even een wat achterhaalde reactie ( door het snelle reageren van iedereen niet alles mee gekregen)Eline* schreef:Ik ga er verder allemaal niet meer op in want ik heb het gevoel dat we er niet uit gaan komen. Ik bedoel de dingen niet zoals jij het nu allemaal neerzet, maar goed, laat maar. Iedereen moet het maar lezen en er zijn eigen interpretatie's aangeven. Mijn bedoeling is het ieder geval nergens om jou of je hond onderuit te halen..maar dat heb ik tot nu toe steeds al aangegeven en je pakt dat niet op. Ik kan dat wel blijven herhalen, maar aangezien de sfeer er niet beter op wordt lijkt het me handiger er verder niet op in te gaan. Mijn intentie heb ik geprobeerd uit te leggen en als dat niet overkomt kan ik er verder niet zoveel meer mee.Stang schreef:Ik stop er zelf zo al mee hoor, want je beweert van die belachelijk dingen zoals dat ik zeg dat 'Kaya met een vriendelijke glimlach en dicht bekkie andere honden vraagt van haar stok af te blijven.'. Hoe kom je erop? Waar heb ik dat gezegd?
Het slaat echt nergens op. Meermalen heb ik gezegd dat ik ook een hond heb die andere honden in bepaalde situaties op hun rug dondert, maar jij maakt er weer wat bijzonders 'Eline's' van.
Ook heb ik meerdere keren gezegd dat een hond ervan kan schrikken, ja tuurlijk, dat heb je nu eenmaal met correcties![]()
Daarmee zeg ik dus niet dat ik mijn schouders ophaal (wat jij beweerd) daarmee zeg ik ook niet dat ik het niet probeer te voorkomen (wat jij probeert te laten doorschemeren), daarmee zeg ik ook niet dat ik het niet rot vind (wat jij beweerd).
Denk jij dat ik al 30 jaar rondsjouw met honden en dat mijn honden nooit zo'n correctie hebben gehad ofzo? Nee en om zo'n correctie, zonder verwondingen, doe ik dus niet moeilijk. Ook niet bij Moritz.
Ik doe veel moeilijker en veel bezorgder als mijn hond een correctie uitdeelt dan omgekeerd.
Nogmaals, de totale bedoeling van jouw hele betoog ontgaat mij volledig.
Heb je enig idee wat er gebeurt als een Rottweiler zijn/haar tanden gebruikt? Blijkbaar echt niet....
Gezien het feit dat er nog nooit een hond een bijtwond heeft opgelopen bij correcties van Kaya, gebruikt ze dus niet haar tanden om te corrigeren. Als ze haar tanden namelijk wél zou gebruiken, dan maakt een Rottweiler bijtwonden. Zo simpel is het.
Wel wil ik kwijt dat een rottweiler net als iedere andere hond zijn beet kan doseren. Wat je zegt is niet waar. Of is het zo dat alle rottweilerpups met gaten lopen omdat de moederhond niet weet hoe hard ze kan bijten bij een correctie?
Ook als een rottie bijt kan dat goed zeer doen zonder dat je gaten hebt. Dat geldt ook als hij een andere hond corrigeert. Balou is een keer zo gepakt door een hond dat ze echt bont en blauw was, maar ze had geen gaatjes. Dat was overigens een drent.
eline ik denk dat caro bedoelt dat kaya geen nare of overdreven correcties geeft wanneer ze uitvalt, wat je dus zegt, een moederhond die corrigeert maakt ook geen wonden, maar maakt het wel duidelijk...
in mijn ogen maakt dit kaya dus tot een hond die ook al heeft ze op vlakken een kort lontje, echt niet over een grens gaat... en ja je kunt discuseren of je dit bijten noemt of niet, voor mij is het duidelijk wat caroline bedoelt met bijten, en ook dat ze heus wel weet en ziet dat kaya een pittige teef is...
bijten vind ik nl ook iets waar bijtwonden door kunnen zijn, of iig met die intensie, corrigeren met mond ( wat moet een hond anders, wij kunnen slaan of knijpen) is gewoon een correctie middel, maar staat voor mij dus niet gelijk aan bijten...ook al gebeurt het met hetzelfde deel van de hond.