nou nee, dus als jou iets niet aanstaat is het direct ziekelijk... wie is er dan ziekelijkpammetje schreef:ik heb hier alle pagina's doorgelezen
en ik sta er steeds meer van versteld dat bepaalde mensen zo'n ziekelijke redenaties er op na houden
zal geen namen noemn
want denk dat dat wel duidelijk is
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn honden gaan NOOIT meer los!......
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dus als jij er niks aan wil doen en je hebt een kwade buur die er 220 V op zet heb jij een verschroeide kat omdat je je kat niet binnen wilt houden?christo schreef:Nee? Als jij me vertelt dat jouw vogeltjes aan het broeden zijn, dan hou ik mijn katten voor die periode overdag binnen. Als één van mijn katten geobsedeerd raakt door al die vogeltjes, en continue zit te loeren op die oh zo interessante volière, dan ga ik in conclaaf met de buurman en verzin daar wat op. Maar alles in het redelijke. Van mij verwachten dat ik mijn kat doodongelukkig maak door hem binnen te houden, terwijl mijn kat nauwelijks aanleiding geeft tot overlast, dat gaat er bij mij niet in.Frenk schreef:Ehmm..... Nou nee.Mijn tuin, mijn grondgebied. En als ik jouw katten daar niet wil hebben, dan is dat mijn goed recht. Dus als jij van mij tolerantie en flexibiliteit verwacht aangaande de poezenbeesten, dan verwacht ik dat jij rekening houdt met mij.
En zo redeneren als in dit stukje vind ik niet getuigen van tolerantie en rekening houden met
Valt dat ook onder je 'eigen risico'?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Fin
- Zeer actief
Ik ga niet meer met Iones in discussie over dit soort dingen en dus ook niet met jou. Mijn katten mogen loslopen, zoals het overgrote deel van de katten hier in de buurt. Net zoals jouw honden mogen loslopen in een hondenlosloopgebied en iedereen zijn honden maar bij die van jou wel moeten houden, ook zes maanden oude jolige puberhonden, en anders schop je ze wel weg. Sommige discussies zijn de moeite niet waard.malinois schreef:dus als jij er niks aan wil doen en je hebt een kwade buur die er 220 V op zet heb jij een verschroeide kat omdat je je kat niet binnen wilt houden?christo schreef:Nee? Als jij me vertelt dat jouw vogeltjes aan het broeden zijn, dan hou ik mijn katten voor die periode overdag binnen. Als één van mijn katten geobsedeerd raakt door al die vogeltjes, en continue zit te loeren op die oh zo interessante volière, dan ga ik in conclaaf met de buurman en verzin daar wat op. Maar alles in het redelijke. Van mij verwachten dat ik mijn kat doodongelukkig maak door hem binnen te houden, terwijl mijn kat nauwelijks aanleiding geeft tot overlast, dat gaat er bij mij niet in.Frenk schreef:Ehmm..... Nou nee.Mijn tuin, mijn grondgebied. En als ik jouw katten daar niet wil hebben, dan is dat mijn goed recht. Dus als jij van mij tolerantie en flexibiliteit verwacht aangaande de poezenbeesten, dan verwacht ik dat jij rekening houdt met mij.
En zo redeneren als in dit stukje vind ik niet getuigen van tolerantie en rekening houden met
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dan niet, ik geef wel antwoord op zulke vragen jij hebt er blijkbaar geen antwoord op... helaas want zulke dingen gebeuren gewoon, heb het vroeger met eigen ogen gezien toen ik nog bij mn ouders woonde in de buurt....christo schreef:Ik ga niet meer met Iones in discussie over dit soort dingen en dus ook niet met jou. Mijn katten mogen loslopen, zoals het overgrote deel van de katten hier in de buurt. Net zoals jouw honden mogen loslopen in een hondenlosloopgebied en iedereen zijn honden maar bij die van jou wel moeten houden, ook zes maanden oude jolige puberhonden, en anders schop je ze wel weg. Sommige discussies zijn de moeite niet waard.malinois schreef:dus als jij er niks aan wil doen en je hebt een kwade buur die er 220 V op zet heb jij een verschroeide kat omdat je je kat niet binnen wilt houden?christo schreef:Nee? Als jij me vertelt dat jouw vogeltjes aan het broeden zijn, dan hou ik mijn katten voor die periode overdag binnen. Als één van mijn katten geobsedeerd raakt door al die vogeltjes, en continue zit te loeren op die oh zo interessante volière, dan ga ik in conclaaf met de buurman en verzin daar wat op. Maar alles in het redelijke. Van mij verwachten dat ik mijn kat doodongelukkig maak door hem binnen te houden, terwijl mijn kat nauwelijks aanleiding geeft tot overlast, dat gaat er bij mij niet in.Frenk schreef:Ehmm..... Nou nee.Mijn tuin, mijn grondgebied. En als ik jouw katten daar niet wil hebben, dan is dat mijn goed recht. Dus als jij van mij tolerantie en flexibiliteit verwacht aangaande de poezenbeesten, dan verwacht ik dat jij rekening houdt met mij.
En dat ik honden wegschop heeft met de veiligheid van de andere hond te maken... wat heeft dit met jouw kat te maken?

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee,precies.Ik ga over het kattenverhaal ook lang niet altijd meer een discussie aan omdat ze altijd en eeuwig in een patstelling eindigen.christo schreef:Sommige discussies zijn de moeite niet waard.
En ook omdat ik geen zin meer heb in het voor van alles en nog wat uitgemaakt te worden wat ik helemaal niet ben.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Ja, ik ben het helemaal met je eens. Ik heb eerder ook al aangegeven dat ik het ook echt een moeilijk verhaal vind. En om de mensen tegemoet te komen die overlast ondervinden iets te bedenken als kattenbelasting of zo. Wat mij betreft een symbolisch bedrag. Van mij hoeven katten ook niet binnen gehouden te worden, alleen er zitten er hier in de stad echt ontzettend veel. Écht ontzettend veel, ik stoor of erger me er verder niet aan, ze vallen mij meestal niet lastig (op een agressief poezenbeest en op het dooie gansje na dan, aangezien ik familie Gans goed kenCaro. schreef:Het is gewoon een heel moeilijk verhaal Gaby.-Gaby- schreef:Volgens mij heb ik een aardig tolerante instelling, maar ik kan het niet waarderen als ik uit het raam kijk en er ligt een onthoofde babygans. De kat van de buurvrouw had het gedaan. Ja, zei ze, de kat doet het vaker, merels, muizen, eigenlijk vanalles wel. Maar ja, je kunt een kat niet binnen houden hè? En daarmee was de kous af. Ik lig er niet wakker van, maar toch, ik vind het ook niet kloppen, heeft niets met een intolerante instelling te maken.ranetje schreef:Ik denk dat het ook wel een beetje aan de maat van je tuin en je vijver ligtchristo schreef: Nou, als het geen katten zijn dan zijn het wel de reigers hoor. En ook daartegen moet je je vijver beschermen. Hoef je niet eens een net voor te gebruiken, je komt ook al een eind door de vijver dieper te maken en wat schuilplekken voor je vissen te maken.
Punt is bij mij dat er ook zat mensen zijn met een vijver en buurtkatten en reigers die op hun vissen azen en die daar hun maatregelen voor nemen en lekker doorgaan met hun leven. In hoeverre je je druk maakt over zo'n kwestie ligt ook grotendeels aan je eigen instelling.![]()
Ik had het wel leuk gevonden als je op mijn volledige reactie (meer naar boven op deze pagina) had gereageerd.
Je valt marian* aan op twee keer een kat binnen, maar je vergeet haar andere stukje (over die dagelijks bezochte vijver in haar tuin dus o.a.)
Dit is dus dé natuur van katten. En daar probeer ik me helemaal niet van mijn verantwoordelijkheid als katteneigenaar er vanaf te maken, maar het is gewoon een feit dat katten jagen en killen of met hun prooi spelen.
Eerlijk? Van mij hoeft het eigenlijk dus niet meer om zelf katten te hebben. Ik heb er nooit overlast van gehad, maar snap best dat ze het in sommige gevallen wél geven (niet alle gevallen, want sommige vind ik ook 'gezeur').
En een oplossing is er 9 van de 10 keer stomweg niet.
Niet omdat de eigenaar geen verantwoordelijkheid wil nemen (soms is dit natuurlijk wel het geval), maar omdat de kat echt absoluut totaal niet binnen is te houden.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat ben ik ook helemaal met je eens...Caro. schreef:En groot gelijk heb jemalinois schreef:nou als ik naar mijn honden kijk, niet inderdaad...Frenk schreef:En jij denkt dat het niet mogelijk is om een hond aangelijnd tevreden dagen te bezorgen? Door allerlei activiteiten te ondernemen?Martijn schreef: Toen ik middenin Amsterdam woonde gingen ze ook elke dag los.
Ik vind het ook een valse opmerking. Zeker tegen iemand waarvan je juist leest hoe betrokken ze bij haar honden is en er geen sprake is van verwaarlozing.
Ik laat 's avonds laatste rondje tegenwoordig van ellende de honden maar uit op een fabrieksterrein omdat het hier in de zomer werkelijk barst van de katten, die er niet over piekeren om maar een cm aan de kant te gaan (tot het een keer verkeerd gaat, auto of hond)
Zelfs op het fabrieksterrein ben ik inmiddels katten tegengekomen... heel jammer voor ze... mijn honden gaan daar dus gewoon wel los.
Ik kan niet naar het bos 's avonds/'s nachts omdat dit niet mag en omdat ik daar geen hand voor ogen kan zien en ja zelfs daar lopen katten... je kunt tegenwoordig nergens meer komen of ze lopen wel ergens. Ik laat mn honden niet los in de wijk maar ik ga ze absoluut niet aan de lijn veroordelen omdat iemand anders zn dieren niet vast wil houden.
Ik zou dat ook niet doen. In de wijk is Puch meestal vast, maar als ik in het bos een kat tegen zou komen... nou, die kat redt zich wel hoor
En het is stomweg zo dat als je je kat buiten los laat, je risico's loopt. Je mag (vind ik) verwachten dat niemand zijn hond er expres op afstuurt, maar als er een ongeluk zou gebeuren? Nee, je zou mij dan niet horen, behalve dat je natuurlijk verdrietig bent.
Ik verwacht trouwens niet dat iedereen zijn hond ook in de buurt aan de lijn houdt, omwille van de katten. Wat ik dan zou 'verwachten' is dat áls je een kat ziet en je hond kan niet met katten, dat je je best doet om hem even aan te lijnen.
Maar blijkbaar zien sommigen hier dat dus anders... dan moet je OVERAL je hond maar vasthouden als er een kat loopt, want hij zou er maar eens achteraan kunnen gaan... ja ben gekke henkie niet dus
En ik wil ook nog heel lang genieten van mn honden dus ik laat ze echt niet bewust jagen.

-
Fin
- Zeer actief
Ik heb jou niet voor van alles en nog wat uitgemaakt. Ik heb alleen vraagtekens gesteld bij jouw bewering dat je niets tegen katten hebt. Als kattenliefhebber mag ik daar ook mijn twijfels bij stellen.marian* schreef:Nee,precies.Ik ga over het kattenverhaal ook lang niet altijd meer een discussie aan omdat ze altijd en eeuwig in een patstelling eindigen.christo schreef:Sommige discussies zijn de moeite niet waard.
En ook omdat ik geen zin meer heb in het voor van alles en nog wat uitgemaakt te worden wat ik helemaal niet ben.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Nee,dat kloptchristo schreef:Ik heb jou niet voor van alles en nog wat uitgemaakt.
Dit keer ben ik alleen maar intolerant genoemd en zoek ik spijkers op laag water.Maar dit is niet de 1e keer dat dit onderwerp hier ter sprake komt.

-
Mojuan
- Zeer actief
Het vertrouwen in mijn honden is niets geschaad hoorpammetje schreef:ik heb hier alle pagina's doorgelezen
en ik sta er steeds meer van versteld dat bepaalde mensen zo'n ziekelijke redenaties er op na houden
zal geen namen noemn
he paulala ik heb je gesproken op de times
ik ben blij dat het goed afgelopen is
en het vertrouwen in romeo en julia komt wel weer terug
je bent nu ff teleurgesteld in ze, omdat je dit niet verwacht had
en omdat je zo geschrokken bent
Ik heb zelf gewoon een inschattingsfout gemaakt en dat zal me niet meer gebeuren.
Geschrokken ben ik absoluut!
Maar teleurgesteld in mijn honden juist niet, ik ben eerder trots op ze dat ze die kat niet verscheurd of doodgebeten hebben, als ze dat hadden gewild had die kat er nml niet meer geweest.
Ook ben ik trots op ze dat ze direct los lieten toen ik dat wilde, zonder problemen.
Maar het dagje Staffordtimes kon ik wel even gebruiken!
Even lekker relaxen, en dat heeft me heel erg goed gedaan!
Ik heb overigens momenteel erg goed contact met de eigenaresse van de kat.
Donderdag ga ik bij haar op visite en neem ik wat lekkers mee voor haar katten (ze heeft er meer).
Ik heb ook al contact gehad met mijn aansprakelijkheidsverzekering, en alles wordt gewoon vergoed.
Dus geen kosten voor haar en ook niet voor mij.

-
Fin
- Zeer actief
-
Fin
- Zeer actief
marian* schreef:Nee,dat kloptchristo schreef:Ik heb jou niet voor van alles en nog wat uitgemaakt.![]()
Dit keer ben ik alleen maar intolerant genoemd en zoek ik spijkers op laag water.Maar dit is niet de 1e keer dat dit onderwerp hier ter sprake komt.
Overigens zou ik me van bepaalde in het algemeen gemaakte opmerkingen over mensen-die-katten-los-laten-lopen ook het één en ander kunnen aantrekken, dan zou ik weer iemand zijn 'die zijn kat op straat trapt en er verders niet naar omkijkt'. Dan denk ik zo bij mezelf, ja hoor, 't is goed met je.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
FijnPaulala schreef:Het vertrouwen in mijn honden is niets geschaad hoorpammetje schreef:ik heb hier alle pagina's doorgelezen
zal geen namen noemn
he paulala ik heb je gesproken op de times
ik ben blij dat het goed afgelopen is
en het vertrouwen in romeo en julia komt wel weer terug
je bent nu ff teleurgesteld in ze, omdat je dit niet verwacht had
en omdat je zo geschrokken bent![]()
Ik heb zelf gewoon een inschattingsfout gemaakt en dat zal me niet meer gebeuren.
Geschrokken ben ik absoluut!
Maar teleurgesteld in mijn honden juist niet, ik ben eerder trots op ze dat ze die kat niet verscheurd of doodgebeten hebben, als ze dat hadden gewild had die kat er nml niet meer geweest.
Ook ben ik trots op ze dat ze direct los lieten toen ik dat wilde, zonder problemen.
Maar het dagje Staffordtimes kon ik wel even gebruiken!
Even lekker relaxen, en dat heeft me heel erg goed gedaan!
Ik heb overigens momenteel erg goed contact met de eigenaresse van de kat.
Donderdag ga ik bij haar op visite en neem ik wat lekkers mee voor haar katten (ze heeft er meer).
Ik heb ook al contact gehad met mijn aansprakelijkheidsverzekering, en alles wordt gewoon vergoed.
Dus geen kosten voor haar en ook niet voor mij.

- pammetje
- Zeer actief
nou sorry hoor dat jij er zo over denktmalinois schreef:nou nee, dus als jou iets niet aanstaat is het direct ziekelijk... wie is er dan ziekelijkpammetje schreef:ik heb hier alle pagina's doorgelezen
zal geen namen noemn
maar als je na een verhaal zoals topicstarter
meteen moet gaat redeneren dat ze niet van haar honden houd
en dat ze ze maar moet herplaatsen
dat vind ik een ziekelijke redenatie
en dat is mijn mening
en zoals ieder ander op dit forum geef ik die ook
en dat heeft er niks mee te maken dat iets mij niet aanstaat

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- iones
- Zeer actief
Re:
Iedereen wel. Maar je kunt katten niet zover krijgen dat ze niet op bepaalde plaatsen horen te komen. En dan kun je ze maar beter bij je houden.Caro. schreef: Zeg je dat ook tegen je hond?
Of hebben alleen mensen en honden rechten op een stukje natuur en vrijheid volgens jou?
Honden veroorzaken ook overlast maar dei krijgen dan ook van alles over zich heen. Kun je niet ontkennen. En vaak terecht. Je hebt onder hondenbezitters aso's die het voor de grote hoop verknallen, gaan een paar topics momenteel over. Maar katten worden vrijgepleit, onterecht.Caro. schreef: En als je dan aankomt met 'honden veroorzaken die overlast niet', dan wijs ik je dus nogmaals op de top ergenis nr.1 'hondenpoep' en niet 'kattenoverlast'.
Mijn overbuurman was geen familie van mij en degene met katten op zijn auto ook niet, mijn tennismaatje die de kat op slaapkamer had ook niet en dat is trouwens al helemaal geen dierenliefhebber. Hoezo mijn familie?Caro. schreef: Dus waar jij en je hele familie zo'n last van hebben, staat niet voor de gemiddelde Nederlander. Die ziet zeer waarschijnlijk liever honden in 'eigen tuin' dan katten (waar ik het overigens ook niet mee eens ben. Ik zeg dat er maar bij, want nog even en ik ben een hondenhater :N:)
De mensen die ik ken zijn trouwens erg gemidddeld hoor. Mijn schoonfamilie heeft verder ook niets met honden. Je trekt een hoop voorbarige conclusies. Je bent bevooroordeeld.
Tuin afrasteren zodat ze niet door de omheining kunnen en bovenaan stroomdraadje. Dan kunnen ze er niet over. Kost geld. Tsja, moet je niet voor bij die katteneigenaren wezen he. Dat moeten andere mensen maar voor ze doen. (op een paar na)blondie schreef:Ik zeg ook telkens tegen mijn katten, wel in de tuin blijven hoor!!!!
.... ze luisteren alleen niet..
Nee, ik niet. Ze komen hier wel eens maar dat vind ik niet zo'n punt. Wel als mijn honden buiten zijn. Toen ik op vakantie was heeft onze Bobbes een kat doodgebeten. DAt is natuurlijk risico van het vak als de dieren op mijn terrein komen (want het gebeurde in onze tuin en mijn moeder die oppaste had gene erg in die kat). Mijn vriend ergert zich wel, dat is een kattenhater. Zit een beetje bij hem in de familie. Katten staan hier in de buurt sowieso al niet hoog aangeschreven.Jaap* schreef:Dat zeg ik, vreemde conclusies.iones schreef:Maar dat is dus maar opstokerig gelul volgens jou?
Maar zelf heb je niet veel last van katten begrijp ik?
Ik had zelf wel een paar katten gewild om het ongedierte te bestrijden. Maar ja, zit met 2 kattenhaters... dat kan ik de katten niet aan doen.
Katten jagen toch ook? Waarom mogen honden dat dan niet? Jij zegt dat het beide verschillende dieren zijn. Maar zou het jachtinstinct van de hond dan minder sterk zijn dan van de kat?Hanneke2 schreef:[
Maar het zijn wel compleet andere dieren he? Het zit nl. wel in de natuur van een hond om samen met z'n roedel op stap te gaan, en te jagen op aanwijzingen van de roedelleiding. En zo zit het in de natuur van een kat om solitair te jagen. Een hond die hysterisch achter een prooi aangaat terwijl jij staat te roepen dat dat niet de bedoeling is, is net zo ver van z'n natuurlijk gedrag af als een kat die gezellig met baas en honden meewandelt (ik ken er wel een paar zo, en Pippi deed het ook graag bij de hele kleine rondjes).
Verder is een hond een bewegingsdier, met veel bewegingsbehoefte. Die krijgen honden niet. Ze mogen ook nergens los. Feit is dat het overgrote gedeelte van de huisdieren te dik is. Dat is niet zo gek.
Dat is nou het verschil dat eerder (ik geloof jacksel) aanhaalde: als mensen zien dat een hond een dier doodbijt, worden ze hysterisch, maar een kat mag dat wel doen. Maar zou het voor zo'n beestje iets uitmaken of hij vermoord wordt door een kat of door een hond?-Gaby- schreef: Pfoe, lastig hoor. Ik moet zeggen dat ik het fijn vind als iemand zegt zijn katten in een omheinde tuin te houden. Maar ik begrijp het ook dat dit niet voor iedereen kan. Ik ervaar namelijk wel overlast van katten, maar dat is meer in de zin van vogeltjes die hun nestje jonkies eindelijk groot hebben, de beestjes vliegen uit en hoppa, ze belanden in de klauwen van een kat. Toen mijn ouders nog een hond hadden, zaten er ontzettend veel koolmezen, pimpelmezen en musjes. Hond dood, katten terug, geen jonge vogels meer te bekennen. Hier in de stad lijkt het ook wel of elk huishouden twee katten heeft, ze zitten overal, in tegenstelling tot de kleine vogels. Laatst heeft een kat hier jonge ganzen vermoord en de jonge eendjes worden ook rap minder. Ik vind het erg lastig, sommige katten zijn moeilijk binnen te houden, maar een onthoofd gansje naast de deur die een buurtkat daar achter heeft gelaten vind ik ook niet leuk.
Maar als ik een kat had die doodgebeten werd door een hond, ja dan zou ik verdrietig zijn, maar dat is het risico dat je neemt als eigenaar als je je kat buiten laat lopen. Op zich is kattenbelasting helemaal niet zo'n slecht idee. Kunnen ze daar mooi vogelhuisjes voor ophangen of brede heggen aanleggen waar de vogels in kunnen broeden.
Dit impliceert dat de meeste kattenhouders niet erg van hun dier houden.marian* schreef: Logisch,omdat het je nooit door een officiele instantie gevraagd wordt.
Over die kattenbelasting:als die er zou komen zouden er heel veel katten op straat belanden omdat de eigenaren zich rot zouden schrikken van het bedrag dat ze dan zouden moeten betalen.
Waarom moet iemand op haar eigen gebied kosten gaan maken voor JOUW kat? Jij moet er maar mooi voor opdraaien. DAt is JOUW keuze. Als iemand op zijn EIGEN terrein een hobby wil, dan moet het niet zo nodig zijn om kosten te maken om JOUW kat daar weg te houden. Het zou anders zijn als die persoon zelf een kat had die hij bij zijn volliere weg moest houden. Want een eigen kat, daar draai je zelf voor op. Ik vind dit gewoon te gek voor woorden!christo schreef:
Overigens kun je van alles van mij verwachten. Wil niet zeggen dat je het krijgt. Als jij een volière hebt, en je woont twee huizen van me vandaan, en ik ben er net komen wonen, dan klop ik bij je aan en maak een praatje met je. Ik hoor het nl liever meteen als er problemen zijn. Maar als jij een volière hebt met daarin kwetsbare en kostbare vogels, dan hoort het veilighouden van diezelfde kwetsbare en kostbare vogels bij jouw hobby, en de kosten daarvan ook. Idem voor je tuinvijver. Dus met alleen van alles en nog wat van mij gaan lopen verwachten kom je er niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Re: Mijn honden gaan NOOIT meer los!......
Ik ben een ontzettende grote hondenliefhebber, en heb van huis uit niets met katten meegekregen. Ik vind het leuke beestjes als ze klein zijn, en daar houd het voor mij wel bij op.
Het is treurig om te lezen hoe het hier is gegaan met de honden van de TS en de kat.
Mijn persoonlijke mening is simpelweg, dat hoe lief je honden ook zijn ongeacht welk ras, je die aangelijnd hoort te hebben en te houden. Puur omdat je nooit weet wat een hond kan triggeren dingen te doen, die het anders nooit zou doen. Denk aan het spotje "dat doet ze anders nooit hoor"
Het kan iedereen overkomen, en om dat zoveel mogelijk te voorkomen, is het ook niet voor niets, dat je als hondeneigenaar verplicht bent je hond aangeleind te houden.
Tuurlijk zou een dergelijk iets ook kunnen gebeuren als je je honden aangelijnd hebt, maar een kat komt echt niet zomaar bij een hond in de buurt, en jij als eigenaar hebt dan nog de verantwoording om ervoor te zorgen dat ze toch niet bij elkaar kunnen komen, door je hond ervan weg te trekken.
Katteneigenaars moeten zich daarentegen wel beseffen dat dergelijke dingen hun kat ook kan overkomen. Wij hebben het vroeger thuis eens meegemaakt dat de kat van de overburen steeds bij ons in de tuin te vinden was, terwijl wij pitbulls hadden en de honden echt achter de kat aanging, maar deze ze elke keer weer te snel af was. Wij zijn toen bij de eigenaar geweest, en hebben aangegeven dat hun kat elke keer in onze tuin was terwijl deze meer dan genoeg afgeschermd was maar het niet mocht baten, en de kat bij ons in de tuin bleef komen. Mijn ouders (moeder) hebben aangegeven dat het een keer verkeerd kon gaan, en ook niet meer wist wat er aan te doen. De eigenaars deden nogal laconiek alsof het ze niets kon schelen.
Tja tot het moment dat de kat zo brutaal was om in de kennel te komen en geen uitweg wist te vinden toen de pit hem in de gaten had. Gevolgen kan men zelf wel indenken. Kortom eigenaar helemaal gek, politie gebeld weet ik veel wat nog meer, allemaal ellende, het zou onze schuld zijn, onze honden waren monsters en moesten afgemaakt worden etc etc. Het werd er niet leuker op in de straat, maar dat gold meer voor de eigenaar van de kat, dan voor ons.
Zielig voor de eigenaar van die kat, maar dat zijn dus de risico's die je kat kan overkomen als je die op straat laat zwerven. Er waren trouwens meer mensen in de straat met een kat, maar de meeste hielden hun katten toch binnen, mede ook uit angst voor dergelijke gebeurtenissen. Ik ben van mening dat als er zich zoiets voor doet het niet de schuld is van de eigenaar van de honden, die zijn immers op eigen terrein.
Kortom, honden gewoon aangelijnd houden in de bebouwde kom, en met katten weet je dat dergelijke dingen kunnen gebeuren als je ze los op straat laat zwerven. Ben trouwens ook iemand die het wel zo rechtvaardig zou vinden als je als katteneigenaar ook belasting zou moeten betalen. Waarom jij als hondeneigenaar wel een beste duit uit je zak trekken, en zij niet? Maar goed dat is weer een andere discussie.
Hoe dan ook heeft de TS het heel netjes gedaan door zelf aan de bel te trekken bij de politie en de eigenaar van de kat, daar kunnen menig hondeneigenaren lering uit trekken die als het even zou kunnen door zouden zijn gelopen.
gr.smoekie
Het is treurig om te lezen hoe het hier is gegaan met de honden van de TS en de kat.
Mijn persoonlijke mening is simpelweg, dat hoe lief je honden ook zijn ongeacht welk ras, je die aangelijnd hoort te hebben en te houden. Puur omdat je nooit weet wat een hond kan triggeren dingen te doen, die het anders nooit zou doen. Denk aan het spotje "dat doet ze anders nooit hoor"
Tuurlijk zou een dergelijk iets ook kunnen gebeuren als je je honden aangelijnd hebt, maar een kat komt echt niet zomaar bij een hond in de buurt, en jij als eigenaar hebt dan nog de verantwoording om ervoor te zorgen dat ze toch niet bij elkaar kunnen komen, door je hond ervan weg te trekken.
Katteneigenaars moeten zich daarentegen wel beseffen dat dergelijke dingen hun kat ook kan overkomen. Wij hebben het vroeger thuis eens meegemaakt dat de kat van de overburen steeds bij ons in de tuin te vinden was, terwijl wij pitbulls hadden en de honden echt achter de kat aanging, maar deze ze elke keer weer te snel af was. Wij zijn toen bij de eigenaar geweest, en hebben aangegeven dat hun kat elke keer in onze tuin was terwijl deze meer dan genoeg afgeschermd was maar het niet mocht baten, en de kat bij ons in de tuin bleef komen. Mijn ouders (moeder) hebben aangegeven dat het een keer verkeerd kon gaan, en ook niet meer wist wat er aan te doen. De eigenaars deden nogal laconiek alsof het ze niets kon schelen.
Tja tot het moment dat de kat zo brutaal was om in de kennel te komen en geen uitweg wist te vinden toen de pit hem in de gaten had. Gevolgen kan men zelf wel indenken. Kortom eigenaar helemaal gek, politie gebeld weet ik veel wat nog meer, allemaal ellende, het zou onze schuld zijn, onze honden waren monsters en moesten afgemaakt worden etc etc. Het werd er niet leuker op in de straat, maar dat gold meer voor de eigenaar van de kat, dan voor ons.
Zielig voor de eigenaar van die kat, maar dat zijn dus de risico's die je kat kan overkomen als je die op straat laat zwerven. Er waren trouwens meer mensen in de straat met een kat, maar de meeste hielden hun katten toch binnen, mede ook uit angst voor dergelijke gebeurtenissen. Ik ben van mening dat als er zich zoiets voor doet het niet de schuld is van de eigenaar van de honden, die zijn immers op eigen terrein.
Kortom, honden gewoon aangelijnd houden in de bebouwde kom, en met katten weet je dat dergelijke dingen kunnen gebeuren als je ze los op straat laat zwerven. Ben trouwens ook iemand die het wel zo rechtvaardig zou vinden als je als katteneigenaar ook belasting zou moeten betalen. Waarom jij als hondeneigenaar wel een beste duit uit je zak trekken, en zij niet? Maar goed dat is weer een andere discussie.
Hoe dan ook heeft de TS het heel netjes gedaan door zelf aan de bel te trekken bij de politie en de eigenaar van de kat, daar kunnen menig hondeneigenaren lering uit trekken die als het even zou kunnen door zouden zijn gelopen.
gr.smoekie
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- smoekie
- Zeer actief
Re:
Feit is dan wel, dat als jouw kat bij andere in de tuin komt, de vissen uit de vijvers probeert te halen, de vogels uit hun kooitjes probeert te slaan omdat het raampje lekker openstaat omdat het heerlijk weer is, je niet moet piepen als men je kat een rotschop geeft (om het maar even oneerbieding te zeggen) en je kat jankend en krom thuis komt. Soms weet je niet waar een kat vandaan komt, en komt eenzelfde kat vaker terug in een bepaalde tuin en kunnen de bewoners het ook wel eens zat zijn. Ik zal je niet vertellen wat de buren van mijn ouders op een gegeven moment bedacht hadden, want dan slaap jij vanavond niet lekker, maar fijn was het niet. Zij hadden een dergelijke vijver, met daarin schitterend mooie en dure vissen, en hebben de kat eerst netjes zelf proberen te vangen (wisten ook niet waar die vandaan kwam) en ja ook zij hadden een net over hun vijver heen gespannen door de ervaring met andere katten. Maar daar wisten ze telkens toch weer doorheen of onder te komen. De eigenaren van de betreffende kat waar ik het hier over heb, zullen ongetwijfeld tot de dag van vandaag niet weten wat er met hun kat gebeurt is, en waarom deze nooit meer thuis gekomen is. Dat zijn allemaal dingen die je als eigenaar van kat toch niet moet vergeten. Niet iedereen is zo diervriendelijk of zit met smart op jouw kat in hun tuin te wachten om deze vriendelijk te verzoeken te vertekkenchristo schreef:Overigens kun je van alles van mij verwachten. Wil niet zeggen dat je het krijgt. Als jij een volière hebt, en je woont twee huizen van me vandaan, en ik ben er net komen wonen, dan klop ik bij je aan en maak een praatje met je. Ik hoor het nl liever meteen als er problemen zijn. Maar als jij een volière hebt met daarin kwetsbare en kostbare vogels, dan hoort het veilighouden van diezelfde kwetsbare en kostbare vogels bij jouw hobby, en de kosten daarvan ook. Idem voor je tuinvijver. Dus met alleen van alles en nog wat van mij gaan lopen verwachten kom je er niet.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
Neeltje
Re: Re:
Daar ben ik het helemaal mee eens. En ik ben een grote kattenliefhebben met al 23 jaar katten. Maar ook ik moet geen vreemde katten in de tuin, die krijgen zomer of winter 'n plens koud water over zich heen. Ik zorg ervoor dat mijn katten in de tuin blijven. Heb zelfs jaren buren gehad met een voliere tegen de schutting tussen onze tuinen aan en nooit een probleem gehad.smoekie schreef:Feit is dan wel, dat als jouw kat bij andere in de tuin komt, de vissen uit de vijvers probeert te halen, de vogels uit hun kooitjes probeert te slaan omdat het raampje lekker openstaat omdat het heerlijk weer is, je niet moet piepen als men je kat een rotschop geeft (om het maar even oneerbieding te zeggen) en je kat jankend en krom thuis komt. Soms weet je niet waar een kat vandaan komt, en komt eenzelfde kat vaker terug in een bepaalde tuin en kunnen de bewoners het ook wel eens zat zijn. Ik zal je niet vertellen wat de buren van mijn ouders op een gegeven moment bedacht hadden, want dan slaap jij vanavond niet lekker, maar fijn was het niet. Zij hadden een dergelijke vijver, met daarin schitterend mooie en dure vissen, en hebben de kat eerst netjes zelf proberen te vangen (wisten ook niet waar die vandaan kwam) en ja ook zij hadden een net over hun vijver heen gespannen door de ervaring met andere katten. Maar daar wisten ze telkens toch weer doorheen of onder te komen. De eigenaren van de betreffende kat waar ik het hier over heb, zullen ongetwijfeld tot de dag van vandaag niet weten wat er met hun kat gebeurt is, en waarom deze nooit meer thuis gekomen is. Dat zijn allemaal dingen die je als eigenaar van kat toch niet moet vergeten. Niet iedereen is zo diervriendelijk of zit met smart op jouw kat in hun tuin te wachten om deze vriendelijk te verzoeken te vertekkenchristo schreef:Overigens kun je van alles van mij verwachten. Wil niet zeggen dat je het krijgt. Als jij een volière hebt, en je woont twee huizen van me vandaan, en ik ben er net komen wonen, dan klop ik bij je aan en maak een praatje met je. Ik hoor het nl liever meteen als er problemen zijn. Maar als jij een volière hebt met daarin kwetsbare en kostbare vogels, dan hoort het veilighouden van diezelfde kwetsbare en kostbare vogels bij jouw hobby, en de kosten daarvan ook. Idem voor je tuinvijver. Dus met alleen van alles en nog wat van mij gaan lopen verwachten kom je er niet.
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Jeetje wat eens schrik! Sterkte! Ik ben blij dat de kat het er nog redelijk vanaf heeft gebracht en ik
vind dat je goed hebt gehandeld.
vind dat je goed hebt gehandeld.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Een aantal jaren geleden was ik veel te vinden op het kattenprikbord, en daar ging iedereen behoorlijk uit zijn dak (zacht uitgedrukt) als men zijn/haar kat liet loslopen. Om alle mogelijke ongelukken te voorkomen. Binnenhouden, balkon afzetten of een ren in de tuin. Dat zijn de adviezen die daar gegeven werden. En ik mag toch aannemen dat daar toch ook echte kattenliefhebbers zitten. Mijn katten heb ik altijd binnen gehouden omdat ik niet wilde dat ze andere mensen overlast zouden bezorgen of dat ze wat zouden overkomen. Ik heb nooit de indruk gehad dat ze iets te kort kwamen of ongelukkig waren. Voordat ik honden en katten had lagen hier ook regelmatig vreemde katten op m'n bed, sloopten de hordeur, scheten in m'n tuin en pisten tegen de gevel. In het speeltuintje hier achter mijn huis is een hele grote zandbak die dus voornamelijk gebruikt wordt als kattenbak. Ik heb hier de gemeente een keer op aangesproken, en het antwoord wat ik kreeg "ja maar het zand zorgt ervoor dat de ontlasting snel weg is omdat het zand een zuiverende werking heeft
Dit heeft ook in het wijkkrantje gestaan en daar werd ook nog het advies gegeven dat mensen hun katten eerst op de kattenbak moeten laten en pas daarna naar buiten laten gaan 
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat denk je, dat ik zit te liegen of te overdrijven?senna03 schreef:Een aantal jaren geleden was ik veel te vinden op het kattenprikbord, en daar ging iedereen behoorlijk uit zijn dak (zacht uitgedrukt) als men zijn/haar kat liet loslopen. Om alle mogelijke ongelukken te voorkomen. Binnenhouden, balkon afzetten of een ren in de tuin. Dat zijn de adviezen die daar gegeven werden. En ik mag toch aannemen dat daar toch ook echte kattenliefhebbers zitten. Mijn katten heb ik altijd binnen gehouden omdat ik niet wilde dat ze andere mensen overlast zouden bezorgen of dat ze wat zouden overkomen. Ik heb nooit de indruk gehad dat ze iets te kort kwamen of ongelukkig waren. Voordat ik honden en katten had lagen hier ook regelmatig vreemde katten op m'n bed, sloopten de hordeur, scheten in m'n tuin en pisten tegen de gevel. In het speeltuintje hier achter mijn huis is een hele grote zandbak die dus voornamelijk gebruikt wordt als kattenbak. Ik heb hier de gemeente een keer op aangesproken, en het antwoord wat ik kreeg "ja maar het zand zorgt ervoor dat de ontlasting snel weg is omdat het zand een zuiverende werking heeftDit heeft ook in het wijkkrantje gestaan en daar werd ook nog het advies gegeven dat mensen hun katten eerst op de kattenbak moeten laten en pas daarna naar buiten laten gaan
Ik heb mijn eerste kat 1,5 jaar binnengehouden. Uit het asiel gehaald alszijnde binnenkat.
Hij werd uitermate agressief, viel iedereen aan in de benen (tot bloedens toe) die binnenkwam en liep letterlijk meters hoog tegen de muren op. Toen ik na 1,5 jaar verhuisde en hij naar buiten mocht, waren deze problemen direct verdwenen.
Mijn poes die ik als kitten genomen heb, heb ik haar hele eerste jaar binnen gehad. Die sprong toen 2 meter hoog keihard tegen de ramen op.
Beide katten zijn uiteraard al die tijd op de kattenbak geweest en ik heb ook altijd een kattenbak gehouden. Hier deden ze ook toen ze buiten kwamen, meestal hun behoefte op.
Ik verzin het echt niet hoor allemaal
-
Fin
- Zeer actief
Amen.Caro. schreef:Wat denk je, dat ik zit te liegen of te overdrijven?
Ik heb mijn eerste kat 1,5 jaar binnengehouden. Uit het asiel gehaald alszijnde binnenkat.
Hij werd uitermate agressief, viel iedereen aan in de benen (tot bloedens toe) die binnenkwam en liep letterlijk meters hoog tegen de muren op. Toen ik na 1,5 jaar verhuisde en hij naar buiten mocht, waren deze problemen direct verdwenen.
Mijn poes die ik als kitten genomen heb, heb ik haar hele eerste jaar binnen gehad. Die sprong toen 2 meter hoog keihard tegen de ramen op.
Beide katten zijn uiteraard al die tijd op de kattenbak geweest en ik heb ook altijd een kattenbak gehouden. Hier deden ze ook toen ze buiten kwamen, meestal hun behoefte op.
Ik verzin het echt niet hoor allemaalDaarnaast heb ik dus ook een echte binnenkat (godzijdank). Het verschil tussen de katten is enorm groot, al moet ik wel zeggen dat de binnenkat de enige kat is die een gedragsprobleem heeft ondanks dat hij zeker niet ongelukkig lijkt binnenshuis.
-
Fin
- Zeer actief
Hoe heldhaftig en fatsoenlijk.smoekie schreef: hebben de kat eerst netjes zelf proberen te vangen (wisten ook niet waar die vandaan kwam) en ja ook zij hadden een net over hun vijver heen gespannen door de ervaring met andere katten. Maar daar wisten ze telkens toch weer doorheen of onder te komen. De eigenaren van de betreffende kat waar ik het hier over heb, zullen ongetwijfeld tot de dag van vandaag niet weten wat er met hun kat gebeurt is, en waarom deze nooit meer thuis gekomen is. Dat zijn allemaal dingen die je als eigenaar van kat toch niet moet vergeten. Niet iedereen is zo diervriendelijk of zit met smart op jouw kat in hun tuin te wachten om deze vriendelijk te verzoeken te vertekken
-
Fin
- Zeer actief
Ik ging ooit op zoek naar een bepaalde raskat, de Turkse Van kat. In de rasbeschrijving beschreven als een kat die 'veel dichter bij de natuur staat', en de enige kat die regelmatig zwemt. Daar ging het mij niet om, ik had als kind een ontzettend lieve poes die wel een beetje op de Turkse Van leek. Nou, je kreeg hem niet van de fokker mee tenzij je bereid was om de kat haar hele leventje binnen te houden, en ze zou nog controleren ook. Dat gedrag van de fokker bleek standaard binnen een bepaald wereldje van raskattenfokkers.senna03 schreef:Een aantal jaren geleden was ik veel te vinden op het kattenprikbord, en daar ging iedereen behoorlijk uit zijn dak (zacht uitgedrukt) als men zijn/haar kat liet loslopen. Om alle mogelijke ongelukken te voorkomen. Binnenhouden, balkon afzetten of een ren in de tuin. Dat zijn de adviezen die daar gegeven werden. En ik mag toch aannemen dat daar toch ook echte kattenliefhebbers zitten. Mijn katten heb ik altijd binnen gehouden omdat ik niet wilde dat ze andere mensen overlast zouden bezorgen of dat ze wat zouden overkomen. Ik heb nooit de indruk gehad dat ze iets te kort kwamen of ongelukkig waren. Voordat ik honden en katten had lagen hier ook regelmatig vreemde katten op m'n bed, sloopten de hordeur, scheten in m'n tuin en pisten tegen de gevel. In het speeltuintje hier achter mijn huis is een hele grote zandbak die dus voornamelijk gebruikt wordt als kattenbak. Ik heb hier de gemeente een keer op aangesproken, en het antwoord wat ik kreeg "ja maar het zand zorgt ervoor dat de ontlasting snel weg is omdat het zand een zuiverende werking heeftDit heeft ook in het wijkkrantje gestaan en daar werd ook nog het advies gegeven dat mensen hun katten eerst op de kattenbak moeten laten en pas daarna naar buiten laten gaan
Tegenwoordig heb ik een Maine Coon en een kruising Maine Coon/Pers. En die mogen naar buiten, ondanks alle risico's. Ik vind het namelijk een vorm van dierenmishandeling om een gevoelig, intelligent en onafhankelijk dier als een kat een heel kattelevenlang tegen hun wil op te sluiten. Ik veroordeel een ander er niet om, maar ik laat me er door niemand toe dwingen.
- smoekie
- Zeer actief
Heldhaftig nee, maar voor hun was waarschijnlijk de grens bereikt en hebben ze gedacht, dan moet je je kat maar binnen houden.Aangezien ze het beest niet konden vangen (want tja dat ze snel zijn is bekend) het beu waren telkens weer geld te moeten steken om het net te vervangen/repareren en nog meer geld uit te moeten geven voor nieuwe (dure) vissen, kan ik me wel indenken dat het begrip een keer ophoud hoor.christo schreef:Hoe heldhaftig en fatsoenlijk.smoekie schreef: hebben de kat eerst netjes zelf proberen te vangen (wisten ook niet waar die vandaan kwam) en ja ook zij hadden een net over hun vijver heen gespannen door de ervaring met andere katten. Maar daar wisten ze telkens toch weer doorheen of onder te komen. De eigenaren van de betreffende kat waar ik het hier over heb, zullen ongetwijfeld tot de dag van vandaag niet weten wat er met hun kat gebeurt is, en waarom deze nooit meer thuis gekomen is. Dat zijn allemaal dingen die je als eigenaar van kat toch niet moet vergeten. Niet iedereen is zo diervriendelijk of zit met smart op jouw kat in hun tuin te wachten om deze vriendelijk te verzoeken te vertekken
Dat is wat ik bedoel als ik zeg dat je dergelijke dingen in je achterhoofd moet houden als je een kat hebt, er kan een dag komen dat hij of zij niet meer terugkeert omdat het overlast bij een ander bezorgd. Hetzij door de tuin onder te schijten, hetzij door het raam naar binnen te komen en lekker ff je huis doorspitten en geur achterlaten zodat jouw eigen hond hoorndol wordt in zijn eigen vertrouwde omgeving, hetzij dat je je lam schrikt als je thuiskomt en je ziet ineens een groot gevaartje van JOUW bed afspringen die vervolgens de benen weer neemt door het slaapkamer raam waardoor het binnen is gekomen.
Moet ik (of andere) maatregelen nemen om geen last van jouw (algemeen gesproken) kat te hebben, moet ik (anderen) geld investeren om jouw kat buiten de deur te houden, de vlooien van jouw kat te bestrijden of van de vissen weg te houden, moet ik mijn deuren en ramen sluiten 's zomers en lekker lopen te stikken van de hitte omdat jouw kat zo brutaal is om bij mij binnen te komen? Echt niet!!
Als ik een vreemde kat in mijn huis zou vinden(ooit gebeurt in onze 1e woning) zou ik die toch echt als het even kan zo erg laten schrikken dat die het wel uit zijn kop zou laten nog een keer terug te keren. Daar moeten de mensen die een kat hebben ook eens een keer aan denken, jij weet niet of jouw kat andere overlast bezorgd. Dat weet je pas op het moment dat je kat ooit eens niet meer thuiskeert of dat hij of zij dergelijk toegetakeld ergens wordt gevonden door dees of gene.
Enne wbt Fatsoenlijk? Ik weet niet of je er misschien overheen gelezen hebt, maarre ze wisten niet wie de eigenaar van de betreffende kat was en of waar de kat vandaan kwam.
-
Fin
- Zeer actief
Dat jouw ouders dierenmishandelaars zijn, daar ga ik vanuit dat ze ofwel een uitzondering vormen, ofwel dat de meesten die die neiging krijgen zo verstandig zijn dat ze niet riskeren betrapt te worden en uitgekotst door de hele buurt. Verder hebben mijn katten altijd hun adres bij zich, daarbij zijn ze zo opvallend dat je wel erg dom moet zijn om er niet achter te kunnen komen bij wie ze horen - de halve buurt hier weet het. Ik denk ook dat als er iemand aan die rooie kat van mij komt die de lieveling van de buurt is, je auto nergens meer veilig staat.smoekie schreef:(ooit gebeurt in onze 1e woning) zou ik die toch echt als het even kan zo erg laten schrikken dat die het wel uit zijn kop zou laten nog een keer terug te keren. Daar moeten de mensen die een kat hebben ook eens een keer aan denken, jij weet niet of jouw kat andere overlast bezorgd. Dat weet je pas op het moment dat je kat ooit eens niet meer thuiskeert of dat hij of zij dergelijk toegetakeld ergens wordt gevonden door dees of gene.
Enne wbt Fatsoenlijk? Ik weet niet of je er misschien overheen gelezen hebt, maarre ze wisten niet wie de eigenaar van de betreffende kat was en of waar de kat vandaan kwam.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Nou wees daar maar trots opchristo schreef:Dat jouw ouders dierenmishandelaars zijn, daar ga ik vanuit dat ze ofwel een uitzondering vormen, ofwel dat de meesten die die neiging krijgen zo verstandig zijn dat ze niet riskeren betrapt te worden en uitgekotst door de hele buurt. Verder hebben mijn katten altijd hun adres bij zich, daarbij zijn ze zo opvallend dat je wel erg dom moet zijn om er niet achter te kunnen komen bij wie ze horen - de halve buurt hier weet het. Ik denk ook dat als er iemand aan die rooie kat van mij komt die de lieveling van de buurt is, je auto nergens meer veilig staat.smoekie schreef:(ooit gebeurt in onze 1e woning) zou ik die toch echt als het even kan zo erg laten schrikken dat die het wel uit zijn kop zou laten nog een keer terug te keren. Daar moeten de mensen die een kat hebben ook eens een keer aan denken, jij weet niet of jouw kat andere overlast bezorgd. Dat weet je pas op het moment dat je kat ooit eens niet meer thuiskeert of dat hij of zij dergelijk toegetakeld ergens wordt gevonden door dees of gene.

You'll be in my heart... Always...
- smoekie
- Zeer actief
Beter lezen, het ging hier over de buren.christo schreef:
Dat jouw ouders dierenmishandelaars zijn, daar ga ik vanuit dat ze ofwel een uitzondering vormen, ofwel dat de meesten die die neiging krijgen zo verstandig zijn dat ze niet riskeren betrapt te worden en uitgekotst door de hele buurt. Verder hebben mijn katten altijd hun adres bij zich, daarbij zijn ze zo opvallend dat je wel erg dom moet zijn om er niet achter te kunnen komen bij wie ze horen - de halve buurt hier weet het. Ik denk ook dat als er iemand aan die rooie kat van mij komt die de lieveling van de buurt is, je auto nergens meer veilig staat.
wbt mijn vader, was hij zeer zeker geen dierenmishandelaar. Mijn moeder is dat nooit geweest, dus het zou netjes zijn je vooroordelen over mensen die je totaal niet kent voor je te houden. Jij bekijkt de dingen alleen maar van jouw kant af, en niet van de kant af van hen die overlast hebben van andermans kat(ten) jij vindt dat een ieder ongeacht de overlast zich maar alles moeten laten welgevallen, maar zo werkt het niet.
Dat jouw katten hun adres bij zich hebben is hartstikke mooi, maar meer uitzondering dan regel, en vroeger al helemaal niet.
Jouw kat kan misschien de lieveling van de buurt zijn, en jouw kat veroorzaakt bij andere misschien geen overlast, maar dat houd niet in, dat andere katten geen overlast bezorgen. Ik vind jouw laatste opmerking over de auto dan ook aardig asociaal.Maar goed, niet iedereen is hetzelfde.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
christo schreef: Ik denk ook dat als er iemand aan die rooie kat van mij komt die de lieveling van de buurt is, je auto nergens meer veilig staat.