Budkes schreef:pffffffff. Wat een stompzinnig gezwets.
Bij onze eerste Boxer (begin jaren 70) riepen mensen al dat die best gevaarlijk waren want hun kaak sloeg op slot zodra ze beten en vast hadden
Het gros van de mensen is sindsdien wijzer geworden.
Maar gelukkig ben jij strak in die tijd blijven hangen, klaarblijkelijk niet alleen wat voer betreft.
Je schijnt niet echt in staat te zijn om wat bij te leren.
Maar vasthoudend ben je wel...
Sorry dat ik pas "dateer" van 72, ik heb nog niet zoveel ervaring als jij hebt. En de ervaring die ik heb gehad met de honden(nestjes) van mijn ouders hebben mij meer laten zien en geleerd, dan wat ik o.a. hier heb gelezen, omdat men dat van horen en zeggen heeft, of dat 1 of andere DA dat zou hebben onderzocht.
Kom dan eens aan met onderzoeken die daadwerkelijk uitwijzen dat er van een zogenaamd "slot"geen sprake is
Die ben ik hier nog niet tegengekomen. Het enige wat ik hier daarover ben tegengekomen zijn antwoorden dat dat niet klopt. Dat die honden wel los kunnen laten als ze willen, maar dat ze dat niet doen omdat ze niet willen.
Ben je gek, sla ze lekker op dekop met een schep en anders wacht men gewoon tot de hond loslaat als die zin heeft, of gaat vriendelijk de kaken masseren om de kaken weer wat "losser" te maken zodat ze toch weer loslaten
who cares. Ik dateer uit de tijd dat ze nog niet verboden waren en heb meerdere malen gezien dat ze liever met de poten op de grond stonden met een stuk worst in de bek dan dat ze vast bleven hangen in een stuk touw/mouw, ben je gek zeg, maar nee, ben je gek zeg, wat is er nou leuker en lekkerder dan in een stuk touw hangen, niks toch

er gaat niks boven een echte mouw of een stom stuk touw
Dus ja, laat mij lekker vasthoudend zijn, dat waren onze honden ook altijd