Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
M@ri@nne schreef:
Aangezien we het niet over klonen hebben is elke hond toch uniek?
Nee hoor, rashonden zijn niet uniek maar behoren tot een ras
Ik heb 2 unieke honden hoor, ook al zijn ze van het zelfde ras, ze zijn
heel erg verschillend en dan doel ik op meer dan alleen de kleur
Jij behoort ook tot het zelfde ras als ik maar vind jou toch ook vrij uniek hoor
Uniek betekent: enig, alleen bestaand!
Een rashond kan dus nooit uniek zijn!
Dat honden van hetzelfde ras wel van elkaar verschillen is andere koek!
een nestje bestaat vaak niet uit 1 hond dus zijn ze ook niet uniek
daarnaast is elke hond verschillend qua karakter dus unieke honden heb je gelukkig nooit.
malinois schreef:[dat wordt toch ook nergens beweerd? Maar waarom zou je uberhaupt een kruisingsnest fokken als er de wereld ermee overspoeld wordt?
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Dat geldt nog meer voor rashonden!
Kruisingen zijn dan nog unieke honden, terwijl er van elke rashond die je op de wereld zet al meer dan genoeg rondlopen!
mijn honden hebben toegevoegde waarde voor de sport.... dus wat heeft een kruising voor toegevoegde waarde?
Mijn kruising heeft geen enkele toegevoegde waarde hoor Ja het is een schat van een hond (net als mijn rashonden trouwens!) maar daar houdt het ook mee op.
Mijn zwager de politiehondenbegeleider zweert voor zijn werk anders bij kruisingen en schijt op rashonden, dus die ziet er wel degelijk toegevoegde waarde in!
malinois schreef:[dat wordt toch ook nergens beweerd? Maar waarom zou je uberhaupt een kruisingsnest fokken als er de wereld ermee overspoeld wordt?
Het heeft geen enkele toegevoegde waarde.
Kruisingen zijn dan nog unieke honden, terwijl er van elke rashond die je op de wereld zet al meer dan genoeg rondlopen!
mijn honden hebben toegevoegde waarde voor de sport.... dus wat heeft een kruising voor toegevoegde waarde?
Mijn kruising heeft geen enkele toegevoegde waarde hoor Ja het is een schat van een hond (net als mijn rashonden trouwens!) maar daar houdt het ook mee op.
Mijn zwager de politiehondenbegeleider zweert voor zijn werk anders bij kruisingen en schijt op rashonden, dus die ziet er wel degelijk toegevoegde waarde in!
ja klopt de KNPV heeft voornamelijk kruisingen maar dat zijn wel allemaal mechelaarkruisingen waarvan de voorouders, achtergronden etc. bekend zijn. (zie bloedlijnen.nl) Maar aangezien ik niet in de KNPV zit....
In de IPO MOET je een stamboomhond hebben anders mag je geen wedstrijden/examens doen. (het werd of wordt iets veranderd maar bij de NBG kampioenschap blijft het verplicht wat ik begreep)
Tegen die mechelaarkruisingen heb ik ook helemaal niks, er is genoeg bekend over de voorouders etc. en het zijn echte mechelaars.
malinois schreef:[ja klopt de KNPV heeft voornamelijk kruisingen maar dat zijn wel allemaal mechelaarkruisingen waarvan de voorouders, achtergronden etc. bekend zijn. (zie bloedlijnen.nl) Maar aangezien ik niet in de KNPV zit....
In de IPO MOET je een stamboomhond hebben anders mag je geen wedstrijden/examens doen. (het werd of wordt iets veranderd maar bij de NBG kampioenschap blijft het verplicht wat ik begreep)
Tegen die mechelaarkruisingen heb ik ook helemaal niks, er is genoeg bekend over de voorouders etc. en het zijn echte mechelaars.
Het zijn dus eigenlijk wel rashonden, maar worden niet erkend door de RvB?
Maar natuurlijk kun je van elke kruising een ras maken, zoals die boomertjes dus ook een soort ras vormen blijkbaar.
Als je een hond van ras a kruist met een hond van ras b krijg je een unieke kombinatie ab. Kruis je meerdere honden van ras a met honden van ras b krijg je dus ook meerdere honden van die unieke combinatie.
Is dat nu echt zo moeilijk te vatten
malinois schreef:[ja klopt de KNPV heeft voornamelijk kruisingen maar dat zijn wel allemaal mechelaarkruisingen waarvan de voorouders, achtergronden etc. bekend zijn. (zie bloedlijnen.nl) Maar aangezien ik niet in de KNPV zit....
ze hebben geen stamboom van de RvB.
ga maar eens kijken op http://www.bloedlijnen.nl
daar staan zowel honden met- als zonder stamboom.
ze hebben geen stamboom van de RvB.
ga maar eens kijken op http://www.bloedlijnen.nl
daar staan zowel honden met- als zonder stamboom.
Apart hoor.
Maar ooit is er dus iemand begonnen met het kruizen van dit soort honden, lijkt mij althans, en tegen die eerste kruising had je dan wel wat gehad, als je konsekwent bent!
@idoo schreef:
elke hond heeft een eigen persoonlijkheid, is een individu en IS daardoor UNIEK
begrepen? mooi
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat met uniek bedoeld wordt hoor!
Rashonden zijn niet uniek omdat je elke keer als je twee rashonden van dezelfde soort op elkaar zet je weer dezelfde soort rashonden krijgt.
Kruisingen zijn uniek omdat je elke keer dat je ze kruist niet hetzelfde terugkrijgt.
Makkelijk zat dus, behalve blijkbaar voor mensen die persè het gelijk aan hun kant willen hebben
ben het niet met je eens zoveel diversiteit aan kruisingen heb je niet, het gros dat je ziet lopen in nederland is kortharig zwart labradorachtig, langharig boomerachtig, boerenfoxachtig, herderachtig of stabijachtig en dat zijn niet allemaal kruisingen tussen 2 verschillende rashonden
zo makkelijk is dat behalve voor @idoo die altijd het gelijk aan zijn kant wil krijgen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
@idoo schreef:
elke hond heeft een eigen persoonlijkheid, is een individu en IS daardoor UNIEK
begrepen? mooi
Ik denk dat je niet goed begrijpt wat met uniek bedoeld wordt hoor!
Rashonden zijn niet uniek omdat je elke keer als je twee rashonden van dezelfde soort op elkaar zet je weer dezelfde soort rashonden krijgt.
Kruisingen zijn uniek omdat je elke keer dat je ze kruist niet hetzelfde terugkrijgt.
Makkelijk zat dus, behalve blijkbaar voor mensen die persè het gelijk aan hun kant willen hebben
ben het niet met je eens zoveel diversiteit aan kruisingen heb je niet, het gros dat je ziet lopen in nederland is kortharig zwart labradorachtig, langharig boomerachtig, boerenfoxachtig, herderachtig of stabijachtig en dat zijn niet allemaal kruisingen tussen 2 verschillende rashonden
zo makkelijk is dat behalve voor @idoo die altijd het gelijk aan zijn kant wil krijgen
Jazeg, zo lus ik er nog wel eentje!
Al die kruisingen zijn hondachtig, zelfs al zijn hetkruisingenvan 2 dezelfde rashonden!
@idoo schreef:
ja klopt de KNPV heeft voornamelijk kruisingen maar dat zijn wel allemaal mechelaarkruisingen waarvan de voorouders, achtergronden etc. bekend zijn. (zie bloedlijnen.nl) Maar aangezien ik niet in de KNPV zit....
Verder worden de honden gerontgend op heupen, rug en ellebogen doen wij wel iig, de meeste mensen omdat de hond in de KNPV zwaar belast wordt. Officiele uitslag (hirshveld stichting) kan niet maar er zijn een paar DA´s die heel veel rontgenen en er een goed kijk op hebben.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
malinois schreef:
Verder worden de honden gerontgend op heupen, rug en ellebogen doen wij wel iig, de meeste mensen omdat de hond in de KNPV zwaar belast wordt. Officiele uitslag (hirshveld stichting) kan niet maar er zijn een paar DA´s die heel veel rontgenen en er een goed kijk op hebben.
daar heb ik een leuk nieuwtje over
was pas bij een DA (in Belgie hier net over de grens) die dus wel kruisingen gewoon door de RvB kan laten beoordelen.....(heeft ie al eerder voor elkaar gekregen)
crutz schreef:
was pas bij een DA (in Belgie hier net over de grens) die dus wel kruisingen gewoon door de RvB kan laten beoordelen.....(heeft ie al eerder voor elkaar gekregen)
En hoe krijgt ie dat voor elkaar dan?
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
crutz schreef:
gewoon opsturen.....alleen is het voor de RvB administratief "moeilijk"
dan moeten ze nl de acceptgiro zelf uitschrijven ipv via hun systeem automatisch uit laten draaien......
crutz schreef:
gewoon opsturen.....alleen is het voor de RvB administratief "moeilijk"
dan moeten ze nl de acceptgiro zelf uitschrijven ipv via hun systeem automatisch uit laten draaien......
maar t KAN dus wel.......
En ik maar denken dat ze daar alleen voor rashonden+boom e.e.a. deden
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Selena schreef:ik weet ook niet beter dan de hond een boompje moet hebben..
ja, dacht ik dus ook, maar van deze DA accepteren ze t dus gewoon en volgens hem moet t via iedere DA kunnen, alleen vind de Raad t niet leuk om te doen omdat t extra werk kost (niet automatisch uitdraaien) maar hij krijgt t dus wel voor elkaar......(al meerdere keren gelukt.....)
ten eerste...in belgie kan bijna alles.. ten tweede...a.s zondag mag ik mijn frans bulletje op gaan halen!!! yesssssss... ze is zoals jullie weten zonder stamboom maar gelukkig kerngezond en een echte franse buldog.
k'zal snel foto's laten zien zodra ze er is
linda82 schreef:Bullegie: Weet jij wel alles van je nieuwe hondje?? Gewoon nieuwschierig.
Groetjes Linda
ja hoor..ten eerste heb ikzelf altijd gefokt...nu fokt mijn dochter (die nog thuis woont) ik heb eerst informatie over dit ras opgezocht..tips van fokkers die dit ras fokken gekregen ..en natuurlijk de pup (en het nest) goed nagekeken.
de moeder is erg enthousiast..de vader is gezien..ook een echte franse buldog.
omdat ik genoeg ervaring heb durf ik deze stap aan. (zonder stamboom)
maar ik zal er nooit een nestje van nemen, al is het alleen maar omdat ze geen stamboom heeft.
Bullegie:
Is het dan niet een beetje vreemd dat ik zoveel negtieve reacties krijg over een nestje met hondjes zonder stamboom (welliswaar een kruising) en jij niet terwijl je eigelijk wel een koper bent van. Zelf vind ik het natuurlijk heel leuk voor je maar vind het een beetje vreemd waarom de rest daar niet op reageerd.
linda82 schreef:Bullegie:
Is het dan niet een beetje vreemd dat ik zoveel negtieve reacties krijg over een nestje met hondjes zonder stamboom (welliswaar een kruising) en jij niet terwijl je eigelijk wel een koper bent van. Zelf vind ik het natuurlijk heel leuk voor je maar vind het een beetje vreemd waarom de rest daar niet op reageerd.