Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muk schreef:Even tussendoor. Ik heb mijzelf heerlijk achter de pc geïnstalleerd met wat BonBonBloc praliné (betere chocolade hebben wij hier niet in de suup helaas). De kop thee wordt zometeen ook geserveerd en het genieten is hier compleet.
doe je goed, ik heb ook thee en een boterkoek. ik ben er klaar voor
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.
Branka schreef:Gok dat ook de omschrijving van zijn stoere fietspakkie ook niet klopt. Want stel je voor... repersailles....
Alsof wij hondenbezitters het merk van die fiets zou onthouden. Alsof wij dat zo belangrijk zouden vinden.
Die Nico, eerst stoer lopen verkondigen dat hij ons wel even op de bek rost en nu met zijn staart tussen de benen verkondigd dat hij bang is voor represailles. Wat een loser.
NicoBorder schreef:Er is A.S. zondag een mountainbike toertocht in Valkenswaard :p
Dat komt omdat wij en jullie dan wss ook op eigen terrein blijven
Ja de eigenaar was er bij, nee ik moest geen schadevergoeding betalen en ik heb de eigenaar ook ( gelukkig voor hem) niet met mijn blessure lastig gevallen. Vond het wel klote voor de eigenaar en z'n hond, maar ik kwam over een heuveltje naar beneden met 40 per uur ofzo no way dat ik nog kon remmen of iets in die trant. Weet niet of hij nog geleefd heeft... Ik denk het niet om eerlijk te zijn. Mijn velg lag dubbel.
Bij deze quote zat volgens mij je jurispendentie suggestie, voor je hem voor de 3de keer hebt aangepast dan. Je had het erover dat je in je recht zou staan als je jouw schade op de hondenbezitter die ook al zijn hond had verloren had verhaald en dat je het daar met mensen over had gehad die je allemaal gelijk gaven dat je dat succesvol zou kunnen claimen. Misschien niet het letterlijke woord jurispredentie maar ja dichtbij genoeg lijkt me.
Ergens anders staat ook nog steeds dat een MBT route volgens jou betekend dat je als MBT-er het alleenrecht hebt op dat pad. Ondanks alle quotes van natuurorganisaties en MBT-clubs dat dat niet het geval is.
*wat aanpassingen vanwege stomme typefouten die storend waren
als jij zo roekeloos fietst dat je niet meer kunt remmen voor mede bos gebruikers mag je blij zijn dat je mij niet bent tegen gekomen. ik had je laten betalen. ik had ook gewonnen. dat is zeker.
Muk schreef:Even tussendoor. Ik heb mijzelf heerlijk achter de pc geïnstalleerd met wat BonBonBloc praliné (betere chocolade hebben wij hier niet in de suup helaas). De kop thee wordt zometeen ook geserveerd en het genieten is hier compleet.
doe je goed, ik heb ook thee en een boterkoek. ik ben er klaar voor
Gelijk heb je! Zonder goede randvoorwaarden is het niet lekker forummen. En een kop thee + wat lekker vallen daar bij dit soort topics absoluut onder.
maar stoere gozer,
zullen we mijn uitdaging aangaan ?
we vechten het netjes op papier uit en de winnaar is stil voor de rest van zn leven
ik zeg doen !!!
NicoBorder schreef:Quote die jurisprudentie post is.
Waarom jij weg zou moeten: We gaan de kinetische energie uitrekenen in geval van botsing:
E= 1/2 × massa × snelheid2
1/2 × 75 kilo × 0,18 m per seconde in het kwadraat = 3,24
37,5 × 3, 24 = 1221, 4
Dat is dus gewoon super veel, genoeg om botten te verbrijzelen in ieder geval. Daarom zou ik weg gaan.
correct me if i am wrong dacht dat dit formule is maar weet het niet zeker.
Dan kan je ook niet meer op een normale weg rijden met je fiets of auto omdat daar vrachwagens rijden. Over dom gesproken .
Je iq mag dan hoog genoeg zijn om bedrijfskunde te kunnen volgen, maar dat zegt niks over jouw intelligentie.
NicoBorder schreef:Dat gaat over een bel op de fiets domoor
Weet niet wie een domoor is in jouw beleving (die ver van de meesten van ons af staat). Maar in Nederland is het verplicht om een fietsbel op je fiets te hebben.
Dat je dat op een wedstrijdparcours niet mag/hoeft betekent niet dat dit voor de openbare weg (waar die fietspaden onder vallen) niet het geval is. Sterker nog, je kan een boete krijgen als je die bel niet op je fiets hebt.
Om maar weer een blz of 20 terug te gaan:
Dit was dus naar aanleiding van de beargumentatie van hemmes (ach ik mag toch ook namen verzinnen niet waar) dat hemmes dus geen belletje op zijn fiets hoefde te hebben (om te kunnen waarschuwen) aangezien hij
a) een arme student is (met kapotte velgen van 200 euro en een bel iets van 1 euro is, trouwens een beetje wedstrijdfietser heeft sponsoren )
b) de door mij aangehaalde wegenverkeerswet niet zou gelden en er dus ook geen jurisprudentie was.
Owh hemmes, als je het aanbod van Frank niet wil aannemen, mijn docent is trouwens ook rechter, ik wil hetzelfde aanbod wel doen
Grappig is trouwens dat elke MTBsite/vereniging/forum die ik bezoek aangeeft andere gebruikers (fietsers/wandelaars e.d.) te respecteren. Ik lees nergens dat men het alleenrecht eist zoals jij dat doet.
NicoBorder schreef:Die represailles was een geintje ik zie je graag morgen.
Zoals ik al eerder had gemeld, ik kom niet bij trainingsrondjes van een of andere mislukte mountainbiker komen.
Die wedstrijd kom ik nog wel eens bekijken, maar hoe weet ik aan welke wedstrijden jij meedoet?
Volgens mij moet jij eens leren lezen, er wordt hier gezegd dat het een kwestie is van geven en nemen, dus gewoon een beetje rekening met elkaar houden. Maar jij vind dat alleen hondenbezitters met jou rekening moeten houden.
Die routes voor MTBers kruisen ook de gewone wandelpaden dus dan hoor jij af te remmen als er zo kruising komt.
Hier in het bos, hebben we MTB - fiets - ruiter- en wandelpaden. Laten nou de fietsers, en dan alle soorten fietsers, ruiters ook gewoon gebruik maken van de wandelpaden. Dus hier moeten wij als hondenbezitters dus zeer op onze hoede zijn op het voetpad. Maakt me echt niks uit, wil best rekening met anderen houden, alleen houden de anderen geen rekening met ons. We worden op het voetpad ook nog eens uitgescholden dat we onze rothonden aan de lijn moeten houden terwijl ze al op het verkeerde pad fietsen, rijden, en het losloopgebied is.
Vraag me af waar de hondenbezitter dan lekker kan lopen want op het voetpad is het net zo gevaarlijk om te lopen, als ik naar jou zou luisteren moet ik dus het voetpad ook mijden want daar kan mijn hond ook onder een fiets komen.
Toch wel grappig dat jij vind dat wij aso's zijn terwijl jij eigenlijk de aso bent en met niemand rekening wilt houden.
Maar ja ik weet dat er mensen zijn zoals jij, als je in een auto zou zitten vind je dat de weg er alleen voor jou is, ben je lopend moet de rest ook maar wijken, en als je op de fiets zit evenzo.
Ik week een keer uit voor een stel fietsers was samen met mijn man en de honden aan het wandelen op een pad waar je mag lopen en fietsen er was geen pad naast, stond helemaal in de berm als ik nog een stap deed stond ik in de sloot en toen was er ook een fietster die me uitschold omdat ik volgens haar in de weg stond, toen ging bij mij ook even de viswijfmodus aan, en vroeg aan haar of ik dan in de sloot moest gaan staan. Er was verdikkie ruimte zat voor haar, neem niet aan dat ze op die schuine berm wilde rijden want dan was ze zo de sloot in gereden.
Er zijn gewoon mensen die vinden dat alles voor hen moet wijken en daar ben jij er ook een van.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Mickie schreef:NicoBorderline, je zou octrooi aan moeten vragen voor het materiaal waar het bord voor je kop van gemaakt is: brengt goud geld op in de beveiligingswereld. Kun je een prive-bosje bekostigen om ongestoord op je fietsje te crossen.
Zónder bel
Gelukkig is NicoBorder niet zo standvastig in stil zijn en zo. Hij is al een paar keer weg gegaan om later of zelfs niet meer terug te komen naar eigen zeggen, maar zich daar aan houden is niet zijn sterkste kant. Met een beetje geduld, goede kop thee erbij, is hij zo weer terug. .
NicoBorder schreef:Is goed frank, Jij wint gefeliciteerd ( ik ben stil )
Je bent uitgeluld, dat is iets heel anders.
De stand is dus 1-0 voor Frank.
jah fuck zo wil ik niet winnen
Beter dan dit gaat het hem niet worden, vrees ik. Hij studeert dan wel aan een Echte Universiteit, maar zijn redenatievermogen en iq zijn daar niet voor aangepast. En dan krijg je dit soort slappe vertoningen van De Mtb-er Zonder Naam.
Gelukkig is NicoBorder niet zo standvastig in stil zijn en zo. Hij is al een paar keer weg gegaan om later of zelfs niet meer terug te komen naar eigen zeggen, maar zich daar aan houden is niet zijn sterkste kant. Met een beetje geduld, goede kop thee erbij, is hij zo weer terug. .
Verwacht ook dat hij wel weer terug komt. Maar vind wel dat hij het mod-team moet vragen om zijn naam te veranderen in Heintje Davids.
Verwacht ook dat hij wel weer terug komt. Maar vind wel dat hij het mod-team moet vragen om zijn naam te veranderen in Heintje Davids.
whahaha, ik zit echt scheef op de bank van het lachen
Owh Branka, Muk ik heb vanmiddag wel de perfecte plek ontdekt waar we we mountainbikers kunnen bekijken
Wij zitten dan op een welbekend terras en de mountainbikers passeren dan een fietspad en een wandelpad, jaaaaaaaa midden in het losloopgebied (ze komen van de paarse parkeerplaats af)
Reny schreef:Owh Branka, Muk ik heb vanmiddag wel de perfecte plek ontdekt waar we we mountainbikers kunnen bekijken
Wij zitten dan op een welbekend terras en de mountainbikers passeren dan een fietspad en een wandelpad, jaaaaaaaa midden in het losloopgebied (ze komen van de paarse parkeerplaats af)
Wat een genot toch weer, om al die zuurpruimen die thuis niks te vertellen hebben en die daarom hun chagerijn afreageren op iedere willekeurige voorbijganger, te bekijken.
Maar, ik ben de beroerdste niet, ik gun Nicoborderline een lieve partner die minstens 4 honden heeft.
Reny schreef:Owh Branka, Muk ik heb vanmiddag wel de perfecte plek ontdekt waar we we mountainbikers kunnen bekijken
Wat een genot toch weer, om al die zuurpruimen die thuis niks te vertellen hebben en die daarom hun chagerijn afreageren op iedere willekeurige voorbijganger, te bekijken.
Maar, ik ben de beroerdste niet, ik gun Nicoborderline een lieve partner die minstens 4 honden heeft.
Muk schreef:Wat een genot toch weer, om al die zuurpruimen die thuis niks te vertellen hebben en die daarom hun chagerijn afreageren op iedere willekeurige voorbijganger, te bekijken.
Bij voorkeur van een leuk ras waarmee ze fokt!
Een leuke molosser. Wie weet kom ik dan op bezoek als geïnteresseerde pupkoper.
Muk schreef:Wat een genot toch weer, om al die zuurpruimen die thuis niks te vertellen hebben en die daarom hun chagerijn afreageren op iedere willekeurige voorbijganger, te bekijken.
Bij voorkeur van een leuk ras waarmee ze fokt!
Een leuke molosser. Wie weet kom ik dan op bezoek als geïnteresseerde pupkoper.
ik ga mee ik ga mee...... want miss atb en ik zijn vrienden