Kiran schreef: Ik durf daar bij te gaan lopen omdat Kiran niet door zal gaan dat het tot een gevecht zal komen.
En DAT moet je nou juist voor zijn, voorkomen dat ie de kans uberhaupt krijgt dat ie gaat klieren/uitdagen
Moderator: moderatorteam
Kiran schreef: Ik durf daar bij te gaan lopen omdat Kiran niet door zal gaan dat het tot een gevecht zal komen.
Nee, jij hebt mij juist zitten uitlachenKit schreef:hey ho echt nie!Tamara. schreef:Ik heb onderhand elke stap van fien nauwlettend in de gaten gehouden, juist ook i.v.m. het jagen en in kunnen grijpen als ze de bosjes inwilde. ik heb inderdaad regelmatig ingegrepen en haar ook teruggeroepen, ok op momenten terwijl ze juist uitgedaagd werd. De 98% van de wandeling heb ik voorop gelopen. Jammer dat het niet gezien is en het beeld wordt geschetst dat ik fien maar heb aan laten klooienKiran schreef:Jij liep groten deels achter ons en kan dan ook niet gezien hebben hoe vaak Tamara Fien weer op tijd terug haalde omdat Fien regelmatig uitgedaagd werd. Fien en Kiran zijn inderdaad erg vocaal andere doen het wat subtieler.
Tamara. schreef:Nee, jij hebt mij juist zitten uitlachenKit schreef:hey ho echt nie!Tamara. schreef:Ik heb onderhand elke stap van fien nauwlettend in de gaten gehouden, juist ook i.v.m. het jagen en in kunnen grijpen als ze de bosjes inwilde. ik heb inderdaad regelmatig ingegrepen en haar ook teruggeroepen, ok op momenten terwijl ze juist uitgedaagd werd. De 98% van de wandeling heb ik voorop gelopen. Jammer dat het niet gezien is en het beeld wordt geschetst dat ik fien maar heb aan laten klooienKiran schreef:Jij liep groten deels achter ons en kan dan ook niet gezien hebben hoe vaak Tamara Fien weer op tijd terug haalde omdat Fien regelmatig uitgedaagd werd. Fien en Kiran zijn inderdaad erg vocaal andere doen het wat subtieler.
En hij heeft beide balletjes nog?Kiran schreef:Tuurlijk mag dat Kiran is 1 jaar en 10 maand.vosse schreef:Mag ik vragen hoe oud Kiran is?
Ik heb het al ergens anders geschreven maar Beanie vind ik echt té schattig voor woordenKit schreef:Ik wil nog even zeggen, voor degenen die bang waren dat Beanie ondergeschoffelt werd, Beanie is niet zielig, kan heel veel hebben, bijt prima van zich af als dat nodig is en is zelf soms ook een asociale aap![]()
![]()
Het enige waar ik soms op moet letten zijn obstakels die zij eventueel niet ziet
Tamara. schreef:Ik heb het al ergens anders geschreven maar Beanie vind ik echt té schattig voor woordenKit schreef:Ik wil nog even zeggen, voor degenen die bang waren dat Beanie ondergeschoffelt werd, Beanie is niet zielig, kan heel veel hebben, bijt prima van zich af als dat nodig is en is zelf soms ook een asociale aap![]()
![]()
Het enige waar ik soms op moet letten zijn obstakels die zij eventueel niet zietze redde zich meer dan prima in de groep
Dit was denk ik voor iedereen leerzaamKiran schreef: Ik durf daar bij te gaan lopen omdat Kiran niet door zal gaan dat het tot een gevecht zal komen. Helaas weet hij wel de honden te vinden waar hij het wel bij kan flikken en zoals ik al eerder heb gezegd ik heb geprobeerd dat zoveel mogelijk te voorkomen maar in een groep met zoveel honden is het soms onmogelijk om je hond in de gaten te hebben constant.
Dit is voor mij alleen maar weer leerzaam dat dit gewoon net te veel is te veel honden te veel eigenaren, en ik weet nu voor in de toekomst dat dit teveel voor mij is en teveel voor Kiran.
