Ooit was jij zo'n zelfde geit.......profileerde je zelfs als oppergeit....je bent die tijd zeker voor het gemak zelf even vergeten?Martijn schreef:Heel soms gaat het niet om het ding maar om de situatie.P!nki schreef:Benches... blijft een moeilijk discussie punt. Ik snap de voorstanders van geen bench gebruiken, maar ik snap ook de voorstanders van wel een bench gebruiken.
Maar goed, het mag duidelijk zijn dat dit niet over benches gaat.
Als iemand zich daadwerkelijk zorgen maakt over hoe mijn honden leven mogen ze zich melden maar dat stelletje geiten dat in die bench een stok om te slaan heeft gevonden daar ga ik niet serieus op in.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
benche's
Moderator: moderatorteam
-
Golden Stanley
-
Golden Stanley
Ik zeg er eerlijk bij....voor jullie een aanleeroplossing in dit geval...ik had nog steeds naar andere oplossingen gezocht. Zeker als ik geen kinderen had. Gut, daar gaan we weer.Gollum schreef:Nou ja, ik reageerde omdat je schreef dat elke pup een neerplofmoment heeft.Golden Stanley schreef:De ene pup is de andere niet. Mijn Stanley was ontzettend beïnvloedbaar op prikkels, vond alles geweldig en prachtig. Maar die prikkelmomenten maakten hem ook ontzettend moe. Elke nieuwe indruk moest altijd afgeblazen worden met zijn gekke 5 min. Als ik dat liet begaan (in de veilige tuin), dan had ik geen kind aan hem. Kroelen en lekker slapen.Gollum schreef:Nou mijn pup bleef echt doorgaan, die had volgens mij geen neerplofmoment uit zichzelf. En als ik een neerplofmoment had gecreëerd was dat zo weer verpest omdat ik naar de wc moest ofzo. Ik maakte me echt bezorgd omdat ik had gelezen hoeveel honden op een dag moesten slapen, Gollum sliep alleen 's nachts. Dat vond ik niet normaal en heb d.m.v. de bench haar geleerd haar rustmoment te pakken. Zodra ze dat kon mocht ze het zelf uitzoeken.Golden Stanley schreef: Als je hetgeen quote waar jij op reageert, dan blijft het een en ander duidelijk. Je neemt het weer fijn letterlijk, precies zoals het jou uitkomt.
Elke pup heeft na een speelmoment of na zijn gekke 5 minuten een neerplofmoment. En op dat moment kun je hem aanleren zelf zijn mandje op te zoeken. Die rustmomenten van zo'n pup zijn dan legio, want na elke indruk volgt wel zo'n rustmoment en dat bepaalt die pup zelf, omdat hij aangeeft daar behoefte aan te hebben. Het is dus niet zo dat, omdat er geen bench in huis is, dat het neerstort van vermoeidheid omdat het zijn rustmomenten niet gegund krijgt.
Dat is het eerste wat ik heb geleerd, dat je die ontstressmomenten niet moet gaan blokken. Omdat hij zich dan niet opnieuw kan opladen voor het opdoen van nieuwe indrukken. Misschien heeft hij van daaruit wel sneller geleerd zichzelf die rust te gunnen. Maar nogmaals, de ene pup is de andere niet. En zeker bij de labrador zitten daar aardige ADHD puppels bij. Dus als die bench op die manier voor jou een oplossing is........dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen, ja....
In principe zou dat zo wel moeten zijn, ja....ongeacht het ras......![]()
De mijne plofte wel neer (en mocht ook 'ontstressen) maar bleef niet liggen![]()
En het was haar snel aangeleerd hoor, met een maand of wat pakte ze zelf haar rust (of was ze gewoon aan de geluiden in huis gewend). En zo'n prikkelrijke omgeving had ze niet eens, m'n toenmalige vriend en ik speelden een rpg dus zaten vrij stilIk denk dat als ze bijvoorbeeld in een gezin met kinderen terecht was gekomen ze echt gek was geworden.
Dus de bench was een goede aanleeroplossing wat dat betreft ja, hij ligt alweer ruim een jaar opgevouwen in de box
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat kan hoor.Golden Stanley schreef: Ik zeg er eerlijk bij....voor jullie een aanleeroplossing in dit geval...ik had nog steeds naar andere oplossingen gezocht. Zeker als ik geen kinderen had. Gut, daar gaan we weer.
Ik woon alleen en als je dan een pup hebt die 24 uur per dag doorgaat als ze de kans krijgt is dat toch wel lastig. Ik moest ook poetsen, boodschappen doen, eten koken etc en dat gaat erg lastig met een pup die constant hyper rondrent en niet rustig te krijgen is.
Ik vond het dus wel erg prettig dat Marouck in de bench wél tot rust kwam en in slaap viel, zodat ik even vooruit kon. Mijn gemak hoor, geef het gelijk toe.
Wat mij altijd irriteert aan de benchdiscussies hier is dat het erop lijkt dat een benchgebruiker direct als benchmisbruiker gezien wordt. Je moet eerst tot in den treure uitleggen dat je je hond niet én overdag én 's nachts opsluit, liefst moet erbij vermeld worden hoeveel uur per dag en in welke situaties voor de bench gekozen wordt, of je het deurtje altijd dichtdoet of niet, hoeveel beweging en aandacht de hond krijgt buiten de bench etc. Je moet je dus gelijk verdedigen, er wordt meteen van het slechtste uitgegaan lijkt wel.
Misbruik vind niemand juist, ook benchgebruikers niet.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Neeltje
AmenInge schreef:Dat kan hoor.Golden Stanley schreef: Ik zeg er eerlijk bij....voor jullie een aanleeroplossing in dit geval...ik had nog steeds naar andere oplossingen gezocht. Zeker als ik geen kinderen had. Gut, daar gaan we weer.
Ik woon alleen en als je dan een pup hebt die 24 uur per dag doorgaat als ze de kans krijgt is dat toch wel lastig. Ik moest ook poetsen, boodschappen doen, eten koken etc en dat gaat erg lastig met een pup die constant hyper rondrent en niet rustig te krijgen is.
Ik vond het dus wel erg prettig dat Marouck in de bench wél tot rust kwam en in slaap viel, zodat ik even vooruit kon. Mijn gemak hoor, geef het gelijk toe.![]()
Wat mij altijd irriteert aan de benchdiscussies hier is dat het erop lijkt dat een benchgebruiker direct als benchmisbruiker gezien wordt. Je moet eerst tot in den treure uitleggen dat je je hond niet én overdag én 's nachts opsluit, liefst moet erbij vermeld worden hoeveel uur per dag en in welke situaties voor de bench gekozen wordt, of je het deurtje altijd dichtdoet of niet, hoeveel beweging en aandacht de hond krijgt buiten de bench etc. Je moet je dus gelijk verdedigen, er wordt meteen van het slechtste uitgegaan lijkt wel.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Goed gesprokenInge schreef:Wat mij altijd irriteert aan de benchdiscussies hier is dat het erop lijkt dat een benchgebruiker direct als benchmisbruiker gezien wordt. Je moet eerst tot in den treure uitleggen dat je je hond niet én overdag én 's nachts opsluit, liefst moet erbij vermeld worden hoeveel uur per dag en in welke situaties voor de bench gekozen wordt, of je het deurtje altijd dichtdoet of niet, hoeveel beweging en aandacht de hond krijgt buiten de bench etc. Je moet je dus gelijk verdedigen, er wordt meteen van het slechtste uitgegaan lijkt wel.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
mijn angsthaas sam heeft dat inderdaad.Tamara. schreef:Maar een hond in een bench krijgt toch dezelfde prikkels mee als een hond die niet in een bench ligtHet enige verschil is dat een hond in een bench opgesloten zit.
Ik vind het dan verbazend dat honden die zo doorflippen en op álle prikkels zo heftig reageren het ineens handelbare schoothondjes zijn als ze in een bench zitten en opeens alles als sneeuw voor de zon verdwijnt
die kan zichzelf helemaal verliezen in stress in de grote ruimte die huiskamer heet en in de bench op de een of andere manier komt de rust.
waarom weet ik niet, stom vind ik het ook want als je bang bent wil je vluchten en dat kan niet denk ik dan, maar schij nbaar werkt het toch zo bij sam.
daarom staat de bench ingeklapt ipv in de schuur altijd in de aanbouw zodat we als het misgaat hem meteen kunnen pakken en opzetten in de kamer.
het is dat of hij gaat boven onder het bed liggen, ook zo'n opgesloten ruimte.

-
robritt
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ook bij onze saarlozen is het zo, ze zijn allemaal aan de bench gewent en als ze ergens onrustig zijn en we zetten de bench dan zijn direct op hun gemak, voor hen is dat hun rustpunt
bij de oudste was het zelfs zo dat hij op schow altijd in een kennel kroop daar voelde hij zich het beste
ik denk dat als je een bench goed gebruikt het voor de hond en zijn baas goed kan zijn
en een bench niet aangeleerd krijgen hebben wij nog nooit meegemaakt
ik denk dat je het elke hond kunt aanleren als je er tijd insteekt
groetjes
Kathleen
bij de oudste was het zelfs zo dat hij op schow altijd in een kennel kroop daar voelde hij zich het beste
ik denk dat als je een bench goed gebruikt het voor de hond en zijn baas goed kan zijn
en een bench niet aangeleerd krijgen hebben wij nog nooit meegemaakt
ik denk dat je het elke hond kunt aanleren als je er tijd insteekt
groetjes
Kathleen
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik wist ut, ik wist , ik wist ut!!!Nanna schreef:O, dat zeker. Ik ben zelf op civiel vlak een halve wilde, dus ik doe mij met mijn kakhonden graag voor in de buurt als de nette mevrouw.Martijn schreef:
Ik heb het over de compensatiekracht van zo'n beschaafde hond. Dat is dus een ander tekort.
Het gaat heel even niet over piemeltjes, Nan. Concentreer je even, wil je.
Ik kan niet anders dan toegeven.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier liggen ze `s nachts met zijn drieen in een kamerkennel die naast de bank staat. we doen dat zo omdat manlief anders de hele nacht niet kan slapen van het gespeel ,want als ze de kans krijgen blijven ze dus letterlijk de hele nacht spelen.
Overdag lopen ze gewoon binnen . Ze liggen dus alleen in de bench als wij weggaan en `s nachts of als ik ze apart moet houden omdat er eentje loops is.
Overdag lopen ze gewoon binnen . Ze liggen dus alleen in de bench als wij weggaan en `s nachts of als ik ze apart moet houden omdat er eentje loops is.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 19 aug 2008 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dank urenee-uk schreef:Nou dat wil ik best doen hoor.Zoek stok! schreef: ........ maar ik zou zo graag zien dat een fervent benchgebruiker daar ook stelling tegen in neemt
Ik vind het belachelijk als de bench alleen gebruikt wordt om je hond in op te bergen.
Ik zal nooit van zn lang zal zn leven een pup laten gillen in een bench, daar heb je benchtrainingen voor. Trouwens ik zou ook nooit een volwassen hond laten gillen in de bench. Ik laat ze sowieso niet gillen.
Ik vind een bench een hulpmiddel waar je erg veel plezier van kunt hebben, voor mensen die een bench gebruiken als martelwerktuig omdat ze te lui zijn hun hond behoorlijk op te voeden heb ik geen goed woord over en als dat gebeurt ben ik de eerste die er iets van zegt.
Ik ken iemand die met alle gemak van de wereld twee volwassen teven in een eenperhonds bench liet zitten en vervolgens het grootste deel van de dag zelf weg was.
Daar heb ik maar een woord voor: schandalig!
Zo iemand is in mijn ogen geen hond waard, nog niet eens een goudvis.
Maar ...... als mijn hond zou slopen dan ging ie als ik weg was ook in de bench. Alleen geen 8 uur, dan zou ik voor een andere oplossing kiezen.
Ik heb niet voor niks een bus aangeschaft vanwege de honden, dus in zo'n geval zouden ze met me mee gaan.
Je hond vrij laten rondlopen is zeker geen garantie dat ie niet gaat slopen en dat weet ik uit ervaring.
Ik ben absoluut tegen benchmisbruik, al vind ik dat misschien wat minder snel misbruik als de fervente bench tegenstanders.

Linda, Izzie en Bram
-
Neeltje
Maar ik denk dat het gros z'n hond er niet in doet als het 'even niet uit komt' of waar 'n hond in zit te janken.Zoek stok! schreef:Dank urenee-uk schreef:Nou dat wil ik best doen hoor.Zoek stok! schreef: ........ maar ik zou zo graag zien dat een fervent benchgebruiker daar ook stelling tegen in neemt
Ik vind het belachelijk als de bench alleen gebruikt wordt om je hond in op te bergen.
Ik zal nooit van zn lang zal zn leven een pup laten gillen in een bench, daar heb je benchtrainingen voor. Trouwens ik zou ook nooit een volwassen hond laten gillen in de bench. Ik laat ze sowieso niet gillen.
Ik vind een bench een hulpmiddel waar je erg veel plezier van kunt hebben, voor mensen die een bench gebruiken als martelwerktuig omdat ze te lui zijn hun hond behoorlijk op te voeden heb ik geen goed woord over en als dat gebeurt ben ik de eerste die er iets van zegt.
Ik ken iemand die met alle gemak van de wereld twee volwassen teven in een eenperhonds bench liet zitten en vervolgens het grootste deel van de dag zelf weg was.
Daar heb ik maar een woord voor: schandalig!
Zo iemand is in mijn ogen geen hond waard, nog niet eens een goudvis.
Maar ...... als mijn hond zou slopen dan ging ie als ik weg was ook in de bench. Alleen geen 8 uur, dan zou ik voor een andere oplossing kiezen.
Ik heb niet voor niks een bus aangeschaft vanwege de honden, dus in zo'n geval zouden ze met me mee gaan.
Je hond vrij laten rondlopen is zeker geen garantie dat ie niet gaat slopen en dat weet ik uit ervaring.
Ik ben absoluut tegen benchmisbruik, al vind ik dat misschien wat minder snel misbruik als de fervente bench tegenstanders.Ik vraag me af of jij en ik een heel verschillend beeld hebben van benchmisbruik trouwens, al sta ik waarschijnlijk wel te boek als fervent bench tegenstander. Ik uit het alleen wellicht iets anders omdat het vrij gevoelig ligt bij mij. Zo'n topic zoals in de fotohoek met zo'n urenlang gillende pup, daar zit ik echt mee in m'n kop. En ik denk dat er veel meer benchmisbruik is dan veel mensen denken. Het is gewoon te makkelijk, zo'n kooi in huis waar je je hond in kunt parkeren als hij even niet uit komt.
Hier is de bench gebruikt geweest om als pup in te slapen, als ik niet thuis was en 's nachts en is het zo snel mogelijk afgebouwd en iedere keer geprobeerd of het zonder kon, met vallen en opstaan totdat het gewoon goed ging en is de bench naar de zolder verhuisd. Ik heb het ook niet hoeven aanleren. In totaal denk ik dat de bench 'n maand of 5 / 6 is gebruikt.
-
Golden Stanley
Jij hoeft je voor mij niet te verdedigen, hoor. Ik zou om die reden zelf de bench niet aanschaffen, maar dat oplossen met andere middelen. Die bench zelf voor zo'n situatie vind ik niet zozeer benchmisbruik.Inge schreef:Dat kan hoor.Golden Stanley schreef: Ik zeg er eerlijk bij....voor jullie een aanleeroplossing in dit geval...ik had nog steeds naar andere oplossingen gezocht. Zeker als ik geen kinderen had. Gut, daar gaan we weer.
Ik vond het dus wel erg prettig dat Marouck in de bench wél tot rust kwam en in slaap viel, zodat ik even vooruit kon. Mijn gemak hoor, geef het gelijk toe.![]()
-
Golden Stanley
Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.Martijn schreef:Dus?Golden Stanley schreef:Ooit was jij zo'n zelfde geit.......profileerde je zelfs als oppergeit....je bent die tijd zeker voor het gemak zelf even vergeten?
Dat is dus exact mijn punt. Het gaat mensen als jij helemaal niet om de honden of wat er mee gedaan wordt maar of je iemand ergens op kunt betrappen.
Natuurlijk gaat het mij om de honden en vooral wat er mee gedaan wordt. Maar jouw reacties nu door alle benchtopics heen naar benchtegenstanders toe klopt voor geen meter.
Ik refereer even aan wat uitspraken en dat heeft niets met betrappen te maken, maar met het feit dat jij je nu zelf zo laks profileert ten opzichte van een paar mensen, dat een dozijn emmers nog niet voldoende is om de kots ervan mee weg te werken.
http://hondenforum.be/phpBB2/viewtopic. ... 7f71e3e5e7
Hier zit maar twee jaar tussen en dit is nog het mildste topic wat jouw uitspraken aangaat. Dat de mensen hier even niet vergeten hoe jij in wezen daadwerkelijk over benchgebruik dacht en vooral benchvoorstanders er mee afzeek. Ik zeik geen mensen persoonlijk af, ik zou het anders doen, maar mensen letterlijk de pleures laten genieten omdat meneer nu toevallig zelf een bench gebruikt omdat hij zijn pup zelf geen veilig plekje in huis kan geven...................daar zakt mijn broek vanaf....gezien je eerdere uitspraken...
Nou hoera voor jou hoor.![]()
Het is je van harte gegund want als ik ergens niet op zit te wachten dan is het op het stempeltje "verandert nooit".
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jaja, jij doet het anders........je zeikt geen mensen af.Golden Stanley schreef:Ik zeik geen mensen persoonlijk af, ik zou het anders doen.
Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.
Ik vind het slap om jezelf recht te lullen met mooie woorden om vervolgens wel mensen af te zeiken. Zeik gewoon of zeik geen mensen af. Je profileert je toch zelf veel beter dan je bent. Jij presteert het om jezelf in 1 bericht tegen te spreken. Hernieuwd inzicht in 2 seconde?
Beter na 2 jaar een andere kijk op de bench dan binnen 1 bericht een tegenspraak over je eigen gedrag denk ik
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
[quote="Golden Stanley vs Martijn ronde 345"][/quote]
Iemand kan toch door ervaringen leren? Naar nu blijkt is het voor Eva prettig om op deze manier op te groeien. Dat zien Marc en Martijn natuurlijk het eerste (en het beste
) als bazen. Dat je daardoor in een paar jaar tijd tot andere inzichten kunt komen verbaast mij in ieder geval niet. Natuurlijk kan iemands mening de jouwe niet zijn of kan iemands toon je niet aanstaan
Maar zo is echt een heilloze weg.
En om de discussie weer even iets meer ontopic te brengen en vooral ook op mezelf te betrekken
Ik vind mezelf een verantwoord benchgebruiker en ik ben het meer dan zat dat ik bij ieder topic waarin het woord bench voorkomt het gevoel krijg dat ik moet verantwoorden dat ik een bench wel verantwoord gebruik. Het lijkt soms de Inquisitie wel.
Als ik iemand aanleiding geef om te denken dat ik niet goed voor mijn hond ben, prima, trek me aan m'n jas. Maar, mag ik misschien ook af en toe gewoon het voordeel van de twijfel of een "agreement to disagree"?
Iemand kan toch door ervaringen leren? Naar nu blijkt is het voor Eva prettig om op deze manier op te groeien. Dat zien Marc en Martijn natuurlijk het eerste (en het beste
En om de discussie weer even iets meer ontopic te brengen en vooral ook op mezelf te betrekken
Als ik iemand aanleiding geef om te denken dat ik niet goed voor mijn hond ben, prima, trek me aan m'n jas. Maar, mag ik misschien ook af en toe gewoon het voordeel van de twijfel of een "agreement to disagree"?

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ja, die zijn er ook hier hoor, maar daar ging het dus niet om.malinois schreef:maar die zijn er blijkbaar wel... heb er hier 3 lopen die het gedaan hebben... dat hoef ik toch niet te verzwijgen? Het is toch algemeen bekend dat een mechelaarwerklijn niet de makkelijkste honden zijn.. dat is lijkt mij algemeen bekendHutsje schreef: ik heb geen woeste verhalen over honden die over banken springen en hoe wild ze wel niet zijn hoor. (niet dat ze dat niet zijn, maar ik heb het er niet over in dit topic.)

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
gut meid, bassie kan het niet aan en daar kom buddy adriaan aanMartijn schreef:![]()
![]()
![]()

- Mi
- Actief
Ik heb lang niet alles gelezen want wat gaat het elke keer snel
vergeef me als ik dingen sta te herhalen 
Maar wat ik elke keer terug zie komen als ik verschillende willekeurige pagina's van deze discussie eruit pik; dat er wordt gesuggereerd door tegenstanders dat er tig andere middelen zijn, vroeger hadden ze ook geen benches etc.
Vroeger hadden ze overigens ook geen auto's en dan kwamen mensen ook van A naar B, vroeger was er geen allesreiniger, maar kreeg men ook alles schoon, vroeger.....
Kortom net als alles wat er nu wel is en vroeger niet; ook een bench is in de meeste gevallen geen must, maar een makkelijk hulpmiddel.
Wanneer je een hond laat wennen aan een bench, hier goed mee omgaat en de hond pikt dit goed op, waarom is het dan zielig om hem in een bench te doen?
Waarom laat je bijv de hond wel alleen thuis? Dat is een stuk tegennatuurlijker dan een bench als veilig holletje te doen functioneren en je hond dat aan te bieden....
Begrijp me goed, ik heb het over bench GEbruik, geen MISbruik.
Persoonlijk ben ik van mening dat een ieder voor zich moet weten of ze een bench of geen bench gebruiken en afhankelijk van de hond.
Mijn vorige hond was een 3 jarige herplaatser met gedragsproblematiek, een GT aangesloten bij het asiel waar ik hem vandaan had, vond dat ik een bench voor hem aan moest schaffen.
Aangezien ik allang had gezien hoe angstig en gestresst hij op hokken en opsluiting reageerde heb ik dit geweigerd, hierop kreeg ik te horen dat hij me niet verder wilde helpen, omdat ik door weigering het gedrag van mijn hond dus goedkeur
....wat ik belachelijk vond en woest dat ik was!
Ik had meteen zoiets van; laat maar zitten ik verzin er zelf wel wat op en heb hem dit ook medegedeeld.
Het zou voor hem een straf geweest zijn, hij heeft nogal wat meegemaakt de jaren voor hij bij me kwam wonen en al zou ik dat nooit hard kunnen maken, maar mijn gevoel zei dat ik het probleem eerder zal verergeren dan verhelpen, dus never nooit een bench voor mijn vorige hond.
En het heeft allemaal zijn tijd nodig gehad, maar het probleem was na een kleine 2 jaar weg.
Nu heb ik een pup, hij kwam hier zonder bench, maar na een paar dagen merkte ik dat hij, áls hij ging rusten graag onder tafels, stoelen en bank lag en verder erg rusteloos is.
Hij pakt zijn rust niet, maar hobbelde als een stuiterbal rond, hoe meer prikkels hoe drukker hij werd.
Dit probeerde ik zoveel mogelijk te omzeilen maar dat lukt ook niet altijd. Zoals veel andere pups die in slaap denderden, deed mijn pup dit dus niet (overigens iets oudere pup, ik had hem met kleine 3 maanden oud) en ging heerlijk de hele dag door.
De nachten ging hij de boel op stelten zetten en zodoende ben ik een bench gaan kopen om te kijken of hij hier wat mee kon.
De nachten vind hij het vanaf het begin al prima, overdag is hij er niet zo happig op, hiervoor heb ik voor hem een puppyren er omheen gezet voor als ik overdag even weg moet, zodat hij iig mijn spullen met rust laat wat met het wisselen van zijn tanden lastig voor hem is.
Maar goed, ik heb met mijn beide honden bewust wel en niet voor gekozen, vanuitgaande wat ik zag en ervaarde bij mijn hond.
'En als je nou geen bench had gehad, zou je je hond dan niet goed opgevoed kunnen hebben?' vast wel, maar waarom zou ik me in alle bochten wringen wanneer mijn hond hier goed op reageerd?
Kortom; ik vind dat alleen een ieder voor zichzelf kan beslissen of een bench wel of niet nodig is/goed hulpmiddel is.
Maar wat ik elke keer terug zie komen als ik verschillende willekeurige pagina's van deze discussie eruit pik; dat er wordt gesuggereerd door tegenstanders dat er tig andere middelen zijn, vroeger hadden ze ook geen benches etc.
Vroeger hadden ze overigens ook geen auto's en dan kwamen mensen ook van A naar B, vroeger was er geen allesreiniger, maar kreeg men ook alles schoon, vroeger.....
Kortom net als alles wat er nu wel is en vroeger niet; ook een bench is in de meeste gevallen geen must, maar een makkelijk hulpmiddel.
Wanneer je een hond laat wennen aan een bench, hier goed mee omgaat en de hond pikt dit goed op, waarom is het dan zielig om hem in een bench te doen?
Waarom laat je bijv de hond wel alleen thuis? Dat is een stuk tegennatuurlijker dan een bench als veilig holletje te doen functioneren en je hond dat aan te bieden....
Begrijp me goed, ik heb het over bench GEbruik, geen MISbruik.
Persoonlijk ben ik van mening dat een ieder voor zich moet weten of ze een bench of geen bench gebruiken en afhankelijk van de hond.
Mijn vorige hond was een 3 jarige herplaatser met gedragsproblematiek, een GT aangesloten bij het asiel waar ik hem vandaan had, vond dat ik een bench voor hem aan moest schaffen.
Aangezien ik allang had gezien hoe angstig en gestresst hij op hokken en opsluiting reageerde heb ik dit geweigerd, hierop kreeg ik te horen dat hij me niet verder wilde helpen, omdat ik door weigering het gedrag van mijn hond dus goedkeur
Ik had meteen zoiets van; laat maar zitten ik verzin er zelf wel wat op en heb hem dit ook medegedeeld.
Het zou voor hem een straf geweest zijn, hij heeft nogal wat meegemaakt de jaren voor hij bij me kwam wonen en al zou ik dat nooit hard kunnen maken, maar mijn gevoel zei dat ik het probleem eerder zal verergeren dan verhelpen, dus never nooit een bench voor mijn vorige hond.
En het heeft allemaal zijn tijd nodig gehad, maar het probleem was na een kleine 2 jaar weg.
Nu heb ik een pup, hij kwam hier zonder bench, maar na een paar dagen merkte ik dat hij, áls hij ging rusten graag onder tafels, stoelen en bank lag en verder erg rusteloos is.
Hij pakt zijn rust niet, maar hobbelde als een stuiterbal rond, hoe meer prikkels hoe drukker hij werd.
Dit probeerde ik zoveel mogelijk te omzeilen maar dat lukt ook niet altijd. Zoals veel andere pups die in slaap denderden, deed mijn pup dit dus niet (overigens iets oudere pup, ik had hem met kleine 3 maanden oud) en ging heerlijk de hele dag door.
De nachten ging hij de boel op stelten zetten en zodoende ben ik een bench gaan kopen om te kijken of hij hier wat mee kon.
De nachten vind hij het vanaf het begin al prima, overdag is hij er niet zo happig op, hiervoor heb ik voor hem een puppyren er omheen gezet voor als ik overdag even weg moet, zodat hij iig mijn spullen met rust laat wat met het wisselen van zijn tanden lastig voor hem is.
Maar goed, ik heb met mijn beide honden bewust wel en niet voor gekozen, vanuitgaande wat ik zag en ervaarde bij mijn hond.
'En als je nou geen bench had gehad, zou je je hond dan niet goed opgevoed kunnen hebben?' vast wel, maar waarom zou ik me in alle bochten wringen wanneer mijn hond hier goed op reageerd?
Kortom; ik vind dat alleen een ieder voor zichzelf kan beslissen of een bench wel of niet nodig is/goed hulpmiddel is.
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
zelfs doggen puppen springen over de bank en wat dacht je van de peruanen :N:malinois schreef:
maar die zijn er blijkbaar wel... heb er hier 3 lopen die het gedaan hebben... dat hoef ik toch niet te verzwijgen? Het is toch algemeen bekend dat een mechelaarwerklijn niet de makkelijkste honden zijn.. dat is lijkt mij algemeen bekend

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- jip007
- Erelid
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het is toch zo? Ik bedoel hou zelf eens op met reageren dan is er ook geen probleem. Jij zegt dat ons hondje niet bestaat omdat jouw honden anders zijn. Maar o wee als we daarop reageren. Je weet toch wat je doet neem ik aan? Je hoeft toch niet te proberen een verhaal te tikken waarin je aangeeft dat ons benchgebruik nergens voor nodig is omdat jij ook honden hebt gehad? Wat wil je daarmee bereiken? Als je niet met mij wil praten dan moet je ook niet over mij praten of over mijn manier van opvoeden en mijn inzichten in mijn hond. Jij moet zo nodig je neus in andermans zaken steken en dan ga je blaten dat je geen reactie wil.Hutsje schreef:gut meid, bassie kan het niet aan en daar kom buddy adriaan aanMartijn schreef:![]()
![]()
![]()
. verder ben je het niet waard om op te reageren en ik vraag voor de zoveelste keer mij met rust te laten zoals ik dat bij jullie ook doe. blijkbaar scheppen jullie er een vals genoegen in om toch op mijn posts te reageren, prima hoor, maar zeg dan niet tijdens of net na de laatste rel dat we dat niet meer doen. en zeg zeker niet dat ik niets kan loslaten of dat ik ziekelijk naar relletjes zoekt, want dat is te belachelijk voor woorden uit jouw muil. afspraken zijn lastig om na te komen blijkt. dag jongetjes.
Als je gewoon net als ieder ander een normaal gesprek was aangegaan toen we een probleem kregen was al deze onzin al lang uit de wereld. Nee, dat wil je niet. Je wil geen pb, je wil niet praten, je wil dat ik zwijg. Waarom zou ik zwijgen voor iemand die niet eens het fatsoen heeft om iets uit te praten? Welk respect denk je dat je daarmee hebt gekregen? Wel gewoon eeuwig blijven hangen in een oude topic waarin je je op je staart getrapt voelt en dan verwachten dat ik respect heb voor een eeuwig doorgaande zever over we zouden niks tegen elkaar zeggen. Zeg gewoon niks over wat ik doe en over mijn hond dan ben je de laatste waarop ik reageer op dit forum.
Maargoed, zal wel heel moeilijk zijn.
En die dramatische onzin over gehandicapte honden en dat er iets mis zou zijn met jou is al helemaal bezopen. Denk je dat mensen dat overnemen? Dat mensen dan denken dat ondanks dat niemand zoiets ook maar insinueert je toch daar het slachtoffer van kan uithangen? Je doet zielig om het zielig doen en schept er een enorm genoegen in om mensen daarin mee te sleuren. Hoe heerlijk is het voor jou als ik op mijn kop zou krijgen voor het kwetsen van Jessica. Schijnbaar zo heerlijk dat je gaat beweren dat er hier ook maar iemand gezegd heeft dat je honden gehandicapt zijn. Sorry, geef je publiek meer krediet want iedereen ziet dat dat soort zaken helemaal door niemand beweert worden.
Zolang je dat soort dingen doet is er geen enkele weg naar een oplossing. Mensen die weigeren met mij te praten kunnen me sowieso de boom in overigens want dat getuigt wel van 0 respect voor een ander
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus , zelfs als Martijn 10 jaar lid zou zijn dan zou jij hem nog met uitspraken van 5 jaar geleden om de oren slaan???Golden Stanley schreef:Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.Martijn schreef:Dus?Golden Stanley schreef:Ooit was jij zo'n zelfde geit.......profileerde je zelfs als oppergeit....je bent die tijd zeker voor het gemak zelf even vergeten?
Dat is dus exact mijn punt. Het gaat mensen als jij helemaal niet om de honden of wat er mee gedaan wordt maar of je iemand ergens op kunt betrappen.
Natuurlijk gaat het mij om de honden en vooral wat er mee gedaan wordt. Maar jouw reacties nu door alle benchtopics heen naar benchtegenstanders toe klopt voor geen meter.
Ik refereer even aan wat uitspraken en dat heeft niets met betrappen te maken, maar met het feit dat jij je nu zelf zo laks profileert ten opzichte van een paar mensen, dat een dozijn emmers nog niet voldoende is om de kots ervan mee weg te werken.
Hier zit maar twee jaar tussen en dit is nog het mildste topic wat jouw uitspraken aangaat. Dat de mensen hier even niet vergeten hoe jij in wezen daadwerkelijk over benchgebruik dacht en vooral benchvoorstanders er mee afzeek. Ik zeik geen mensen persoonlijk af, ik zou het anders doen, maar mensen letterlijk de pleures laten genieten omdat meneer nu toevallig zelf een bench gebruikt omdat hij zijn pup zelf geen veilig plekje in huis kan geven...................daar zakt mijn broek vanaf....gezien je eerdere uitspraken...
Het is je van harte gegund want als ik ergens niet op zit te wachten dan is het op het stempeltje "verandert nooit".
Ik dacht 2 jaar geleden ook anders over bepaalde dingen. Elk mens kan zijn mening bijstellen en of dat nu binnen 5 jaar is of 2 maanden is, dat maakt allemaal geen fuck uit!
edit ; Ik meen mij trouwens te herinneren dat Martijn in verschillende topics heeft uitgelegd dat hij nu niet meer zo fel op het gebruik van een bench is.
Ik vind het een beetje flauw dat er nu uitspraken van 2 jaar geleden bijgehaald worden. Dat vind ik pas zielig en triest.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Golden Stanley
Het gaat mij niet zozeer om het veranderen van inzichten.......maar op de manier waarop hij nu diezelfde mensen benaderd, die toen precies dezelfde mening waren toegedaan als hij. De manier waarop dus......dat vind ik echt niet kunnen hier op een openbaar forum. Die types scharen onder 'geiten' en weet ik veel al nog meer iemand anders over zich krijgt uitgestort, sorrie dat gaat me echt te ver. Maar dat zal wel aan mij liggen.MonaToetje schreef:Dus , zelfs als Martijn 10 jaar lid zou zijn dan zou jij hem nog met uitspraken van 5 jaar geleden om de oren slaan???Golden Stanley schreef:Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.Martijn schreef:Dus?Golden Stanley schreef:Ooit was jij zo'n zelfde geit.......profileerde je zelfs als oppergeit....je bent die tijd zeker voor het gemak zelf even vergeten?
Ik dacht 2 jaar geleden ook anders over bepaalde dingen. Elk mens kan zijn mening bijstellen en of dat nu binnen 5 jaar is of 2 maanden is, dat maakt allemaal geen fuck uit!
-
Golden Stanley
Nogmaals, het gaat mij niet om het veranderen van inzicht (waar ik na zijn uitspraken en die ommekeer nu wel moeite mee heb........), maar om het afbranden van een aantal mensen hier. Doe dat per PB of doe dat niet. Je hebt afzeiken en afzeiken, het kan ook iets minder in dit geval.MARC_S schreef:Jaja, jij doet het anders........je zeikt geen mensen af.Golden Stanley schreef:Ik zeik geen mensen persoonlijk af, ik zou het anders doen.
Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.
Ik vind het slap om jezelf recht te lullen met mooie woorden om vervolgens wel mensen af te zeiken. Zeik gewoon of zeik geen mensen af. Je profileert je toch zelf veel beter dan je bent. Jij presteert het om jezelf in 1 bericht tegen te spreken. Hernieuwd inzicht in 2 seconde?
Beter na 2 jaar een andere kijk op de bench dan binnen 1 bericht een tegenspraak over je eigen gedrag denk ik
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat ligt inderdaad aan jou, want wat ik zie zijn " 2 kampen " die tegen elkaar bezig zijn...Golden Stanley schreef:Het gaat mij niet zozeer om het veranderen van inzichten.......maar op de manier waarop hij nu diezelfde mensen benaderd, die toen precies dezelfde mening waren toegedaan als hij. De manier waarop dus......dat vind ik echt niet kunnen hier op een openbaar forum. Die types scharen onder 'geiten' en weet ik veel al nog meer iemand anders over zich krijgt uitgestort, sorrie dat gaat me echt te ver. Maar dat zal wel aan mij liggen.MonaToetje schreef:Dus , zelfs als Martijn 10 jaar lid zou zijn dan zou jij hem nog met uitspraken van 5 jaar geleden om de oren slaan???Golden Stanley schreef:Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.Martijn schreef: Dus?
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Golden Stanley
Tja, dan houdt het op.......dan ga ik nu met vakantie... :N:MonaToetje schreef:Ja, dat ligt inderdaad aan jou, want wat ik zie zijn " 2 kampen " die tegen elkaar bezig zijn...Golden Stanley schreef:Het gaat mij niet zozeer om het veranderen van inzichten.......maar op de manier waarop hij nu diezelfde mensen benaderd, die toen precies dezelfde mening waren toegedaan als hij. De manier waarop dus......dat vind ik echt niet kunnen hier op een openbaar forum. Die types scharen onder 'geiten' en weet ik veel al nog meer iemand anders over zich krijgt uitgestort, sorrie dat gaat me echt te ver. Maar dat zal wel aan mij liggen.MonaToetje schreef:Dus , zelfs als Martijn 10 jaar lid zou zijn dan zou jij hem nog met uitspraken van 5 jaar geleden om de oren slaan???Golden Stanley schreef: Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.
-
Addy
wel even eerlijk zijn dames, het gaat niet gewoon om op een bank racen maar het is wel een stijle wand race, deed Mellie ook, bovenop een bank vliegen en met een noodgang zich met zijn achterpoten afzettend doorvliegen naar de stoel of wat anders en dat is link, daar kunnen ze namelijk pootjes mee brekenjip007 schreef:zelfs doggen puppen springen over de bank en wat dacht je van de peruanen :N:malinois schreef:
maar die zijn er blijkbaar wel... heb er hier 3 lopen die het gedaan hebben... dat hoef ik toch niet te verzwijgen? Het is toch algemeen bekend dat een mechelaarwerklijn niet de makkelijkste honden zijn.. dat is lijkt mij algemeen bekend
- jip007
- Erelid
dat hebben blow en naqui ook gedaan , dan nam ik ze mee naar buiten.Addy schreef:wel even eerlijk zijn dames, het gaat niet gewoon om op een bank racen maar het is wel een stijle wand race, deed Mellie ook, bovenop een bank vliegen en met een noodgang zich met zijn achterpoten afzettend doorvliegen naar de stoel of wat anders en dat is link, daar kunnen ze namelijk pootjes mee brekenjip007 schreef:zelfs doggen puppen springen over de bank en wat dacht je van de peruanen :N:malinois schreef:

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Zelfs lune kan dat, terwijl ze toch echt een bassettenmeisje isAddy schreef:wel even eerlijk zijn dames, het gaat niet gewoon om op een bank racen maar het is wel een stijle wand race, deed Mellie ook, bovenop een bank vliegen en met een noodgang zich met zijn achterpoten afzettend doorvliegen naar de stoel of wat anders en dat is link, daar kunnen ze namelijk pootjes mee brekenjip007 schreef:zelfs doggen puppen springen over de bank en wat dacht je van de peruanen :N:malinois schreef:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.