Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
benche's
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Na 18 pagina's gelezen te hebben in diverse stadia van tenenkromming, ga ik hier toch even een reactie plaatsen.
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom er van dit soort topics altijd een soort wedstrijd gemaakt moet worden, het is baas boven baas met hoe goed iedereen wel niet dit en dat heeft opgelost: "ja, die problemen had ik ook, maar IK heb het zonder bench opgelost", of juist andersom "mijn hond was zo knetter, dat het echt niet zonder bench kon".
Knap hoor allemaal, sla jezelf maar op de borst want JIJ bent de allerbeste hoor...
Het gaat er gewoon om in mijn (simpele) ogen, dat je je hond opvoedt op een manier waar je zelf op dat moment achter staat, en bovenal dat je hond gewoon gelukkig is in de situatie waarin hij zich bevindt. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en als daar voor de één een bench bij hoort en voor de ander niet, dan is dat toch eigenlijk helemaal geen issue? We willen hier op het forum toch (voor 99% of misschien wel meer) hetzelfde: een blije, vrolijke, goed opgevoede, stabiele en gelukkige hond? Ik denk dat het gros van de leden hier wel aardig kan inschatten of zijn of haar hond gelukkig is.
Wie is een ander dan om te veroordelen?
Laat elkaar toch eens in ieders waarde.
Maar nee, hier moet het gelijk weer oorlog worden, heel voorspelbaar allemaal maar het wordt er niet leuker op.
Moet je trouwens eens nagaan wat voor indruk argeloze hondenforum-newbies of gasten van dit soort topics moeten krijgen. Daar zullen de honden geen brood van lusten denk ik.
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom er van dit soort topics altijd een soort wedstrijd gemaakt moet worden, het is baas boven baas met hoe goed iedereen wel niet dit en dat heeft opgelost: "ja, die problemen had ik ook, maar IK heb het zonder bench opgelost", of juist andersom "mijn hond was zo knetter, dat het echt niet zonder bench kon".
Knap hoor allemaal, sla jezelf maar op de borst want JIJ bent de allerbeste hoor...
Het gaat er gewoon om in mijn (simpele) ogen, dat je je hond opvoedt op een manier waar je zelf op dat moment achter staat, en bovenal dat je hond gewoon gelukkig is in de situatie waarin hij zich bevindt. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden en als daar voor de één een bench bij hoort en voor de ander niet, dan is dat toch eigenlijk helemaal geen issue? We willen hier op het forum toch (voor 99% of misschien wel meer) hetzelfde: een blije, vrolijke, goed opgevoede, stabiele en gelukkige hond? Ik denk dat het gros van de leden hier wel aardig kan inschatten of zijn of haar hond gelukkig is.
Laat elkaar toch eens in ieders waarde.
Maar nee, hier moet het gelijk weer oorlog worden, heel voorspelbaar allemaal maar het wordt er niet leuker op.
Moet je trouwens eens nagaan wat voor indruk argeloze hondenforum-newbies of gasten van dit soort topics moeten krijgen. Daar zullen de honden geen brood van lusten denk ik.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
LongFields schreef:Na 18 pagina's gelezen te hebben in diverse stadia van tenenkromming, ga ik hier toch even een reactie plaatsen.
Knap hoor allemaal, sla jezelf maar op de borst want JIJ bent de allerbeste hoor...![]()
Laat elkaar toch eens in ieders waarde.![]()
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Heel goedLongFields schreef:Na 18 pagina's gelezen te hebben in diverse stadia van tenenkromming, ga ik hier toch even een reactie plaatsen.
Knap hoor allemaal, sla jezelf maar op de borst want JIJ bent de allerbeste hoor...![]()

-
*Jolanda*
LongFields schreef:Na 18 pagina's gelezen te hebben in diverse stadia van tenenkromming, ga ik hier toch even een reactie plaatsen.
hier ga ik helemaal in mee ik ben bij pagina 9 opgehouden met lezen...
iedereen kiest lekker zijn eigen weg naar een goed leven voor zijn of haar eigen hond.
Magic heeft hier alleen een gigantische variokennel voor oud en nieuw zodat ze daar in kan duiken als het haar te eng wordt verder staat dat ding op zolder en taalt ze er niet naar...
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel stoor aan mensen die keihard beweren dat hun pup niet zonder bench kan. Ik heb dat ook wel geuit in een ander topic van een tijdje geleden
Maar het gaat me daarom, en niet om het feit an sich dat iemand een bench gebruikt. Als dat verantwoord gebruikt wordt (dus een paar uurtjes per dag en netjes opbouwen zodat de hond niet zit te gillen) heb ik daar totaal geen moeite mee. Ik denk dat de stelligheid van beide partijen stellige reacties van de andere oproept.
Ik blijf het niet begrijpen dat benchgebruikers niet willen zeggen dat een bench gebruiken een keuze is.
En als ik dan toch eerlijk ben. Mbt Marc en Martijn ben ik niet zo eens zo zeer verbaasd over hun keuze om een bench te gebruiken, maar wel over hun promohouding tov de bench. Ik kan me verschillende topics herinneren van de afgelopen tijd waarin ze anderen warm adviseren een bench te gebruiken. Ik vind het jammer dat de bench maar voor van alles en nog wat een oplossing is en er niet eens meer gekeken wordt naar andere mogelijkheden die er vaak best zijn.
Ik blijf het niet begrijpen dat benchgebruikers niet willen zeggen dat een bench gebruiken een keuze is.
En als ik dan toch eerlijk ben. Mbt Marc en Martijn ben ik niet zo eens zo zeer verbaasd over hun keuze om een bench te gebruiken, maar wel over hun promohouding tov de bench. Ik kan me verschillende topics herinneren van de afgelopen tijd waarin ze anderen warm adviseren een bench te gebruiken. Ik vind het jammer dat de bench maar voor van alles en nog wat een oplossing is en er niet eens meer gekeken wordt naar andere mogelijkheden die er vaak best zijn.

Linda, Izzie en Bram
-
Neeltje
Dat is toch altijd met dit onderwerp? Of andere onderwerpen waar duidelijk 'voor'en 'tegen' mensen zijn.MonaToetje schreef:Ja, dat ligt inderdaad aan jou, want wat ik zie zijn " 2 kampen " die tegen elkaar bezig zijn...Golden Stanley schreef:Het gaat mij niet zozeer om het veranderen van inzichten.......maar op de manier waarop hij nu diezelfde mensen benaderd, die toen precies dezelfde mening waren toegedaan als hij. De manier waarop dus......dat vind ik echt niet kunnen hier op een openbaar forum. Die types scharen onder 'geiten' en weet ik veel al nog meer iemand anders over zich krijgt uitgestort, sorrie dat gaat me echt te ver. Maar dat zal wel aan mij liggen.MonaToetje schreef:Dus , zelfs als Martijn 10 jaar lid zou zijn dan zou jij hem nog met uitspraken van 5 jaar geleden om de oren slaan???Golden Stanley schreef: Ik ben er niet uit op hoera's en meer van dat zelfingenomen gedoe om mezelf beter te profileren dan ik ben. Ik sta in elk geval voor waar ik achter sta, dat kan van jou dus absoluut niet gezegd worden en dat maakt jou eerlijk gezegd alleen maar lachwekkend, zielig en respectloos.
Ik dacht 2 jaar geleden ook anders over bepaalde dingen. Elk mens kan zijn mening bijstellen en of dat nu binnen 5 jaar is of 2 maanden is, dat maakt allemaal geen fuck uit!
-
Addy
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
uhh jaNeeltje schreef:Dat is toch altijd met dit onderwerp? Of andere onderwerpen waar duidelijk 'voor'en 'tegen' mensen zijn.MonaToetje schreef:Ja, dat ligt inderdaad aan jou, want wat ik zie zijn " 2 kampen " die tegen elkaar bezig zijn...Golden Stanley schreef:Het gaat mij niet zozeer om het veranderen van inzichten.......maar op de manier waarop hij nu diezelfde mensen benaderd, die toen precies dezelfde mening waren toegedaan als hij. De manier waarop dus......dat vind ik echt niet kunnen hier op een openbaar forum. Die types scharen onder 'geiten' en weet ik veel al nog meer iemand anders over zich krijgt uitgestort, sorrie dat gaat me echt te ver. Maar dat zal wel aan mij liggen.MonaToetje schreef: Dus , zelfs als Martijn 10 jaar lid zou zijn dan zou jij hem nog met uitspraken van 5 jaar geleden om de oren slaan???
Ik dacht 2 jaar geleden ook anders over bepaalde dingen. Elk mens kan zijn mening bijstellen en of dat nu binnen 5 jaar is of 2 maanden is, dat maakt allemaal geen fuck uit!
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Burnie
- Zeer actief
-
Neeltje
Oh dat, dat gebeurt ook altijd....MonaToetje schreef:uhh jaNeeltje schreef:Dat is toch altijd met dit onderwerp? Of andere onderwerpen waar duidelijk 'voor'en 'tegen' mensen zijn.MonaToetje schreef:Ja, dat ligt inderdaad aan jou, want wat ik zie zijn " 2 kampen " die tegen elkaar bezig zijn...Golden Stanley schreef: Het gaat mij niet zozeer om het veranderen van inzichten.......maar op de manier waarop hij nu diezelfde mensen benaderd, die toen precies dezelfde mening waren toegedaan als hij. De manier waarop dus......dat vind ik echt niet kunnen hier op een openbaar forum. Die types scharen onder 'geiten' en weet ik veel al nog meer iemand anders over zich krijgt uitgestort, sorrie dat gaat me echt te ver. Maar dat zal wel aan mij liggen.Maar ik doelde meer op dat "offtopic "gezeik over en weer.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik geloof dat er diverse reacties zijn geweest waar dat misschien niet letterlijk zo, maar toch wel redelijk duidelijk werd gezegd.Zoek stok! schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel stoor aan mensen die keihard beweren dat hun pup niet zonder bench kan. Ik heb dat ook wel geuit in een ander topic van een tijdje geledenMaar het gaat me daarom, en niet om het feit an sich dat iemand een bench gebruikt. Als dat verantwoord gebruikt wordt (dus een paar uurtjes per dag en netjes opbouwen zodat de hond niet zit te gillen) heb ik daar totaal geen moeite mee. Ik denk dat de stelligheid van beide partijen stellige reacties van de andere oproept.
Ik blijf het niet begrijpen dat benchgebruikers niet willen zeggen dat een bench gebruiken een keuze is. .
Ik heb zelf ook gezegd dat ik kies voor benchgebruik
Ik heb de neiging om hier nog wat aan toe te voegen, maar voor mijn gevoel verval ik dan toch weer in het verdedigen van mijn keuze en dat laat ik nu maar eens een keer
-
Neeltje
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nou, ik ben helemaal niet voor of tegen, net zoals ik niet voor of tegen, pakweg, een koekepan ben
Het is onnozel om iets tegen een stalen kooi te hebben.
Ik ben wel tegen het rucksichtloos promoten van een bench, tegen het wekken van de indruk dat een bench per definitie een veilig plekje is. Want dat is gewoon niet waar. Het is een metalen kooi, niks meer en niks minder. Verder niks mis mee en handig om een dier in op te sluiten als dat eens even zo uitkomt. Ook niks mis mee.
Wij hebben bij tijd en wijle wel eens een hond aan de kast vastgebonden omdat het even zo uitkwam
Op het moment dat je geen hond zou kunnen hebben zonder dat je een bench hebt vind ik dat je jezelf eens even heel erg hard achter de oren moet gaan krabben. Want dan is er iets aan de hand.
Een hond die zo druk is dat je afhankelijk bent van een bench vind ik niet normaal, als ik mijn hond niet zelf tot een klein beetje rustiger gedrag kan bewegen als hij "de riedel" heeft vind ik zorgelijk. Ik zou mij er enige zorgen over maken in ieder geval.
En ik mag rustig stellen dat wij ervaring hebben met extreem hypergedrag.
