Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slipketting vs. prikband

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
renee-uk schreef:Is het niet zo dat de hond dan gezien wordt als een wapen en je daarop beboet wordt met alle andere gevolgen vandien?
Ik heb zoiets wel eens gehoord maar zeker weten doe ik het niet.
je mag een hond nooit ophitsen tot bijten, dit geldt voor zowel huishond als getrainde hond. :wink:
Ja en als je wel in de problemen raakt met iemand die je kwaad wil doen de riem laten schieten en zeggen dat je hond losschoot :wink:

Dat is trouwens in Engeland wel anders, daar mag je hond je wel verdedigen als je aangevallen wordt.
En ook zonder bordjes van 'hier waak ik' mag ie bijten als er onbevoegden op jouw terrein komen, ook huishonden.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

renee-uk schreef:
malinois schreef:
renee-uk schreef:Is het niet zo dat de hond dan gezien wordt als een wapen en je daarop beboet wordt met alle andere gevolgen vandien?
je mag een hond nooit ophitsen tot bijten, dit geldt voor zowel huishond als getrainde hond. :wink:
Ja en als je wel in de problemen raakt met iemand die je kwaad wil doen de riem laten schieten en zeggen dat je hond losschoot :wink:
yep :wink: misschien wel goed als hij kan luisteren naar een loscommando in dat geval, want hij viel je aan, hond verdedigde jou (zonder ophitsen dus)maar je hebt hem nog wel onder controle (tenminste... zo heb ik het ooit ergens meegekregen)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:Dat is trouwens in Engeland wel anders, daar mag je hond je wel verdedigen als je aangevallen wordt.
En ook zonder bordjes van 'hier waak ik' mag ie bijten als er onbevoegden op jouw terrein komen, ook huishonden.
ja maar dat is de bekrompenheid van NL, je moet je levenlang voor een inbreker dokken als je hond hem verteld dat hij van je spullen af moet blijven als je niet uitkijkt... beetje omgedraaide wereld...
Ik zou meneer de inbreker in geval mn hondjes hem wat gedaan hebben netjes wegslepen naar een andere plek... moet hij de politie maar vertellen dat hij ingebroken heeft. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

malinois schreef:
renee-uk schreef:Dat is trouwens in Engeland wel anders, daar mag je hond je wel verdedigen als je aangevallen wordt.
ja maar dat is de bekrompenheid van NL, je moet je levenlang voor een inbreker dokken als je hond hem verteld dat hij van je spullen af moet blijven als je niet uitkijkt... beetje omgedraaide wereld...
Ik zou meneer de inbreker in geval mn hondjes hem wat gedaan hebben netjes wegslepen naar een andere plek... moet hij de politie maar vertellen dat hij ingebroken heeft. :wink:
Vanuit een bench en kennel zal dat moeilijk gaan ik ben bang dat jij de klus toch zelf moet klaren :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ben ik blij dat ik dan de goede hond uit de bench heb lol
Gina gaat meezoeken, dus die kan rustig in haar benchje blijven. Jan zit los en die houdt niet zo van vreemde mensen in zijn huis.........
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

malinois schreef:
jidde schreef:
estelle schreef:
jidde schreef:Toch herken ik het wel van Estelle hoor, maar niet echt hele rare toestanden. Ik heb 1x iemand een hond zien schoppen, op de vereniging waar Renee goede ervaringen heeft. op dat schoppen na vond ik het zeker een hele goede club :ok: Schoppen werd ook door 1 iemand gedaan, maar ik schrok er wel best van hoor.
Ik zie op shows eerlijk gezegd ook schokkende dingen :N:
nee joh, je bent net op de verkeerde club wezen kijken.
Ik ben op meerdere geweest, 4 verenigingen :mrgreen: en de laatste waar ik nu denk wil trainen is ook NBG dus daar niet over zeuren :pffff:
welke ga je trainen?
De Meern
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
renee-uk schreef:
malinois schreef:
yep :wink: misschien wel goed als hij kan luisteren naar een loscommando in dat geval, want hij viel je aan, hond verdedigde jou (zonder ophitsen dus)maar je hebt hem nog wel onder controle (tenminste... zo heb ik het ooit ergens meegekregen)
Volgens mij is zelfs verdedigen van de baas onopgehitst of commando gekregend hebben of niet al not done
als men dan ook hoort dat een hond getraind is als bewakingshond maar zonder echt bewakingsdiploma van baas en certificaat van de hond kun je voor problemen te komen staan als men kwaad wil
Ook ik zou overigens in geval van echte aanval niet mijn hond onder appel roepen
als ik er zonder hond zou lopen zou ik zelf ook vechten voor wat ik waard was, en als ze net de hond over het hoofd zien.. en die waakt.. dan ga ik hem daar niet voor terugfluiten..ik zal hem ook geen commando geven om tot de aanval over te gaan..
maar nederlandse wetgeving is best krom..
als ik zelf iemand die bij mij inbreekt een jetser verkoop weet ik wel dat ik hem buiten mijn hek neerpleur en dan pas de politie bel..
nanni
Actief

Ongelezen bericht door nanni »

Inge schreef:
Moos schreef:
nanni schreef:Ook ik gebruik de pennenband, en ja ook met het uitlaten.
Ik heb ook met een slipketting getraind, maar vond deze minder fijn werken, omdat je toch sneller een hardere correctie met geven, en deze zit toch vaak tegen strottehoofd aan dan.
Een penneband is meer "verdeeld" over de nek / keel.
De reden waarom ik hem met uitlaten gebruik is omdat Tuana achter brommers aan wil gaan. Ik probeer dit te voorkomen, maar lukt niet altijd. Een slipketting deed haar niks (onder deskundig gebruik!)
Ook valt ze soms uit naar honden, en idem als boven slip doet haar niks.
Met trainen gebruik ik hem ook, voornamelijk voor het uitvallen.
Als ze bijv moet apporteren draai ik hem om, zodat apporteren leuk is en ik haar daarbij nog wel eens vast moet houden voordat ik het blok gooi (zit nog in de aanleerfase)
Zelfde met pakwerk, grootste gedeelte aan een tuig, alleen het appel gedeelte niet, omdat haar drift dan vrij hoog zit, en ze dus lastig te corrigeren is.

Ik moet erbij zeggen dat bij mij alles onder deskundig gebruik is gebeurd, dus onder begeleiding van een ervare trainer en of fokster van Tuana.
Misschien zeg ik iets heel doms hoor, ik heb geen verstand van Herders die een bepaalde felheid hebben waardoor er schijnbaar fiks gecorrigeerd moet worden, maar dat uitvallen naar brommers en honden is dat niet gewoon ook onder controle te houden door af te leiden met lekkers/balletje/noem nog maar iets?
Brommers en andere honden kan je toch heeel vaak gewoon zelf aan zien komen en daar op anticiperen?
Ik denk dat dat dat gedrag (zeker het najagen van brommers) al als pup de kiem ingesmoord moet worden. Een hond van ruim 3 jaar die al die tijd dat gedrag heeft kunnen laten zien, heeft zoveel successen gehad dat het allemaal niet meer zo makkelijk om te buigen is. Het is zelfbelonend gedrag, de ander (de brommer) gaat immers altijd weg.

Hoe komt het trouwens dat Tuana nog steeds in de aanleerfase zit van het apporteren? Je traint toch al vanaf pup op een VDH-club? Ik zou verwachten dat ze dan al minimaal haar IPO1 zou hebben en dus allang het apporteren onder de knie heeft. :19:
Eerst even een reactie op het uitvallen.
Natuurlijk probeer ik Tuana af te leiden dmv haar bal, dit gaat perfect, alleen wat hier in de omgeving het probleem is, is dat andere mensen hun honden los laten lopen.
Honden komen dat naar Tuana toe, waar Tuana niet van gediend is. En ja als een hond vlak bij mij in de buurt komt valt Tuana niet meer af te leiden. Dus eigenlijk ligt het probleem bij de andere honden. Toch wil ik niet hebben dat Tuana een andere hond wat doet, en ben nu haar aan het leren om haar af te laten liggen en op mij te focussen, maar dat gaat niet makkelijk. Met een slipketting of platte band kreeg ik haar niet af, (ik zit ruim in mijn gewrichten en me vingers gaan dus snel uit de kom, dus heb niet extreem veel kracht)
Als ik brommers hoor aankomen hou ik Tuana bij me en lijd haar af met haar bal, en dit gaat nu perfect, maar het heeft natuurlijk wel even geduurd.

Inge waarom ik nog in de aan leer fase zit komt helaas door verkeerde begeleiding op me oude club.
Voordat ik met Tuana echt begon met trainen was ze ruim 1,5, ivm haar hersenvliesontsteking.
Apporteren deed ze altijd met heel veel plezier ging ook goed. Soms eigenwijs en kwam ze niet terug, maar ach. Trainer vond dit alleen niet goed (gebeurde misschien 1 x per 2 maanden)
Dus lange lijn eraan, kwam toen niet terug, trainer gaf een ruk aan de riem, wat ik niet zag en hij werd erg boos. Gevolg Tuana laat het blok los en wilde niet meer apporteren. Uiteindelijk heb ik haar dus weer moeten leren dat apporteren wel erg leuk is, maar dit gebeurde niet in 1 keer. Nu vind ze het weer helemaal geweldig en wil dit ook zo houden. (train daar ook niet meer, tuana vond het niet meer leuk met me trainer, en ik mocht geen andere trainer)
Ik was zou goed als klaar voor ipo 1, maar kreeg toen zelf problemen met mijn heup (heb zelf HD :D ) en kon dus helaas geen examen doen.
Nu gaat me heup weer beter en ga weer lekker trainen met haar, alleen op een andere club. Tuana moet gewoon plezier hebben.
Gevolg van de negatieve ervaring met die trainer, wilde ze ook niet speuren als hij erbij was, met andere pefect speuren.
Groetjes kim en een poot van Tuana en Rocky

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tineke schreef:
malinois schreef:
Vanuit een bench en kennel zal dat moeilijk gaan ik ben bang dat jij de klus toch zelf moet klaren :mrgreen:
er lopen er ook nog een paar los in huis he?! :wink:
En overdag en 's avonds lopen de honden buiten gewoon los om de beurt :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”