Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"klapkaak" Eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: "klapkaak" Eigenaren

Ongelezen bericht door iones »

Maryanne schreef:
De Jack russel werd inmens populair nadat ie in de modebladen verscheen bij leuk aangeklede dames
Het is Jack Russell en ik dacht al waar blijft ie in dit topic :roll:
In de jaren 90 vooral populair in de paardenwereld. Al die paardenlui hadden een jack russel, dus dwars als ik ben wilde ik die absoluut geen.
Maar nu zijn ze een beetje uit de mode en inmiddels ben ik er achter gekomen dat dit ras perfect bij mij past.

Grote honden in een klein jasje, hopeloos onderschat, veelvuldig aanwezig in asiels. Maar horen niet thuis in dit topic omdat hun bijtgedrag toch niet zo verstrekkend is als die bij HR rassen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Maryanne schreef:
De Jack russel werd inmens populair nadat ie in de modebladen verscheen bij leuk aangeklede dames
Zeik niet Maryanne! Ik had Jack's voor dat het ras zo populair werd! Je kunt niet ontkennen dat populariteit niet goed is voor een ras!
Het is niet voor niks dat sommige rassen veelvuldig voor komen in de broodfok!
Wees maar blij dat de populariteit van de Jack Russell afneemt, dat kan het ras alleen maar ten goede komen!
Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rocco »

De Pitbull als ras is nooit FCI erkent zoals andere rassen met een stamboom waar nog enige controle op is
Er is geen officiële overkoepelend orgaan geen toezicht, geen database voor stambomen DNA etc.Er is van alles doorheen gekruist de laatste jaren
waardoor het nog gevaarlijker is wat er genetisch doorheen zit,zelfde geld voor de stafford zonder stamboom zit ook van alles doorheen gefokt via de de broodfok.Vaak is flink gefokt op het uiterlijk of agressief karakter van de hond maar niet op de bovenkamer van de hond of dat wel gezond is dat verklaard ook veel.
Als er veel zwakke onstabiele lijnen in de hond zitten,en men fokt maar raak zonder enig toezicht is het vragen om problemen honden te fokken op extremen, grootste gros komt natuurlijk bij de broodfok vandaan.

Dit zal in vele gevallen met andere HR niet anders zijn zonder stamboom afkomst onbekend

Impact en schade van bijtincidenten met dit soort honden is veel gevaarlijker dan de meeste andere rassen die niet op dit soort extremen zijn gefokt,

Voor dummies die zich voor het eerst inlezen
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

stoffeltje schreef:
Maryanne schreef:
Zeik niet Maryanne! Ik had Jack's voor dat het ras zo populair werd! Je kunt niet ontkennen dat populariteit niet goed is voor een ras!
Wees maar blij dat de populariteit van de Jack Russell afneemt, dat kan het ras alleen maar ten goede komen!
Gelukkig post je wel genoeg uitroeptekens!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Soms zorgt vermindering van populariteit juist voor een verkleining van de diversiteit. Als een populatie enorm inkrimpt krijg je het bottleneck effect. Een verkleining van de genepool zorgt in de generaties erna voor minder genetische variatie.
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Cleva schreef:
stoffeltje schreef:
Maryanne schreef:
Op welke manier komt vermindering van populariteit het ras ten goede dan?

Dat stompzinnige gezwatel.
Dat broodfokkers er geen brood meer in zien...
En op het moment dat dat gebeurt komt dat het ras ten goede.
Immers, de zwakke,vaak ongezonde zowel fysiek als mentaal broodfok generatie sterft uit en alleen de hondjes van serieuze fokkers zullen blijven.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”