Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 keer gekoppelt??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

@idoo schreef:
a3 schreef:
@idoo schreef:
M@ri@nne schreef: Aangezien we het niet over klonen hebben is elke hond toch uniek? :idea:
Nee hoor, rashonden zijn niet uniek maar behoren tot een ras :smile2:
Ik heb 2 unieke honden hoor, ook al zijn ze van het zelfde ras, ze zijn
heel erg verschillend en dan doel ik op meer dan alleen de kleur :wink:
Jij behoort ook tot het zelfde ras als ik maar vind jou toch ook vrij uniek hoor :mrgreen:
Uniek betekent: enig, alleen bestaand!
Een rashond kan dus nooit uniek zijn!
Dat honden van hetzelfde ras wel van elkaar verschillen is andere koek!
een nestje bestaat vaak niet uit 1 hond dus zijn ze ook niet uniek :idea:
daarnaast is elke hond verschillend qua karakter dus unieke honden heb je gelukkig nooit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
Kruisingen zijn uniek omdat je elke keer dat je ze kruist niet hetzelfde terugkrijgt.
met welk nut voor de samenleving dan? :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

M@ri@nne schreef:
@idoo schreef:
M@ri@nne schreef:Zomaar wat boomers. :roll:
Ik zie er geen boomers in hoor, of zijn ze nog heel jong en komen ze uit hetzelfde nest soms?
Komen van verschillende sites.
Maar ze maken wel een jonge indruk op me, en dan lijken ze natuurlijk altijd wel een beetje op elkaar!
@idoo
Zeer actief

malinois schreef:
@idoo schreef:
malinois schreef:[dat wordt toch ook nergens beweerd? Maar waarom zou je uberhaupt een kruisingsnest fokken als er de wereld ermee overspoeld wordt?
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Dat geldt nog meer voor rashonden!
Kruisingen zijn dan nog unieke honden, terwijl er van elke rashond die je op de wereld zet al meer dan genoeg rondlopen!
mijn honden hebben toegevoegde waarde voor de sport.... dus wat heeft een kruising voor toegevoegde waarde?
Mijn kruising heeft geen enkele toegevoegde waarde hoor :19: Ja het is een schat van een hond (net als mijn rashonden trouwens!) maar daar houdt het ook mee op.
Mijn zwager de politiehondenbegeleider zweert voor zijn werk anders bij kruisingen en schijt op rashonden, dus die ziet er wel degelijk toegevoegde waarde in!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
malinois schreef:
@idoo schreef:
malinois schreef:[dat wordt toch ook nergens beweerd? Maar waarom zou je uberhaupt een kruisingsnest fokken als er de wereld ermee overspoeld wordt?
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Dat geldt nog meer voor rashonden!
Kruisingen zijn dan nog unieke honden, terwijl er van elke rashond die je op de wereld zet al meer dan genoeg rondlopen!
mijn honden hebben toegevoegde waarde voor de sport.... dus wat heeft een kruising voor toegevoegde waarde?
Mijn kruising heeft geen enkele toegevoegde waarde hoor :19: Ja het is een schat van een hond (net als mijn rashonden trouwens!) maar daar houdt het ook mee op.
Mijn zwager de politiehondenbegeleider zweert voor zijn werk anders bij kruisingen en schijt op rashonden, dus die ziet er wel degelijk toegevoegde waarde in!
ja klopt de KNPV heeft voornamelijk kruisingen maar dat zijn wel allemaal mechelaarkruisingen waarvan de voorouders, achtergronden etc. bekend zijn. (zie bloedlijnen.nl) Maar aangezien ik niet in de KNPV zit.... :pffff:
In de IPO MOET je een stamboomhond hebben anders mag je geen wedstrijden/examens doen. (het werd of wordt iets veranderd maar bij de NBG kampioenschap blijft het verplicht wat ik begreep)
Tegen die mechelaarkruisingen heb ik ook helemaal niks, er is genoeg bekend over de voorouders etc. en het zijn echte mechelaars.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

malinois schreef:[ja klopt de KNPV heeft voornamelijk kruisingen maar dat zijn wel allemaal mechelaarkruisingen waarvan de voorouders, achtergronden etc. bekend zijn. (zie bloedlijnen.nl) Maar aangezien ik niet in de KNPV zit.... :pffff:
In de IPO MOET je een stamboomhond hebben anders mag je geen wedstrijden/examens doen. (het werd of wordt iets veranderd maar bij de NBG kampioenschap blijft het verplicht wat ik begreep)
Tegen die mechelaarkruisingen heb ik ook helemaal niks, er is genoeg bekend over de voorouders etc. en het zijn echte mechelaars.
Het zijn dus eigenlijk wel rashonden, maar worden niet erkend door de RvB?

Maar natuurlijk kun je van elke kruising een ras maken, zoals die boomertjes dus ook een soort ras vormen blijkbaar.

