Ze zijn allemaal super schattig, maar deze springt er nu al tussen uit

Moderator: moderatorteam
Moet je er eens 11 hebbenblacky schreef:nacht ging goed. Ze krijgt er handigheid in om niet op de pups te gaan liggen. Ze is echt heel erg zorgzaam. De pups hangen de hele tijd aan haar melkgift is nog niet erg goed op gang gekomen maar het lijkt er op dat ze niet zijn afgevallen.
De pups gaan nu echt even slapen zonder dat ze aan de melkbar vast zitten.
Gisteravond wel even bijna 800 euro mogen aftikken bij de raad van beheer.
Voor chippen, stambomen en dna profiel.
namen zijn bekend nu nog hopen dat ze goed gekeurd worden.
De eerste keer dat het direct bij aanmelding van het nest voldaan moest worden had ik er 14** Angela ** schreef:Moet je er eens 11 hebbenblacky schreef:nacht ging goed. Ze krijgt er handigheid in om niet op de pups te gaan liggen. Ze is echt heel erg zorgzaam. De pups hangen de hele tijd aan haar melkgift is nog niet erg goed op gang gekomen maar het lijkt er op dat ze niet zijn afgevallen.
De pups gaan nu echt even slapen zonder dat ze aan de melkbar vast zitten.
Gisteravond wel even bijna 800 euro mogen aftikken bij de raad van beheer.
Voor chippen, stambomen en dna profiel.
namen zijn bekend nu nog hopen dat ze goed gekeurd worden.
Vriend schrok zich rot vorig jaar
Lucky oogt verder gewoon fit hoor. Ik miste 1 placenta heb haar wild horen smakken maar niet gezien dat ze hem op gegeten heeft denk het wel. 45 minuten na de laatste pup werd er nog een placenta geboren.Cleva schreef:De eerste dag nog niet zwaarder worden is normaal. Als ze goed drinken komt dat vanzelf.
Waarom Lucky hijgt weet ik niet. Heeft ze koorts? Oogt ze verder fit en geïnteresseerd?
Het is nogal een hormonale kermis..waarom zou er een andere reden zijn?
oh, dank je. haar temp is nu 39.1 vannacht veel onrust, graven piepen en door de kamer rennen. Dan naar de pups gaan ze wakker maken want ze moesten drinken.ellen en de birmanen schreef:dat ze hijgt is normaal, dat de lichaamstemp. ook hoger is, is ook normaal. pups geven warmte af, buiten is het warm en inderdaad doordat de melk op gang komt krijgt ze het ook warm. met deze temperaturen verwarm ik niet bij, bij de pups.
geef je haar puur utero om de baarmoeder schoon te maken.
ook al komen de pups maar 2 gram bij, ze groeien. soms duurt het weleens 2 dagen voor ze aankomen. ze mogen 10% van hun geboortegewicht afvallen.
Klinkt goed hoor, hijgen is stuwing, naweeën, nog een beetje hitte. Zolang het maar steeds afneemtblacky schreef:oh, dank je. haar temp is nu 39.1 vannacht veel onrust, graven piepen en door de kamer rennen. Dan naar de pups gaan ze wakker maken want ze moesten drinken.ellen en de birmanen schreef:dat ze hijgt is normaal, dat de lichaamstemp. ook hoger is, is ook normaal. pups geven warmte af, buiten is het warm en inderdaad doordat de melk op gang komt krijgt ze het ook warm. met deze temperaturen verwarm ik niet bij, bij de pups.
geef je haar puur utero om de baarmoeder schoon te maken.
ook al komen de pups maar 2 gram bij, ze groeien. soms duurt het weleens 2 dagen voor ze aankomen. ze mogen 10% van hun geboortegewicht afvallen.
5 pups zijn 5% gegroeid 1 pup is gelijk gebleven.
xSuzannex schreef:straks bij bepaalde ontwikkelingen zie je ook ineens dat ze niet of nauwelijks aankomen, wanneer de ogen open gaan bijv.
Nouja het is ook spannend, want je leest ook overal dat ze niet de eerste dag mogen afvallen. Maar hier kwam de melk ook altijd pas ná de bevalling op gang en dan vallen ze de eerste dag wel een beetje af. Zolang ze levendig zijn en genoeg kracht hebben om te drinken trekt dat heel snel bij.blacky schreef:tja , zo'n eerste keer blijft toch wel spannend hoor. Fijn voor de antwoorden hier geeft toch wat rust.
Dat is het eigenlijk ook overal staat dat ze niet af mogen vallen. Nergens staat dat de teef nog zeker 3 dagen onrustig is en na weeën heeft die best heftig kunnen zijn. Vannacht heeft Lucky die waarschijnlijk gehad in combinatie met dat de melkgift opgang kwam. Ze wist niet waar ze het zoeken moest. En groef ze tijdens de weeën geen gaten maar was ze juist erg rustig op het hijgen na, nu moesten er gaten komen.Doyaquba schreef:Nouja het is ook spannend, want je leest ook overal dat ze niet de eerste dag mogen afvallen. Maar hier kwam de melk ook altijd pas ná de bevalling op gang en dan vallen ze de eerste dag wel een beetje af. Zolang ze levendig zijn en genoeg kracht hebben om te drinken trekt dat heel snel bij.blacky schreef:tja , zo'n eerste keer blijft toch wel spannend hoor. Fijn voor de antwoorden hier geeft toch wat rust.
Minder groei bij tanden doorkomen of veel bezoek kan ook inderdaad. Vooral na de ontworming staan ze bijna altijd een dag stil hier
ze deed het met 1 pup.na een plasje is het weer goed. graven doet ze niet in de kist. Daarvoor kruipt ze onder de bank. Voor de bevalling had ik dat gebarricadeerd nu mag ze er weer onder.ellen en de birmanen schreef:dat graven kan wel een week aan houden. zo heb je alles netjes gelegd in de werpkist zo ligt het weer door elkaar heendaarom gebruik ik altijd lakens, mocht dat over een pup heen komen is dat niet zo zwaar.
met het in de bek pakken van een pup kan verschillende dingen zijn zoals onzekerheid, denken dat ze niet veilig en beschermt ligt met haar pups, maar ook kan de pup wat mankeren wat wij niet zien maar een moederhond instinctief aanvoelt.
als ik een moederhond heb die gaat slepen met de pups, dek ik de werpkist af met en laken zodat er een holletje ontstaat. vaak is dat genoeg om het gesleep op te laten houden.
Als je op zoek bent naar een haantje de voorste dan is de onderste op de foto iets voor jullie. Ben je opzoek naar een zacht, lief meisje wat eigenlijk altijd een beetje te laat is dan is het kleine zwarte teefje er één. 4 dagen oud en nu al echte karaktertjes.sanne100 schreef:Geweldig dat het zo goed gaat!
Ik geniet lekker mee doormiddel van de foto’s en de verhaaltjes
Ze zijn allemaal zo knap, dat wordt nog moeilijk kiezen
Haantje de voorste hoeft voor ons niet zo.blacky schreef:Als je op zoek bent naar een haantje de voorste dan is de onderste op de foto iets voor jullie. Ben je opzoek naar een zacht, lief meisje wat eigenlijk altijd een beetje te laat is dan is het kleine zwarte teefje er één. 4 dagen oud en nu al echte karaktertjes.sanne100 schreef:Geweldig dat het zo goed gaat!
Ik geniet lekker mee doormiddel van de foto’s en de verhaaltjes
Ze zijn allemaal zo knap, dat wordt nog moeilijk kiezen