Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Havanezer en overige bichonachtigen.
Moderator: moderatorteam
- Hakuna Matata
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Havanezer en overige bichonachtigen.
Gefeliciteerd met het nest.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Aha, je hebt ook je eigen versnipperaars zie ikesenhazel schreef:
Papierrrrrrrrr
Dat is hier ook favoriet. Plus het stelen van bolletjes breiwol en die helemaal uithalen!
- Marie-Josée
- Erelid
Ja ze zijn echt geweldig. Leuk, lief, vrolijk, ondeugend, koppig somsIkke93 schreef:Aaahh! Wat lief zeg!
Volgens mij zijn havanezers echt geweldig leuke hondjes! Die staat bij mij hoog op het lijstje voor 'later'
Eerst maar eens in het echt ontmoeten tegen die tijd haha!
Ik zou altijd even bij een fokker gaan kijken die meerdere hondjes heeft zodat je karakters kunt vergelijken want er zit uiteraard best veel verschil in.
Destijds was Fientje de enige Hava op het forum en Fientje was zoet. Dat is ze ook echt,ze heeft hier gelogeerd en ze is heeeeeel erg braaf, maar dat kan ik van Sancho niet zeggen.
Niet dat hij vervelend is hoor, maar hij is zo ver**** koppig dat ik er af en toe mijn handen aan vol had. Tegenwoordig niet meer, ik weet dat ik zijn rituelen niet moet proberen te doorbreken want dan wordt het een verloren strijd, ik buig ze enkel voorzichtig om
-
Ikke93
- Zeer actief
Dat het net katten zijn had ik al een beetje in de gaten ja 
Het lijken me kleine hondjes met een groot karakter haha! Een beetje ondeugd hou ik wel van!
Tegen die tijd zou ik zeker op bezoek gaan bij meerdere hondjes inderdaad! Tot die tijd geniet ik nog van jullie verhalen!
En van foto's van Sancho want dat vind ik stiekem toch wel de knapste
Het lijken me kleine hondjes met een groot karakter haha! Een beetje ondeugd hou ik wel van!
Tegen die tijd zou ik zeker op bezoek gaan bij meerdere hondjes inderdaad! Tot die tijd geniet ik nog van jullie verhalen!
En van foto's van Sancho want dat vind ik stiekem toch wel de knapste
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Fientje is nog steeds ontzettend zoet.Marie-Josée schreef:Destijds was Fientje de enige Hava op het forum en Fientje was zoet. Dat is ze ook echt,ze heeft hier gelogeerd en ze is heeeeeel erg braaf, maar dat kan ik van Sancho niet zeggen.
Niet dat hij vervelend is hoor, maar hij is zo ver**** koppig dat ik er af en toe mijn handen aan vol had. Tegenwoordig niet meer, ik weet dat ik zijn rituelen niet moet proberen te doorbreken want dan wordt het een verloren strijd, ik buig ze enkel voorzichtig omHet is net een kat en eigenlijk hou ik daar wel van.
En Polly is een combi, die is ook best zoet maar zit ook vol streken.
Polly gaat gewoon door het kattenluik naar buiten, Fien doet dat nooit. Dat mag niet namelijk.
Polly klimt overal op, Fien niet. Want dat mag niet. Die heeft eenmaal vanaf een stoel één pootje op tafel gezet, toen zei ik "nee" en z eheeft het nooit meer gedaan. Polly staat op tafel als ik me omdraai.
Polly steelt als de raven, Fien dus niet. Want - u raadt het reeds - dat mag niet.
Maar wel lief hoor en braaf en ze loopt nooit weg. Al gaat ze dus wel verder dan haar moeder.
-
Ikke93
- Zeer actief
Ik vind Polly echt geweldig klinken! Een hond met humor, ik hou ervan haha!Marjoleine schreef:Fientje is nog steeds ontzettend zoet.Marie-Josée schreef:Destijds was Fientje de enige Hava op het forum en Fientje was zoet. Dat is ze ook echt,ze heeft hier gelogeerd en ze is heeeeeel erg braaf, maar dat kan ik van Sancho niet zeggen.
Niet dat hij vervelend is hoor, maar hij is zo ver**** koppig dat ik er af en toe mijn handen aan vol had. Tegenwoordig niet meer, ik weet dat ik zijn rituelen niet moet proberen te doorbreken want dan wordt het een verloren strijd, ik buig ze enkel voorzichtig omHet is net een kat en eigenlijk hou ik daar wel van.
En Polly is een combi, die is ook best zoet maar zit ook vol streken.
Polly gaat gewoon door het kattenluik naar buiten, Fien doet dat nooit. Dat mag niet namelijk.
Polly klimt overal op, Fien niet. Want dat mag niet. Die heeft eenmaal vanaf een stoel één pootje op tafel gezet, toen zei ik "nee" en z eheeft het nooit meer gedaan. Polly staat op tafel als ik me omdraai.
Polly steelt als de raven, Fien dus niet. Want - u raadt het reeds - dat mag niet.
Maar wel lief hoor en braaf en ze loopt nooit weg. Al gaat ze dus wel verder dan haar moeder.
Hoevaak zijn jullie bezig met de vachtverzorging? Elke dag kammen neem ik aan? En nu het buiten zo vies weer is, is het dan extra veel werk?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik blijf ze erg leuk vinden, die Hava's. Zowel qua karakter als qua formaat. Lekker handzaam maar toch 'robuust'. Jammer genoeg was voor mij het vachtonderhoud uiteindelijk de deal breaker. Zou ik hier in Nederland aan een Shavanezer kunnen komen, dan wist ik het wel.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, Polly vindt zichzelf ook best geslaagdIkke93 schreef:Ik vind Polly echt geweldig klinken! Een hond met humor, ik hou ervan haha!
