Geen idee, ik wacht maar op de vertalingjelle schreef:Ach, je mist niks aan de inhoud hoorBeëlzeBubble schreef:Mijn hemel. Moet je nou echt na elke zin een ENTER doen. Niet te lezen zo. Het lijkt wel een niet rijmend gedicht.
Waarom kunnen al die Aangepast door moderator iha trouwens zo vreselijk slecht schrijven?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
3 keer gekoppelt??
Moderator: moderatorteam
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Annet
- Zeer actief
Het is het lezen niet waard. Jammer dat zulke mensen hier op het forum komen, niemand zit op zulke domme bijdragen te wachten, hij/zij snapt er werkelijk niets van ...Rataplan schreef:Geen idee, ik wacht maar op de vertalingjelle schreef:Ach, je mist niks aan de inhoud hoorBeëlzeBubble schreef:Mijn hemel. Moet je nou echt na elke zin een ENTER doen. Niet te lezen zo. Het lijkt wel een niet rijmend gedicht.
Waarom kunnen al die Aangepast door moderator iha trouwens zo vreselijk slecht schrijven?
-
bianca83
- Zeer actief
Nou nou en lucht het opmellow schreef:Aangepast door moderator
Om een kruising rottweiler te vergelijken met een kruising york.
tja dan heb je er echt wel kaas van gegeten.
Is voor iemand echt leuk om zich aan te melden hier en wat leuks te vertellen.
Allemaal weten jullie het zo goed te vertellen dat je het allemaal niet moet doen en dat de assiels vol zitten?
En nemen jullie dna ook allemaal een herplaatser?
nou dacht het niet he.
Nee jullie doen het allemaal met stamboom en verandwoord?
Of was hte nou juist dat die stamboom de verandwoording van jullie overneemt dus omdat jullie een nestje hebben met stamboom lult dat je als fokker schoon van alle volwassen honden die in het assiel zitten.
oh ja natuurlijk want die daar zitten zijn natuurlijk allemaal onverandwoord gefokt he![]()
Ach joh kijk is op de sites van de rasverenigingen mensen worden er ook genoeg als herplaatser aangeboden hoor.
Nou linda normaal gesproken word je teef idd 2 keer gedekt maar een derde keer gekoppelt zijn kan geen kwaad hoor.
Wat leuk zge een nestje,ik hoop dat je leuke huisjes voor je puppe kindjes vind.
Ook ik doe onverandwoord een nestje met mijn rottweiler.
Heb al meerdere onverandwoorde nestjes gehad en zijn allemaal egr goed terecht gekomen.
De meeste pups vind ik zelfs mooier dan die gene met stamboom hoor.
Maar ach wat voor leek ben ik he.
Nu wil het misschien schelen linda dat mijn teef wel een stamboom heeft en HD en Ed getest is.
dat de reu ook een erg mooei stamboom heeft.
Dat de pups in huis opgroeien en pas na 1 keer enten en 4 keer ontwormen met 8 weken de deur uit gaan.
Nu hoorde ik onlangs van iemand ide een rottweiler pup met stamboom kocht voor 850 euro hij al een pup in zijn maag kreeg geschoven toen het hondje 4 weken was![]()
jezus in hemels naam het ding loopt net 2 weken dus wat kan je nu van zo'n hondje zeggen he.
nou was die zo klein dat ik me wel kan voorstellen waarom die voorzien moest zijn van eigenaar hoor.
Mijn pups worden pas gekozen een dag voor ze naar de dierenarts gaan voor controle ze zijn dna 6 weken,zo weet ik precies wie welke pup heeft kan ik wat over de pup vertellen en weet ongeveer wel in welke situatie zo'n hondje geplaatst moet worden het is me dan ook nog niet gebeurd dat een hondje verkeerd geplaatst was![]()
een reacktie of mening geven prima maar iemand zo aanvallen werkelijk ziek hoor.
Nou linda ik zie graag de foto's van je hondjes hoor.
en die gene die haar niet eens uit willen leggen hoe het plaatsen van een foto werkt hoe hypocriet ben je had je dat zelfde andwoord gegeven als ze geen nestje verwachte.
En dan een opmerking van ik hoef die kruisingen niet te zien![]()
Aangepast door moderator
Beetje jammer dat ik gelijk zo'n hatelijk stukje moet schrijven op mijn tweede dag hier.
maar kan er niet zo goed tegen als mensen zo aangevallen worden.
Het is ook zo moeilijk om iemand normaal te benaderen.
Ik heb een heleboel zitten lezen hier maar merk wel dat het altijd de zelfde zijn![]()
![]()
Zoiets komt me van een ander forum ook bekend voor waren ook altijd de zelfde.
die sfeer heb je bij ons op het forum niet hoor.
Groetjes Mellow.

-
mellow
Aangepast door moderatorAllemaal weten jullie zo leuk te oordelen heerlijk gewoon.jelle schreef:Ach, je mist niks aan de inhoud hoorBeëlzeBubble schreef:Mijn hemel. Moet je nou echt na elke zin een ENTER doen. Niet te lezen zo. Het lijkt wel een niet rijmend gedicht.
Waarom kunnen al die aangepast door moderator iha trouwens zo vreselijk slecht schrijven?
zo heb ik ze het liefste.
Aangepast door moderatorlaat mij maar een bagger fokker zijn ik ben als fokker zijnde zo slecht dat ik het hypocriet vind om mijn rottweiler op haar achste nog te laten dekken terwijl het nrc dit prima vind
ach ja mijn opa en oma krijgen straks ook nog een kind.
Zo slechte fokker dat er mensen wel ene jaar zitten te wachten op een pup van mij zo'n slechte fokker dat mensen die al een pup van me hebben er dit nest nog eentje komen halen.
zo'n slechte fokker dat ik mijn honden door doe aan andere fokkers omdat ze in mijn ogen niks meer zijn dan een gebruiksvoorwerp?
ik noem enkele voorbeelden wat de rottweiler stamboom fokkers wel hebben gedaan.
Daar is het ook de normaalste zaak van de wereld dat een hond ieder jaar gedekt word ach moet kunnen toch in mijn ogen nee zeker 2 jaar tussen een nest in zitten.
maar ach ja alles met stamboom is zo perfeckt en deugt echt aan alle kanten waarom omdat ze dat papiertje hebben wat alles rectefiseerd!
voor mij niks onze eerste hond thuis was er eentje met stamboom hartstikke slechte heupen maar hoefde niet bij de fokker aan te kloppen hoor nou geweldig zo'n papiertje.
en dan bij de rottweiler 18 maanden garantie als op een nieuwe fiets maar iedere debiel weet toch dat heup en elleboog afwijkingen pas te voorschijn komen als een hond bijna volgroeid is en dit is bij een rottweiler zeker niet met 18 maanden hoor.
Erg slim en erg hypocriet gedaan dus.
Maar hadden hier de moderators niet allang in moeten grijpen want volgens mij is dit topic allang of topic al vanaf het eerste andwoord.
Misschien een hele goeie hint?
Groetjes Mellow.
- Annet
- Zeer actief
Ik zou maar stoppen met dit soort onzin, je hebt je nu al compleet belachelijk gemaakt, hou de eer toch aan jezelf. Je begrijpt er werkelijk niets van.mellow schreef:Aangepast door moderatorAllemaal weten jullie zo leuk te oordelen heerlijk gewoon.jelle schreef:Ach, je mist niks aan de inhoud hoorBeëlzeBubble schreef:Mijn hemel. Moet je nou echt na elke zin een ENTER doen. Niet te lezen zo. Het lijkt wel een niet rijmend gedicht.
zo heb ik ze het liefste.
Aangepast door moderator
laat mij maar een bagger fokker zijn ik ben als fokker zijnde zo slecht dat ik het hypocriet vind om mijn rottweiler op haar achste nog te laten dekken terwijl het nrc dit prima vind![]()
ach ja mijn opa en oma krijgen straks ook nog een kind.
![]()
![]()
(wat is dat dan van mij oh jee een tante)
Zo slechte fokker dat er mensen wel ene jaar zitten te wachten op een pup van mij zo'n slechte fokker dat mensen die al een pup van me hebben er dit nest nog eentje komen halen.
zo'n slechte fokker dat ik mijn honden door doe aan andere fokkers omdat ze in mijn ogen niks meer zijn dan een gebruiksvoorwerp?
ik noem enkele voorbeelden wat de rottweiler stamboom fokkers wel hebben gedaan.
Daar is het ook de normaalste zaak van de wereld dat een hond ieder jaar gedekt word ach moet kunnen toch in mijn ogen nee zeker 2 jaar tussen een nest in zitten.
maar ach ja alles met stamboom is zo perfeckt en deugt echt aan alle kanten waarom omdat ze dat papiertje hebben wat alles rectefiseerd!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mooi niet hoor.
voor mij niks onze eerste hond thuis was er eentje met stamboom hartstikke slechte heupen maar hoefde niet bij de fokker aan te kloppen hoor nou geweldig zo'n papiertje.
en dan bij de rottweiler 18 maanden garantie als op een nieuwe fiets maar iedere debiel weet toch dat heup en elleboog afwijkingen pas te voorschijn komen als een hond bijna volgroeid is en dit is bij een rottweiler zeker niet met 18 maanden hoor.
Erg slim en erg hypocriet gedaan dus.
Maar hadden hier de moderators niet allang in moeten grijpen want volgens mij is dit topic allang of topic al vanaf het eerste andwoord.
Misschien een hele goeie hint?
Groetjes Mellow.
-
jelle
- Zeer actief
Aangepast door moderator, niet baggerhonden.mellow schreef: Oh ja en over bagger honden gesproken
die komen uit asiels en zijn zeker niet het toonbeeld van goede fok.jelle komen jouw honden daar vandaan want die zien er zeker uit als bagger?
als je het me niet euvel duidt (nouja, anders ook) laat ik de rest van je gebazel even voor wat het is.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
mellow
Mensen met een normaal interlect kunnen dit prima lezen hoor en hebben daar geen problemen mee.BeëlzeBubble schreef:Mijn hemel. Moet je nou echt na elke zin een ENTER doen. Niet te lezen zo. Het lijkt wel een niet rijmend gedicht.
Hoe kun jij trouwesn oordelen terwijl je zelf met een ras loopt wat jaren als niet erkent ras werd beschouwd
Volgens mij ben je dan net zo slecht he.
oh nee tuurlijk niet want die gene die oordelen mogen niet veroodeeld worden.
Ik heb bij de dierenarts gewerkt weet je dat we in onze studie onderzoek hebben gedaan naar die gewedlige black and tan jack russels maar dat het officieel niet eens onderkent mag worden aan de jack russel.
En eerst is de jack russel een niet erkent ras en ineens hebben ze stamboom?
wat is nou stamboom een papiertje waarop je kan terug lezen waarj e hond vandaan komt zodat je kan bepalen welke erfelijke afwijkingen je hond kan hebben van welke bloed lijn.
Nou zeg zo'n papiertje krijgen de eigenaren van mijn pups ook mee stamboom van beide ouders en een afstammings bewijs van de pup.
En raad wat daar hoeven ze helemaal niet zoveel gedl voor neer te leggen.
Groetjes mellow
-
bianca83
- Zeer actief
-
moderatorteam
- Zeer actief
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Interlectmellow schreef: Mensen met een normaal interlect kunnen dit prima lezen hoor en hebben daar geen problemen mee.
Hoe kun jij trouwesn oordelen terwijl je zelf met een ras loopt wat jaren als niet erkent ras werd beschouwd![]()
Ik heb kruisingen trouwens. En herplaatsers. Anders nog iets?
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

-
mellow
Nou Bianca.bianca83 schreef:Als jij van die geweldige Rottweilers fokt en als alles zo in orde is waarom dan toch niet gewoon normaal met stamboom erbij
Omdat als ik iets geleerd heb op een ander forum.
Is dat een stamboom een hypocriet en haatdragend persoon van je maakt.
Mijn honden voldoen aan alle eisen voor een nestje met stamboom.
Dit vind ik idd wel belangrijk zeker voor een ras als de rottweiler.
Die van mij heeft geen mach test maar ik weet dat het karakter heel erg goed is.
Anders zou ik zeker geen nestje met haar doen.
Maar goed waar ik zo boos over word is dat iemand een vraag stelt en gelijk op die manier aangevallen word.
Ze vraagd hoe ze foto's kan plaatsen en er zijn mensen die gelijk haar honden niet meer willen zien en dan zeggen waarom foto's plaatsen ik hoef die bastaards van jouw echt niet te zien
Dit vind ik egr triest en
Of als andwoord op die zelfde vraag krijgt ze van weer een ander zoek het uit je kan ook wat meer moeite doen
Mijn mening is dat als je er niet tegen kan dat mensen op die manier een nestje doen reageer dan lekker niet laat iedereen in zijn waarde en zap door naar een volgend onderwerp.
Maar helaas zijn sommige mensen zo triest in hun gelijk halen en hun mening geven dat ze er niet over na denken dat ze een ander op die manier kunnen kwetsen.
ik heb linda zelf niet meer zien reageren,jammer toch al zeg ik het zelf.
Nu zullen er nog sullen zijn die zeggen opgeruimd staat netjes.
iedereen heeft zijn eigen mening als je over die mening wilt vragen of dicusieren maak dat dan in de discussie hoek dan kan iedereen vrijwillig kiezen of ze mee willen doen.
en als iemand een normale vraag stelt laat dan alleen de gene reageren die die persoon ook fatsoenlijk andwoord wil geven.
Linda heeft namelijk vast niet om deze reacties gevraagd toen ze die vraag stelde.
Laat iedereen in zijn waarde.
Voor mij is een slechte fokker pas een slechte fokker als ze geen liefde en aandacht aan hun nest ne teef besteden en er niks anders dan alleen maar geld uit willen trekken.
Voor weer een ander is dit iemand die het zonder papieren doet.
Nu heb je een discussie van bijna 20 pagina's lang op een vraag waar eigenlijk nog steeds geen andwoord op is?
ik zie daar dus het nut niet van in.
Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik de organisatie van dit forum een beetje een soep zooitje vind.
De moderators hadden in moeten grijpen dat de leden on topic moesten blijven of anders het onderwerp moeten splitsen en in de discussie hoek moeten gooien.
Helaas is dit niet gebeurd met de conclusie dat je een lang verhaal hebt met allemaal de zelfde zinnen en dat de persoon die hier kwam om info nog niet geholpen is en waarschijnlijk van dit verhaal weg blijft dat kan toch niet de bedoeling zijn van een forum of wel
groetjes Mellow.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
volgens mij spoor je echt nietmellow schreef: wat is nou stamboom een papiertje waarop je kan terug lezen waarj e hond vandaan komt zodat je kan bepalen welke erfelijke afwijkingen je hond kan hebben van welke bloed lijn.
Nou zeg zo'n papiertje krijgen de eigenaren van mijn pups ook mee stamboom van beide ouders en een afstammings bewijs van de pup.
En raad wat daar hoeven ze helemaal niet zoveel gedl voor neer te leggen.
Groetjes mellow
ik heb stamboomhondjes ja, en die moeten hier ook altijd zijn omdat ik er mee sport. Daarnaast heb ik ook een kruising, ziek, pijn, ongezond dus... m'n stamboomhondjes zijn wel gezond en hebben geen erfelijke afwijkingen.
En ik betaal gerust iets meer als ik weet dat het goed is, in ieder geval dat er veel aandacht aan besteed is aan de combi en de lijnen, en aan het opgroeien van de pups. Daarnaas zit er weinig verschil tussen stamboomhonden en niet stamboomhonden qua prijs in ieder geval niet bij mijn ras.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
tineke
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
en waarom fok je dan zonder stamboom?mellow schreef:Mijn honden voldoen aan alle eisen voor een nestje met stamboom.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
mellow
nee tineke iemand anders noemde mij een bagger fokker?tineke schreef:Jij noemt andersman honden bagger laat me raden jij hebt zeker zelf een stamboommellow schreef: Omdat als ik iets geleerd heb op een ander forum.
Is dat een stamboom een hypocriet en haatdragend persoon van je maakt.
groetjes Mellow.![]()
![]()
![]()
Hoe komt het toch dat die gene die het met elkaar eens zijn alleen lezen wat de andere partij verkeerd opschrijft he?
als zij mij een bagger fokker vind kan ik haar wel medelen dat ze nou zelf ook niet echt wat byzonders in huis heeft.
Mellow.
-
mellow
Daarnaas zit er weinig verschil tussen stamboomhonden en niet stamboomhonden qua prijs in ieder geval niet bij mijn ras.
Tja kijk dat scheelt dan bij jouw.
nou het verschil in een rottweiler zit er wel heel erg.
Met stamboom gemiddeld 850 euro.
zonder stamboom 350 euro.
Scheelt 500 euro.
Voor stamboom en de mach test want de rest van de kosten heb ik dus ook.
Het dekken echo de kosten van 8 weken pups in huis en als het nodig is dat ze langer blijven blijven ze langer.
Waar zit dan het verschil.
Het prijs verschil bij andere rassne is idd niet zo heel veel groter.
het gaat mij ook niet om het fokken emt dat papiertje of zonder hoor.
want alles en iedereen draait er weer om heen.
het gaat mij om het feit dat iemand hier op het forum geen normale vraag kan stellen zonder aangevallen te worden.
Mellow.
Scheelt 500 euro.
Het dekken echo de kosten van 8 weken pups in huis en als het nodig is dat ze langer blijven blijven ze langer.
het gaat mij om het feit dat iemand hier op het forum geen normale vraag kan stellen zonder aangevallen te worden.
Mellow.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jij bent het gewoon aan het verkloten voor al die Rottweilerfokkers die wel serieus met hun ras omgaan en zich bezighouden om de Rottweiler weer in een goed daglicht te krijgen.
Goed van je hoor!
Goed van je hoor!

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
linda82
- Vaste gebruiker
Hey Mellow! Bedankt dat je het voor me opneemt. Toen ik hier kwam dacht ik echt dat het een leuke site was over elk soort hond en dat je hier met vragen terecht kon maar ja dat kan blijkbaar niet als mensen het niet met je eens zijn dan moeten ze je direkt afkeuren op alles wat je doet. Vind het wel jammer want had graag deze ervaring met de rest gedeelt. Het is en blijft toch bijzonder om dit mee te maken.
Groetjes Linda
Groetjes Linda
Silky is ZWANGER!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja en dat is nou net dat ik (en meerderen met mij) niet kunnen en dat is omdat ik tien jaar lang dagelijks voor dit soort nestjes van onbenullen heb gezorgd. Wegzappen was niet mogelijk dan zouden ze verhongeren, over het hek gegooid bij het asiel als ik aan kwam fietsen kwamen ze me soms al tegemoet, wegzappen dan maar of ook op vakantie gaan of de doos maar oppakken en er van maken wat er van te maken valt. Ik koos voor het laaste en ik heb deze onbenullige mensen vervloekt als er eentje in mijn handen stierf (van wormen,vlooien, onkunde of gewoon onverschilligheid) en ook jonge honden die van de HD niet meer vooruit konden, onbezonnen gefokt, voor de lol, voor vermaak voor de kinderen, tegen verveling of voor het geld......mellow schreef:Mijn mening is dat als je er niet tegen kan dat mensen op die manier een nestje doen reageer dan lekker niet laat iedereen in zijn waarde en zap door naar een volgend onderwerp.bianca83 schreef:Als jij van die geweldige Rottweilers fokt en als alles zo in orde is waarom dan toch niet gewoon normaal met stamboom erbij
Maar helaas zijn sommige mensen zo triest in hun gelijk halen en hun mening geven dat ze er niet over na denken dat ze een ander op die manier kunnen kwetsen.
groetjes Mellow.
Al zou maar 1 "baas" van een teef of reu met deze intenties door deze berichten van gedachten veranderen, zou het mij allemaal dubbel en dwars waard zijn.
Al vind jij mij de grootste bitch van het hele forum. Frankly, my dear I don't give a..............
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Letchimi©
Nou het gaat weer lekker in dit topic
Ik wil ook even wat kwijt
Je blijft dit altijd houden , wel of geen stamboom.
Ik heb stamboom loze honden gehad en met stamboom.
Allemaal even lief.
En de een ook problemen met stamboom , en ook met die zonder stamboom.
je hebt een verschil zitten in de broodfokkers met puppen achter in een schuur en tig rashondjes , en de fokkers zonder stamboom die net zoals mellow een keer een nest fokken.
Je hebt ook in de stamboom wereld goede en slechte fokkers zitten.
Het blijft dubbel op , ik ga hier niet kiezen om bij die kant of die kant te horen , ik zwijg
Maar wat heb je eraan om de ander de grond in te stampen om een gewone vraag dat vind ik wel erg triest.
En het gaat ten nadele van het topic.
Letchimi
Ik wil ook even wat kwijt
Je blijft dit altijd houden , wel of geen stamboom.
Ik heb stamboom loze honden gehad en met stamboom.
Allemaal even lief.
En de een ook problemen met stamboom , en ook met die zonder stamboom.
je hebt een verschil zitten in de broodfokkers met puppen achter in een schuur en tig rashondjes , en de fokkers zonder stamboom die net zoals mellow een keer een nest fokken.
Je hebt ook in de stamboom wereld goede en slechte fokkers zitten.
Het blijft dubbel op , ik ga hier niet kiezen om bij die kant of die kant te horen , ik zwijg
Maar wat heb je eraan om de ander de grond in te stampen om een gewone vraag dat vind ik wel erg triest.
En het gaat ten nadele van het topic.
Letchimi
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Mach test?mellow schreef:Daarnaas zit er weinig verschil tussen stamboomhonden en niet stamboomhonden qua prijs in ieder geval niet bij mijn ras.
Scheelt 500 euro.
Mellow.
Ja, ja, jij hebt er echt verstand van hoor ik wel
-
jelle
- Zeer actief
Dat was een oordeel over jou, niet over je honden.mellow schreef:[
als zij mij een bagger fokker vind kan ik haar wel medelen dat ze nou zelf ook niet echt wat byzonders in huis heeft.
Mellow.
Ik weet zeer goed dat mijn honden niet fokgeschikt zijn en zal daar ook nooit en te nimmer aan beginnen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

-
Marion.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ja Caroline, kende je die nog niet?Stang schreef:Mach test?mellow schreef:Daarnaas zit er weinig verschil tussen stamboomhonden en niet stamboomhonden qua prijs in ieder geval niet bij mijn ras.
Scheelt 500 euro.
Mellow.![]()
Ja, ja, jij hebt er echt verstand van hoor ik wel
En die stamboom, tja dat geplastificeerde stukkie papier met pappie, mammie, grootouders en overgrootouders is ook schandalig duur!
Gut wat een kolder. Misschien moet Mellow eens een kijkje nemen op de site van de RvB. Daar staan n.l. de prijs van een stamboom en die is echt geen €500,00. Degene die anders beweert heeft zich nog nooit in fokken verdiept.
Het grote verschil is dat je daarvoor moeite moet doen. Je moet n.l. de dekking op tijd melden, je moet de geboorte op tijd melden en je moet op tijd die dingen aanvragen. Dat kost inderdaad moeite.
Verder is die stamboom iets waarmee mensen dus kunnen nagaan wat de combinatie van de ouders is en dus informatie mee kunnen achterhalen. Tja, als je klakkeloos 2 honden op elkaar zet is dat natuurlijk niet altijd wat je graag wilt
-
Letchimi©
Het stamboom papier zelf is toch niet zo duur.Branka schreef:Ja Caroline, kende je die nog niet?Stang schreef:Mach test?mellow schreef:Daarnaas zit er weinig verschil tussen stamboomhonden en niet stamboomhonden qua prijs in ieder geval niet bij mijn ras.
Scheelt 500 euro.
Mellow.![]()
Ja, ja, jij hebt er echt verstand van hoor ik wel![]()
![]()
En die stamboom, tja dat geplastificeerde stukkie papier met pappie, mammie, grootouders en overgrootouders is ook schandalig duur!
Gut wat een kolder. Misschien moet Mellow eens een kijkje nemen op de site van de RvB. Daar staan n.l. de prijs van een stamboom en die is echt geen €500,00. Degene die anders beweert heeft zich nog nooit in fokken verdiept.
Het grote verschil is dat je daarvoor moeite moet doen. Je moet n.l. de dekking op tijd melden, je moet de geboorte op tijd melden en je moet op tijd die dingen aanvragen. Dat kost inderdaad moeite.
Verder is die stamboom iets waarmee mensen dus kunnen nagaan wat de combinatie van de ouders is en dus informatie mee kunnen achterhalen. Tja, als je klakkeloos 2 honden op elkaar zet is dat natuurlijk niet altijd wat je graag wilt![]()
Of wel
-
ChristineM
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Letchimi©
-
ChristineM
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
jep daar hoef je het niet voor te latenLetchimi© schreef:Dank uChristineM schreef:kosten voor een stamboom bij de RVB:
Inschrijfkosten per hond inclusief (nest)controle en chip 56,00 €
Heffing niet-lid rasvereniging per nest 88,50 €, dat valt dus wel mee
Groetjes Christine en knuffel van Hoby

-
Letchimi©
Jep en dan krijg je voor iedere pup ene stamboom?ChristineM schreef:jep daar hoef je het niet voor te latenLetchimi© schreef:Dank uChristineM schreef:kosten voor een stamboom bij de RVB:
Inschrijfkosten per hond inclusief (nest)controle en chip 56,00 €
Heffing niet-lid rasvereniging per nest 88,50 €, dat valt dus wel mee
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer: