Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn honden gaan NOOIT meer los!......

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Frenk schreef:
marian* schreef:
christo schreef:
marian* schreef: Weg wuiven of dingen irrationeel noemen is veel makkelijker :wink:
Met irrationeel bedoel ik dat jij reageert alsof de buurman zijn motor even parkeert in je woonkamer. :wink: Een kat mag dan andermans bezit zijn, het is een levend wezen met een eigen willetje, dat niets begrijpt van drempels en deuren.
Die kat kan er-zoals al gezegd is-inderdaad niks aan doen,maar de eigenaar wel.
Nog even voor alle duidelijkheid:ik heb niks tegen katten.
Maar wat is dan acceptabel? Mag een kat wel buiten rondlopen, mits hij geen vijvers leegvist of volieres sloopt? Waar ligt voor jou de grens?
Pfoe, lastig hoor. Ik moet zeggen dat ik het fijn vind als iemand zegt zijn katten in een omheinde tuin te houden. Maar ik begrijp het ook dat dit niet voor iedereen kan. Ik ervaar namelijk wel overlast van katten, maar dat is meer in de zin van vogeltjes die hun nestje jonkies eindelijk groot hebben, de beestjes vliegen uit en hoppa, ze belanden in de klauwen van een kat. Toen mijn ouders nog een hond hadden, zaten er ontzettend veel koolmezen, pimpelmezen en musjes. Hond dood, katten terug, geen jonge vogels meer te bekennen. Hier in de stad lijkt het ook wel of elk huishouden twee katten heeft, ze zitten overal, in tegenstelling tot de kleine vogels. Laatst heeft een kat hier jonge ganzen vermoord en de jonge eendjes worden ook rap minder. Ik vind het erg lastig, sommige katten zijn moeilijk binnen te houden, maar een onthoofd gansje naast de deur die een buurtkat daar achter heeft gelaten vind ik ook niet leuk.
Maar als ik een kat had die doodgebeten werd door een hond, ja dan zou ik verdrietig zijn, maar dat is het risico dat je neemt als eigenaar als je je kat buiten laat lopen. Op zich is kattenbelasting helemaal niet zo'n slecht idee. Kunnen ze daar mooi vogelhuisjes voor ophangen of brede heggen aanleggen waar de vogels in kunnen broeden.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Frenk schreef:
marian* schreef:
Frenk schreef:]
Maar wat is dan acceptabel?
Acceptabel is voor mij dat een dier(welk dier dan ook) dat iemands huisdier is geen overlast veroorzaakt en dat als dat wel gebeurt de eigenaar dat inziet en zelf de overlast doet ophouden.
In het geval van katten betekent dat een goed afgesloten tuin of balkon maken en dat niet -zoals zo vaak gedaan wordt-leggen bij degene die de overlast ervaart.
Mijn buren hebben geen tuin of balkon. En toch een kat. En desondanks heeft er niemand overlast.
Maar dat 'mag' dus niet?
Edit: ik ben het er voor de volledigheid dus niet mee eens dat katten niet gewoon buiten rond zouden kunnen lopen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

-Gaby- schreef:Op zich is kattenbelasting helemaal niet zo'n slecht idee. Kunnen ze daar mooi vogelhuisjes voor ophangen of brede heggen aanleggen waar de vogels in kunnen broeden.
Ik denk dat een kattenbelasting geen gekke gedachte is, aangezien ook katten gebruik maken van de publieke ruimte, net zoals honden. En waar ze voor honden uitlaatplaatsen (zouden moeten) aanleggen/onderhouden kunnen ze van het kattengeld inderdaad andere dingen doen.
Ik denk dat ik daar geen bezwaar tegen zou hebben als katteneigenaar, maar misschien kijk ik ergens overheen :19: :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

marian* schreef:
Frenk schreef:
marian* schreef:
Acceptabel is voor mij dat een dier(welk dier dan ook) dat iemands huisdier is geen overlast veroorzaakt en dat als dat wel gebeurt de eigenaar dat inziet en zelf de overlast doet ophouden.
In het geval van katten betekent dat een goed afgesloten tuin of balkon maken en dat niet -zoals zo vaak gedaan wordt-leggen bij degene die de overlast ervaart.
Mijn buren hebben geen tuin of balkon. En toch een kat. En desondanks heeft er niemand overlast.
Maar dat 'mag' dus niet?
Edit: ik ben het er voor de volledigheid dus niet mee eens dat katten niet gewoon buiten rond zouden kunnen lopen.
Ja, maar met "voor jou" of "voor mij" maak je geen beleid :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

christo schreef:
marian* schreef:
Jaap* schreef:Wel eerlijk antwoorden hé :mrgreen:
Vorig jaar is het me 1 keer gebeurd en langer geleden lag er een op mijn bed.Voor mij meer dan voldoende.
Dat zegt genoeg, lijkt me. De kat in kwestie maakt er dus geen gewoonte van? Wat is dan het probleem?

Beetje irrationeel, dit. Heb je zo'n hekel aan de buren dat je niets van hen kan velen?
Deze reactie snap ik niet helemaal? :denken:
Ze gaf een voorbeeld van in huis en daar werd over gevraagd hoe vaak dat voor kwam.

Maar dagelijks katten in de tuin die het vijvertje leeg vissen en er hun behoefte doen zoals ze schrijft, is dat geen overlast?
Het is wel haar tuin.............
marian* schreef: Ik heb een paar jaar geleden een hond uit de buurt uit mijn tuin gezet toen die daar ineens rond liep en Bente loops was (en hij dus over een hek van 1 meter hoog is gekomen) en ik heb dagelijks meerdere vreemde katten die lekker in de vijver zitten te hengelen of mijn tuin als toilet gebruiken.
De hond werd 's morgens los gelaten en 's avonds weer binnen gehaald.Hij is veel te jong gestorven doordat hij een niet opgemerkte wond aan zijn achterpoot had waar gangreen in kwam.
Ik geloof dat ik gezegend ben.
In mijn tuin komen zelden of nooit katten.
Op straat kom ik ze geregeld tegen maar gelukkig zijn mijn honden daar aangelijnd.
Soms kost het even een krachtsinspanning om de honden tegen te houden :N: , maar meestal gaat het redelijk goed.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

De meeste katten hier zijn boerderijkatten, met een functie :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

marian* schreef:
Maar een kat die nog geen twee keer in een jaar tijd de fout maakt bij jou binnen te lopen veroorzaakt geen overlast.

Ik heb ook een buurvrouw die niet zo van katten houdt. Toen ik merkte dat Moos graag via mijn tuin op haar balkon klom, heb ik haar aangeboden om het gat dicht te maken. Dat hoefde voor haar niet. Ook op andere manieren is het gewoon een leuke buurvrouw. Reken maar dat als die een keer iets van mij nodig heeft, dat ik voor haar klaarsta.

Een andere keer was ik net in deze woning getrokken toen een buurvrouw iets verderop kwam klagen over mijn andere kat Noor. Die vreselijk wennen moest aan zijn nieuwe omgeving, alleen diep in de nacht achter naar buiten durfde, en die ik toendertijd in het afgesloten hofje achter wilde houden. Om wat voor reden dan ook liep hij in dat hofje 's nachts achter elkaar te mauwen. Overdag kreeg ik hem achter niet naar buiten, zo bang als hij was. 's Nachts lag ik vaak wakker naar hem te luisteren, klaar om hem binnen te roepen zodat de tijd dat hij daar liep te mauwen tot een uurtje beperkt bleef. Hij mocht ook maar om de andere nacht naar buiten, en alleen om te wennen.

De buurvrouw vertelde me echter dat ze pas een baby'tje had gekregen en echt haar slaap nodig had. Ik deed vervolgens Noor aan de voorkant naar buiten, buiten het hofje dus, waar hij onder auto's kon schuilen en zich wat veiliger voelde. En raakte hem prompt vijf maanden kwijt. Vond hem terug, en wilde hem binnen houden. Vertelde dit aan de buurvrouw in kwestie. Noor liep andermaal een kleine maand 's nachts te mauwen in het hofje, gelukkig stukken minder, en was toen gewend. Nou, ook die buurvrouw kan altijd bij mij aankloppen.

Buren die iets voor je over hebben, hebben bij mij een streepje voor. Niet vreemd dan dat als de tienerzoon van de buurvrouw techno afdraait als zij weg is, ik dat met plezier over mijn kant heen laat gaan.

Ik ben erg voor tolerantie. Het houdt het leefbaar voor elkaar.
marian*
Erelid
Contacteer:

Frenk schreef:Ja, maar met "voor jou" of "voor mij" maak je geen beleid :19:
Logisch,omdat het je nooit door een officiele instantie gevraagd wordt.
Over die kattenbelasting:als die er zou komen zouden er heel veel katten op straat belanden omdat de eigenaren zich rot zouden schrikken van het bedrag dat ze dan zouden moeten betalen.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

marian* schreef:
Frenk schreef:Ja, maar met "voor jou" of "voor mij" maak je geen beleid :19:
Logisch,omdat het je nooit door een officiele instantie gevraagd wordt.
Nee, omdat we er samen uit moeten komen, waarbij het geven en nemen is, over het algemeen :wink:
Over die kattenbelasting:als die er zou komen zouden er heel veel katten op straat belanden omdat de eigenaren zich rot zouden schrikken van het bedrag dat ze dan zouden moeten betalen.
Welk bedrag zou dat dan moeten zijn?
Afbeelding
Fin
Zeer actief

marian* schreef:Nog even voor alle duidelijkheid:ik heb niks tegen katten.
Maar je wilt wel dat ze alleen op het terrein van de katteneigenaar komen. Ook al vertellen meerdere ervaren katteneigenaren je hier dat hun katten daar doodongelukkig onder zouden zijn. Daarbij komt jouw suggestie om ze in eigen huis en tuin te houden erop neer dat je andermans katten niet hoeft te horen of te zien. Dat lijkt in mijn ogen er toch erg op dat je een bloedhekel aan katten hebt. :wink:
Frenk
Zeer actief

ranetje schreef:Maar dagelijks katten in de tuin die het vijvertje leeg vissen en er hun behoefte doen zoals ze schrijft, is dat geen overlast?
Natuurlijk is dat overlast. Hele vervelende overlast zelfs. En ik vind ook echt dat je als katteneigenaar daar iets aan zou moeten doen. En dat kan varieren van het aanbieden van een kattenwegjaag systeem (die bestaan toch?) tot het binnenhouden van je kat. Maar natuurlijk is het onacceptabel als je vijver leeggevist wordt.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef:
Maar je wilt wel dat ze alleen op het terrein van de katteneigenaar komen. Ook al vertellen meerdere ervaren katteneigenaren je hier dat hun katten daar doodongelukkig onder zouden zijn. Daarbij komt jouw suggestie om ze in eigen huis en tuin te houden erop neer dat je andermans katten niet hoeft te horen of te zien. Dat lijkt in mijn ogen er toch erg op dat je een bloedhekel aan katten hebt. :wink:
Ik heb er helemaal geen bezwaar tegen om die katten te zien of wat dan ook mits dat op hun eigen terrein is.Dat is met mijn honden toch ook zo?
Die mogen van anderen doen en laten wat ze willen op hun eigen terrein,maar niet bij die mensen thuis of zo.
Ze willen ze ook zo min mogelijk horen,dus zorg ik er voor dat ze zo min mogelijk blaffen :19:
Hebben die mensen dan allemaal een bloedhekel aan (mijn) honden?Dacht ik niet.
Laatst gewijzigd door marian* op 15 jun 2009 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Frenk schreef:
ranetje schreef:Maar dagelijks katten in de tuin die het vijvertje leeg vissen en er hun behoefte doen zoals ze schrijft, is dat geen overlast?
Natuurlijk is dat overlast. Hele vervelende overlast zelfs. En ik vind ook echt dat je als katteneigenaar daar iets aan zou moeten doen. En dat kan varieren van het aanbieden van een kattenwegjaag systeem (die bestaan toch?) tot het binnenhouden van je kat. Maar natuurlijk is het onacceptabel als je vijver leeggevist wordt.
Nou, als het geen katten zijn dan zijn het wel de reigers hoor. En ook daartegen moet je je vijver beschermen. Hoef je niet eens een net voor te gebruiken, je komt ook al een eind door de vijver dieper te maken en wat schuilplekken voor je vissen te maken.

Punt is bij mij dat er ook zat mensen zijn met een vijver en buurtkatten en reigers die op hun vissen azen en die daar hun maatregelen voor nemen en lekker doorgaan met hun leven. In hoeverre je je druk maakt over zo'n kwestie ligt ook grotendeels aan je eigen instelling.
Fin
Zeer actief

marian* schreef:
christo schreef:
Ik heb er helemaal geen bezwaar tegen om die katten te zien of wat dan ook mits dat op hun eigen terrein is.Datis met mijn honden toch ook zo?
Die mogen van anderen doen en laten wat ze willen op hun eigen terrein,maar niet bij die mensen thuis of zo.
Ze willen ze ook zo min mogelijk horen,dus zorg ik er voor dat ze zo min mogelijk blaffen :19:
Hebben die mensen dan allemaal een bloedhekel aan (mijn) honden?Dacht ik niet.
Het-is-een-andere-diersoort. Is ook al gezegd door meerdere ervaren kattenbezitters hier. Zoals ook al is aangeduid dat er wel hondenlosloopgebieden zijn maar geen kattenlosloopgebieden. Ik denk ook dat je maar weinig van het fenomeen kat begrijpt of wilt begrijpen. Dus dat 'ik heb niets tegen katten' slaat wat mij betreft nergens op.
marian*
Erelid
Contacteer:

Frenk schreef:Nee, omdat we er samen uit moeten komen, waarbij het geven en nemen is, over het algemeen :wink:
In het geval van geen kattenoverlast willen hebben helaas meer nemen dan geven :wink:

Welk bedrag zou dat dan moeten zijn?
Op zijn minst de helft van de hondenbelasting lijkt mij een redelijk bedrag voor het schoon houden van zandbakken enz.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef: In hoeverre je je druk maakt over zo'n kwestie ligt ook grotendeels aan je eigen instelling.
1 Keer is geen ramp.2 Of 3 keer ook niet,maar zodra het vaker gebeurt ga je er iets anders tegenaan kijken.En daarbij hebben reigers en andere niet-huisdieren geen baas bij mijn weten.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als je er voor kiest om je kat los te laten lopen moet je er mee leren dealen dat de kat dood gereden kan worden of dat er wat ernstigs kan gebeuren. Ik moet zeggen dat ik katten over het algemeen bevuilender vind dat honden, omdat ze dus inderdaad in je tuin poepen, in de vijver vissen etc. Dus vind ik ook zeker dat mensen met katten belasting zouden moeten betalen, of het hele belastingssysteem afschaffen, mag ook. Als er hier een kat in de tuin loopt en Ben loopt los, ga ik de kat verder niet beschermen voor hem, het is Ben nog nooit gelukt een kat te grijpen, en is ook verder niet mijn bedoeling, maar het blijft mijn eigen tuin, waar mijn hond het recht in heeft om gewoon in rond te lopen, en dat te beschermen tegen ongewenste bezoekers.
Frenk
Zeer actief

christo schreef:
Frenk schreef:
Nou, als het geen katten zijn dan zijn het wel de reigers hoor. En ook daartegen moet je je vijver beschermen. Hoef je niet eens een net voor te gebruiken, je komt ook al een eind door de vijver dieper te maken en wat schuilplekken voor je vissen te maken.

Punt is bij mij dat er ook zat mensen zijn met een vijver en buurtkatten en reigers die op hun vissen azen en die daar hun maatregelen voor nemen en lekker doorgaan met hun leven. In hoeverre je je druk maakt over zo'n kwestie ligt ook grotendeels aan je eigen instelling.
Nou, ik vind het wel een punt van verschil dat een kat van iemand is en een reiger niet. Je kunt je als kattenbezitter best iets aantrekken van je buren als ze dus wel last hebben van je kat. Mijn mening dus he :mrgreen:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Frenk schreef:
christo schreef:
Frenk schreef:

Nou, ik vind het wel een punt van verschil dat een kat van iemand is en een reiger niet. Je kunt je als kattenbezitter best iets aantrekken van je buren als ze dus wel last hebben van je kat. Mijn mening dus he :mrgreen:
Zie bovenstaande verhaal. :wink: Blijft wat ik zeg nog steeds wel overeind staan.
Frenk
Zeer actief

christo schreef:
Frenk schreef:
christo schreef:
Frenk schreef: Natuurlijk is dat overlast. Hele vervelende overlast zelfs. En ik vind ook echt dat je als katteneigenaar daar iets aan zou moeten doen. En dat kan varieren van het aanbieden van een kattenwegjaag systeem (die bestaan toch?) tot het binnenhouden van je kat. Maar natuurlijk is het onacceptabel als je vijver leeggevist wordt.

Zie bovenstaande verhaal. :wink: Blijft wat ik zeg nog steeds wel overeind staan.
Ja, maar ik ben het dus niet met je eens :wink: Ik vind niet dat ik van mijn tuin en mijn vijver een soort Fort Knox moet maken om te voorkomen dat jouw kat (voorbeeldje :wink:) mijn tuin volpoept en mijn vijver leegvist. En ik verwacht dat jij mij tegemoet komt als ik je dat kom vertellen.
Dat hoort ook bij tolerantie en leefbaarheid. :wink:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Frenk schreef:
christo schreef:
Frenk schreef:
christo schreef: Nou, als het geen katten zijn dan zijn het wel de reigers hoor. En ook daartegen moet je je vijver beschermen. Hoef je niet eens een net voor te gebruiken, je komt ook al een eind door de vijver dieper te maken en wat schuilplekken voor je vissen te maken.

Ja, maar ik ben het dus niet met je eens :wink: Ik vind niet dat ik van mijn tuin en mijn vijver een soort Fort Knox moet maken om te voorkomen dat jouw kat (voorbeeldje :wink:) mijn tuin volpoept en mijn vijver leegvist. En ik verwacht dat jij mij tegemoet komt als ik je dat kom vertellen.
Dat hoort ook bij tolerantie en leefbaarheid. :wink:
Zie andere bovenstaande verhaal. Even teruglezen Frenk. Je bent niet meer op je scherpst de laatste tijd, geloof ik. :mrgreen:

Overigens kun je van alles van mij verwachten. Wil niet zeggen dat je het krijgt. Als jij een volière hebt, en je woont twee huizen van me vandaan, en ik ben er net komen wonen, dan klop ik bij je aan en maak een praatje met je. Ik hoor het nl liever meteen als er problemen zijn. Maar als jij een volière hebt met daarin kwetsbare en kostbare vogels, dan hoort het veilighouden van diezelfde kwetsbare en kostbare vogels bij jouw hobby, en de kosten daarvan ook. Idem voor je tuinvijver. Dus met alleen van alles en nog wat van mij gaan lopen verwachten kom je er niet.
Laatst gewijzigd door Fin op 15 jun 2009 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

christo schreef:Ik ben erg voor tolerantie. Het houdt het leefbaar voor elkaar.
Maar tolerantie betekent voor jou dus dat je alles maar moet accepteren van een ander? Tolerantie is ook rekening houden met elkaar hoor... En nee, ik vind niet dat je rekening houdt met de buren als je je kat in hun tuin laat poepen en de vijver laat leegvissen. Overigens zou ik ook niet blij zijn met een reiger, maar die heeft geen eigenaar die er verantwoordelijk voor is. Een kat wel.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Fin
Zeer actief

Jacksel schreef:
Maar tolerantie betekent voor jou dus dat je alles maar moet accepteren van een ander? Tolerantie is ook rekening houden met elkaar hoor... En nee, ik vind niet dat je rekening houdt met de buren als je je kat in hun tuin laat poepen en de vijver laat leegvissen. Overigens zou ik ook niet blij zijn met een reiger, maar die heeft geen eigenaar die er verantwoordelijk voor is. Een kat wel.
Hou jij rekening met je buren als je een grasbak op je balkon zet voor Jamie om haar behoefte in te doen? :wink:

Er blijken bij mij in de buurt ook veel zwerfkatten rond te lopen. Die hebben geen baasje meer. Is het dan wel OK als die je vijver leegvissen?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

christo schreef:
Frenk schreef:

Ik denk dat het ook wel een beetje aan de maat van je tuin en je vijver ligt :mrgreen:

Ik had het wel leuk gevonden als je op mijn volledige reactie (meer naar boven op deze pagina) had gereageerd.
Je valt marian* aan op twee keer een kat binnen, maar je vergeet haar andere stukje (over die dagelijks bezochte vijver in haar tuin dus o.a.) :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door -Gaby- »

marian* schreef: Op zijn minst de helft van de hondenbelasting lijkt mij een redelijk bedrag voor het schoon houden van zandbakken enz.
Wat mij betreft een euro of 25. Is te missen, het lijkt me niet dat daardoor een hele zooi katten op straat komt te staan. Als ze al niet eens €25,- over hebben voor hun kat, laat staan dat ze bijvoorbeeld een gebroken poot laten repareren. En als het mensen wel weerhoudt van het nemen van katten, dan kan ik daar ook niet mee zitten. Katten zijn leuk als je er zelf een hebt, maar volgens mij is het voor de overige dieren, zoals vogels, fijn als er minder katten komen.
Fin
Zeer actief

ranetje schreef:
christo schreef:
Frenk schreef:

Ik denk dat het ook wel een beetje aan de maat van je tuin en je vijver ligt :mrgreen:

Ik had het wel leuk gevonden als je op mijn volledige reactie (meer naar boven op deze pagina) had gereageerd.
Je valt marian* aan op twee keer een kat binnen, maar je vergeet haar andere stukje (over die dagelijks bezochte vijver in haar tuin dus o.a.) :wink:
Frenk trekt het in het algemene en ik reageer dus ook in het algemeen. Dat ik voor de rest Marian iets te denken probeer te geven over of ze wel of niet iets tegen katten heeft is niet hetzelfde als aanvallen.
marian*
Erelid
Contacteer:

christo schreef:Maar als jij een volière hebt met daarin kwetsbare en kostbare vogels, dan hoort het veilighouden van diezelfde kwetsbare en kostbare vogels bij jouw hobby, en de kosten daarvan ook. Idem voor je tuinvijver. Dus met alleen van alles en nog wat van mij gaan lopen verwachten kom je er niet.
En als ik nou een tuin heb die goed genoeg is afgezet voor mijn honden zodat die niet de benen kunnen nemen?
En als ik nou graag met open staande ramen slaap zonder dat er een hor in zit en jouw (om maar iets te zeggen hoor)kat piest elke nachyt aan de binnenkant op de vensterbank?
Dat laatste is mij overigens niet gebeurd maar iemand anders wel.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Jacksel schreef:
Maar tolerantie betekent voor jou dus dat je alles maar moet accepteren van een ander?
Kijk, doe je het weer :wink:
Door steeds van die stellige "conclusies" te trekken praat je steeds maar langs elkaar heen :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

christo schreef:
Jacksel schreef:
Hou jij rekening met je buren als je een grasbak op je balkon zet voor Jamie om haar behoefte in te doen? :wink:
Heb ik niet, wel gehad voor Yore, maar die deed er niets mee, die vond mijn plantenbak interessanter om tegenaan te plassen :boos: En dat spoelde ik gewoon regelmatig schoon (ook wel zo handig voor de planten die het anders niet zouden overleven).
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Fin
Zeer actief

-Gaby- schreef:
marian* schreef: Op zijn minst de helft van de hondenbelasting lijkt mij een redelijk bedrag voor het schoon houden van zandbakken enz.
Wat mij betreft een euro of 25. Is te missen, het lijkt me niet dat daardoor een hele zooi katten op straat komt te staan. Als ze al niet eens €25,- over hebben voor hun kat, laat staan dat ze bijvoorbeeld een gebroken poot laten repareren. En als het mensen wel weerhoudt van het nemen van katten, dan kan ik daar ook niet mee zitten. Katten zijn leuk als je er zelf een hebt, maar volgens mij is het voor de overige dieren, zoals vogels, fijn als er minder katten komen.
De ratten en de muizen (die op het brood voor de eendjes en de voertafel voor de vogeltjes afkomen) zullen zeker een feestje vieren. Dat van korte duur is, want daarna wordt het gat opgevuld door verwilderde katten. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”