Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn honden gaan NOOIT meer los!......
Moderator: moderatorteam
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Mijn honden gaan NOOIT meer los!......
@Caro,
Dat gaat mij ook te ver hoor.
Ik krijg een beetje de indruk dat jij denkt dat ik een kat zelf iets dergelijks aan zou doen.(In ieder geval niet omdat hij in mijn tuin zou poepen oid)
Feit is wel dat ik zelf ooit eens een kat een trap heb willen geven. Ik was ooit met mijn oudste (toen bijna 2) in een speeltuin en uit het niets kwam er ineens een kat op hem af en op het moment dat hij de kat wilde aaien, haalde de kat uit waardoor hij een redelijk grote kras op zijn arm kreeg. Geloof me dat als ik gestaan had de kat echt wel 3 mtr verder op zou zijn geëindigd. En op het moment dat ik wilde uithalen om hem een klap te geven zodat hij op de vlucht zou slaan was ie al op weg. Vandaar ook dat ik me wel kan indenken dat mensen een kat af en toe een trap voor hun donder zouden willen geven.
Ik krijg een beetje de indruk dat jij denkt dat ik een kat zelf iets dergelijks aan zou doen.(In ieder geval niet omdat hij in mijn tuin zou poepen oid)
Feit is wel dat ik zelf ooit eens een kat een trap heb willen geven. Ik was ooit met mijn oudste (toen bijna 2) in een speeltuin en uit het niets kwam er ineens een kat op hem af en op het moment dat hij de kat wilde aaien, haalde de kat uit waardoor hij een redelijk grote kras op zijn arm kreeg. Geloof me dat als ik gestaan had de kat echt wel 3 mtr verder op zou zijn geëindigd. En op het moment dat ik wilde uithalen om hem een klap te geven zodat hij op de vlucht zou slaan was ie al op weg. Vandaar ook dat ik me wel kan indenken dat mensen een kat af en toe een trap voor hun donder zouden willen geven.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Aan onderstaande reacties kan je dus wel zien dat dat verschil maar relatief is.smoekie schreef:De vergelijking tussen kinderen of katten zit nogal een verschil zeg.Nakisha schreef:Toch even een kleine kanttekening...
Sommigen hier roepen over de schade die katten veroorzaken, en hoe asociaal het wel niet is van de kattenbaasjes.
Maar wat dacht je van kids? Lopen die niet zonder toezicht buiten? Dacht je dat die de boel niet vernielen? Nou, think again. Kinderen hebben heel wat vernieligen bij mijn ouders aangebracht, en denk maar niet dat er een briefje bij ligt. En als ze betrapt worden, MAKEN ze dat ze wegkomen voor je naam of adres kan noteren.
Hier zouden ze een deel van mijn schutting hebben vernield als we ze niet hadden betrapt...
En dan zijn de kattenbaasjes (of hondenbaasjes) de grote boef...? Kom zeg.
Daarbij zal ik er toch echt wel voor proberen te zorgen dat mijn kinderen andere mensen niet tot last zullen zijn.
Ik breng ze tot nu toe nog steeds groot, dat mochten ze om wat voor reden dan ook schade bij andere toebrengen, ze dit moeten vertellen omdat we hiervoor verzekerd zijn en ik pas boos zou worden als ze niets zouden vertellen, want een ongeluk zit in een klein hoekje simpel zat.
Trouwens, ik zie andere kinderen niet zomaar bij mensen binnen gaan om daar op hun gemak rond te scheumen, of lekker op bed te gaan liggen, ik zie andere kinderen niet zomaar even bij andere in hun tuin poepen zodat men andermans shit kan gaan ruimen, en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het moet gewoon verplicht zijn dat katten een halsband met naam en adres omhebben (honden idem dito) dat mocht iemand een kat toevallig een rottrap geven omdat die de kat beu is, of omdat de kat onder een auto komt, men de kat netjes daar af kan leveren waar die vandaan komt.
Overlast is overlast, of het nu om kids, honden, katten of kanaries gaat.
Trouwens... dat zeg je wel, maar wij hebben dus WEL kids meegemaakt die in andermans huizen binnendringen. Die de tuinen ingaan en de boel vernielen, ipv. te poepen. Kids dus ook maar een halsbandje met adres...? Hmm, zo gek nog niet eens...
Je hebt kinderen en je hebt dieren. Maar overlast blijft overlast, en niet iedereen is zo'n verantwoordelijke ouder als jij. Met katten net zo; de één doet alles om overlast te beperken, de ander haalt zijn schouders op bij klachten en weigert iets te doen.
Ik heb zelf buitenkatten in een dorp vol buitenkatten, en doe alles wat in mijn macht ligt om de overlast van mijn dieren voor anderen te beperken.... maar aangezien ik mijn tuin niet permanent mag afsluiten, (Ik mag een hek sluiten voor een aantal uren, maar niet permanent dichtmaken ivb. overpad) kan ik geen maatregelen treffen om mijn dieren binnen eigen tuin te houden.... Twee van de drie zijn aanlopers en echt geen binnenkatten. Wat moet je dan?
De wil is er hier absoluut, en problemen zijn er om opgelost te worden. Zelf hebben we een voliere en een kattenluik, dus ik heb zelf ook wel kattenoverlast gehad. Ik weet prima hoe dat is. Dode vogels en mijn bijkeuken volgezeken door zwerfkaters. Ik kan erover meepraten... Maar geen haar op mijn hoofd dat ik die dieren iets aan zal doen.

- smoekie
- Zeer actief
@Nakisha,
Ik blijf vinden dat je kinderen niet met katten kunt vergelijken.
Kinderen zullen altijd etterstreken uithalen.
Ik veroorzaakte vroeger ook overlast. (belletje lellen etc) De overlast die men nu veroorzaakt zijn jammer genoeg niet meer de overlast zoals de kinderen die vroeger veroorzaakte zo simpel is dat. Maar dat komt ook door de veranderde en verharde maatschappij.
Zo zal dat ongetwijfeld ook zijn met katten.Er zijn er steeds meer en meer bijgekomen, en steeds meer en meer veroorzaken ze dusdanig overlast omdat hun eigenaren niet naar ze omkijken. Ze vertrekken in de ochtend om pas laat in de avond weer thuis te komen, jij weet niet wat je kat allemaal uitspookt en of hij of zij overlast veroorzaakt bij andere wat andere dusdanig kan zijn gaan irriteren dat ze het spuug en spuug zat zijn.
Uit wat er geschreven wordt maak ik op dat men de overlast van de katten probeert te vergoeilijken door de overlast van andere (kinderen in dit geval) aan te halen. Feit is en blijft dat we het over huisdieren hebben en niet over een mensen(kinderen)
Kinderen brengen de maatschappij later hopelijk (als je het goed doet, en je kind heeft het in zich) een hoop profijt, daar waar de maatschappij verder totaal geen profijt van een kat zal hebben. Je kunt het brengen zoals je het wilt, maar het blijft in alle opzichten een wereld van verschil die je niet met elkaar kunt vergelijken.
Als een kind buiten overlast veroorzaakt is het simpel om aan het kind te vragen waar die woont, of dat je weet waar die vandaan komt, die onderscheiden zich door hun eigen uiterlijke kenmerken, dan kun je de ouders van het kind aanspreken op hun gedrag etc. terwijl katten in vele opzichten voor geen kattenhouders (liefhebbers) geen onderscheid hebben waardoor ze de kat dusdanig kunnen identificeren en daardoor weten waar de kat thuishoort.
Ik blijf vinden dat je kinderen niet met katten kunt vergelijken.
Kinderen zullen altijd etterstreken uithalen.
Ik veroorzaakte vroeger ook overlast. (belletje lellen etc) De overlast die men nu veroorzaakt zijn jammer genoeg niet meer de overlast zoals de kinderen die vroeger veroorzaakte zo simpel is dat. Maar dat komt ook door de veranderde en verharde maatschappij.
Zo zal dat ongetwijfeld ook zijn met katten.Er zijn er steeds meer en meer bijgekomen, en steeds meer en meer veroorzaken ze dusdanig overlast omdat hun eigenaren niet naar ze omkijken. Ze vertrekken in de ochtend om pas laat in de avond weer thuis te komen, jij weet niet wat je kat allemaal uitspookt en of hij of zij overlast veroorzaakt bij andere wat andere dusdanig kan zijn gaan irriteren dat ze het spuug en spuug zat zijn.
Uit wat er geschreven wordt maak ik op dat men de overlast van de katten probeert te vergoeilijken door de overlast van andere (kinderen in dit geval) aan te halen. Feit is en blijft dat we het over huisdieren hebben en niet over een mensen(kinderen)
Kinderen brengen de maatschappij later hopelijk (als je het goed doet, en je kind heeft het in zich) een hoop profijt, daar waar de maatschappij verder totaal geen profijt van een kat zal hebben. Je kunt het brengen zoals je het wilt, maar het blijft in alle opzichten een wereld van verschil die je niet met elkaar kunt vergelijken.
Als een kind buiten overlast veroorzaakt is het simpel om aan het kind te vragen waar die woont, of dat je weet waar die vandaan komt, die onderscheiden zich door hun eigen uiterlijke kenmerken, dan kun je de ouders van het kind aanspreken op hun gedrag etc. terwijl katten in vele opzichten voor geen kattenhouders (liefhebbers) geen onderscheid hebben waardoor ze de kat dusdanig kunnen identificeren en daardoor weten waar de kat thuishoort.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Op zo'n moment krijgt een kat van mij ook een loei hoorsmoekie schreef:@Caro,
Mijn kat Nobby (die dus volgens het asiel een binnenkat was), haalde ooit uit naar mij: ik zat op het toilet en hij op het fonteintje.
Ik wilde even zijn koppie kroelen en hij gaf een flinke lel..... die kreeg hij dus net zo hard terug
Dat soort situaties begrijp ik volkomen. Ook als een kat een hond aanvalt en je geeft 'm dan een flinke schop.
Maar niet omdat hij in de tuin poept of dat soort zaken. Daar zijn emmers water voor of flinke brullen, naar mijn idee.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Caro. schreef:Maar vermoorden, villen, of wat soort walgelijkheden dan ook, dat gaat me een hele grote stap te ver.
Mij ook.Veel en veel te ver,maar dat had ik al gezegd.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Fin
- Zeer actief
Klopt niet. Kijk maar eens op marktplaats bij de raskatten die daar ter herplaatsing staan, allemaal binnenkatten, en allemaal omdat die beestjes het niet trekken. Dan zijn ze 'op zoek naar een rustiger thuis'. Legio gedragsproblemen.Valerie schreef:Wat mij opvalt is dat de meeste dure raskatten wel gewoon binnen gehouden kunnen worden, of met een kattenren. De htk katjes niet.
In Almere woont iemand op de hoek met een kat, die zie ik regelmatig aangelijnd in eigen tuin op de schutting rondkijken wat er in de buurt gebeurd. Andere buren hebben hun halve tuin als kattenren ingericht.
Dat snap ik ook wel, want we wonen dichtbij een 50 km/pu weg. Liefde is toch ook je geliefde huisdieren veilig proberen te houden?
En voor wat betreft het 'liefde is toch ook je geliefde huisdieren veilig proberen te houden', dat kan best zijn, maar kinderen zijn in huis ook het veiligst. Voor auto's, voor brommers, voor pedo's... maar hun bewegingsvrijheid beperk je ook niet tot huis en tuin. En je zoon of dochter van tien die alleen op de fiets naar de bieb wil, die is ook veiliger op de achterbank en dat papa of mama hem/haar brengt.
Liefde is ook en net zo goed je kat in een mandje dragen naar een veilige speelplek en hem 's avonds weer ophalen. Heb ik met één van mijn katten zo'n acht maanden lang gedaan, toen ik in een flat terechtkwam die aan een toerit naar de snelweg lag.
- iones
- Zeer actief
Dan is wegdoen nog een optie. Het beest laat je dan geen keus. TEnzij je alleen maar kattenliefhebbers in de buurt hebt wonen. MAar als jouw kat andere mensen in hun eigen tuin gaat lastig vallen, dan moet je hem toch bij je houden.Caro. schreef:
Wat ik dus wil zeggen, is dat je nog zoveel plannen voor je katten kan hebben en ze nog zo zorgvuldig kan uitzoeken (speciaal binnenkat uitgezocht), met een kat weet je het praktisch nooit zeker of hij binnen te houden is of niet.
Ja, wat moeten mensen die overlast van andermans katten daarmee?christo schreef:Zie de antwoorden van Caro, en van hierboven, Nakisha.marian* schreef: Je blijft het bij anderen leggen he?
Als jouw katten maar naar buiten is het je best.Fijne instelling.
Breek me de bek niet open over kinderen verder.
Ik stoor me ook vaker aan kinderen dan aan katten. MAar kinderen worden dan ook op een voetstukje geplaatst tegenwoordig. Niets mag hen in de weg worden gelegd. Maar daar kunnen we weer een ander topic aan wijden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
iones schreef:Dan is wegdoen nog een optie. Het beest laat je dan geen keus. TEnzij je alleen maar kattenliefhebbers in de buurt hebt wonen. MAar als jouw kat andere mensen in hun eigen tuin gaat lastig vallen, dan moet je hem toch bij je houden.Caro. schreef:
Wat ik dus wil zeggen, is dat je nog zoveel plannen voor je katten kan hebben en ze nog zo zorgvuldig kan uitzoeken (speciaal binnenkat uitgezocht), met een kat weet je het praktisch nooit zeker of hij binnen te houden is of niet.
Het staat er een beetje vaak
Maar inderdaad, dan zal je het beestje moeten herplaatsen. Dat is de enige optie die je hebt met een kat die niet binnen te houden is en daadwerkelijk overlast veroorzaakt. Al zijn over dat begrip dus verschillen van mening, want ik ga mijn kat niet herplaatsen als hij door een andere tuin loopt, dat vind ik geen overlast. Wél als hij daar de vijver leeg vist of als hij regelmatig ongewenst op het bed van de buren te vinden is. Daar zou ik oplossingen voor zoeken, maar niet omdat het beestje alleen maar buiten loopt en misschien eens een keer op een auto ligt.
Mijn katten veroorzaken geen (ernstige) overlast. Ze komen weleens in de tuinen van de buren, maar op één na vinden die het niet erg en die ene heeft het in overleg met mij opgelost met water gooien/spuiten.
Wij wonen ook in een rustige straat gelukkig en vandaar dat ik ook met zekerheid kan zeggen dat ze volgens mijn buren geen overlast veroorzaken (twee van die buren kwamen ook direct naar buiten toen Lotje was overreden en vonden het vreselijk).
Eén keer schaamde ik me wel kapot en dat was toen mijn kat bij de buren over de net geverfde trap (in huis!) had gelopen.
Dag verfwerk
Ik heb natuurlijk meteen aangeboden de schade te herstellen en de trap opnieuw te verven, maar daar wilden ze niks van weten: ze moesten zelf er hartelijk om lachen (en omgekeerd had ik dat geloof ik niet gedaan).
- iones
- Zeer actief
Kun je wel zeggen ja!Caro. schreef:
Het staat er een beetje vaak![]()
Maar inderdaad, dan zal je het beestje moeten herplaatsen. Dat is de enige optie die je hebt met een kat die niet binnen te houden is en daadwerkelijk overlast veroorzaakt. Al zijn over dat begrip dus verschillen van mening, want ik ga mijn kat niet herplaatsen als hij door een andere tuin loopt, dat vind ik geen overlast. Wél als hij daar de vijver leeg vist of als hij regelmatig ongewenst op het bed van de buren te vinden is. Daar zou ik oplossingen voor zoeken, maar niet omdat het beestje alleen maar buiten loopt en misschien eens een keer op een auto ligt.
Mijn katten veroorzaken geen (ernstige) overlast. Ze komen weleens in de tuinen van de buren, maar op één na vinden die het niet erg en die ene heeft het in overleg met mij opgelost met water gooien/spuiten.
Wij wonen ook in een rustige straat gelukkig en vandaar dat ik ook met zekerheid kan zeggen dat ze volgens mijn buren geen overlast veroorzaken (twee van die buren kwamen ook direct naar buiten toen Lotje was overreden en vonden het vreselijk).
Eén keer schaamde ik me wel kapot en dat was toen mijn kat bij de buren over de net geverfde trap (in huis!) had gelopen.
Dag verfwerkHele aardige mensen overigens, met zelf ook een kat waar ik voor zorg als hun met vakantie zijn.
Ik heb natuurlijk meteen aangeboden de schade te herstellen en de trap opnieuw te verven, maar daar wilden ze niks van weten: ze moesten zelf er hartelijk om lachen (en omgekeerd had ik dat geloof ik niet gedaan).
Eerst wilde hij hem niet posten, en nu zie ik dat het ik weet niet hoeveel er op staat.
Enkel en alleen door een tuin banjeren lijkt mij ook geen overlast. Er zijn ergere dingen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- smoekie
- Zeer actief
Moet je je eens proberen voor te stellen wat er met zo'n kat kan gebeuren als dat bij een gezin gebeurt die niets met katten hebbenCaro. schreef:Eén keer schaamde ik me wel kapot en dat was toen mijn kat bij de buren over de net geverfde trap (in huis!) had gelopen.
Dag verfwerkHele aardige mensen overigens, met zelf ook een kat waar ik voor zorg als hun met vakantie zijn.
Ik weet niet of ik er nou zo hartelijk om zou zijn gaan lachen, maar goed, blij dat je buren dat wel deden. Ik had ze wel in ieder geval een bloemetje oid gebracht als dank voor hun "begrip"
maar juist door dit soort dingen krijg je dat mensen soms dingen doen, die ze normaliter niet zouden doen. (die welbekende schop onder de poepappels om de kat weg te jagen
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Nou, inderdaad!Caro. schreef:Maar inderdaad, dan zal je het beestje moeten herplaatsen. Dat is de enige optie die je hebt met een kat die niet binnen te houden is en daadwerkelijk overlast veroorzaakt. Al zijn over dat begrip dus verschillen van mening, want ik ga mijn kat niet herplaatsen als hij door een andere tuin loopt, dat vind ik geen overlast. Wél als hij daar de vijver leeg vist of als hij regelmatig ongewenst op het bed van de buren te vinden is. Daar zou ik oplossingen voor zoeken, maar niet omdat het beestje alleen maar buiten loopt en misschien eens een keer op een auto ligt.

- Frenk
- Zeer actief
Wat een vervelende opmerkingsmoekie schreef:Moet je je eens proberen voor te stellen wat er met zo'n kat kan gebeuren als dat bij een gezin gebeurt die niets met katten hebbenCaro. schreef:Eén keer schaamde ik me wel kapot en dat was toen mijn kat bij de buren over de net geverfde trap (in huis!) had gelopen.
Ik heb natuurlijk meteen aangeboden de schade te herstellen en de trap opnieuw te verven, maar daar wilden ze niks van weten: ze moesten zelf er hartelijk om lachen (en omgekeerd had ik dat geloof ik niet gedaan).![]()
Ik weet niet of ik er nou zo hartelijk om zou zijn gaan lachen, maar goed, blij dat je buren dat wel deden. Ik had ze wel in ieder geval een bloemetje oid gebracht als dank voor hun "begrip"![]()
maar juist door dit soort dingen krijg je dat mensen soms dingen doen, die ze normaliter niet zouden doen. (die welbekende schop onder de poepappels om de kat weg te jagen)

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zal ze vast wat gebracht hebben, en daarbij pas ik wéken per jaar op hun kat als ze op vakantie zijn.smoekie schreef:Moet je je eens proberen voor te stellen wat er met zo'n kat kan gebeuren als dat bij een gezin gebeurt die niets met katten hebbenCaro. schreef:Eén keer schaamde ik me wel kapot en dat was toen mijn kat bij de buren over de net geverfde trap (in huis!) had gelopen.
