Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn herders eng?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

pooh schreef:
Pak-de-bal schreef:
net als jij met die stabij heb ik dus met Dh's geen leuke ervaringen gehad :19:

en dan , net zoals jij, ben je voor je leven getekend :19:

Punt is dat nare ervaringen ertoe leiden dat je er iets van leert, niet dat je je opstelt als een slachtoffer van een wereldramp.
Je slaat de spijker op zijn kop :ok:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Nog een paar foto's van hele enge Herders :wink: :wink: :wink:
Het zijn echte lieverds :smile1:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Wilma+Barca schreef:Oh, voor de kenner. Een Briard is ook een echte herder.....en deze heeft stijl!

:gjump:
dus dat is een briard?... , gisteren kwam ik ioemand tegen en we hadden het over de pitbull
schijnt hij een keer door een briard in zijn hand ernstig gebeten te zijn :jank:

dit doet niets ter zake, maar nu weet ik hoe ze er uit zien :wink:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Gollum schreef:
pooh schreef:
Pak-de-bal schreef:

Punt is dat nare ervaringen ertoe leiden dat je er iets van leert, niet dat je je opstelt als een slachtoffer van een wereldramp.
er is van geleerd ja , zeker wel.. oppassen geblazen :wink:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Ter geruststelling heeft hij even zijn bekje verstopt! :smile:

Afbeelding
Waarschuwing: niet geschikt voor mensen met te hoge angst emotie's
Jakkie, al die gruwel tanden, grrrrrrrrr :mrgreen:

Afbeelding

Je blijft lachen met dat MONSTERTJE van mij! :smile2:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
Gollum schreef:
pooh schreef:
Pak-de-bal schreef:

er is van geleerd ja , zeker wel.. oppassen geblazen :wink:
Dat is geen kwestie van leren, dat is een kwestie van generaliseren. Je zou toch denken dat als iemand ervaring zou hebben met honden ( Bauke in jouw geval ) dat je het vermogen zou krijgen om de lichaamstaal van honden te kunnen herkennen, en plaatsen, kennelijk ontbreekt dat nog aan jouw kennis, anders zou je niet zomaar honden veroordelen op hun ras.
Wilm@

Pak-de-bal schreef:
Wilma+Barca schreef:Oh, voor de kenner. Een Briard is ook een echte herder.....en deze heeft stijl!

:gjump:
dus dat is een briard?... , gisteren kwam ik ioemand tegen en we hadden het over de pitbull
schijnt hij een keer door een briard in zijn hand ernstig gebeten te zijn :jank:

Goh, wist je dat nog niet?? Een Briard is een Hedder.. :smile: :smile:

Wel handig he, schrijven dat jullie het over een pitbull hadden en dat hij gebeten is door een Briard!! :blah: :blah: :blah:

Je kunt veel zeggen over Pitbullekes en Briards, maar draaien met woorden en dan nog in een zin...nee, dat doen ze niet. Das nou wel weer aardig van ze!
Ik zou zeggen, krik je kennis wat op en trek op tijd je handen weg. Vooral bij Briards, Pitbulls en toetsenbordjes. :smile2:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik ben niet banger voor herders dan voor andere grote honden die ik niet ken :wink:

Het probleem met de meeste herders die ik tegenkom is dat, ook al zijn ze nog zo lief, ze op mijn tekkel afrennen en haar achtervolgen. En zij is daar panisch voor :19:
De meeste baasjes staan dan schaapachtig te grinniken om die hysterische tekkel, en zeggen dan 'hij doet toch niets?' en roepen hem niet bij zich.
En heel soms kom ik een hond tegen die niet zo lief is, en ja, dat is dan vaak een herder :roll:

Kortom, het is altijd hetzelfde verhaal: het ligt bijna altijd aan de baasjes :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

tekkel schreef:Ik ben niet banger voor herders dan voor andere grote honden die ik niet ken :wink:

Het probleem met de meeste herders die ik tegenkom is dat, ook al zijn ze nog zo lief, ze op mijn tekkel afrennen en haar achtervolgen. En zij is daar panisch voor :19:
De meeste baasjes staan dan schaapachtig te grinniken om die hysterische tekkel, en zeggen dan 'hij doet toch niets?' en roepen hem niet bij zich.
En heel soms kom ik een hond tegen die niet zo lief is, en ja, dat is dan vaak een herder :roll:

Kortom, het is altijd hetzelfde verhaal: het ligt bijna altijd aan de baasjes :wink:
Een hysterische tekkel is natuurlijk wel een érg grote verleiding voor een herder :mrgreen:
Afbeelding
kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

Vallen kangals ook onder "enge herders"?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

alm@ schreef:
tekkel schreef:Het probleem met de meeste herders die ik tegenkom is dat, ook al zijn ze nog zo lief, ze op mijn tekkel afrennen en haar achtervolgen. En zij is daar panisch voor :19:
Een hysterische tekkel is natuurlijk wel een érg grote verleiding voor een herder :mrgreen:
:smile: ja, dat is zo. Maar ze wordt pas hysterisch nadat ze is lastiggevallen :wink:
Nee, zonder dollen: het gaat de laatste maanden echt heel goed. Ze is heel dapper en loopt gewoon door, maar als ze wordt belaagd gaat ze gillen als een speenvarken :N: :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

PdB, bij een ander topic ben je iemand de les aan het lezen dat diegene s hondenboeken moet gaan lezen, terwijl je zelf niet eens wist hoe een Briard eruit ziet.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Wilm@

Pdb schreef:

Even ter correctie.....tis een HIJ! Je weet nu hoe HIJ eruit ziet! Je reageerde naar aanleiding van een foto, van mijn hond. En dat is toch echt een hij......met balletjes!

Een Briard die de aanval wil inzetten, zelf gaat denken en hersteld! Van bijten is dus absoluut geen sprake!!

Aanvalshouding, kijk maar naar zijn voorpootje!
Afbeelding

Sprint naar 'zijn prooi'.
Afbeelding

Bedenkt zich en komt gewoon terug. Zonder een commando!
Afbeelding

Wat was nou de aanleiding? :mrgreen:

Afbeelding

Kort daarvoor kwamen we deze meneer tegen. Die was ontspannen aan het vissen, zoals je kunt zien. Het was niet de hengels, zijn fiets, het water, het gras of die meneer zelf! Nee......zijn spierwitte petje vond mijn 'gereserveerde' Briardje een pietsje raar!!! :smile:
Ander woord voor gereserveerd? Ach, beetje autistisch komt redelijk in de buurt. :denken:
Craig
Actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse Herder

Ongelezen bericht door Craig »

Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Zo nu en dan kom ik iemand tegen met een Briard.
Mooie honden hoor :smile1:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”