Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labradoodle

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Re: gesplits uit profiel forum ledenwannabee Australian Labr

Ongelezen bericht door Ptje »

lieke schreef:Nou, ik heb wel eens een collie x poedel gezien en die was toch énig! Ik betwijfel alleen of-ie hypo allergeen is. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Oh die is mooi zeg, daar word ik heel hebberig van. :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

bouvierpoedel schreef:
Lysette schreef:Floortje was, vermoed ik, een kruising poedel met westie. Haar vacht was echt heeeeerlijk in vergelijking met Jip. Klitte amper en ze verhaarde alleen heel licht tegen de tijd dat ze getrimd moest worden. Maar ik denk dat met allergiën Jips vacht wel beter is.

Afbeelding

Afbeelding
:I:
Denk dat je gewoon een wooly coat westy had.?
Die worden vaker in de fok gebruikt om wat vollere vachten te behouden/krijgen , en trouwens ook geshowd.
Jip was een broodfokhondje en haar broertje was zwart :wink: Ze stond ook een stuk hoger op haar pootjes dan westies.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Framboise
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Framboise »

bouvierpoedel schreef:
duitse herder schreef:
Judith-Diesel schreef:
duitse herder schreef:Zijn er dan ook dierenartsen die meewerken om een pup met 6-7 weken al te castreren? Dat het in Amerika gebeurd wisten we allang maar dat er in Nederland ook hieraan meegewerkt wordt is eigenlijk helemaal schandalig!
Wat dacht jij dan? Dat ze naar het buitenland gingen?
Hier wordt net zo hard alles gecastreerd, "omdat het een doodle is die raszuiver moet blijven" :kotz:
Dat snap ik, alleen het feit dat dierenartsen eraan mee werken vind ik net zo erg als degene die de opdracht geeft :O:
Wat klink je lief naief toch. :wink:
Man hier word ook heel wat kilo bal weggesneden en heel wat kilo's baarmoeder en eierstokken..
Castreren is hier ook al helemaal ingeburgert hoor. :19:
Ik vind het inderdaad ook schandalig...daarom heb ik zo lang gezocht naar een onbeschadigde multigen labradoodle. Ik vind dat een dierenarts in feite een medicus is en dus ook zich aan de eed 'ik zal geen schade doen' moet houden. Helaas wordt dit door sommige dierenartsen geïnterpreteerd als 'ik zal mezelf geen schade doen, maar gewoon gaan voor de poen'.

Gelukkig is mijn dierenarts niet zo: zij was zelfs van plan om me de oren te wassen over het schandelijke feit dat ik een gecastreerde pup had gekocht, toen ik ter controle/kennismaking kwam. Heldin. Er is nog wel wat hoop :F:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”