Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winner 2011

Moderator: moderatorteam

Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Winner 2011

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik ben voor het eerst geweest maar had er meer van verwacht eigenlijk qua stands. Wel flink inkopen gedaan qua kauwspul voor de honden, maar dat kan eventueel via internet ook.

Ik kwam een teacup-aussie tegen, wist niet eens dat het bestond.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Lucia schreef:Ik kwam een teacup-aussie tegen, wist niet eens dat het bestond.
Die kwamen wij ook tegen, al noemde ze hem bij ons toy Aussie. Nou, hij leek in de verste verte niet op een aussie, behalve dat hij blue merle was. Wij vonden het meer een blue merle markiesje (als die zouden bestaan).
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Nanna schreef:Ja, verbloem je onkunde maar :engel:
:mrgreen:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

veertje schreef:
Lucia schreef:Ik kwam een teacup-aussie tegen, wist niet eens dat het bestond.
Die kwamen wij ook tegen, al noemde ze hem bij ons toy Aussie. Nou, hij leek in de verste verte niet op een aussie, behalve dat hij blue merle was. Wij vonden het meer een blue merle markiesje (als die zouden bestaan).
Je hebt gelijk hoor, dat zei ze inderdaad. Nadat ik het berichtje plaatste twijfelde ik aan hoe ze het precies zei.

Persoonlijk vind ik het er niet uit zien zo'n hondje, het kopje lijkt gewoon niet bij het lijfje te passen. Ik keek naar het hondje en kreeg gewoon een 'er klopt iets niet' gevoel en ik ben gaan vragen wat het precies voor een ras was en de leeftijd.
6 mnd al en ik vond het net een apart uitziende chihuahua met aussie-kleuren.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Waar zijn je foto's Vera, ben benieuwd! :D
Ik heb de toy Aussie niet gezien maar wel een Tsjechoslowaakse Wolfhond met dwerggroei.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Zit ik me af te vragen waarom er niemand iets over de Winner te melden heeft, bedenk ik me ineens dat 'show' niet in actieve onderwerpen verschijnt :oohja: (waarom is dat eigenlijk)

Maar allemaal gefeliciteerd met de resultaten :cheer: Leuk ook om de foto's te zien.

@Patty, ik denk dat je meer baalt van de reden die de km op gaf dan het daadwerkelijke resultaat. Kop op, Senna is nog steeds dezelfde als voor de keuring :ok:
Afbeelding
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

dat is het ook. Ik vind het resultaat niet slecht, helemaal niet, niets mis met een keer een ZG, volgende keer beter, maar de reden is waar ik van baal. Die is onterecht. Maar goed, laat die discussie maar. :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Doet mij denken aan de lab van mijn zus.
Bracht dat beest een keer voor omdat ik had gezegt dat het een mooie hond was en een keer in moest schrijven.
Dus hondje geshowd en uitmuntend en geplaatst.
Schitterend keurrapport maar met vette letters "hond is te vet".
Boos boos en boos.
En die lul wat denkt hij niet omdat over mijn Daisy te zeggen en wat een kllotzak.
Denk ik wat wil je nu zeikwijf :piew: je hebt een mooi resultaat en dat vette kun je veranderen door af te laten vallen maar de rest is goed dus....... :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Contacteer:

Maar Senna IS bespierd Kees. Ze is niet onvoldoende bespierd, dat hele beest is zo bespierd als wat. Die opmerking slaat gewoon nérgens op.
Maar goed, ik laat het. :wink: Next time better en misschien ook niet.
Ik showde ook omdat ik het leuk vond, maar tja, ik weet van tevoren ook niet dat het me zo raakt als er zoiets staat. Voor mij ook een leermomentje..
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

bouvierpoedel schreef:Doet mij denken aan de lab van mijn zus.
Bracht dat beest een keer voor omdat ik had gezegt dat het een mooie hond was en een keer in moest schrijven.
Dus hondje geshowd en uitmuntend en geplaatst.
Schitterend keurrapport maar met vette letters "hond is te vet".
Boos boos en boos.
En die lul wat denkt hij niet omdat over mijn Daisy te zeggen en wat een kllotzak.
Denk ik wat wil je nu zeikwijf :piew: je hebt een mooi resultaat en dat vette kun je veranderen door af te laten vallen maar de rest is goed dus....... :19:

Ja maar dat is het hem nou juist. Als die hond echt te dik was, had ze dat van tevoren kunnen verwachten, zich op in kunnen stellen. Maar als je daar staat met een mooie slanke hond en je krijgt te horen dat-ie moddervet is denk je toch ook bij jezelf :piew:

Maar ik zal de discussie ook laten :engel: ik heb minder dan geen verstand van showen :mrgreen:
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

LongFields schreef:Waar zijn je foto's Vera, ben benieuwd! :D
Ik heb de toy Aussie niet gezien maar wel een Tsjechoslowaakse Wolfhond met dwerggroei.
Die Tsjech heeft hier ook weleens op het forum gestaan als het goed is.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Nou, ik kan het wel meevoelen hoor Patty
In Bleiswijk vond de KM de ogen van Billy licht, ja duhuh die kleuren nog bij bij een leverschimmel :19: (hij was toen bijna 10 maanden).
Kijk als ze iets vonden van zijn gangwerk ofzo, dat vind ik iets subjectiefs (of een momentopname) maar bespiering en kleur ogen e.d. :19:
Volgens mij maakt het dan niet uit wat voor kwalificatie je krijgt, het gaat om de geldigheid van de argumentatie.

Ik kan me zo voorstellen dat meer zoiets hebben meegemaakt maar het misschien makkelijker loslaten :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
bouvierpoedel
Zeer actief

V. ´t Brabantse Bont schreef:Maar Senna IS bespierd Kees. Ze is niet onvoldoende bespierd, dat hele beest is zo bespierd als wat. Die opmerking slaat gewoon nérgens op.
Maar goed, ik laat het. :wink: Next time better en misschien ook niet.
Ik showde ook omdat ik het leuk vond, maar tja, ik weet van tevoren ook niet dat het me zo raakt als er zoiets staat. Voor mij ook een leermomentje..
Ik snap dat niet hoor dat je je zo overstuur laat maken door 1 opmerking.
Het is jouw hond en hij/zij is nog steeds hetzelfde als voor de show toch .? :denken:
Dat laat je toch niet toe ,dus zet het uit je kop en geniet van dat vette onbespierde beest zoals daarvoor. :cheer: .
Zou mij echt aan mijn kont roesten wat ze van mijn honden vonden . :19:
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind mijn hond niet minder, maar eerder mezelf als baasje zijnde... Doe ik haar niet tekort?!, want blijkbaar wandel en zwem ik niet genoeg met haar (als 1,5 a 2,5 uur per dag niet genoeg is :19:)

Oh, mijn meisje heeft zelfs nog een halve burger gekregen naderhand. :pffff: En een mooie knuffel met piep en kraak erin. :cheer: Ze heeft hoe dan ook haar best gedaan en blijft mijn lekkere ding! :cheer: :wink:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Nanna schreef:Sinds in Rotterdam de Deerhounds allemaal een G kregen omdat de keurmeester nog nooit zúkke lillijke Ieren had gezien (en nee, dat werd niet teruggedraaid) vind ik het allemaal wel prima hoor :ok:
Dit meen je niet?!?!? Is dit echt gebeurd??? Dat vind ik ronduit schadalig!
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:Nou, ik kan het wel meevoelen hoor Patty
In Bleiswijk vond de KM de ogen van Billy licht, ja duhuh die kleuren nog bij bij een leverschimmel :19: (hij was toen bijna 10 maanden).
Kijk als ze iets vonden van zijn gangwerk ofzo, dat vind ik iets subjectiefs (of een momentopname) maar bespiering en kleur ogen e.d. :19:
Volgens mij maakt het dan niet uit wat voor kwalificatie je krijgt, het gaat om de geldigheid van de argumentatie.

Ik kan me zo voorstellen dat meer zoiets hebben meegemaakt maar het misschien makkelijker loslaten :ok:
Zulke rare opmerkingen van keurmeesters komen ook vaker voor. Dat hoort bij het spelletje wat showen heet. In Arnhem kon ik met Yana met een G de ring uit, omdat de keurmeester haar een Bullmastiff kop vond hebben?!? :piew: Yana, de hond die Jeugdwinster '09, Nederlands Jeugdkampioen, Nederlands Kampioen en inmiddels vier keer BOB is geworden... Zulke dingen gebeuren, hoor hoe achterlijk het soms ook is.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Scooby schreef:
Reny schreef:Nou, ik kan het wel meevoelen hoor Patty

Zulke rare opmerkingen van keurmeesters komen ook vaker voor. Dat hoort bij het spelletje wat showen heet. In Arnhem kon ik met Yana met een G de ring uit, omdat de keurmeester haar een Bullmastiff kop vond hebben?!? :piew: Yana, de hond die Jeugdwinster '09, Nederlands Jeugdkampioen, Nederlands Kampioen en inmiddels vier keer BOB is geworden... Zulke dingen gebeuren, hoor hoe achterlijk het soms ook is.
:O:
Inderdaad achterlijk.
En de groeten van de mannen :zwaai
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het enige nadel is dat je je suf betaald voor de mening van 1 persoon... En dan een keurverslag meekrijgt met 3 zinnen :F:
Nouja, van het voorjaar lekker wat leuke clubmatches doen :cheer:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:Het enige nadel is dat je je suf betaald voor de mening van 1 persoon... En dan een keurverslag meekrijgt met 3 zinnen :F:
Dat is natuurlijk ook per keurmeester verschillend. De keurmeester die de doggen keurde zaterdag, deed er juist enorm lang over en iedereen had een flink keurverslag (zeker 10-12 regels).
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Scooby schreef:
Machie schreef:Het enige nadel is dat je je suf betaald voor de mening van 1 persoon... En dan een keurverslag meekrijgt met 3 zinnen :F:
Dat is natuurlijk ook per keurmeester verschillend. De keurmeester die de doggen keurde zaterdag, deed er juist enorm lang over en iedereen had een flink keurverslag (zeker 10-12 regels).
Onze hele ring was om 12 uur klaar... En dat waren ruim 50 honden...

Ik vind die vazen voor de BIG trouwens mooi :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Machie schreef:
Scooby schreef:
Onze hele ring was om 12 uur klaar... En dat waren ruim 50 honden...
Ja, dat schreef je al. Er waren 53 doggen ingeschreven en onze keurmeester was om half 3 klaar.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Ook hier zijn goede resultaten gehaald.
Alhoewel ik de beoordeling van Acqua met een 2zg best teleurstellend vond.
Na Acqua nog een lagotto teef (de oma van Acqua) uitgebracht en die werd veteranenwinster en winster.
Omdat de keurmeester bij de lagotti heel veel tijd nam om te keuren en uitgebreidde verslagen te schrijven kon ik tussen Acqua en haar oma snel Dior uitbrengen in de barbet ring.
Dior werd, wat ik totaal niet had verwacht, winster en BOB!! Oké in de erering was het erin en er snel weer uit.

En als klap op de vuurpijl heb ik nog 2 lagotti uitgebracht in de koppelklas (weer de oma van Acqua en haar oom) en die werden eerste in de koppelklas. :80: :80:
Wat een ervaring!!
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
bouvierpoedel
Zeer actief

Jullie mogen allemaal foto's in sturen naar mij voor 25 eurie per stuk en dan schrijf ik wel een leuk afzeik keurverslag en dan valt het voor de winner weer heel erg mee als je daar in schrijft. :engel:
Dus wie eerst.????? :cheer:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Maar dat weet je toch van tevoren?
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Contacteer:

Misschien had de keurmeester het wel over mij i.p.v. over Senna. :LOL:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

LongFields schreef:Waar zijn je foto's Vera, ben benieuwd! :D
Zoda Rachelle tijd/zin heeft om ze naar me te mailen of ze zelf op het forum te zetten :mrgreen: Heb de camera alleen geleend voor een dagje en mocht hem helaas niet mee naar huis nemen :hmmm:
Die Tsjech heb ik ook gezien en als ik het goed heb is daar ook een foto van.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marion. schreef:
Maar dat weet je toch van tevoren?
Je weet natuurlijk wel wat je betaald hebt om mee te kunnen doen, maar niet hoe snel je keuring wordt afgewerkt.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

LongFields schreef:Je weet natuurlijk wel wat je betaald hebt om mee te kunnen doen, maar niet hoe snel je keuring wordt afgewerkt.
Zit daar verschil in? Ja natuurlijk wel in het aantal zinnen dat een keurmeester dicteert (de één zal wat wolliger qua taalgebruik zijn dan de ander), maar keurmeesters hebben toch denk ik ook een aantal standaard handelingen? Voelen langs de buik enzo, staart voelen, tanden kijken?
Machie
Zeer actief

Marion. schreef:
LongFields schreef:Je weet natuurlijk wel wat je betaald hebt om mee te kunnen doen, maar niet hoe snel je keuring wordt afgewerkt.
Zit daar verschil in? Ja natuurlijk wel in het aantal zinnen dat een keurmeester dicteert (de één zal wat wolliger qua taalgebruik zijn dan de ander), maar keurmeesters hebben toch denk ik ook een aantal standaard handelingen? Voelen langs de buik enzo, staart voelen, tanden kijken?
Dit was de 4e keer dat Dumas mee was en geen enkele keer heb ik zon kort verslag gehad. Op de KCM was het bv geen lang verslag maar werd wel alles even kort benoemt. Dus stand tanden, hoeking voor en achter, gangwerk, staartaanzet, verhoudingen hoofd enz enz. Gewoon alles. Meestal wordt een verslag ook beginnen met bv reu, zo en zo oud. Zelfs dat stond er niet op...
Dat is niet erg hoor, maar ik had gewoon iets meer verwacht :)
Volgend jaar iig geen Winner voor Dumas :)
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Marion. schreef:
Natuurlijk zijn er standaard handelingen die de keurmeester verricht, maar de tijd die erna gespendeerd wordt om het keurverslag te dicteren aan de schrijver kan enorm variëren.
Wij hadden een allrounder als keurmeester, die is dus niet gespecialiseerd in ons ras maar mag het wel keuren. Deze heeft ook heel summiere keurverslagen laten schrijven. Er stond niets over de leeftijd van de honden, niets over wat voor soort gebit de honden hadden, niets over het garnituur op de kop, niets over de vachtkleur, niets over de oogvorm, niets over de al dan niet aanwezigheid van het masker, niets over de lengte van de staart en de staartdracht en zo ontbraken er nog meer zaken die normaal gesproken wel in het keurverslag van ons ras staan.

Breedsprakig zijn keurmeesters eigenlijk nooit in het dicteren van keurverslagen, dat is geen doen voor de schrijver, die vaak zo'n 50 of meer keurverslagen moet schrijven, dus die zijn altijd in termen en niet in hele volzinnen.
Plaats reactie

Terug naar “Show”