Nee, maar het voelde voor mij dat ik mijzelf (en fien) even moest 'verdedigen'vosse schreef:Ik heb onderhand elke stap van fien nauwlettend in de gaten gehouden, juist ook i.v.m. het jagen en in kunnen grijpen als ze de bosjes inwilde. ik heb inderdaad regelmatig ingegrepen en haar ook teruggeroepen, ok op momenten terwijl ze juist uitgedaagd werd. De 98% van de wandeling heb ik voorop gelopen. Jammer dat het niet gezien is en het beeld wordt geschetst dat ik fien maar heb aan laten klooienTamara. schreef:Kiran schreef:Jij liep groten deels achter ons en kan dan ook niet gezien hebben hoe vaak Tamara Fien weer op tijd terug haalde omdat Fien regelmatig uitgedaagd werd. Fien en Kiran zijn inderdaad erg vocaal andere doen het wat subtieler.[/quote]
Daar heb je mij niet over gehoord toch
dat is nóg ergerKit schreef:Tamara. schreef:Nee, jij hebt mij juist zitten uitlachenKit schreef:hey ho echt nie!Tamara. schreef: Ik heb onderhand elke stap van fien nauwlettend in de gaten gehouden, juist ook i.v.m. het jagen en in kunnen grijpen als ze de bosjes inwilde. ik heb inderdaad regelmatig ingegrepen en haar ook teruggeroepen, ok op momenten terwijl ze juist uitgedaagd werd. De 98% van de wandeling heb ik voorop gelopen. Jammer dat het niet gezien is en het beeld wordt geschetst dat ik fien maar heb aan laten klooien
Oooh nietus!! Ik heb je toegelachen
Helemaal mee eens want toen ik mijn reactie plaatste en daarna reageerde op jouw post had ik wel even zoiets van, hoeveel shit ga ik over mij heen krijgenvosse schreef:En hij heeft beide balletjes nog?Kiran schreef:Tuurlijk mag dat Kiran is 1 jaar en 10 maand.vosse schreef:Mag ik vragen hoe oud Kiran is?
Moet zeggen dat ik het wel fijn vind deze 'evaluatie' en dat ik het ook fijn vind hoe iedereen alles opneemt/uitlegt en meeneemt etc
*Edit* Wat Ellen dus ook al aangeeft
En dat is ook wat ik heb gezegd al eerder, dat ik dat ook wil voorkomen maar zoals ik ook al eerder zei is het in zo een enorme groep voor mij ondoenlijk om alles te zien vandaar dat dit mij net "te" veel isKit schreef:Kiran schreef: Ik durf daar bij te gaan lopen omdat Kiran niet door zal gaan dat het tot een gevecht zal komen.
En DAT moet je nou juist voor zijn, voorkomen dat ie de kans uberhaupt krijgt dat ie gaat klieren/uitdagen
Daarom wilde ik eerst ook helemaal niet reageren. Maar ook hierom toch maar gedaan.Tamara. schreef:
Helemaal mee eens want toen ik mijn reactie plaatste en daarna reageerde op jouw post had ik wel even zoiets van, hoeveel shit ga ik over mij heen krijgen![]()
![]()
ook al denken we allemaal heel wat te weten over honden en hun gedrag, het kan altijd beterdaarom zitten we ook op dit forum
Op wat voor manier vind jij dat moeilijk? Gewoon een vraag hoor, is het omdat je nog niet zoveel met grote groepen hebt gelopen? of omdat je het voor jezelf verwarrend vindt? er wordt natuurlijk heel wat afgekwebbelt, maar ik merk van mezelf en ook wel bij anderen, dat tijdens het kletsen, toch ook meteen de omgeving, plus hond(en) in de gaten gehouden wordt. Als ik bijvoorbeeld 1 van mijn honden even uit het zicht heb, onderbreek ik het gesprek en ga kijken..In het begin wordt je er wel geestelijk moe van, maar oefening baart helderheidKiran schreef:En dat is ook wat ik heb gezegd al eerder, dat ik dat ook wil voorkomen maar zoals ik ook al eerder zei is het in zo een enorme groep voor mij ondoenlijk om alles te zien vandaar dat dit mij net "te" veel isKit schreef:Kiran schreef: Ik durf daar bij te gaan lopen omdat Kiran niet door zal gaan dat het tot een gevecht zal komen.
