Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verdomme !!! Yla 04-05-04 ~`24-11-13
Moderator: moderatorteam
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Verdomme !!! Yla 04-05-04 ~`24-11-13
verschrikkelijk. Heel veel sterkte. 

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- *patchy*
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse buldog
heel veel sterkte ,wat een gruwelijke manier om zo je geliefde hond te verliezen
zucht .......

- miemot
- Zeer actief
Thom, heel veel sterkte, ook voor Ria.
Ik had vanmorgen vroeg die eerste berichtjes gelezen. Nu net binnengekomen van werken en ik hoopte zo op beter nieuws...
Ik had vanmorgen vroeg die eerste berichtjes gelezen. Nu net binnengekomen van werken en ik hoopte zo op beter nieuws...
- CKS
- Zeer actief
LongFields schreef: De hond die dit gedaan heeft, is een gevaar voor mens en dier. Dat is wel gebleken. Ik hoop dat de politie in dit geval maatregelen neemt, en ervoor zorgt dat deze hond uit de maatschappij gehaald wordt. Als de eigenaren hun verantwoordelijkheid niet schuwen, dan zorgen zij er hoogstpersoonlijk voor dat hun hond wordt ingeslapen. Het is niet meer dan een aanval op een hond, dit is een slachtpartij geweest, afgrijselijk.
Niet een discussie afkappen die je zelf (volgens mij als eerste zelfs) begonnen bent met nogal wat boude uitspraken. Of moet iedereen het maar eens zijn met wat jij beweert omdat het anders zielig is voor Thom?LongFields schreef:Zullen we er hier geen discussie van maken mensen?
We zijn er allemaal niet bij geweest, maar het slopen van een andere hond (met handen van eigenaren als collateral damage) is iets wat niet wereldvreemd is voor veel staf's en pitjes, dat is er namelijk gewoon ingefokt. Wil je voorkomen dat dit soort honden in de maatschappij rondlopen moet je ze dus allemaal afmaken en daar waren we geloof ik geen voorstander van. In plaats van te gillen om het afspuiten van een waarschijnlijk verder kerngezonde hond die niets deed dan zijn instinct volgen zou ik willen pleiten voor een enorme boete voor de eigenaren (eventueel icm met een houdverbod, maakt mij het uit) en het herplaatsen van deze hond bij iemand die snapt dat dit dier alleen aan de lijn en met muilkorf buiten kan komen... En dát is iets wat mensen eens moeten gaan snappen, dat het nemen van een staf het risico inhoudt dat je je hond nooit los kunt laten en wellicht zelfs moet muilkorven. En castreer die honden voor ze een half jaar oud zijn, svp....
Dit gezegd hebbende, Thom wat een enorm drama. Heel veel sterkte voor jou en Ria en de hele familie er omheen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb de hond onder de katten, n.l. 5 maine coons ;)
- Contacteer:
Ik kom hier nog niet zo lang maar wat heeft dit verhaal me aangegrepen zeg.. vreselijk om je geliefde maatje op deze manier te moeten verliezen.
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
- levi
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder.
- Aantal honden: 0
Gewoon geen woorden voor te vinden.............
Heel veel sterkte met het verlies van jullie Yla.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie Yla.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
CKS, ik heb nergens ook maar met 1 woord gerept over het ras, dit op verzoek van Thom zelf:CKS schreef:LongFields schreef: De hond die dit gedaan heeft, is een gevaar voor mens en dier. Dat is wel gebleken. Ik hoop dat de politie in dit geval maatregelen neemt, en ervoor zorgt dat deze hond uit de maatschappij gehaald wordt. Als de eigenaren hun verantwoordelijkheid niet schuwen, dan zorgen zij er hoogstpersoonlijk voor dat hun hond wordt ingeslapen. Het is niet meer dan een aanval op een hond, dit is een slachtpartij geweest, afgrijselijk.Niet een discussie afkappen die je zelf (volgens mij als eerste zelfs) begonnen bent met nogal wat boude uitspraken. Of moet iedereen het maar eens zijn met wat jij beweert omdat het anders zielig is voor Thom?LongFields schreef:Zullen we er hier geen discussie van maken mensen?
We zijn er allemaal niet bij geweest, maar het slopen van een andere hond (met handen van eigenaren als collateral damage) is iets wat niet wereldvreemd is voor veel staf's en pitjes, dat is er namelijk gewoon ingefokt. Wil je voorkomen dat dit soort honden in de maatschappij rondlopen moet je ze dus allemaal afmaken en daar waren we geloof ik geen voorstander van. In plaats van te gillen om het afspuiten van een waarschijnlijk verder kerngezonde hond die niets deed dan zijn instinct volgen zou ik willen pleiten voor een enorme boete voor de eigenaren (eventueel icm met een houdverbod, maakt mij het uit) en het herplaatsen van deze hond bij iemand die snapt dat dit dier alleen aan de lijn en met muilkorf buiten kan komen... En dát is iets wat mensen eens moeten gaan snappen, dat het nemen van een staf het risico inhoudt dat je je hond nooit los kunt laten en wellicht zelfs moet muilkorven. En castreer die honden voor ze een half jaar oud zijn, svp....
Ik heb nergens een discussie gestart trouwens. Heb alleen mijn gedachten over het incident verwoord.thom schreef: Ik wilde het eigenlijk niet noemen, hoop dat er geen discussie over ontstaat.
Een Stafford.
Hier laat ik het verder bij.
- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
- Aantal honden: 2

Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Het doet zo ontzettend veel pijn, van binnen zijn we echt totaal kapot. Verstandelijk gezien kunnen we nog steeds niet bevatten wat we afgelopen nacht meegemaakt hebben.Goldylocks schreef:arme Thom en Ria....hoe gaat het nu met jullie? Wat een ellende zeg.

- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
thom schreef:Het doet zo ontzettend veel pijn, van binnen zijn we echt totaal kapot. Verstandelijk gezien kunnen we nog steeds niet bevatten wat we afgelopen nacht meegemaakt hebben.Goldylocks schreef:arme Thom en Ria....hoe gaat het nu met jullie? Wat een ellende zeg.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
Heel veel sterkte
Weet gewoon niet wat zeggen.

Weet gewoon niet wat zeggen.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Heel veel sterkte, wat een nachtmerrie zeg!
Sent from my SM-T210 using Tapatalk
Sent from my SM-T210 using Tapatalk

thom schreef:Het doet zo ontzettend veel pijn, van binnen zijn we echt totaal kapot. Verstandelijk gezien kunnen we nog steeds niet bevatten wat we afgelopen nacht meegemaakt hebben.Goldylocks schreef:arme Thom en Ria....hoe gaat het nu met jullie? Wat een ellende zeg.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Yla heeft haar gebeten door haar jas, dus geschampt, het is dik, blauw en pijnlijk.Safari schreef:thom schreef:Het doet zo ontzettend veel pijn, van binnen zijn we echt totaal kapot. Verstandelijk gezien kunnen we nog steeds niet bevatten wat we afgelopen nacht meegemaakt hebben.Goldylocks schreef:arme Thom en Ria....hoe gaat het nu met jullie? Wat een ellende zeg.
Thom is Ria zonder verwondingen thuisgekomen of is zij ook gewond geraakt?
In Utrecht hebben ze meteen naar Ria haar arm gekeken, ze kwam binnen met handen, jas, broek en laarzen onder het bloed, dat was allemaal Yla haar bloed.

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Net thuis, lees ik dit afschuwelijke drama
Tom en Ria, heel veel sterkte.

Tom en Ria, heel veel sterkte.

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Zijn jullie vandaag bij Yla geweest?
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, morgen Hilje.mercedes2803 schreef:Zijn jullie vandaag bij Yla geweest?

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Voor Ria denk ik een compleet trauma om dat voor je ogen te zien gebeuren. Gods, je verwacht toch van alles als ze ouder worden,thom schreef:Het doet zo ontzettend veel pijn, van binnen zijn we echt totaal kapot. Verstandelijk gezien kunnen we nog steeds niet bevatten wat we afgelopen nacht meegemaakt hebben.Goldylocks schreef:arme Thom en Ria....hoe gaat het nu met jullie? Wat een ellende zeg.
maar toch niet dat zo'n grote sterke hond dit gebeurt... daar zie je apen en beren in als je een Chi hebt ofzo.
Het is vreselijk, echt vreselijk. Natuurlijk zijn jullie kapot en dat zal wel een hele tijd nodig hebben om een klein beetje te helen.
Wat een klotezooi, een intens verdrietige klotezooi, iets anders kan ik er niet van maken (met een paar vloeken nog steeds erbij)

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarnet belde de meneer van dierenambulance van afgelopen nacht, waar hij al bang voor is toch uitgekomen, zei hij. Hij had zo gehoopt dat het anders was verlopen.

- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
thom schreef:Daarnet belde de meneer van dierenambulance van afgelopen nacht, waar hij al bang voor is toch uitgekomen, zei hij. Hij had zo gehoopt dat het anders was verlopen.
Wat ontzettend aardig dat ie heeft gebeld, zal voor hem ook heftig geweest zijn.....
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
woorden schieten hier te kort...wat vreselijk om zo je hond te moeten verliezen.
ik hoop dat jullie morgen toch nog een beetje afscheid kunnen nemen van jullie mooie Yla
heel veel sterkte
ik hoop dat jullie morgen toch nog een beetje afscheid kunnen nemen van jullie mooie Yla

heel veel sterkte

Op de terugweg naar huis vanuit Haarlem, maar jullie zijn de hele dag in mijn gedachten geweest.
Vandaag was er verdoving, morgen de complete leegte denk ik. Hou elkaar maar goed vast, en probeer toch te slapen.
Vandaag was er verdoving, morgen de complete leegte denk ik. Hou elkaar maar goed vast, en probeer toch te slapen.
- herejede
- Zeer actief
Wens jullie veel'sterkte met dit verdriet...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Fijn dat er even gebeld werd door de dierenambulance, dat doet je toch goed.
Zo weet ik 27 jaar nog hoe vriendelijk de motoragent voor me was bij mijn doodgereden tekkel.
Die mensen maken zoveel mee.
Ik wil jullie vast veel sterkte wensen voor morgen en zal aan jullie denken.
Dat doe ik de hele dag al....
Zo weet ik 27 jaar nog hoe vriendelijk de motoragent voor me was bij mijn doodgereden tekkel.
Die mensen maken zoveel mee.
Ik wil jullie vast veel sterkte wensen voor morgen en zal aan jullie denken.
Dat doe ik de hele dag al....
Wat een verschrikkelijke nachtmerrie wat julie hebben mee gemaakt.Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van Yla
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Geen woorden voor... 't zal je overkomen... zit er de hele middag al aan te denken... sterkte Thom en Ria, ik weet werkelijk niet wat ik verder moet zeggen... 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
van dat Thom en Ria....Marion. schreef:Op de terugweg naar huis vanuit Haarlem, maar jullie zijn de hele dag in mijn gedachten geweest.
Sterkte morgen....ik denk aan jullie en velen met mij...
hoe moeilijk ook...probeer het in je op te nemen...alles...
Maar vooral mooie dingen Thom...daar moet je straks namelijk mee vooruit

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
Wat verschrikkelijk.
Ik kan het niet bevatten,hoe moet het dan wel niet voor jullie zijn.
Heel veel kracht toegewenst.

Ik kan het niet bevatten,hoe moet het dan wel niet voor jullie zijn.
Heel veel kracht toegewenst.

- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
We zouden eigenlijk morgen met vakantie gaan, onze jaarlijkse midweek naar een VIP huisje van Centerparcs, morgen gaan we zeer zeker niet.
Maar we zitten er toch aan te denken om misschien dinsdag toch maar wel te gaan, even eruit, even uit de routine van hier, die nu geen routine meer is. Vinden jullie dat raar ?
Maar we zitten er toch aan te denken om misschien dinsdag toch maar wel te gaan, even eruit, even uit de routine van hier, die nu geen routine meer is. Vinden jullie dat raar ?

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee, absoluut niet. Nadat Bowie overleden was, ben ik ook twee dagen niet thuis geweest. Bereid je er alleen wel op voor dat de klap bij thuiskomst dubbel is ws..
De hele dag zitten jullie al in mijn hoofd. Arme jullie, maar vooral lieve Yla
De hele dag zitten jullie al in mijn hoofd. Arme jullie, maar vooral lieve Yla

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl