Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

politie schiet agressieve hond dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: politie schiet agressieve hond dood

Ongelezen bericht door renee-uk »

Tineke schreef:
Wolfsblut schreef:Zeer interessante link over gevaarlijke honden.
http://www.gevaarlijkehonden.info/vecht ... feiten.php

Deze site staat echt vol met onzin neergepend door een dame die zich de titel biologe heeft toegeëigend zonder daarvoor naar school te zijn geweest.

Ik pik er even dit uit ,echt totale onzin dus.

Bedenk dat een hond die een gevaar is voor andere honden ook gevaarlijk is voor kinderen. Dit geldt niet alleen voor kinderen onder de vijf jaar, maar voor alle kinderen die nog niet sprekend op een volwassen mens lijken dus alle kinderen jonger dan ongeveer veertien tot vijftien jaar oud.
dat weet wolfsblut wel hoor, is een jaar of wat geleden ook al eens aan de orde geweest.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... e#p6862166
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

:E:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Tineke schreef:

Deze site staat echt vol met onzin neergepend door een dame die zich de titel biologe heeft toegeëigend zonder daarvoor naar school te zijn geweest.

Ik pik er even dit uit ,echt totale onzin dus.

Bedenk dat een hond die een gevaar is voor andere honden ook gevaarlijk is voor kinderen. Dit geldt niet alleen voor kinderen onder de vijf jaar, maar voor alle kinderen die nog niet sprekend op een volwassen mens lijken dus alle kinderen jonger dan ongeveer veertien tot vijftien jaar oud.
Dit ben ik wel met je eens. Zoals met zoveel teksten het geval is valt er altijd wel iets uit te halen waar de meningen over verdeeld zijn.
Dat impliceert overigens niet dat de rest van de tekst als totale onzin beschouwd dient te worden. In tegendeel zelfs.
Het geheel is echter meer dan de som der delen. En daar gaat het tenslotte om.
Laatst gewijzigd door Wolfsblut op 21 jul 2015 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Denk dat ze om door te gaan helemaal niet getreiterd hoeven zijn. ALS ze gaan dan gaan ze. Gelukkig gaan ze zelden los op mensen. Oud collega had een Amstaff en kreeg een stripper voor haar verjaardag. Stripper deed een dansje maar daar was de hond het niet mee eens. Dat was een bakbeest van een staff en helaas is de stripper vreselijk toegetakeld en was de hond dus niet los te krijgen. Beest is nadat hij los was terecht direct in de auto gezet en naar de dierenarts gebracht. Gromde eerder wel eens en was vreselijk waaks. Had echter nooit eerder iemand gebeten. Afschuwelijk om mee te maken voor alle partijen. Die hond was eerder verwend dan mishandeld. Daar steek ik mijn hand voor in het vuur want die collega deed alles voor dat beest.
Afbeelding
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Oef, net gekeken dat filmpje :shock:
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Nanna schreef:We kennen ook allemaal het filmpje op FB van de oma en de ice bucket challenge. Oma kiept de bak ijs over haar hoofd, en giert natuurlijk vanwege al ie kou. Vechthond komt volledig neutraal kijkend dichterbij en trekt ineens haar halve gezicht eraf.
dit filmpje?
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:We kennen ook allemaal het filmpje op FB van de oma en de ice bucket challenge. Oma kiept de bak ijs over haar hoofd, en giert natuurlijk vanwege al ie kou. Vechthond komt volledig neutraal kijkend dichterbij en trekt ineens haar halve gezicht eraf.
Nou nee niet allemaal want ik ken het bijv. niet maar goed ik zoek er niet naar.
Klaarblijkelijk hebben deze honden een sterkte aantrekkingskracht op tokken en op mensen met een ziekelijke hang naar sensatiezucht , weet eerlijk gezegd niet wat ik nu zieliger voor ze vind.
Ik hoop in ieder geval dat er maatregelen komen waar de honden baat bij hebben want zowel de tokken als de sensatiebakken doen ze geen goed :ugh:

Ik vind iedere onnodig gedode hond niet kunnen , zowel de chihuahua die aan gort gebeten is als de hond die nog nooit een vlieg kwaad gedaan heeft en uit huis moet worden gerukt om afgemaakt te worden vanwege zijn uiterlijk of ras.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:De aanval van die hond is op geen enkele manier uitgelokt.
Het werd ook helemaal niet gefilmd me het idee van ' en nou zalle we het bijtwerk van Killa eens op de film zettuh'. Het gebeurde gewoon en stond toevallig op film omdat ze die ice bucket challenge filmden.
Eigenlijk vind ik dat veel griezeliger dan dat ze die hond uit zouden staan dagen.
Dat zal best maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat als mij dit zou overkomen mijn kinderen dit op you tube zouden knallen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zo'n hond zou ik ook niet meer moeten hoe een hekel ik ook aan mijn schoonmoeder zou hebben. Die zou ik af laten spuiten ,want zoiets wil niemand hebben en zowel dan ben je ook lichtelijk gestoord.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
laeken
Zeer actief

Ik heb een paar filmpjes gekeken onder oma. Ik moet er bijna van kotsen en als je kijkt naar wat er met andere honden gebeurd als ze aangevallen worden door dan besef ik me weer hoe machteloos je bent als je hond door pitbulls wordt aangevallen. Ik zou lang zo geduldig niet zijn als de baas van bv de chow chow. Ik denk dat ik de pitbull dood maak. Spijt me. Ik sla hem een stoeptegel tussen de ogen als de baas niet in 30 seconden dat beest van mijn hond af krijgt. Gadverdamme wat een situaties kom je tegen op YouTube. Labjes, shitzus en God weet wat aan honden die zomaar verscheurd worden.

Ik moet dat eigenlijk niet kijken want ik wordt weer helemaal anti...
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Je ziet overigens in bijna elk filmpje dat de baas met de pitbull hem gewoon snel smeert.... En vaak zijn het omstanders of de eigenaar van de hond die vermoord wordt die wat doen.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Volgens mij ook hoor dat oma dat zelf op youtube heeft gegooid. Rednecks, de Amerikaanse Tokken dus, vinden scars erg cool, vooral scarfaces.
Vandaar dat je vooral bij hen de klapkaken aantreft. Maar eigenlijk zien ze nog liever de Rhodesian Ridgeback omdat die nog sneller naar mensen bijten om ze te verminken dan de ordinaire klapkaak. Een kruising van beiden is natuurlijk het ultieme genot.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik ben zojuist ook maar snel achter auto's gaan staan, toen die ene persoon met zijn 2 saarlooswolfhonden er aan kwam. Er fietste net een meisje met haar teckeltje aan de lijn en die ene, die al gaatjes heeft gebeten in de hond van mijn vriendin kon hij nog net houden. Ben snel het paadje ingeschoten, waarvan ik wist dat hij daar ook in zou gaan en snel achter de auto's. Zie ik hem die ene hond die niet te vertrouwen is volgens mij met de lijn op de neus slaan. Ben blijven staan totdat hij het paadje weer terug liep (de honden komen volgens ons nooit verder en dat is ongeveer 5 min van zijn huis), wacht ik weer totdat hij het parkje uit is en merk aan zijn gedrag dat er weer iemand aankwam met een (bleken twee honden, Bobby en Lucky)aankomen, krijgt die ene hond een paar porren in de zij met zijn voet. En niet echt zachtjes. Dat gaat volgens mij zo echt wel helemaal goed komen, uhum.......
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:Volgens mij ook hoor dat oma dat zelf op youtube heeft gegooid. Rednecks, de Amerikaanse Tokken dus, vinden scars erg cool, vooral scarfaces.
Vandaar dat je vooral bij hen de klapkaken aantreft. Maar eigenlijk zien ze nog liever de Rhodesian Ridgeback omdat die nog sneller naar mensen bijten om ze te verminken dan de ordinaire klapkaak. Een kruising van beiden is natuurlijk het ultieme genot.
Kijk eigenlijk op v.w.b. de RR.
Bij ontmoetingen tijdens de wandelingen altijd juist leuke ervaringen.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Tineke schreef:
Het werd ook helemaal niet gefilmd me het idee van ' en nou zalle we het bijtwerk van Killa eens op de film zettuh'. Het gebeurde gewoon en stond toevallig op film omdat ze die ice bucket challenge filmden.
Eigenlijk vind ik dat veel griezeliger dan dat ze die hond uit zouden staan dagen.
Dat zal best maar ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat als mij dit zou overkomen mijn kinderen dit op you tube zouden knallen.
Volgende staat onder het filmpje:
The family supported the grandmothers decision to post the footage several months after it occurred to show the dangers of a non-trained pit bull, and after she had recovered from the wounds.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Liesbeth schreef:
Tineke schreef:
Volgende staat onder het filmpje:
The family supported the grandmothers decision to post the footage several months after it occurred to show the dangers of a non-trained pit bull, and after she had recovered from the wounds.

:Q: Nou ja, als dat de conclusie is, hoop ik van harte dat er geen herhaling volgt.
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Er zijn ook veel te veel Tokkies! :goeie: :goeie: :-D ja toch! Maar wie zijn dat dan.die Tokkies,Iedereen kent ze maar niemand is het.
Of zijn er hier op het forum ook Tokkies aanwezig? :D
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
bouvierpoedel
Zeer actief

Goldylocks schreef:Er zijn ook veel te veel Tokkies! :goeie: :goeie: :-D ja toch! Maar wie zijn dat dan.die Tokkies,Iedereen kent ze maar niemand is het.
Tuurlijk zitten die hier ook. :19:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Goldylocks schreef:Er zijn ook veel te veel Tokkies! :goeie: :goeie: :-D ja toch! Maar wie zijn dat dan.die Tokkies,Iedereen kent ze maar niemand is het.
Nee hoor, ik ben door Nanna een keurige jongedame bevonden. Als dat geen seal of approval is...:pffff: Ondanks m'n tokkiehond.
bouvierpoedel
Zeer actief

Lemuria schreef:
Nee hoor, ik ben door Nanna een keurige jongedame bevonden. Als dat geen seal of approval is...:pffff: Ondanks m'n tokkiehond.
Dat is net zoiets als wij van WCeend ................. :LOL:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik heb van die tokkies tegenover me wonen met enge mixen, waaronder een kruising ambul x boerboel die Mila wel even naar de eeuwige jachtvelden wilde helpen. Maar die wandelen nauwelijks met hun honden. Het is dat ze recht tegenover me wonen, anders had ik niet eens geweten dat ze honden hadden.
Verder zie ik hier in de wijk wel redelijk wat amstaffen lopen, maar allemaal kort aangelijnd, een enkeling ook met muilkorf - en ik loop zelf nauwelijks met de honden in de wijk.
In het bos kom ik zelden vechthonden tegen. En als ik ze daar loslopend aantref, is dat niet met tokkies maar met naïevelingen. Keurige mensen, die gewoon geen idee hebben van het type hond dat ze bij zich hebben.
Wolfsblut
Zeer actief

korthaar schreef:
Wolfsblut schreef:Volgens mij ook hoor dat oma dat zelf op youtube heeft gegooid. Rednecks, de Amerikaanse Tokken dus, vinden scars erg cool, vooral scarfaces.
Kijk eigenlijk op v.w.b. de RR.
Bij ontmoetingen tijdens de wandelingen altijd juist leuke ervaringen.
Bij dit soort honden wandelingen vallen ze zeker mee. Dat geldt echter ook voor de klapkaakachtigen.
RR's zie je nog niet veel. Zodra de Tokken erachter komen wat voor een ras het is, zullen ze zeker als nummer een gaan prijken op de lijst van hun statussymbolen. Dat fokt in combinatie met hun bewezen klapkaak net een tikkeltje meer agressie naar mens en dier.
Door diverse kruisingen kwam dit ras tot stand door een Nederlandse Boer die ze ooit in Zuid Afrika fokte voor de nieuwe immigranten. Ze waren niet te evenaren in gevechten met leeuwen en ander gevaarlijk wild. Weggelopen slaven maakten tegen een RR geen enkele kans. Als erfbewaker waren ze onverschrokken en stonden hun mannetje. Zeer zelfstandige honden die naar eigen inzicht handelen en ingrijpen. Zeer mensonvriendelijk en dan met name tegen negers. Althans in die tijd. Mogelijk is dat laatste er een beetje uitgefokt. Maar dat weet ik niet zeker.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Wolfsblut schreef: Zeer mensonvriendelijk en dan met name tegen negers. Althans in die tijd. Mogelijk is dat laatste er een beetje uitgefokt. Maar dat weet ik niet zeker.
Mijn RR had een bloedhekel aan donkere mensen en dat heb ik er nooit uit kunnen trainen :wink:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Lizzie. schreef:
Wolfsblut schreef: Zeer mensonvriendelijk en dan met name tegen negers. Althans in die tijd. Mogelijk is dat laatste er een beetje uitgefokt. Maar dat weet ik niet zeker.
Mijn RR had een bloedhekel aan donkere mensen en dat heb ik er nooit uit kunnen trainen :wink:

