Maar er zijn toch ook verschillen in individuele honden? De ene hond is de andere niet, ongeacht of ze van hetzelfde ras zijn of niet.malinois schreef:ja maar... ja maar... ja maar.... :N: maar er zijn toch verschillen in rassen? zeker in karakter... daarom heb je toch al die rassen? Ik ga ook niet zeggen dat mijn teef jaagt als de eerste de beste jachthond? dat is toch appels met peren vergelijken?Hutsje schreef:zodra jij een bullmastiffpup of bassethoundpup hebt opgevoed mag je daar ook over meepraten. want ja, die hebben ook pootjes en die springen ook op banken en stoelen (en hier ook nog hooi en strobalen). dus hou je eigen zelfingenomen snavel maar dicht ja?MARC_S schreef:Ik weet dat ik niet op je zou reageren Jessica, maar hallooo he. Gaan we nu bassets en bullmastifs vergelijken met werkhonden? Neem zelf even een mecheltje of bordercollietje of zelfs een korthals en als je dan toevallig net een pupje treft met die eigenschappen praten we verder ok?
Doodmoe wordt ik hier van. Alsof een basset over bank springt met 8 weken. Of een bullmastif. Wedden dat je ging gillen als Kiefer deed wat Eva deed. Je zou een hartverzakking krijgen als je bassetpup f Kiefer met 8 weken bijna 1,5 meter door de lucht vliegt en tegen de grond klapt waarna we dat gewoon nog 10 keer gaan doen. Die leg je niet in haar mandje want dat werkt niet. Je kan ook weglopen of de pup in het rennetje doen maar dat vond ze hier niet tof en ze ging gillen. Dus in de bench, even ernaast zitten en diepe slaap. Voor mij prima en mensen die dat niet ok vinden ook prima.
Maar de oplossingen die hier aangedragen worden of zelfs de suggestie dat dat vanzelf stopt zijn dus gewoon belachelijk. Sorry.
Dus snaveltjes toe aub.
en verder, dit is nu al de 2e keer dat je toch weer op mij reageert. het lukt je toch niet he? wat is dat nou, is het nu puur om het zuigen of is het puur om je (naar je zelf denkt) je gelijk te halen? laat het maar, laat mij alsjeblieft met rust, ik laat jou ook met rust en hou je aan de gemaakte afspraken. want het wordt er dus echt niet gezelliger van. ik word er doodziek en moe van. bah.
Waarom wordt er altijd gezegd dat die belgen in de asiels stuitergek zijn, dat hebben ze niet alleen maar aangeleerd hoor, dat zit er grotendeels al van zichzelf in... en dat is niets ten nadele van welk ras dan ook, maar je kunt die verschillen niet ontkennen...
Een duitser heeft dit veel minder een hollander weer wel... en dat laatste vind ik dan ook weer niet zo verrassend...
En je mag best weten, ik had het van een Laekense ook niet verwacht maar ik heb het echt met eigen ogen gezien :N:
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
benche's
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
tuurlijk dat hoor je me ook niet zeggen...Gollum schreef:Maar er zijn toch ook verschillen in individuele honden? De ene hond is de andere niet, ongeacht of ze van hetzelfde ras zijn of niet.malinois schreef:ja maar... ja maar... ja maar.... :N: maar er zijn toch verschillen in rassen? zeker in karakter... daarom heb je toch al die rassen? Ik ga ook niet zeggen dat mijn teef jaagt als de eerste de beste jachthond? dat is toch appels met peren vergelijken?Hutsje schreef:zodra jij een bullmastiffpup of bassethoundpup hebt opgevoed mag je daar ook over meepraten. want ja, die hebben ook pootjes en die springen ook op banken en stoelen (en hier ook nog hooi en strobalen). dus hou je eigen zelfingenomen snavel maar dicht ja?MARC_S schreef:Ik weet dat ik niet op je zou reageren Jessica, maar hallooo he. Gaan we nu bassets en bullmastifs vergelijken met werkhonden? Neem zelf even een mecheltje of bordercollietje of zelfs een korthals en als je dan toevallig net een pupje treft met die eigenschappen praten we verder ok?
Doodmoe wordt ik hier van. Alsof een basset over bank springt met 8 weken. Of een bullmastif. Wedden dat je ging gillen als Kiefer deed wat Eva deed. Je zou een hartverzakking krijgen als je bassetpup f Kiefer met 8 weken bijna 1,5 meter door de lucht vliegt en tegen de grond klapt waarna we dat gewoon nog 10 keer gaan doen. Die leg je niet in haar mandje want dat werkt niet. Je kan ook weglopen of de pup in het rennetje doen maar dat vond ze hier niet tof en ze ging gillen. Dus in de bench, even ernaast zitten en diepe slaap. Voor mij prima en mensen die dat niet ok vinden ook prima.
Maar de oplossingen die hier aangedragen worden of zelfs de suggestie dat dat vanzelf stopt zijn dus gewoon belachelijk. Sorry.
Dus snaveltjes toe aub.
en verder, dit is nu al de 2e keer dat je toch weer op mij reageert. het lukt je toch niet he? wat is dat nou, is het nu puur om het zuigen of is het puur om je (naar je zelf denkt) je gelijk te halen? laat het maar, laat mij alsjeblieft met rust, ik laat jou ook met rust en hou je aan de gemaakte afspraken. want het wordt er dus echt niet gezelliger van. ik word er doodziek en moe van. bah.
Waarom wordt er altijd gezegd dat die belgen in de asiels stuitergek zijn, dat hebben ze niet alleen maar aangeleerd hoor, dat zit er grotendeels al van zichzelf in... en dat is niets ten nadele van welk ras dan ook, maar je kunt die verschillen niet ontkennen...
Een duitser heeft dit veel minder een hollander weer wel... en dat laatste vind ik dan ook weer niet zo verrassend...
En je mag best weten, ik had het van een Laekense ook niet verwacht maar ik heb het echt met eigen ogen gezien :N:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Precies, heel veel dingen kunnen echt opgelost worden zonder bench. Ik zie het ding vooral als een hulpmiddel en niet iets wat je 'standaard' in huis moet hebben.Hutsje schreef:het enige wat ik wil zeggen is dat het ook zonder bench kan, echt waar. dat je daar niet voor kiest is purima, dat maakt me helemaal niet uit, maar het kan echt anders. en met de manier waarop jij een bench gebruikt heb ik helemaal geen problemen, ik doe het alleen zelf niet,
Toen mijn herplaatsers hier kwamen had ik ook geen bench in huis. Mocht ik destijds met mijn handen in het haar hebben gezeten omdat een van mijn honden bleek te slopen of wat dan ook én ik kon niets verzinnen om dat te beletten dan had ik wellicht ook voor een bench gekozen. Maar dus pas als het nodig blijkt, niet op voorhand.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Je kan veel over Fien zeggen maar níet dat het een suffe pup was en nu jonge hond is. Bowie, die is suf, in vergelijk met FienZoek stok! schreef:Ik denk dat Fien nou niet bepaald een suffe pup was en isTamara. schreef: Misschien was Kiefer nog wel 4x erger dan Eva of is Fien wel 10x erger dan Eva, of andersom? Waarom mag jij daar wel over oordelen en andersom nietEn ik mag dat zeggen want ik heb Fien gezien
-
chrico
- Zeer actief
'Daarom is het zo een gelul. Een hond is een hond en gedrag is gedrag, de 1 zal dat iets sterker hebben dan de ander ,maar om nu te zeggen dat werkhonden niet te vergelijken zijn met andere rassen
komop zeg. Hier word ik nu doodmoe van. Dit is al het zoveelste topic wat hierop uitdraaid 
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Ziva is het verschil gewoon dat ze in de bench niet aan Jips oren kan trekken, geen papiertje vindt dat gesloopt kan worden, geen vloerkleed heeft wat je uit elkaar kan trekken enz. Dus bedenkt ze dan dat ze eigenlijk toch best wel moe is en gaat een tukkie doen.Tamara. schreef:Maar een hond in een bench krijgt toch dezelfde prikkels mee als een hond die niet in een bench ligtHet enige verschil is dat een hond in een bench opgesloten zit.
Hetzelfde dat ik me niet moe kan voelen als ik maar bezig blijf maar als ik dan op de bank ga zitten stort ik ineens in omdat ik dan toch wel moe ben (niet altijd hoor
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Addy
Dat is ook niet gezond, daarom kruip ik op de bank met puppekind en onder het warme dekbed zijn ze bijna net zo snel onder zeil als dat ik zelf benmalinois schreef: ja verplichte rust krijgen ze hier idd. omdat ik het nog steeds niet gezond blijf vinden als een pup er letterlijk bij neervalt van vermoeidheid... jammer dat sommigen daar anders over denken.. de gezondheid van mijn hondjes gaan voor die gedachtengangen...
En de ene pup is de ander ook niet, Tommie kroop echt bij je van heerlijk knorren, Barf ging gewoon pitten als ze moe was maar was ook geen energieke stuiterbal. Mellemans daarentegen ging wel een uur de bench in, eerst lekker kluiven en dan storte hij om voor een uurtje. Soms viel hij ook gewoon op schoot in slaap maar meestal niet
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dramaqueen.Hutsje schreef:zodra jij een bullmastiffpup of bassethoundpup hebt opgevoed mag je daar ook over meepraten. want ja, die hebben ook pootjes en die springen ook op banken en stoelen (en hier ook nog hooi en strobalen). dus hou je eigen zelfingenomen snavel maar dicht ja?MARC_S schreef:Ik weet dat ik niet op je zou reageren Jessica, maar hallooo he. Gaan we nu bassets en bullmastifs vergelijken met werkhonden? Neem zelf even een mecheltje of bordercollietje of zelfs een korthals en als je dan toevallig net een pupje treft met die eigenschappen praten we verder ok?
Dus snaveltjes toe aub.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
de enige die het zegt ben je zelf, ik zeg net dat duitsers dit niet hebben, dobers niet over het algemeen en ook dat zijn werkhondenchrico schreef:'Daarom is het zo een gelul. Een hond is een hond en gedrag is gedrag, de 1 zal dat iets sterker hebben dan de ander ,maar om nu te zeggen dat werkhonden niet te vergelijken zijn met andere rassenkomop zeg. Hier word ik nu doodmoe van. Dit is al het zoveelste topic wat hierop uitdraaid

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
chrico
- Zeer actief
Ehm misschien toch even teruglezen dan kan je zien dat ik herhaal en er niet zelf over beginmalinois schreef:de enige die het zegt ben je zelf, ik zeg net dat duitsers dit niet hebben, dobers niet over het algemeen en ook dat zijn werkhondenchrico schreef:'Daarom is het zo een gelul. Een hond is een hond en gedrag is gedrag, de 1 zal dat iets sterker hebben dan de ander ,maar om nu te zeggen dat werkhonden niet te vergelijken zijn met andere rassenkomop zeg. Hier word ik nu doodmoe van. Dit is al het zoveelste topic wat hierop uitdraaid
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
oke ik had het puur over dit gedrag... fout gelezenchrico schreef:Ehm misschien toch even teruglezen dan kan je zien dat ik herhaal en er niet zelf over beginmalinois schreef:de enige die het zegt ben je zelf, ik zeg net dat duitsers dit niet hebben, dobers niet over het algemeen en ook dat zijn werkhondenchrico schreef:'Daarom is het zo een gelul. Een hond is een hond en gedrag is gedrag, de 1 zal dat iets sterker hebben dan de ander ,maar om nu te zeggen dat werkhonden niet te vergelijken zijn met andere rassenkomop zeg. Hier word ik nu doodmoe van. Dit is al het zoveelste topic wat hierop uitdraaid

-
Addy
-
chrico
- Zeer actief
En die worden gewoon gezien als hond, dat scheelt ook een hoopAddy schreef:maar die krijgen ook voldoende afleiding en bewegingalm@ schreef:Ik zeg het maar zachtjes maar ik heb hier 2 herdertjes met elk een aardig temperamentje die gewoon dag- en nacht los zijn in het hele huis. Gaat prima
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zie ik mn honden niet als normale honden dan?chrico schreef:En die worden gewoon gezien als hond, dat scheelt ook een hoopAddy schreef:maar die krijgen ook voldoende afleiding en bewegingalm@ schreef:Ik zeg het maar zachtjes maar ik heb hier 2 herdertjes met elk een aardig temperamentje die gewoon dag- en nacht los zijn in het hele huis. Gaat prima

- Gollum
- Zeer actief
Ik denk dat dat het vooral is inderdaad. Honden slopen vooral uit verveling volgens mij.Addy schreef:maar die krijgen ook voldoende afleiding en bewegingalm@ schreef:Ik zeg het maar zachtjes maar ik heb hier 2 herdertjes met elk een aardig temperamentje die gewoon dag- en nacht los zijn in het hele huis. Gaat prima
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Een echte werkhond brengt de bench naar zijn baasalm@ schreef:Ik zeg het maar zachtjes maar ik heb hier 2 herdertjes met elk een aardig temperamentje die gewoon dag- en nacht los zijn in het hele huis. Gaat prima
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik vergelijk uberhaupt geen rassen hier, ik zeg alleen dat het dus ook anders kan, maar dat wil er dus bij sommmigen niet in. en als mijn honden dan als gehandicapte pups worden afgeschilderd, en dat mij dan ook nog een lichamelijke kwaal in de schoenen wordt geschoven, ja daahaag. hou dan je commentaar ff fijn voor je met je uberpup. ik heb ook 2 flatcoatpups grootgebracht hoor, ook niet de makkelijkste en de meest rustige pups, en ook zonder bench en zonder hartverzakkingen.malinois schreef:ja maar... ja maar... ja maar.... :N: maar er zijn toch verschillen in rassen? zeker in karakter... daarom heb je toch al die rassen? Ik ga ook niet zeggen dat mijn teef jaagt als de eerste de beste jachthond? dat is toch appels met peren vergelijken?Hutsje schreef:zodra jij een bullmastiffpup of bassethoundpup hebt opgevoed mag je daar ook over meepraten. want ja, die hebben ook pootjes en die springen ook op banken en stoelen (en hier ook nog hooi en strobalen). dus hou je eigen zelfingenomen snavel maar dicht ja?MARC_S schreef:Ik weet dat ik niet op je zou reageren Jessica, maar hallooo he. Gaan we nu bassets en bullmastifs vergelijken met werkhonden? Neem zelf even een mecheltje of bordercollietje of zelfs een korthals en als je dan toevallig net een pupje treft met die eigenschappen praten we verder ok?
Dus snaveltjes toe aub.

- Hutsje
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
Wat een bezopen topics altijd over die benches
Het kan me echt geen reet schelen wat mensen zeggen die beter weten dan ik zelf wat ik zou moeten doen. Maar amusant blijft het, dat zeker
Ik ga Eva even roepen want die is op het balkon aan het kutten. We gaan wandelen. Dapper ligt op de bank. Cleo op de groene doggybag. Kom arme beesten, we gaan wandelen. Baasje heeft geen idee hoe hij moet jullie om moet gaan lees ik hier
Het kan me echt geen reet schelen wat mensen zeggen die beter weten dan ik zelf wat ik zou moeten doen. Maar amusant blijft het, dat zeker
Ik ga Eva even roepen want die is op het balkon aan het kutten. We gaan wandelen. Dapper ligt op de bank. Cleo op de groene doggybag. Kom arme beesten, we gaan wandelen. Baasje heeft geen idee hoe hij moet jullie om moet gaan lees ik hier
-
Addy
Dat was toch geen serieuze vraag van je Mayomalinois schreef:zie ik mn honden niet als normale honden dan?chrico schreef:En die worden gewoon gezien als hond, dat scheelt ook een hoopAddy schreef:maar die krijgen ook voldoende afleiding en bewegingalm@ schreef:Ik zeg het maar zachtjes maar ik heb hier 2 herdertjes met elk een aardig temperamentje die gewoon dag- en nacht los zijn in het hele huis. Gaat prima
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
MARC_S schreef:Wat een bezopen topics altijd over die benches![]()
![]()
![]()
Het kan me echt geen reet schelen wat mensen zeggen die beter weten dan ik zelf wat ik zou moeten doen. Maar amusant blijft het, dat zeker![]()
![]()
je bent zelluf een dramaqueen
-
laeken
- Zeer actief
Wie doet dat?Hutsje schreef: ik vergelijk uberhaupt geen rassen hier, ik zeg alleen dat het dus ook anders kan, maar dat wil er dus bij sommmigen niet in. en als mijn honden dan als gehandicapte pups worden afgeschilderd, en dat mij dan ook nog een lichamelijke kwaal in de schoenen wordt geschoven, ja daahaag. hou dan je commentaar ff fijn voor je met je uberpup. ik heb ook 2 flatcoatpups grootgebracht hoor, ook niet de makkelijkste en de meest rustige pups, en ook zonder bench en zonder hartverzakkingen.
