Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud blind hondje gepakt door vechthond

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Oud blind hondje gepakt door vechthond

Ongelezen bericht door kooi »

Tineke schreef:
kooi schreef:Het wachten is nu nog op iemand die gaat zeggen dat ze het me gunt dat mijn hondje door een hr wordt verscheurd als straf voor het naar buiten laten gaan van mijn katten. ( kom erin Iones!)
Nou dat heb ik nog niet gehoord, wel dat hr honden ongeacht of ze iets gedaan hebben dood mogen , sociaal of niet en ze mogen ook de schredder in :ugh:
Dat wil niet zeggen dat soort dingen niet hier geschreven zijn, of van gelijke strekking.
En ik heb het niet over dat honden die niets gedaan hebben gedood zouden moeten worden. Integendeel.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

mijke schreef: Ja leuk bedacht, maar ik vind dat dus niet eerlijk. Dat ik mij in allerlei bochten meot wringen, mijn dagelijkse gang van zaken volledig over de kop moet gooien en zelfs zou moeten verhuizen(!) naar ergens waar ik helemaal niet wil wonen, zodat ik minder last van SPA's hoef te hebben. Dat is toch van de zotte? Weet je wel hoe ingrijpend dat is! Want het probleem zit niet bij mji, maar bij het feit dat er zo veel SPA's rondlopen in verkeerde handen. Dáár moet wat aan gedaan worden! Daarbuiten is verhuizen vanwege het hoge aantal SPA's ook niet echt een optie want zelfs bij Nanna op de hei lopen ze in grote getale. Het is geen probleem van specifiek mijn wijk, het probleem bestaat in heel Nederland. Misschien uitgezonderd een paar gebieden waar jullie toevallig wonen, maar daar is vast niet genoeg plek voor alle mensen die liever zouden zien dat er minder SPA's in verkeerde handen rondlopen... (en dat zijn ook vaak gebieden waar de meeste mensen uberhaupt geen geld voor hebben).
Ja dat is ook niet eerlijk maar nogmaals dat is dus wat ik zou doen omdat ik de oplossing zelf ga zoeken en niet blijf afwachten op oplossingen waarbij ik van andere afhankelijk ben.
En omdat ik sowieso niet zo zou willen leven. Wat nu als er geen maatregelen komen of ze komen wel maar mensen houden zich er niet aan omdat er geen handhaving is. Dan zit je dus voor altijd vast daar.

Ik ben eenmaal bedreigd in het hondenbos , jaren terug al overigens , en ik weet nu nog hoe woest ik was.
En ik wilde van alles terugzeggen maar ja dat wordt dan weer moeilijker met mijn honden die daarop zouden kunnen reageren. Dus hield ik mijn mond terwijl ik voor alles wat mooi en lelijk was werd uitgemaakt terwijl die meneer fout was.
Ik ben hem god zij dank maanden later nog eens tegengekomen in het dorp en ben toen wel op hem afgestapt want ik had toen geen honden bij me. En ja ik weet het je moet boven dingen staan maar laat ik je dan zeggen dat wraak wel zoet smaakt hoor en ik heb hem toen dan ook verbaal gefileerd, overigens zonder schreeuwen of gillen.
Hij heeft toen aan de eigenaar van de videotheek mijn gegevens gevraagd , daar trof ik hem namelijk aan , en heeft toen via de politie zijn excuus laten aanbieden voor zijn gedrag in het bos aan mij. En met het verzoek erbij of ik het hierbij wilde laten want hij hoopte niet nog eens een treffen met mij te moeten meemaken :engel:

Ik zou dus als ik angstig moest leven alles op alles zetten om dat te veranderen , ja niet eerlijk misschien maar voor mij het enige waar ik invloed op kan hebben want hoe jammer dan ook , de wereld gaat zich niet naar mij voegen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Breng je grieven hier naar voren. Dat heeft veel meer effect dan oeverloos discussiëren op een hondenforum wat uiteindelijk toch geen zoden aan de dijk zet.

Stuur je brief aan de Tweede Kamer der Staten-Generaal, t.a.v. (naam Commissie, Fractie, Kamerlid), Postbus 20018, 2500 EA Den Haag. Vergeet niet je gegevens te vermelden, zodat ze contact met je kunnen opnemen.

Kan natuurlijk ook per email. Zoek je belangenbehartiger maar uit in de volgende lijst. Hoewel ik niets heb met DENK lijkt me Tunahan Kuzu wel een goede keuze. Hij loopt zich het vuur uit zijn sloffen om zijn directe baas, Erdogan te behagen. Die had het recentelijk over Hollandse nazihonden waar hij gruwelijk de pest aan heeft. Dan heeft die goede man nog geen weet wat de genadeloze Hollandse klapkaken kunnen aanrichten. Dat gaat helemaal goed komen met Kuzu. Die gaat zich hier wel voor inzetten.

https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_e ... kamerleden
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Heavy schreef:Mijke ik wil je niet ontmoedigen hoor maar het leven is niet eerlijk :19:
En je kan wel zeggen dat ik heerlijk rustig woon en dat is ook zo maar mijn achtertuin grenst aan de achtertuin van mensen met een herder die al 4 bijtincidenten op haar naam heeeft staan .

Ze heeft een klein wit hondje flink gebeten wat achter haar tuin liep , ze heeft een klein ander wit hondje gebeten wat voor haar huis liep . En een dalmatiër en Mechelse herder die naar haar stok keken :mrgreen:

Dat soort dingen heb je overal ook in een klein rustig dorp zonder vechthonden :wink:
Nou dat is dus precies een goed argument voor het niet verhuizen vanwege de aanwezigheid van vechthonden. Er is geen enkele garantie dat er op die nieuwe plek geen vechthonden zijn en als ze er nu niet zijn dat ze niet zullen komen. Ik zie verhuizen echt totaal niet als een relevantie oplossing bij dit probleem.
Tineke
Zeer actief

mijke schreef:
Heavy schreef:Mijke ik wil je niet ontmoedigen hoor maar het leven is niet eerlijk :19:
En je kan wel zeggen dat ik heerlijk rustig woon en dat is ook zo maar mijn achtertuin grenst aan de achtertuin van mensen met een herder die al 4 bijtincidenten op haar naam heeeft staan .

Ze heeft een klein wit hondje flink gebeten wat achter haar tuin liep , ze heeft een klein ander wit hondje gebeten wat voor haar huis liep . En een dalmatiër en Mechelse herder die naar haar stok keken :mrgreen:

Dat soort dingen heb je overal ook in een klein rustig dorp zonder vechthonden :wink:
Nou dat is dus precies een goed argument voor het niet verhuizen vanwege de aanwezigheid van vechthonden. Er is geen enkele garantie dat er op die nieuwe plek geen vechthonden zijn en als ze er nu niet zijn dat ze niet zullen komen. Ik zie verhuizen echt totaal niet als een relevantie oplossing bij dit probleem.
Mijke was is eigenlijk jouw motivatie geweest om een kruising te nemen van een hond waar je zo bang van bent.
Als je van mening bent dat spa's totaal onbetrouwbaar zijn dan gaat dat toch ook op voor mixen daarvan?
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

mijke schreef:

Nou dan blijft er natuurlijk altijd nog om 5.00 uur opstaan over :mrgreen: :wink: :wink:
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ow jee, doe ik nou ook altijd al als ik niet werk, :schrik: dan moet niet iedereen dat gaan doen he :boos: gaat mijn rust
mijke
Zeer actief

Tineke schreef:Mijke was is eigenlijk jouw motivatie geweest om een kruising te nemen van een hond waar je zo bang van bent.
Als je van mening bent dat spa's totaal onbetrouwbaar zijn dan gaat dat toch ook op voor mixen daarvan?
Hoe dat ging? Ik was op zoek naar een teckel :mrgreen: Maar toen kreeg een goede vriendin van mij, die erg veel inzicht heeft in honden, een nestje van haar eigen honden. Haar honden waren de leukste honden die ik kende, en de ouders van haar honden waren ook allemaal leuk. Ze postte een foto van pup Oor en ik werd verliefd :I: Later ging het onweren en kwam Oor bij mij schuilen... Dat was het moment dat ik definitief verkocht was. Toen had ik echt nog geen idee welke rassen er allemaal in zaten hoor. Wel wist ik dat het heel veel verschillende rassen waren, en dat je met zo een ratjetoe niet op rasspecifieke eigenschappen af kan gaan, maar dat je naar de ouders moet kijken. Krakers fokken op karakter en dat vind ik een betrouwbare methode. Ik was gewoon verliefd en mijn redenatie was dat er uit 2 van zulke leuke honden, met zulke leuke ouders, wel echt enorm leuke nakomelingen moesten komen. En dat klopte. Oor is echt precies 50/50 haar vader en haar moeder, precies zoals ik het me voorgesteld had. Exact de hond die ik zocht, die bij me past (en die ik tussen de teckels echt nooit had kunnen vinden haha).

Op dat moment was ik nog niet bang voor klapkaken trouwens. Want ik had al tien jaar geen hond meer en in de pakweg 15 jaar daarvoor dat ik wel met een en later twee honden liep (oa tijdens de RAD) heb ik volgens mij uberhaupt nog nooit een (volbloed) SPA in het echt gezien, dus ik had geen idee. Eigenlijk was ik wat naief toen ;) Nouja, dat was snel over toen het me binnen een paar maanden nadat ik Oor kreeg begon op te vallen dat élke keer dat er serieus bonje was in het park (dus geen gewone schermutseling met veel lawaai en zonder gaatjes) er een SPA betrokken was. Niet veel later beet een heel leuk SPA-vriendje van Oor vanuit het niets een ander hondje dood. Een paar weken later hetzelfde voor een ander heel leuk SPA-vriendje van Oor. Ik zag ook elke week meer klapkaakpuppies lopen en het aantal incidenten in Groningen nam toe. Niet alleen dingen die ik hoorde en zag in het plantsoen maar ook op rtvnoord en in het landelijke nieuws. Ik ging er over lezen en wat ik las sloot aan bij wat ik irl zag, toen kwam ik tot de conclusie dat er iets mis is met veel van die honden. Dat het aan het ras ligt. En dat verreweg de meeste SPA-baasjes die ik tegen kwam zich daar totaal niet bewust van zijn.

Daarna heb ik me natuurlijk ook wel eens afgevraagd in hoeverre ik er rekening mee moet houden dat er ook 1/8ste (ofzoiets) aan engelse stafford in Oor zit. Daar heb ik zelfs nog een topic over geopend hier. Maar ik ben eigenlijk niet bang voor SPA-kruisingen of wat voor kruisingen dan ook waar nog twintigziljoen compleet andere rassen door zitten. Met zo een ratjetoe aan verschillende rassen is de kans dat die "flip-knop", of welke andere rasspecifieke eigenschap dan ook er nog in zit naar mijn inschatting erg klein. Ik hoor ook nooit iets over zulke kruisingen die betrokken zijn bij incidenten, als het kruisingen zijn zijn het altijd 50% of meer klapkaakkruisingen, vaak kruisingen tussen 2 hondagressieve rassen onderling. Dus echt bang dat Oor ineens flipt ben ik niet. Toch hou ik er wel rekening mee hoor, door bepaalde situaties te vermijden. Onder andere dus situaties waarin er sprake is van een opdringerige klapkaak waar Oor geen trek in heeft ;)
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:Ja of de fiets of auto of ov pakken en ergens anders gaan wandelen .
Ja dat maakt geen hol uit hoor. Er lopen hier overal klapkaken en ik heb geen auto om naar de middle of nowhere te rijden.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

mijke schreef:
Heavy schreef:Ja of de fiets of auto of ov pakken en ergens anders gaan wandelen .
Ja dat maakt geen hol uit hoor. Er lopen hier overal klapkaken en ik heb geen auto om naar de middle of nowhere te rijden.
Hier lopen ze niet Mijke, ik weet dat je geen auto hebt maar is fietsen te ver?
Of langs het Eemskanaal, Park Bessemoer?

Overigens hoop ik dat je ingeschreven staat voor een andere woning.
Ik lees dat vervelende honden niet het enige probleem is dat je woongenot in de weg staat.
Nu heb je nooit garantie natuurlijk, maar zo te lezen is het daar wel bar en boos.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Ik laat mijn hond 3x per dag uit he, ik ga niet 3x per dag de stad uit vluchten, dat is bizar. Overigens maakt het niet uit waar ik heen ga, ik zal toch eerst door de wijk en de stad moeten om elders te komen ;) Ingeschreven sta ik uiteraard hoor! Maargoed, de wachttijd is in Groningen momenteel 18 jaar... :hmmm:
labje
Zeer actief

mijke schreef:Ik laat mijn hond 3x per dag uit he, ik ga niet 3x per dag de stad uit vluchten, dat is bizar. Overigens maakt het niet uit waar ik heen ga, ik zal toch eerst door de wijk en de stad moeten om elders te komen ;) Ingeschreven sta ik uiteraard hoor! Maargoed, de wachttijd is in Groningen momenteel 18 jaar... :hmmm:
Nouja, 'zulf waitn', zoals we hier zeggen hè :wink:
ik zal me er verder niet meer mee bemoeien, maar je pakt nmm niet de mogelijkheden die er zijn.
Succes verder :ok:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Zo doe ik het idd ook, ik heb er een hele studie van gemaakt :F: wie, waar, hoelaat loopt e.d. en heb mijn tijden daarop aangepast. 'S morgens heel vroeg is het bijv lekker rustig, 's avonds onder etenstijd en midden in de nacht om maar wat tijden te noemen, dan kom je de minste honden, dus ook klapkaken tegen en dat loopt een stuk relaxter.

Niet dat ik nou enorm bang ben, maar ik ben wel een stuk meer op m'n hoede als ik ze zie en ga ook meteen een andere kant op, al is het dwars door de bosjes, ik neem liever geen enkel risico meer.
Die afwijkende tijden gaat goed, tot het prachtig weer is, of schoolvakantie, dan zie je mensen ineens op heel andere tijden lopen, maargoed dat is nou eenmaal zo. Wat het beste werkt is gewoon in de harde regen gaan lopen, dan heb je zo goed als de hele buurt/bos voor je alleen :cheer: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
mijke
Zeer actief

Ja en in het centrum kunnen honden ook echt lekker rennen en aan graspollen snuffelen :hmmm: Oh en Oor is ook uitermate dol op drukte ja! Net als ik. Sjongejonge. Wat een nonoplossingen. Overigens zijn jullie nu nog steeds bezig een individuele "oplossing" te zoeken voor iets dat helemaal geen individueel probleem is. En waar ik overigens ook totaal niet om gevraagd heb. Ik noemde voorbeelden uit mijn eigen leven als argument om aan te tonen dat er een landelijk probleem is, niet dat ik zelf een individueel probleem heb. Toch wordt er nu van achter beeldschermpjes geoordeeld over of ik in mijn leven wel of niet "kansen pak", wtf?

Er meoten gewoon landelijke oplossingen komen en godzijdank zijn ze daar nu ook mee bezig.
labje
Zeer actief

mijke schreef:Ja en in het centrum kunnen honden ook echt lekker rennen en aan graspollen snuffelen :hmmm: Oh en Oor is ook uitermate dol op drukte ja! Net als ik. Sjongejonge. Wat een nonoplossingen. Overigens zijn jullie nu nog steeds bezig een individuele "oplossing" te zoeken voor iets dat helemaal geen individueel probleem is. En waar ik overigens ook totaal niet om gevraagd heb. Ik noemde voorbeelden uit mijn eigen leven als argument om aan te tonen dat er een landelijk probleem is, niet dat ik zelf een individueel probleem heb. Toch wordt er nu van achter beeldschermpjes geoordeeld over of ik in mijn leven wel of niet "kansen pak", wtf?

Er meoten gewoon landelijke oplossingen komen en godzijdank zijn ze daar nu ook mee bezig.
Ik schreef mogelijkheden, niet kansen :wink:
En nee, die pak je niet vind ik. In jouw situatie zou ik alles doen om mijn hond en mezelf een onbezorgde middag te bezorgen.
Helemaal aan jou hoor, maar ook binnen jouw bereik zijn er mogelijkheden om Oor lekker ongestoord te laten sjeezen.
En dit alles geschreven naar aanleiding van jouw eigen posts, je woonlocatie en het buitengebied dat behapbaar voorhanden is.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Je weet helemaal niet waar ik wel en niet heen ga en hoeveel SPA's ik daar tegen kom dus daar kun je niet over oordelen, bovendien bepaal ik zelf wel in hoeverre ik mijn doen en laten wil laten beinvloeden daardoor. Kunnen we het nu weer over het probleem in het algemeen gaan hebben, in plaats van dat ik me moet gaan verantwoorden over waarom ik niet mijn leven zus of zo overhoop gooi?
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik ben ook geen heavy, maar ik loop niet met samengeknepen billen ivm eventuele spa's. Ik ben wel wat voorzichtiger geworden vanwege het forum. Als we een onbekende spa in het bos tegenkomen, vraag ik of ik mijn honden moet aanlijnen. Bij teven ben ik bovendien voorzichtiger dan bij reuen. Alfil heeft geen behoefte aan contact over het algemeen, maar Lily is veel opener. En het schijnt niks uit te maken, maar als er eens eentje onvriendelijk tegen liliy doet is het altijd een teef. Verder nooit serieus gedoe gehad gelukkig. Ook nooit gezien.
Ik weet dat er een risico is, maar dat is er ook als ik bv in de auto stap. Ik heb geen zin om me daardoor te laten beheersen.
De laatste tijd weinig spa's hier trouwens. Een half jaar geleden schoten ze als paddestoelen uit de grond en nu zijn ze op een hand te tellen.

Afgelopen week ben ik een paar dagen in nederland geweest waar ik veel gewandeld heb met mijn zus en haar hond. We zijn welgeteld 0 spa's tegen gekomen. Ze vertelde me dat ze ze daar ook nooit zag. Dat was in Eersel, in de kempen, ten zuiden van eindhoven. Het ligt er dus ook heel erg aan waar je woont of de spapopulatie een probleem is.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik ben blij dat er niet veel SPA's hier bij ons in de buurt. Maar kan me heel goed voorstellen dat je angstig/voorzichtig wordt als je op elke hoek een SPA tegen kan komen met nare gevolgen.
_Esmee
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Alfilillo schreef:Ik ben ook geen heavy, maar ik loop niet met samengeknepen billen ivm eventuele spa's. Ik ben wel wat voorzichtiger geworden vanwege het forum. Als we een onbekende spa in het bos tegenkomen, vraag ik of ik mijn honden moet aanlijnen. Bij teven ben ik bovendien voorzichtiger dan bij reuen. Alfil heeft geen behoefte aan contact over het algemeen, maar Lily is veel opener. En het schijnt niks uit te maken, maar als er eens eentje onvriendelijk tegen liliy doet is het altijd een teef. Verder nooit serieus gedoe gehad gelukkig. Ook nooit gezien.
Ik weet dat er een risico is, maar dat is er ook als ik bv in de auto stap. Ik heb geen zin om me daardoor te laten beheersen.
De laatste tijd weinig spa's hier trouwens. Een half jaar geleden schoten ze als paddestoelen uit de grond en nu zijn ze op een hand te tellen.

Afgelopen week ben ik een paar dagen in nederland geweest waar ik veel gewandeld heb met mijn zus en haar hond. We zijn welgeteld 0 spa's tegen gekomen. Ze vertelde me dat ze ze daar ook nooit zag. Dat was in Eersel, in de kempen, ten zuiden van eindhoven. Het ligt er dus ook heel erg aan waar je woont of de spapopulatie een probleem is.
Ik heb in Eersel toch wel wat misbaksels van klapkaken de dierenkliniek zien binnenlopen. (denk dat het bullies waren of zoiets dergelijks)
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

mijke schreef:
Heavy schreef:Mijke het is heel moeilijk om in te schatten hoe een situatie echt is als je alleen maar de negatieve verhalen hier leest . Ik kreeg de indruk bij Kooi en ook wel bij jou dat normaal ontspannen lopen niet meer mogelijk was .

Als ik in het losloopgebied loop heb ik ook wel meerdere spannende ontmoetingen omdat Jip niet met reuen kan . Hij heeft ook wel grommende herders in zijn nek gehad en een paar keer gerollebold met reuen en dan had ik ook mijn hart in mijn keel .
Nouja, soms voelt het wel alsof je niet meer normaal over straat kan. Het moment dat je wéér met je hart in je keel het losloopveld af, of een straat uit of de hoek om vlucht of achter een auto moet schuilen of zo'n bakbeest godzijdank mis bijt omdat je niet kunt uitwijken wegens een langsrazende stadsbus ben je er echt best wel zat van. En dan heb ik het dus nog niet over het aantal keren dat je word uitgescholden of bedreigd puur omdat je even de straat over steekt bij een tegemoetkomende klapkaak. Of het aantal keren dat ik een SPA niet vertrouw, weg loop, en het park nog niet uit ben of ik hoor achter me dat het mis is. Het gebeurt niet elke dag maar het gebeurt gewoon wel te vaak, echt veel te vaak, het staat niet meer in verhouding. Natuurlijk kom ik ook wel eens vervelende honden van andere rassen tegen en er is hier een rottweiler waar ik ook met een boogje omheen loop. Maar dat is maar zelden, is totaal geen vergelijking. En ja daar maak ik me druk over. Dus kom nou niet aanzetten met dat het allemaal wel mee valt omdat ik niet 100% van de tijd, 24/7 met bibberende knietjes door de straat loop. 10% Van de tijd is ook al veel te veel. En voor de duidelijkheid, de oplossing ligt dus in het nemen van maatregelen tegen de overkill aan SPA's bij unfit eigenaren, en niet bij het niet meer nemen van een hond omdat ik vaak (terecht!!!) bang ben.
Het is werkelijk waar een godswonder dat jij en Oor nog in leven zijn in die klapkakenbuurt :ok:
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

@ neeltje: dat was dan vast in een andere wijk :pffff: nee, maar zonder gekheid, ik zeg ook dat dat mijn ervaring was gedurende drie dagen en wat mijn zus me vertelde. Zo zie je maar dat ervaringen heel verschillend kunnen zijn.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Muilkorf voor hond die blinde Milou aanviel in Zwolle

http://www.ad.nl/zwolle/muilkorf-voor-h ... ~a2e411c8/
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef:De kliniek in Eersel is gespecialiseerd in bullen en hun afwijkingen. Dat zal het hoge aantal verklaren dat daar binnenstapt. Die komen uit heel het land.
das in sleeuwijk ook ja. Altijd als ik daar ben zit er wel zo'n engelse bulldog naar adem te snakken in de wachtruimte. Ik vind het echt doodzielig.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Brigitte schreef:
Hippo schreef:
@Heavy, je hebt zeker gelijk over dat lang niet elk incident met een SPA de dood van een andere hond betekend. Ik heb ook al vaker gemeld dat ik helaas meerdere mensen ken met rassen als DH, mechel en Dobermann die ook andere honden hebben doodgebeten zonder dat ze zelf werden aangevallen o.i.d.. Dan kan Malinois beweren dat je een herder wel eens even van een andere hond af trekt en een SPA niet, maar dat is waarschijnlijk gebaseerd op haar eigen honden? De honden die ik zojuist aanhaalde, hadden vaak binnen een paar seconden de andere hond vermoord. Vastgrijpen, schudden en bijten, vooral een kleine hond maakt geen schijn van kans. Voordat de eigenaar goed en wel kon ingrijpen was het al te laat. En lang niet alle SPA bijten vast waarna je ze niet meer los kunt krijgen.
Wij hadden een keer een Mechelaar die bij de receptie van het pension in de rij stond en een Jack Russel greep van 12 jaar. Daar moest toch ook mooi een breakstick aan te pas komen om die hond te laten lossen en de eigenaar stond erbij en keek ernaar. 2 collega's hielden de honden vast zodat de Mechelaar niet kon gaan schudden en ik stak de stick erin. En dan hebben we wel vaker vnl Mechelaars gehad die niet los lieten. Niet willen lossen is niet alleen voorbehouden aan een Pitbullachtige hond, dan kan bij ieder ras voorkomen..
Stamboom mechels of de KNPV Mechel waar in bepaalde lijnen overduidelijk SPA ingefokt is?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nanna schreef:De kliniek in Eersel is gespecialiseerd in bullen en hun afwijkingen. Dat zal het hoge aantal verklaren dat daar binnenstapt. Die komen uit heel het land.
Natuurlijk weet ik dat. Hoe zou ik er terecht zijn gekomen?
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Neeltje schreef:
Natuurlijk weet ik dat. Hoe zou ik er terecht zijn gekomen?
Waarom gebruik je dat om Alfilillo tegen te spreken dan? :LOL:

Met het vroege licht pikken mensen mijn stadspark :hmmm: Vanochtend een Haagsche SPA tegengekomen; enorme reu. Zijn baas lijnde hem aan, ik lijnde Manu aan en hij bedankte me :D Zo aardig zo vroeg 's ochtends. Er lopen hier wel SPA's maar gelukkig vrijwel allemaal met een goede eigenaar. Er is één wat laks maar die heeft een megavette teef die zichzelf gelijk op haar rug werpt bij andere honden en bijna in je schoot springt. Ik ben wel voorzichtig met SPA's hoor maar dat ben ik eigenlijk meer met Labrador reuen en Duitse herders. Als er een SPA losloopt ga ik er vanuit dat ze dus gewoon met honden kunnen en anders zie ik het al snel aan mijn honden. Een aangelijnde SPA passeer ik niet op dezelfde stoep, maar dat doe ik eigenlijk ook niet met andere grote honden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

stoffeltje schreef:
Nanna schreef:
stoffeltje schreef:@Kooi, jij schrijft dit...
"Een mens kan in 6 weken veel bereiken met een hond wanneer je bereid bent je daar voor 100% voor in te zetten! :ok:"

