Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Amy update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dicyvo

Re: Heel hard duimen nodig tot nu toe 4 vergiftigingen

Ongelezen bericht door dicyvo »

AD
Bij twee dierenartsen in Hilversum zijn de afgelopen dagen vier gedrogeerde honden binnengekomen. Ze waren vermoedelijk onder invloed van de drug ketamine. Volgens een medewerkster waren ze 'zo stoned als een garnaal'.

De honden hadden verwijde pupillen, een te lage temperatuur en ze trilden. De dieren hebben het overleefd, maar sommige moesten wel aan het infuus. Alle honden waren uitgelaten op een parkeerplaats bij vliegveld Hilversum. Daar zou in het verleden ook wel eens in drugs zijn gedeald.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Selene »

dicyvo schreef:AD
Bij twee dierenartsen in Hilversum zijn de afgelopen dagen vier gedrogeerde honden binnengekomen. Ze waren vermoedelijk onder invloed van de drug ketamine. Volgens een medewerkster waren ze 'zo stoned als een garnaal'.

De honden hadden verwijde pupillen, een te lage temperatuur en ze trilden. De dieren hebben het overleefd, maar sommige moesten wel aan het infuus. Alle honden waren uitgelaten op een parkeerplaats bij vliegveld Hilversum. Daar zou in het verleden ook wel eens in drugs zijn gedeald.
Klopt, heb hem ook even onder dier en leed gezet ter info (link nu.nl).
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Selene schreef:
Demi schreef:
Selene schreef:
Demi schreef:Hoorde van mijn schoonvader en van de man waar Amy speurt dat er tot nu toe 4 honden vergiftigd zijn, allemaal na Amy en allemaal in hetzelfde gebied. Het berg gebied. Maar dus ook in het gebied waar ik die dag liep met Cujo, Kenzo en Izzy. Dus ik heb echt heel erg geluk gehad dat die 3 niets gevonden hebben....
Ze hadden het in de krant gelezen, ik heb die krant niet (weet trouwens ook niet welke krant) en op internet kan ik het niet vinden)
Dus weer een wandelplek minder. Nog even en dan is het echt blokje om hier :roll:
Er stond (volgens mij was het vandaag anders gisteren) een klein artikeltje in het AD bij regionaal nieuws, er werden daar twee honden vergiftigd gemeld bij het belgisch monument? (uit mijn hoofd).
Stond dus ook in het ad? Hun hadden het over een ander krantje, maar wisten niet meer zo snel welke. Ben me suf aan het zoeken, maar zou niet zo gauw weten wat voor krant dat dan geweest moet zijn.
Ga even op zoek naar iemand die de ad heeft, stond niet op internet (Of ik kon het weer eens niet vinden :ugh: )
Oude kranten even gezocht, het was het AD van gisteren.

Utrecht:
Twee honden vergiftigd met stukje worst.
Amersfoort.
Twee honden zijn de afgelopen week bij het Belgenmonument in Amersfoort vergiftigd.
Het gif zat in beide gevallen in een stukje worst. Dat blijkt uit twee waarschuwingsbrieven die de politie in de buurt van het monument heeft opgehangen. Het bosgebied is een geliefde uitlaatplek.
Dank je wel voor het opzoeken!
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Selene schreef:
Demi schreef:
Selene schreef:
Demi schreef:Hoorde van mijn schoonvader en van de man waar Amy speurt dat er tot nu toe 4 honden vergiftigd zijn, allemaal na Amy en allemaal in hetzelfde gebied. Het berg gebied. Maar dus ook in het gebied waar ik die dag liep met Cujo, Kenzo en Izzy. Dus ik heb echt heel erg geluk gehad dat die 3 niets gevonden hebben....
Ze hadden het in de krant gelezen, ik heb die krant niet (weet trouwens ook niet welke krant) en op internet kan ik het niet vinden)
Dus weer een wandelplek minder. Nog even en dan is het echt blokje om hier :roll:
Er stond (volgens mij was het vandaag anders gisteren) een klein artikeltje in het AD bij regionaal nieuws, er werden daar twee honden vergiftigd gemeld bij het belgisch monument? (uit mijn hoofd).

Edit: ik hoorde vandaag dat er ook honden vergiftigd zijn bij het vliegveld Hilversum. Diverse honden binnen gekomen bij DA'en met een soort XTC achtige verschijnselen!
Ja hoor!!!! Daar ook al! Gaat lekker zo, ik ga maar 4 dichte muilkorven aanschaffen ofzo :gvd:
Dit hoorde ik op het 3fm journaal op de radio vanmiddag idd, de DA die geintervieuwd was wist nog precies wat het middel was, deze honden maken het wel goed nu verder.
ppff wat een ontzettende idioten lopen er op de wereld rond :kotz:
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Demi schreef:
Daisy@ schreef:Wat goed om te lezen dat ze vooruit gaat.
Hoe is het trouwens met haar pootje?
Dat was het lullige, ze ging net weer bijna heleaal goed met haar pootje. Heel af en trok ze haar poot nog op, maar ze kon weer lekker rennen en spelen zwemmen etc. En dat heeft precies 1 week geduurd en nu mag ze voorlopig weer niks. Lijkt wel of ze voor het ongeluk geboren is, het gaat achter elkaar door zo :( en ze is pas 1,5....
Dat lijkt ze zéker te zijn, arm wijffie....
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Langs dat bos kwam ik vanmiddag nog met rijles, er liepen een hoop mensen met honden....
Hopelijk lopen die niks op

Vreemd dat Amy nog steeds niks wil drinken, ze zou toch een keer dorst krijgen zou je zeggen?
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Roos Jeffie&Waldo
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russel mix & Pincher mix
Beide adoptie honden uit La linea Spanje

Ongelezen bericht door Roos Jeffie&Waldo »

Vind het afschuwelijk ..welke idioten... :evil: :gvd: :evil: :(: :mep: :denken: :U: :S: :Q:
Ik zit ook heel ernstig te denken aan mijn honden muilkorven ivm de hoeveelheid rotzooi en potentieel gif buiten.
Jef is ziek geweest na picknick resten in het riet weggegooid..kotste touw bot ham en glas!
Ben er wel een beetje bang voor dat een aantal signalen van mijn zeer sociale hondjes minder zichtbaar is, ze zijn beide zeer conflict vermijdend.
Het is het land van mijn jeugd hilversum..hou van het natuurschoon maar veel :piew: volk :(:

Dit alles is een niks vergeleken wat jij doormaakt!
Super veel :cheer: :J: :flower: :flower: :flower: :J: :cheer:
Van ons
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Roos Jeffie&Waldo schreef:Vind het afschuwelijk ..welke idioten... :evil: :gvd: :evil: :(: :mep: :denken: :U: :S: :Q:
Ik zit ook heel ernstig te denken aan mijn honden muilkorven ivm de hoeveelheid rotzooi en potentieel gif buiten.
Jef is ziek geweest na picknick resten in het riet weggegooid..kotste touw bot ham en glas!
Ben er wel een beetje bang voor dat een aantal signalen van mijn zeer sociale hondjes minder zichtbaar is, ze zijn beide zeer conflict vermijdend.
Het is het land van mijn jeugd hilversum..hou van het natuurschoon maar veel :piew: volk :(:

Dit alles is een niks vergeleken wat jij doormaakt!
Super veel :cheer: :J: :flower: :flower: :flower: :J: :cheer:
Van ons
En bij ons loopt Amy altijd met muilkorf, omdat ze bijt, alleen had Michael die af gedaan, omdat hij op dat moment geen honden tegenkwam en hij had haar aan de lijn. En dan gebeurd er dit....
Roos Jeffie&Waldo
Actief

Demi schreef: En bij ons loopt Amy altijd met muilkorf, omdat ze bijt, alleen had Michael die af gedaan, omdat hij op dat moment geen honden tegenkwam en hij had haar aan de lijn. En dan gebeurd er dit....
Je voelt je gewoon machteloos dan! Toch? :boos: :cry:
Hoe kan je een hond nou 100% van buiten eten weerhouden wanneer de hond losloopt?
Ik heb mijn honden een jaar en ben super trots op hun gedrag
met zelfvertrouwen,groeien de streken :engel:
(bv vreten..weglopers zijn het niet)
...bij betrappen en daarvoor lukt het goed..maar in dicht riet bv ben ik kansloos..
:(: je kan het nooit goed doen...
Tenzij je je hond nodeloos beperkt... :tong:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Roos Jeffie&Waldo schreef:
Demi schreef: En bij ons loopt Amy altijd met muilkorf, omdat ze bijt, alleen had Michael die af gedaan, omdat hij op dat moment geen honden tegenkwam en hij had haar aan de lijn. En dan gebeurd er dit....
Je voelt je gewoon machteloos dan! Toch? :boos: :cry:
Hoe kan je een hond nou 100% van buiten eten weerhouden wanneer de hond losloopt?
Ik heb mijn honden een jaar en ben super trots op hun gedrag
met zelfvertrouwen,groeien de streken :engel:
(bv vreten..weglopers zijn het niet)
...bij betrappen en daarvoor lukt het goed..maar in dicht riet bv ben ik kansloos..
:(: je kan het nooit goed doen...
Tenzij je je hond nodeloos beperkt... :tong:
Ik heb er 4 die vreten, en dan het liefst gore dingen. De buitenlandertjes zijn echt op zoek naar eten buiten, hebben ze gok ik nog van hun zwerversbestaan overgehouden. Maar ja als er een stukje worst ligt denk ik dat bijna elke hond dat opvreet als de baas het niet ziet
Roos Jeffie&Waldo
Actief

Kippenbotjes gaan er ook zo in ..
2 spanjaarden hier..
Jef is een ex zwerver...Waldo een jagerman in wording op zijn 9e..
geen illusies hier over 100% overwicht buiten zicht qua eten....

vind de risico baten analyse moeilijker...ivm sociale kleinere honden...zeker waldo de angsthaas muilkorven... :ugh:
En jullie kunnen de ruimte wanneer beschikbaar dus niet door je hond laten benutten :(:
:U: maar het spoort niet :tong:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Dit stukje kreeg ik van iemand, dit is vrijdag geschreven, daarna zijn er nog een aantal honden bij DA's binnen gekomen wat ik er van begreep

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Demi, ik heb gisteren Paul Mandigers gesproken.
Hij zei dat je zeker verkeerd moet hebben begrepen dat de parvo-gevoeligheid gelinkt is aan de black and tan. Hij heeft dat absoluut niet gezegd.
Het is wél gelinkt aan het ras, daar is onderzoek naar gedaan.
Diezelfde gevoeligheid is er ook in dobers en APBT's.
Dat heeft alles te maken met een te kleine genenbasis en daardoor onderontwikkelde immuunsystemen die niet goed kunnen reageren. het gevolg is dat ondanks enten deze honden onvoldoende anti-lichamen aanmaken tegen het parvo-virus.

Ik dacht, je wilt vast wel weten he het nou zit, dus bij deze.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Jeetje Allis ik lees het nu allemaal pas! Wat een nachtmerrie!!!

En weet je wat ineens in me opkomt: als de dader(s) leest dat geen van de honden de dood heeft gevonden, zal hij de volgende keer meer gif in de worst stoppen, vrees ik, om toch het gewenste resultaat te krijgen... Voorlopig dus echt weg blijven bij dat Belgenmonument en de vliegbasis. Brrr.....

Heel veel sterkte met je meisje!! Wat een ellende krijg je toch over je heen weer... :(
RIP Cena :roos:
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Marjoleine schreef:Demi, ik heb gisteren Paul Mandigers gesproken.
    Hij zei dat je zeker verkeerd moet hebben begrepen dat de parvo-gevoeligheid gelinkt is aan de black and tan. Hij heeft dat absoluut niet gezegd.
    Dat heeft alles te maken met een te kleine genenbasis en daardoor onderontwikkelde immuunsystemen die niet goed kunnen reageren. het gevolg is dat ondanks enten deze honden onvoldoende anti-lichamen aanmaken tegen het parvo-virus.

Kan best kloppen hoor Marjoleine, een van de assistente en Paul hadden het erover en ik dacht dat Paul zei black and tan en de assistente Rottweiler. Maar dat is dus waarschijnlijk andersom geweest. Ik weet het niet precies meer, het is wel gezegd, maar dan door de assistente denk ik. Michael heeft het ook gehoord en zegt dat hij niet meer weet wie het zei. Hij zegt ook dat we beide behoorlijk overstuur waren, dus kan best dat we het verwisseld hebben. Maar goed, maakt voor mij niet uit, de Rottweiler is dus helaas wel gevoelig voor parvo :(
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

SannePP schreef:Jeetje Allis ik lees het nu allemaal pas! Wat een nachtmerrie!!!

En weet je wat ineens in me opkomt: als de dader(s) leest dat geen van de honden de dood heeft gevonden, zal hij de volgende keer meer gif in de worst stoppen, vrees ik, om toch het gewenste resultaat te krijgen... Voorlopig dus echt weg blijven bij dat Belgenmonument en de vliegbasis. Brrr.....

Heel veel sterkte met je meisje!! Wat een ellende krijg je toch over je heen weer... :(
    Nou het is nog erger. Maandag stond dus bovenstaand artikel in de krant. Vandaag staat er dus dat het allemaal niet waar is bla bla. Heb politiewoordvoerder gebeld en gevraagd waar dat vandaan kwam dat artikel ineens en dat ze anders even contact moesten opnemen met mijn DA en Mandigers.
    Blijkt dus dat een of andere malloot zelf pamfletten heeft gemaakt, heeft opgehangen, maar met een telefoonnummer erbij waarbij je uitkomt bij een of andere centrale a 80 cent per minuut.
    Dus er was geklaagd bij de politie en die dachten, broodje aap verhaal. Ze hadden geen contact gehad met de dierenpolitie (zeer goede communicatie bij de politie Utrecht :roll: )
    Na mijn verhaal baalde hij verschrikkelijk, want vandaag kan hij niets meer veranderen, hopelijk morgen wel. Hij gaat nu contact opnemen met de dierenpolitie en de dierenartsen en de waarschuwingen in het bos worden weggehaald en een goede wordt er opgehangen.
    Ik zei al tegen hem, ik kom er niet meer, maar het zou toch heel erg zijn als er nog meer dieren zo ziek worden of overlijden, dat vond hij gelukkig ook.
    En wat ze nu ook in de krant zetten of daar ophangen, ik vind het prima, ik geloof dat ik mn best gedaan heb om andere hondenbezitters te waarschuwen en nu is het aan hen.

En even over Amy. Amy, zoals verwacht, drinkt nog steeds niet wat we ook proberen. Da zegt dat we te snel willen, haar lichaam heeft een enorme klap gehad en het was kantje boord. Maar mij lijkt het dan toch dat een hond juist wil drinken? Ze wil wel eten :19:
    Gisteren mocht ik van Mandigers stoppen met de ulcogant, 2 uur daarna meteen diarree. Vanochtend weer begonnen met de ulcogant en meteen weer vaste ontlasting. Dus toch maar even doorgaan met de ulcogant.
    Verder is Michael net naar een veld gereden waar het gras enorm hoog staat (vindt ze helemaal te gek) en ze ging heel hard rondjes rennen :cheer: Wel korter dan normaal ze is eerder moe, maar toch :cheer:

Als iemand haar nu nog wijs kan maken dat ze moet gaan drinken dan zijn we een heel eind op de goede weg!
    Morgen wordt ze gecontroleerd op loopsheid/bmo, want er komt nog steeds troep uit, soms slierten erg vies iig
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Marjoleine schreef:Demi, ik heb gisteren Paul Mandigers gesproken.

Laatst gewijzigd door Demi op 06 jun 2012 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Jion schreef:Wat lopen er toch een ongelofelijke eikels (of eikelinnen) rond op de wereld! :vaag:

Maar wat geweldig dat Amy weer wil rennen! :cheer:

Dat drinken komt hopelijk snel.

Heb je die uitslag nou nog steeds niet binnen?
    Nee en daar baal ik van. Bij Mandigers had ik het na een dag en nu wacht ik al sinds vrijdag! Vrijdagnacht hebben ze in Utrecht nog wel even naar de nier en lever waarden gekeken en die waren gelukkig keurig, maar dat zei niks zei Utrecht, dat kon zo maar veranderen. Dus ik baal er echt van dat ik nog geen uitslag heb!
    En ik heb net de DA aan de lijn gehad om te zeggen dat Cujo morgen meekomt voor de Anabolin en nee geen uitslag :gvd:
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Jion schreef:Kan hij er niet even achteraan bellen? Soms raken samples wel eens zoek en dan kun je wachten tot je een ons weegt... :blauwoog:
    Ik ga het ze even vragen, moest ze toch ,alweer :ugh: , bellen, voer van het druifje is bijna op
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Heel hard duimen nodig tot nu toe 4 vergiftigingen

Ongelezen bericht door crutz »

Wat fijn dat ze wel weer wat wil rennen & spelen....
    Balen dat je nog geen bloeduitslag hebt...

& verder hebben ze gelijk, ze moet van ver komen, dat heeft tijd nodig, dat heb ik ook gezien aan onze Lara met die ibuprofen vergiftiging.
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

crutz schreef:Wat fijn dat ze wel weer wat wil rennen & spelen....
    Balen dat je nog geen bloeduitslag hebt...

& verder hebben ze gelijk, ze moet van ver komen, dat heeft tijd nodig, dat heb ik ook gezien aan onze Lara met die ibuprofen vergiftiging.

Hoelang duurde het voordat Lara weer een beetje de oude was?
    Suske
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): XMechelse Herder
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Was even druk met andere dingen maar hoop dat het allemaal goed komt :ok: :ok:
    Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Bloed is binnen, enorm hoog onstekingsbeeld :(

Morgen echo en maar heel hard hopen dat het geen baarmoederontsteking is, want dan moet ze weer geopereerd worden. Nog gevraagd of dat ontstekingsbeeld iets met woensdag te maken kon hebben (veroorzaakt en daar was een heel duidelijk antwoord op, nee) wel kan het zo zijn dat het veroorzaakt is doordat het weefsel af aan het sterven was.

Nou ik weet het niet meer :(
    rose
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador

Re: Bloeduitslag binnen, tot nu toe 4 vergiftigingen

Ongelezen bericht door rose »

En zo val je van de regen in de drup :blauwoog:
    Sterkte!
    Pat75

Ongelezen bericht door Pat75 »

He Bah Demi dat is zwaar klote godver, hopelijk valt het uiteindelijk toch mee met Amy en kan het met een ab kuurtje opgelost worden.
    Sterkte en een knuff voor jullie beide.
    Hilly45
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Tjonge jonge zeg, het is niet te filmen, zoveel tegenslagen, onvoorstelbaar. Ik vind het echt heel naar voor jullie. Bah, wat een zorgen..........
    Afbeelding
    LongFields
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos
    Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een rotnieuws weer Allison. Weet je in hoeverre het gif in haar lichaam nu helemaal afgebroken is?
    Hopelijk is het geen baarmoederontsteking, hoewel het natuurlijk wel een beetje voor de hand ligt gezien de uitvloeiing waar je het over gehad hebt.
    De duimen draaien gewoon morgen weer voor een echo waar niets akeligs uit komt.
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

Pat75 schreef:He Bah Demi dat is zwaar klote godver, hopelijk valt het uiteindelijk toch mee met Amy en kan het met een ab kuurtje opgelost worden.
    Sterkte en een knuff voor jullie beide.
    Mocht ze nu een bmo hebben, laat ik haar helpen, dat is dan haar 3e of 4e al. Dus weer narcose.... Ik weet alleen niet of ik daar dan weer verstandig aan doe, omdat haar lichaam al zo'n klap gehad heeft
    Demi
    Zeer actief
    Contacteer:

LongFields schreef:Wat een rotnieuws weer Allison. Weet je in hoeverre het gif in haar lichaam nu helemaal afgebroken is?
    Hopelijk is het geen baarmoederontsteking, hoewel het natuurlijk wel een beetje voor de hand ligt gezien de uitvloeiing waar je het over gehad hebt.
    De duimen draaien gewoon morgen weer voor een echo waar niets akeligs uit komt.
    Nee dat kunnen ze niet zien, wel kunnen ze zien dat al haar andere organen prima in orde zijn en niet aangetast zijn gelukkig!

Ik hoop echt dat het geen bmo is, dan moet ze weer onder het mes :( , maar die uitvloeiing idd die kloppen niet, ze stinken te erg en het zin soms echt bruinige klodders

Dank je wel voor het duimen, iedereen trouwens!
    Plaats reactie

Terug naar “Medisch”