Ik ben wel tegen het rucksichtloos promoten van een bench, tegen het wekken van de indruk dat een bench per definitie een veilig plekje is. Want dat is gewoon niet waar. Het is een metalen kooi, niks meer en niks minder. Verder niks mis mee en handig om een dier in op te sluiten als dat eens even zo uitkomt. Ook niks mis mee.
Wij hebben bij tijd en wijle wel eens een hond aan de kast vastgebonden omdat het even zo uitkwam
Op het moment dat je geen hond zou kunnen hebben zonder dat je een bench hebt vind ik dat je jezelf eens even heel erg hard achter de oren moet gaan krabben. Want dan is er iets aan de hand.
Een hond die zo druk is dat je afhankelijk bent van een bench vind ik niet normaal, als ik mijn hond niet zelf tot een klein beetje rustiger gedrag kan bewegen als hij "de riedel" heeft vind ik zorgelijk. Ik zou mij er enige zorgen over maken in ieder geval.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik weet het van jou inderdaadranetje schreef:Ik geloof dat er diverse reacties zijn geweest waar dat misschien niet letterlijk zo, maar toch wel redelijk duidelijk werd gezegd.![]()

Linda, Izzie en Bram
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Bij deze.... van mij is het absoluut een keuze! Omdat het o.a. inderdaad makkelijk is om ze te scheiden als ik van huis ben. Ik wil niet dat die 4 bij elkaar lopen, en Lune en Mowan zijn zo op hun gemak in de bench dat je daar al snel voor kiest. Alhoewel ik wel van plan ben binnenkort om ze te leren zonder de bench te doen.Zoek stok! schreef: Ik blijf het niet begrijpen dat benchgebruikers niet willen zeggen dat een bench gebruiken een keuze is.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
Neeltje
Waarom zou 'n hond hyper gedrag moeten vertonen om een bench te gebruiken? Ook voor honden zonder hyper gedrag kun je 'n bench gebruiken als je dat zou willen.Jaap* schreef:Nou, ik ben helemaal niet voor of tegen, net zoals ik niet voor of tegen, pakweg, een koekepan ben![]()
Wij hebben bij tijd en wijle wel eens een hond aan de kast vastgebonden omdat het even zo uitkwam![]()
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik begrijp werkelijk niet waarom er gezegd wordt dat ik niet zonder een bench zou hebben gekund en waarom er gezegd wordt dat ik benches klakkeloos promoot op dit forum. Door dit soort uitspraken kan ik nooit stoppen met antwoorden. Waar in hemelsnaam promoot ik een bench? Ik heb tegen iemand gezegd dat ik denk dat een hond liever in de bench zit dan opgesloten in een hondproof kamer. Daarbij leg ik ook nog eens uit dat dat dan vooral voor mijn honden zo geldt. Ben ik dan ineens een benchpromoter?
Waar staat dat ik niet zonder bench had gekund Linda? Ik had Eva toch ook op het balkon kunnen zetten, door kunnen laten razen of mee naar buiten kunnen nemen? Ik zeg nergens meer dan dat ik om die redenen GEKOZEN heb voor een bench. Ik zeg tegen niemand dat ze een bench moeten gebruiken. Dat is de hele shit van dit soort eeuwige domme discussies. Woorden in de mond leggen omdat iets misschien zo klinkt omdat ik zelf een bench gebruik en mensen daar absoluut tegen zijn. Helemaal prima maar dat ik mijn hond in dat ding laat slapen en eten zegt helemaal niet dat ik vind dat iedereen dat moet doen. Alleen als je constant wel zo uitgelegd wordt blijft dit aan de gang.
Waarom zou ik in hemelsnaam vinden dat een ander een bench moet nemen? Waarom zou ik nu ineens geen gesprek kunnen voeren over verkeerd benchgebruik zonder dat mijn benchgebruik onder vuur komt te liggen. In mijn ogen worden de benchgebruikers, op welke manier ze dat ook doen aangevallen. Hoe dan ook. Want er zijn ook mensen totaal tegen en geen reden is goed genoeg. Zolang die mensen mij veroordelen en tegen mij zeggen dat alle pupjes druk zijn blijft dat dus een aanval op wat ik doe. Ik val helemaal niemand aan op het niet gebruiken van een bench of het goed gebruiken daarvan. Nooit gedaan ook.