Hoevaak zijn jullie bezig met de vachtverzorging? Elke dag kammen neem ik aan? En nu het buiten zo vies weer is, is het dan extra veel werk?
Fien heeft een volwassen vacht. Ik kam haar eens per week, dat kost een uur. Ze heeft geen ideale vacht, maar wel vrij makkelijk.
Polly zit nog in de vachtwissel, die kam ik elke dag even door. Ze heeft op zich een veel betere en makkelijker vacht dan Fien, als die klaar is denk ik dat het niet snel klit.
Ik doe ze wel elke dag opnieuw hun staartjes in. Vooral bij Polly, Jet trekt die knipjes er nog wel eens uit
-
Ikke93
- Zeer actief
wow serieus eens per week maar? Dat had ik niet verwacht! Ik dacht minstens 1 x per 2 dagen!
Tamara wat is een 'shavanezer'?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Een 'kortharige' HavaIkke93 schreef:
http://www.havaneseofdelmirva.com/Shavanese.html
http://www.dogbreedinfo.com/havanesephotos7.htm
http://shavanese.blogspot.nl/2008/10/sh ... phics.html
-
Ikke93
- Zeer actief
Jeetje die zien er meteen heel anders uit zeg!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is een foutje en ongewenst. Ze hebben ook rui, wat de gewone Hava-vacht niet heeft.Ikke93 schreef:Jeetje die zien er meteen heel anders uit zeg!
Die verhaart ook wel, maar dat kam je eruit, net als bij ons mensen. De baardloze honden hebben echt een ruiperiode.
Bij een volwassen vacht hoef je, mits je goed kamt, niet heel veel te doen, hoewel het wel scheelt per vacht, hoor.
Fien heeft nu een makkelijke vacht, maar ik heb haar pootjes wel korter. Voornamelijk omdat ze zo'n vieslel is en het niet prettig vindt als ik er weer klonten troep uit moet kammen.
Polly is veel makkelijker met kammen.
- Marie-Josée
- Erelid
Ik zou ook liever een Shavanese hebben hoor, alhoewel Sancho een heel makkelijke vacht heeft. Maar hij heeft een hekel aan kammen en als er klitten in komen ( wat gelukkig niet meer vaak gebeurt) dan is kammen pijnlijk.
Bovendien wordt er wel gezegd dat ze niet ruien maar ik vindt van Sancho de hele dag overal haar. Van die heel fijne kriebelhaartjes.
Ze hebben een overvloedige vacht en die moet toch vernieuwd worden. Bovendien heb ik toch het idee dat in voor-en najaar er een soort van rui is, dan komt er meer haar los en dan klit hij ook eerder.
En de hoeveelheid vuil die hij mee naar binnen neemt is aanzienlijk. Zeker met dit weer. Nu maken wij wel elke dag, ongeacht het weer, een lange boswandeling. Ik ken iemand die er echt bijna nooit mee gaat wandelen en die herkent mijn "probleem"dus ook niet
Dan heb je al geen distels en braamtakken te verwijderen en de dikke laag modder tot halverwege de rug mis je dan ook
Bovendien wordt er wel gezegd dat ze niet ruien maar ik vindt van Sancho de hele dag overal haar. Van die heel fijne kriebelhaartjes.
Ze hebben een overvloedige vacht en die moet toch vernieuwd worden. Bovendien heb ik toch het idee dat in voor-en najaar er een soort van rui is, dan komt er meer haar los en dan klit hij ook eerder.
En de hoeveelheid vuil die hij mee naar binnen neemt is aanzienlijk. Zeker met dit weer. Nu maken wij wel elke dag, ongeacht het weer, een lange boswandeling. Ik ken iemand die er echt bijna nooit mee gaat wandelen en die herkent mijn "probleem"dus ook niet
Dan heb je al geen distels en braamtakken te verwijderen en de dikke laag modder tot halverwege de rug mis je dan ook
-
Dreesje
- Actief
Wij gaan ook bijna dagelijks naar het bos en hoe langer de vacht wordt (Zoey is nu zeven maanden) hoe meer takjes er in blijven hangen. Ik merk dat ze dat irritant vindt. Soms krijg je de takjes en distels er bijna niet uit. En inderdaad blijft er ook veel modder in hangen. Nu vind ik dat kinderen en honden lekker vies mogen worden, dus ik heb bij de buik en pootjes het haar wat korter geknipt. De modder laat ik opdrogen en dat valt dan vanzelf uit de vacht. Keertje extra stofzuigen.
Zoey lijkt tot nu toe echt helemaal geen haar te verliezen, erg fijn! Wel moet ik om de dag even borstelen, anders krijgt ze klitten. Ze heeft er nu twee en die krijg ik niet meer weg. Als het haar me te lang wordt laat ik het in puppylook knippen. Lijkt me praktisch. Scheren kan ik niet over mijn hart verkrijgen, het is zo'n prachtig hondje[SMILING FACE WITH HEART-SHAPED EYES]
Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk
Zoey lijkt tot nu toe echt helemaal geen haar te verliezen, erg fijn! Wel moet ik om de dag even borstelen, anders krijgt ze klitten. Ze heeft er nu twee en die krijg ik niet meer weg. Als het haar me te lang wordt laat ik het in puppylook knippen. Lijkt me praktisch. Scheren kan ik niet over mijn hart verkrijgen, het is zo'n prachtig hondje[SMILING FACE WITH HEART-SHAPED EYES]
Havanezertje Zoey 

-
carina58
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
Vind ze ook heel erg leuk. Maar man wil geen klein hondje. Hoop als we ouder zijn en onze Max er niet meer is. (Brr. hopelijk duurt dat nog heel lang) toch een Havanezer nemen.
Want training, uitlaten, kammen e.d. Doe ik toch het meeste.
Op het hondenrassen.nl staat dat ze veel en vaak blaffen. Dat je er al gelijk aan moet beginnen om dit in te dammen.
Is dat zo?
En zo ja. Hoe doe je dat dan?
Want training, uitlaten, kammen e.d. Doe ik toch het meeste.
Op het hondenrassen.nl staat dat ze veel en vaak blaffen. Dat je er al gelijk aan moet beginnen om dit in te dammen.
Is dat zo?
En zo ja. Hoe doe je dat dan?
- Marie-Josée
- Erelid
Ze zijn wel klein maar niet kwetsbaar en vooral de reuen zijn heel stoer hoor.
Sancho blaft nooit op straat of tijdens een wandeling. Echt nooit. Maar in huis wel, bv als de bel gaat of er iemand met een hond langs komt. Of als hij een kat in de tuin ziet. Vaak kort maar hevig. Afleiden werkt het beste.
Sancho blaft nooit op straat of tijdens een wandeling. Echt nooit. Maar in huis wel, bv als de bel gaat of er iemand met een hond langs komt. Of als hij een kat in de tuin ziet. Vaak kort maar hevig. Afleiden werkt het beste.
- Hakuna Matata
- Zeer actief
Het lijkt alsof ze hoger op de poten staan dan de bearded versie.Tamara/Bayko schreef:Een 'kortharige' HavaIkke93 schreef:
Tamara wat is een 'shavanezer'?![]()
http://www.havaneseofdelmirva.com/Shavanese.html
http://www.dogbreedinfo.com/havanesephotos7.htm
http://shavanese.blogspot.nl/2008/10/sh ... phics.html
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee hoor, als je een hava in het water gooit blijkt dat onzin te zijnHakuna Matata schreef:Het lijkt alsof ze hoger op de poten staan dan de bearded versie.
Fien in de wind

- Hakuna Matata
- Zeer actief
Staan ze hoog of laag op de poten?Marjoleine schreef:Nee hoor, als je een hava in het water gooit blijkt dat onzin te zijnHakuna Matata schreef:Het lijkt alsof ze hoger op de poten staan dan de bearded versie.
Fien in de wind
Op die foto lijkt ze juist hoog op de poten, maar op een andere foto lijkt het alsof dat soort hondjes opeens laag op de poten staan?
- Marie-Josée
- Erelid
Ze staan laag op de pootjes maar niet zo laag als de vacht doet vermoeden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Havanezers zijn niet extreem kortbenig.Marie-Josée schreef:Ze staan laag op de pootjes maar niet zo laag als de vacht doet vermoeden.
Waar je naar moet kijken is of de elleboog binnen het lichaam valt of netjes bij de rand van het lichaam.
Op de foto van Fien zie je dat de elleboog bij de rand van het lichaam is.
Bij bv een teckel is dat wel anders, kijk maar. Een teckel is een kortbeen, een hava is laaggesteld maar geen kortbeen.

- Marie-Josée
- Erelid
Ik zeg ook niet dat ze extreem laagbenig zijn. Maar ze staan wel laag op de pootjes 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg niet dat jij dat zegtMarie-Josée schreef:Ik zeg ook niet dat ze extreem laagbenig zijn. Maar ze staan wel laag op de pootjes
Ik leg de verschillen uit voor Hakuna Matata
- Marie-Josée
- Erelid
[
Marjoleine schreef:Ik zeg niet dat jij dat zegtMarie-Josée schreef:Ik zeg ook niet dat ze extreem laagbenig zijn. Maar ze staan wel laag op de pootjes
Ik leg de verschillen uit voor Hakuna Matata
- Marie-Josée
- Erelid
Vandaag wezen puppysnuiven bij de kindjes van Thailor en Sancho
En over een aantal weken weer bij de puppy's van Bibi en Sancho 
-
Dreesje
- Actief
-
Dreesje
- Actief
Dat was voor het trimmen, dit na. We lopen dagelijks een eind in het bos en Zoey kon geen twee stappen meer zetten zonder dat ze last van takjes in haar vacht. Het was even slikken, maar na een week zijn we er helemaal aan gewend. En Zoey vindt het heerlijk!

Laatst gewijzigd door Dreesje op 20 feb 2016 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Havanezertje Zoey 

-
Dreesje
- Actief
Het gaat super met Zoey, ze is nu acht maanden en iedereen vindt haar lief en wil met haar knuffelen. Zelf wil ze het liefst de hele dag spelen, dus ze begroet iedereen hoopvol met haar dekentje in haar bek. Dat kan bijna niemand weerstaan.
Havanezertje Zoey 

-
Dreesje
- Actief
Ooh, wat leuk. Puppies!
Havanezertje Zoey 

- Xtine
- Zeer actief
Trots op mijn Aramisz.
Vandaag in Gent op Flanders Dogshow 1 Uitmuntend, CAC, CACIB en BOB (Beste van het ras)
en dit maakt hem vandaag dan ook "Belgisch Kampioen"
En zoals altijd stond ik weer helemaal NIET te lachen op de foto.

Vandaag in Gent op Flanders Dogshow 1 Uitmuntend, CAC, CACIB en BOB (Beste van het ras)
en dit maakt hem vandaag dan ook "Belgisch Kampioen"
En zoals altijd stond ik weer helemaal NIET te lachen op de foto.

Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.

[/IMG]