Ik heb overigens ook nog nooit een bench gehad hiervoor. Bij geen een hond. Het ene hondje is het andere niet, voor de 10e keer
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Hutsje
- Zeer actief
daar lijkt het inderdaad op ja. er was blijkbaar een idee dat ik alleen maar hele rustige bm en bh pups heb gehad, dat is dus niet zo, ik ben ook bekend met het opvoeden van andere rassen. ik heb geen woeste verhalen over honden die over banken springen en hoe wild ze wel niet zijn hoor. (niet dat ze dat niet zijn, maar ik heb het er niet over in dit topic.)Nanna schreef:Gaan we nou een wedstrijd doen wie de meest woeste pups heeft gehad en levert hoe woester en wilder bonuspunten op?Hutsje schreef: hou dan je commentaar ff fijn voor je met je uberpup. ik heb ook 2 flatcoatpups grootgebracht hoor, ook niet de makkelijkste en de meest rustige pups, en ook zonder bench en zonder hartverzakkingen.![]()
Was ik dan ff blij met mijn zich keurig gedragende pupjes, ik zit zelfs helemaal niet te wachten op van die halve garen
Laatst gewijzigd door Hutsje op 18 aug 2008 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

- Gollum
- Zeer actief
Hoe heb jij ze zo keurig in het gareel gekregen dan?Nanna schreef:Gaan we nou een wedstrijd doen wie de meest woeste pups heeft gehad en levert hoe woester en wilder bonuspunten op?Hutsje schreef: hou dan je commentaar ff fijn voor je met je uberpup. ik heb ook 2 flatcoatpups grootgebracht hoor, ook niet de makkelijkste en de meest rustige pups, en ook zonder bench en zonder hartverzakkingen.![]()
Was ik dan ff blij met mijn zich keurig gedragende pupjes, ik zit zelfs helemaal niet te wachten op van die halve garen
Bij mij zitten de gaten nog in de lamellen
-
laeken
- Zeer actief
Dit soort topics verzieken overigens het forum en de sfeer. Een groepje mensen dat mij de les gaat lezen over mijn hond. Die Fenella de les gaan lezen over haar honden. Waarom vanuit je schijnheilige troon gaan krijsen dat alle honden hetzelfde zijn?
Moet ik nu gaan zeggen, ja inderdaad, het is allemaal gelul en ik hou de volgende pup gewoon even tegen me aan, in feite zijn het allemaal hondjes
Anders stopt het toch niet met dit gedram. Leef ermee en bemoei je met je eigen zaken zou ik zeggen. Als alle hondjes hetzelfde zijn dan kunnen we morgen allemaal de hondjes losgooien en laten spelen naast de drukke weg. Of hebben jullie ze verziekt dat ze niet met alle andere honden kunnen of niet los kunnen naast de weg? Het zijn immers gewoon hondjes en hondjes kunnen alles wat andere hondjes ook kunnen toch......
Bezopen dit

Moet ik nu gaan zeggen, ja inderdaad, het is allemaal gelul en ik hou de volgende pup gewoon even tegen me aan, in feite zijn het allemaal hondjes
Anders stopt het toch niet met dit gedram. Leef ermee en bemoei je met je eigen zaken zou ik zeggen. Als alle hondjes hetzelfde zijn dan kunnen we morgen allemaal de hondjes losgooien en laten spelen naast de drukke weg. Of hebben jullie ze verziekt dat ze niet met alle andere honden kunnen of niet los kunnen naast de weg? Het zijn immers gewoon hondjes en hondjes kunnen alles wat andere hondjes ook kunnen toch......
Bezopen dit
-
Addy
Gaan we arrogant doenMARC_S schreef:Dus snaveltjes toe aub.
Kijk Marc, jullie namen in eerste instantie de bench zodat de honden aan elkaar konden wennen toch