Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Foto Bespreek Topic!
dank je wel 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heel erg mooie foto Sandra!!
Laat ik ook weer eens wat plaatsen. Ik heb een eenvoudige flitsset voor mijn verjaardag gekregen. Gelijk maar eens geprobeerd om deze buiten bij de paarden te gebruiken.
Deze foto van Sammy vond ik voor een eerste poging wel aardig. Alleen de oren vind ik wat te donker.
COO_9458a by mr. Jones, on Flickr
Laat ik ook weer eens wat plaatsen. Ik heb een eenvoudige flitsset voor mijn verjaardag gekregen. Gelijk maar eens geprobeerd om deze buiten bij de paarden te gebruiken.
Deze foto van Sammy vond ik voor een eerste poging wel aardig. Alleen de oren vind ik wat te donker.

-
- Zeer actief
is een mooie foto, maar valt meer uit te halen denk ik
deze onderste is ook geschoten tijdens de workshop, heb hem thuis bewerkt wel zo veel mogelijk met de dingen die ik weer opgepikt heb tijdens de workshop bij fotomelle van nuelle

deze onderste is ook geschoten tijdens de workshop, heb hem thuis bewerkt wel zo veel mogelijk met de dingen die ik weer opgepikt heb tijdens de workshop bij fotomelle van nuelle

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
@Sandra je foto’s zijn echt prachtig!
Ik heb voor naast mijn spiegelreflex een compact camera erbij gekocht. Voor als ik geen zin heb om te sjouwen en straks tijdens de vakantie in de steden. Qua landschapfotografie ben ik niet geheel ontevreden.
naamloos-1000282.jpg by Marenko, on Flickr
En zolang de hond stil zit gaat dat ook nog wel
naamloos-1000081.jpg by Marenko, on Flickr
Ik heb voor naast mijn spiegelreflex een compact camera erbij gekocht. Voor als ik geen zin heb om te sjouwen en straks tijdens de vakantie in de steden. Qua landschapfotografie ben ik niet geheel ontevreden.

En zolang de hond stil zit gaat dat ook nog wel

Groetjes Marja
-
- Zeer actief
De landschapsfoto is erg mooi Tycha. Van de onderste foto vind ik het perspectief erg gaaf!
Ik ben eerlijk gezegd best een beetje trots op deze foto van Koda. Als ik Koda ergens neerzet in de hoop een mooie foto te maken, wordt het meestal niks. Vorige week zat hij op de veranda een beetje om zich heen te kijken. Ik vond het een mooi plaatje zo achter dat wagenwiel en had gelukkig mijn camera bij de hand.
Ik heb er nauwelijks iets aan bewerkt, een beetje vignette en ik denk het HDR filter van ON1.
COO_9621b by mr. Jones, on Flickr
Ik ben eerlijk gezegd best een beetje trots op deze foto van Koda. Als ik Koda ergens neerzet in de hoop een mooie foto te maken, wordt het meestal niks. Vorige week zat hij op de veranda een beetje om zich heen te kijken. Ik vond het een mooi plaatje zo achter dat wagenwiel en had gelukkig mijn camera bij de hand.
Ik heb er nauwelijks iets aan bewerkt, een beetje vignette en ik denk het HDR filter van ON1.

-
- Zeer actief
En het perfecte plaatje is weer van start, wie heeft het gezien,
vind het altijd wel een heel erg leuk programma

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Gisteren voor het eerst bekeken. Kan er na 1 aflevering nog weinig van zeggen
-
- Zeer actief
wordt meestal ook leuker als de ploeg kleiner wordt, maar vind het ook leuk om te zien dat het soms nog niet zo simpel is
-
- Zeer actief
Altijd leuk 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Wij kwamen langs een skate baan van de week. Nooit eerder bedacht om daar foto's te maken. Maar de hondjes vonden het leuk er te gaan snuffelen enzo. En vind ze stiekum wel leuk geworden.

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Ik vind ze heel leuk geworden! Dat is wel fijn aan kleine modellen, die kan je toch beter gebruiken met hele graffiti-platen op de achtergrond 
Ik heb mijn fotografie zwaar verwaarloosd. Er zijn zoveel leuke dingen te doen en er is zo weinig tijd

Ik heb mijn fotografie zwaar verwaarloosd. Er zijn zoveel leuke dingen te doen en er is zo weinig tijd

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ja. Vooral Dex die vind het leuk. Als ik de camera pak gaat hij spontaan ergens staan poseren. Saartje is een ander verhaal hoor. Stil staan is er niet bij en dan zijn kleine hondjes zo makkelijk nog niet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Zeer actief
Morris weer eens, herfstkleuren . and up maar weer

- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
- Aantal honden: 5
Doe jij nog veel aan nabewerking, S@ndr@?
-
- Zeer actief
nee valt erg mee, meestal ben ik met 5 minuten klaar
tenzij het iets heel speciaals moet worden en t meeste doe ik in Camera RAW,, mijn hersenen doen geen lightroom of zo

- Nevache
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Overigens nog bedankt voor je tip laatst, over back button focus.
Op mijn 15jr. oude Nikon kon dit niet.
Maar omdat die voortdurend problemen had met wegschrijven naar SDcard, hebben we toch maar een nieuwe (Nikon) gekocht.
En nu was dit wel in te stellen.
't Is ff wennen, maar wil nu al niet anders meer.
Op mijn 15jr. oude Nikon kon dit niet.
Maar omdat die voortdurend problemen had met wegschrijven naar SDcard, hebben we toch maar een nieuwe (Nikon) gekocht.
En nu was dit wel in te stellen.
't Is ff wennen, maar wil nu al niet anders meer.
-
- Zeer actief
klopt het is even wennen, maar als je het gewent bent dan kun je niet meer terug.. 

- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Vlak voor de kerst heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering mijn canon camera’s ingeruild voor de Sony a7 III. Ik wilde lichter, en betere iso prestaties, en dacht daarbij aan de canon Eos r of de canon 5 d iv. Maar bij de camerazaak werd mij toen de Sony aangeraden. Met adapter zou ik mijn oude lenzen kunnen gebruiken. Dat gaat goed met de 24-70 2.8 maar minder met de 70-200 2.8 de autofocus kon het niet bijhouden wanneer Triss op me af rent. Nu de 70-200 f4 van sony erbij en wat een verschil
Ik heb wat gevloekt in het begin. Maar wat een goede camera is dit! Zeer snel! Scherp. En uitmuntende iso prestaties. Het is even wennen, alles is toch weer anders, en deze camera heeft zoveel instellingen en techniek, dat je er niet bent met alleen diafragma, sluitertijd en iso instellen.
naamloos-02972.jpg by Marenko, on Flickr
Iso 12800
naamloos-01685.jpg by Marenko, on Flickr
Ik heb wat gevloekt in het begin. Maar wat een goede camera is dit! Zeer snel! Scherp. En uitmuntende iso prestaties. Het is even wennen, alles is toch weer anders, en deze camera heeft zoveel instellingen en techniek, dat je er niet bent met alleen diafragma, sluitertijd en iso instellen.

Iso 12800

Groetjes Marja
-
- Zeer actief
altijd leuk en ja ook altijd weer vloeken andere camera.. maar toch ook leuk als er mooie platen uit komen rollen.. houdt t simpel in het begin en pak er steeds een stukje bij dan is het goed te doen vaak..
De OES R is een leuke camera, maar ik wacht ook nog liever even op de opvolger dan ga ik mijn 7 d m2 daar bij inleveren hoor, wil ook wel graag spiegelloos zeker voor portret foto`s . maar ik moet nog even wachtend dus
De OES R is een leuke camera, maar ik wacht ook nog liever even op de opvolger dan ga ik mijn 7 d m2 daar bij inleveren hoor, wil ook wel graag spiegelloos zeker voor portret foto`s . maar ik moet nog even wachtend dus

-
- Zeer actief
Ziet er goed uit bij die enorm hoge iso Tycha! Wel balen dat je 70-200mm er niet op past. Ben je al met al nu wel blij met je vlaag van verstandsverbijstering?
Deze week heb ik er een camera bij gekocht, een tweedehands nikon D750. De D7500 houd ik er wel bij, fijne camera maar ik was niet erg tevreden over de prestaties bij weinig licht. De D750 heb ik nu twee maal uitgeprobeerd en ben er blij mee!
Deze week heb ik er een camera bij gekocht, een tweedehands nikon D750. De D7500 houd ik er wel bij, fijne camera maar ik was niet erg tevreden over de prestaties bij weinig licht. De D750 heb ik nu twee maal uitgeprobeerd en ben er blij mee!
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ik ben nu super tevreden. Ik wilde sowieso terug naar 1 camera. De combi camera en 70-200 is al een kilo lichter dan bij de canon. Ik dacht nooit een betere camera te kunnen krijgen als de canon 7d ii maar dit presteert echt veel beter.
Buiten de zeer snelle autofocus en hoge iso heeft de camera ook een zeer goede stabilisator. Waardoor het mogelijk is om hele lage sluitertijden nog steeds uit de hand te kunnen fotograferen.
1/15, dat had met de canon echt niet gelukt.
naamloos-00825.jpg by Marenko, on Flickr
Buiten de zeer snelle autofocus en hoge iso heeft de camera ook een zeer goede stabilisator. Waardoor het mogelijk is om hele lage sluitertijden nog steeds uit de hand te kunnen fotograferen.
1/15, dat had met de canon echt niet gelukt.

Groetjes Marja
-
- Zeer actief
ehm, nee dan moet je vanaf een statief,
ik ben heel nieuwsgierig naar de plaatjes die komen gaan 

- Nevache
- Zeer actief
Paar maanden geleden een nieuw toestel gekocht (Nikon D7500).
Ondanks S@ndr@'s backbuttonfocus-tip gebeurt het me nog erg regelmatig dat ik het beeld niet scherp krijg als de honden recht op me af rennen.
Autofocus die het niet bij kan benen??
Of een kwestie van instellingen - diafragma? scherpstelveld?
Gebrek aan handigheid (dát in elk geval
)?
Beschikbare objectieven zijn een 50mm 1.8 en 100mm 2.8. En daarnaast een minder lichtsterke 18-300mm en 70-200mm.
Hebben jullie tips voor mij?
Ondanks S@ndr@'s backbuttonfocus-tip gebeurt het me nog erg regelmatig dat ik het beeld niet scherp krijg als de honden recht op me af rennen.
Gebrek aan handigheid (dát in elk geval

Beschikbare objectieven zijn een 50mm 1.8 en 100mm 2.8. En daarnaast een minder lichtsterke 18-300mm en 70-200mm.
Laatst gewijzigd door Nevache op 20 feb 2020 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
ik zou gokken op de 100mm de 50 is over t algemeen traag en eer een portret lens, tenminste in de canon wereld. en verder zou ik zeggen van begin met grotere afstanden( zet je beeld kwaliteit op groot, dan kun je nog croppen).. NIkon heeft een ander trackingsysteem als canon dus ik kan er verder niet zoveel over zeggen .
-
- Zeer actief
De autofocus van de D7500 is bij bewegend beeld juist heel erg goed. Heb je de autofocus wel op c gezet?Nevache schreef:Paar maanden geleden een nieuw toestel gekocht (Nikon D7500).
Gebrek aan handigheid (dát in elk geval)?
- Nevache
- Zeer actief
Ja, staat op AF-C (vglb mt AI-Servo bij Canon).
Daarnaast op CLstand (=meerdere opnames) en DynamischVeldstand (21 punten, zou evt naar 51 punten kunnen)
Verder meestal Diafragma-voorkeuze (A) of Manual.
En op standje "Onvoldoende vaardigheid"
Daarnaast op CLstand (=meerdere opnames) en DynamischVeldstand (21 punten, zou evt naar 51 punten kunnen)

- Marc147
- Actief
- Mijn ras(sen): Asielhonden
Klinkt mij als de juiste instellingen in de oren.Nevache schreef:Ja, staat op AF-C (vglb mt AI-Servo bij Canon).
Welke lens gebruik je precies? Want ik begin het idee te krijgen dat de lens niet snel genoeg kan reageren.
-
- Zeer actief
Zelf ben ik ook niet zo goed in bewegend beeld hoor. Deze foto's heb ik een paar maanden terug met de D7500 gemaakt met een 70-300mm lens.Nevache schreef:Ja, staat op AF-C (vglb mt AI-Servo bij Canon).

f/5.6, iso 1000, 1/1600

f/5.3, iso 640, 1/1250

f/5.6, iso 1000, 1/1250

f/5.6, iso 400, 1/1250
Ook niet allemaal perfecte focus, dit is niet helemaal mijn ding. Als excuus heb ik wel dat Nova zo allejezus snel is

Misschien kan je eens wat foto's laten zien?
Laatst gewijzigd door Johnny Jones op 20 mar 2020 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Ik doe liever dit soort dingen!
CO2_4487a
Ben echt heel blij met de D750! Overigens met dezelfde lens gemaakt als de foto's hierboven van Nova.

Ben echt heel blij met de D750! Overigens met dezelfde lens gemaakt als de foto's hierboven van Nova.
-
- Zeer actief
Het is lastig voor elke autofocus, om naderende voorwerpen te tracken.. en een hond beweegt dan ook nog eens alle kanten op.. ik zou afstand nemen en het diafragma niet gelijk helemaal open als je oefent..