Dus waarom moeten de benchgebruikers hier alles 100 keer uitleggen om door de commissie van critici heen te komen wat toch nooit gaat lukken?
Mij wordt zelfs verweten dat ik mensen aanval ondanks dat ik zover ik kan lezen hier alleen maar te horen krijg wat voor larie het is waarom ik ervoor KOOS om een bench te gebruiken. Voor mij is dat geen larie en ik ga niet mee in alle hondjes zijn hetzelfde. Nogmaals, ik zeg dus NERGENS dat een drukke mechelaar in een bench moet. Ik zeg dat het soms een goede keuze is in mijn ogen. Daarmee zou deze hele discussie klaar moeten zijn. Maar o nee, achterpoten werk, hele oude qoutes. Alles moet uit de kast gehaald worden om maar het gelijk te halen. Ik doe dat toch altijd wordt mij verweten? Nou sorry, volgens mij roepen hier tien mensen dat ze beter weten dan ikzelf welke keuzes ik zou moeten maken en verweer ik mezelf alleen maar. Zal wel aan mij liggen.
Waar staat dat ik niet zonder bench had gekund Linda? Ik had Eva toch ook op het balkon kunnen zetten, door kunnen laten razen of mee naar buiten kunnen nemen? Ik zeg nergens meer dan dat ik om die redenen GEKOZEN heb voor een bench. Ik zeg tegen niemand dat ze een bench moeten gebruiken. Dat is de hele shit van dit soort eeuwige domme discussies. Woorden in de mond leggen omdat iets misschien zo klinkt omdat ik zelf een bench gebruik en mensen daar absoluut tegen zijn. Helemaal prima maar dat ik mijn hond in dat ding laat slapen en eten zegt helemaal niet dat ik vind dat iedereen dat moet doen. Alleen als je constant wel zo uitgelegd wordt blijft dit aan de gang.
Waarom zou ik in hemelsnaam vinden dat een ander een bench moet nemen? Waarom zou ik nu ineens geen gesprek kunnen voeren over verkeerd benchgebruik zonder dat mijn benchgebruik onder vuur komt te liggen. In mijn ogen worden de benchgebruikers, op welke manier ze dat ook doen aangevallen. Hoe dan ook. Want er zijn ook mensen totaal tegen en geen reden is goed genoeg. Zolang die mensen mij veroordelen en tegen mij zeggen dat alle pupjes druk zijn blijft dat dus een aanval op wat ik doe. Ik val helemaal niemand aan op het niet gebruiken van een bench of het goed gebruiken daarvan. Nooit gedaan ook.
Dus waarom moeten de benchgebruikers hier alles 100 keer uitleggen om door de commissie van critici heen te komen wat toch nooit gaat lukken?
Mij wordt zelfs verweten dat ik mensen aanval ondanks dat ik zover ik kan lezen hier alleen maar te horen krijg wat voor larie het is waarom ik ervoor KOOS om een bench te gebruiken. Voor mij is dat geen larie en ik ga niet mee in alle hondjes zijn hetzelfde. Nogmaals, ik zeg dus NERGENS dat een drukke mechelaar in een bench moet. Ik zeg dat het soms een goede keuze is in mijn ogen. Daarmee zou deze hele discussie klaar moeten zijn. Maar o nee, achterpoten werk, hele oude qoutes. Alles moet uit de kast gehaald worden om maar het gelijk te halen. Ik doe dat toch altijd wordt mij verweten? Nou sorry, volgens mij roepen hier tien mensen dat ze beter weten dan ikzelf welke keuzes ik zou moeten maken en verweer ik mezelf alleen maar. Zal wel aan mij liggen.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Mag ik even het voorbeeld van Hayley en Sanne PP aanhalen?
Zij zijn (oa door dit forum) tot *inkeer* gekomen dat het ook anders kan . zónder bench..
En deze dames hebben toch niet de minste honden(Staffords, x- mechelaar?)..
Compliment voor die meiden in mijn ogen.
Kijk, men kan hier de *benchdiscussie* wel gaan lopen veroordelen(daar gáán we weer, dat is de zóveelste keer
), maar er zijn wel degelijk personen die wél iets beters/fijner voor hun hond willen, mits de mogelijkheid daartoe is.En daar ook bereid zijn moeite voor te doen.
Ze hadden ook kunnen zeggen van: Ach, hij/zij *doet* het goed in de bench, dus laat maar zo.
Ik neem mijn petje voor mensen af die verder wíllen kijken wtb de bench inzake hun honden en dan tot de conclusie komen dat het wellicht ook anders kan.( in veel gevallen kan dat ook, denk ik.
).
Niks meer of minder..
Wat je niet probeert zul je nooit weten.
.
Ik noem een Hayley en een Sanne, maar ook ik ben oa door dit forum(oa door Marc en Martijn notabene
) tot de conclusie gekomen dat ik Lola zsm uit de bench wilde hebben en dat terwijl ze er nauwelijks in heeft gezeten met het deurtje dicht.
Ik zelf heb sowieso nooit een *lekker* gevoel gehad bij de bench.., dat zal er ook mee te maken hebben.
Ik heb het hier sowieso over *normaal* benchgebruik en geen misbruik, voor de duidelijkheid.
Maar wat de 1 normaal vind is voor de ander abnormaal, en dat is ook een punt, vind ik.
De 1 vind 2 uur het allermeest, de ander denkt, ach als ie 3 uur kan, kan ie ook 4 of 5 uur, een hond heeft toch geen tijdsbesef..
, ik bedoel maar.. 
Zij zijn (oa door dit forum) tot *inkeer* gekomen dat het ook anders kan . zónder bench..
En deze dames hebben toch niet de minste honden(Staffords, x- mechelaar?)..
Compliment voor die meiden in mijn ogen.
Kijk, men kan hier de *benchdiscussie* wel gaan lopen veroordelen(daar gáán we weer, dat is de zóveelste keer
Ze hadden ook kunnen zeggen van: Ach, hij/zij *doet* het goed in de bench, dus laat maar zo.
Ik neem mijn petje voor mensen af die verder wíllen kijken wtb de bench inzake hun honden en dan tot de conclusie komen dat het wellicht ook anders kan.( in veel gevallen kan dat ook, denk ik.
Niks meer of minder..
Wat je niet probeert zul je nooit weten.
Ik noem een Hayley en een Sanne, maar ook ik ben oa door dit forum(oa door Marc en Martijn notabene
Ik zelf heb sowieso nooit een *lekker* gevoel gehad bij de bench.., dat zal er ook mee te maken hebben.
Ik heb het hier sowieso over *normaal* benchgebruik en geen misbruik, voor de duidelijkheid.
Maar wat de 1 normaal vind is voor de ander abnormaal, en dat is ook een punt, vind ik.
De 1 vind 2 uur het allermeest, de ander denkt, ach als ie 3 uur kan, kan ie ook 4 of 5 uur, een hond heeft toch geen tijdsbesef..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik was voor Baco ook niet voor een bench, ik vond het zinloos en zielig, nu na Baco ben ik helemaal om
gewoon alleen al door de ervaringen die ik ermee heb met deze twee honden.
en dat ga ik geen inkeer noemen
(wat een woord), dat is gewoon door ervaring veranderd, gezien dat het zowel voor de hond als voor mezelf prettig werkt, natuurlijk kan het anders
maar het kan ook ZO, op een normale verantwoorde manier
en dat ga ik geen inkeer noemen
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Nettie,ranetje schreef:Ik geloof dat er diverse reacties zijn geweest waar dat misschien niet letterlijk zo, maar toch wel redelijk duidelijk werd gezegd.Zoek stok! schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel stoor aan mensen die keihard beweren dat hun pup niet zonder bench kan. Ik heb dat ook wel geuit in een ander topic van een tijdje geledenMaar het gaat me daarom, en niet om het feit an sich dat iemand een bench gebruikt. Als dat verantwoord gebruikt wordt (dus een paar uurtjes per dag en netjes opbouwen zodat de hond niet zit te gillen) heb ik daar totaal geen moeite mee. Ik denk dat de stelligheid van beide partijen stellige reacties van de andere oproept.
Ik blijf het niet begrijpen dat benchgebruikers niet willen zeggen dat een bench gebruiken een keuze is. .![]()
Ik heb zelf ook gezegd dat ik kies voor benchgebruik![]()
Ik heb de neiging om hier nog wat aan toe te voegen, maar voor mijn gevoel verval ik dan toch weer in het verdedigen van mijn keuze en dat laat ik nu maar eens een keer
Ik schaar jouw zekers niet onder de benchMis bruikers, helemaal niet.
Ook marc en Martijn niet wat dat betreft.
Dus wat mij betreft hoef je je niet te verdedigen.
Ik reageer echter wél als ik hoor/lees dat mensen hun hond/pup zonder scrupules 8 uur aaneen wegsluiten in een bench.(geloof me, die zijn er, meer dan wij denken..).
Dat vind ik echt niet kunnen..
Ik veroordeel zeker NIET iedereen die de bench voor een hond *verstandig* gebruikt, en laat ik jullie daar nou net onder scharen.
Ik heb het zelf gezien en gehoord :N:
Ik heb niet voor niets de Bull terrier pup van mijn toenmalige buren opgevangen, anders zat ie ook dag én nacht in een bench..
Misschien ben ik daardoor ook wel een beetje *overgevoelig* geworden voor de bench..
En de toenmalige pup van mijn buren was/is niet de enigste helaas..
Ik heb deze verhalen vaker gehoord uit de eerste hand en zelf ook vaak zat gezien.
Met goed benchgebruik zie ik niet direkt een probleem(ik blijf ervan overtuigd dat je ook andere manieren kan zoeken ipv een bench te gebruiken
Bench MIsbruik, daar heb ik wél een zwaar probleem mee.

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat geloof ik wel, en heb daar geen probleem mee.S@ndr@ schreef:Ik was voor Baco ook niet voor een bench, ik vond het zinloos en zielig, nu na Baco ben ik helemaal omgewoon alleen al door de ervaringen die ik ermee heb met deze twee honden.
en dat ga ik geen inkeer noemen(wat een woord), dat is gewoon door ervaring veranderd, gezien dat het zowel voor de hond als voor mezelf prettig werkt, natuurlijk kan het anders
![]()
Zie vorige post, daar nuanceer ik het eea.

-
S@ndr@
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Neeltje
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Als dat het punt is, dat wil ik best zeggen hoor, en daar ben ik het ook mee eens. En ik weet ook wel zeker dat het zonder bench kan, alleen vind ik het voor zowel mij als Ziva een stuk fijner om het met bench te doen. Ik zou een een stellage kunnen bouwen of wat dan ook, maar ik zie het voordeel er niet van. Iemand anders weer wel, nou prima, alleen denk ik niet dat Ziva er een meer gelukkig hond van zou zijnZoek stok! schreef: Ik blijf het niet begrijpen dat benchgebruikers niet willen zeggen dat een bench gebruiken een keuze is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Zó moet je het lezenNeeltje schreef:Waarom zou 'n hond hyper gedrag moeten vertonen om een bench te gebruiken? Ook voor honden zonder hyper gedrag kun je 'n bench gebruiken als je dat zou willen.Jaap* schreef:Nou, ik ben helemaal niet voor of tegen, net zoals ik niet voor of tegen, pakweg, een koekepan ben![]()
Wij hebben bij tijd en wijle wel eens een hond aan de kast vastgebonden omdat het even zo uitkwam![]()
Nieuw hoofdstuk:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
-
Neeltje
OkJaap* schreef:Zó moet je het lezenNeeltje schreef:Waarom zou 'n hond hyper gedrag moeten vertonen om een bench te gebruiken? Ook voor honden zonder hyper gedrag kun je 'n bench gebruiken als je dat zou willen.Jaap* schreef:Nou, ik ben helemaal niet voor of tegen, net zoals ik niet voor of tegen, pakweg, een koekepan ben![]()
Nieuw hoofdstuk: