Lijkt mij dat mishandelen altijd ongewenst is...bram en thijs schreef:Honden doelbewust geestelijk afbreken om datgene gedaan te krijgen wat gewenst is.visaton schreef:wat is volgens jou "geestelijke" mishandelingbram en thijs schreef:Maak je nu een verschil tussen geestelijk en lichamelijk mishandelen?visaton schreef:Corrigeren is overigens iets heel anders dan het mishandelen van een hond.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jammer
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder
- Aantal honden: 2
- Zoie
- Zeer actief
ik heb het zojuist eens besproken op de club .
binnen 2maanden heb ik een nieuwe pup
hoogstwaarschijlijk ga ik daar mee clickeren (om het eens uit te proberen) ik kan niet beloven dat ik het ga volhouden maar het is het proberen waard
mss dat ik wel een log/dagboek bij houd met de vorderingen ofzo . maar eert ga ik wat researchen
hoogstwaarschijlijk ga ik daar mee clickeren (om het eens uit te proberen) ik kan niet beloven dat ik het ga volhouden maar het is het proberen waard

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Je hebt er geen ervaring mee maar weet wel dat je er geen honden mee kan africhten? Knap bedacht als je er niks van af weet.visaton schreef: Ik heb zelf geen ervaring met de clicker, en als men zegt dat je er een heel end mee kan komen (ook in de knpv) dan zal ik dat niet als onzin afdoen, dat kan ik ook niet, ik heb er immers geen ervaring mee zoals ik al zei.Als je zegt dat je met alleen de clicker een hond kan africhten tot een goede betrouwbare en inzetbare politiehond dan is dat onzin.
Nog steeds vraag ik me af waarom een hond perse straf moet hebben in africhting om goed te worden. Kinderen hebben ook geen straf meer nodig en dolfijnen krijgen ook geen straf en worden zelfs met clickers voor het leger opgeleid.

Nog steeds heeft niemand mij verteld welk kunstje in de africhting dan precies om die straffen vraagt? Wat en welk onderdeel van de africhting vraagt perse om correcties? Vertel dat nou eens.
Lekker vaag houden is niet intressant, noem mij HET kunstje en ik zal kijken of ik mijn honden dat zonder straf kan leren met een clicker

Ik vraag me ook af waarom er zoveel weerstand is om een hond buiten in een (degelijke) kennel te houden.Daar is helemaal niets mis mee, tenzij het hondje er zelden uitkomt.En zeker komt dat voor, maar wat ook voor komt is dat “huishondjesâ€
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als dit waar is hoop ik dat je je zelf echt heel goed gaat verdiepen en echt het principe leert. Anders is het nutteloos nlscooby doo schreef:ik heb het zojuist eens besproken op de club .
hoogstwaarschijlijk ga ik daar mee clickeren (om het eens uit te proberen) ik kan niet beloven dat ik het ga volhouden maar het is het proberen waardmss dat ik wel een log/dagboek bij houd met de vorderingen ofzo . maar eert ga ik wat researchen

- starfleet
- Erelid
Er wordt bedoeld dat als een hond beperkte tijd in een kennel zit dat er niks mis mee is, maar dat er mensen zijn die de hond er alleen maar uithalen om te "sporten". Dat is erg, maar niet zo erg als mensen die hun hond wel binnen houden, maar alleen in de tuin laten poepen. Om die reden, dat de hondjes in Afrika het nog slechter hebben, is het toch niet zo heel erg erg.Zoie schreef:
Dus een kennel sporthond is erg, maar er zijn nog ergere dingen, en als je hem er maar vaak genoeg uit haalt, dan is het - nee, niet minder erg, maar helemaal niks mis mee. Begrijp er niks van.

Anne
Als je het niet erg vind, geloof ik dit niet helemaal.scooby doo schreef:ik heb het zojuist eens besproken op de club .
hoogstwaarschijlijk ga ik daar mee clickeren (om het eens uit te proberen) ik kan niet beloven dat ik het ga volhouden maar het is het proberen waardmss dat ik wel een log/dagboek bij houd met de vorderingen ofzo . maar eert ga ik wat researchen
Niet van die pup, maar ook niet van dat clickeren. Was het niet gisterenavond dat je vertelde dat dat niet werkt?
Kun je niet beter sprookjesboeken gaan schrijven Scoob? Er was eens een puper die zijn vriendin zwanger had gemaakt. Onee, toch niet. Toen was er een Mechel die de hele dag in de kennel zat. Onee, toch ook niet. En toen kwam er een pup, die naar de top gebracht werd met de clicker. Onee, toch niet.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dat ligt er aan op welk niveau je G&G doet. Vanaf de G&G1 traint iedereen vaak wel voor zich.malinois schreef:Maar met G&G doet iedereen hetzelfde op het moment toch? Dus iedereen is met dezelfde oefening bezig? Tenminste dat is wat ik over het algemeen gezien heb. Met het IPO-apel is ieder voor zich bezig dus de een is aan het vooruitsturen de ander is aan het apporten een derde is aan het volgen... is het dan niet lastig voor de hond om zich te concentreren op dat clickje van de baas?
Heb echt geen idee hoor.. maar dat lijkt me zo lastig.
En al zou iedereen hetzelfde doen, niemand beloont exact op hetzelfde moment en iedereen wil weer iets anders belonen, dus die clicks komen allemaal op hele verschillende momenten.
Geloof me nu maar dat het prima kan dat meerdere mensen in een groep met de clicker trainen.

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- starfleet
- Erelid
De kunstjes kunnen in principe geleerd worden met de clicker en zonder straf. Dan kunnen ze het trucje uitvoeren, maar dan doet hij het ineens niet goed. Hij willut niet. Dan krijgt hij straf, want hij weet best hoe het moet, maar hij vertikt het gewoon, dan moet hij gewoon even zijn plaats weten, want ja het is een felle jongen hoor, als hij wilde beet hij zo je been in twee stukken.MARC_S schreef:
Nog steeds heeft niemand mij verteld welk kunstje in de africhting dan precies om die straffen vraagt? Wat en welk onderdeel van de africhting vraagt perse om correcties? Vertel dat nou eens.
Overigens hoef je daarvoor niet bij de africhting te zijn. Pak een willekeurige hondenschool en daar wordt ook zo gewerkt als de hond eenmaal pup af is, nog steeds.
En op behendigheidsveldjes (waar ik dus niet ga trainen) zie ik ook veel correcties. Er moet nog een hoop tijd overheen denk ik. Het is ook moeilijk om oude wegen te verlaten.
Anne
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hé, leuk!scooby doo schreef:hoogstwaarschijlijk ga ik daar mee clickeren (om het eens uit te proberen) ik kan niet beloven dat ik het ga volhouden maar het is het proberen waardmss dat ik wel een log/dagboek bij houd met de vorderingen ofzo . maar eert ga ik wat researchen

Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Anne,starfleet schreef:Overigens hoef je daarvoor niet bij de africhting te zijn. Pak een willekeurige hondenschool en daar wordt ook zo gewerkt als de hond eenmaal pup af is, nog steeds.
Er zijn inderdaad hondenscholen die nog zo werken, maar gelukkig al lang niet allemaal meer. Op heel veel hondenscholen en KC's wil men absoluut geen correcties meer zien en is een slipketting uit den boze.
Groetjes, Karen
-
- Zeer actief
Scooby schreef:Hé, leuk!scooby doo schreef:hoogstwaarschijlijk ga ik daar mee clickeren (om het eens uit te proberen) ik kan niet beloven dat ik het ga volhouden maar het is het proberen waardmss dat ik wel een log/dagboek bij houd met de vorderingen ofzo . maar eert ga ik wat researchen
Dan heb je alvast ''eén trouwe lezer als je je dagboek hier wilt plaatsen!
Kijk!!!Toch is er iets gaande tussen jullie tweetjes!

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
aanleren gebeurd bij mij inderdaad alleen met beloning. Geen clicker maar met voer en een balletje. Indien nodig wordt hij inderdaad gecorrigeerd als hij iets doet wat niet door de beugel kan terwijl hij zeer goed weet wat de bedoeling is. Maar dat gebeurd ook in huis, ook op straat, overal, dus dat heeft niets met africhting te maken. Mijn werkhonden krijgen dat maar m'n huishond net zo goed.starfleet schreef:De kunstjes kunnen in principe geleerd worden met de clicker en zonder straf. Dan kunnen ze het trucje uitvoeren, maar dan doet hij het ineens niet goed. Hij willut niet. Dan krijgt hij straf, want hij weet best hoe het moet, maar hij vertikt het gewoon, dan moet hij gewoon even zijn plaats weten, want ja het is een felle jongen hoor, als hij wilde beet hij zo je been in twee stukken.
En benen bijten en die onzin heeft er niks mee te maken maar hij mag wel weten waar hij aan toe is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
denk je nu echt dat ik wakker lig van wat jij nu zegtMarion. schreef:Als je het niet erg vind, geloof ik dit niet helemaal.scooby doo schreef:ik heb het zojuist eens besproken op de club .
Niet van die pup, maar ook niet van dat clickeren. Was het niet gisterenavond dat je vertelde dat dat niet werkt?
Kun je niet beter sprookjesboeken gaan schrijven Scoob? Er was eens een puper die zijn vriendin zwanger had gemaakt. Onee, toch niet. Toen was er een Mechel die de hele dag in de kennel zat. Onee, toch ook niet. En toen kwam er een pup, die naar de top gebracht werd met de clicker. Onee, toch niet.
ten eerste : ik heb dusdanig een vriendin , enkele leden hebben fotos gezien .
ten 2de : die mechelaar heb ik gehad en toen kwam ik hier niet eens meer op het forum (ik dacht ach waarom zou ik het hier plaatsen toch maar loze reacties )
en van die pup die naar de top wordt gebracht met de clicker !!!
heb ik daar wat van gezegd !!! ik ga het in eerste instantie gewoon proberen

vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .
als je dit allemaal niet geloofd ben je altijd welkom in mijn club of je mag als dorpspriester ook een huisbezoek komen doen en kijken wat ik snachts allemaal in mijn slaapkamer doe ( dat wil jij wel weten volgens mij )
maar ach ik zou ook zo laf kunnen zijn omals een riooljournalist jou topics door te zoeken naar vieze en rare dingen
maar ik ben net niet zielig genoeg om me daartoe te verlagen
en nog iets : wat in het veteranenhoekje word gezegd had ik ook graag gehad dat dat daar blijft staan ,zeer laag van de grond van je maar ik had ook niets anders verwacht
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Tja, toen ik zijn foto eenmaal had gezien...Angel-eyes schreef:Scooby schreef:Hé, leuk!scooby doo schreef:hoogstwaarschijlijk ga ik daar mee clickeren (om het eens uit te proberen) ik kan niet beloven dat ik het ga volhouden maar het is het proberen waardmss dat ik wel een log/dagboek bij houd met de vorderingen ofzo . maar eert ga ik wat researchen
Kijk!!!Toch is er iets gaande tussen jullie tweetjes!![]()

Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Is dit ook een typische manier voor mensen met honden voor de africhting?! Je teef een spuit geven om loops te worden?!scooby doo schreef:vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .

Groetjes, Karen
ik moet je teleurstellenScooby schreef:Tja, toen ik zijn foto eenmaal had gezien...Angel-eyes schreef:Scooby schreef:Hé, leuk!scooby doo schreef:hoogstwaarschijlijk ga ik daar mee clickeren (om het eens uit te proberen) ik kan niet beloven dat ik het ga volhouden maar het is het proberen waardmss dat ik wel een log/dagboek bij houd met de vorderingen ofzo . maar eert ga ik wat researchen
Kijk!!!Toch is er iets gaande tussen jullie tweetjes!![]()
dat ben ik niet

hond werd maar niet loops vandaar dierenartsbezoekScooby schreef:Is dit ook een typische manier voor mensen met honden voor de africhting?! Je teef een spuit geven om loops te worden?!scooby doo schreef:vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .
-
- Actief
- Contacteer:
Oke!!Nog steeds heeft niemand mij verteld welk kunstje in de africhting dan precies om die straffen vraagt? Wat en welk onderdeel van de africhting vraagt perse om correcties? Vertel dat nou eens.
Lekker vaag houden is niet intressant, noem mij HET kunstje en ik zal kijken of ik mijn honden dat zonder straf kan leren met een clicker![]()
Die uitdaging mag jij waarmaken dan..
Hier komt het KUNSTJE he.. Behaal het PH1 certificaat KNPV met je hond..
Met je clicker..
Als je dat gedaan krijgt ben jij voor mij DE MAN hier.. en heb je in alles maar dan ook alles gelijk..
Echt...
En als je honden er te oud voor zijn, dan mag je het ook bewijzen met een nieuwe hoor..
Whatever.. ik wil het wel zien..
Wel een certificaat met lof dan he..

Moet makkelijk kunnen met een clicker..
Zoals je het doet geloven dan..
Ik ben heel benieuwd..
Ennuh.. Als je op keuring gaat zeg het dan ff...
Ik kom dan heel graag kijken!!
Ben gek op keuringen..
Zet m op he... Toi toi toi....
Laatst gewijzigd door Ascha op 24 aug 2005 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Delete MIJ van dit FORUM aub..
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
scooby doo schreef:hond werd maar niet loops vandaar dierenartsbezoekScooby schreef:Is dit ook een typische manier voor mensen met honden voor de africhting?! Je teef een spuit geven om loops te worden?!scooby doo schreef:vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .

Groetjes, Karen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
alsof dat nou ineens typisch zou zijn voor mensen binnen de africhtingScooby schreef:Is dit ook een typische manier voor mensen met honden voor de africhting?! Je teef een spuit geven om loops te worden?!scooby doo schreef:vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik heb in elk geval nog nooit gehoord dat iemand dat laat doen bij zijn/haar teef.yamie schreef:alsof dat nou ineens typisch zou zijn voor mensen binnen de africhtingScooby schreef:Is dit ook een typische manier voor mensen met honden voor de africhting?! Je teef een spuit geven om loops te worden?!scooby doo schreef:vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .
Groetjes, Karen
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
dan ken je nog niet veel uit de wereld die fokken heet, het komt wel meer voor .... ik zeg niet dat het ontzettend veel voorkomt, maar het gebeurt en dus zeker niet alleen bij mensen uit de africhtingScooby schreef:Nou, ik heb in elk geval nog nooit gehoord dat iemand dat laat doen bij zijn/haar teef.yamie schreef:alsof dat nou ineens typisch zou zijn voor mensen binnen de africhtingScooby schreef:Is dit ook een typische manier voor mensen met honden voor de africhting?! Je teef een spuit geven om loops te worden?!scooby doo schreef:vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .
-
- Actief
- Contacteer:
Ik ken het ook niet.. maar ja.. klinkt me het omgedraaide van de after morning pil of zo?Scooby schreef:Nou, ik heb in elk geval nog nooit gehoord dat iemand dat laat doen bij zijn/haar teef.yamie schreef:alsof dat nou ineens typisch zou zijn voor mensen binnen de africhtingScooby schreef:Is dit ook een typische manier voor mensen met honden voor de africhting?! Je teef een spuit geven om loops te worden?!scooby doo schreef:vandaag is de teef waar ik een pup van ga hebben naar de dierenarts geweest om een spuit voor loops te worden , binnen 8dagen zal ze wss loops zijn .
Een get horny quick shotje of zo??
Ach als het te verkrijgen is dan zal het wel werken he..
Zal een dierenarts wel weten..
- starfleet
- Erelid
Heb jij dat al gehaald met je correcties?Ascha schreef: Oke!!
Met je clicker..
Anne (geen flauw idee wat dat certificaat is, maar het zal wel heel belangrijk zijn denk ik, dat moet wel haast)
politiehond 1 certificaat .starfleet schreef:Heb jij dat al gehaald met je correcties?Ascha schreef: Oke!!
Met je clicker..
Anne (geen flauw idee wat dat certificaat is, maar het zal wel heel belangrijk zijn denk ik, dat moet wel haast)
daar moet je al van goede huizen komen om zo een certificaat in de wacht te slepen

-
- Actief
- Contacteer:
Nope.. heb ik ook al ruiterlijk toegegeven..starfleet schreef:Heb jij dat al gehaald met je correcties?Ascha schreef: Oke!!
Met je clicker..
Ik heb nog een boel veel te leren meiske..
Nema problema..
Hij vraagt om een kunstje.. Ik geef het hem..
Zonder straffen alleen met belonen..
Zonder correctie dus.. Alles aan te leren zegt hij..
Nou mooi..
Als dat zo is.. dan kan de hele KNPV én IPO en eigenlijk wel de HELE africhting van deze man leren..
Het zou een keerpunt in de geschiedenis zijn..
Als dat zo is dan wil ik daar graag met mijn neus bovenop zitten en van hem leren hoor..
Graaaag zelfs..
(dat je toch nog tegen me praat.. dacht dat dat afgelopen was.. maar goed je weer te woord te mogen staan..

- starfleet
- Erelid
Ik sta er wat gematigder tegenover. Ik corrigeer ook wel op het veld door bij het volgen de pas af te snijden en om te draaien zodat ze weer op mij moet letten en extra wendingen te maken, door rustig "nee" te zeggen of "foutje". Dus ja dat zijn ook correcties, maar imo heel wat anders dan martelwerktuigen zoals prikbanden, slipkettingen en te gemakkelijk ingezette teletakts.Ascha schreef:
Nope.. heb ik ook al ruiterlijk toegegeven..
Nema problema..
Maar als ik het nu allemaar hoor, wordt in de africhting alleen maar heel positief getrained en aangeleerd en volgt er af en toe een lichte correctie als het op den duur even mis gaat. Met prikbanden die heeeeeelemaaaal geen zeer doen en teletakts die alleen gebruikt worden om enkele zeer felle honden die een waas voor ogen hebben te laten lossen en slipkettingen die alleen maar op de juiste wijze precies getimed en een fractie van een seconde gebruikt worden
Nou dat geloof ik dus niet, uitzonderingen daargelaten.
Anne
-
- Actief
- Contacteer:
Dat is je goeie recht..starfleet schreef:Ik sta er wat gematigder tegenover. Ik corrigeer ook wel op het veld door bij het volgen de pas af te snijden en om te draaien zodat ze weer op mij moet letten en extra wendingen te maken, door rustig "nee" te zeggen of "foutje". Dus ja dat zijn ook correcties, maar imo heel wat anders dan martelwerktuigen zoals prikbanden, slipkettingen en te gemakkelijk ingezette teletakts.Ascha schreef:
Nope.. heb ik ook al ruiterlijk toegegeven..
Nema problema..
Maar als ik het nu allemaar hoor, wordt in de africhting alleen maar heel positief getrained en aangeleerd en volgt er af en toe een lichte correctie als het op den duur even mis gaat. Met prikbanden die heeeeeelemaaaal geen zeer doen en teletakts die alleen gebruikt worden om enkele zeer felle honden die een waas voor ogen hebben te laten lossen en slipkettingen die alleen maar op de juiste wijze precies getimed en een fractie van een seconde gebruikt worden
Nou dat geloof ik dus niet, uitzonderingen daargelaten.
Anne
ik vind prikbanden geen martelwerktuig..
Dus komen we weer erop uit..
Wat is jouw mening en de mijne..
Kan ik ook nooit voor jou geven die mening..
Mijn boefke heeft een prikband om..
Mijn herder helemaal nix..
Denk ervan wat je wil..
Voor mij werkt het prima..
Voor de honden ook..
Voor jou waarschijnlijk niet..
Prima toch..
Wat jij wil doen is mij helemaal prima..
Mooie bochtjes wendinkjes, nee en foei.. helemaal goed..
Doe je best..
En heb lol..
Als ik een hond zie die door de teletact heen breekt..
Tja.. onbegonnen discussie..
Ik moet er ook niet aan denken dat 1 van mijn honden hem omheeft..
Zijn het ook helemaal geen honden voor..
Ik zie wel honden waar het bij kan..
Als laatste redmiddel..
Is bij jou uiteraard niet geoorloofd..
Dat weet ik..
En ik kan het me indenken..
Maar ik heb er geen moeit emee als ik zie hoe het bij ons gebruikt word..
Ik heb veel plezier in mijn sport.. mijn honden ook.. en alle andere honden daar ook..
Wat jij daarvan zegt..
Ik weet het al bijna..
Hier lees ik het.. op het veld is dat weg..
Dan ben ik weer met mijn doggie bezig met wat we het liefst doen..
Zo is dat.. en ik zeg dankie.. Waar is waar..
(uit een boek van Stephen King, moet je eens lezen.. de donkere toren saga.. Heel mooi..