Als je een hond van ras a kruist met een hond van ras b krijg je een unieke kombinatie ab. Kruis je meerdere honden van ras a met honden van ras b krijg je dus ook meerdere honden van die unieke combinatie.
Is dat nu echt zo moeilijk te vatten :denken:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
malinois schreef:[ja klopt de KNPV heeft voornamelijk kruisingen maar dat zijn wel allemaal mechelaarkruisingen waarvan de voorouders, achtergronden etc. bekend zijn. (zie bloedlijnen.nl) Maar aangezien ik niet in de KNPV zit.... :pffff:
ze hebben geen stamboom van de RvB.
ga maar eens kijken op http://www.bloedlijnen.nl
daar staan zowel honden met- als zonder stamboom.
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

malinois schreef:
@idoo schreef:
ze hebben geen stamboom van de RvB.
ga maar eens kijken op http://www.bloedlijnen.nl
daar staan zowel honden met- als zonder stamboom.
Apart hoor.
Maar ooit is er dus iemand begonnen met het kruizen van dit soort honden, lijkt mij althans, en tegen die eerste kruising had je dan wel wat gehad, als je konsekwent bent!
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

@idoo schreef:
Podenji schreef:
@idoo schreef: Nee hoor, rashonden zijn niet uniek maar behoren tot een ras :smile2:
elke hond heeft een eigen persoonlijkheid, is een individu en IS daardoor UNIEK

begrepen? mooi :pffff:
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat met uniek bedoeld wordt hoor!
Rashonden zijn niet uniek omdat je elke keer als je twee rashonden van dezelfde soort op elkaar zet je weer dezelfde soort rashonden krijgt.
Kruisingen zijn uniek omdat je elke keer dat je ze kruist niet hetzelfde terugkrijgt.
Makkelijk zat dus, behalve blijkbaar voor mensen die persè het gelijk aan hun kant willen hebben :pffff:
ben het niet met je eens zoveel diversiteit aan kruisingen heb je niet, het gros dat je ziet lopen in nederland is kortharig zwart labradorachtig, langharig boomerachtig, boerenfoxachtig, herderachtig of stabijachtig en dat zijn niet allemaal kruisingen tussen 2 verschillende rashonden :wink:
zo makkelijk is dat behalve voor @idoo die altijd het gelijk aan zijn kant wil krijgen :ok:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
@idoo
Zeer actief

Podenji schreef:
@idoo schreef:
Podenji schreef:
@idoo schreef: Nee hoor, rashonden zijn niet uniek maar behoren tot een ras :smile2:
elke hond heeft een eigen persoonlijkheid, is een individu en IS daardoor UNIEK

begrepen? mooi :pffff:
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat met uniek bedoeld wordt hoor!
Rashonden zijn niet uniek omdat je elke keer als je twee rashonden van dezelfde soort op elkaar zet je weer dezelfde soort rashonden krijgt.
Makkelijk zat dus, behalve blijkbaar voor mensen die persè het gelijk aan hun kant willen hebben :pffff:
ben het niet met je eens zoveel diversiteit aan kruisingen heb je niet, het gros dat je ziet lopen in nederland is kortharig zwart labradorachtig, langharig boomerachtig, boerenfoxachtig, herderachtig of stabijachtig en dat zijn niet allemaal kruisingen tussen 2 verschillende rashonden :wink:
zo makkelijk is dat behalve voor @idoo die altijd het gelijk aan zijn kant wil krijgen :ok:
Jazeg, zo lus ik er nog wel eentje!
Al die kruisingen zijn hondachtig, zelfs al zijn hetkruisingenvan 2 dezelfde rashonden!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:Apart hoor.
wat is daar apart aan? :19:
Afbeelding
@idoo
Zeer actief

malinois schreef:
Alles :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
malinois schreef:
zo weer een van de duidelijkste antwoorden maar da's wel bekend van jou :roll:
Afbeelding
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

malinois schreef:
@idoo schreef:
malinois schreef:
@idoo schreef: Dat geldt nog meer voor rashonden!
ja klopt de KNPV heeft voornamelijk kruisingen maar dat zijn wel allemaal mechelaarkruisingen waarvan de voorouders, achtergronden etc. bekend zijn. (zie bloedlijnen.nl) Maar aangezien ik niet in de KNPV zit.... :pffff:
Verder worden de honden gerontgend op heupen, rug en ellebogen :wink: doen wij wel iig, de meeste mensen omdat de hond in de KNPV zwaar belast wordt. Officiele uitslag (hirshveld stichting) kan niet maar er zijn een paar DA´s die heel veel rontgenen en er een goed kijk op hebben.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Selena schreef:
malinois schreef:
@idoo schreef:
malinois schreef: mijn honden hebben toegevoegde waarde voor de sport.... dus wat heeft een kruising voor toegevoegde waarde?
Verder worden de honden gerontgend op heupen, rug en ellebogen :wink: doen wij wel iig, de meeste mensen omdat de hond in de KNPV zwaar belast wordt. Officiele uitslag (hirshveld stichting) kan niet maar er zijn een paar DA´s die heel veel rontgenen en er een goed kijk op hebben.
daar heb ik een leuk nieuwtje over

was pas bij een DA (in Belgie hier net over de grens) die dus wel kruisingen gewoon door de RvB kan laten beoordelen.....(heeft ie al eerder voor elkaar gekregen)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

crutz schreef: was pas bij een DA (in Belgie hier net over de grens) die dus wel kruisingen gewoon door de RvB kan laten beoordelen.....(heeft ie al eerder voor elkaar gekregen)
En hoe krijgt ie dat voor elkaar dan?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

@idoo schreef:Jazeg, zo lus ik er nog wel eentje!
Al die kruisingen zijn hondachtig, zelfs al zijn hetkruisingenvan 2 dezelfde rashonden!
jij lult echt alleen maar om te lullen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
crutz schreef: was pas bij een DA (in Belgie hier net over de grens) die dus wel kruisingen gewoon door de RvB kan laten beoordelen.....(heeft ie al eerder voor elkaar gekregen)
gewoon opsturen.....alleen is het voor de RvB administratief "moeilijk"
dan moeten ze nl de acceptgiro zelf uitschrijven ipv via hun systeem automatisch uit laten draaien......

maar t KAN dus wel.......
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

crutz schreef:
marian* schreef:
gewoon opsturen.....alleen is het voor de RvB administratief "moeilijk"
dan moeten ze nl de acceptgiro zelf uitschrijven ipv via hun systeem automatisch uit laten draaien......

maar t KAN dus wel.......
En ik maar denken dat ze daar alleen voor rashonden+boom e.e.a. deden :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

ik weet ook niet beter dan de hond een boompje moet hebben..
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Selena schreef:ik weet ook niet beter dan de hond een boompje moet hebben..
ja, dacht ik dus ook, maar van deze DA accepteren ze t dus gewoon en volgens hem moet t via iedere DA kunnen, alleen vind de Raad t niet leuk om te doen omdat t extra werk kost (niet automatisch uitdraaien) maar hij krijgt t dus wel voor elkaar......(al meerdere keren gelukt.....)
bullegie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door bullegie »

ten eerste...in belgie kan bijna alles.. :19: ten tweede...a.s zondag mag ik mijn frans bulletje op gaan halen!!! yesssssss... ze is zoals jullie weten zonder stamboom maar gelukkig kerngezond en een echte franse buldog.
k'zal snel foto's laten zien zodra ze er is :wink:
knuffels en een poot :)
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

Bullegie: Weet jij wel alles van je nieuwe hondje?? Gewoon nieuwschierig.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
bullegie
Vaste gebruiker

linda82 schreef:Bullegie: Weet jij wel alles van je nieuwe hondje?? Gewoon nieuwschierig.

Groetjes Linda
ja hoor..ten eerste heb ikzelf altijd gefokt...nu fokt mijn dochter (die nog thuis woont) ik heb eerst informatie over dit ras opgezocht..tips van fokkers die dit ras fokken gekregen ..en natuurlijk de pup (en het nest) goed nagekeken.
de moeder is erg enthousiast..de vader is gezien..ook een echte franse buldog.
omdat ik genoeg ervaring heb durf ik deze stap aan. (zonder stamboom)
maar ik zal er nooit een nestje van nemen, al is het alleen maar omdat ze geen stamboom heeft.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

bullegie schreef:ten eerste...in belgie kan bijna alles.. :19:
wordt gewoon in NL beoordeeld hoor.......
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

[quote="bullegie"]ten eerste...in belgie kan bijna alles.. :19: /quote]

Nou ja, alles ??? :80:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
malinois
Zeer actief
Contacteer:

@idoo schreef:
malinois schreef:
kom je nou nog met een verduidelijkt antwoord of heb je die weer eens niet? Want niemand vind het blijkbaar apart behalve jij :roll:
Afbeelding
bullegie
Vaste gebruiker

crutz schreef:
bullegie schreef:ten eerste...in belgie kan bijna alles.. :19:
wordt gewoon in NL beoordeeld hoor.......
wist ik niet..sorry :19: maar er kan wel veel in belgie :eek:
linda82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door linda82 »

Bullegie:
Is het dan niet een beetje vreemd dat ik zoveel negtieve reacties krijg over een nestje met hondjes zonder stamboom (welliswaar een kruising) en jij niet terwijl je eigelijk wel een koper bent van. Zelf vind ik het natuurlijk heel leuk voor je maar vind het een beetje vreemd waarom de rest daar niet op reageerd.

Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

linda82 schreef:Bullegie:
Is het dan niet een beetje vreemd dat ik zoveel negtieve reacties krijg over een nestje met hondjes zonder stamboom (welliswaar een kruising) en jij niet terwijl je eigelijk wel een koper bent van. Zelf vind ik het natuurlijk heel leuk voor je maar vind het een beetje vreemd waarom de rest daar niet op reageerd.

Groetjes Linda
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=79145
Gesloten

Terug naar “Fokken van honden”