Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto Bespreek Topic!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Foto Bespreek Topic!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

eigenlijk zijn we hier altijd laat, nu gaat het pas echt los, dus je kunt je hart ophalen als je wilt.. wat ik zelf met Macro heb is dat ik helemaal tot rust kom, je moet soms heel wat geduld hebben en goed kijken en de hele wereld verdwijnt even :wink:
dank je wel allebei
S@ndr@
Zeer actief

ze doen het met paarden dus kan ook wel met mijn pony hondje :wink: black foto/ nou ja portretje dan in de deuropening
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Heel erg prachtig S@ndr@. De details in de spin, niet normaal!
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

S@ndr@ schreef:ze doen het met paarden dus kan ook wel met mijn pony hondje :wink: black foto/ nou ja portretje dan in de deuropening
Afbeelding
Ik vind de foto erg mooi! Maar misschien die grijze vlek achter haar hoofd nog even zwart poetsen? Hij valt opzich niet op, de eerste keer zag ik het niet eens, maar nu ik het eenmaal zie kan ik het niet meer onzien zeg maar :P
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zag die vlek eerst ook niet. Maar nu wel.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
S@ndr@
Zeer actief

Dank je wel :wink: daar leer ik weer van,... het was een expirimentje ik zal er de volgende keer met een loep naar kijken :F: het origineel ligt alweer in de prullenbak ... t is niet waar in naar op zoek was, dus ik moet de techniek nog wat aan passen .. dof is ook niet helemaal goed, ) en nog wat dingetjes,
mijke
Zeer actief

Haha, nu het overdag is zie ik de vlek niet meer :P Je zult de foto overdag bewerkt hebben denk ik? Dat je het gewoon niet zag. Maar verder vind ik hem erg mooi hoor, ik weet niet waar die vlek vandaan komt maar dat valt vast wel weg te poetsen nog!
S@ndr@
Zeer actief

ik bewerk ze altijd overdag, er is ook nog verschil tussen de mac en de windows pjoeter en eigenlijk moet ik ze dan op 2 pjoeters openen.. als het niet voor een shoot is doe ik dat niet hoor :wink: ik ben een klein beetje lui dan.. ik wil er nu 1 gaan maken met beiden en dan complete lichaam en als die mooi is gaat is op aluminium of zo
mijke
Zeer actief

Haha nee snap ik, als je het echt goed wilt doen moet je ook allerlei toeren gaan uithalen met beeldschermen kalibreren en weetikveel. Mijn beeldscherm is geloof ik vrij flets, op mijn telefoon zijn foto's altijd veel mooier. Dus wie weet zijn mijn fotobewerkingen voor andere mensen wel veel te veel over de top, of te donker of wat dan ook. Nouja, als ik dáár ook nog allemaal rekening mee moet gaan houden...! Maargoed ik doe het dan ook alleen voor de hobby.
S@ndr@
Zeer actief

mijn beeldschermen zijn beiden gekalibreerd hoor, de Mac was bijna helemaal goed van de fabriek uit, kleine tweek nodig, maar de laptop was gewoon domweg blauw qua beeld... dat scheelde heel veel qua kleur.. maar de beeldscherm van de Mac is vele malen beter qua kwaliteit, maar ik zit gewoon graag in de huiskamer met de laptop :wink:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Heb ik ook Sandra! Mijn beeldscherm staat boven, maar laptop op de bank zit zo lekker. Beide gekalibreerd, maar die laptop zou eigenlijk elke keer opnieuw moeten, omdat dat steeds wisselt qua licht en stand. Telefoons staan altijd heel fel ingesteld qua kleuren dus daar kijk ik niet naar. Ja, soms of het er op telefoon ook een beetje uitziet, omdat veel mensen op telefoon kijken. :LOL: De vlek zie ik ook op laptop, ik doe met blackfoto's altijd in PS een laag extra waar ik de belichting weer flink omhoog gooi, dan zie je de delen die niet echt zwart zijn en kan je die nog 'burnen'. Ik ben heel benieuwd naar je volgende poging, deze had ik niet eens weggegooid! ;) Laat je het zien als je er 1 hebt afgedrukt? Ben erg benieuwd naar het effect dan! Ik ga binnenkort studiofoto's met zwarte achtergrond achter glas afdrukken, daar ben ik ook benieuwd naar.

De spin is prachtig, maar ik heb snel doorgescrold, vind dat echt vreselijk :LOL:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

Mooie foto's TessaThomas!!

