massam schreef:ik stop jou drek in een bench want ik wordt ANGSTIG dat ik anders ga gillen! :N:Pak-de-bal schreef:daar heb je gelijk in,malinois schreef:wat een hond zichzelf niet aanleert HOEF je niet af te leren....... moeilijk begrijpend lezen hePak-de-bal schreef:ik kon het ook zonder wel afleren.
maar dàn doen we de hond maar alvast in een bench, omdat we angstig zijn, dat hij anders rare dingen gaat aanleren?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchgebruik of benchmisbruik ?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pak-de-bal
waarom kan een hond zich alleen maar veilig voelen , als hij in een bench ligt?Mickie schreef:, maar dat sluit niet uit dat een hond zich in de bench wel degelijk veilig kan voelen en veilig kan zijn.
dat snap ik niet
dus jij beweert , maw, , dat Bauke zich al 6 jaar niet veilig heeft gevoeld , omdat hij toevallig geén bench in zijn jeugd en nu, heeft gehad?
wat hebben jullie met dat "veilig voelen" ?
nou, ik zal je zggen: hij ligt hier heerlijk op zijn rug overal !
dàt is wel dat hij zich overal veilig voelt, toch?
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 feb 2008 14:27, 2 keer totaal gewijzigd.
- miemot
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- miemot
- Zeer actief
PdB, je moet eens beginnen BEGRIJPEND lezen.Pak-de-bal schreef:waarom kan een hond zich alleen maar veilig voelen , als hij in een bench ligt?Mickie schreef:, maar dat sluit niet uit dat een hond zich in de bench wel degelijk veilig kan voelen en veilig kan zijn.![]()
dat snap ik niet
dus jij beweert , maw, , dat Bauke zich al 6 jaar niet veilig heeft gevoeld , omdat hij toevallig geén bench in zijn jeugd en nu, heeft gehad?
Micky zegt helemaal niet dat een hond zich alleen veilig voelt in de bench. Ze zegt dat een hond zich daar KAN veilig voelen.
Is eigenlijk niet eens begrijpend lezen, gewoon lezen wat er staat
- miemot
- Zeer actief
-
Pak-de-bal
als een rode draad wordt er constant vermeld, dat een hond zich daar veilig in voelt...Mickie schreef:Dat zeg ik niet. Leer nou eens begrijpend lezenPak-de-bal schreef:waarom kan een hond zich alleen maar veilig voelen , als hij in een bench ligt?Mickie schreef:, maar dat sluit niet uit dat een hond zich in de bench wel degelijk veilig kan voelen en veilig kan zijn.![]()
maar mijn hond voelt zich OOK veilig op de bank of op de stoel
maar dat is toch normaal?
Een hond is lekker thuis en voelt zich dus overal veilig
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
**zucht** Bijvoorbeeld: Mijn hondjes hebben als uppiepuppie bij de fokker al met zn allen in een varikennel gelegen... wat Carmen ook al zei.. daar lagen ze met zn allen altijd enorm graag in... dan is dat dus voor hun een veilig hol? Of niet? Rustig, gescheiden van de andere honden hier in huis... hun eigen plekkie... niet gestoord kunnen worden door de andere honden...Pak-de-bal schreef:waarom kan een hond zich alleen maar veilig voelen , als hij in een bench ligt?Mickie schreef:, maar dat sluit niet uit dat een hond zich in de bench wel degelijk veilig kan voelen en veilig kan zijn.![]()
dat snap ik niet
Maar nee.. jij betrekt het op je remi-alleen hondje Bauke... schijnbaar snap je niet dat mensen meerdere honden in huis kunnen hebben en dat die ook behoefte aan rust hebben zo af en toe...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
er zijn meer honden dan BAUKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Pak-de-bal schreef:als een rode draad wordt er constant vermeld, dat een hond zich daar veilig in voelt...Mickie schreef:Dat zeg ik niet. Leer nou eens begrijpend lezenPak-de-bal schreef:waarom kan een hond zich alleen maar veilig voelen , als hij in een bench ligt?Mickie schreef:, maar dat sluit niet uit dat een hond zich in de bench wel degelijk veilig kan voelen en veilig kan zijn.![]()
maar mijn hond voelt zich OOK veilig op de bank of op de stoel
maar dat is toch normaal?
Een hond is lekker thuis en voelt zich dus overal veilig

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja die uberhund lijkt het welmassam schreef:ech nie!dat zijn asocialen! er is maar één hond en dat is bauke!

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Jouw honden liggen toch niet met elkaar in een bench?malinois schreef: **zucht** Bijvoorbeeld: Mijn hondjes hebben als uppiepuppie bij de fokker al met zn allen in een varikennel gelegen... wat Carmen ook al zei.. daar lagen ze met zn allen altijd enorm graag in... dan is dat dus voor hun een veilig hol? Of niet? Rustig, gescheiden van de andere honden hier in huis... hun eigen plekkie... niet gestoord kunnen worden door de andere honden...
Maar nee.. jij betrekt het op je remi-alleen hondje Bauke... schijnbaar snap je niet dat mensen meerdere honden in huis kunnen hebben en dat die ook behoefte aan rust hebben zo af en toe...

Linda, Izzie en Bram
- miemot
- Zeer actief
Tijdverspilling, ik weet het, maar ik blijf het maar proberen...Mickie schreef:PdB heeft sinds forumheugenis al moeite het het verschil in betekenis tussen iets is zo en iets zou zo kunnen zijnmiemot schreef:PdB, je moet eens beginnen BEGRIJPEND lezen.
Micky zegt helemaal niet dat een hond zich alleen veilig voelt in de bench. Ze zegt dat een hond zich daar KAN veilig voelen.
Is eigenlijk niet eens begrijpend lezen, gewoon lezen wat er staat
Is één van de grootste problemen die veel mensen hier met haar bijdrages hebben.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
het eerste was dat ik reageerde op het feit dat ze een bench als veilig hol beschouwen, waarschijnlijk mede doordat ze er als pup bij de fokker al met zn allen in hebben gelegen.Zoek stok! schreef:Jouw honden liggen toch niet met elkaar in een bench?malinois schreef: **zucht** Bijvoorbeeld: Mijn hondjes hebben als uppiepuppie bij de fokker al met zn allen in een varikennel gelegen... wat Carmen ook al zei.. daar lagen ze met zn allen altijd enorm graag in... dan is dat dus voor hun een veilig hol? Of niet? Rustig, gescheiden van de andere honden hier in huis... hun eigen plekkie... niet gestoord kunnen worden door de andere honden...
Maar nee.. jij betrekt het op je remi-alleen hondje Bauke... schijnbaar snap je niet dat mensen meerdere honden in huis kunnen hebben en dat die ook behoefte aan rust hebben zo af en toe...Volgens mij zijn er hier meer dan genoeg mensen met meerdere honden die inderdaad lekker tegen elkaar aan liggen op een kleedje oid, maar jij scheidt ze juist van elkaar in benches. Dus ik volg even je argumentatie niet.... Of is je punt nu dat meerdere honden houden niet kan zonder dat je benches in huis hebt?
Het 2e is, ik scheid ze inderdaad, sommigen tegen knokken, als pup voor de rust van hunzelf en de oudere honden.
Hier hebben er maar ooit 2 altijd bij elkaar gelegen en dat waren Dusty en de oudste dober... de rest heeft elkaar nooit opgezocht... en wil dat ook niet, willen allemaal hun eigen ruimte hebben... ook al liggen ze los als ik erbij ben.. mag er bijv. niemand bij de mand van mn teef komen... zelfs haar zoon niet...

- M@scha
- Zeer actief
Zoek stok! schreef:Jouw honden liggen toch niet met elkaar in een bench?malinois schreef: **zucht** Bijvoorbeeld: Mijn hondjes hebben als uppiepuppie bij de fokker al met zn allen in een varikennel gelegen... wat Carmen ook al zei.. daar lagen ze met zn allen altijd enorm graag in... dan is dat dus voor hun een veilig hol? Of niet? Rustig, gescheiden van de andere honden hier in huis... hun eigen plekkie... niet gestoord kunnen worden door de andere honden...
Maar nee.. jij betrekt het op je remi-alleen hondje Bauke... schijnbaar snap je niet dat mensen meerdere honden in huis kunnen hebben en dat die ook behoefte aan rust hebben zo af en toe...Volgens mij zijn er hier meer dan genoeg mensen met meerdere honden die inderdaad lekker tegen elkaar aan liggen op een kleedje oid, maar jij scheidt ze juist van elkaar in benches. Dus ik volg even je argumentatie niet.... Of is je punt nu dat meerdere honden houden niet kan zonder dat je benches in huis hebt?
bij sommige honden niet nee.
als ik niet zoveel ruimte had gehad als nu hadden die van mij ook in benches of kennels gemoeten zoals in het oude huis. nu hebben ze allebei gewoon een kamer. samen is bij mij en ik denk ook bij malinois vragen om minder hondjes op den duur

-
Pak-de-bal
jij hebt nou eenmaal , (misschien ) moeilijke honden, (of wat dan ook),malinois schreef:**zucht** Bijvoorbeeld: Mijn hondjes hebben als uppiepuppie bij de fokker al met zn allen in een varikennel gelegen... wat Carmen ook al zei.. daar lagen ze met zn allen altijd enorm graag in... dan is dat dus voor hun een veilig hol? Of niet? Rustig, gescheiden van de andere honden hier in huis... hun eigen plekkie... niet gestoord kunnen worden door de andere honden...
maar je schrijft het steeds op , alsof dit bij iedreen zo gaat.
Ik denk dat je een heel ander honden-patroon hebt ?
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nou als er een schrijft hoe het in het algemeen gaat ben jij het welPak-de-bal schreef:jij hebt nou eenmaal , (misschien ) moeilijke honden, (of wat dan ook),malinois schreef:**zucht** Bijvoorbeeld: Mijn hondjes hebben als uppiepuppie bij de fokker al met zn allen in een varikennel gelegen... wat Carmen ook al zei.. daar lagen ze met zn allen altijd enorm graag in... dan is dat dus voor hun een veilig hol? Of niet? Rustig, gescheiden van de andere honden hier in huis... hun eigen plekkie... niet gestoord kunnen worden door de andere honden...
Overigens heb ik helemaal geen moeilijke honden, 1 maar en die zit buiten...
Laatst gewijzigd door malinois op 28 feb 2008 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

- M@scha
- Zeer actief
ik denk dat jij je vergist over bij hoeveel personen het ongeveer net zo is als bij malinois.Pak-de-bal schreef:jij hebt nou eenmaal , (misschien ) moeilijke honden, (of wat dan ook),malinois schreef:**zucht** Bijvoorbeeld: Mijn hondjes hebben als uppiepuppie bij de fokker al met zn allen in een varikennel gelegen... wat Carmen ook al zei.. daar lagen ze met zn allen altijd enorm graag in... dan is dat dus voor hun een veilig hol? Of niet? Rustig, gescheiden van de andere honden hier in huis... hun eigen plekkie... niet gestoord kunnen worden door de andere honden...
ik denk dat jij jouw stukje eens op jezelf moet gaan betrekken zoals de meeste van je uitspraken...
misschien zit jij wel heel fout met jouw idee van wat een hond is
maar zoals altijd zul je of niet reageren of zeggen dat je heel zielig behandeld wordt

- iones
- Zeer actief
Waarom is dit off topic? En waarom hoort dit bij fokkers thuis? Zijn het alleen fokkers die honden in een bench of in een ren houden? LIjkt me van niet.Pak-de-bal schreef:dit is wat of topic, want het gaat nog steeds over de bench , die binnen staat.iones schreef:Nou, stel dat we vanaf nu zouden spreken van "opsluiten in een kooi", dan zou de vraag moeten zijn "is dat dan altijd fout?".
En dan rijst de volgende vraag, honden in een ren zitten ook altijd in de kooi. Wat vinden jullie van honden in de ren, is dat hetzelfde als de bench>?
Dat onderwerp van jou hoort ook meer bij de fokkers thuis.
En waarom een bench niet maar een ren wel? Ik zie geen verschil, behalve dan wat ik eerder zei.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Misschien wel mechelaar/herder eigen, bij mij liggen ze ook echt nooit bij elkaar in de buurt, laat staan tegen elkaar aan.Hier hebben er maar ooit 2 altijd bij elkaar gelegen en dat waren Dusty en de oudste dober... de rest heeft elkaar nooit opgezocht... en wil dat ook niet, willen allemaal hun eigen ruimte hebben... ook al liggen ze los als ik erbij ben.. mag er bijv. niemand bij de mand van mn teef komen... zelfs haar zoon niet...
En ik denk dat iedere hond wel een favoriete plek heeft waar hij/zij zich "veilig" voelt. Bij mij thuis is dat voor Tycha haar bench, en voor Shendor onder de eettafel. Beide zoeken die plekken geheel vrijwillig op.

Groetjes Marja
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Dat hebben ze volgens mij in het leven gebracht omdat heel veel mensen de bench als straf gebruiken en dat isZoek stok! schreef:Dit lees ik vaker. Ik vind het eigenlijk wel een beetje sneu dat een hond in een kooi moet gaan liggen om zich veilig te voelenblacky schreef:bij veel honden is de bench echter hun plek de plek waar ze geen last hebben van anderen en waar ze zich veilig voelen.En weet je, als een bench echt zo leuk was he, waarom is er dan zoiets als benchtraining nodig? Ik lees altijd de grootste capriolen om de bench maar vooral leuk te laten vinden. Honden wennen er dan gewoon aan, zoals ze aan de meeste dingen wennen. Maar in een kleine kooi zitten, lijkt me voor geen enkel dier de missie in het leven
Zelf slaapt Max ook in de bench, overdag is het deurtje open en hij vindt het heerlijk om er in te liggen. Als wij in de huiskamer zitten ligt hij bij ons, verhuizen wij naar de woonkeuken dan gaat hij daar automatich in liggen uiteraard met het deurtje open.
-
Addy
-
Pak-de-bal
dat is niet waar en dat weet je !massam schreef:ik denk dat jij je vergist over bij hoeveel personen het ongeveer net zo is als bij malinois.
ik denk dat jij jouw stukje eens op jezelf moet gaan betrekken zoals de meeste van je uitspraken...
misschien zit jij wel heel fout met jouw idee van wat een hond is![]()
maar zoals altijd zul je of niet reageren of zeggen dat je heel zielig behandeld wordt
Je zit weer eens een vriendin te verdedigen, maar die "vriendin" van je heeft het alleen maar , op dit forum, over haar honden, die
oh zo moelijk met elkaar kunnen omgaan , en oh zo moeilijk zijn in het algemeen !!
Beter opletten jij !
Net als Addy met haar honden, dat zijn ook van die moeilijkers, met gebruiksaanwijzingen.
Vind jij ze dan " een algemeen beeld " hebben van een hondenbezitter?
ik niet....
en die 2 zijn het meeste aan het woord
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 28 feb 2008 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Addy
Ik had moeten schrijven vrijwel uitsluitend voor ons eigen gemak, dat houd dan nog wat mogelijkheden openmalinois schreef:ook, maar niet altijd dus... nogmaals ik vind het de gezondheid van mijn pups niet ten goede komen als ze letterlijk omvallen van moeheid... dus dan is het niet voor mijn eigen gemak, maar voor de gezondheid van de pupAddy schreef:Maar waarom zijn we nou met zijn allen niet gewoon eerlijk, de bench is uitsluitend voor ons eigen gemak, net zoals zo ongeveer alle hulpmiddelen uitsluitend voor ons eigen gemak zijn![]()
Ik ben blij dat Mellie graag in zijn kenneltje ligt want dat geeft mij rust en ook nog fantastisch dat het hem toevallig ook rust geeft![]()
Mijn blinde kippetje zit in de bench omdat ik geen ongelukken wil als ik er niet ben, overigens ook niet als ik er wel ben, dat is echt sekt veiligheid, toen Watje nog niet blind was zat ze nooit in de bench.
Pip the Lip eet altijd in de bench, puur voor mijn gemak want dan hoef ik niet in de gaten te houden dat ze een ander het vlees uit de bek jat.
Brightstar eet in de bench zodat ik niet in de gaten hoef te houden dat alles van haar afgepikt wordt.
Concreet bench is voor ons gemak , laten we nou niet net doen alsof de hond het hoogstpersoonlijk heeft uitgezocht voor zijn eigen plezier
-
Addy
-
Pak-de-bal
nou, nou, kijk maar naar al die uitspraken van je over je eigen hondenAddy schreef:Zeg dorpsgek, waar haal jij de wijsheid vandaan dat ik moeilijke honden hebPak-de-bal schreef:Net als Addy met haar honden, dat zijn ook van die moeilijkers
Vind jij dat dan " een algemeen beeld " hebben van een hondenbezitter?![]()
ik heb ze nog niet leuk met elkaar zien spelen bv op een foto.
-
Addy
-
Pak-de-bal
het is als een rode draad op het forumAddy schreef:Kom eens met voorbeelden pdb waar ik zeg dat ik moeilijke honden hebPak-de-bal schreef: nou, nou, kijk maar naar al die uitspraken van je over je eigen honden
ik heb ze nog niet leuk met elkaar zien spelen bv op een foto.
kijk, als we toch weer bezig zijn elkaar af te maken, doe ik toch weer lekker mee?
-
Addy
klets niet uit je nek pdb, ik vraag om voorbeeldenPak-de-bal schreef: het is als een rode draad op het forum
kijk, als we toch weer bezig zijn elkaar af te maken, doe ik toch weer lekker mee?
Ik heb mijn honden namelijk nooit moeilijk genoemd
Vlgs mij zit jij dat dus weer zelf in te vullen, alles wat normaal hondengedrag heeft ervaar jij als moeilijke honden en dan wil ik het nog niet over je vooroordelen hebben aangaande bepaalde rassen
-
Addy