit filmpje?

dan kan jij ook zien, dat er nog verschillende manieren zijn òm te spelen :pffff:
Pak-de-bal

Mireillevdw schreef:@PdB: Laat jij Bauke wel bij herders in de buurt dan?
ik ken geen herders die leuk willen spelen , die lopen altijd gelijk maar door :19:
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

Hè, en hierboven zei je dit:
Pak-de-bal schreef:

:19: :denken:
Hoe weet je dan dat een herder de poten op zijn rug legt...... :denken:
Laatst gewijzigd door Mireillevdw op 05 mei 2008 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Gos
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: kijk jij ook even naar dit filmpje?

dan kan jij ook zien, dat er nog verschillende manieren zijn òm te spelen :pffff:
Ja juffrouw, er zijn verschillende manieren om te spelen, nou en? Sterker nog, mijn herder gebruikt verschillende manieren om te spelen met verschillende honden. Soms speelt ze wild, soms speelt ze heel zachtjes. Oftewel: zij past zich aan aan de andere hond.

Zoals ik al eerder heb gezegd (maar daar zul je wel weer overheen gelezen hebben met je selectieve aandacht), zij is vaak in staat om honden die volgens hun bazen normaal gesproken niet gemakkelijk spelen, te verleiden tot spel. En dat doet ze dan heus niet hardhandig.

Maar ja, dat past niet in je straatje he? Of ik zie het helemaal verkeerd en lopen die mensen die complimenten maken aan het adres van Noeska omdat ze voor elkaar krijgt wat andere honden niet lukt: een blij spelende hond, gewoon te liegen omdat ze zeker bang zijn in elkaar geslagen te worden door een aso herdereigenaar :smile:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Zo eng zijn ze dus.

Maar je hebt me overtuigt. Ze zijn eng.
Gos
Zeer actief

Voor anderen dan PdB die herders eng vinden :wink: : ik kan best begrijpen dat mensen door negatieve ervaringen met een bepaald ras er een gegeneraliseerd slecht gevoel bij hebben. Ikzelf generaliseer geloof ik niet zo, ik vind niet een ras eng, hooguit individuele honden of bazen :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Pak-de-bal schreef:

dit is een filmpje niet van Bauke, maar ik herken de manier waarop Bauke ook zou spelen met deze herder
en speelt met anderen

Pak-de-bal

Gos schreef:
Pak-de-bal schreef: kijk jij ook even naar dit filmpje?

Ja juffrouw, er zijn verschillende manieren om te spelen, nou en?
de discuusie ging over:
dat wat een herder ziet als "spel" is normaal en àl het andre abnormaal ,
of ik zat uit mijn nek te praten zelfs :roll:

maar ik wilde even laten zien, dat het ook wat milder kan.
geen poten op elkaars rug bv :wink:
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:

Zo eng zijn ze dus.

Brrrrrrr........echt eng.....vooral dat kleine ding die steeds in het beeld huppelt....... :lol1:
Afbeelding
Craig
Actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Craig »

Pak-de-bal schreef: omdat jij toevallig altijd herders hebt gehad wéét jij dus meer van honden-spel af? :roll: :smile:
Pak-de-bal schreef:
fenneke schreef:mijn enge herder wordt gedomineerd door een labpup :19:

eng hè ziet dat er uit

Afbeelding
die lab wordt dus een dominante lab die zijn kop op ruggen en nekken gaat leggen
vrij irritant inderdaad
:roll:
:denken: :roll: :smile: Als je nu eens niet met zoveel stelligheid onzinnige dingen zou beweren zou je het hier een stuk prettiger hebben :wink:

Hoe kun je nu in godsnaam aan één foto zien dat het pupje dominant gaat worden? Misschien is hij wel moe en wil hij slapen met een zacht kussentje onder z'n koppie :wink:

Lees nu eens: honden spelen op verschillende manieren met elkaar, dat kan van dag tot dag verschillen, van ras tot ras en van hond tot hond.

Als mijn herder met een andere herder (of Rottweiler of iets van zijn grootte) speelt gaat dat best lomp ja, die zijn aan elkaar gewaagd. Heeft niks met eng of vals zijn te maken. Speelt mijn hond met Flappie (zie dit topic), dan speelt hij heel anders. En net als Gos noemt kan mijn herder andere honden, die normaal niet gauw spelen overhalen tot een leuk spel. Flappie speelt met geen enkele andere hond zo leuk als met Haggis. Nu zul jij in dat topic waarschijnlijk over die eerste foto vallen, waarin Haggis dreigt om z'n poot op haar rug te leggen :jank: Daarop snauwt ze hem af, hij begrijpt de hint en gaat anders met haar spelen, zie het verloop in het spel. Op de laatste foto staat hij trouwens zachtjes aan haar oren te sabbelen, voor je denkt dat hij piercings aanbrengt :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik had het filmpje nog niet gezien, maar zie niets bijzonders aan het gedrag, inderdaad gewoon hondengedrag, dat zich niet beperkt tot herders, maar zich uitstrekt over alle tamme en wilde honden. Zoiets heet instinct.
Gos
Zeer actief

Pak-de-bal schreef: de discuusie ging over:
dat wat een herder ziet als "spel" is normaal en àl het andre abnormaal ,
of ik zat uit mijn nek te praten zelfs :roll:
Gelukkig hebben veel herders een niet zo beperkte visie op spel als jij en beschikken ze over een groter repertoire dan jij je blijkbaar kunt indenken.
Pak-de-bal schreef: maar ik wilde even laten zien, dat het ook wat milder kan.
geen poten op elkaars rug bv :wink:
Goh zeg, dat is echt nieuw voor me :smile: Dat hebben inmiddels meerdere forummers aan je duidelijk proberen te maken, maar toen wou je er niet aan. Fijn dat je je blik wat hebt verruimd inmiddels! :ok:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Mireillevdw schreef:
flamme schreef:

Zo eng zijn ze dus.

Brrrrrrr........echt eng.....vooral dat kleine ding die steeds in het beeld huppelt....... :lol1:
Kun je nagaan :mrgreen: En da's de elandhond in het gezelschap.
Ik zie wel dat Django akelig scheel kan kijken zeg. Viel me nu pas op :N: Is misschien wel rastypisch voor een enge herderachtige :wink:

Nee, ik begrijp wel dat er mensen zijn die herders eng vinden. ik zelf heb het bv. niet zo op border collies :N: maar ik vind dat dat mijn probleem is. Ik wil niet generaliseren en ik weet dat er ook schatjes van borders rondlopen. En die geef ik ook les :wink: Ik vind ze moeilijk te lezen. Dat vind ik bij herders dus super makkelijk. (van foto's is wel lastiger natuurlijk). Door de oren, staart, lichaamshouding zouden veel mensen die zich verdiept hebben in hondengedrag toch wel een beetje moeten weten wat een herder "zegt".
Pak-de-bal

LongFields schreef:
Pak-de-bal schreef:

en speelt met anderen

je durft nu ineens niet meer? :denken: Na het zien van het filmpje? :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”