Maar dat geld dan natuurlijk weer niet voor "klapkaak" eigenaren....
Je blijft het niet begrijpen en denken dat het het wel 'weg-opvoed'. Zo werkt het niet.
Ik kan me zes weken voor 100% inzetten voor Topsi maar denk je dat ze na die zes weken niet tóch achter een wegschietend konijn aanvliegt? Ik weet zeker dat ze dat wel doet :engel:
Sommige dingen kun je beheersen en in goede banen leiden. Maar niet weg-opvoeden.

Nee je kan het niet weg-opvoeden!! maar je kan het wel onderdrukken en beheersbaar houden.
Ik ken trouwens zat (jacht) honden Die niet achter een wegschietend konijn aangaan...kwestie van opvoeden!
Je lult uit je nek.
Sommige honden hebben zoveel drive wat jij en niemand kan onderdrukken of in goede banen leiden en dus ookgeen kwestie van opvoeden is maar aan de lijn houden..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Manuma schreef:
Met het vroege licht pikken mensen mijn stadspark :hmmm: Vanochtend een Haagsche SPA tegengekomen; enorme reu. Zijn baas lijnde hem aan, ik lijnde Manu aan en hij bedankte me :D Zo aardig zo vroeg 's ochtends. Er lopen hier wel SPA's maar gelukkig vrijwel allemaal met een goede eigenaar. Er is één wat laks maar die heeft een megavette teef die zichzelf gelijk op haar rug werpt bij andere honden en bijna in je schoot springt. Ik ben wel voorzichtig met SPA's hoor maar dat ben ik eigenlijk meer met Labrador reuen en Duitse herders. Als er een SPA losloopt ga ik er vanuit dat ze dus gewoon met honden kunnen en anders zie ik het al snel aan mijn honden. Een aangelijnde SPA passeer ik niet op dezelfde stoep, maar dat doe ik eigenlijk ook niet met andere grote honden.
Zo hoort het toch ook? Rekening met elkaar houden, kleine moeite, groot plezier :ok:
Afbeelding
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

bouvierpoedel schreef:
stoffeltje schreef:
Nanna schreef:
stoffeltje schreef:@Kooi, jij schrijft dit...
"Een mens kan in 6 weken veel bereiken met een hond wanneer je bereid bent je daar voor 100% voor in te zetten! :ok:"

Maar dat geld dan natuurlijk weer niet voor "klapkaak" eigenaren....
Je blijft het niet begrijpen en denken dat het het wel 'weg-opvoed'. Zo werkt het niet.
Ik kan me zes weken voor 100% inzetten voor Topsi maar denk je dat ze na die zes weken niet tóch achter een wegschietend konijn aanvliegt? Ik weet zeker dat ze dat wel doet :engel:
Sommige dingen kun je beheersen en in goede banen leiden. Maar niet weg-opvoeden.

Nee je kan het niet weg-opvoeden!! maar je kan het wel onderdrukken en beheersbaar houden.
Ik ken trouwens zat (jacht) honden Die niet achter een wegschietend konijn aangaan...kwestie van opvoeden!
Je lult uit je nek.
Sommige honden hebben zoveel drive wat jij en niemand kan onderdrukken of in goede banen leiden en dus ookgeen kwestie van opvoeden is maar aan de lijn houden..
Nee ik lul niet uit mijn nek!! Weten wat je aan het andere eind van je lijn hebt èn goed opvoeden maakt een wereld van verschil!
Zelfs aan een lijn kan een niet goed opgevoede hond schade toe brengen aan anderen.
Opvoeden kost nu eenmaal energie en moeite, heb je dat er niet voor over, dan moet je gewoon niet beginnen aan een hond ongeacht ras!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

er kunnen altijd momenten en dingen zijn die zorgen dat een hond toch reageert, ik ben mijn hele leven al bezig met opvoeden en trainen van mij CC, en toch als hij een slechte dag heeft of last van zijn rug dan reageert hij meer en anders dan anders. alle sop opvoeding schuiven is flauwekul het zijn gen geprogrammeerde robotjes, dat wat je er in stop qua programma ,ook weer eruit komt
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”