Hadden die donkere mensen petjes op. De fokker van Bijou van ons zei dat Pinschers lelijk deden tegen donkere mensen. Bijou blafte tegen donkere mensen met petjes op, ik legde de link met petjes paa toen mijn zoon binnen kwam met een petje op zijn hoofd.

Het ging Bijou dus niet om de donkere mensen maar om de petjes.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lizzie.
Zeer actief

gonnie schreef:
Lizzie. schreef:

Hadden die donkere mensen petjes op. De fokker van Bijou van ons zei dat Pinschers lelijk deden tegen donkere mensen. Bijou blafte tegen donkere mensen met petjes op, ik legde de link met petjes paa toen mijn zoon binnen kwam met een petje op zijn hoofd.

Het ging Bijou dus niet om de donkere mensen maar om de petjes.
Sommige hadden van die ''jurken'' aan maar eigenlijk kwam het meer door het gedrag, want ze waren bang van mijn RR en dat terwijl ze geen vlieg kwaad deed. Ze werd er zelf onzeker van en ging dan blaffen en ze had een hele zware donkere blaf die heel angst aanjagend klonk :mrgreen:
Afbeelding
Goldylocks
Zeer actief
Mijn ras(sen): labradors !

Ongelezen bericht door Goldylocks »

Een echte Tokkie gaat dus echt niet mee op een hondenwandeling lijkt me.
Die staan alleen maar frikandellen te bakken met het keukenraam open.
Toch? :D
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
Wolfsblut
Zeer actief

Lizzie. schreef:
Oh verschrikkelijk zeg, wat vind ik dat nou ontzettend naar voor je. Was er geen geschikte honden gedragstherapeutische hulp mogelijk? En de woorden politieke correctheid is dan weer te abstract om erin te trainen, dat begrijpen ze volgens mij niet zo goed. Wel dapper van je dat je je er zo doorheen geworsteld hebt.

Ik heb maar gewone Duitse honden, een Schnauzer en een Teckeltje die maken ook onderscheid terwijl ik ze dat nooit aangeleerd heb. Ik hoor het echter wel vaker. Geen idee hoe dat komt. :U:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef: Ik heb maar gewone Duitse honden, een Schnauzer en een Teckeltje die maken ook onderscheid terwijl ik ze dat nooit aangeleerd heb. Ik hoor het echter wel vaker. Geen idee hoe dat komt. :U:

Je leert het niet bewust aan, dat is wat anders.
Verder gewoon een kwestie van socialisatie, onbekend maakt onbemind.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:
Lizzie. schreef:
Oh verschrikkelijk zeg, wat vind ik dat nou ontzettend naar voor je. Was er geen geschikte honden gedragstherapeutische hulp mogelijk? En de woorden politieke correctheid is dan weer te abstract om erin te trainen, dat begrijpen ze volgens mij niet zo goed. Wel dapper van je dat je je er zo doorheen geworsteld hebt.

Ik heb maar gewone Duitse honden, een Schnauzer en een Teckeltje die maken ook onderscheid terwijl ik ze dat nooit aangeleerd heb. Ik hoor het echter wel vaker. Geen idee hoe dat komt. :U:
Misschien eens een Thai Ridgeback proberen en kijken hoe het dan gaat.
Lizzie.
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Lizzie. schreef:

ach viel wel mee hoor, heb er een gouden hond aan gehad, ze was mijn bodyguard en heeft mij menig keer beschermt/gered in netelige situaties :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”