Ja hij heeft ook nog beide balletjes.vosse schreef:En hij heeft beide balletjes nog?Kiran schreef:Tuurlijk mag dat Kiran is 1 jaar en 10 maand.vosse schreef:Mag ik vragen hoe oud Kiran is?
Moet zeggen dat ik het wel fijn vind deze 'evaluatie' en dat ik het ook fijn vind hoe iedereen alles opneemt/uitlegt en meeneemt etc
Joh, je blijft lerenKiran schreef:Ja hij heeft ook nog beide balletjes.vosse schreef:En hij heeft beide balletjes nog?Kiran schreef:Tuurlijk mag dat Kiran is 1 jaar en 10 maand.vosse schreef:Mag ik vragen hoe oud Kiran is?
En ik vind inderdaad deze evaluatie ook fijn net als andere hier zeggen had ik ook wat mix gevoelens over het hele gebeuren.
Ik vind het erg spijtig dat Kiran de kans heeft gehad om zo te patsen bij Kai, en verontschuldig me hier dan nogmaals.
Ook naar Kit ik heb het niet gezien dat Falera gesnauwd heeft naar Kiran mijn excuses alsnog dan daarvoor.
En voor de rest ik vond het leuk om met de verschillende mensen te praten, en jammer dat ik sommige niet de kans heb gehad en heb ook hier weer heel veel van geleerd.
Zo zie je maar weer dat zelfs van een hondenforum wandeling je nog heel veel kan leren
Dit was voor mij de eerste keer dat ik met zo een grote groep heb gewandeld en ik was die avond ook inderdaad helemaal gebrokenKit schreef:Op wat voor manier vind jij dat moeilijk? Gewoon een vraag hoor, is het omdat je nog niet zoveel met grote groepen hebt gelopen? of omdat je het voor jezelf verwarrend vindt? er wordt natuurlijk heel wat afgekwebbelt, maar ik merk van mezelf en ook wel bij anderen, dat tijdens het kletsen, toch ook meteen de omgeving, plus hond(en) in de gaten gehouden wordt. Als ik bijvoorbeeld 1 van mijn honden even uit het zicht heb, onderbreek ik het gesprek en ga kijken..In het begin wordt je er wel geestelijk moe van, maar oefening baart helderheidKiran schreef:En dat is ook wat ik heb gezegd al eerder, dat ik dat ook wil voorkomen maar zoals ik ook al eerder zei is het in zo een enorme groep voor mij ondoenlijk om alles te zien vandaar dat dit mij net "te" veel isKit schreef:Kiran schreef: Ik durf daar bij te gaan lopen omdat Kiran niet door zal gaan dat het tot een gevecht zal komen.
Hilly45 schreef:Ik wist helemaal niet dat Beanie blind is......... Ik vind het knap hoe Beanie zich dan handhaaft. Soms botste Beanie wel tegen Sam op, waar ik dan weer alert op was, omdat ik weet dat Sam dat niet prettig vind en uit schrik gewoon rot kan doen, wat ik dan weer niet wil, maar nu snap ik het ook, hoe dat komt.
Ehh dat kwam niet zo vriendelijk over nee. SorryKiran schreef:Goh dat klinkt toch al een aardig stuk vriendelijker dan "gigantische plaat" maar goed daar valt ook wat over te zeggen.minhie schreef:Omdat ik wel een aantal keer een paar rondjes heb gelopen en weet ik veel wat heb gedaan om Kiran uit de buurt te houden bij die japanner en dat terwijl Kitty ook nog wat pogingen heeft gedaan. Ik vind het prima hoor dat een hond mee gaat die pittig is. Ik kan dat zelf ook verwachten met Kai dat het niet altijd goed gaat. En ik heb je ook wel degelijk meer op zien letten na de eerste keer. Maar dat je zegt dat je hem constant voor je hebt gehouden is gewoon niet waar. Je wist een aantal keer wel degelijk niet waar hij was.Kiran schreef:Leuk dat je dit zegt maar dan mag je je eerdere uitlating nog wel even toelichtenminhie schreef:Nah weet je, uiteindelijk is het toch allemaal goed gegaan. Dus ondanks dat sommige mensen dan niet zo goed oplette, of eens een keer niet oplette of wat dan ook.
Er is niks gebeurd.Dus blijkbaar was het samen, met zn alle genoeg.
minhie schreef: Wat een gigantische plaat..
Geeft niet, want uiteindelijk met zn alle was het genoeg maar erg handig was het niet.
Ik zei al eerder dat in het begin ik het niet in de gaten had later wel we kunnen hier wel een eeuwigheid over doorgaan maar met zo een grote groep kan je gewoon iets meer spanning verwachten. Ik durf daar bij te gaan lopen omdat Kiran niet door zal gaan dat het tot een gevecht zal komen. Helaas weet hij wel de honden te vinden waar hij het wel bij kan flikken en zoals ik al eerder heb gezegd ik heb geprobeerd dat zoveel mogelijk te voorkomen maar in een groep met zoveel honden is het soms onmogelijk om je hond in de gaten te hebben constant. Ik vind het knap van mensen die dat wel kunnen. Nadat de groep was opgesplitst in twee groepen ging het al een stuk beter. Jij met Kai en Kit met Falera liepen toen ook in de achterste groep. Omdat die twee niet gingen met Kiran en nog andere. Prima toch.
Dit is voor mij alleen maar weer leerzaam dat dit gewoon net te veel is te veel honden te veel eigenaren, en ik weet nu voor in de toekomst dat dit teveel voor mij is en teveel voor Kiran.
En dan moet je je voorstellen dat beide hovawartdames het doenminhie schreef:Oh ja ik vond het trouwens leuk om een hovawart mee te maken/zien.
Die gillende keukenmeidKaiyou werd wel erg voorzichtig ervan.
Nee, echt niet........ Ook niet gemerkt gewoon aan haar, dus zo goed handhaaft ze zich...... Ik zag wel dat haar koppie vaak scheef stond en toen gaf je als uitleg, dat het is omdat ze dan moe is. Maar nee, zo slechtziend, dat wist ik niet..Kit schreef:Hilly45 schreef:Ik wist helemaal niet dat Beanie blind is......... Ik vind het knap hoe Beanie zich dan handhaaft. Soms botste Beanie wel tegen Sam op, waar ik dan weer alert op was, omdat ik weet dat Sam dat niet prettig vind en uit schrik gewoon rot kan doen, wat ik dan weer niet wil, maar nu snap ik het ook, hoe dat komt.
Wist je dat niet??Maar ook dat botsen, als ze wel afgesnauwd wordt, redt ze zich ook daar prima mee hoor, gebeurt hier ook wel eens dat ze op een poot stapt, of botst, dan zie je haar bijna "oohw sorryyy" zeggen
Beanie is tenslotte opgegroeid in een roedel en heeft ook vrij snel door wanneer ze fout zit,..ze is trouwens niet compleet blind, ze ziet ongeveer 10 tot 20 % . Ze is natuurlijk eigenlijk niet anders gewend, ze was nog maar een paar weken oud toen haar kop ingeslagen is en ze blind werd
Was dat de hovawart, die al bij voorbaat een solo weggaf?Tamara. schreef:En dan moet je je voorstellen dat beide hovawartdames het doenminhie schreef:Oh ja ik vond het trouwens leuk om een hovawart mee te maken/zien.
Die gillende keukenmeidKaiyou werd wel erg voorzichtig ervan.
![]()