Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kat in de tuin en dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

maxcola schreef:
Mol schreef:
maxcola schreef:
Mol schreef:[dan wat ? nou wat ga je doen dan zeg het maar kom op vertel mij nou eens wat je gaat doen ls mijn kat een platje va je kapot maakt of je vuilenszak open maakt WAT ga je doen dan

mol:8):
Na een paar keer lezen ben ik er eindelijk uit wat er staat :idea:
Aan een kapotte vuilniszak doe ik niks Mol want die heb ik niet :mrgreen:
weetje wat het is je heb een hele groote mond maar puntje bij paaltje stelt het niks voor, je doet me kat niks nog zou je het lef hebben om er over te klagen als je hier in de buurt zou wonen je bent het type mens wat in de buurt super gaat lopen klagen bij andere buurtjes die dan vervolgens een wat laten vallen in de vorm van dat maffe wijf loop te klagen over je kat.
en preventieve maatregelenen is een teken dat je totaal geen greintje dieren liefde in je ziekelijke donder heb zitten dat je zo'n hekel heb aan andermans dier dat je daar aan gaat lopen denken doe normaal joh doe je al gek genoeg fietsbel die je er bent.

zou me kapot laggen als je van zo'n katte eigenaar een draai om je oren zou krijgen, en terecht trouwens ook.

mol :8):
Wat fijn dat je me zo goed kent Mol;kun je soms door je beeldscherm heen mensen zien :denken:
nee maar je schrijven geeft genoeg bloot om dat vast te kunnen stellen.

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mol schreef:
Angel-eyes schreef:
Mol schreef:
maxcola schreef: Na een paar keer lezen ben ik er eindelijk uit wat er staat :idea:
Aan een kapotte vuilniszak doe ik niks Mol want die heb ik niet :mrgreen:
weetje wat het is je heb een hele groote mond maar puntje bij paaltje stelt het niks voor, je doet me kat niks nog zou je het lef hebben om er over te klagen als je hier in de buurt zou wonen je bent het type mens wat in de buurt super gaat lopen klagen bij andere buurtjes die dan vervolgens een wat laten vallen in de vorm van dat maffe wijf loop te klagen over je kat.
en preventieve maatregelenen is een teken dat je totaal geen greintje dieren liefde in je ziekelijke donder heb zitten dat je zo'n hekel heb aan andermans dier dat je daar aan gaat lopen denken doe normaal joh doe je al gek genoeg fietsbel die je er bent.

zou me kapot laggen als je van zo'n katte eigenaar een draai om je oren zou krijgen, en terecht trouwens ook.

Maar preventieve maatregelen zijn toch niet zo slecht in het belang van die kat?
ch man ga toch fietsen wat kan die kat nou voor schade aan richten????? tis goverdomgodzilla niet hoor :denken:

Gaat er niet om of het Godzilla is, maar die kat kan wel gepakt worden door die honden, ik mot gewoon dat gezeik niet dat me honden steeds maar van binnen naar buiten rennen, en verder hoef ik geen stront van een kat in me tuin.
Lupo
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Lupo »

Angel-eyes schreef: Gaat er niet om of het Godzilla is, maar die kat kan wel gepakt worden door die honden, ik mot gewoon dat gezeik niet dat me honden steeds maar van binnen naar buiten rennen, en verder hoef ik geen stront van een kat in me tuin.
Dus eigenlijk is het gedrag van jouw honden gewoon het probleem? :denken:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Lucyanne schreef:
Angel-eyes schreef: Gaat er niet om of het Godzilla is, maar die kat kan wel gepakt worden door die honden, ik mot gewoon dat gezeik niet dat me honden steeds maar van binnen naar buiten rennen, en verder hoef ik geen stront van een kat in me tuin.
Daar wees ik hem eerder ook eens op. Hij had last van zijn honden die blaffen, zijn honden die naar buiten willen stormen en zijn honden die katten willen vermoorden.

Vraag me af wat hij zou willen als zijn honden achter fietsen aan zouden gaan :mrgreen:

Ipv katten afschaffen is het controlleren van het gedrag van je honden misschien een idee :idea: Mijn hond wil ook katten vangen maar dan zeg ik NEE! VOLG! en dan lopen we vrolijk verder :ok: Goed zoooooo!!!! Hier heb je een frolic. Komt er dan weer een kat dan komt ze al kijken of ik weer een frolic heb.

Misschien een tip.......???? Katten afschaffen gaat nl niet lukken, hoe dan ook :19:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Lucyanne schreef:
Nee eigenlijk helemaal niet....ze spelen graag in de tuin en meer niet.
Mol
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Mol schreef:
Angel-eyes schreef:
Mol schreef: weetje wat het is je heb een hele groote mond maar puntje bij paaltje stelt het niks voor, je doet me kat niks nog zou je het lef hebben om er over te klagen als je hier in de buurt zou wonen je bent het type mens wat in de buurt super gaat lopen klagen bij andere buurtjes die dan vervolgens een wat laten vallen in de vorm van dat maffe wijf loop te klagen over je kat.

Maar preventieve maatregelen zijn toch niet zo slecht in het belang van die kat?
ch man ga toch fietsen wat kan die kat nou voor schade aan richten????? tis goverdomgodzilla niet hoor :denken:

Gaat er niet om of het Godzilla is, maar die kat kan wel gepakt worden door die honden, ik mot gewoon dat gezeik niet dat me honden steeds maar van binnen naar buiten rennen, en verder hoef ik geen stront van een kat in me tuin.
dat is het risico van een katten eigenaar zoals ik zelf als ik me kat los laat en hij gaat een vreemde tuin in en er zit eenhond kan deze hem grijpen, net zo goed dat tie dood gereden kan worden.
het is echter zo dat je je hond er niet bewust op af stuurt is dit wel het geval dan ben je fout bezig, dat is dan net zo iets dat iemand zijn hond op jou hond afstuurt.

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mama Sanneke schreef: Vergiftigen, daar heb ik ook wel al es verhalen van gehoord, met die duivenmelkers o.a.
Er zijn inderdaad duivenmelkers die er alles aan doen om een kat uit hun tuin te houden. Er zijn duivenmelkers die geen middel schuwen om dat voor elkaar te krijgen. Vergif, katten beschieten met een luchtbuks etc. Om roofvogels te weren worden ook behoorlijk dieronvriendelijke methodes gebruikt.
Dat wil echter niet zeggen dat iedere duivenmelker dat doet, net zomin als dat iedere hondenliefhebber zijn honden bewust op katten zal afsturen. :wink:
Het "duivenwereldje" is een wereld waar behoorlijk wat geld in rond kan gaan :wink: , een duif die goed vliegt brengt ongelooflijke bedragen op en ook de nakomelingen van die duiven kosten een hoop geld. Als zulke dure eieren of jonge duiven dan verschalkt worden door katten zijn ze niet blij.
Mijn vader is duivenmelker en is geen kattenliefhebber. Hij zal ze echter ook niet bewust kwaad doen, hij rent alleen als een bezetene naar buiten als hij er 1 ziet om hem weg te jagen. Want dat dier dat aan zijn lievelingen komt is de zijne :wink: Ik heb hem nog nooit zo hard zien rennen als die keer dat Marouck een duif van hem te pakken had. :eek: Toen dat voor de tweede maal gebeurde was ie al helemaal niet meer blij met mijn hond. Gelukkig heeft ze het afgeleerd anders mocht ze niet meer komen, en mijn ouders zijn toch mijn opvanggezin voor de honden. :wink: De twee duiven die ze te pakken heeft gehad hebben daarna trouwens wel regelmatig een prijs gevlogen, hij heeft daarna op zitten scheppen op de club dat Marouck zijn geheime wapen was. :mrgreen: Overigens zijn mijn vader's duiven geen dure duiven hoor, ze brengen niks op. :mrgreen:
Wat voor mijn vader zijn duiven betekenen, betekenen mijn honden voor mij en betekenen katten waarschijnlijk voor hun eigenaar. En duiven die meedoen op wedvluchten kan je nu eenmaal ook niet binnen houden, die moeten vliegen om te trainen. :wink: Dure prijsduiven of fokduiven worden trouwens wel vaak binnen gehouden hoor, het zou een te grote strop zijn als men die kwijt zou raken door ze te laten vliegen :wink:

Ik krijg in deze discussie nu niet het idee dat mensen de katten bewust kwaad willen doen, men ergert zich echter wel aan het feit dat de katten overal lopen. Heb je een hond die heel fel is op katten, zoals Marouck, dan is het niet leuk als je achter iedere auto een kat kan verwachten. Want wat als ik de kat nu later zie als Marouck en ze zo'n kat werkelijk wat zou doen? Dat is toch verschrikkelijk? Ik heb geen idee van wie die katten zijn die hier op straat lopen, ik zou dus niet eens weten hoe ik de eigenaar in zou kunnen lichten. Als ze gechipt zijn kom je er wellicht nog wel achter, maar volgens mij lopen er ook nog heel veel niet-geregistreerde katten rond.
Ze komen dan wel niet in mijn tuin maar op straat kan ik ze niet ontwijken en daar baal ik weleens van.
Ik heb echter begrepen dat veel katten domweg niet binnen te houden zijn, hoe graag ik ook zou willen dat het wel zo was :wink: . Er zit dus niets anders op dan me er maar bij neerleggen en Marouck strak onder appèl mee door de wijk te nemen en zelf heel goed te blijven opletten.
We moeten toch met zijn allen leven en soms loopt een en ander nu eenmaal anders als je zou willen. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Lucyanne schreef:
Daar wees ik hem eerder ook eens op. Hij had last van zijn honden die blaffen, zijn honden die naar buiten willen stormen en zijn honden die katten willen vermoorden.

Vraag me af wat hij zou willen als zijn honden achter fietsen aan zouden gaan :mrgreen:

Ipv katten afschaffen is het controlleren van het gedrag van je honden misschien een idee :idea: Mijn hond wil ook katten vangen maar dan zeg ik NEE! VOLG! en dan lopen we vrolijk verder :ok: Goed zoooooo!!!! Hier heb je een frolic. Komt er dan weer een kat dan komt ze al kijken of ik weer een frolic heb.

Misschien een tip.......???? Katten afschaffen gaat nl niet lukken, hoe dan ook :19:
Mijn boxers rennen niet achter fietsers, rennen niet achter joggers, rennen op straat niet achter katten en rennen niet naar eenden/ganzen/zwanen, mijn boxers rennen ook niet achter spelende kinderen.
Maar een vreemd dier in hun tuin is wat anders, ook als er een vreemde snuiter over de schutting klimt pakken ze die bij zijn flikker(sorry niet persoonlijk bedoelt), maar is gewoon dat ze het niet accepteren.
En verder luisteren ze perfect, leer jij je hondje maar eens niet te snappen naar andere hondjes als ze langslopen of dat ie naar kinderen gromt en ze wil aanvallen, dat doen de mijne niet. :wink:
laeken
Zeer actief

maxcola schreef:Fout,fout,fout!!!!
Dat doen ze met liefde en plezier.want jouw honden zijn toch hún probleem?
Weet je waarom ik hier nou zo van geniet?

Katten zijn er voor ALTIJD en OVERAL en jij kan daar helemaal NIKS aan doen!!! Je zal je tot in het einde der dagen moeten storen en ergeren. :lekkerpuh:

Als ik je buurman was zou ik spontaan nog 4 nieuwe katten erbij nemen en wee je gebeente als er een weg was. :evil:
Ik zou zelfs zorgen dat jij erop ging letten dat er maar niks mee zou gebeuren omdat je anders bang was dat je de schuld zou krijgen :E:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Mol schreef:
Angel-eyes schreef:
Mol schreef:
Angel-eyes schreef: Maar preventieve maatregelen zijn toch niet zo slecht in het belang van die kat?

dat is het risico van een katten eigenaar zoals ik zelf als ik me kat los laat en hij gaat een vreemde tuin in en er zit eenhond kan deze hem grijpen, net zo goed dat tie dood gereden kan worden.
het is echter zo dat je je hond er niet bewust op af stuurt is dit wel het geval dan ben je fout bezig, dat is dan net zo iets dat iemand zijn hond op jou hond afstuurt.

Maar niemand stuurt ze er bewust op af.
Die van mij gaan gewoon de tuin in, ik ga echt niet de deur dichthouden voor ze, zeker niet in de zomer.
En zit er dan een kat, ja kan het niet helpen, ik ga mijn woonkamer niet in de tuin zetten om alles in de gaten te houden, heb al voldoende gedaan in mijn tuin dat de katjes niet de dupe kunnen zijn.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

quote : En verder luisteren ze perfect, leer jij je hondje maar eens niet te snappen naar andere hondjes als ze langslopen of dat ie naar kinderen gromt en ze wil aanvallen, dat doen de mijne niet. wink

Dat vind ik toch wel laag bij de grond wat je hier zegt.
:neenee:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik vond het wel niet leuk om op men donder te krijgen,
dat Luka (vroeger dan) blafte 's avonds laat of 's ochtends vroeg
omdat de kat onze tuin kwam verkennen.
:U:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Mijn boxers rennen niet achter fietsers, rennen niet achter joggers, rennen op straat niet achter katten en rennen niet naar eenden/ganzen/zwanen, mijn boxers rennen ook niet achter spelende kinderen.
Maar een vreemd dier in hun tuin is wat anders, ook als er een vreemde snuiter over de schutting klimt pakken ze die bij zijn flikker(sorry niet persoonlijk bedoelt), maar is gewoon dat ze het niet accepteren.
En verder luisteren ze perfect, leer jij je hondje maar eens niet te snappen naar andere hondjes als ze langslopen of dat ie naar kinderen gromt en ze wil aanvallen, dat doen de mijne niet. :wink:
Kijk, de mijne wil dat wel maar het gebeurd niet. :wink: Ze heeft al jaren niet gevochten terwijl ze dat met elke hond wil en als ze uitvalt naar kinderen gebeurd er niks want ik ben daar en het mag niet. :ok: Dat is dus juist wat jij ook zou moeten proberen te bereiken. Controle zodat het niet gebeurd. Je honden leren dat ze het niet meer willen lukt natuurlijk nooit, maar ze leren hun bek te houden als ze een kat zien is eigenlijk een klein kunstje dat je zo aanleert, peanuts (ook niet persoonlijk bedoeld trouwens) :wink:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mama Sanneke schreef:quote : En verder luisteren ze perfect, leer jij je hondje maar eens niet te snappen naar andere hondjes als ze langslopen of dat ie naar kinderen gromt en ze wil aanvallen, dat doen de mijne niet. wink

Wuilus luistert ook perfect, Rob weet niet wat ie zegt. Onder invloed van de oude dag en pillen kunnen honden afwijkend gedrag gaan vertonen en dat ligt echt niet aan Marc hoor. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

Mama Sanneke schreef:quote : En verder luisteren ze perfect, leer jij je hondje maar eens niet te snappen naar andere hondjes als ze langslopen of dat ie naar kinderen gromt en ze wil aanvallen, dat doen de mijne niet. wink

Neem me niet kwalijk, maar een aantal eerdere opmerkingen van een paar anderen waren daar ook niet ver vanaf, maar ik heb inmiddels al wel een hele tijd door dat deze heren wel rotopmerkingen mogen maken maar de andere forummers mogen dat niet.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Toch nog een domme vraag: jullie hebben het altijd maar over het 'erachteraangaan'. Dat doet mijn hond ook in de tuin met vreemde katten, maar erin bijten of ze aan stukken scheuren dat is er echt niet bij (bij geen enkel ander dier trouwens). De andere honden die ik ken zijn ook zo, der zijn hier in de buurt veel Berner Sennens en nog wat andere honden en ook veel loslopende katten en van zware moordpartijen heb ik echt nog niks gemerkt. Is het dan echt zo dat de meeste honden een kat in hun tuin gewoon maar direct aan stukken
scheuren ????

O ja nog wat kattenwijsheid: er zijn m.i. twee kanten aan een kat. Enerzijds hebben ze echt wel nood aan vrijheid, aan de leiband of enkel binnen gaat in veel gevallen niet. Zeker niet met de gemiddelde Europese Korthaar. Anderzijds hebben ze naast vrijheid ook veel menselijk contact nodig (raar maar waar, wordt zelfs aan de dierenartsen geleerd: bij een genezingsprocess heeft de kat vooral veel *affectie* nodig). Enkel maar buiten zijn is dus ook niet goed. Een kattenluikjes bestaan is dus volgens mij het beste, tot groot ongenoegen van degenen die geen andere kat in hun tuin wensen. Gun je medemens het huisdier dat het best bij hen past.
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jan 2005 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama Sanneke
Zeer actief

Senta schreef:

Neem me niet kwalijk, maar een aantal eerdere opmerkingen van een paar anderen waren daar ook niet ver vanaf, maar ik heb inmiddels al wel een hele tijd door dat deze heren wel rotopmerkingen mogen maken maar de andere forummers mogen dat niet.
Het gaat mij vooral over het feit dat Marc daar over verteld heeft en daar nu met zijn neus moet opgedrukt worden.
Dat vind ik jammer. En je zegt het zelf, het is een rotopmerking.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Senta
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Senta schreef:

Het gaat mij vooral over het feit dat Marc daar over verteld heeft en daar nu met zijn neus moet opgedrukt worden.
Dat vind ik jammer. En je zegt het zelf, het is een rotopmerking.
Marc is zelf ook een ster in het maken van rotopmerkingen. En ik zie niet waarom hij dat wel zou mogen en een ander niet.

Al gaat deze opmerking misschien een ietsje te ver.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

kristien schreef:Toch nog een domme vraag: jullie hebben het altijd maar over het 'erachteraangaan'. Dat doet mijn hond ook in de tuin met vreemde katten, maar erin bijten of ze aan stukken scheuren dat is er echt niet bij (bij geen enkel ander dier trouwens). De andere honden die ik ken zijn ook zo, der zijn hier in de buurt veel Berner Sennens en nog wat andere honden en ook veel loslopende katten en van zware moordpartijen heb ik echt nog niks gemerkt. Is het dan echt zo dat de meeste honden een kat in hun tuin gewoon maar direct aan stukken
scheuren ????
Dat hangt van de hond af. Mijn hond maakt katten inderdaad dood, maar ik heb geen tuin en al had ik die, dan lette ik wel erg goed op. Nelson vliegt namelijk ook over een schutting heen. :wink:
Een hond, die goed gesocialiseerd is op katten zal ze wel opjagen, maar in principe niet doodmaken. Maar goed; ik geloof niet dat dit dingen zijn die je moet uitproberen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Nee natuurlijk moet je dat niet uitproberen :o)
Misschien is dat de oplossing: iedereen die een hond heeft, of toch tenminste de fokkers, verplicht een paar katten erbij kwestie van de goede socialisatie :smile: :smile: :mrgreen:
Just kidding maar het zou wel ideaal zijn :o)
Mama Sanneke
Zeer actief

kristien schreef:Nee natuurlijk moet je dat niet uitproberen :o)
Misschien is dat de oplossing: iedereen die een hond heeft, of toch tenminste de fokkers, verplicht een paar katten erbij kwestie van de goede socialisatie :smile: :smile: :mrgreen:
:denken: Je zegt daar zoiets, zou het wat uitmaken of een hond met katten is opgegroeid, of maakt ie nog een onderscheid tussen gekende en onbekende ?
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
kristien
Actief
Contacteer:

Ja een hond maakt zeker een onderscheid tussen gekende en ongekende katten. Er is eens een kater door het kattenluik binnengedrongen 's nachts en Lukka op de slaapkamer maakte zo een kabaal dat wij eerst dachten dat er dieven waren. Het bleek dus die kat te zijn. Maar ze gaat ze dan luid blaffend het huis uitjagen maar niet bijten of opeten he :o)
Ik denk dat een op katten gesocialiseerde hond het nog steeds niet apprecieert als er vreemde katten op hun terrein komen (net zomin als mensen), maar ze zien ze niet meer als prooi ....
Laatst gewijzigd door kristien op 30 jan 2005 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Senta
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
:denken: Je zegt daar zoiets, zou het wat uitmaken of een hond met katten is opgegroeid, of maakt ie nog een onderscheid tussen gekende en onbekende ?
Tot op zekere hoogte zal dat zeker uitmaken, maar ze maken ook onderscheid tussen eigen en vreemd.

Een van mijn honden is waarschijnlijk zo'n twee jaar op straat met katten opgetrokken en die is beduidend minder fel.
De angsthaas heeft de eerste maanden van haar leven geen kat gezien. En die is daar dan ook bang voor.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
laeken
Zeer actief

Senta schreef:

Qoute me eens en trek het daarbij niet uit zijn verband als je wil? En wie mag iets niet? Is je bericht al eens verwijderd? Mijne OOK nog nooit :neenee:
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Mama Sanneke schreef:
Ja nou en of het is een heel verschil buiten wilden al mijn honden achter katten aan maar mijn "scheur" maakt daar toch heel rap een einde aan. :mrgreen:
Ik bepaal namelijk waar wel en waar niet op afgestormd mag worden. De postbode en het buurmeisje hoeven ook niet omgekegeld en roep ik mijn honden dus terug. Op opa mogen ze wel afstormen :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Mama Sanneke schreef: :denken: Je zegt daar zoiets, zou het wat uitmaken of een hond met katten is opgegroeid, of maakt ie nog een onderscheid tussen gekende en onbekende ?
Ja, dat maakt wat uit in die zin dat een niet-gesocialiseerde hond op katten, een kat eerder dood zal bijten dan een hond die goed gesocialiseerd is op katten. Voor het achterna jagen maakt het niets uit.
Mijn ervaring is dat honden katten behordende tot het gezin met rust laten, terwijl vreemde katten bejaagd worden.
Balou woont bij mijn ouders met 5 katten en de buurkat pikt hij er feilloos uit als indringer.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Senta
Zeer actief

Voor de socialisatie zou dat perfect zijn. Zou ik zelf fokken dan zou ik ook zeker zorgen dat mijn pups op een rustige manier met vriendelijke katten in aanraking zouden komen.
Maar ook met andere honden, kinderen en alle soorten van volwassenen.
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Mol schreef:
Angel-eyes schreef:
Mol schreef:
Angel-eyes schreef: Maar preventieve maatregelen zijn toch niet zo slecht in het belang van die kat?

Zoiets had ik ook al opgeschreven , dit is tenminste een eerlijk antwoord , als je je kat loslaat neem je het risico dat er iets met hem kan gebeuren in tuinen waar zich honden ophouden, dan moet je ook verder niet mekkeren als hij opgevreten wordt door die honden, want niet alle honden zijn zo kapot gesocialiseerd dat ze niet eens meer een kat durven pakken, er zijn er ook die een terrein bewaken en dag en nacht buiten zijn, en daar kan een kat beter wegblijven, want hij gaat er gegarandeerd aan, dat kan en mag je de eigenaar van deze honden nooit kwalijk nemen , want het is immers jou schuld ,jij laat hem los ,dus is het aan jou om dit te voorkomen, als ik mijn hond op het paardenveld loslaat wordt hij ook doodgetrapt , dan ga ik ook niet zeiken bij de eigenaar van de paarden ,dat hij op had moeten letten.
Mol
Zeer actief

Martin schreef:
Mol schreef:
Angel-eyes schreef:
Mol schreef: ch man ga toch fietsen wat kan die kat nou voor schade aan richten????? tis goverdomgodzilla niet hoor :denken:

Zoiets had ik ook al opgeschreven , dit is tenminste een eerlijk antwoord , als je je kat loslaat neem je het risico dat er iets met hem kan gebeuren in tuinen waar zich honden ophouden, dan moet je ook verder niet mekkeren als hij opgevreten wordt door die honden, want niet alle honden zijn zo kapot gesocialiseerd dat ze niet eens meer een kat durven pakken, er zijn er ook die een terrein bewaken en dag en nacht buiten zijn, en daar kan een kat beter wegblijven, want hij gaat er gegarandeerd aan, dat kan en mag je de eigenaar van deze honden nooit kwalijk nemen , want het is immers jou schuld ,jij laat hem los ,dus is het aan jou om dit te voorkomen, als ik mijn hond op het paardenveld loslaat wordt hij ook doodgetrapt , dan ga ik ook niet zeiken bij de eigenaar van de paarden ,dat hij op had moeten letten.
precies tis een risico dat je neemt klaar moet ja als katte eigenaar ook niet mekkeren.
wat ik ook al schreef mijn katten lopen los die van de buren ook lopen mijn katten door mijn tijn niks aan de hand maar die van de buren word opgevreten als die niet maakt dat tie weg komt.
zie ik het dat ze hem grijpen zal ik er alles aan doen dat ze hem enig zins heel laten maar ben er ook niet altijd bij.

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MARC_S schreef:[Als ik je buurman was zou ik spontaan nog 4 nieuwe katten erbij nemen en wee je gebeente als er een weg was. :evil:
Ik zou zelfs zorgen dat jij erop ging letten dat er maar niks mee zou gebeuren omdat je anders bang was dat je de schuld zou krijgen :E:
Even beter lezen......
Mijn direkte buurman heeft geen katten :lekkerpuh:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”