Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Re: Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Ongelezen bericht door bennie »

Minna schreef:Ik begrijp nu eigenlijk niet waarom in godsnaam alles zo zwart-wit genomen moet worden, en dat geldt voor beide kanten van het verhaal meestal.
Ik ben geen voorstander van een slipketting, maar iemand die het goed kan gebruiken kan daarmee bij een hond bepaalde dingen bereiken. Mijn mening is wel dat iemand die goed honden kan trainen het resultaat ook kan bereiken zonder slipketting.
De stelling dat een correctie met een slipketting beter is dan hele leven een Gl vind ik raar, er zijn ook andere opties. Bvb nooit slipketting- paar maanden GL- rest van het leven tuig of normale halsband.
Mijn mening wat betreft alle hulpmiddelen (slip, prikker, tt, GL, halti) is dat ze eigenlijk alleen via gediplomeerde instructeurs en hondenscholen aan te schaffen zouden kunnen worden met fatsoenlijke training er bij hoe iets te gebruiken.
Op zich een hulpmiddel is geen probleem, maar het verkeerde gebruik er van.
Als ik iemand bvb bij de IPO zie lopen met een slipketting en de hond volgt mooi aan een lange lijn, stoor ik mij niet aan de ketting. Die moet met examen ook om, dus des te beter dat die altijd met trainen om is.
Als ik een vette labje zie trekken aan een slip die constant strak zit en de hond piept met elke ademhaling dan denk ik wel eens :piew: .
Het is eigenlijk vergelijkbaar met het stelling dat positief trainen betekent dat je een hond nooit mag corrigeren, en dat mensen die wel corrigeren gelijk een stel dierenbeulen zijn. Het verdeling van of alleen poeslief doen en nooit Nee zeggen, en aan de andere kant nooit koekje geven, alleen met pak slaag werken is erg irritant.
Ik gebruik ook wel eens een riemcorrectie, alleen dan niet met een slip maar met half-check. Beetje gezonde boerenverstand aan beide kanten van het verhaal zou niet zo gek zijn...
Als ik moet kiezen tussen een enkele goedgetimede correctie, of heel lang een GL, dan liever dat eerste dat is voor de hond in kwestie namelijk veel fijner. Herhaling van stress zorgt voor overspannenheid, niet alleen bij mensen, maar ook bij honden ;). Wat uiteraard niet wegneemt dat mijn voorkeur naar weer hele andere opties gaat.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Zoek stok! schreef:
corason del perro schreef: Nee ik bedoel niet de schutting. Daarom schreef ik ook niet voor gebruik om iets te perfectioneren. Tuurlijk is daar helemaal geen verschil in een schutting nemen bij behendigheid of bij IPO. Maar bij behendigheid heb je niet een of andere gekke vreemde drijgende man door het veld rennen en daar zit hem denk ik ook wel het verschil. Dus misschien dat je bij sommige honden eerder een fisieke correctie nodig hebt als er wel een gekke dreigende man voor hun rent dan als ze gewoon een schutting nemen op een agiliy parcours.
Die gekke dreigende man is ook maar gewoon een oefening hoor. Er wordt wel heel serieus over gedaan bij IPO, maar het is een sport, net als dog dance. En schapen drijven. En inmiddels zijn er bij de politiehonden ook bewegingen om het eens anders te proberen. Maar het is wel vastzittend volk hoor :wink: Ik wil er best in meegaan dat de ene hond meer in drift komt dan de andere en ook afhankelijk van de situatie. Maar wat er niet in wil gaan, is het gehamer op plicht en de oefening kennen en willens en wetens wat anders doen. We hebben het potdorie over honden die al generaties gefokt zijn om te doen wat de mens wil. Die kun je alles leren. Of het nou handstand op de voorpoten of lossen bij een pakwerker is :wink: Maar je hebt er wel wat meer talent en creativiteit voor nodig dan een TT om te binden. En dat is wat er aan ontbreekt. Niet dat ik het kan hoor, ik ben een brave cursist van goede trainers.
ik heb ook prima trainers die geheel met hun tijd meegaan en hiervoor stand en land afreizen. Met de tijd meegaan is dus ook de TT op een andere manier gebruiken dan op 127 en deze als hulpmiddel gebruiken. Maar ja zolang er mensen als jij blijven denken dat een TT alleen correcties is en geen hulpmiddel die je altijd kan gebruiken zul je dat toch niet willen snappen.

Natuurlijk is er wel degelijk verschil tussen een pakwerker en een schutting... kom nou toch... voor een schutting staat mijn hond niet hoog in drift, als ik hem al uit de auto haal voor het pakwerk al wel enorm... en dan staat ie nog niet eens op het veld... hoe dichter we bij komen hoe hoger de drift wordt en ja dat merk ik goed aan hem en dat mag... zou niet weten waarom niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

chrico schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:

O ja hoor wil er best reactie op geven :) Een Nylon band geeft geen nare gevolgen dit kunnen denk ik alle husky kennels wel bevestigen die beide getest hebben. Een nylon band (als je hem op de juiste maat koopt) slipt maar een klein beetje en zal nadat je eraan getrokken hebt terugvallen in zijn oude formaat. Een ijzeren ketting snijd en de gevolgen ja die heb ik al verteld. Een nylon band is diervriendelijk en snijd niet. Let wel dat de band groot en dik zat is anders loop je nog de kans dat het gaat snijden.
Wat ik niet snap is dat dit door hussenkennels is getest :denken:
Bij hussen is trekken gewenst, daar ga je dan toch geen correctiemiddel omhangen, zelfs die nylon slip niet. Dan spoor je niet helemaal in mijn ogen.

juist dat dus.

Ik zei het al eerder je laat je hond doen waar die voor gemaakt is, namelijk trekken.... maar corrigeert hem ondertussen wel, dat is in mijn ogen pas dierenmishandeling :ugh:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:
Zoek stok! schreef: In de africhting wordt toch ook fors gecorrigeerd bij appel en zelfs bij speuren. Heus niet alleen bij pakwerk (edit: lees dat Marc dat ook al schrijft). Dan krijg je dat ze zeggen dat het is omdat de honden al weten dat ze gaan bijten, of meer van dat soort uitvluchten. Appel in de africhting is niks anders dan obedience, behalve dat andere mensen het trainen in een andere cultuur.
Denk je niet dat je met een heel ander type honden werkt over het algemeen?
Ik denk dat jij bijv. nu al knettergek zou worden van mn pup van 8 weken bijv. dat zal zeker geen makkelijk ventje worden. Hoeft ook niet want daar kies ik voor.

En het is geen uitvlucht dat een hond weet dat ze gaan bijten, dat IS zo... de mijne dacht gister bij het clubkampioenschap dat we pakwerk gingen doen tijdens het omhoog volgen met appel, dus stond al strak om te revieren. Op dat moment is hij dus totaal niet meer bereikbaar (ik kan niks doen = wedstrijd) met de op dat moment voorhanden middelen... (dus stiekem zachte commando's, sissen, aanraken, stampen etc.) Het hele volgen dus kwijt, G terwijl die met gemak een U kan lopen en altijd ook loopt.
Ja dat dacht ik wel. Malinois heeft moeilijke heftige oer honden en Linda heeft suffe lieve huishondjes en kan niet met echte honden omgaan. Je bent wel voorspelbaar :D Ik heb niet veel met Mechelaars, maar ken er een aantal in de GG en obedience. Ja, uit africhtingslijnen. Doen het keurig zonder hardhandig gedoe.

Ja ja ja, de uitvluchten mbt pakwerk ken ik nu echt wel. Nog even en je moet een week van tevoren al een TT omknopen omdat de hond al weet dat hij dan gaat bijten. Toch vreemd dat ik politiehonden gewoon kalm door een drukke stationshal zie lopen en het volgende moment in actie zie komen. Misschien moet je nog even doortrainen op kalmte :mrgreen: Ik kan trouwens met Izzie gewoon agility trainen naast een veld schapen, zou ze dan echt zoveel slimmer zijn dan Mechelaars. Naaaa zal niet he, daar is ze te suf voor.

Jij bent voor mij het schoolvoorbeeld van een vastgeroeste africhter. Discussie heeft geen enkel nut, je blijft als een soort langspeelplaat hangen over je heftige honden en heftig werk. Compleet met denigrerende uitlatingen over niet-africhtingshonden en niet-africhtingssporten. Superieure honden in een superieure sport. Maakt niet uit hoor, verder ben je vast een aardig mens. Maar mbt honden en het trainen ervan kunnen we niet verder uit elkaar staan. Maar dat was al wel duidelijk volgens mij.

Ik reageerde op Corason omdat ik haar mening wel interessant vind. Ik hoop niet dat jij dat aangrijpt om op elke zin die ik schrijf weer tig antwoorden te tikken.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

@ zoekstok: Zou goed kunnen hoor dat ik daar nog niet zo'n goed zicht op heb over die sterke drift van honden op het agility parcours als ze verder zijn. In een eerder bericht schreef ik ook al dat ik dat dan wel van jullie wil aannemen.

Maar nog vind ik het een reden om je hond te corrigeren als hij een ander levend wezen bijt (buiten proportie als we het dan over schapendrijven hebben) Ze hebben hier ook van mijn konijnen af te blijven. Odin wil hooguit met ze spelen en maakt en spelbuiging, Jola duwd best vaak met dr neus/mond in de nek van de konijnen en soms wil ze ze drijven en wil ze wel eens in een kont bijten, ook geen probleem maar zou het ineens buiten proportie gaan waardoor mijn konijn overstuur raakt of erger gewont dan kan ze inderdaad een lel verwachten. Ook als mijn honden mij bijten krijgen ze een lel hoor. (tenzei ze pijn hebben oid.) Afreageren doen ze maar op de riem ofzo maar niet op mij :neenee:

En in praktijk krijgen ze dus eigenlijk zo goed als nooit een correctie want het komt meestal niet zo ver. Als ik iets aanleer dan doe ik dat positief daar stap ik echt niet meer vanaf daarvoor train ik mn honden al te lang. En iets als Agility is in mijn ogen toch echt gewoon een leuk spelletje wat zowel voor mij als Odin leuk moet bijven. Ik zeg nooit nooit, maar ik denk niet dat ik straks ineens schreeuwend en gierend over het veld loop en bij een verkeerd raakvlak mijn hond een klap ga verkopen hoor. Wel als hij ineens bedenkt dat hij mij moet bijten dat heeft die gewoon niet te doen onder welke omstandigheden dan ook.

Overigens heb ik "mijn eerste honden" ook getraint met slipketting en daar ben ik toch ook goed van af kunnen stappen, ik heb die neiging echt niet meer hoor om dat ding uit de kast te halen en hem nog eens te gebruiken.

Ik sta ook niet naar Odin te schreeuwen met schapen drijven hoor dat beeld wil ik niet wekken dat gaat er gewoon leuk aan toe. Ik snap ergens je punt wel, dat je denkt dat het zich uiteindelijk verspreid over meerdere sporten die je met je hond doet maar ik denk niet dat dat aan het feit ligt dat je misschien je honden een keer een correcties geeft maar meer aan het feit wanneer en waarom je het doet. Als jezelf gefrustreerd raakt en dan gaat corrigeren ja dan ben ik er ook van overtuigt dat je het vaker toe gaat passen want bij Agility raak je ook wel eens gefrustreerd. Dat zijn mensen (in mijn ogen dan) die zoiezo snel hun stem verheffen en op hun hond staan te vitten om kleine dingen dat doe ik niet hoor.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gollum schreef:
Zoek stok! schreef:Ik heb liever dat de TT en dat soort dingen uit de dierenwinkel verdwijnen. Volgens mij zag ik laatst zelfs een prikband liggen. Nou, dan liever de slipketting. Ik zie een GL ook regelmatig schokkend gebruikt worden trouwens.
Ik heb al die hulpmiddelen schokkend gebruikt zien worden.. :(
Ik denk dat je met voorlichting een stuk verder komt dan met verbieden. Ik zou ook graag zien dat die hulpmiddelen alleen op clubs worden verkocht in combinatie met les.
bestel je hem toch in het buitenland? :19: Oostenrijk zijn ze verboden, TT en prikker. Oostenrijkse hondensport vrienden hebben dus via mij een TT besteld en netjes ontvangen... probleem opgelost :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Angelique.

Inge schreef:
Inge schreef: Hier dragen ze ze dagelijks, al jaren aan een stuk, ze zwemmen er zelfs mee....en nog geen slijtage te zien hoor. :smile:
Een husky die enkele keren zijn eigen gewicht kan trekken of een hond die jij hebt is wel een verschil he ;) Zal mijn vriendin eens vragen of ze die band nog ergens heeft liggen zal er dan een foto van maken voor je :D Flexlijnen ook al 3 weg kunnen flikkeren.
Oh....Husky's zijn een geval apart :19: Die trekken handgemaakte, dubbelgestikte, dikke leren halsbanden gewoon kapot. :denken:

nah nee hoor :wink:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bennie schreef:
Minna schreef:Ik begrijp nu eigenlijk niet waarom in godsnaam alles zo zwart-wit genomen moet worden, en dat geldt voor beide kanten van het verhaal meestal.
Ik ben geen voorstander van een slipketting, maar iemand die het goed kan gebruiken kan daarmee bij een hond bepaalde dingen bereiken. Mijn mening is wel dat iemand die goed honden kan trainen het resultaat ook kan bereiken zonder slipketting.
De stelling dat een correctie met een slipketting beter is dan hele leven een Gl vind ik raar, er zijn ook andere opties. Bvb nooit slipketting- paar maanden GL- rest van het leven tuig of normale halsband.
Mijn mening wat betreft alle hulpmiddelen (slip, prikker, tt, GL, halti) is dat ze eigenlijk alleen via gediplomeerde instructeurs en hondenscholen aan te schaffen zouden kunnen worden met fatsoenlijke training er bij hoe iets te gebruiken.
Op zich een hulpmiddel is geen probleem, maar het verkeerde gebruik er van.
Als ik iemand bvb bij de IPO zie lopen met een slipketting en de hond volgt mooi aan een lange lijn, stoor ik mij niet aan de ketting. Die moet met examen ook om, dus des te beter dat die altijd met trainen om is.
Als ik een vette labje zie trekken aan een slip die constant strak zit en de hond piept met elke ademhaling dan denk ik wel eens :piew: .
Het is eigenlijk vergelijkbaar met het stelling dat positief trainen betekent dat je een hond nooit mag corrigeren, en dat mensen die wel corrigeren gelijk een stel dierenbeulen zijn. Het verdeling van of alleen poeslief doen en nooit Nee zeggen, en aan de andere kant nooit koekje geven, alleen met pak slaag werken is erg irritant.
Ik gebruik ook wel eens een riemcorrectie, alleen dan niet met een slip maar met half-check. Beetje gezonde boerenverstand aan beide kanten van het verhaal zou niet zo gek zijn...
Als ik moet kiezen tussen een enkele goedgetimede correctie, of heel lang een GL, dan liever dat eerste dat is voor de hond in kwestie namelijk veel fijner. Herhaling van stress zorgt voor overspannenheid, niet alleen bij mensen, maar ook bij honden ;). Wat uiteraard niet wegneemt dat mijn voorkeur naar weer hele andere opties gaat.
wat ben je toch een vreselijke drammerige ,......... :smile: af entoe, Als het goed is zijn alle hulpmiddelen tijdelijk om een doel te bereiken, of een doorbraak te forceren, alleen luie mensen gebruiken iets levenslang omdat het zo makkelijk is en die kun je dus nauwelijks meetellen :19:
Angelique.

@Freskin een husky trekt altijd aangezien hij/zij altijd wil werken ;)

Hoeft niet hoor, ken er zat die netjes aan het lijntje naast de baas wandelen en ja die baasjes werken ook met hun honden.
Ik doe het persoonlijk niet (afleren) maar dat is een keuze die ik ooit gemaakt heb, aangezien ze hier maar hooguit 10 minuten aan de lijn lopen en dan zijn we in het bos en gaan ze los.
Angelique.

dogo4ever schreef:Een husky kan goed het verschil tussen het lopen aan de lijn leren en het trekken van de kar of slee of whatever. Iedere hond kan dat is mijn mening. Gewoon goed aanleren. Ik heb weightpulling gedaan met mijn honden in Belgie. En er was een hele duidelijke link tussen het tuig aan krijgen, warm lopen en het hele riedeltje als gewoon de halsband om en naar buiten om te lopen. Joe is een hele goede weightpuller. De gewichten verschillen per baan. Hij is zo, 17,5 kg en voor 900 kg draait hij zijn pootje niet om. Hij trok daar met volle kracht. Maar dat geeft hem nog niet het recht om mij buiten op mijn muil te laten gaan en dat doet hij dan ook niet. Dat onderscheidt heeft hij geleerd. Als een Stafford dat kan waarom een Husky dan niet.

Voor mega trekkende honden hebben ze trouwens hele mooie nylon halsbanden. Worden veel bij pitjes gebruikt. Ze zijn van hurricane, gemaakt van autogordel.
Zeg dat eens tegen de erkende kennels ze zullen je uitlachen en dat bedoel ik niet verkeerd. Een husky kan dat niet al heb je natuurlijk uitzonderingen.

Dat woordje erkende brrr mja goed.

Het kan wel degelijk ik zei het eerder al.... ik doe het persoonlijk niet maar ik ken er meer dan genoeg die het wel afgeleert hebben en nog net zo hard trekken aan de kar/slee.
Angelique.

Wie is Klaas? Ik heb contact met ongeveer 10 grote husky kennels die per kennel gemiddeld 20 huskys hebben die zullen het wel weten zeker? Daarbij staat er ook veel over geschreven in verschillende boeken over het ras zelf.

Als dat al zo is is dat absoluut geen maatstaf ! deze kennels laten hun honden namelijk niet uit, die sporten en that's it.
die gaan geen gezellig rondje wandelen.
Angelique.

dogo4ever schreef:Dat is een denkwijze die men heeft. En ik vermoed dat de meeste hun honden als werkhonden hebben en niet als huishond dus ook niet het standaard uitlaatrondje lopen met de honden. Dat is het verschil. Een hond die doorgaans alleen van de ketting af komt (of uit de kennel) voor training of werk zal nooit leren om aan een lijn te lopen. Is ook niet nodig. Die honden functioneren zeg maar niet in het dagelijkse standaard buitenleven omdat dat niet nodig is. Ze gaan van de ketting of uit de kennel zo de kennel van de bus in, naar plek van bestemming, komen daar aan worden ingezet waar ze voor dienen en gaan daarna (uiteraard na een hele lange riedel aan dingen) weer de bus in, kennel of ketting en klaar tot de volgende keer. Zie je bij meer rassen die met een bepaald doel worden gehouden.

Precies, zo gaat het in de gemiddelde kennel met laten we zeggen 10+ honden.
Angelique.

waarin dus ook word verteld dat een husky nooit los kan lopen (je kan het proberen met alle risico's van dien)

" onclick="window.open(this.href);return false;

:klaar:
Angelique.

bennie schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef: Je zegt dat iets niet kan en ik zeg dat het wel kan en nu kom je hiermee? Ik kan ook wel zeggen "Je snapt dat er kampioenshonden met een slipketting zijn groot gebracht", wellicht begrijp je nu hoe misplaatst je eigen opmerking is?
Iemand die een roedel trekhonden houdt en daar wedstrijden mee doet en wellicht een paar hectare eigen tuin bezit heeft geen behoefte er aan om z'n honden te leren niet te trekken aan de riem, want die gaat echt niet met 20 husky's een wandelingetje in de woonwijk maken... Maar als ik lees dat jouw hond halsbanden aan gort trekt dan heb je echt een probleem! En dan lul jij over wat mensen hun honden met een slipketting aandoen terwijl je niet eens inziet waar je zelf mee bezig bent??
Zal het nog 1 keer uitleggen voor je en 1 tip lees voordat je reageert. Layka heeft 1 leren halsband kapot getrokken al een tijd terug. Dit kan gebeuren, kan aan haar liggen of aan de dramatische kwaliteit van die band geen idee. Daarbij zeg ik dat een husky nooit los kan lopen en altijd die trekneiging zal hebben heb je argumenten dat dat niet zo is?

zie mijn vorige post.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Zonder te verzanden in hele andere discussies wil ik toch even kwijt dat er net zo veel verschil bestaat tussen (echte) politiehonden en (echte :wink: ) agilityhonden etc. etc.

Met de ene hond loop je ontspannen door een stationshal, de andere vreet iedereen op die die tegen komt en het treinstel erbij. De ene hond kun je zonder TT, slip of prikband, elke 2 jaar weer door de keuring krijgen, de andere never nooit niet. Dat ligt in een heleboel oorzaken, de geleider, de combinatie, de lijn waar de hond uitkomt, de manier waarop de hond is groot gebracht etc, etc.

Dat elke politiehond helemaal correctieloos kan worden getraind is een illusie, dat kan ook niet omdat eigenlijk het niet luisteren naar een commando eigenlijk niet voor mag komen, maw de belangen zijn te groot. Dat de ene geleider met de ene hond heel ver in de richting komt en een andere geleider met een ander hond dat nooit zal bereiken is een feit.
Het enig wat "we" kunnen proberen is zo ver mogelijk in de goede richting te komen. Toen ik begon met dit werk werd me van meet af aan duidelijk gemaakt dat "Ik vooral niet moest denken dat hun met een clicker zouden gaan werken". Ondertussen worden mijn methodes toch ook wel overgenomen, en, dat moet ik er bij zeggen, heb ik ook wel methodes van "hun"overgenomen. MAW, zij zijn zachter geworden en ik ben harder geworden. Hou me ten goede, afgestemd op de hond. Voor in de praktijk heb je toch een wat ander kaliber hond. Ik heb er 1 gehad daar kon je met zachte hand heel veel bereiken. Maar die heeft het ook niet gered in de praktijk, die bleek na een jaar echt niet te voldoen, veel te weinig "karakter". Dat is de scherpe scheidslijn waarop we balanceren.
Blijft natuurlijk dat het werk is wat ik doe. Geen hobby en geen sport. Met Perry sport ik, weinig belangen, dus weinig haast. We proberen zover mogelijk te komen bij alles wat we gaan doen, maar daar komt weinig tot geen correctie aan te pas.

-edit- dit was eigenlijk een reactie op Linda en Fenella, maar jezus wat gaat het hier hard. :80:
Gr. Aniek

Afbeelding
Angelique.

massam schreef:yeah yeah yeah.

een husky zal vast lastiger te trainen zijn dan een herder ofzo.

maar als hij op afstand links en rechtsaf kan op commando kun je ook leren naast te lopen. punt. daar moet je wel tijd insteken natuurlijk..

Het kost alleen iets meer geduld en iets meer koekjes maar ze kunnen een heleboel, misschien zelfs wel alles als het ze maar correct en met veel geduld aangeleerd word :wink:

Ik krijg het idee dat een husky een vreselijk speciaal hondenras is ofzo, of vreselijk moeilijk.
Ik durf na bijna 15 jaar husky's te hebben hardop te zeggen dat dat best wel meevalt, oke het kost misschien wat meer geduld dan bij bv een herder dat geloof ik best maar zo vreselijk speciaal is een husky niet, gewoon een HOND.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Nuyvilaq schreef:

waarin dus ook word verteld dat een husky nooit los kan lopen (je kan het proberen met alle risico's van dien)

Ben ik even bij dat ik met vragen jou heb, met genoeg ervaring om alle onzin te ontkrachten die vertelt wordt :mrgreen: Ik zou er bijna schrik van krijgen als ik dit lees :ugh:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Angelique.

massam schreef:

en ik zeg het is bullshit dat: bij het overgrote deel van het ras NIET kan

het zal geen GG3 10 punten worden. maar dat het niet kan is onzin.
Ik zou het leuk vinden als je die docus een gaat bekijken, die mensen hebben ervoor gestudeert en jaren ervaring met het ras. De boeken die ik heb over de husky zeggen hetzelfde, de kennels zeggen het en ik zeg het en jij zegt dat het niet kan terwijl je het ras voor 10% kent. Ik zou zeggen zap eens op je tv en edit dan je post ;)

Heb je het nu over de docu van roderick en sandra ?
die hebben er niet voor gestudeerd hoor (bestaat daar een studie over dan? :denken: )
Dat roderick tussen de husky's geboren is oke maar voor gestudeerd ?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Budkes schreef: Blijft natuurlijk dat het werk is wat ik doe. Geen hobby en geen sport. Met Perry sport ik, weinig belangen, dus weinig haast. We proberen zover mogelijk te komen bij alles wat we gaan doen, maar daar komt weinig tot geen correctie aan te pas.
Ik vind dat persoonlijk wel een heel groot verschil. Dat je als er veel belangen bij komen kijken overgaat tot fikse correcties, die gedachtengang kan ik nog wel inkomen. Of ik het er mee eens ben, ben ik nog niet over uit met mezelf :mrgreen: Ik denk namelijk eigenlijk ook wel dat als je een hond echt alleen maar onder controle kan houden met stroom e.d, als dat ECHT zo is, dat je ze dan niet meer zo moet fokken.
Maar goed, dat is weer een andere discussie natuurlijk :wink:

Maar je hond pijn doen, en/of heel fors corrigeren voor jouw eigen persoonlijke hobby. Dat vind ik belachelijk.
Afbeelding
Angelique.

Een husky is sinds jaar en dag een hond die trekt en dit is geen probleem hoor misschien voor jou, voor mij niet hiervoor gebruik ik een musketon zodat ik niets voel.

Waar doe je die musketon dan ?
Ik heb ook musketons dubbele zelfs maar ik voel het trekken echt wel
Minna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder, mechelse herder, hollandse smoushond
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Minna »

Als ik moet kiezen tussen een enkele goedgetimede correctie, of heel lang een GL, dan liever dat eerste dat is voor de hond in kwestie namelijk veel fijner. Herhaling van stress zorgt voor overspannenheid, niet alleen bij mensen, maar ook bij honden
Soms bereik je met een enkele correctie je doel niet bij een hond waarbij het verkeerde gedrag al maanden/jaren bevestigd is.
En goed aangeleerd zie ik erg weinig stress bij een GL. Zij laat meer stress zien bij een enkele goed getimede correctie.
Dus zou het niet er aan liggen over welke hond we het hebben en hoe de Gl aangeleerd is en wat de hond allemaal heeft geleerd of juist niet? :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Nuyvilaq schreef:

Hoeft niet hoor, ken er zat die netjes aan het lijntje naast de baas wandelen en ja die baasjes werken ook met hun honden.
Ik doe het persoonlijk niet (afleren) maar dat is een keuze die ik ooit gemaakt heb, aangezien ze hier maar hooguit 10 minuten aan de lijn lopen en dan zijn we in het bos en gaan ze los.
:eek: :eek: :eek: Kunnen jouw Husky's los????
Dan heb jij geen echte hoor. :pffff:
Die van SiberischeHuskyinfo zijn wel echt en die kunnen niet los want dan eten ze kip. :boos:
SiberischeHuskyinfo schreef:Maar wil je dan een husky loslaten? Weet je wat er dan gebeurd? Dan heb ik ruzie met de boer hier omdat onze Django al zijn kippen opjaagt en vermoord en loop ik de kans dat hij een paar uur later pas weer terugkomt. Het enige wat kan is het trekken afleren aan de halsband en juist dat gaat in 99% van de gevallen niet lukken.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Angelique.

Inge schreef: Ik snap hoe een musketon er voor zorgt dat je geen last hebt van het trekken?
AfbeeldingAfbeelding

ah juist plaatjes !
Dat vraag ik me dus idd ook af ?
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Liesbeth schreef: Als je hier refereerd aan dat onderzoek van de Tierärztliche Hochschule Hannover en ik denk dat het daarom gaat, dan hoort dit onderzoek niet thuis in dít topic. In dat artikel gaat het namelijk om een prikband en niet om een slipketting. Zoals ik al eerder zei; een prong collar is een prikband.
:smile: :smile:
Dus al dat gebler van meneer huskyhonden-website-gedoe is alleen maar veroorzaakt omdat tie het teveel moeite vond om zijn woordenboek op te zoeken.
Wat een muts (-erig gedoe)!!!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Angelique.

SiberischeHuskyinfo schreef:@Inge ik zei een musketonLIJN he ;) Hieronder bijvoorbeeld;

Afbeelding

Nee dat zei je niet, je zei musketon...
Maar oke die lijn heb ik idd ook en dan nog wel met een heupgordel maar toch voel je het trekken hoor.
Overigens heet dat gewoon skijoringlijn.
Angelique.

Nuyvilaq schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:Een Nylon band geeft geen nare gevolgen dit kunnen denk ik alle husky kennels wel bevestigen die beide getest hebben. Een nylon band (als je hem op de juiste maat koopt) slipt maar een klein beetje en zal nadat je eraan getrokken hebt terugvallen in zijn oude formaat. Een ijzeren ketting snijd en de gevolgen ja die heb ik al verteld. Een nylon band is diervriendelijk en snijd niet. Let wel dat de band groot en dik zat is anders loop je nog de kans dat het gaat snijden.

Dan ga ik je even tegen spreken....
Bij mij hebben ze NEVER NOOIT niet een band om in huis, zeker niet als ik er niet bij ben, ik heb ook de zogenaamde kennelbanden.
Omdat het al 2 keer is gebeurt dat tijdens het spelen de kaak van een hond klem bleef zitten tussen de kennelband !
Doordat ik er bij was kon ik handelen, ik wil niet weten wat er gebeurt zou zijn als ik niet thuis was :N:

En ik geloof dat jij nu verschillende banden door elkaar haalt, een kennelband slipt niet, nooit !
Zou ook een beetje gemeen zijn he ? honden in spannen met een band die slipt, ze moeten trekken maar worden ondertussen wel gecorrigeerd :ugh:
In huis hebben ze hier ook geen banden meer om, in het hele begin wel trouwens toen ze 1-2 maanden waren. Heb je een plaatje van de banden die jij hebt? Kan best hoor dat ik 2 dingen door elkaar haal. Wat vind jij van de mensen die zeggen dat een husky ook naast kan lopen, net zo makkelijk als een ander ras?

Ik heb dat niemand zien zeggen maar goed wil ik best op reageren.
Net zo makkelijk als welk ander ras ook ? nee dat geloof ik niet je hebt er meer geduld en veel lekkers voor nodig maar ze kunnen het wel degelijk.

Dit zijn mijn banden: (helaas heb ik nu even zo snel geen betere foto maar ik denk dat je ze wel herkent)

Afbeelding
Angelique.

chrico schreef:
Nuyvilaq schreef:
Gebruik jij je honden voor sport of gewoon als gezelschapsdier in huis?
beide, in eerste instantie zijn het mijn maatjes en daarnaast geef ik ze wat ze nodig hebben.
Dat kan niet, het is het 1 of het ander :S:

Ja ik weet niet wat ik fout doe na het lezen van dit topic :scratch:
Angelique.

Tiny schreef:
Nuyvilaq schreef:

Ben ik even bij dat ik met vragen jou heb, met genoeg ervaring om alle onzin te ontkrachten die vertelt wordt :mrgreen: Ik zou er bijna schrik van krijgen als ik dit lees :ugh:

Nou ik begin me bijna af te vragen of ik wel echte husky's heb na het doorworstelen van dit topic :ugh:
Angelique.

Inge schreef:
Nuyvilaq schreef:

:eek: :eek: :eek: Kunnen jouw Husky's los????
Dan heb jij geen echte hoor. :pffff:
Die van SiberischeHuskyinfo zijn wel echt en die kunnen niet los want dan eten ze kip. :boos:
SiberischeHuskyinfo schreef:Maar wil je dan een husky loslaten? Weet je wat er dan gebeurd? Dan heb ik ruzie met de boer hier omdat onze Django al zijn kippen opjaagt en vermoord en loop ik de kans dat hij een paar uur later pas weer terugkomt. Het enige wat kan is het trekken afleren aan de halsband en juist dat gaat in 99% van de gevallen niet lukken.

Hahaha oke ik moet ze niet loslaten op een kinderboerderij hoor, ik vrees dat dat dan niet goed komt :N:
Maar gewoon in een bos of in een park ja hoor geen probleem :cheer:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Liek, jij heb gewoon neppers :smile:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”