Heel mooi inderdaad!nathalie schreef:Ben bevooroordeeld, maar ik vind Ushi tot nu toe ook goed gelukt:)
Bijna 9,5 maand.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laat zien wat je mooi vindt.
Moderator: moderatorteam
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
- Aantal honden: 1
Re: Laat zien wat je mooi vindt.

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Ik vind de vader van Ushi eerlijk gezegd niet zo mooi.. Vind hem veel teveel lip hebben, de kop ronduit vind ik niet zo mooi, en ik vind zijn bouw niet zo mooi. Te grof.nathalie schreef:Dit vind ik echt een super mooie (en hele lieve) weimreu!
Weimaranus Quizmaster (ushi's papa)
En dit vind ik een mooie Kelpie.
Yirr-ma Bashyr of the Two Chestnuts
De Kelpie vind ik ook niet zo mooi, wel een mooi koppie.. maar voor mij ook te grof..
Dit vind ik een mooie Kelpie

- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Kennis van mij heeft ook een mooie (working) Kelpie

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Hmm vond de vader van Ushi in het echt wel heel mooi, imposant, maar vind hem op deze foto inderdaad wel wat grof lijken eigenlijk met die lippen..
Of hoort dat zo?
Heb er verder ook eigenlijk de ballen verstand ervan.
Of hoort dat zo?
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Deze Dogo vind ik erg mooi:

Is gewoon een foto van google, geen specifieke lijn ofzo.
Japanse Chins kan ik niet mooi vinden, tenminste niet zo dat ik er eentje uit kan kiezen.
Qua karakter vind ik Tsuki prachtig en ik vind het ook mooi dat ze van het kleine slag is (je hebt 2 formaten) en niet zo'n enorme ontplofte poederdoos is qua vacht.

Qua Welsh vind ik de vader van Stellar heel mooi.

Is gewoon een foto van google, geen specifieke lijn ofzo.
Japanse Chins kan ik niet mooi vinden, tenminste niet zo dat ik er eentje uit kan kiezen.
Qua karakter vind ik Tsuki prachtig en ik vind het ook mooi dat ze van het kleine slag is (je hebt 2 formaten) en niet zo'n enorme ontplofte poederdoos is qua vacht.

Qua Welsh vind ik de vader van Stellar heel mooi.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Overigens vind ik onze Stellar ook wel erg mooi uitgroeien. Lijkt op haar vader.

Hier wel smerig maar was even de beste recente foto van het hele beest die ik kon vinden.

Hier wel smerig maar was even de beste recente foto van het hele beest die ik kon vinden.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ellen. schreef:Kennis van mij heeft ook een mooie (working) Kelpie
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, echt een voordelige foto kon ik van hem niet vinden. In het echt was hij zekers super!LéonieHonden schreef:Hmm vond de vader van Ushi in het echt wel heel mooi, imposant, maar vind hem op deze foto inderdaad wel wat grof lijken eigenlijk met die lippen..
Of hoort dat zo?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Er zit een wereld van verschil tussen de workings en de showlijn he.Ellen. schreef:Kennis van mij heeft ook een mooie (working) Kelpie
Deze working vind ik wel mooi!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Martijn schreef:Dat lichter gebouwde honden blessuregevoeliger zouden zijn is natuurlijk niet zo en anders trap je ze toch gewoon niet?
Nou ik vind dit te veel:
En dit te weinig aussie zeg maar:(rechts)

Trouwens wel een mooie foto show en werklijn contrast staat er meteen in extreem op.
Het is natuurlijk wel zo dat de eerste een reu is en de 2e een teef als je dan extremen gaat zoeken vind je die eerder. Maar ik vind ze dus beide niet gemiddeld, wat niet maakt dat het geen leuke honden zijn hoor
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klopt en daarom is er denk ik ook zoveel verschil te vinden in het ras. want dan wordt het gewoon wie wat mooi vindMartijn schreef:Ik vind het beide duidelijke honden met een gemiddelde lichaamsbouw.
Natuurlijk is er verschil. Maar dat kun je ook bij whippets aantonen en toch zul je geen whippets vinden met een gemiddelde bouw.
Medium is een breed begrip bij honden, hoor.
-
Gos
- Zeer actief
Het lijkt me dat het trappen bedoeld was in de zin van de oorspronkelijke taak van de herdershonden: het herderen van andere dieren die ook geen fluwelen handschoentjes hanteren in de omgang. Ze moeten letterlijk wel een stootje kunnen hebbenMartijn schreef: Dat lichter gebouwde honden blessuregevoeliger zouden zijn is natuurlijk niet zo en anders trap je ze toch gewoon niet?
- Gizmogirl
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik wil hier geen discussie (of discaussie
) gaan uitlokken want het is een beetje offtopic maar toch nog even reageren.
@ Martijn. Tuurlijk is het begrip "medium, gemiddeld" een beetje vaag en voor interpretatie vatbaar.
Ik persoonlijk vind een Belgische herder eerder fijn gebouwd, zo ook een Whippet, een Pharaoh Hound...
Medium gebouwde rassen vind ik bv. een Engelse Springer Spaniël, een Finse Lappenhond en een Aussie.
Zwaar gebouwde rassen zijn in mijn ogen de Berner Sennen, Bordeaux Dog, Engelse Bulldog...
Ik beschouw fijn gebouwd als iel, met van die lange, dunne stekkepootjes (weinig bone dus)
Bij een windhond is dat in mijn ogen mooi, bij een Aussie in mijn ogen niet...
Is dat echt verkeerd voor een Aussie? Hij zal er niet meteen van doodgaan nee, en hij zal ook niet meteen breken, maar is het rastypisch? Nee, in mijn ogen niet.
Over het feit of fijn gebouwde honden/rassen blessuregevoelig zijn... ik weet het niet hoor.
Ik ken toch meerdere mensen met Whippets (is nu ook wel een uiterste maar ok) die echt heel bewust omgaan met de manier van bewegen van deze honden. Hun bouw, gecombineerd met hun snelheid kan gevaarlijk zijn voor zichzelf.
Als ik mijn Aussies soms zie spurten en springen en doen, ben ik toch blij dat ze een beetje bot hebben hoor, ook al is Flynn, mijn oudste reu, zelfs heel fijn gebouwd voor een reu te zijn.
Shamba, die showAussie die Corason op de foto toont, vind ik zelf ook té.
Echter, ik heb hem nog nooit kunnen betasten, dus voor het zelfde geld is het gewoon (te) VEEL vacht.
Die tweede werkaussie vind ik echter ook absoluut niet rastypisch...
Bij het trappen had ik het inderdaad (en natuurlijk) over de oorspronkelijke functie van het ras.
Weet je, een Border wordt meestal ingezet bij schapen of eenden, maar een Aussie moet ook bestand zijn tegen groter vee zoals koeien, buffels enz enz.
Als je gaat kijken naar andere veedrijvers zoals de Cattle dog en de Cardigan, dan zijn dat in mijn ogen ook honden met een stevig gestel ...
@ Martijn. Tuurlijk is het begrip "medium, gemiddeld" een beetje vaag en voor interpretatie vatbaar.
Ik persoonlijk vind een Belgische herder eerder fijn gebouwd, zo ook een Whippet, een Pharaoh Hound...
Medium gebouwde rassen vind ik bv. een Engelse Springer Spaniël, een Finse Lappenhond en een Aussie.
Zwaar gebouwde rassen zijn in mijn ogen de Berner Sennen, Bordeaux Dog, Engelse Bulldog...
Ik beschouw fijn gebouwd als iel, met van die lange, dunne stekkepootjes (weinig bone dus)
Bij een windhond is dat in mijn ogen mooi, bij een Aussie in mijn ogen niet...
Is dat echt verkeerd voor een Aussie? Hij zal er niet meteen van doodgaan nee, en hij zal ook niet meteen breken, maar is het rastypisch? Nee, in mijn ogen niet.
Over het feit of fijn gebouwde honden/rassen blessuregevoelig zijn... ik weet het niet hoor.
Ik ken toch meerdere mensen met Whippets (is nu ook wel een uiterste maar ok) die echt heel bewust omgaan met de manier van bewegen van deze honden. Hun bouw, gecombineerd met hun snelheid kan gevaarlijk zijn voor zichzelf.
Als ik mijn Aussies soms zie spurten en springen en doen, ben ik toch blij dat ze een beetje bot hebben hoor, ook al is Flynn, mijn oudste reu, zelfs heel fijn gebouwd voor een reu te zijn.
Shamba, die showAussie die Corason op de foto toont, vind ik zelf ook té.
Echter, ik heb hem nog nooit kunnen betasten, dus voor het zelfde geld is het gewoon (te) VEEL vacht.
Bij het trappen had ik het inderdaad (en natuurlijk) over de oorspronkelijke functie van het ras.
Weet je, een Border wordt meestal ingezet bij schapen of eenden, maar een Aussie moet ook bestand zijn tegen groter vee zoals koeien, buffels enz enz.
Als je gaat kijken naar andere veedrijvers zoals de Cattle dog en de Cardigan, dan zijn dat in mijn ogen ook honden met een stevig gestel ...

- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Dat is in mijn ogen een medium hondje, Nanna. Ik zie ze liever wat groter/breder met wat meer vacht, maar dit is een typische Aussie globaal gezien. Het front kon precies beter en de hoekingen ook, maar op zich duidelijk een Aussie met een mooi koppie erop!

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
hoe oud is dat hondje op de foto Nanna?
- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Hahaha, nu haal je daar ook wel het voorbeeld boven Nanna... Gelukkig maar dat dat dier zo'n poten heeft. Stel je voor zo'n grootte en gewicht op zo'n stekkepootjes.Nanna schreef:Noem het maar stekkepootjesGizmogirl schreef: Ik beschouw fijn gebouwd als iel, met van die lange, dunne stekkepootjes (weinig bone dus)
Bij een windhond is dat in mijn ogen mooi.![]()
Daarbij, als je mijn benen daarlangs zet zouden die poten niet zo breed lijken hoor

- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vond het moeilijk hoor om een hond te zoeken die ik echt te vondGizmogirl schreef: Shamba, die showAussie die Corason op de foto toont, vind ik zelf ook té.
Ik vind dus beide niet rastypish al zie ik nog wel dat het aussies zijn.
Ik vind het teefje van nanna een leuk gemiddeld hondje qua bouw, maar voor de rest spreekt het me niet zo aan, maar dat is meer kleur en oog kleur en dus persoonlijke smaakt.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik vind alle aussies mooi
ik ken er best een paar en ook verschillende lijnen en ik word helemaal blij van haarbal blush

maar ook van (tegenover blush) spinnetje buck van mariaa hier op het forum. práchtig beest!
mijn voorkeur gaat uit naar wat daartussen zit. zoals famy of manny. de namen die ik noem zijn misschien interessant voor aussiekenners
famy:

ik ken er best een paar en ook verschillende lijnen en ik word helemaal blij van haarbal blush

maar ook van (tegenover blush) spinnetje buck van mariaa hier op het forum. práchtig beest!
mijn voorkeur gaat uit naar wat daartussen zit. zoals famy of manny. de namen die ik noem zijn misschien interessant voor aussiekenners
famy:

- poembaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
- Contacteer:
Tsja, zo heb je binnen elk ras "afwijkingen". Rhythm hier heeft me een stel poten, daar kun je niks fijns aan vinden. Terwijl Chasin' (okee, volgens raskenners geen mooie hond, het lijkt net een meisje) meer "stekkepootjes" heeft. Mijn vriendin zegt altijd dat hij op naaldhakjes loopt. Nou dan loopt Rhythm op klompen. Maar het is wel allebei een Tervuerense herder. En eerlijk gezegd, ik doe met mijn honden veel behendigheid, ik zie liever het type van Chasin' in de sport. Die is lichtvoetiger, wendbaar. Terwijl Rhythm lompe knol is. Maar wel mooier om te zien. Tsja ......
Ik val op de "sport" aussie. Voornamelijk omdat ik hou van gestroomlijnd en snel. En misschien zoek ik wel karakter bij uiterlijk. Misschien denk ik onbewust wel dat slanker en ranker ook automatisch meteen sneller en beter in de sport is ......
Ik val op de "sport" aussie. Voornamelijk omdat ik hou van gestroomlijnd en snel. En misschien zoek ik wel karakter bij uiterlijk. Misschien denk ik onbewust wel dat slanker en ranker ook automatisch meteen sneller en beter in de sport is ......
- corason del perro
- Zeer actief
- Contacteer:
@ massam, ken je Karin en haar honden soms persoonlijk
Ik vind Manny ook echt mooi opgroeien zeg
Overigens vind ik alle honden die je noemt geen extremen hoor. Ik vind ze allemaal nog onder gemiddeld (binnen de aussie) vallen. Ik heb overigens zelf qua kleur meer voorkeuren als qua bouw. Hou dus iets minder van show aussie omdat die vaak "veel" wit hebben en ik hou juist van zo min mogelijk wit.
Ik vind Manny ook echt mooi opgroeien zeg
Overigens vind ik alle honden die je noemt geen extremen hoor. Ik vind ze allemaal nog onder gemiddeld (binnen de aussie) vallen. Ik heb overigens zelf qua kleur meer voorkeuren als qua bouw. Hou dus iets minder van show aussie omdat die vaak "veel" wit hebben en ik hou juist van zo min mogelijk wit.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
@massam: Klopt. ik vind Famy en Manny van Karin ook prachtige honden
Volgens mij zijn dit ook honden half uit de show en half uit de werklijnen, dan krijg je het beste van beiden
Blush is een schat maar niet mijn type hond.
Ik vind Buck ook een prachtig zwart spinnetje
@carason: Dan houden wij van de zelfde type honden, mijn voorkeur gaat ook altijd naar zo min mogelijk wit.
Blush is een schat maar niet mijn type hond.
Ik vind Buck ook een prachtig zwart spinnetje
@carason: Dan houden wij van de zelfde type honden, mijn voorkeur gaat ook altijd naar zo min mogelijk wit.

- mariaa
- Zeer actief
Odin vind ik idd ook een hele mooie gemiddelde hondInge O schreef:ik vind qua type bouw jouw odin zowat het ideale : niet te zwaar, niet te lichtcorason del perro schreef:@ massam, ken je Karin en haar honden soms persoonlijk![]()
Ik vind Manny ook echt mooi opgroeien zeg![]()
Overigens vind ik alle honden die je noemt geen extremen hoor. Ik vind ze allemaal nog onder gemiddeld (binnen de aussie) vallen. Ik heb overigens zelf qua kleur meer voorkeuren als qua bouw. Hou dus iets minder van show aussie omdat die vaak "veel" wit hebben en ik hou juist van zo min mogelijk wit..
of hij dat natuurlijk ook blijft is weer iets anders.

- mariaa
- Zeer actief
Deze hond spreekt me in het geheel niet zo aan.Inge O schreef:je kan wel zó van de foto zien dat hij volledig uit vacht is - enkele maandjes later zal hij er qua vacht (en dus ook gehele uitstraling) weer helemaal anders uitzien.Nanna schreef:Voor mij is dit mooi.
Middelgroot, niet te grof, niet te fijn. En geen Afghanenvacht er op :N:
Net als Inge O denk ik trouwens ook dat hij uit zijn vacht is.

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Mag het ook mijn eigen hondje zijn?

*Tulip *
Van alle pups die ik heb gefokt vind ik Tulip ( ChessWyn LJ Tulip , 6 maanden oud op de foto`s ) en d`r halfbroer Fred ( ChessWyn It`s All Good, 5 weken , 9 weken en 9 maanden op de foto`s ) de mooiste .
Ze zijn zo als ik vind dat een Boston er uit hoort te zien. . Compact , elegant , rechte rug, genoeg beenlengte , vierkant hoofd en grote ronde ogen.
Ik had alleen bij Tulip en Fred graag wat meer pigment onder de neus gezien en ze hadden iets meer hoekingen in de achterhand mogen hebben.

* Fred *

*Tulip *
Van alle pups die ik heb gefokt vind ik Tulip ( ChessWyn LJ Tulip , 6 maanden oud op de foto`s ) en d`r halfbroer Fred ( ChessWyn It`s All Good, 5 weken , 9 weken en 9 maanden op de foto`s ) de mooiste .
Ze zijn zo als ik vind dat een Boston er uit hoort te zien. . Compact , elegant , rechte rug, genoeg beenlengte , vierkant hoofd en grote ronde ogen.
Ik had alleen bij Tulip en Fred graag wat meer pigment onder de neus gezien en ze hadden iets meer hoekingen in de achterhand mogen hebben.

* Fred *
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Andere honden die ik mooie rasvertegenwoordigers vindt zijn :
http://www.boston-terriers.com/capri.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ch Elite`s Isle Of Capri

De opa van Tulip en vader van Faith en Lenny: Ch PeJa`s Dark N Debonaire
http://www.boston-terriers.com/boomer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ch Anchor`s and ML`s Northern Light
http://sunwoods.homestead.com/Princess-Peggy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ch Sunwoods I Want An Encore
http://www.bostonterrierclubofamerica.o ... winner.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ch Raising The Bar At Dabs
Linda
http://www.boston-terriers.com/capri.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ch Elite`s Isle Of Capri

De opa van Tulip en vader van Faith en Lenny: Ch PeJa`s Dark N Debonaire
http://www.boston-terriers.com/boomer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ch Anchor`s and ML`s Northern Light
http://sunwoods.homestead.com/Princess-Peggy.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ch Sunwoods I Want An Encore
http://www.bostonterrierclubofamerica.o ... winner.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ch Raising The Bar At Dabs
Linda
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
corason del perro schreef:@ massam, ken je Karin en haar honden soms persoonlijk![]()
Ik vind Manny ook echt mooi opgroeien zeg![]()
enorm persoonlijk ja. dat helpt natuurlijk wel mee maar omdat ik haar honden én die van mariaa hier op het forum ook persoonlijk ken kan ik wel zo'n beetje alle types uit ervaring beoordelen. dat zonder raskennis trouwens hoor, mijn eigen mening gewoon

- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Ik kan ook erg vallen op de kleuren van de werklijnen, maar hou dus vaak niet van de bouw die eronder zit. Odin vind ik zelf ook echt nog wel een mooie Aussie. Als ik ga kijken naar de foto's van zijn nest, springt hij er voor mij uit.
Dat blue merletje op de foto zit duidelijk niet in vacht, maar is volgens mij ook nog een jong hondje...
Hier nog even een foto van een teefje dat ik GE-WEL-DIG vindt. Het is geen kleine teef, en ook geen smalle hin. Ze heeft veel vacht, maar voor mij niet té. Ze mocht iets meer stop hebben, maar verder is ze voor mij de max. Het is trouwens een blue merle (cryptic) en geen black tri

Dat blue merletje op de foto zit duidelijk niet in vacht, maar is volgens mij ook nog een jong hondje...
Hier nog even een foto van een teefje dat ik GE-WEL-DIG vindt. Het is geen kleine teef, en ook geen smalle hin. Ze heeft veel vacht, maar voor mij niet té. Ze mocht iets meer stop hebben, maar verder is ze voor mij de max. Het is trouwens een blue merle (cryptic) en geen black tri

- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:

(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- mariaa
- Zeer actief
Ik vind ze nog wel iets te veel vacht hebben en de witte kraag vind ik persoonlijk niet zo mooi. ( het is zó persoonlijkGizmogirl schreef: