Nee. Gewoon op contract, mijn vriendin ook.... bij de Schoenenreus..Jeannettebo schreef:werkt hij zwart?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pien,s pups 28-10-2011 ff een updatje van diva,patser pag 19
Moderator: moderatorteam
-
Devel
Re: pien,s pups 28-10-2011 update diva en patser pag 13
-
Muk
Verdraai mijn woorden maar, dit zeg ik nergens. Maar blijkbaar kun je niet normaal reageren. Kan hoor, dat is jouw gebrek, niet de mijne.Devel schreef:Oh is dat zo? vandaar dat mijn vriendin 10 mappen vol heeft met brieven betreft de wahjong....Muk schreef:
Dat dus. En ik vraag mij serieus af of hij het 100% nodig heeft. Een Wajong uitkering kreeg je tot recent heel makkelijk ongeacht en er wordt ook niet zorgvuldig gekeken of het na zoveel jaar nog nodig is.
En nogmaals je kan niet in andermans leven kijken, laat staan in de portomonee.. Je moet uit kijken wat je hier schrijft, stel je voor dat je minder opgeeft dan werkelijk is zeg..
Als je nu leest wat ik zeg, dan lees je direct wat ik bedoel. En dan lees je ook dat jouw gechargeer nergens op slaat. Probeer het eens.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Moet nou ieder topic verzanden in een discussie over uitkeringen?
Lekker met z'n allen discussiëren over TS, niet gehinderd door enige feitelijke kennis van zijn financiële situatie. Oordelen op basis van een gevoel leidt tot vooroordelen of zelfs veroordelen. Ik word hier niet vrolijk van.
Lekker met z'n allen discussiëren over TS, niet gehinderd door enige feitelijke kennis van zijn financiële situatie. Oordelen op basis van een gevoel leidt tot vooroordelen of zelfs veroordelen. Ik word hier niet vrolijk van.
-
Asta
Nou boeit deze discussie mij eigenlijk niet zo ken de fukker (lol) niet, maar je ben wel wettelijk verplicht met een uitkering AL je inkomsten op te geven, want die word je gekort op de uitkering omdat je een bron van inkomen hebt. Maar daarnaast heeft dat effect op de zorgtoeslag, de huurtoeslag, de belastingaangifte, de kortingen vanuit de apv/ bijzondere bijstand recht op bijdrages vanuit de wmo, PGB, etc etc etc etc. Ofwel ben je echt minima of door basis van het fokken en de extra inkomsten niet meer? ofwel 2 puppen van 650 &750 zouden dus al een substantiele korting betekenen op de uitkering, iets zegt me dat hij die inkomnsten niet opgeeft
Persoonlijk met zoveel dieren, op een uitkering, nou dan klopt er iets niet, das namelijk wel een erg dure hobby. maar ja wie weet een rijke vriendin/ pa/ma/ weldoener zoals joran
Dat mensen erover vallen vind ik niet vreemd eerlijk gezegd. En nee je weet het precies van de situatie niet maar kennelijk wel dat hij wajong heeft en daarnaast een veestapel die de gemiddelde mens met een goede baan niet kan betalen.
Persoonlijk met zoveel dieren, op een uitkering, nou dan klopt er iets niet, das namelijk wel een erg dure hobby. maar ja wie weet een rijke vriendin/ pa/ma/ weldoener zoals joran
Dat mensen erover vallen vind ik niet vreemd eerlijk gezegd. En nee je weet het precies van de situatie niet maar kennelijk wel dat hij wajong heeft en daarnaast een veestapel die de gemiddelde mens met een goede baan niet kan betalen.
-
Devel
Denk je dat een stamboomfucker al zijn inkomste doorgeeft? Dacht ik niet..
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Nee, dat denk ik ook niet.Devel schreef:Denk je dat een stamboomfucker al zijn inkomste doorgeeft? Dacht ik niet..
En wel 2 a 3 nesten per jaar fokken... Met een beetje geluk heeft een beetje fokker zo 10000 euro inkomsten.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
3 nesten/ 20 pups is de grens dacht ik. 20 pups a 1000 euro is ook een leuke bijverdiensteTara schreef:Nee, dat hoeft ook helemaal niet, omdat je tot een bepaald aantal nesten per jaar niet belastingplichtig bent.Devel schreef:Denk je dat een stamboomfucker al zijn inkomste doorgeeft? Dacht ik niet..
Als je dus maar zo eens in de paar jaar een nestje fokt, hoef je dat ook niet op te geven bij de dienst die het niet leuker en ook niet makkelijker weet te maken.
Nu maakt het mij niet heel veel uit hoor, maar of nu een echte fokker of een broodfokker fokt, in beide gevallen kan er leuk bijverdient worden.
-
Muk
Dat denk ik ook niet. Het gaat mij daar ook helemaal niet om. Het gaat mij erom dat iemand met een uitkering zoveel kan verzorgen en zoveel zwart bij kan verdienen. Als je zoveel kan verzorgen, dan is een baan van een paar uur per week ook mogelijk. En due baan kan dan van alles zijn, dat maakt niet uit. Maar nu profiteert frank in mijn ogen onterecht van een uitkering én hij verdient er nog een behoorlijk bedrag zwart bij. Wat ik in een uitkeringssituatie nogal krom vind. Zwart bijbeunen is sowieso krom, maar dit is dubbel krom.Devel schreef:Denk je dat een stamboomfucker al zijn inkomste doorgeeft? Dacht ik niet..
-
Devel
En dan alsnog, als je daar boven zit denk ik ook niet dat dat aangegeven wordt.
-
Devel
Ben ik niet met je eens, maar ieder zijn mening toch..Muk schreef:Dat denk ik ook niet. Het gaat mij daar ook helemaal niet om. Het gaat mij erom dat iemand met een uitkering zoveel kan verzorgen en zoveel zwart bij kan verdienen. Als je zoveel kan verzorgen, dan is een baan van een paar uur per week ook mogelijk. En due baan kan dan van alles zijn, dat maakt niet uit. Maar nu profiteert frank in mijn ogen onterecht van een uitkering én hij verdient er nog een behoorlijk bedrag zwart bij. Wat ik in een uitkeringssituatie nogal krom vind. Zwart bijbeunen is sowieso krom, maar dit is dubbel krom.Devel schreef:Denk je dat een stamboomfucker al zijn inkomste doorgeeft? Dacht ik niet..
-
Muk
Dat kan.Devel schreef:Ben ik niet met je eens, maar ieder zijn mening toch..Muk schreef:Dat denk ik ook niet. Het gaat mij daar ook helemaal niet om. Het gaat mij erom dat iemand met een uitkering zoveel kan verzorgen en zoveel zwart bij kan verdienen. Als je zoveel kan verzorgen, dan is een baan van een paar uur per week ook mogelijk. En due baan kan dan van alles zijn, dat maakt niet uit. Maar nu profiteert frank in mijn ogen onterecht van een uitkering én hij verdient er nog een behoorlijk bedrag zwart bij. Wat ik in een uitkeringssituatie nogal krom vind. Zwart bijbeunen is sowieso krom, maar dit is dubbel krom.Devel schreef:Denk je dat een stamboomfucker al zijn inkomste doorgeeft? Dacht ik niet..
-
Devel
Hoeveel heb je uitgegeven en wat waren je inkomsten dan?
Er zijn fokkers die 1.500 voor een pup vragen, en laat je nou eens een groot nest hebben van 12 pups, mwoh 1.500 x 10 is toch een behoorlijk zakcentje hoor...je maakt mij niet wijs dat je daar niet alles uit kunt halen. Ok een reis kan ik me in brengen, maar als je een partner kiest hier in NL zie ik het probleem niet. Testen van de ouderhonden zijn eenmalig, en showkosten zijn voor jezelf..
Er zijn fokkers die 1.500 voor een pup vragen, en laat je nou eens een groot nest hebben van 12 pups, mwoh 1.500 x 10 is toch een behoorlijk zakcentje hoor...je maakt mij niet wijs dat je daar niet alles uit kunt halen. Ok een reis kan ik me in brengen, maar als je een partner kiest hier in NL zie ik het probleem niet. Testen van de ouderhonden zijn eenmalig, en showkosten zijn voor jezelf..
- Machie
- Zeer actief
Van mij mag een fokker best verdienen op een nest hoor 
-
Devel
Van mij ook. Maar nog al tegenstrijdig (mits het niet goed gaat) om te zeggen dat ze er niets aan over houden..
-
Lillith
- Zeer actief
Zo hebben we ook weer gehad is dat nou fijn elke maand dit gezeur 
-
Muk
Daar zit het verschil in. Jij fokt serieus en frank kwakt alles maar op elkaar. Een serieuze fokker mag van mij best verdienen aan een nest, daar heb ik geen enkele moeite mee.Tara schreef:Denk je nou serieus dat je zoveel geld per pup netto overhoudt?Machie schreef: 3 nesten/ 20 pups is de grens dacht ik. 20 pups a 1000 euro is ook een leuke bijverdienste
Nu maakt het mij niet heel veel uit hoor, maar of nu een echte fokker of een broodfokker fokt, in beide gevallen kan er leuk bijverdient worden.![]()
Als je een serieuze fokker bent, die oprecht zijn best doet om pups te fokken die wat bijdragen aan een ras, dan mag je blij zijn als je uit de kosten komt.
Meer dan een paar honderd euro per pup hou je er echt niet aan over hoor.
Met mijn ras ben ik min of meer gedwongen om voor dekkingen naar het buitenland te gaan, wat denk je dat dat allemaal kost?
Ik heb met mijn laatste nest min of meer quitte gespeeld qua financiën, maar met alle tegenslag van het afgelopen jaar mag ik onderhand wel twee nesten fokken om uit de gemaakte kosten te komen, en dan moet er ook niks meer tegenzitten!
Nu hoef ik er echt niet rijk van te worden hoor, ik werk me namelijk al de tandjes voor mijn geld,
maar doe alsjeblieft niet alsof je van zorgvuldig honden fokken rijk kunt worden.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Een paar nestjes? En wil je dan ook weer een paar nestjes fokken met de poes die je aanhoudt?frank-bobby schreef:ze is er natuurlijk vrij van
en ik wil graag een paar nestjes van haar omdat zij volgens veel ragdoll fokkers gewoon een prachtige poes is
het vorige nestje wou ik er al 1 houden maar ging niet toen dus uit dit nest wil ik er zeker 1 houden en dan mag ze 1,5 a 2 jaar ff niks meer
En fokken hoef je niet persé als je een prachtige kat hebt. In tegendeel, maar ja Ragdolls zijn nogal populair geworden. Net zoals Chihuahua's. Dus dat levert natuurlijk lekker wat op.
Zijn Ragdolls. In tegenstelling tot die Chi's wel met boom dus die zijn wel ietsje duurder dan 300 euro. Minstens het dubbele, als het niet meer is.Muk schreef:Frank heeft een Wajong uitkering en beunt bij als broodfukker. Vandaar dat hij alle tijd heeft om er een hele dierentuin op na te houden. Maar het geld moet wel binnenstromen om alles te kunnen bekostigen, dus hij fukt regelmatig wat bij. De katten kosten ook 300 euro, dus dat tikt ook lekker aan.Nuyvilaq schreef:Ik vind het bizar, 22 jaar en dan zoveel dieren op een goede manier kunnen onderhouden ? en geven wat ze nodig hebben (aandacht) ?
Kon ik echt niet hoor toen ik 22 was
Mwah... gemiddeld 4 kittens per nest a 600 euro (houden het laag, zou ook best meer kunnen zijn)...frank-bobby schreef:hoe kom je hier nou weer bij dit wordt haar 2 de nestje en mag er maximaal 4 van mijdagmar88 schreef:Gezellig, ieder jaar een nestje kittens van dezelfde poes...
Onzin! Mijn vader had epilepsie. Zware vorm (grand mals) en die heeft altijd gewerkt.Devel schreef:Klopt, maar je hebt al een uitkering als je epilepsie hebt, of astma, je bent gedeeltelijk niet meer inzetbaar voor de arbeid, wie ben jij dan om daar over te gaan zeuren? Hij heeft er gewoon recht op!Muk schreef: Paarden onderhouden is fysiek best zwaar.
Maar goed, mogelijk was het verschil dat mijn vader alles heeft gedaan om aan het werk te blijven.
Die uitkering is niet het eerste waar ik mij aan erger bij 'fokkers' als deze. Ik vind het wel opvallend dat hier sprake is van 2 zeer populaire rassen waar nogal makkelijk mee wordt gefokt. Met de Chi's wordt zonder boom gefokt. Met die Ragdolls met, verrassend genoeg. Maar goed, daar zijn dan ook alle testen bij uitgevoerd.EstherK schreef:Moet nou ieder topic verzanden in een discussie over uitkeringen?
In ieder geval rassen die makkelijk verkopen. En ja, bij iemand die leeft van een uitkering. En bij die Ragdoll heeft hij het dus over maximaal 4 nesten waarvan nest 2 wordt geboren. Houdt hij er 1 van aan. Mag daar ook weer 4 nesten mee gefokt worden?
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
@ branka
t is de bedoeling als het poesje dat ik aan houdt fok geschikt is dat ze ook zeker nestjes krijgt ja
ik wil uiteindelijk een kleinschalige ragdoll caterry hebben
en niet omdat het een o zo populair ras is want dat begint net als de chihuahua ook al aardig te minderen
maar omdat ik sinds ik destiny hebt erg gek op het ras ben geworden terwijl ik normaal helemaal geen katten mens ben
en ja honden fokken doe ik niet meer
Bitch wil ik niet meer laten dekken
Mokkel zou ik wel willen maar met haar aparte eet gedrag durf ik het niet aan en omdat ik er dan weer 1 wil houden
Burberry en patser zijn reutjes dus daar valt moeilijk een nest uit te halen en miss mogen die af en toe een teefje dekken maar dat is maar heel minimaal
t is de bedoeling als het poesje dat ik aan houdt fok geschikt is dat ze ook zeker nestjes krijgt ja
ik wil uiteindelijk een kleinschalige ragdoll caterry hebben
en niet omdat het een o zo populair ras is want dat begint net als de chihuahua ook al aardig te minderen
maar omdat ik sinds ik destiny hebt erg gek op het ras ben geworden terwijl ik normaal helemaal geen katten mens ben
en ja honden fokken doe ik niet meer
Bitch wil ik niet meer laten dekken
Mokkel zou ik wel willen maar met haar aparte eet gedrag durf ik het niet aan en omdat ik er dan weer 1 wil houden
Burberry en patser zijn reutjes dus daar valt moeilijk een nest uit te halen en miss mogen die af en toe een teefje dekken maar dat is maar heel minimaal

- samira-lady
- Actief
- Mijn ras(sen): amerikaanse buldog
- Contacteer:
om het weer een beetje leuker en gezelliger te maken
plaats ik weer wat nieuwe foto`s van patser en diva die ik vandaag gemaakt heb
voordat diva naar haar nieuwe huisje ging

plaats ik weer wat nieuwe foto`s van patser en diva die ik vandaag gemaakt heb
voordat diva naar haar nieuwe huisje ging

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Re: pien,s pups 28-10-2011 update diva en patser pag 17
Leuk! Wat zal het rustig zijn straks..
- samira-lady
- Actief
- Contacteer:
tja rustig is het zeker maar mis der wel diva was mijn lievelingDee schreef:Leuk! Wat zal het rustig zijn straks..
maarja ze zit wel goed

- BAILEYSBAASJE
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
- samira-lady
- Actief
- Contacteer:
whaha jaheaBAILEYSBAASJE schreef:
Wat een pretbekkie!

-
Muk
Waarom fok jij eigenlijk met al je dieren?
- samira-lady
- Actief
- Contacteer:
laat frank gewoon lekker met rust ofzo hij fokt niet met al zijn dierenMuk schreef:Waarom fok jij eigenlijk met al je dieren?
alleen destiny nog dus lul niet

- dagmar88
- Zeer actief
samira-lady schreef:laat frank gewoon lekker met rust ofzo hij fokt niet met al zijn dierenMuk schreef:Waarom fok jij eigenlijk met al je dieren?
alleen destiny nog trut
Hij fokt niet met al z'n dieren, alleen maar met één van de bordeaux, 2 x met pientje en burberry, voor de 2e keer met destiny en laat z'n paard dekken...
Hoe veel meer zijn er dan waar niet mee gefokt wordt?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat is te hopen.samira-lady schreef:
maarja ze zit wel goed
zo heel zorgvuldig zijn deze pupkopers nou ook weer niet uitgezocht denk ik, als je de ene dag nog niet weet dat ze er de volgende dag heengaat

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- samira-lady
- Actief
- Contacteer:
pientje is er sws nu niet meer en zou sws niet meer gedekt worden en dit nest was een foutje pien heeft zich door de bench heen laten dekken en dus was het niet de bedoeling van frankdagmar88 schreef:samira-lady schreef:laat frank gewoon lekker met rust ofzo hij fokt niet met al zijn dierenMuk schreef:Waarom fok jij eigenlijk met al je dieren?
alleen destiny nog trutMoet dat?
Hij fokt niet met al z'n dieren, alleen maar met één van de bordeaux, 2 x met pientje en burberry, voor de 2e keer met destiny en laat z'n paard dekken...
zijn paard is een hengst dus kan alleen op een merrie gaan wat niet gaat gebeuren
miss 1 keer in het hele leven van het paard
en van destiny wilt hij 1 katje houden en van het vorige nest kon dat dus niet
en wordt daarna ook niet meer gedekt

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
maar het katje dat hij houdt wel!samira-lady schreef:pientje is er sws nu niet meer en zou sws niet meer gedekt worden en dit nest was een foutje pien heeft zich door de bench heen laten dekken en dus was het niet de bedoeling van frankdagmar88 schreef:samira-lady schreef:laat frank gewoon lekker met rust ofzo hij fokt niet met al zijn dierenMuk schreef:Waarom fok jij eigenlijk met al je dieren?
alleen destiny nog trutMoet dat?
zijn paard is een hengst dus kan alleen op een merrie gaan wat niet gaat gebeuren
miss 1 keer in het hele leven van het paard
en van destiny wilt hij 1 katje houden en van het vorige nest kon dat dus niet
en wordt daarna ook niet meer gedekt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- samira-lady
- Actief
- Contacteer:
maar mensen bemoeien zich teveel met andere mensen
en daar moet iedereen lekker mee kappen ieder zen eigen leven en
je moet niet met andere bemoeien klaar en frank is echt geen broodfokker
zoals iedereen nu ineens beweert wat weten jullie ervan jullie kennen hem en zijn
dieren niet eens in real live dusja bemoei gewoon niet met frank en probeer het gewoon even gezellig te houden
en daar moet iedereen lekker mee kappen ieder zen eigen leven en
je moet niet met andere bemoeien klaar en frank is echt geen broodfokker
zoals iedereen nu ineens beweert wat weten jullie ervan jullie kennen hem en zijn
dieren niet eens in real live dusja bemoei gewoon niet met frank en probeer het gewoon even gezellig te houden