Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

MARC_S schreef:Dit soort topics verzieken overigens het forum en de sfeer. Een groepje mensen dat mij de les gaat lezen over mijn hond. Die Fenella de les gaan lezen over haar honden. Waarom vanuit je schijnheilige troon gaan krijsen dat alle honden hetzelfde zijn?
Stop dan zelf ook met krijsen dat alleen jij weet hoe het is om met een drukke pup om te gaan. En als andere mensen zelfde ervaringen hebben is het toch anders, op de een of andere manier :roll: Practice what you preace; laat andere mensen ook in hun waarde
Laatst gewijzigd door Tamara. op 18 aug 2008 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Addy schreef:
MARC_S schreef:Dus snaveltjes toe aub.
Gaan we arrogant doen :denken: :mrgreen:
Kijk Marc, jullie namen in eerste instantie de bench zodat de honden aan elkaar konden wennen toch :19: Dat je vandaar uit een stuiterbal er dan in zet voor de rust van de andere honden vind ik niet vreemd. Wat me wel verbaast is dat je daar werkhond aan koppelt want wat ik tot nu toe begrepen heb is de laekense niet zozeer een werkhond als bijv. een Mechelaar :19:
Uhm, werkhond? Werkhondenras ja, werkhond nee.
Overigens kun je bij de laekense absoluut geen onderscheid maken tussen werk en show. De honden gaan door alle lijnen en Eva heeft in haar stamboom weg degelijk werkhonden. Mechelaars zelfs. Maar ik noem haar zeker geen werk gefokte hond. Je kan alleen ook zeker niet zeggen dat ze per definitie niet het karakter heeft van een werk gefokte hond. Ze is nl geen show gefokte hond gezien de werkhonden in haar lijn. Pa deed IPO bv. Dat ma geen IPO deed ligt in het feit dat Suzanne ander werk met ma deed en niet aan ma zelf :wink:

Als jij een laekense neemt dan zal je merken dat je niet een hond op show of een hond op werk kan nemen. De komende vader van de halfzusjes en broertjes van Eva heeft IPOIII. Dat is meer dan de gemiddelde werkhond uit pure werklijnen heeft. Zeker de teven. Wie is dan de werkhond nog? :wink: Nozem heeft extreem goede showresultaten. Wat zijn de pups? Werkhonden? Showhonden? That's how it is in Laekense :ok:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Waarom moeten er constant tekst en uitleg gegeven worden als iemand 'n bench gebruikt, zeker als degene die erom vragen geen flauw benul hebben hoe de situatie bij de personen die wel voor 'n bench kiezen is? Of dit wel of niet goed is voor de desbetreffende pup/hond?

We hebben er gewoon verschillende meningen over, dacht dat dat moest kunnen.
laeken
Zeer actief

Tamara. schreef:
MARC_S schreef:Dit soort topics verzieken overigens het forum en de sfeer. Een groepje mensen dat mij de les gaat lezen over mijn hond. Die Fenella de les gaan lezen over haar honden. Waarom vanuit je schijnheilige troon gaan krijsen dat alle honden hetzelfde zijn?
Stop dan zelf ook met krijsen dat alleen jij weet hoe het is om met een drukke pup om te gaan. En als andere mensen zelfde ervaringen hebben is het toch anders, op de een of andere manier :roll: Practice what you preace; laat andere mensen ook in hun waarde
Er is geen methode die ik aanval dus wat is dit? En krijsen laat ik aan anderen over dank U. Zie je wel dat dit het forum verziekt? Zelfs jij begint weer zonder dat ik ook maar 1 keer op je gereageerd heb :ok: Dacht dat we er inmiddels wel overheen waren.

Zolang ik me hier moet verdedigen omdat een hond een hond is en mensen alles beter weten denk ik dat je stukje erg ver van dit gesprek af ligt. Maargoed, laat het lekker :cheer:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef: ik heb geen woeste verhalen over honden die over banken springen en hoe wild ze wel niet zijn hoor. (niet dat ze dat niet zijn, maar ik heb het er niet over in dit topic.)
maar die zijn er blijkbaar wel... heb er hier 3 lopen die het gedaan hebben... dat hoef ik toch niet te verzwijgen? Het is toch algemeen bekend dat een mechelaarwerklijn niet de makkelijkste honden zijn.. dat is lijkt mij algemeen bekend
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Rami schreef:
renee-uk schreef: Ik quote voor het gemak deze maar omdat ik geen zin heb al die andere opmerkingen weer te gaan zoeken, ze hebben allemaal een beetje dezelfde strekking namelijk.
Ik snap eerlijk gezegd helemaal niet waarom 'jullie' verantwoorde benchgegruikers nu allemaal over mijn woorden 'vallen'! :mrgreen:
Waarom voel je je nu zo aangesproken? Ik zeg al weet ik veel hoeveel keer dat het mij gaat om die mensen die - zonder goed nadenken, uit gemaksoverwegingen, omdat het in het boekje staat, omdat de buurvrouw ook een bench heeft - een bench gebruiken. Te vaak gebruiken, gebruiken op momenten waar je - wellicht - ook voor een andere oplossing zou kunnen kiezen.
That's all! :19:
Ik 'viel' over dit zinnetje: "Ik weet ook wel dat er verstandige bench-gebruikers zijn maar het kan - in veel gevallen - misschien best zonder."
dat ik, zoals ik ook al zei, voor het gemak maar aanhaalde omdat die opmerking er al een aantal malen vaker was geweest (misschien in een iets andere bewoording, maar wel dezelfde strekking) alleen die van jou wat dichterbij stond dus makkelijker te quoten was. En ik wou toch even aangeven waarom ik niet zonder wil terwijl ik best zonder kan :wink:
Hou het er maar op dat ik te lui was om die andere opmerkingen op te zoeken :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
laeken
Zeer actief

Neeltje schreef:Waarom moeten er constant tekst en uitleg gegeven worden als iemand 'n bench gebruikt, zeker als degene die erom vragen geen flauw benul hebben hoe de situatie bij de personen die wel voor 'n bench kiezen is? Of dit wel of niet goed is voor de desbetreffende pup/hond?

We hebben er gewoon verschillende meningen over, dacht dat dat moest kunnen.
Dank U. En dan te bedenken dat er een aantal pagina's hiervoor gevraagd werd waarom mensen die een bench gebruiken niet meedoen met ageren tegen benchmisbruik :roll: Nou hierom dus, je wordt meteen in een hokje gedrukt en bent zelf een benchmisbruiker. Ik laat deze topics maar weer lekker voor wat ze zijn denk ik :wink:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:
Gollum schreef:
Nanna schreef:
Hutsje schreef: hou dan je commentaar ff fijn voor je met je uberpup. ik heb ook 2 flatcoatpups grootgebracht hoor, ook niet de makkelijkste en de meest rustige pups, en ook zonder bench en zonder hartverzakkingen.
Gaan we nou een wedstrijd doen wie de meest woeste pups heeft gehad en levert hoe woester en wilder bonuspunten op? :denken:
Was ik dan ff blij met mijn zich keurig gedragende pupjes, ik zit zelfs helemaal niet te wachten op van die halve garen :19:
Hoe heb jij ze zo keurig in het gareel gekregen dan?
Bij mij zitten de gaten nog in de lamellen :mrgreen:
Hahahaha, ik koop rassen die al innerlijk beschááfd zijn :mrgreen:
In mijn teckelkenneltijd heb ik wel een jonge xherder gehad, een zot van een hond. Maar die kuurde zich in het maisveld met de teckels uit; krijsend achter de knienen aan. Dus die was te moe om binnenshuis wat dan ook te vernielen :mrgreen: Die viel gewoon als een blok beton om.
Dat merkte ik ook aan Gollum, dat toen ik wat langer met haar ging lopen en haar wat meer liet rauzen ze ook te moe was om binnen nog rottigheid uit te halen. Ik heb me te veel aan dat 5 minuten-regeltje gehouden in het begin denk ik.

Zijn tekkels zo innerlijk beschaafd dan? :mrgreen: Een labrador is dat zeker niet nee :smile:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Hutsje schreef: ik vergelijk uberhaupt geen rassen hier, ik zeg alleen dat het dus ook anders kan, maar dat wil er dus bij sommmigen niet in. en als mijn honden dan als gehandicapte pups worden afgeschilderd, en dat mij dan ook nog een lichamelijke kwaal in de schoenen wordt geschoven, ja daahaag. hou dan je commentaar ff fijn voor je met je uberpup. ik heb ook 2 flatcoatpups grootgebracht hoor, ook niet de makkelijkste en de meest rustige pups, en ook zonder bench en zonder hartverzakkingen.
euhhh waar wordt dat beweert? :denken:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

MARC_S schreef:
Addy schreef:
Kijk Marc, jullie namen in eerste instantie de bench zodat de honden aan elkaar konden wennen toch :19: Dat je vandaar uit een stuiterbal er dan in zet voor de rust van de andere honden vind ik niet vreemd. Wat me wel verbaast is dat je daar werkhond aan koppelt want wat ik tot nu toe begrepen heb is de laekense niet zozeer een werkhond als bijv. een Mechelaar :19:
Overigens kun je bij de laekense absoluut geen onderscheid maken tussen werk en show. De honden gaan door alle lijnen en Eva heeft in haar stamboom weg degelijk werkhonden. Mechelaars zelfs. Maar ik noem haar zeker geen werk gefokte hond. Je kan alleen ook zeker niet zeggen dat ze per definitie niet het karakter heeft van een werk gefokte hond. Ze is nl geen show gefokte hond gezien de werkhonden in haar lijn. Pa deed IPO bv. Dat ma geen IPO deed ligt in het feit dat Suzanne ander werk met ma deed en niet aan ma zelf :wink:

Als jij een laekense neemt dan zal je merken dat je niet een hond op show of een hond op werk kan nemen. De komende vader van de halfzusjes en broertjes van Eva heeft IPOIII. Dat is meer dan de gemiddelde werkhond uit pure werklijnen heeft. Zeker de teven. Wie is dan de werkhond nog? :wink: Nozem heeft extreem goede showresultaten. Wat zijn de pups? Werkhonden? Showhonden? That's how it is in Laekense :ok:
DAt weet ik maar het hoeft toch per definitie het ras niet drukker te maken. Moesten bijv. al Eva haar zusjes en broertjes in een bench voor een time out ? Ik ben er toch van overtuigd dat het dus niet altijd rasgebonden is maar de ene pup is nou eenmaal een grotere stuiterbal dan de ander. Met podenco's moet je ook van alles ondernemen, toch was Mellie een waanzinnige stuiterbal en Tommie een veel rustiger relaxte pup :19:
Het wordt nu steeds maar op ras gegooid en daar heb ik mijn twijfels bij :wink:
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Martijn schreef:
Addy schreef:blablabla
Jeempie...dat je denkt dat ik mezelf aan jou uit ga leggen. :smile:

zeg hup in je bench jij, je zit mijn topic te verzieken :mep:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef: Wat me wel verbaast is dat je daar werkhond aan koppelt want wat ik tot nu toe begrepen heb is de laekense niet zozeer een werkhond als bijv. een Mechelaar :19:
dat klopt idd, vandaar dat ik me er ook over verbaasde maar ga je dan terug zijn in de Laekense niet de verschillen die er bij mechelaar zijn tussen werk en show dus heb je alles in een betrekkelijk kleine groep honden... En natuurlijk zijn er mechelaars gekruist met Laekense om deze laatsten wat meer werkdrift te geven dus mechelbloed zit er zeker in, zeker omdat de varieteiten vaak gekruist werden vroeger.
Mijn fokker heeft jaren Laekense voor de sport gefokt :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kit
Erelid

Martijn schreef:
kitty2 schreef:
Martijn schreef:
zeg hup in je bench jij, je zit mijn topic te verzieken :mep:
Neehee...niet met een stok de bench in jagen.
Met een bullenpees lokken. :roll: :smile:

een trap onder je hol ken je krijgen en dan zo met je snuffert door de tralies
Addy

Martijn schreef:
willen jullie wel goed quoten want bovenstaande heb ik nergens geschreven :boos:
laeken
Zeer actief

jidde schreef:
Hutsje schreef: ik vergelijk uberhaupt geen rassen hier, ik zeg alleen dat het dus ook anders kan, maar dat wil er dus bij sommmigen niet in. en als mijn honden dan als gehandicapte pups worden afgeschilderd, en dat mij dan ook nog een lichamelijke kwaal in de schoenen wordt geschoven, ja daahaag. hou dan je commentaar ff fijn voor je met je uberpup. ik heb ook 2 flatcoatpups grootgebracht hoor, ook niet de makkelijkste en de meest rustige pups, en ook zonder bench en zonder hartverzakkingen.
Geen idee, dat vroeg ik me dus ook al af. Maargoed, je moet iets te janken hebben als je eigenlijk geen reden hebt maar wel uit je plaat wil gaan :mrgreen:
Kit
Erelid

Martijn schreef:
Dit over het paard getilte kutjoch wacht trouwens nog op excuses.
dan kan ie lang wachten
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
MARC_S schreef:
Addy schreef:

DAt weet ik maar het hoeft toch per definitie het ras niet drukker te maken. Moesten bijv. al Eva haar zusjes en broertjes in een bench voor een time out ? Ik ben er toch van overtuigd dat het dus niet altijd rasgebonden is maar de ene pup is nou eenmaal een grotere stuiterbal dan de ander. Met podenco's moet je ook van alles ondernemen, toch was Mellie een waanzinnige stuiterbal en Tommie een veel rustiger relaxte pup :19:
Het wordt nu steeds maar op ras gegooid en daar heb ik mijn twijfels bij :wink:
ja en nee... als ik hier kijk zeg ik dus ja... alle 3 mechelaars, 2 uit totaal verschillende lijnen en alle 3 zo gek als een deur....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
had er overheen gelezen maar dat heb ik ook nergens gezien
Afbeelding
Kit
Erelid

Martijn schreef:
kitty2 schreef:
Martijn schreef:
Dit over het paard getilte kutjoch wacht trouwens nog op excuses.
dan kan ie lang wachten
Ik heb veel geduld. :wink:

das mooi, en nu bek houwe en weer ontopic graag
malinois
Zeer actief
Contacteer:

:pffff: zie je wel Eva is toch stiekum een verkapte mechel :smile:
Afbeelding
Kit
Erelid

Martijn schreef:
kitty2 schreef:
Martijn schreef:
kitty2 schreef: dan kan ie lang wachten
Ik heb veel geduld. :wink:
das mooi, en nu bek houwe en weer ontopic graag
Nee dank je. Dit topic is een directe herhaling van het vorige.
Zelfde clowntjes, zelfde stupide kunstjes.

als het zo vervelend is ga je een ander topic zoeken, maken whatever, je hoeft hier echt niet te lezen hoor lieverd :zwaai
Addy

malinois schreef: en wat ik al zei, bij beide dobers heb ik dit nooit gezien, die gingen idd. wel liggen als ze moe waren... maar mn mechels niet...
maar je dobers zijn ook werkhonden toch ?
dus heeft het niets met werkhond te maken maar met het individu concludeer ik nu :pffff:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zoek stok! schreef: ........ maar ik zou zo graag zien dat een fervent benchgebruiker daar ook stelling tegen in neemt :wink:
Nou dat wil ik best doen hoor.
Ik vind het belachelijk als de bench alleen gebruikt wordt om je hond in op te bergen.
Ik zal nooit van zn lang zal zn leven een pup laten gillen in een bench, daar heb je benchtrainingen voor. Trouwens ik zou ook nooit een volwassen hond laten gillen in de bench. Ik laat ze sowieso niet gillen.

Ik vind een bench een hulpmiddel waar je erg veel plezier van kunt hebben, voor mensen die een bench gebruiken als martelwerktuig omdat ze te lui zijn hun hond behoorlijk op te voeden heb ik geen goed woord over en als dat gebeurt ben ik de eerste die er iets van zegt.

Ik ken iemand die met alle gemak van de wereld twee volwassen teven in een eenperhonds bench liet zitten en vervolgens het grootste deel van de dag zelf weg was.
Daar heb ik maar een woord voor: schandalig!
Zo iemand is in mijn ogen geen hond waard, nog niet eens een goudvis.

Maar ...... als mijn hond zou slopen dan ging ie als ik weg was ook in de bench. Alleen geen 8 uur, dan zou ik voor een andere oplossing kiezen.
Ik heb niet voor niks een bus aangeschaft vanwege de honden, dus in zo'n geval zouden ze met me mee gaan.
Je hond vrij laten rondlopen is zeker geen garantie dat ie niet gaat slopen en dat weet ik uit ervaring.

Ik ben absoluut tegen benchmisbruik, al vind ik dat misschien wat minder snel misbruik als de fervente bench tegenstanders.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kit
Erelid

Martijn schreef:
kitty2 schreef:
Martijn schreef:
kitty2 schreef: das mooi, en nu bek houwe en weer ontopic graag
Nee dank je. Dit topic is een directe herhaling van het vorige.
Zelfde clowntjes, zelfde stupide kunstjes.

als het zo vervelend is ga je een ander topic zoeken, maken whatever, je hoeft hier echt niet te lezen hoor lieverd :zwaai
Bek houwe, kutkind. ..om je eigen woorden eens aan te halen. :wink:

tis mijn topic :pffff: dus dat maak ik lekker zelf uit
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef: en wat ik al zei, bij beide dobers heb ik dit nooit gezien, die gingen idd. wel liggen als ze moe waren... maar mn mechels niet...
dus heeft het niets met werkhond te maken maar met het individu concludeer ik nu :pffff:
wel met het ras...
en nee helaas kan ik de huidige dober niet als echte werkhond meer zien.. de dober zoals hij vroeger was DAT was een werkhond... misschien komt dit weer, ik ben bang van niet... Mijn oudste dober komt uit pure showlijnen... mn jongste met heel veel moeite gezocht uit werklijnen maar die zijn bijna niet te vinden
Bijna alle mechelaarfokkers hebben ooit wel dobers gefokt, maar toch allemaal overgestapt op een herder... :wink: maar goed dat is een ander verhaal... het heeft wel degelijk met het ras te maken.
Laatst gewijzigd door malinois op 18 aug 2008 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Addy

Nanna schreef:
Martijn schreef:
Nanna schreef: Hahahaha, ik koop rassen die al innerlijk beschááfd zijn :mrgreen:
Is dat nu hetzelfde principe als het compenseren van een klein piemeltje met een stoere hond? :mrgreen:
:neenee: Een stoere hond is lástig. Ik mot geen lastige honden, dus ik kies makkelijke. Uit pure luiheid, overigens.
Bovendien heb ik geen piemeltje, klein noch groot :mrgreen:
maar wel groot borstwerk toch :19: :smile: :smile: :smile:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Gut...het is weer gezellig. :19:
Overigens heb ik dus die uitzondering werklijn-mechelaar die niet de bench in hoefde voor haar rust omdat ze die gewoon zelf nam.
Mijn Hollander was duidelijk een ander verhaal (maar ook daar zit mechelaar achter :19: )
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Addy

malinois schreef:wel met het ras...
en nee helaas kan ik de huidige dober niet als echte werkhond meer zien.. de dober zoals hij vroeger was DAT was een werkhond... misschien komt dit weer, ik ben bang van niet... Mijn oudste dober komt uit pure showlijnen... mn jongste met heel veel moeite gezocht uit werklijnen maar die zijn bijna niet te vinden
Bijna alle mechelaarfokkers hebben ooit wel dobers gefokt, maar toch allemaal overgestapt op een herder... :wink: maar goed dat is een ander verhaal... het heeft wel degelijk met het ras te maken.
okay, dus wel met het ras maar niet met het feit of dat ras onder werkhonden valt of niet :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

malinois schreef:
Addy schreef:
wel met het ras...
Ik ken een paar mensen die hun dobers uit de Oekraïne halen nu :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
malinois schreef:wel met het ras...
okay, dus wel met het ras maar niet met het feit of dat ras onder werkhonden valt of niet :mrgreen:
een anatolische herder is ook een werkhond :19: en misschien wel of er gefokt is voor het werk of puur show, ik denk dat ook daar nog wel verschil in zit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”