Ik heb natuurlijk meteen aangeboden de schade te herstellen en de trap opnieuw te verven, maar daar wilden ze niks van weten: ze moesten zelf er hartelijk om lachen (en omgekeerd had ik dat geloof ik niet gedaan).![]()
Ik weet niet of ik er nou zo hartelijk om zou zijn gaan lachen, maar goed, blij dat je buren dat wel deden. Ik had ze wel in ieder geval een bloemetje oid gebracht als dank voor hun "begrip"![]()
maar juist door dit soort dingen krijg je dat mensen soms dingen doen, die ze normaliter niet zouden doen. (die welbekende schop onder de poepappels om de kat weg te jagen)
Maar even als kanttekening nog: mijn kat ging daar alleen naar binnen omdat hij deze mensen goed kent, directe buren, en vriendjes is met hun kat.
Hij doet dat dus niet zomaar ergens (en ja, dat weet ik omdat hij in de zeer nabije omgeving blijft en ik met alle buren contact heb én omdat het een vrij schuwe kat is).
Maar zou een wildvreemde kat dit zomaar doen, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je echt niet blij bent. Ik zou ook balen als een stekker. De kat overigens absoluut niets aan doen, maar wel een dag met een sjagrijnige kop rondlopen
Een schopje of een brul, zou ik hierbij ook prima kunnen begrijpen en een boze buurman/vrouw aan de deur ook.
Het vermoorden van een kat hierom, daar zou ik geen enkel begrip voor kunnen opbrengen; ik zou woest worden!
Laatst gewijzigd door Caro. op 17 jun 2009 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo had ik het nog niet eens gelezen :N:Frenk schreef:Wat een vervelende opmerkingsmoekie schreef:Moet je je eens proberen voor te stellen wat er met zo'n kat kan gebeuren als dat bij een gezin gebeurt die niets met katten hebbenCaro. schreef:Eén keer schaamde ik me wel kapot en dat was toen mijn kat bij de buren over de net geverfde trap (in huis!) had gelopen.
ze schrijft toch wat ze heeft aangeboden, daar blijkt die houding toch uit. Bah!
Maar ik heb natuurlijk meteen aangeboden om de schade te herstellen en schaamde me kapot.
De buren zaten er echter totaal niet mee en wilden echt niet dat ik dit deed. Ik zal ongetwijfeld iets gebracht hebben, maar dat weet ik niet precies meer, want het is zeker al zo'n 7 jaar geleden.
Aangezien we nog steeds prima vrienden zijn, zal ik het ergens wel goed gedaan hebben
- smoekie
- Zeer actief
Niet zo gauw op de tenen getrapt zijn zeg, jeetje.Frenk schreef:Wat een vervelende opmerkingze schrijft toch wat ze heeft aangeboden, daar blijkt die houding toch uit. Bah!
Ik zet er toch niet voor niets een
- smoekie
- Zeer actief
En zo was het ook totaal niet bedoelt, maar goed, zo zie je maar weer dat mensen dingen op schrift heel anders interpreteren dan wanneer je dergelijke dingen zou zeggen.Caro. schreef:[Zo had ik het nog niet eens gelezen :N:![]()
Maar ik heb natuurlijk meteen aangeboden om de schade te herstellen en schaamde me kapot.
De buren zaten er echter totaal niet mee en wilden echt niet dat ik dit deed. Ik zal ongetwijfeld iets gebracht hebben, maar dat weet ik niet precies meer, want het is zeker al zo'n 7 jaar geleden.
Aangezien we nog steeds prima vrienden zijn, zal ik het ergens wel goed gedaan hebben
Voor jou is het de mazzel dat je een goed contact hebt met je buren waarbij het gebeurde, maar als dat niet zo zou zijn, zou het verhaal denk ik toch wel een heel andere kant hebben gehad.
Zou ik een kat hebben die dit bij mijn buurvrouw zou doen, no problemo. Dan wordt het vergoed-opnieuw geschilder of what so ever, en is er verder ook niets aan de hand, zou het bij de buurvrouw daarnaast zijn, zou het heel anders zijn, en denk ik dat ik met mijn kat naar de DA zou kunnen gaan, en zou ze aangifte hebben gedaan van vernieling, huisvredebreuk(als het mogelijk zou zijn)
en weet ik veel wat nog meer
Ben in ieder geval blij te lezen dat jij geen last van je tenen hebt
- Nakisha
- moderator
Smoekie, je ging aan mijn punt voorbij. Ik vergelijk kids niet met katten, ik noemde het feit dat beide overlast veroorzaken en beide ouders/eigenaren kennen die heel verantwoordelijk of juist totaal onverantwoordelijk zijn. Het ging hier om overlast, niet om de verschillen tussen huisdieren en kinderen. En dat kinderen de toekomst zijn, eens... maar dat betekend nog niet dat ze overlast hoeven te veroorzaken! Opvoeding kan veel doen, en er is een verschil tussen kwajongensstreken of een tuin slopen.
En ouders aanspreken is sowieso niet altijd een oplossing.
Toen wij eens getuigen waren dat kids een tasje van de fiets van mijn vriend afhaalden (stelen!), zijn we naar de ouders gestapt. Eerst waren ze niet te overtuigen van de schuld van hun engeltje, ondanks dat hij op heterdaad was betrapt. En ze hadden ook nog een opmerking die niets meer zei dan ''kinderen zijn kinderen'' en daarmee was de kous af. Het tasje kregen we met HEEL veel moeite terug...
Opnieuw; het gaat me niet om de vergelijking katten en kinderen. Het gaat me meer om overlast en het beperken ervan. Sommige kattenbazen kan het niet schelen als de kat de voliere en de vijver van de buurman leegvreet. En sommige ouders kan het niet schelen als hun kinderen schade veroorzaken. En andersom heb je dus ook kattenbazen die het WEL interesseert, die hun best doen. En ouders die WEL de kids opvoeden en de schade betalen.
Overlast is overlast. En terwijl de één hard schreeuwt over de ander, veroorzaakt hijzelf ook weer (indirect) overlast. Dat was mijn punt.
Als je mijn eerdere reactie had gelezen, had je geweten dat dat dus niet zo simpel is. Kids gaan er vaak als een haas vandoor en kunnen harder rennen dan een man van in de 50 met hartproblemen.... En dan?? Mijn vader heeft een auto vol deuken, en de daders... die liggen op het kerkhof. Hij kent die kids echt niet allemaal van gezicht en naam, en wie spreek je dan nog aan? En hij zit met de schade en de kosten....Als een kind buiten overlast veroorzaakt is het simpel om aan het kind te vragen waar die woont, of dat je weet waar die vandaan komt, die onderscheiden zich door hun eigen uiterlijke kenmerken, dan kun je de ouders van het kind aanspreken op hun gedrag etc. terwijl katten in vele opzichten voor geen kattenhouders (liefhebbers) geen onderscheid hebben waardoor ze de kat dusdanig kunnen identificeren en daardoor weten waar de kat thuishoort.
En ouders aanspreken is sowieso niet altijd een oplossing.
Toen wij eens getuigen waren dat kids een tasje van de fiets van mijn vriend afhaalden (stelen!), zijn we naar de ouders gestapt. Eerst waren ze niet te overtuigen van de schuld van hun engeltje, ondanks dat hij op heterdaad was betrapt. En ze hadden ook nog een opmerking die niets meer zei dan ''kinderen zijn kinderen'' en daarmee was de kous af. Het tasje kregen we met HEEL veel moeite terug...
Opnieuw; het gaat me niet om de vergelijking katten en kinderen. Het gaat me meer om overlast en het beperken ervan. Sommige kattenbazen kan het niet schelen als de kat de voliere en de vijver van de buurman leegvreet. En sommige ouders kan het niet schelen als hun kinderen schade veroorzaken. En andersom heb je dus ook kattenbazen die het WEL interesseert, die hun best doen. En ouders die WEL de kids opvoeden en de schade betalen.
Overlast is overlast. En terwijl de één hard schreeuwt over de ander, veroorzaakt hijzelf ook weer (indirect) overlast. Dat was mijn punt.

- smoekie
- Zeer actief
Je hebt ook gelijk dat ze beide overlast veroorzaken. En de 1e ouder-eigenaar is de ander niet, ook eens.
Maar ik blijf bij mijn mening dat ik het toch een wereld van verschil vind. Ik wil gewoon(heb ik gelukkig niet persoonlijk, maar in zijn algemeenheid) geen last hebben van andermans katten die mijn tuin onderschijten, mijn huis ongewenst binnen komen, vlooien achter laten etc etc etc, ik vind het ook reuze vervelend als er 's winters katten op mijn motorkap zitten, en geloof me die jaag ik er echt wel goed vanaf hoor. (dat is persoonlijk gezien het enige waar ik last van heb)
Overlast van kinderen is gewoon een algemeen iets wat er bij hoort (kwajongensstreken) en dan heb ik het niet over raddraaiers die bewust de boel vernielen dat lijkt me wel duidelijk. Je kan het er lang en kort over blijven hebben, jij ziet het gewoon anders dan ik dat doe. En dat mag gelukkig
Een kind die mijn kind slaat, sla ik niet terug. Die zou ik als het even kan meenemen naar zijn huis en verhaal thuis vertellen in de hoop dat zij hun kind hierop aanspreken. Een kat die mijn kind krabt krijgt van mij echt wel een lel als ik er dichtbij genoeg ben.
En dat is waar het hier om gaat. Om de overlast die katten bezorgen.
Als je een dergelijk topic opent over ik noem maar wat roken en hoe slecht dat wel niet is, kun je ook niet om dat goed te praten of het in een wat mooier daglicht te zetten zeggen dat je ook vieze troep inademt van auto's en fabrieken. Dat is om de feiten heendraaien en de boel proberen te bagatelliseren. Als men klaagt over de hondenpoep voor je deur, kun je ook niet zeggen, ja maar wat denk je van de duiven, schiet die dan ook maar uit de lucht. Die schijten ook je auto onder, en als je pech hebt op je kop
Kortom de discussie ging over de overlast van katten en dan moet er geen andere wending aan worden gegeven waar men nog meer last van heeft. Hier(kattenoverlast) gaat het om, en niet om iets anders (overlast van kinderen). :smile1:
Maar ik blijf bij mijn mening dat ik het toch een wereld van verschil vind. Ik wil gewoon(heb ik gelukkig niet persoonlijk, maar in zijn algemeenheid) geen last hebben van andermans katten die mijn tuin onderschijten, mijn huis ongewenst binnen komen, vlooien achter laten etc etc etc, ik vind het ook reuze vervelend als er 's winters katten op mijn motorkap zitten, en geloof me die jaag ik er echt wel goed vanaf hoor. (dat is persoonlijk gezien het enige waar ik last van heb)
Overlast van kinderen is gewoon een algemeen iets wat er bij hoort (kwajongensstreken) en dan heb ik het niet over raddraaiers die bewust de boel vernielen dat lijkt me wel duidelijk. Je kan het er lang en kort over blijven hebben, jij ziet het gewoon anders dan ik dat doe. En dat mag gelukkig
Een kind die mijn kind slaat, sla ik niet terug. Die zou ik als het even kan meenemen naar zijn huis en verhaal thuis vertellen in de hoop dat zij hun kind hierop aanspreken. Een kat die mijn kind krabt krijgt van mij echt wel een lel als ik er dichtbij genoeg ben.
Als je een dergelijk topic opent over ik noem maar wat roken en hoe slecht dat wel niet is, kun je ook niet om dat goed te praten of het in een wat mooier daglicht te zetten zeggen dat je ook vieze troep inademt van auto's en fabrieken. Dat is om de feiten heendraaien en de boel proberen te bagatelliseren. Als men klaagt over de hondenpoep voor je deur, kun je ook niet zeggen, ja maar wat denk je van de duiven, schiet die dan ook maar uit de lucht. Die schijten ook je auto onder, en als je pech hebt op je kop
Kortom de discussie ging over de overlast van katten en dan moet er geen andere wending aan worden gegeven waar men nog meer last van heeft. Hier(kattenoverlast) gaat het om, en niet om iets anders (overlast van kinderen). :smile1:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Neejjjj, de discussie ging over een hond die losliep op een plek waar dit niet mocht en een kat had gegrepen.smoekie schreef:Je hebt ook gelijk dat ze beide overlast veroorzaken. En de 1e ouder-eigenaar is de ander niet, ook eens.
Overlast van kinderen is gewoon een algemeen iets wat er bij hoort (kwajongensstreken) en dan heb ik het niet over raddraaiers die bewust de boel vernielen dat lijkt me wel duidelijk. Je kan het er lang en kort over blijven hebben, jij ziet het gewoon anders dan ik dat doe. En dat mag gelukkig![]()
Als je een dergelijk topic opent over ik noem maar wat roken en hoe slecht dat wel niet is, kun je ook niet om dat goed te praten of het in een wat mooier daglicht te zetten zeggen dat je ook vieze troep inademt van auto's en fabrieken. Dat is om de feiten heendraaien en de boel proberen te bagatelliseren. Als men klaagt over de hondenpoep voor je deur, kun je ook niet zeggen, ja maar wat denk je van de duiven, schiet die dan ook maar uit de lucht. Die schijten ook je auto onder, en als je pech hebt op je kop![]()
En nu heeft uiteindelijk de kat het weer gedaan.
Overigens, als je bij een discussie niks anders mag aanhalen, dan blijft er zo weinig te discussiëren over
- smoekie
- Zeer actief
ja ok, dat was in het allereerste beginCaro. schreef:[Neejjjj, de discussie ging over een hond die losliep op een plek waar dit niet mocht en een kat had gegrepen.
![]()
![]()
Overigens, als je bij een discussie niks anders mag aanhalen, dan blijft er zo weinig te discussiëren over
En waarheid gesproken, ben ik zelf ook iemand die nog wel eens van het "rechte pad" af wil gaan hoor.
- iones
- Zeer actief
De kat heeft het niet gedaan. De kat weet niet beter. Maar zijn eigenaar heeft het gedaan, die lette er niet op. 
- Nakisha
- moderator
Ach, meningsverschillen maken een discussie leuk en elke discussie die de moeite is, zal wel wat offtopic gaan....

- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nouuuu, in dit geval was het natuurlijk wel zo dat de eigenaar van de hond, de hond los liet op een plek waar dit niet mocht (niet dat ik dat nooit doe hoor :N: ) en de eigenaar van de hond niet in staat was de hond op tijd terug te roepen.iones schreef:De kat heeft het niet gedaan. De kat weet niet beter. Maar zijn eigenaar heeft het gedaan, die lette er niet op.
Als het erop aankomt, dan is de eigenaar van de hond voor de wet fout en niet de eigenaar van de kat; die mocht daar namelijk loslopen en de hond niet.
Dus in feite heeft de eigenaar van de hond het in dit geval gedaan en die nam ook uitermate netjes de verantwoordelijkheid op zich.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier toch ook 2 katten die niet erg gelukkig waren als binnenkat, maar prima zitten nu ze buiten kunnen in een ren,
katten gelukkig, ik gelukkig, buurt blij, vriend blij, vogels hier gewoon nog rustig en in leven
....wat wil je nog meer,
zoveel moeite is het niet om een ren neer te zetten en dan kunnen je katten lekker buiten genieten en hebben anderen er geen last van...want woon hier nu wel in het buiten gebied, maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar mijn beesten naar buiten kan gooien...
katten gelukkig, ik gelukkig, buurt blij, vriend blij, vogels hier gewoon nog rustig en in leven
zoveel moeite is het niet om een ren neer te zetten en dan kunnen je katten lekker buiten genieten en hebben anderen er geen last van...want woon hier nu wel in het buiten gebied, maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar mijn beesten naar buiten kan gooien...
- iones
- Zeer actief
De eigenaar van de kat was ook niet in staat om het dier bij zich te houden. Die lette er ook niet op. Ik heb scheit aan de wet want de wet speelt geen eerlijk spel. Dus wat mij betreft was de katteneigenaar evengoed fout.Caro. schreef:Nouuuu, in dit geval was het natuurlijk wel zo dat de eigenaar van de hond, de hond los liet op een plek waar dit niet mocht (niet dat ik dat nooit doe hoor :N: ) en de eigenaar van de hond niet in staat was de hond op tijd terug te roepen.iones schreef:De kat heeft het niet gedaan. De kat weet niet beter. Maar zijn eigenaar heeft het gedaan, die lette er niet op.
Als het erop aankomt, dan is de eigenaar van de hond voor de wet fout en niet de eigenaar van de kat; die mocht daar namelijk loslopen en de hond niet.
Dus in feite heeft de eigenaar van de hond het in dit geval gedaan en die nam ook uitermate netjes de verantwoordelijkheid op zich.
En honden mogen nergens los lopen. Dus hou ik me ik daar ook niet aan. Ik moet denken aan het belang van mijn honden.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Sorry, ff mierenneuken, maar volgens mij liepen de honden los op een hondenlosloopplaats, waar toevallig een kat zat.Caro. schreef:Neejjjj, de discussie ging over een hond die losliep op een plek waar dit niet mocht en een kat had gegrepen.smoekie schreef:Je hebt ook gelijk dat ze beide overlast veroorzaken. En de 1e ouder-eigenaar is de ander niet, ook eens.
Overlast van kinderen is gewoon een algemeen iets wat er bij hoort (kwajongensstreken) en dan heb ik het niet over raddraaiers die bewust de boel vernielen dat lijkt me wel duidelijk. Je kan het er lang en kort over blijven hebben, jij ziet het gewoon anders dan ik dat doe. En dat mag gelukkig![]()
Als je een dergelijk topic opent over ik noem maar wat roken en hoe slecht dat wel niet is, kun je ook niet om dat goed te praten of het in een wat mooier daglicht te zetten zeggen dat je ook vieze troep inademt van auto's en fabrieken. Dat is om de feiten heendraaien en de boel proberen te bagatelliseren. Als men klaagt over de hondenpoep voor je deur, kun je ook niet zeggen, ja maar wat denk je van de duiven, schiet die dan ook maar uit de lucht. Die schijten ook je auto onder, en als je pech hebt op je kop![]()
![]()
![]()
- iones
- Zeer actief
ook dat nog.
- Frenk
- Zeer actief
Nee, dat was dus niet zo. De honden mochten daar NIET los. Lees maar terug 

- iones
- Zeer actief
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1124833" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier moet degene die overlast bezorgd wordt het kennelijk ook zelf maar uitzoeken. Veel katteneigenaars zijn gewoon ronduit asociaal.
Hier moet degene die overlast bezorgd wordt het kennelijk ook zelf maar uitzoeken. Veel katteneigenaars zijn gewoon ronduit asociaal.
- smoekie
- Zeer actief
Dat is dus eigenlijk het enige probleem dat ik heb met katten, dat ze (vooral 's winters) op je motorkap gaan zitten en aardig wat krassen achterlaten :M: nu heb ik ook echt niet een goedkoop kl.te auto'tje die weinig waard is en dusdanig beschadigd dat die krassen er ook nog wel bij kunnen, en bij de eigenaar aankloppen hielp ook niets want die gaf niet thuis onder het mom van er zijn wel meerdere katten in de omgeving, en wie zegt hem dat het zijn kat is!!!!iones schreef:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1124833
Inderdaad heel asociaal zulke dingen, en die gebeuren dagelijks jammer genoeg.