Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull incident

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Pitbull incident

Ongelezen bericht door smoekie »

Martijn schreef:Mens, hou toch je mond met je slappe gezwets.
Je hebt geen flauw idee waar je over praat en toch zit je overal op dit forum een beetje stellig te doen en te zeggen dat "het een feit is".

Tis maar goed dat jij dan wel weet waarover je praat :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Een 'kaakklem' is niets anders dan een berg kauw-spieren en een stalen wil. Jij denkt echt dat als een hond er een dermate pijnlijke kramp van krijgt dat lossen onmogelijk is, dat hij een volgende keer weer zo zal bijten? Als er een kaakklem zou zijn, zou bijten 9 vd 10 keer een eenmalige actie zijn.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik weet het zo snel niet te vinden, hopelijk zijn er andere forumleden die mij hierbij kunnen helpen!
Er is een dierenarts geweest nml, die heeft onderzoek gedaan naar de kaakfunctie van de Pitbull, en dit vergeleken met die van andere rassen.
Hij heeft kunnen aantonen dat er geen verschil is tussen de kaakgewrichten van alle rassen die hij onderzocht heeft.
Het is dus puur tussen de oren, of een eventuele kramp (die echt niet vaak voorkomt)
:zweep:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Paulala schreef:Ik weet het zo snel niet te vinden, hopelijk zijn er andere forumleden die mij hierbij kunnen helpen!
Er is een dierenarts geweest nml, die heeft onderzoek gedaan naar de kaakfunctie van de Pitbull, en dit vergeleken met die van andere rassen.
Hij heeft kunnen aantonen dat er geen verschil is tussen de kaakgewrichten van alle rassen die hij onderzocht heeft.
Het is dus puur tussen de oren, of een eventuele kramp (die echt niet vaak voorkomt)
Laat nou maar joh, volgens mij is er maar 1 die iets anders beweert :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

http://en.wikipedia.org/wiki/Pit_Bull#Locking_jaws" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat die arts.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Als ik sommige mensen hier hoor praten kunnen die beter een kaakslot krijgen want ze kakelen als kippen zonder kop.
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

smoekie schreef:@Pammetje,
Die van mijn ouders lieten 9 van de 10x ook gewoon los op het moment dat zij los riepen, maar het kan je eens overkomen dat dat niet het geval is( o.a. toen met die mouw in de tuin maar ook andere keren in het bos en thuis met eigen andere pit) en dan is die breakstick een mooi ding om de hond te laten loslaten. Blijf jij dan maar denken dat de hond wel los kan laten als hij of zij wil, ik heb anders gezien.

Die verhalen die je hebt gehoord dat de hond niet los kon laten en dat ie zelfs jankte, ach ja jij weet het ongetwijfeld beter dan de eigenaar in kwestie zelf, de hond had het zo naar de zin dat ze daarom jankte, dat heeft niets met het op slot slaan van, of nee het verkrampen van de spieren te maken :wink: Geeft niks, en nogmaals, mij maakt het niet uit. Wij zorgen er wel altijd voor dat ding bij ons te hebben voor het geval het zou gebeuren.

Vraag ik me wel af wat jij zou doen als de hond los moet laten, niet los wil laten nadat je het commando gegeven heb?? Hoe doe of zou jij dat doen dan?
weet je
jij houd jouw mening
en ik de mijne
want ja jij weet het beter
al die mensen op alle stafford en pit forums weten nergens niks van
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

pammetje schreef:
Frenk schreef:
pammetje schreef:dat kaakslot is toch wel het oudste en hardnekkigste fabeltje wat er rondgaat
Waarom wordt er dan aangeraden (ik weet niet meer of dat in dit topic was) om te leren hoe je met een breakstick om moet gaan en er dus ook altijd eentje mee te nemen?
omdat de hond zo volhardend is
die wil niet loslaten
maar heeft niks met een kaakslot te maken
met een kaakslot wil zeggen dat de hond het zelf ook niet open kan krijgen
want hij zit op slot
Oh oke, zo bedoel je. Nee, ik weet dat het een mentaal en geen fysiek 'slot' is :mrgreen:
Dat er geen verschil is tussen de kaakgewrichten van de div. honden dus, maar wel in de wil om vol te houden :wink:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Paulala schreef:Ik weet het zo snel niet te vinden, hopelijk zijn er andere forumleden die mij hierbij kunnen helpen!
:O: meen je??? Is er echt 1 dierenarts geweest die dat onderzocht heeft :scratch:
Sorry, ik zal het nooit meer doen, ik zal vergeten wat ik gezien heb, en ik zal in het vervolg gewoon zeggen dat dergelijke honden gewoon af en toe hebben van wat kram in de bek :smile:

Trouwens niet alleen een staff of een pit zou over die “kaakslot” beschikken hoor, alle kortsnuitige en stompsnuitige zouden dat hebben, met dat verschil dat de kaakdruk van een pit of staff vele malen hoger is dat je die (nogmaals) zonder stick niet los krijgt
:wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

pammetje schreef: weet je
jij houd jouw mening
en ik de mijne

Inderdaad, ik houd zeker mijn mening, en jij de jouwe.

En nee, ik weet het niet beter dan andere mensen op forums hoor, maar nee, laat ook maar, je hebt gelijk. :E:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

pffffffff. Wat een stompzinnig gezwets.

Bij onze eerste Boxer (begin jaren 70) riepen mensen al dat die best gevaarlijk waren want hun kaak sloeg op slot zodra ze beten en vast hadden :piew:
Het gros van de mensen is sindsdien wijzer geworden.
Maar gelukkig ben jij strak in die tijd blijven hangen, klaarblijkelijk niet alleen wat voer betreft.
Je schijnt niet echt in staat te zijn om wat bij te leren.
Maar vasthoudend ben je wel...
Gr. Aniek

Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

smoekie schreef:
pammetje schreef: weet je
jij houd jouw mening
en ik de mijne

Inderdaad, ik houd zeker mijn mening, en jij de jouwe.

En nee, ik weet het niet beter dan andere mensen op forums hoor, maar nee, laat ook maar, je hebt gelijk. :E:
dank je eindelijk wordt je verstandig :mrgreen:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Honden met een (lichte) ondervoorbeet schijnen snel last te hebben van het verzuren van de kaakspieren.
Dat tezamen met een van nature wat vasthoudend karakter is waarschijnlijk de oorzaak van de kaakslotmythe.
Ja ze houden vast. En nee, daarvoor beschikken ze niet over een speciaal mechanisme. Dat is wat ik ervan heb begrepen en wat mij logisch in de oren klinkt.
Logischer dan een speciale kaakconstructie in ieder geval :mrgreen:
Ik geloof niet dat het mechaniek zich zo gemakkelijk laat manipuleren of dat er een speciaal kaakslotgen bestaat wat er alleen bij bepaalde rassen voor zorgt dat er een palletje op z'n plek klikt indien er gebeten wordt :smile2:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
smoekie
Zeer actief

Budkes schreef:pffffffff. Wat een stompzinnig gezwets.

Bij onze eerste Boxer (begin jaren 70) riepen mensen al dat die best gevaarlijk waren want hun kaak sloeg op slot zodra ze beten en vast hadden :piew:
Het gros van de mensen is sindsdien wijzer geworden.
Maar gelukkig ben jij strak in die tijd blijven hangen, klaarblijkelijk niet alleen wat voer betreft.
Je schijnt niet echt in staat te zijn om wat bij te leren.
Maar vasthoudend ben je wel...

Sorry dat ik pas "dateer" van 72, ik heb nog niet zoveel ervaring als jij hebt. En de ervaring die ik heb gehad met de honden(nestjes) van mijn ouders hebben mij meer laten zien en geleerd, dan wat ik o.a. hier heb gelezen, omdat men dat van horen en zeggen heeft, of dat 1 of andere DA dat zou hebben onderzocht.

Kom dan eens aan met onderzoeken die daadwerkelijk uitwijzen dat er van een zogenaamd "slot"geen sprake is :scratch:

Die ben ik hier nog niet tegengekomen. Het enige wat ik hier daarover ben tegengekomen zijn antwoorden dat dat niet klopt. Dat die honden wel los kunnen laten als ze willen, maar dat ze dat niet doen omdat ze niet willen.

Ben je gek, sla ze lekker op dekop met een schep en anders wacht men gewoon tot de hond loslaat als die zin heeft, of gaat vriendelijk de kaken masseren om de kaken weer wat "losser" te maken zodat ze toch weer loslaten :smile:

who cares. Ik dateer uit de tijd dat ze nog niet verboden waren en heb meerdere malen gezien dat ze liever met de poten op de grond stonden met een stuk worst in de bek dan dat ze vast bleven hangen in een stuk touw/mouw, ben je gek zeg, maar nee, ben je gek zeg, wat is er nou leuker en lekkerder dan in een stuk touw hangen, niks toch :smile: er gaat niks boven een echte mouw of een stom stuk touw :engel:

Dus ja, laat mij lekker vasthoudend zijn, dat waren onze honden ook altijd :engel:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jaap* schreef:Honden met een (lichte) ondervoorbeet schijnen snel last te hebben van het verzuren van de kaakspieren.
Dat tezamen met een van nature wat vasthoudend karakter is waarschijnlijk de oorzaak van de kaakslotmythe.
Ja ze houden vast. En nee, daarvoor beschikken ze niet over een speciaal mechanisme. Dat is wat ik ervan heb begrepen en wat mij logisch in de oren klinkt.
Logischer dan een speciale kaakconstructie in ieder geval :mrgreen:
Ik geloof niet dat het mechaniek zich zo gemakkelijk laat manipuleren of dat er een speciaal kaakslotgen bestaat wat er alleen bij bepaalde rassen voor zorgt dat er een palletje op z'n plek klikt indien er gebeten wordt :smile2:
en laat nou een pittbul of amstaff geen ondervoor bijter zijn :ok:
Jaap*
Zeer actief

Geloof je in marsmannetjes smoekie?
smoekie
Zeer actief

pammetje schreef:dank je eindelijk wordt je verstandig :mrgreen:

:E: ik ben niet zo kinderachtig hoor, ik zie wat je wil en als je zo graag gelijk wil krijgen, wie ben ik dan om jou dat te ontnemen.

Dat jij er anders over denkt, mag jij helemaal voor jouzelf weten, maar als andere er anders over denken, hoe die mening dan ook is ontstaan, ach, ik ben niet zo moeilijk hoor. Dus ja ach vooruit, waarom niet, dan krijg je van mij wel gelijk hoor :E: :zweep:
smoekie
Zeer actief

Jaap* schreef:Geloof je in marsmannetjes smoekie?

als ik hier zo kijk zeg ik ja, maar nee, niet echt eerlijk gezegd :engel:
Jaap*
Zeer actief

yamie schreef:en laat nou een pittbul of amstaff geen ondervoor bijter zijn :ok:
Wel een onderbeet? :mrgreen:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jaap* schreef:
yamie schreef:en laat nou een pittbul of amstaff geen ondervoor bijter zijn :ok:
Wel een onderbeet? :mrgreen:
nee
Jaap*
Zeer actief

Bulldogachtigen? :idea:
Jaap*
Zeer actief

smoekie schreef:
Wil je mij dan even bewijzen dat ze niet bestaan?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

smoekie schreef: Kom dan eens aan met onderzoeken die daadwerkelijk uitwijzen dat er van een zogenaamd "slot"geen sprake is :scratch:
Een DA heeft dit toch onderzocht, jij hebt er niks aan gedaan jij hebt alleen maar gedacht...
Daarnaast maak er maar een rontgenfoto van, dan heb je bewijs.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jaap* schreef:Bulldogachtigen? :idea:
Dan wil ik ook een sleutel, plus een reserve graag :pffff:
:lol1:
smoekie
Zeer actief

malinois schreef: Een DA heeft dit toch onderzocht, jij hebt er niks aan gedaan jij hebt alleen maar gedacht...
Daarnaast maak er maar een rontgenfoto van, dan heb je bewijs.
:80: 1 dierenarts en daar gaat de mythe :cheer:

wat nog steeds geen antwoord op mijn vraag is. Nog steeds geen dergelijk antwoord of bronvermelding waarin die waarin ontkracht wordt dat er van een zogenoemd "slot" geen sprake is. :19:
smoekie
Zeer actief

Jaap* schreef:
smoekie schreef:

Sowwy jaap. :19: dat antwoord moet ik je schuldig blijven :wink:
Mojuan
Zeer actief

Je mag best je eigen mening hebben.
Maar jouw mening berust niet op feiten.
Het is niet alleen die ene dierenarts die het zegt, ook mijn eigen dierenarts weet dat een kaakslot niet bestaat.
En er zijn nog veel meer dierenartsen die dat weten.
Een röntgenfoto is genoeg om te kunnen zien dat er geen slot in het kaakgewricht bestaat, omdat het er gewoon het zelfde uitziet als bij andere honden.
Die kramp komt overigens ook niet vaak voor, negen van de tien keer is het gewoon feit dat de honden niet los willen laten.
Want als je goed oplet bij een gevecht van een Pit of Staf, zie je dat ze op een bepaald moment over gaan pakken.
Als je als eigenaar je hond dan bij de halsband vasthebt, is dat het moment waarop je hem van een andere hond af kunt halen.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

smoekie schreef:
Jaap schreef:
smoekie schreef:als ik hier zo kijk zeg ik ja, maar nee, niet echt eerlijk gezegd :engel:

Sowwy jaap. :19: dat antwoord moet ik je schuldig blijven :wink:
Dan bestaan ze dus, die marsmannetjes. Want jij kunt niet bewijzen met bronvermelding dat het niet zo is, dus dan is het wel zo. :19:

edit- de quotes staan verkeerd benoemd, even kijken of ik ze kan veranderen....Gelukt.
Laatst gewijzigd door Budkes op 15 jul 2009 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Budkes schreef:
Dan bestaan ze dus, die marsmannetjes. Want jij kunt niet bewijzen met bronvermelding dat het niet zo is, dus dan is het wel zo. :19:
Geweldige vergelijking!
Nu heeft Smoekie vast geen antwoord meer haha.
Budkes
Zeer actief

Paulala schreef:
Budkes schreef:
Geweldige vergelijking!
Nu heeft Smoekie vast geen antwoord meer haha.
Nou ik vrees met grote vreze. :roll:
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”