Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond houden of niet

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Hond houden of niet

Ongelezen bericht door MJ »

fungus schreef:MJ, er is niks op tegen, maa rik heb nog geen gevonden in de buurt. Ik heb ondertussen wel de buren al gesproken en moest de hond janken, willen ze er altijd een toertje mee wandelen. Meer kan ik voorlopig niet doen.
maar als de pup jankt ben je eigenlijk al te laat.
je hebt toch nog even de tijd om voor opvang te zoeken of een goed oppasadres ?
Ik zou proberen in die tijd op zoek te gaan naar een vertrouwd adres. Misschien middels een advertentie of zo ?
Ik heb hier een klein mannetje rondlopen naast mijn 2 volwassen honden en ik ben 2 weken van de maand alleen . Mijn man vaart namelijk. :wink:
Ik zit met een heel gerust gevoel op mijn werk ( werk 3 dagen in de week) omdat ik weet dat Gijsje goed verzorgd wordt op de dagopvang. Thuis oefen ik met het alleen zijn. Heel kalm en stapje voor stapje.
Werken en een hond kan prima...werken en een pup ook . Maar ik vind wel wel met de nodige voorzorgsmaatregelen.....een achterwacht regelen, je realiseren dat de tijd naast het werken je grotendeels aan de honden besteedt. naja....Anieks (Budkes) verhaal is helemaal :ok: . :wink:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

fungus schreef:
Marie-Josée schreef:Ik ben van mening dat jullie heel goed bezig zijn, en ik kan goed begrijpen dat je ondanks het eventuele struikelblok van een op te nemen vakantie toch wil proberen om er voor te gaan.Wat echter al is aangegeven,( om even advokaat van de duivel te spelen) als er onverhoopt toch wat meer tijd nodig blijkt om de nieuwkomer te laten wennen en die tijd is niet voorhanden, dan heb je een probleem.De dwergpinscher bv die wat angstig is kan als hij alleen is helemaal uit z'n doen raken.Is hij gewend aan katten? Want al zou hij de katten niets doen, andersom kunnen katten zo'n hondje wel de stuipen op het lijf jagen als je er niet bij bent.
Succes met de zoektocht en ik hoop dat jullie een hond vinden die bij jullie past :ok:
De dwergpinscher was de dag erna geadopteerd. Na rijp beraad hebben we ervoor gekozen om toch voor een puppy te gaan, gezien de katten en het rugzakje van adoptiehonden waar velen het hier over hadden. De pup komt 26 december en de eerste twee weken blijf ik fulltime thuis, de derde week zeker nog halftime en daarna zien we wel weer.
Teveel lappen tekst om alles te lezen.... :oeps: :mrgreen:
Ik lees ook dagelijks op een Belgisch forum en daar is het heel normaal dat een pup gecombineerd wordt met een full time baan( wat ik nooit zal begrijpen) dus dit is al een verademing.Hopelijk gaat het lukken.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

fungus schreef:
Marie-Josée schreef:Ik ben van mening dat jullie heel goed bezig zijn, en ik kan goed begrijpen dat je ondanks het eventuele struikelblok van een op te nemen vakantie toch wil proberen om er voor te gaan.Wat echter al is aangegeven,( om even advokaat van de duivel te spelen) als er onverhoopt toch wat meer tijd nodig blijkt om de nieuwkomer te laten wennen en die tijd is niet voorhanden, dan heb je een probleem.De dwergpinscher bv die wat angstig is kan als hij alleen is helemaal uit z'n doen raken.Is hij gewend aan katten? Want al zou hij de katten niets doen, andersom kunnen katten zo'n hondje wel de stuipen op het lijf jagen als je er niet bij bent.
Succes met de zoektocht en ik hoop dat jullie een hond vinden die bij jullie past :ok:
De dwergpinscher was de dag erna geadopteerd. Na rijp beraad hebben we ervoor gekozen om toch voor een puppy te gaan, gezien de katten en het rugzakje van adoptiehonden waar velen het hier over hadden. De pup komt 26 december en de eerste twee weken blijf ik fulltime thuis, de derde week zeker nog halftime en daarna zien we wel weer.
Daarnaast zijn er ook genoeg mensen geweest die juist een herplaatser aanraden. Ik ben zelf nog steeds van mening dat je beter voor een herplaatser kan gaan dan voor een pup. Alleen moet je er dan wel je tijd voor nemen om tegen hét hondje aan te lopen en niet zo snel mogelijk een hond willen hebben.
Herplaatsers zijn 'overal' te vinden, niet alleen in asiels. Rasverenigingen hebben vaak een herplaatsafdeling, er zijn ook herplaatssites en zelfs via MP ofzo kan je een heel leuke hond tegen komen.
Maar goed, je zoekt het maar uit. Hoop alleen wel dat je het idee van een (Sheltie)pup laat varen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

fungus schreef:Ik heb ondertussen wel de buren al gesproken en moest de hond janken, willen ze er altijd een toertje mee wandelen. Meer kan ik voorlopig niet doen.
Als mijn fulltime-werkende buren een pupje in huis nemen, wil ik daar best één keer per week, misschien twee keer per week, een keer een blokje mee lopen. Maar niet een jaar lang, en zeker niet minstens twee keer per dag :N:

Ik heb trouwens een herplaatser, die vanaf de eerste dag heel makkelijk vele uren achter elkaar alleen kan zijn :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Liesbeth
Zeer actief

Fluister schreef:
Liesbeth schreef:Daarvoor heb ik teveel van die 21e eeuw kinderen gezien en meegemaakt, denk ik.
Mijn ouders hebben altijd fulltime gewerkt, en met mij is alles in orde hoor. :F: Heb overigens ook geen aandacht te kort gekregen. Vermits het goed bekeken wordt is het wel mogelijk.
Tuurlijk is het mogelijk en het gros van de kinderen komt goed terecht, maar mijn keus is het niet. Komt ook omdat het met mijn kinderen waarschijnlijk niet goed zou zijn gekomen (autisme etc).
En ik heb een paar jaar kinderen van school naar de BSO gebracht. Als je dan zo'n hummel van een jaar of vier/vijf in de bus hebt die huilend om vader of moeder vraagt, dan draait je moederhart om. Bij mij igg wel.

fungus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie / Sheltie x Aussie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door fungus »

Liesbeth schreef: Daarnaast zijn er ook genoeg mensen geweest die juist een herplaatser aanraden. Ik ben zelf nog steeds van mening dat je beter voor een herplaatser kan gaan dan voor een pup. Alleen moet je er dan wel je tijd voor nemen om tegen hét hondje aan te lopen en niet zo snel mogelijk een hond willen hebben.
Herplaatsers zijn 'overal' te vinden, niet alleen in asiels. Rasverenigingen hebben vaak een herplaatsafdeling, er zijn ook herplaatssites en zelfs via MP ofzo kan je een heel leuke hond tegen komen.
Maar goed, je zoekt het maar uit. Hoop alleen wel dat je het idee van een (Sheltie)pup laat varen.
Ja, dat is waar, maar ik kan moeilijk tegenstrijdige tips opvolgen he. Een pup lijkt me meer kans op slagen om bij de katten te gaan dan een volwassen hond.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

tekkel schreef:
fungus schreef:Ik heb ondertussen wel de buren al gesproken en moest de hond janken, willen ze er altijd een toertje mee wandelen. Meer kan ik voorlopig niet doen.
Als mijn fulltime-werkende buren een pupje in huis nemen, wil ik daar best één keer per week, misschien twee keer per week, een keer een blokje mee lopen. Maar niet een jaar lang, en zeker niet minstens twee keer per dag :N:

Ik heb trouwens een herplaatser, die vanaf de eerste dag heel makkelijk vele uren achter elkaar alleen kan zijn :wink:
Inderdaad, ik zou het niet waarderen als onze buren zo hun opvoedingsprobleem op mijn bord proberen te schuiven. Incidenteel oppassen en uitlaten is hier geen enkel probleem (heb zelfs maandenlang een hond uitgelaten van iemand die haar enkel had gebroken), maar op regelmatige basis andermans opvoedproblemen oplossen zou ik niet willen en al helemaal niet waarderen. Daarvoor neem je mijns inziens geen hond.
En je overschat het rugzakje van een herplaatser. Natuurlijk zijn er genoeg herplaatsers met rugzakken, maar er zijn er ook meer dan genoeg die dat niet hebben. Je moet alleen de tijd nemen om precies de herplaatser te vinden die aan jouw wensen voldoet. Maar dat moet met een pup ook.
fungus
Zeer actief

Muk schreef: Inderdaad, ik zou het niet waarderen als onze buren zo hun opvoedingsprobleem op mijn bord proberen te schuiven. Incidenteel oppassen en uitlaten is hier geen enkel probleem (heb zelfs maandenlang een hond uitgelaten van iemand die haar enkel had gebroken), maar op regelmatige basis andermans opvoedproblemen oplossen zou ik niet willen en al helemaal niet waarderen. Daarvoor neem je mijns inziens geen hond.
En je overschat het rugzakje van een herplaatser. Natuurlijk zijn er genoeg herplaatsers met rugzakken, maar er zijn er ook meer dan genoeg die dat niet hebben. Je moet alleen de tijd nemen om precies de herplaatser te vinden die aan jouw wensen voldoet. Maar dat moet met een pup ook.
Kijk, jullie moeten dan maar ophouden met overal op te vitten. Eerst was een herplaatser niet goed, want dat heeft een rugzak. Dan het mogelijke probleem met de katten (wat me ook niet te onderschatten leek). Nu is een pup ook niet goed. OK, ik begrijp best dat jullie het me niet goed zien doen, maar wees aub wel wat consequent en knal me niet af op tips die ik van jullie zelf heb gekregen.
tekkel
Erelid

Muk schreef:
tekkel schreef:

Inderdaad, ik zou het niet waarderen als onze buren zo hun opvoedingsprobleem op mijn bord proberen te schuiven. Incidenteel oppassen en uitlaten is hier geen enkel probleem (heb zelfs maandenlang een hond uitgelaten van iemand die haar enkel had gebroken), maar op regelmatige basis andermans opvoedproblemen oplossen zou ik niet willen en al helemaal niet waarderen. Daarvoor neem je mijns inziens geen hond.
precies. Bij een herplaatser hoef je niet alleen aan probleem-asiel-honden te denken. De mijne komt gewoon van particulieren en ik ken haar hele geschiedenis :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
tekkel
Erelid

fungus schreef:Kijk, jullie moeten dan maar ophouden met overal op te vitten. Eerst was een herplaatser niet goed, want dat heeft een rugzak. Dan het mogelijke probleem met de katten (wat me ook niet te onderschatten leek). Nu is een pup ook niet goed. OK, ik begrijp best dat jullie het me niet goed zien doen, maar wees aub wel wat consequent en knal me niet af op tips die ik van jullie zelf heb gekregen.
Volgens mij heb ik steeds gezegd dat een probleemloze herplaatser beter bij jou past :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Liesbeth schreef: Daarnaast zijn er ook genoeg mensen geweest die juist een herplaatser aanraden. Ik ben zelf nog steeds van mening dat je beter voor een herplaatser kan gaan dan voor een pup. Alleen moet je er dan wel je tijd voor nemen om tegen hét hondje aan te lopen en niet zo snel mogelijk een hond willen hebben.
Een hoop mensen waren ertegen dat hij voor dat trauma pinchertje ging, niet tegen het feit dat hij een herplaatser wilde.
Maar als je realistisch wil blijven zul je toch in je overweging mee moeten nemen dat er nou eenmaal een hoop herplaatsers zijn met een rugzakje, dus is een goede -aan je omstandigheden aangepaste- keuze maken noodzakelijk.
Ik denk dat fungus niet zo goed in de gaten heeft dat hij door voor een sheltiepup te gaan een grote kans heeft zo'n herplaatser met een rugzakje te creëren :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fungus
Zeer actief

tekkel schreef: precies. Bij een herplaatser hoef je niet alleen aan probleem-asiel-honden te denken. De mijne komt gewoon van particulieren en ik ken haar hele geschiedenis :ok:
Akkoord, maar weet je daarom zeker hoe een hond zich in de nieuwe situatie zal stellen? Toch ook niet?
Liesbeth
Zeer actief

fungus schreef:
Ja, dat is waar, maar ik kan moeilijk tegenstrijdige tips opvolgen he. Een pup lijkt me meer kans op slagen om bij de katten te gaan dan een volwassen hond.
Dat slagen van een pup bij katten is nog maar de vraag, maar goed misschien ligt de kans van slagen ietsje hoger. Daarom zei ik ook neem de tijd om hét herplaatshondje te vinden, bedoel één waarmee de katten ook om kunnen gaan en vice versa.
Overigens heb ik je nooit een pup aangeraden, in tegendeel.

tekkel
Erelid

fungus schreef:
tekkel schreef: precies. Bij een herplaatser hoef je niet alleen aan probleem-asiel-honden te denken. De mijne komt gewoon van particulieren en ik ken haar hele geschiedenis :ok:
Akkoord, maar weet je daarom zeker hoe een hond zich in de nieuwe situatie zal stellen? Toch ook niet?
Nee, dat weet je niet. En zelfs een probleemloze herplaatser heeft een paar maanden nodig om echt zichzelf te zijn. Maar ik wist van te voren wel hoe ze reageerde op katten, kinderen, knallen. Of ze alleen kon zijn. Ze was zindelijk. Enzovoort.

Als jij per se een sheltie wilt, zou je wat fokkers kunnen benaderen en vragen of zij volwassen herplaatsers hebben of kennen. De kans dat je met een volwassen hond waarvan je de achtergrond kent in de problemen komt is natuurlijk veel kleiner dan met een pupje.
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef: Kijk, jullie moeten dan maar ophouden met overal op te vitten. Eerst was een herplaatser niet goed, want dat heeft een rugzak. Dan het mogelijke probleem met de katten (wat me ook niet te onderschatten leek). Nu is een pup ook niet goed. OK, ik begrijp best dat jullie het me niet goed zien doen, maar wees aub wel wat consequent en knal me niet af op tips die ik van jullie zelf heb gekregen.
Nee dat is niet waar, een traumatische herplaatser werd je afgeraden om dezelfde redenen die nu gebruikt worden om je een pup af te raden, nl tijdgebrek om een en ander in goede banen te leiden.
Een stabiele herplaatser is je door diverse mensen wel aangeraden en omdat veel herplaatsers nou eenmaal wel een rugzakje meedragen zul je om die te vinden wat intensiever moeten zoeken.
Dat is wat je aangeraden werd, over puppen werd nauwelijks gepraat omdat je zelf al aangaf dat niet zo'n strak plan te vinden.
Dus je moet niet de zaken omdraaien.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
fungus
Zeer actief

Liesbeth schreef:
fungus schreef:
Dat slagen van een pup bij katten is nog maar de vraag, maar goed misschien ligt de kans van slagen ietsje hoger. Daarom zei ik ook neem de tijd om hét herplaatshondje te vinden, bedoel één waarmee de katten ook om kunnen gaan en vice versa.
Overigens heb ik je nooit een pup aangeraden, in tegendeel.
Nogmaals, hoe kan je weten dat een herplaatser zich in onze gezinsstuatie hetzelfde zal gedragen? Niemand kan dat op voorhand weten.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

fungus schreef:
Muk schreef: Inderdaad, ik zou het niet waarderen als onze buren zo hun opvoedingsprobleem op mijn bord proberen te schuiven. Incidenteel oppassen en uitlaten is hier geen enkel probleem (heb zelfs maandenlang een hond uitgelaten van iemand die haar enkel had gebroken), maar op regelmatige basis andermans opvoedproblemen oplossen zou ik niet willen en al helemaal niet waarderen. Daarvoor neem je mijns inziens geen hond.
Kijk, jullie moeten dan maar ophouden met overal op te vitten. Eerst was een herplaatser niet goed, want dat heeft een rugzak. Dan het mogelijke probleem met de katten (wat me ook niet te onderschatten leek). Nu is een pup ook niet goed. OK, ik begrijp best dat jullie het me niet goed zien doen, maar wees aub wel wat consequent en knal me niet af op tips die ik van jullie zelf heb gekregen.
Ik heb nooit iets anders beweert dan dat ik in jouw situatie eerder voor een herplaatser zou kiezen. Wat anderen adviseren moeten anderen weten. Ik denk alleen dat jij het voor jezelf en de hond makkelijker maakt met een herplaatser. En als je een herplaatser bij een rasvereniging / goed asiel haalt en het gaat niet goed, dan kan die altijd terug (kan bij een pup ook bij een goede fokker). Natuurlijk ga je daar niet vanuit, maar het is wel makkelijker om het dan te proberen.

Overigens heeft een familielid een herplaatshond in huis gehaald die niet met hun kat om kon gaan. Na gewenning negeren ze elkaar nu compleet, behalve als de kat op de grond in de kamer loopt. Maar daar kan de kat zich makkelijk schuilhouden voor de hond (onder de bank, op kasten, tafel enz.) En de hond doet de kat niets, maar ja ze liggen elkaar verder niet. Zo kan het ook en het leeft zo prima langs elkaar heen.
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef: Nogmaals, hoe kan je weten dat een herplaatser zich in onze gezinsstuatie hetzelfde zal gedragen? Niemand kan dat op voorhand weten.
nee maar dat weet je van een pup ook niet en daar kun je niks mee uittesten.
Met een herplaatser kan dat wel omdat die nou eenmaal al een tijdje meeloopt en bepaalde karaktertrekken ontwikkeld heeft, terwijl dat bij je pupje allemaal nog moet gebeuren.
Ik zou liever een volwassen herplaatser die bewezen heeft met poezen overweg te kunnen zonder toezicht bij die poezen zetten dan een pupke dat daarin ook nog niet opgevoed kan worden, gewoon vanwege het feit dat jullie er niet zijn.
Afbeelding

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nee dat klopt, maar had je mijn "betoog" nu nog gelezen ? :mann:

Geen tegenstrijdige tips en geen veroordelingen. Volgens mij geen irreeële mening, maar wel bezorgdheid om een pup.

Ik vermoed dat de pup er op de 26e gaat komen, maar zorg dan in ieder geval dat dit
Budkes schreef:En als je dan toch perse je zinnen hebt gezet op die Sheltie-pup van dat nest dat nu wordt geboren, (uiteraard kan en mag dat, daarin is iedereen vrij.) dan zorg je voor adequate opvang voor als jij er niet bent. En anders ben je echt wel een dier-onvriendelijk mens.

geregeld is. Daar heb je tijd genoeg voor. En dan ben je iig een dieren-liefhebber.
Gr. Aniek

Afbeelding
fungus
Zeer actief

Budkes schreef:Nee dat klopt, maar had je mijn "betoog" nu nog gelezen ? :mann:

Geen tegenstrijdige tips en geen veroordelingen. Volgens mij geen irreeële mening, maar wel bezorgdheid om een pup.

Ik vermoed dat de pup er op de 26e gaat komen, maar zorg dan in ieder geval dat dit
Budkes schreef:En als je dan toch perse je zinnen hebt gezet op die Sheltie-pup van dat nest dat nu wordt geboren, (uiteraard kan en mag dat, daarin is iedereen vrij.) dan zorg je voor adequate opvang voor als jij er niet bent. En anders ben je echt wel een dier-onvriendelijk mens.

geregeld is. Daar heb je tijd genoeg voor. En dan ben je iig een dieren-liefhebber.
Ik heb het helemaal gelezen. Ik vind het een erg eerlijk relaas. ik zal er in de mate dat ik kan zeker rekening mee houden. Opvang heb ik hier in de buurt nog niet gevonden. Hoedanook is opvang geen permanente oplossing wat mij betreft. Een hond moet toch leren om een tijd alleen te kunnen zijn.
Verder vind ik dat hier gemakkelijk het woord dier(on)vriendelijk in de mond wordt genomen. Ik ben waarschijnlijk meer dierenvriend dan de meeste hier denken. Lees anders ook eens mijn verhaal daarover een paar pagina's vroeger.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

fungus schreef: Een hond moet toch leren om een tijd alleen te kunnen zijn.
Precies, en dat kost soms veel tijd :wink:
fungus
Zeer actief

Marie-Josée schreef:
Dat wil ik best geloven. Maar hoe ga je dat oplossen met opvang voor de hond?
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef: Verder vind ik dat hier gemakkelijk het woord dier(on)vriendelijk in de mond wordt genomen.
tja sorry hoor, maar als jij een jonge pup van ook nog een ras dat nou niet direkt zelfstandig genoemd kan worden 2 x 4 uur per dag alleen wil laten zitten kun je op een hondenforum nou eenmaal niet echt schouderklopjes verwachten....
Je moet wel reeel blijven natuurlijk.
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:
Marie-Josée schreef:
gewoon net zoals je het zelf zou doen, met kleine stapjes oefenen in het alleen zijn....
Het is echt niet allemaal heel erg moeilijk hoor ;)
Afbeelding

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Ik begrijp uit eerdere posts van je dat er bij jou niet echt een hondenopvang in de buurt zit?
Misschien een idee om een briefje bij de supermarkt o.i.d. op te hangen? Kijk in de buurt naar iemand die een hond heeft (gehad)? Mijn ouders hebben altijd een hond gehad maar willen er zelf geen meer (willen niet meer de pijn hebben van het afscheid nemen), misschien woont er zo iemand bij jou in de buurt?
En de groeten van de mannen :zwaai
fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:
fungus schreef: Verder vind ik dat hier gemakkelijk het woord dier(on)vriendelijk in de mond wordt genomen.
tja sorry hoor, maar als jij een jonge pup van ook nog een ras dat nou niet direkt zelfstandig genoemd kan worden 2 x 4 uur per dag alleen wil laten zitten kun je op een hondenforum nou eenmaal niet echt schouderklopjes verwachten....
Tja, op dat andere hondenforum zijn ze toch een ietsje anders... Bovendien moet je toch echt eens willen lezen: ik heb een aantal adoptiedieren waarvoor ik het onderste uit de kan heb gehaald om ze erdoor te halen. Dat sommigen me hier dan beschuldigen van dieren als consumptiegoed te zien: is dat dan zo reëel (je bedoelde allicht realistisch)...
fungus
Zeer actief

Reny schreef:Ik begrijp uit eerdere posts van je dat er bij jou niet echt een hondenopvang in de buurt zit?
Misschien een idee om een briefje bij de supermarkt o.i.d. op te hangen? Kijk in de buurt naar iemand die een hond heeft (gehad)? Mijn ouders hebben altijd een hond gehad maar willen er zelf geen meer (willen niet meer de pijn hebben van het afscheid nemen), misschien woont er zo iemand bij jou in de buurt?
Dat is zeker een goed idee.
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef:
renee-uk schreef:
Tja, op dat andere hondenforum zijn ze toch een ietsje anders... Bovendien moet je toch echt eens willen lezen: ik heb een aantal adoptiedieren waarvoor ik het onderste uit de kan heb gehaald om ze erdoor te halen. Dat sommigen me hier dan beschuldigen van dieren als consumptiegoed te zien: is dat dan zo reëel (je bedoelde allicht realistisch)...
Ik heb het over honden, weet je wel dit is een hondenforum
nee ik bedoelde reeel als ik realistisch had bedoeld had ik dat wel geschreven :ok:
Afbeelding

fungus
Zeer actief

renee-uk schreef:
fungus schreef:
Marie-Josée schreef:Precies, en dat kost soms veel tijd :wink:
gewoon net zoals je het zelf zou doen, met kleine stapjes oefenen in het alleen zijn....
Het is echt niet allemaal heel erg moeilijk hoor ;)
Ja, en wat moet ik dan zeggen tegen de opvang. Kom de eerste week maar een uur of 8 en daarna 7 u 30. De week erna zullen we dan weer zien... Misschien moet ik hier ergens een zwerver aanspreken. Die zijn erg goed met honden en kunnen hun dag inplannen zoals ze willen. Ik weet niet hoe het in NL werkt, maar hier vrees ik dat je gewoon kunt krijgen wat er vrij is op de agenda. Verder niks, nada, nul. Er zijn hier veel en veel minder opvang en uitlaatservices.
renee-uk
Zeer actief

fungus schreef: Ja, en wat moet ik dan zeggen tegen de opvang. Kom de eerste week maar een uur of 8 en daarna 7 u 30. De week erna zullen we dan weer zien... Misschien moet ik hier ergens een zwerver aanspreken. Die zijn erg goed met honden en kunnen hun dag inplannen zoals ze willen. Ik weet niet hoe het in NL werkt, maar hier vrees ik dat je gewoon kunt krijgen wat er vrij is op de agenda. Verder niks, nada, nul. Er zijn hier veel en veel minder opvang en uitlaatservices.
denk dat we nu langs elkaar heen gaan praten :?
Wat bedoel jij met opvang?
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”