Had ik toch gelijk in het begin van deze topicrenee-uk schreef:Gezien het aantal oeverloze discussies over benchgebruik op dit forum denk ik niet dat iemand zich door mijn opmerking zal laten weerhouden er weer een te starten en -en daar moet ik met wil de hond in meegaan- de discussies die er zijn dragen nergens toe bij.
Benchgebruikers worden afgeschilderd als dierenbeulen punt uit en een gefundeerde discussie over bencch gebruik is niet mogelijk.
En dan houdt het discussieren toch gewoon op?
Ik denk echt niet dat bench gebruikers die bench niet meer zullen gebruiken. Ze vermelden het hooguit niet meer omdat ze van te voren toch al weten wat er voor reacties op komen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
benche's
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Addy
is die überreet wel gespierdNanna schreef:Wel een groot borstwerk. Dus op lichamelijk gebied hoef ik met mijn honden niks te compenseren. Nou ja, of je moet het zó zien dat ik windhonden met smalle kontjes heb om mijn überreet mee te compenseren.
Tsjonge, ik leer hier nog wat over mezelf....
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Jij daar...met die touwtjeskop, ja.Martijn schreef:[quote="Hutsje zeikt over Eva""]uberpup.
Nooit...meer...zeiken over de inbreng die andere mensen op dit forum hebben. Gewoon niet meer doen.
Jij bent het die niets los kan laten en maar door gaat nuilen over wat je denkt dat een ander irriteert.
Jij bent het die ziekelijk door blijft zoeken naar een relletje.
Laat maar zitten, mop.
Ik geloof toch geen seconde dat je interesse hebt in mijn honden. Mensen als jij zijn alleen maar in zichzelf geïnteresseerd.
Het enige dat je hier in dit topic komt doen is je frustraties oprakelen.
Jij jouw manier (met abcessen op koppen en al) en ik de mijne.
Als ik een drukke pup in een roedel moet brengen dan wil ik dat dat goed gaat en er dus geen abces op gebeten wordt.
Ook wil ik geen eindeloos gespring over banken of hysterisch rondgeren tot een pup van ellende in elkaar zakt.
Als mijn honden rust nodig hebben dan schep ik rust.
Het resulteerde in een gezonde en gelukkige jonge hond en dat is waar ik mijn zelfvertrouwen in deze vandaan haal.
Misschien had het ook anders gekund maar ik ben tevreden over deze manier. Die zal ik dus een volgende keer één-op-één herhalen.
Wat jij, of welke andere zure druiven vretende kneus dan ook, daar nu van vind of niet.
zooooooooooow dannnnnnnnnnnnnn, en dan wil je van mij een excuus???
ik denk dat jij die eerst zelf maar eens moet maken aan Huts, als iemand iets tegen jou zegt dat je niet leuk vind sta je te stampvoeten als een gillende kleuter, maar zelf mag je dat soort taal wel bezigen? ik blijf bij mn standpunt, over t paard getilt kutjoch, djeez get a life man
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hongarije en die kanten op daar hebben ze idd. nog de 'ouderwetse' dobers... maar dat zijn nu geen landen waar ik met heel veel vertrouwen een hond zou halenInge schreef:Ik ken een paar mensen die hun dobers uit de Oekraïne halen numalinois schreef:wel met het ras...Addy schreef:maar je dobers zijn ook werkhonden toch ?malinois schreef: en wat ik al zei, bij beide dobers heb ik dit nooit gezien, die gingen idd. wel liggen als ze moe waren... maar mn mechels niet...
dus heeft het niets met werkhond te maken maar met het individu concludeer ik nu
en nee helaas kan ik de huidige dober niet als echte werkhond meer zien.. de dober zoals hij vroeger was DAT was een werkhond... misschien komt dit weer, ik ben bang van niet... Mijn oudste dober komt uit pure showlijnen... mn jongste met heel veel moeite gezocht uit werklijnen maar die zijn bijna niet te vinden
Bijna alle mechelaarfokkers hebben ooit wel dobers gefokt, maar toch allemaal overgestapt op een herder...maar goed dat is een ander verhaal... het heeft wel degelijk met het ras te maken.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Bij mijn weten willen ze met die lijn hier verder gaan.
Ff zoeken naar de site
http://www.dobermanns.nl/
Ff zoeken naar de site
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ik ben benieuwd... meestal bloed zoiets al snel doodInge schreef:Bij mijn weten willen ze met die lijn hier verder gaan.
Ff zoeken naar de site

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kit
- Erelid
- Kit
- Erelid
Martijn schreef:Vergeten doe ik niet.kitty2 schreef:Martijn schreef:Dat had ik toch al gezegd?kitty2 schreef:en dan wil je van mij een excuus???
die kun jij vergeten vriend
Maar ik kan wel accepteren dat jij één set regels voor anderen en een tweede voor jezelf.
Hoe heet dat ook al weer? Hiep..hiep...hypocriet?

- Kit
- Erelid
-
Golden Stanley
De ene pup is de andere niet. Mijn Stanley was ontzettend beïnvloedbaar op prikkels, vond alles geweldig en prachtig. Maar die prikkelmomenten maakten hem ook ontzettend moe. Elke nieuwe indruk moest altijd afgeblazen worden met zijn gekke 5 min. Als ik dat liet begaan (in de veilige tuin), dan had ik geen kind aan hem. Kroelen en lekker slapen.Gollum schreef:Nou mijn pup bleef echt doorgaan, die had volgens mij geen neerplofmoment uit zichzelf. En als ik een neerplofmoment had gecreëerd was dat zo weer verpest omdat ik naar de wc moest ofzo. Ik maakte me echt bezorgd omdat ik had gelezen hoeveel honden op een dag moesten slapen, Gollum sliep alleen 's nachts. Dat vond ik niet normaal en heb d.m.v. de bench haar geleerd haar rustmoment te pakken. Zodra ze dat kon mocht ze het zelf uitzoeken.Golden Stanley schreef:Als je hetgeen quote waar jij op reageert, dan blijft het een en ander duidelijk. Je neemt het weer fijn letterlijk, precies zoals het jou uitkomt.malinois schreef: ja verplichte rust krijgen ze hier idd. omdat ik het nog steeds niet gezond blijf vinden als een pup er letterlijk bij neervalt van vermoeidheid... jammer dat sommigen daar anders over denken.. de gezondheid van mijn hondjes gaan voor die gedachtengangen...
Elke pup heeft na een speelmoment of na zijn gekke 5 minuten een neerplofmoment. En op dat moment kun je hem aanleren zelf zijn mandje op te zoeken. Die rustmomenten van zo'n pup zijn dan legio, want na elke indruk volgt wel zo'n rustmoment en dat bepaalt die pup zelf, omdat hij aangeeft daar behoefte aan te hebben. Het is dus niet zo dat, omdat er geen bench in huis is, dat het neerstort van vermoeidheid omdat het zijn rustmomenten niet gegund krijgt.
Dat is het eerste wat ik heb geleerd, dat je die ontstressmomenten niet moet gaan blokken. Omdat hij zich dan niet opnieuw kan opladen voor het opdoen van nieuwe indrukken. Misschien heeft hij van daaruit wel sneller geleerd zichzelf die rust te gunnen. Maar nogmaals, de ene pup is de andere niet. En zeker bij de labrador zitten daar aardige ADHD puppels bij. Dus als die bench op die manier voor jou een oplossing is........dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen, ja....
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Contacteer:
daar kom je wel achter als je in de bosjes van de lommelse sahara ligt te wachten op de al dan niet gespierde überreet van NannaAddy schreef:is die überreet wel gespierdNanna schreef:Wel een groot borstwerk. Dus op lichamelijk gebied hoef ik met mijn honden niks te compenseren. Nou ja, of je moet het zó zien dat ik windhonden met smalle kontjes heb om mijn überreet mee te compenseren.
Tsjonge, ik leer hier nog wat over mezelf....zo ja dan mag ermee gecompenseerd worden
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
- Kit
- Erelid
Martijn schreef:Wat je zegt ben je zelf?kitty2 schreef:Martijn schreef:
Eigenlijk zit er niet veel meer in je dan wat dom gescheld, he?
in jou wel dan???![]()
Maar goed...nee, niets.
wat je zegt ben je zelf, met je kop door de helft en een vork in je kont zo hops je de heule wereld rond
can't do better?
nee idd niks, laat maar lekker wezen
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
- Kit
- Erelid
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Die luisteren beterGordonsetter23 schreef:jij kan er wat aan doen jij hebt ervaring met de doelgroepInge schreef:Sjonge jonge...kan dat kleutergedrag misschien ophouden?
Groetjes Inge

- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Benches... blijft een moeilijk discussie punt. Ik snap de voorstanders van geen bench gebruiken, maar ik snap ook de voorstanders van wel een bench gebruiken.
Ik heb hier 2 honden die de hele dag buiten de bench kunnen en mogen tegenwoordig. Sorbonne en Elmo. Ooit hebben hun ook in de bench gezeten, door Sorbonne zijn probleem met plassen. Toen we er voor kozen om bench training te doen, hebben we dit ook gelijk met elmo gedaan. Ze waren beiden overigens dol op de plek, en zijn dat nog steeds. Als de benches hier open staan van (op dit moment) Mowan en Lune, dan zijn Sorbonne en Elmo er bijna niet uit weg te slaan.
Ik gebruik ze hier om de simpele reden op dit moment dat ik het niet aan durf om ze allemaal bij elkaar te laten lopen op het moment dat ik weg ben (ivm Sorbonne). En ik weet heus dat er andere mogelijkheden zijn, maar ik heb er geen problemen mee om Mowan en Lune snachts in de bench te leggen om te slapen. Zo nu en dan wissel ik om en gaat 1 van de 2 mee naar bed, maar over het algemeen slapen ze beneden in de bench... Ja... w.s. wel geconditoneerd gedrag dat ze het niet erg vinden, maar Sorbonne tref ik smorgens nog steeds het zelfde aan als de avond er voor, op zijn kussen in de gang... alsof die dan een enkele voet verzet heeft.
Ik ben absoluut niet standaard voor de bench als oplossing, maar ik ben er ook zeker niet tegen. Ik blijf er bij dat het ook zeker met een pup als een mooi rust middel kan dienen als die zichzelf voorbij loopt (net als dat Lune deed). Ik vind het dus wel een oplossing. Maar goed, wat ieder doet moet ie zelf weten, zolang je je hond maar geen 10 - 16 uur per dag in de bench zet.
Ik heb hier 2 honden die de hele dag buiten de bench kunnen en mogen tegenwoordig. Sorbonne en Elmo. Ooit hebben hun ook in de bench gezeten, door Sorbonne zijn probleem met plassen. Toen we er voor kozen om bench training te doen, hebben we dit ook gelijk met elmo gedaan. Ze waren beiden overigens dol op de plek, en zijn dat nog steeds. Als de benches hier open staan van (op dit moment) Mowan en Lune, dan zijn Sorbonne en Elmo er bijna niet uit weg te slaan.
Ik gebruik ze hier om de simpele reden op dit moment dat ik het niet aan durf om ze allemaal bij elkaar te laten lopen op het moment dat ik weg ben (ivm Sorbonne). En ik weet heus dat er andere mogelijkheden zijn, maar ik heb er geen problemen mee om Mowan en Lune snachts in de bench te leggen om te slapen. Zo nu en dan wissel ik om en gaat 1 van de 2 mee naar bed, maar over het algemeen slapen ze beneden in de bench... Ja... w.s. wel geconditoneerd gedrag dat ze het niet erg vinden, maar Sorbonne tref ik smorgens nog steeds het zelfde aan als de avond er voor, op zijn kussen in de gang... alsof die dan een enkele voet verzet heeft.
Ik ben absoluut niet standaard voor de bench als oplossing, maar ik ben er ook zeker niet tegen. Ik blijf er bij dat het ook zeker met een pup als een mooi rust middel kan dienen als die zichzelf voorbij loopt (net als dat Lune deed). Ik vind het dus wel een oplossing. Maar goed, wat ieder doet moet ie zelf weten, zolang je je hond maar geen 10 - 16 uur per dag in de bench zet.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Die heb ik niet nodig, mijn strenge blik is genoegMartijn schreef:Heb je er een prikband om?Inge schreef:Die luisteren beterGordonsetter23 schreef:jij kan er wat aan doen jij hebt ervaring met de doelgroepInge schreef:Sjonge jonge...kan dat kleutergedrag misschien ophouden?want anders krijgen ze met mij te doen
Groetjes Inge

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
teletac om de enkeltjes en polsjes en dan zo van afstand op het knopje drukken :N:Martijn schreef:Heb je er een prikband om?Inge schreef:Die luisteren beterGordonsetter23 schreef:jij kan er wat aan doen jij hebt ervaring met de doelgroepInge schreef:Sjonge jonge...kan dat kleutergedrag misschien ophouden?want anders krijgen ze met mij te doen
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
verder reikt je overwicht nietInge schreef:Die heb ik niet nodig, mijn strenge blik is genoegMartijn schreef:Heb je er een prikband om?Inge schreef:Die luisteren beterGordonsetter23 schreef: jij kan er wat aan doen jij hebt ervaring met de doelgroepwant anders krijgen ze met mij te doen
Bij hun wel
![]()
![]()
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
ja zoiets alleen is het nog even zoeken naar een pedagogische verantwoorde variantMartijn schreef:Gordonsetter23 schreef:teletac om de enkeltjes en polsjes en dan zo van afstand op het knopje drukken :N:Martijn schreef:Heb je er een prikband om?Inge schreef: Die luisteren beterwant anders krijgen ze met mij te doen
Leuk!
Een soort levende trekpop!
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
onder het motto het nuttige met het aangename combinerenMartijn schreef:Hoezo? Het is toch gewoon leuk?Gordonsetter23 schreef:ja zoiets alleen is het nog even zoeken naar een pedagogische verantwoorde variantMartijn schreef:Leuk!Gordonsetter23 schreef: teletac om de enkeltjes en polsjes en dan zo van afstand op het knopje drukken :N:
Een soort levende trekpop!![]()
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, wel boxenMartijn schreef:Heb je daar eigenlijk ook benches, Inge?Gordonsetter23 schreef:volgens de functie omschrijving wel :N:Inge schreef:Pedagogisch verantwoord? Moet dat dan? :N:
Groetjes Inge

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
zolang het " deurtje" openstaat is het niet erg maar inge jij weet toch ook wel dat er andere alternatieven zijn?Inge schreef:Nee, wel boxenMartijn schreef:Heb je daar eigenlijk ook benches, Inge?Gordonsetter23 schreef:volgens de functie omschrijving wel :N:Inge schreef:Pedagogisch verantwoord? Moet dat dan? :N:Maar eigenlijk passen ze daar niet meer zo goed in maar dat geeft toch niets voor een half uurtje?
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?Gordonsetter23 schreef:zolang het " deurtje" openstaat is het niet erg maar inge jij weet toch ook wel dat er andere alternatieven zijn?Inge schreef:Nee, wel boxenMartijn schreef:Heb je daar eigenlijk ook benches, Inge?Gordonsetter23 schreef: volgens de functie omschrijving wel :N:Maar eigenlijk passen ze daar niet meer zo goed in maar dat geeft toch niets voor een half uurtje?
Ze vinden me nog steeds allemaal heel lief hoor.
Groetjes Inge

- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Contacteer:
Geconditioneerd gedrag Inge ik zeg het jeInge schreef:Tuurlijk, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?Gordonsetter23 schreef:zolang het " deurtje" openstaat is het niet erg maar inge jij weet toch ook wel dat er andere alternatieven zijn?Inge schreef:Nee, wel boxenMartijn schreef: Heb je daar eigenlijk ook benches, Inge?Maar eigenlijk passen ze daar niet meer zo goed in maar dat geeft toch niets voor een half uurtje?
![]()
Ze vinden me nog steeds allemaal heel lief hoor.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Nou ja, ik reageerde omdat je schreef dat elke pup een neerplofmoment heeft.Golden Stanley schreef:De ene pup is de andere niet. Mijn Stanley was ontzettend beïnvloedbaar op prikkels, vond alles geweldig en prachtig. Maar die prikkelmomenten maakten hem ook ontzettend moe. Elke nieuwe indruk moest altijd afgeblazen worden met zijn gekke 5 min. Als ik dat liet begaan (in de veilige tuin), dan had ik geen kind aan hem. Kroelen en lekker slapen.Gollum schreef:Nou mijn pup bleef echt doorgaan, die had volgens mij geen neerplofmoment uit zichzelf. En als ik een neerplofmoment had gecreëerd was dat zo weer verpest omdat ik naar de wc moest ofzo. Ik maakte me echt bezorgd omdat ik had gelezen hoeveel honden op een dag moesten slapen, Gollum sliep alleen 's nachts. Dat vond ik niet normaal en heb d.m.v. de bench haar geleerd haar rustmoment te pakken. Zodra ze dat kon mocht ze het zelf uitzoeken.Golden Stanley schreef:Als je hetgeen quote waar jij op reageert, dan blijft het een en ander duidelijk. Je neemt het weer fijn letterlijk, precies zoals het jou uitkomt.malinois schreef: ja verplichte rust krijgen ze hier idd. omdat ik het nog steeds niet gezond blijf vinden als een pup er letterlijk bij neervalt van vermoeidheid... jammer dat sommigen daar anders over denken.. de gezondheid van mijn hondjes gaan voor die gedachtengangen...
Elke pup heeft na een speelmoment of na zijn gekke 5 minuten een neerplofmoment. En op dat moment kun je hem aanleren zelf zijn mandje op te zoeken. Die rustmomenten van zo'n pup zijn dan legio, want na elke indruk volgt wel zo'n rustmoment en dat bepaalt die pup zelf, omdat hij aangeeft daar behoefte aan te hebben. Het is dus niet zo dat, omdat er geen bench in huis is, dat het neerstort van vermoeidheid omdat het zijn rustmomenten niet gegund krijgt.
Dat is het eerste wat ik heb geleerd, dat je die ontstressmomenten niet moet gaan blokken. Omdat hij zich dan niet opnieuw kan opladen voor het opdoen van nieuwe indrukken. Misschien heeft hij van daaruit wel sneller geleerd zichzelf die rust te gunnen. Maar nogmaals, de ene pup is de andere niet. En zeker bij de labrador zitten daar aardige ADHD puppels bij. Dus als die bench op die manier voor jou een oplossing is........dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen, ja....
De mijne plofte wel neer (en mocht ook 'ontstressen) maar bleef niet liggen
En het was haar snel aangeleerd hoor, met een maand of wat pakte ze zelf haar rust (of was ze gewoon aan de geluiden in huis gewend). En zo'n prikkelrijke omgeving had ze niet eens, m'n toenmalige vriend en ik speelden een rpg dus zaten vrij stil
Dus de bench was een goede aanleeroplossing wat dat betreft ja, hij ligt alweer ruim een jaar opgevouwen in de box
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden