Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pak-de-bal schreef:en als je hond nog zó ziek is, dan blijft hij zèlf wel liggen, daar ben ik van overtuigd.
Een hond met een gebroken poot is niet ziek, die heeft een gebroken poot. En daar gaat hij echt wel mee lopen als je hem dat niet belet.
oké , maar dan met "loop-gips" , ik heb dat wel eens gezien op Animal Planet
( maar niet gelijk na de eerste dagen van herstel, toen verbleef hij daar in de ziekenboeg)
Mijn oudste dober heeft een gebroken teen gehad, NOOIT iets gemerkt tot ik afgelopen jaar foto's heb laten maken van al zijn poten ivm met zijn hernia....
Met als gevolg verkeerd aan elkaar gegroeid en een zooitje van pezen etc. NOOIT mankgelopen aan die poot...
Pak-de-bal schreef:en als je hond nog zó ziek is, dan blijft hij zèlf wel liggen, daar ben ik van overtuigd.
mag je mijn hond met zn nekhernia dat even uitleggen dat jij zo'n hond hebt wil nog niet zeggen dat andere honden dat ook hebben GELUKKIG NIET!
wat doe je dan de hele dag met hem?
Toch niet laten werken?
nee dat mag niet meer helaas... maar dan moet ik hem ook aangelijnd uitlaten, want als hij de kans krijgt staat hij op het veld en bijt rustig in op de pakwerker... ook al zou dit een dwars-leasy (of hoe je dat ook schrijft) tot gevolg hebben...
Wat hij doet, niks, hij kan eigenlijk helemaal niets meer... alleen nog maar loslopen
Een hond met een gebroken poot is niet ziek, die heeft een gebroken poot. En daar gaat hij echt wel mee lopen als je hem dat niet belet.
( maar niet gelijk na de eerste dagen van herstel, toen verbleef hij daar in de ziekenboeg)
hier toch echt een teef gehad met een gebroken achter poot die 2 dagen na de operatie al weer dacht op de bank te kunnen springen, in het park achter van alles aan te kunnen rennen etc....zij had (GELUKKIG) geen gips maar pennen, want mijn DA was niet overtuigd van de werking vna gips op het moment dat je de poot zwaar gaat belasten na het helen zoals bij pakwerk/KNPV/IPO training het geval is, daarom heeft hij voor een pen constructie gekozen
zij is alleen de dag van de operatie ook al weer mee naar huis gegaan, dus niets eerst daar herstellen, heb dat nog nooit meegemaakt bij een DA en wil mn dieren er ook niet al te lang achter laten, thuis gaat gewoon beter....
malinois schreef:je kunt Lijfje met alle respect toch niet vergelijken met een mechelaar uit werklijnen
Overigens zijn ze hier nooit 3 x zo gek als ze eruit mogen
[
Met alle respect je kunt een mechelaar ook niet met een fila vergelijken wat ook werkhondn bij uitstek kunnen zijn .
Orson was een super drukke pup maar is ook groot geworden in een roedel zonder bench.
Wel denk ik weleens dat juist een groot roedel ook prikkels met zich mee brengt ,maar goed wij hadden toen Tash en Kees (een dwergkeesje van 16)en Benji een bastaardje van 10 dus met de prikkels viel het wel mee.
Mijn oudste dober heeft een gebroken teen gehad, NOOIT iets gemerkt tot ik afgelopen jaar foto's heb laten maken van al zijn poten ivm met zijn hernia....
Met als gevolg verkeerd aan elkaar gegroeid en een zooitje van pezen etc. NOOIT mankgelopen aan die poot...
Ik ken een eupagnol francais die ook een gebroken teen had wat pas veel later werd opgemerkt dat komt dus vaker voor bj honden en is niet inherent aan een ras of werkhond
Hutsje schreef:dat geloof ik zeer zeker. lijf heeft een schouderblessure en moet rust. ik ben met haar bij daan kranendonk in putten geweest en hij raadde de bench zelfs af, omdat ze als ze eruit mogen 3 keer zo gek zijn.
je kunt Lijfje met alle respect toch niet vergelijken met een mechelaar uit werklijnen
verder hier dus 3 jonge honden, die zijn vrij druk, maar ze pakken hun rust echt wel, daar hoef ik me meestal niet mee te bemoeien. als het me echt te gek wordt krijgen ze iets te kluiven en dan is het ook klaar.
in de natuur bepalen ze dat ook helemaal zelf, waarom kunnen ze dat nu dan niet?
omdat ze hier dus letterlijk omvallen als pup, inmiddels 3 x gezegd maar schijnbaar dringt het niet door
ze nemen hun rust dus niet... als ik nu met mijn mechelaar balletje ga gooien gaat hij ook door tot hij erbij neervalt overigens...
Daar moet ik hem ook mee afremmen...
ik vergelijk helemaal niets. ik reageer gewoon op de post van jaap met alle respect .
Hutsje schreef:
Jaap* schreef:Maar, en ik kan niet genoeg benadrukken dat ik geen ongefundeerde kritiek wil uiten, zou het niet zo kunnen zijn dat het één met het ander te maken heeft? Dat een hond die vrij veel "opgesloten" zit vanzelfsprekend veel energie heeft? Dat rustplicht een soort kip en ei verhaal is?
Ik wil maar zeggen, ook (en misschien wel met name) onder jachthonden komt bovenmatige energiekheid voor maar daar ken ik geen voorbeelden van de noodzaak tot rustplicht.
dat geloof ik zeer zeker. lijf heeft een schouderblessure en moet rust. ik ben met haar bij daan kranendonk in putten geweest en hij raadde de bench zelfs af, omdat ze als ze eruit mogen 3 keer zo gek zijn.
verder hier dus 3 jonge honden, die zijn vrij druk, maar ze pakken hun rust echt wel, daar hoef ik me meestal niet mee te bemoeien. als het me echt te gek wordt krijgen ze iets te kluiven en dan is het ook klaar.
in de natuur bepalen ze dat ook helemaal zelf, waarom kunnen ze dat nu dan niet?
verder stel ik gewoon een voorbeeld. jouw waarheid is niet DE waarheid, en die van mij ook niet. jij hebt je eigen ervaring en anderen hebben die ook. met alle respect. dat kun je dus 100 keer schrijven maar daar verandert niets aan. met alle respect......
Jaap* schreef:Een hond met een gebroken poot is niet ziek, die heeft een gebroken poot. En daar gaat hij echt wel mee lopen als je hem dat niet belet.
Ik ken een eupagnol francais die ook een gebroken teen had wat pas veel later werd opgemerkt dat komt dus vaker voor bj honden en is niet inherent aan een ras of werkhond
hier ook, kiefer heeft een gebroken teen gehad. wel op tijd opgemerkt, niets aan gedaan, vanzelf weer goed gekomen.
tineke schreef:
En aan wat ze hebben mijn normaal overal doorheen lopende hond bleef met zijn dubbele longontsteking toch echt liggen
Ja, en wat moet ik daarop zeggen?
"Oh nou dan heb ik me vergist hoor. DAn zal er wel geen een hond zijn die dat doet!".
Niet alle honden zijn hetzelfde. Wat jouw hond doet, hoeft een andere hond niet persé ook te doen he.
Ik zie veel mensen op dit forum voor een ander spreken en oordelen. Ze kennen hun hond en dan menen ze gelijk alle honden te kennen, te concluderen op de manier waarop ze anderemans werkwijze veroordelen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones schreef:[Niet alle honden zijn hetzelfde. Wat jouw hond doet, hoeft een andere hond niet persé ook te doen he.
Ik zie veel mensen op dit forum voor een ander spreken en oordelen. Ze kennen hun hond en dan menen ze gelijk alle honden te kennen, te concluderen op de manier waarop ze anderemans werkwijze veroordelen.
In tegenstellig tot jou praat,en oordeel ik niet, ik over mijn eigen hond ,het oordelen over wat honden met een vergelijkbare aandoening hebben laat ik aan jou over
tineke schreef:
In tegenstellig tot jou praat,en oordeel ik niet, ik over mijn eigen hond ,het oordelen over wat honden met een vergelijkbare aandoening hebben laat ik aan jou over
Ja maar omdat jouw hond zo is, wil niet zeggen dat alle honden zo zijn. Je kunt alleen over jouw eigen hond praten. Maar niet zeggen dat alle honden zo zijn. Eigenlijk was jouw opmerking totaal nietszeggend. Je had beter kunnen zeggen dat jouw hond "gelukkig" zijn grens WEL kende. Maar je bracht het als argument om mijn ongelijk te bewijzen. Alsof dat op basis van alleen jouw hond mogelijk is!
tineke schreef:
Ik praat heel erg in het algemeen. Doe ik de hele tijd al. Ik heb het niet specifiek over iemands bepaalde hond. Dat zegt ook niets in deze discussie.
tineke schreef:
Oh en ik maar denken dat jij het patent op domme opmerkingen had
Ik ben blij dat jij degene bent die dat zegt met je beperkte verstand.
En nu weer on topic?
Laatst gewijzigd door iones op 27 feb 2008 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
tineke schreef:
Ja maar omdat jouw hond zo is, wil niet zeggen dat alle honden zo zijn. Je kunt alleen over jouw eigen hond praten. Maar niet zeggen dat alle honden zo zijn. Eigenlijk was jouw opmerking totaal nietszeggend. Je had beter kunnen zeggen dat jouw hond "gelukkig" zijn grens WEL kende. Maar je bracht het als argument om mijn ongelijk te bewijzen. Alsof dat op basis van alleen jouw hond mogelijk is! ?
nee en daarom praat ik alleen over de ervaring over mijn EIGEN hond en zeg ik nergens dat alle honden zou zijn.
Dat jij dat opvat als argument om jou ongelijk te bewijzen zegt iets over jou angst om ongelijk te krijgen meer niet
Jaap* schreef:Een hond met een gebroken poot is niet ziek, die heeft een gebroken poot. En daar gaat hij echt wel mee lopen als je hem dat niet belet.
dat zeg ik ook niet, ik reageerde op PdB die zei dat een hond echt wel blijft liggen als hij iets gebroken heeft... niet dus...
malinois schreef:je kunt Lijfje met alle respect toch niet vergelijken met een mechelaar uit werklijnen
[
Met alle respect je kunt een mechelaar ook niet met een fila vergelijken wat ook werkhondn bij uitstek kunnen zijn .
kun je ook niet, maar is toch ook een heel ander type hond en ook op een hele andere manier gefokt qua karakter etc.
Je kan een dober nog niet eens vergelijken met een mechelaar
Hutsje schreef:dat geloof ik zeer zeker. lijf heeft een schouderblessure en moet rust. ik ben met haar bij daan kranendonk in putten geweest en hij raadde de bench zelfs af, omdat ze als ze eruit mogen 3 keer zo gek zijn.
je kunt Lijfje met alle respect toch niet vergelijken met een mechelaar uit werklijnen
omdat ze hier dus letterlijk omvallen als pup, inmiddels 3 x gezegd maar schijnbaar dringt het niet door
ze nemen hun rust dus niet... als ik nu met mijn mechelaar balletje ga gooien gaat hij ook door tot hij erbij neervalt overigens...
Daar moet ik hem ook mee afremmen...
ik vergelijk helemaal niets. ik reageer gewoon op de post van jaap met alle respect .
Hutsje schreef:
Jaap* schreef:Maar, en ik kan niet genoeg benadrukken dat ik geen ongefundeerde kritiek wil uiten, zou het niet zo kunnen zijn dat het één met het ander te maken heeft? Dat een hond die vrij veel "opgesloten" zit vanzelfsprekend veel energie heeft? Dat rustplicht een soort kip en ei verhaal is?
Ik wil maar zeggen, ook (en misschien wel met name) onder jachthonden komt bovenmatige energiekheid voor maar daar ken ik geen voorbeelden van de noodzaak tot rustplicht.
dat geloof ik zeer zeker. lijf heeft een schouderblessure en moet rust. ik ben met haar bij daan kranendonk in putten geweest en hij raadde de bench zelfs af, omdat ze als ze eruit mogen 3 keer zo gek zijn.
verder stel ik gewoon een voorbeeld. jouw waarheid is niet DE waarheid, en die van mij ook niet. jij hebt je eigen ervaring en anderen hebben die ook. met alle respect. dat kun je dus 100 keer schrijven maar daar verandert niets aan. met alle respect......
precies... maar schijnbaar heeft de ene hond genoeg aan een kluifje om rustig te blijven en de ander moet je daarvoor verplichte rust geven.
En ik blijf erbij dat je bepaalde rassen en zelfs dan nog de individuele honden niet kunt vergelijken... ik kan mijn jongste dober totaal niet vergelijken met mijn oudste bijvoorbeeld...
Pak-de-bal schreef:
hier ook, kiefer heeft een gebroken teen gehad. wel op tijd opgemerkt, niets aan gedaan, vanzelf weer goed gekomen.
hier niet goed gekomen dus, maar nu kan er niets meer aan gedaan worden (ook bij kranendonk geweest)... had ie maar wat laten merken, was er wellicht op dat moment nog wat mogelijk geweest
[
kun je ook niet, maar is toch ook een heel ander type hond en ook op een hele andere manier gefokt qua karakter etc.
Ze zijn ook onvergelijkbaar mijn punt was meer dat niet iedere drukke pup per definitie in een bench moet
[
Ze zijn ook onvergelijkbaar mijn punt was meer dat niet iedere drukke pup per definitie in een bench moet
dat zeg ik ook niet, ik doe het hier wel, tenminste voor wat betreft het eten ... en ik heb nu 3 mechelaars en alle 3 vielen letterlijk om, gingen dus niet uit zichzelf rusten als pup... rust voor de anderen en rust voor hemzelf... Als ze gewoon in de kamer gaan slapen (als ik erbij ben) mogen ze lekker blijven liggen, maar dat heb ik dus nog bij geen enkele mechelaar gehad. Doppie ging zelf al in de bench liggen maar die lag ook al bij de fokker in een grote binnenkennel en daar stond een open varikennel waar hij zich in kon terugtrekken... dat deed hij dus hier ook.
Ik ben misschien blond, maar dom ben ik toch niet.
waar gaat dit over........een ieder moet voorzich zelf weten of hij/zij de bench gebruikt.
Ikzelf ben sinds mijn reis naar Costa Rica kritischer gaan kijken naar dieren in een kooi. Hoeveel mensen hebben een konijn,cavia,vogels en papagaaien e.d. in een kooi. Mij hoor je daar niet over klagen. Als iemand dat wil prima, maar ik doe het niet meer. En dan gaan we lopen bekvechten over een bench. Ook ik gebruik de bench, niet vaak misschien 4 keer per jaar. En omdat Joy het als pup heeft aangeleerd vind ze dat prima.
De Bench wordt bij ons gebruikt om medische reden. Ik denk als je een hond de bench aanleerd, dat dit helemaal niet verkeerd is. Als het maar geen hele dagen zijn en de bench niet als straf gebruikt wordt.
De mensen blijven een bench gebruiken, dus laten we dan goed advies geven over het gebruik van de bench. Ik denk dat je daar meer mee bereikt dan zeggen dat de bench fout is .