Ik ga binnenkort weer ergens een cursus/workshop doen, afgelopen jaar weinig gefotografeerd en ben het gevoel een beetje kwijt. Voorheen zag ik in alles een mooie foto maar nu niet meer. Hoop met zo'n dagje het gevoel weer aan te wakkeren, want ik blijf fotografie geweldig vinden en geniet erg van mooie foto's (van mezelf maar ook zeker van anderen)!
S@ndr@
Zeer actief

hele mooi plaatjes en ja dat hoofd je zou er toch zo een zoen op plakken

@ Bink, ik ga in september ook een workshop doen, ik kan mijn draai ook niet meer vinden, op de een of andere manier is alles stom en lukt het even niet zo of zo... Ik hoop dat je een leuke vind en de draad weer op pakt,.... zelf zoek ik nog een leuke voor portret fotografie, iemand suggesties waar ik kijken moet dan
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Even voor de zekerheid: dit deel van het forum is openbaar toch?
S@ndr@
Zeer actief

volgens mij wel ja
Bink2009
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bink2009 »

S@ndr@ schreef:hele mooi plaatjes en ja dat hoofd je zou er toch zo een zoen op plakken

@ Bink, ik ga in september ook een workshop doen, ik kan mijn draai ook niet meer vinden, op de een of andere manier is alles stom en lukt het even niet zo of zo... Ik hoop dat je een leuke vind en de draad weer op pakt,.... zelf zoek ik nog een leuke voor portret fotografie, iemand suggesties waar ik kijken moet dan
Haha dat alles stom vinden herken ik heel goed, puur omdat ik even het creatieve in mij mis op dit moment.

Ik heb er twee op het oog waar ik een workshop wil doen, met de een heb ik al een goede ervaring van jaren geleden, de ander nog niet. Bij laatstgenoemde heb ik een online Lightroom cursus gekocht met goede begeleiding, dit bevalt super dus ik denk dat ik daar nu ook een fotografiecursus ga doen.

Zij geven ook portretfotografie cursus, volgens mij mag ik hier geen reclame maken, dus als je het wil weten stuur ik wel een PB met de website :D
Johnny Jones
Zeer actief

Ik ben in het stadium dat ik nog maar net aan het experimenteren ben om mijn camera van de automaat te halen.
Het moest voor deze foto allemaal snelsnel, want een puppy wil natuurlijk niet rustig op de picknicktafel blijven zitten. De pootjes stonden er helaas niet helemaal op. Maar met een beetje bijsnijden vond ik hem toch leuk geworden. Beter dan de paar foto's waar wel de pootjes helemaal op stonden!
AfbeeldingDSC_0106
marrieeeb
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Prachtige blik heb je vastgelegd!
S@ndr@
Zeer actief

prachtig Beertje, ik zou dan graag iets meer ruimte aan de bovenkant waarderen, t is nu wat krapjes, zeg maar, wel een hele leuke opname
Johnny Jones
Zeer actief

De ruimte boven vind ik ook te krap.
Deze is wat dat betreft beter, maar hier kijkt Koda meer omhoog waardoor de vorige foto mij meer aanspreekt.
AfbeeldingDSC_0107 (3)
S@ndr@
Zeer actief

klopt.. die andere staat je kadootje er mooier op :I:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik ben toch zo ongelooflijk blij met m'n nieuwe body! Ik kan een beetje normaal focussen ipv gokken
Afbeelding
DSC_2360 by Elco Frits, on Flickr

Door het kantelbare scherm kan ik ook Elco er weer leuk op krijgen zonder dat hij enorm gaat lopen stressen
Afbeelding
DSC_2583 by Elco Frits, on Flickr

En ook met deze foto ben ik (ondanks de niet zo nette uitsnede) gewoon heel erg blij
Afbeelding
DSC_2595 by Elco Frits, on Flickr
Johnny Jones
Zeer actief

Hellup!

Ik heb een nieuwe lens, een Nikon 35mm f/1.8G. Net ben ik hem een beetje uit gaan proberen, maar het valt me op dat de foto's die ik er mee maak erg blauw zijn.
Voor het vergelijk heb ik twee foto's onder elkaar gezet.
Sorry voor de kwaliteit, snel ge-upload met mijn album

Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

De bovenste vind ik iets te roze... Ligt aan je witbalans
Johnny Jones
Zeer actief

Vind jij de onderste beter van kleur? Ik heb tussentijds niet aan de witbalans gezeten. Die staat op automatisch.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Nee, ik vind ze allebei niet kloppen. Ik pas zelf vaak achteraf de witbalans nog aan omdat de automatische er naar mijn idee vaak toch wat naast zit, maar niet consequent te roze, te groen, te geel of te blauw. Ik bekijk dat dus per foto
Johnny Jones
Zeer actief

Oeps... toch maar even gecontroleerd en de witbalans stond inderdaad niet meer op auto maar op zonnig.. :scratch: Morgen opnieuw proberen.
Voor nabewerken heb ik een supersimpel programmaatje wat ik alleen gebruik om de foto een beetje recht te zetten, uit te snijden en evt wat lichter of donkerder te maken.
S@ndr@
Zeer actief

wat voor programma gebruik je dan want feitelijk is witbalans corrigeren zo ongeveer de basis van alle programma`s en ik heb mijn camera ook meestal op zon staan, :lol1: in plaats van op auto.... tenzij het heel bewolkt is
Chihuahua-paws
Zeer actief

Ik verander ook nooit iets aan de witbalans in een programma. Zet foto's nu direct op mijn mobiel en bewerk ze met een app. Enkel contrast. Evt iets verscherpen en that's it. Soms wat bijsnijden.

Chihuahua-paws
Zeer actief

Dex tijdens het wandelenAfbeelding

Poseren in de tuin

Afbeelding

En toen hij het Tuigje net had. Gewoon in huis.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”